Maaliskuun muruset 2012

Huomenet!

Voi teitä oksenteleviä! Voin vain kuvitella olotilan, kun jo ilman oksentamista alkaa olla tuskaa..
Nyt voin sanoa jo että on ohan erilaista tää väsymys tällä kertaa. Huono olo on eilen ollu aavistuksen parempana,mutta koko päivän edelleen pientä etomista.. Saa nähä miten tää päivä.. Ainakin kun heräsin niin etoi,mutta tais tuo minttutee hetkeks ainaki helpottaa. Nyt pitäski sitten syyä äkkiä jotain että ei pääse paha olo päälle.. Mut taaskaan ei oikein mitään tee mieli..

Mielialat
Joo meillä kans mies saa kiukkuja osakseen. Itekkin säikähän aina oikein että miten minä noin sanoin tms.. Meillä kun ei ole riitoja lähes koskaan..
Liekköhän mies jo osannut yhistää vaivan raskauteen..
Tätä ongelmaa ei ole todellakaan ollut enne. Mutta nyt, jos sattuu pääseen nälkä päälle niin sillon varsinkin on piru irti ja muutenki kun ei vaan jaksa..
Sitte ku pojat villiää niin tuntuu vaan että siinäpähän villiävät! Ei jaksa puuttua. Sitte komennan vaan siivoaan jälkiä ja kun huomaavat että oon naatti niin eivät tottele. Sitten oottelen pientä virtapiikkiä ja siivoan ite jälet.. Sitte kun mies tulee töistä ja kysyy että mitäs ootte hommannu.... =(
No.. Vein esikon uimakouluun, katoin ihanan elisan, istuin, karjuin, siivosin poikien jälet....

Tänään päätin tosiaankin tehä ruokaa ite, kun kolme päivää meni anopin tekeleillä ja eilen grilliruualla..(voi kauheeta ku tuli kalliiksi kaksi minihampparia, ranskalaiset, superranskikset ja kasvishampurilainen ananaksella ja juustolla jotai 25€)
Nyt teen "halvan" ruuan eli muusi ja mureke ja kananmunalättysiä =D Toivottavasti iltapäivällä olen edelleen samaa mieltä =D

No joo..
Mitäs muuta..
Ai niin.

Imoen ja Kengumamma Ollaan palstailtu kans samalla palstalla! Ihanaa että tekin pääsitte tänne!!!

Rannekkeesta
Muistankin kun aiemmissa raskauksissa palstaillessa monet on kehuneet tuota ranneketta,mutta eipä ole sitten kuitenkaan ite tullut ostettua. Varmaan voi olla vaikutustakin!

Anopista olette jutelleet..
No.. anoppi on toisaalta ihana, mutta ärsyttäviäkin puolia löytyy.....
Monet kerrat olen kotona raivonnut hänen takiaan,mutta kyllä se kuitenkin ihan kiva anoppi on =D
Minä en usko että anopin kanssa VOI tulla toimeen =D Se vaan on joku luonnollinen juttu että aina anopin kanssa hiukan pinnaa kiristellään =)

Turvotus
Joo... Sitä on...
Mökilläki yks ilta ukko tokas että VALTAVA MAHA!!!
Oikeesti iltasin varsinkin niin tuntuu että taatusti kaikki luulis mun olevan vähintään puolenvälin paikkeilla =D
Joku kaipaili sitä oikeaa vauvamahaa ja voin sanoa että mulla se ainakin on ns huomaamatta vaihtunut turvotuksesta vauvamahaan tosi aikasin. Viimeksikkin niin yhtäkkiä hokasin että piru vie sehän on jo vauvamahaa eikä mitään turvotusta.
Toviotaan nyt että kaikki loput sinne kumpuilevaan ja aaltoilevaan vauvamahaan asti päästäis..
Itsellä käy jokapäivä mielessä että soitanko neuvolaan ja toivon jo aikaisempaa aikaa ultraan kun pelottaa niin vietävästi että onko kaikki ok.. Edelleen välillä mietin että jos tämä onkin vaan mielikuvituksen tuotetta, ja heti kun on parempi olo niin ajattelen että nyt se sikiö on kuollut taas mahaan.. =(
Ja voi luoja että pelkään sitä niskaturvotusultraa!!!! Toivottavasti saan sen ennen 15.8 että ei tarttis heti koulusta pinnata... Ja ei sitten tarttis selitellä jos käy huonosti...

Yksi huokaus..
Kotihoidontuen saan kesäkuulta asti, mutta olivat maksupäiväksi koko ajalta määritelleet 31.8!!!!!
Siitäkös minä suutuin ja soitin kelalle että eikö he vois maksaa tän kuun lopulla kun kohta saan sen kuitenkin sanoa irti ja alkaa kyniä päivärahaa, niin täti aikoi laittaa kiireisen viestin ja sanoi että "jos on varoja niin he maksavat sen sitten"
Sitten vielä vaikka kuinka koitin sanoa että teillä siellä kyllä on miehen tuloista todistusta että en kyllä ala raahaan TAAS uutta niin tuntui että hoitolisää varten tarvitaan vielä tuloista tiedot.. Ja mitenhän ihmeessä minä voin tuloista antaa tietoa kun ei ole sellasia.. Tokikin olen saanu liikkeen tuotteita myytyä,mutta kaikki ne aijon laittaa lainanlyhrnnyksiin/tulevien alvien maksuun... On tää perseestä tää yrityksen lopettaminen... No jos sitä kk päästä olis jo vähän asiat edenny...

Nyt lopettelen ennenkun tulee kirja...

Vaavimasu ja Nasu 7+3
 
Vaavimasu: Mikä yritys sulla on ollut :O ?
Ja hei, kyllä anopin kanssa voi oikeesti tulla toimeen :D! Me asuttiinkin anopin luona 6kk kun etsittiin taloa. Nykyisellään mä näen anoppia useammin kuin mies äitiään. Harrastellaan ydessä kaikkea jne. Vai ollaankohan me sit vaan poikkeus joka vahvistaa säännön :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Tuo raskauden vahvistaminen ultralla oli mullekin yllätys, kun sitä ei ollut -08 kun esikoista odotin...
Meiltä lakkautettiin synnäri kesällä -08 ja lähimmät synnärit on nyt Oys tai Lks...Oysiin on matkaa n. 250km ja Lksään n. 200km...eli pitkät on matkat :)
Ja nyt neuvolatäti kertoi että saivat lahjoituksena tuon ultralaitteen neuvolaan ja sillä sitten vahvistetaan raskaus meillä...

hille+möykky 6+1
 
Huomenia

Pikkuviikingille erittäin paljon voimahalauksia :hug: Toivottavasti asiat alkavat paranemaan kun saat apua. Kuulumisia odotan..Muillekki pahoinvoiville voimia!

Pikkumökö Ihan samat fiilikset täälläpäin..tuntuu välillä et pää räjähtää niin paljon ottaa kaikki päähän!! Ja just varsinki tuo mies, ihan joka asia ärsyttää :mad: eli tiiän miltä susta tuntuu :D

Sunnie Hyvä juttu :) Mie olen nyt ollu 1,5 viikkoa polttamatta ja kiitos pahoinvoinnin ei tee yhtään mieli

Seksihaluista joku kysy ja kyllä löytyy! koko ajan haluttaa, paitsi nyt tää pahoinvointi hiukan toppuuttaa, mutta muuten oon kyllä koko ajan "heti valmis kiuas" :LOL: ollu aina raskaana ollessa..

ON: Erittäin huono olo ja väsymys, tää on jotain ihan kauheeta tää jatkuva etominen :x ja oon niin väsy etten jaksa yhtään mitään tehä..oon niin onnellinen etten ole töissä, en jaksais kuvitellakkaan töihin meneväni tää on nyt kyllä pahin olo mitä mulla on kenestäkään muksusta ollu..ja mulla ei yleensäkkään ole raskausaika mitään ihanaa aikaa, vaivoja on vaikka muille jakaa joten en todellakaan nauti raskaudesta!
Ja nyt nuo helteet tuli takas..en tykkää yhtään!! Muutenki tosi paska olo koko ajan niin siihen päälle vielä hiki ja kuuma ja kuumuudessa paha olo vain pahenee :kieh: vali, vali täältäki suunnalta mutta on vaan niin kurja olo..
Turvotusta on täälläki ja paino on noussu jo kolme kiloa :O tätä tahtia kun se nousee niin taas on ootettavissa paljon kiloja :( no niin näin positiivinen kirjotus taas tänään, kiitos kun saan avautua :)

Katjuska ja toukka 6+6 :heart:
 
Laretzki
Ninnan Mulla kanssa maha näyttää aika tuon tyyppiseltä tällä hetkellä. Välillä tuntuu, että mahan perusteella voisi kuvitella olevan viikkoja enemmänkin jo. Kun ei se kohtu kuitenkaan vielä mitenkään erityisesti ole kasvanut...

pikkumökö Mulla on tiekkö ihan samaa. Mies saattaa ihan melkein kesken lauseenkin ärsyttää niin, että sitten mä huudan ja tiuskin sille hetken aikaa. Onneksi se kuitenkin osaa ottaa asiaa hieman huumorilla ja eilenkin googletteli keskusteluja odottavien vaimojen raivostumisista. Ja sen jälkeen totesi että kai se ihan normaalia on :LOL:

On. Taitaa verenpaineet olla hitusen normaalia alempana, kun meinaa pistää huimaamaan, jos joutuu seisomaan paikoillaan pitkään. Tosin, ilmeisesti näillä viikoilla voi kuulua asiaan. Myös väsymys rupee olemaan aika vahvaa, mutta onneksi ollaan molemmat miehen kanssa lomalla niin voi ihan vapaasti nukkua. :)
Eilen kävin vaa'alla ja turvotuksesta huolimatta ei onneksi ole paino lähtenyt ampasemaan ylöspäin, vaikka siltä tuntuukin. Mieskin lohduttaa mua joka kerta kun mutisen olevani läski, etten ole läski vaan raskas :LOL:

Lare ja Spyro 8+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mariaja
Mulla oli parturi-kampaamo/lävistys/muu kauneudenhoito liike.. Pienellä paikkakunnalla jossa partureita on pitkästi yli 20 ja asukkaita sellaset 11 000 =D
Alkoi niin tuntua turhalta työltä ja halusin jotain "oikeasti auttavaa" työtä.. Ja olin välissä mammalomalla niin silloinen "työntekijä" karkotti asiakkaat..

Laretzki
Mulla oli just tota huimausta edellisessä raskaudessa, eikä ollut yhtään kiva koittaa leikellä ihmisten hiuksia kun monesti oli lähellä lähtä taju.. Piti mennä kyykkyyn hetkeks vähän väliä.. Sitten sainkin saikkua kolme kk sen takia loppuajasta kun piti hälytellä apuria kun ei itse kyennyt tekeen töitä loppuun..

Nyt taas häippäsen..
Jes! Kohta sämpylä masussa!!!
 
Huomenta :)

Heräsin 5.30 siihen kun vettä tuli aivan kaatamalla. Lämmintä oli kuitenkin 20C ja nyt kun aurinko pilkisteli pilvien takaa, niin koko ajan nousee lämpötila. Tuntui kuin olisi ollut jossain etelässä eikä Suomessa. Mieletön ilmankosteus, kuin tropiikissa. Meinasi taju lähteä puistossa kun yritin tytön perässä pysyä.

Mielialoista: Mulla on ollut uskomattoman positiivinen mieli koko ajan. Tyttöä odottaessa olin ekan kolmanneksen todellinen tuuliviiri ja itkin milloin mistäkin, raivosin pikkujutuista ja nauroin taas hetken päästä. Nyt ei ole pinnaa kiristänyt. Korkeintaan olen saanut mielettömiä nauru-hepulikohtauksia ja mies onkin ihan varma, että meille on nyt tulossa poika. Aika näyttää.

Mäkin olen panikoinut sitä ultraa ja eilen illalla jo suunnittelin, että koitan siirtää sitä vähän aiemmaksi. Nyt kuitenkin päätin, että antaa olla. Sama kait se on kärvistellä jännityksessä pari päivää enemmän, kun olen jo sopinut ystäväni kanssa, että hän tulee silloin (1.8 ) mukaan ja katsomaan esikoisen perään. Mies ei pääse, kun ultra on keskellä päivää.

Alan nyt kuitenkin laskemaan viikkoja neuvolan mukaan ja varaudun siihen, että pieni on varhaisultrassa sen pari vrk pienempi kun oviksen mukaan olisi nyt 5+4. Kun kuukautisten mukaanhan ne oikeastikin lasketaan ellei np:ssa tule kovin isoa heittoa. LA saa nyt olla sen 18.3 (oviksesta laskettu) jonka aiemmin sanoin ja päivitetään sitä sitten np-ultran jälkeen.

Sipsunen & SV 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!!!

voi kauheeta tätä oloa,nyt mä ymmärrän teitä kellä on paha olo.huh.ja mä en oo ees oksentanut.mä en vaan pysty syömään mitään terveellistä tai oikeeta ruokaa.kuvottaa ne ihan kauheesti.eilen mies toi mulle pakastepitsan kun en ollut koko päivänä syönyt mitään.osanottoni siis kanssasisarille :hug:

onks teillä millä viikolla eka neuvola? ku katoin et mulla on ekasta ollu 6+6 ja nyt on vasta 9+5?!onks näin paljon eroja eri kaupunkien välillä..tossahan pitäis heti perään olla melkein ultra ku eiks se oo siit 12+ viikolla?!

mulla ei oo oikeen seksi maistunut..ei oo lainkaan tehnyt mieli.mutta mutta.toissapäivänä rupes vähän himottamaan :whistle: ja se olikin aivan ihanaa.jotenkin tosi herkässä.hih.eli luulen että täällä tästä eteenpäin homma taas maistuu.mussa on kyllä välillä sitäkin vikaa et ei vaan jaksais mut sit ku hätistää ittensä hommiin ni onkin ihan super rentouttavaa ja kivaa..

mulla on tullu nyt menkkamaiset kivut takaisin?!kai se on ihan normaalia?onks muilla?!siis jomottaa silleen..you know..

ootteko kukaan viel kerenny miettimään hankintoja?otatteko äippäpakkausta vai osteletteko ite?mä haluisin tälle tyypille katosta roikkuvan kehdon.mun tutuilla on sängyn päällä roikkuva ja kuulemma tosi kätevä.jossain lehdessä oli joku tehnyt äitiyspakkauksesta itse roikkuvan kehdon,sitäkin vois miettiä...meillä toi esikoinen nukkuu ainakin vielä samassa huoneessa ja saa nukkua viel silloinkin ni ihan tilan takiakin ois kätevä.hmm..kirppiksellä eilen vähän jo vilkuilin jotain jos ois ollu pienelle mut ei vielä..täytyy vähän malttaa.mä en oo muuten esikoiselle ostanu ku ihan pari vaatetta uutena ku oon pikkasen tällänen luomu ja eko ja kierrättäjä =) . tein eilen niin hyvän löydön,ai hitsi ku oon innoissani :) sellasen lasten uunin!!!meil oli joskus ainakin tarhassa sellanen,tosi hieno ja makso vaan viis euroa.jee jee!!!meil onkin sitten kokkailtu eilinen ilta ja tää aamu.hih.

muksaa päivää kaikille!!!

kolibro ja hipsunen 8+4
 
Huomenta,
Tää kävi yöllä sairaalan päivystyksessä kanssa, ilalla seiskan aikaan alko masua kolottamaan joka sitte ylty kivuksi. ei saanu nukuttua joten tonne kauheeseen UKKOSMYRSKYYN ajelin ja lääkäri ei ees kattonu, anto reseptin kouraan ja sano että virtsatestin mukaan mulla on virtsatien tulehdus... voikos se tollalailla särkeä? ilm.
valvomisen takia ilmeisesti on tänään hieman helpompi päivä ton pahoinvoinnin kanssa, liuekö iskee illalla.

Vaavimasu
kiitos, milläs aihealueella ollaan oltu?

kengu(ja ihan pihalla viikoista ja päivistä....)
 
Vaavimasu sulle huutelen, että mitäs kun oot tollain ollu alan nainen, niin voiko värjätä tukkaa raskauden aikana? Ja punaseks oisin värjäämässä, kun jotkut sanovat, että erityisesti punasta väriä pitäs välttää... Tiedä noista sitten. :)

Nyt lähetään sukuloimaan, joten palaan paremmalla ajalla.
Halit kaikille pahoinvoiville ja PIKKUVIIKINKI erityisesti jaksuja, odotellaan kovasti kuulumisia. :heart:

Naive ja Paavo 8+0 POKS :heart:
 
Naive88
Ennemmin minä välttäisin kovin kovaa blondailua, koska ne tehdään voimakkailla hapetteilla joten se on ns tujumpaa ainetta.. Itse oon värjänny joka raskaudessakin vähintään sen kerran kuukaudessa hiuksiani. Miloin mustaksi ja milloin vaaleammaksi ja punaiseksi ja siniseksi ja violitiksi ja vaikka miksi =D
Ei se värjääminen niin vaarallista ole.. Maailmassa on nykyään niin paljon vaarallisempiakin asioita..
Jos päänahka on rikki ja haavoilla tms niin sillon suosittelen odottelemaan ennenkuin värjää..
itse ennemminkin välttelen lääkkeitä.. Yleensäkkään en ota lääkettä ennenkuin on tosissaan hätä.
Myöskin rokotteita olen miettinyt että kieltäytyisin näistä osasta lapsillekkin.. Niistä kun on niin vähän lopen tutkimuksia ja niissä on hyvin paljon myrkkyjä ja enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä. Täällä ilmestyy isomagneettilehti jossa on todella hyviä juttuja kaikesta "salaisesta" ja siinä oli vasta juttua just näistä rokotteista.. Se vahvisti vielä että taidan rueta ottaan selvää mitä rokotteita oikeasti kannattaa ottaa ja mitä ei..
Esim tämä pandemrix on todella vaarallinen rokote, ja sisältää aineita joista saattaa koitua aivovaurioita ja vaikka mitä. Ei rokotuksen vaikutukset heti näy kaikki!!!!
Mutta nyt lopetan tän jorinan ja koitan taas saaha jotain suuhun ennenku örkki tulee...

Vaavimasu ja Nasu 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
kengu: virtsatulehdus voi sattuu mahaan ja lujaa! ja joillekin niitä tulee raskausaikana tosi paljon herkemmin kun normaalisti, mm.mun äiti oli sairastanu sen ihan vähän väliä ku ootti mua. mut hapanta pitäs juoda paljon, se helpottaa.

sipsunen hyvä ku sulla on toi arvioitu la.sama ku mulla ku en mä pysy laskuissa mukana missä mennään ni voin sit vaan aina katella sulta noi viikot :D

ON: mulla ei oo ollenkaan turvotusta, en kyllä muista et ois ollu aiemminkaan.. tosin mä mitään muutakaan muista koskaan :D Ja eilen töissä pesin lattiakaivot eikä tullu ees yhtään huono-olo. Tahtoo tietää varmaks et on raskaana -ei tää täysin oireettomuuskaan kivaa ole. vihaan epätietoisuutta!!
 
Viimeksi muokattu:
PIKKUVIIKINKI: Tsemppiä!

Minun pitää suuntautua sitten kolmen jälkeen kohti ODL:lää siihen ultraan. Saapahan nyt sitten varmuuden että onko kaikki hyvin ja toivottavasti verenvuodon syykin selviää. Väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottaa ja muutenkin olo on ihan hyvä. Töihin pitäisi palata ens viikolla, mutta mielenkiintoa ei ole yhtään!:kieh: No eihän tässä ole kuin puoli vuotta ja mammaloma (toivottavasti) alkaa! :whistle:

Tea ja Ihme 8+3
 
Kiva että Pikkuviikinki on saanut apua, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Kengumamma ja Vaavimasu, kiitos, muistan kyllä teidät. :) Mä olen aikanaan aloittanut kirjoittelemaan toukokuun 2010 toivotuissa ja siitä sitten tilanteen mukaan muutamassa ketjussa, mutta "kotipaikkana" oli tietty tuo KM:n jälkeen kuumeilevat. Ehdin kirjoitella siellä melkein kaksi vuotta. Nyt vaan toivon ettei tarvitsisi enää palata sinne.

Turvotusta on täälläkin, ja nyt on iltaisin alkanut väsyttää ihan hurjasti. Kahdeksalta olisi jo ihan valmis nukkumaan. Ja aamulla kun kello soi on valmiiksi väsynyt. Tee tässä sitten vielä jotain töitä.

Imoen & Mantti 6+1
 
Huomenta:)

KOLIBRO: Täällä yks jolla kauheet "menkka" kivut aina iltaisin:D Ja mulla on neuvola 7+3 vkolla ja äitiyspakkauksen kyllä halutaan ku eka lapsi ja siinä kaikki tarpeellinen:)

SUNNIEE: Täälä kans yks jka saanu oksentaa heti aamusta sappinesteitä:/ aiva hirveetä:( onneks tietää miks pitää kärsiä:)

mimma & piskuinen 6+6<3
 
Neuvolasta: Mulla on aika kun viikoja on 9+3. Esikoiselta oli samat viikot:) Eikös se np-ultra ole sitten siittä parin viikon päästä/sisällä?

Menkkakipuja kans iltapainotteisesti, yleensä rasituksessa tulee, varsinkin kun tuota pientä uhmaikäistä kantelee pitkin päivää :)

Äippäpakkaus jää ottamatta, esikoiselta jäljellä suurin osa pkt. Käytetään se rahasumma sitten vaunujen hankintaan kun ne mitä olen ajatellut maksaa 500€ et niihin pitää säästää kaikki "ylimääräinen".

Napero nukahti, joten tää menee kans ottamaan pikku unet niin jaksaa iltaan asti olla neidin vauhdissa mukana.

Tää menee jo asioissa eteenpäin, mutta te joilla on useampi lapsi niin onko seuraavat lapset syntyneet nopeammin kuin ensimmäinen?

H&mörssäri 7+4
 
mä en oo ees varannu aikaa viel neuvolaan... et se on sit ehkä joskus... tokasta ja kolmannesta oli jo viikolla 5+ eka aika :)

ja synnytysten kestot: eka päälle 13h, toka päälle 6h, kolmas 2,5h... et joo on nopeutunu -puolittunu aika :D

:headwall: kävin ostaa digitestin, mutta! otin sit jotenki väärän -en ees tienny et niitä on sanallisena ilman sitä viikkonäyttöö... :headwall: aaargh!!! että ehkä mä nyt sit vaan jaksan venailla siihen tiistaihin ku menee taas näin vaikeeks tää elämä :D

kohta töihin taas lähtee hän ni loppuu tää koneella notkuminen...
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja muiden ikävien oireiden kanssa kamppaileville!

Täällä pahinta taitaa olla toi kiukkuisuus. Hermo ei kestä mitään, vaikka normaalisti mulla on pitkä pinna. Kuuma ilma ei varsinaisesti auta asiaa yhtään. Muksutkin taisi olla vaan tyytyväisiä, että äiti meni muutamaksi päiväksi töihin.

No niin, neuvolassa käyty ja virallinen laskettu aika on nyt 6.3. ja sairaala Nkl. Tosin Hesarissa oli just juttua Naistenklinikan remontista, mutta neuvolassa ei ollut mitään tietoa siitä. Saa siis nähdä minne päädytään. Viimeksi aloitettiin Kättärillä ja päädyttiin Naistenklinikalle, ehkä tällä kertaa toisinpäin :).

Olisin toivonut, että tässä raskaudessa ei tarvitsisi kärsiä vuodoista, mutta huonolta näyttää. Nyt tuhruttelee satunnaisesti vanhaa verta. Aivan samaan aikaan kuin edellisessä raskaudessakin.

Eleanor 7+2
 
Mulla tai meillä oli tuo synnytyksen kesto n 4h+ponnistus 30-40min. puuh, tyttö kun oli syntyny, mietin vaan että noinko helppoa se oli ja siinäkö se nyt oli... :whistle: tosin lisäisin itse tuohon synnytyksen aikaan n 10 h koska jostain syystä edellisenä päivänä supisti jatkuvasti 5min välein tosin KIVUTTA. yöllä herätessäni vasta tuli kivut veeseereissulla.

Vaavimasu:
tosiaan imoenin ja sinun kanssa siellä todella ollaan oltu. toiv ei takaste tartte mennä.
Nyt jatkan takaisin sohvalle, potemaan huonoa oloa.
kengu
 
Meille kyllä otetaan äitiyspakkaus, se nyt on varmaan aika yleistä kun on esikoinen kyseessä :)

mimma] Mua ei kyllä toi synnytys pelota, mutta uskon, että se pelko tulee sitten kun se on enemmän ajankohtaista. En voi kuvitella etteikö tuo nyt kuitenkin hiukan pelottais.

Mulla on neuvola 8.8, jolloin olis mun laskujen mukaan sitten 7+4 menossa.

Mun oireet on kadonneet! Hiukan on koko ajan nälkä, mutta luulen sen johtuvan tupakattomuudesta (olen melkein jo onnistunut tässä!). Vessassa ramppaan, mutta edelleen tulee vain liru. Toivottavasti ei tulehdukseksi äidy. Ostin kyllä karpalomehua...
Jos se nyt tuntuu äityvän virtsatietulehdukseksi, niin soitanko neuvolaan vai ihan "tavis" lääkärille?
 
Pitkästä aikaa täällä!
En edes jaksanut lukea kaikkia sivuja läpi, niin paljon tullut juttuja!
Onnea kaikille uusille plussanneille!!!
Ja tsemppiä pahoinvoinnin kourissa kärsiville!!

Omaa napaa:
Olo ok, paitsi olen ollut mielettömän kiukkuinen! Hitsi, kun joku ennusteli siitä poikaa :( toki kaksi poikaa on parempi kuin ei yhtään :). Pikkuinen tyttö olisi vain niiin ihana!
Rinnat ovat tosi kipeät ja olo muutenkin turvonnut.
Sain ykistyiselle ajan alkuraskauden ultraan ensi tiistaiki, jännää! Viikkoja on silloin 7+5, eka neuvola on sitten 8+0, torstaina.

Itseäni vain mietityttää ensi alkukuun Venäjän matka. Siis Karjalaan, kolmen yön reissu.. Minua ei yhtään huvittaisi lähteä, mutta kun olen itse järjestäjä... Joo. Jospa siellä on ihan kivaa, onhan...?
Viikkoja silloin 10+0.. Lähtisittekö te muut?

Sori tämä omanapaisuus!
Jaksuja kaikille!
:) Kellukka ja maha 7+0
 

Yhteistyössä