~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

AHDISTAA kanssa ajatus VUODEOSASTOLLA olosta :ashamed: , vaikka kuinka koitan tsempata itseäni...Toivon, että osuu miehel työvuoroihin hyvin tuo synnytys, ettei hänellä nyt ainakaan iltavuoroja olisi, olen sanonut, että saa luvan kyllä "asua" sitten päivät siellä mun kanssa. No kyllä ne vauvan hoitovinkit tulee tarpeeseen...Muuten olen kyllä ymmärtänyt, että meillä täällä Tyksissä ei kovin paljon henkilökuntaa muuten näy siellä eli aika itsekseen saa puuhastella...

Ristiäislahjoista; äiti tänään sanoi, että pitää sitten antaa pari vinkkiä, mitä pitää tuoda...Eikä yhtään tuu mieleen, ett MITÄ?! En halua mitään kultasepänliike-juttuja ja pankkitiliä he ei varmaan avaa Vaaville, mikä on kai aika suosittua vanhemmilta. Sit pitää kanssa appivanhemmille antaa jotain vinkkiä, kun ei ne ainakaan osaa mitään ostaa...Mitä te, keillä on jo lapsia, niin otte saaneet vanhemmiltanne tai esikoista odottavat, mitä olette ajatelleet pyytää?
 
MLL
Hali älä suotta nolostu! :D Paljon on esikkoa odottavalla mielen päällä, myös täälä, enkä ole edes muistanut pikku sopimustamme sen jälkeen kun sulle viestiä viimeksi laitoin =) Eikä kannata tosta kestoilusta ottaa paineita, ehtiihän sitä vaikka joskus seuraavan kanssa jos sellainen suodaan ja alkaa vaipat tuntua tutummilta. Mulla on parit villahousut, tilauksessa muutamat lisää, harsoja ja äippäpakkauksen vermeet ja niillä ajattelin lähteä kokeilemaan miltä tuntuu. Mahdollisesti sitten lisää hommailen jos alkaa homma sujua ja jaksaa pyykkikonetta pyöritellä.

Vadelmanlehtiteetä pitäisi olla luontaistuotekaupoissa ja hyvin varustetuissa marketeissa. Yhdestä pienestä luontaistuotekaupasta kysyin ja heillä ei ollut, mutta sielä oli muutenkin enemmän semmosia ravintolisä purkkeja kun tommosia "luonnonantimia" ja luomu juttuja. Teetä käytetään voimistamaan supistuksia ja vahvistamaan kohtua. Ilmeisesti sitä olisi hyvä nauttia maltillisesti, 1 kuppi päivässä, ennen täysi aikaisuutta ja sen jälkeen runsaammin. Näiden omien supistusten kanssa taidan aloittaa (jos löydän sitä jostain) vasta lähempänä täysiaikaisuutta, tässä ei tarvita näihin kyllä yhtään lisää volyymia :D
 
Täällä myös ahdistaa, jos joutuu monta päivää olemaan laitoksella!Esikoisella jouduin viikon olemaan, kun joutui sinivaloon!Ja näillä muillakin on seurattu meneekö keltaseks ja sit verensokereita vauvoilla jouduttu seurailemaan, kun on olleet niin alhaiset, kuulemma tavallista kun on pieni kokosia vauvoja et verensokerit laskee... Mut eiköhän se mene, vaik varmasti isompia lapsia ja isäntää tulee ikävä, kun eivät kyllä varmaan joka päivä käy sit siellä, kun matkaa kuitenkin on...
 
Meillä ei myösään löydy innostusta kestoiluun. Olin ajatellut käyttää niitä ekovaippoja, mutta joku kertoi, ettei ne ole sen luontoystävällisempiä kuin muutkaan. Harmi!

Perjantain neuvolassa oli kaikki hyvin. Masukin oli kasvanut keskikäyrällä vaikka olen sokereita joutunut seuraamaan. Painoakin oli tullut vain 300 g viime kerrasta. Liitoskipuja ja muita vaivoja alkaa kyllä olla jo sen verran, että tuo vadelmatee alkaa kuulostaa tooooosi hyvältä

Vielä olisi viikko töitä edessä ja olen alkanut miettiä, että mitähän sitä tarjoaisi työkavereille viimeisenä päivänä. Olisiko teillä hyviä ideoita?

laiskamato 33+5
 
Sairaalassa olo ahdisti minuakin silloin esikkoa odottaessa, mutta loppujen lopuksi se oli aika ihanaa. Sai vain olla ja ruokakin suunnilleen kannettiin nenän eteen. Paljon sai apua hoitajilta ja kätilöiltä. Me oltiin 5 päivää, koska esikolla tippus paino vähän turhan paljon parin ekan päivän aikana.

Ristiäislahjaksi esikko sai mummilta ja pappalta tilin, johon tulee hälle käyttöoikeus heti, kun täyttää 17 vuotta. Eli siis lähinnä ajokorttia ja autoa varten ajateltu se tili. Mummo ja mufa ostivat kipsisen kellon seinälle ja muistaakseni jonkun vaatteen... Mummin sisko osti kastesormuksen, johon hommattiin vain kultainen ketju. Jätkä pitää sitä aina välillä juhlissa kaulassaan. Kummeilta tuli lusikka, soittorasia ja valokuvakansio kultasepän liikkeestä. Yksi kummeista teki myös kastepöydälle kukka-asetelman ihan ilman pyytämistä. Oli tosi ihana ja se on tuossa pöydällä kuivattunakin. Pikkuserkuiltaan hän sai sellaisen ihanan suojelusenkeli-taulun (ei siis se perinteinen), olisko ollut Liukko-Sundströmin. Joltain sai ihanan lastenastiaston (muki, syvä ja matala lautanen).... Olikohan jotain muuta vielä?
Niin joo ja vanhemmiltaan eli meiltä hän sai Nalle Puh:in ristipistotaulun. Se oli sellainen vuodenaikataulu, johon tuli sitten mitat ja nimi alle.
Uudelle vauvallekin on ostettuna se taulu jo valmiiksi, tarvitsisi vain alkaa tekemään sitä pikku hiljaa jo... Ei kylläkään löytynyt mieleistä vuodenaikataulua, mutta jos vaikka se vielä löytyisi...
 
tulin nyt pikaisesti kertomaan, että mulle järkättiin tänää babyshowerit :heart: ihan täysin puun takaa miehen siskot oli aamupäivällä oven takana ja lähdettii leffaan, tietty paljon herkkuja mukana, sitten tultiin meille, mies oli siivoillu täällä ja tehtii salaattia, syötiin laskiaispullia ja iiiihanaa juustokakkua ja karkkia ja vaikka mitä :) naurettiin paljon ja oli tosi tosi kivaa :)

nyt sitten mies ja tyttö tuli kotiin ku ne oli anoppilassa evakossa :) ihana päivä!!

lahjaks sain tommosen pakkauksen missä oli kaikkee vauvalle, kylpyöljyt, puhdistusliinat, tissirätit ym ym ym...tutit ja tuttipullot sun muuta :) ja helistin ja HERKKUJA taas lisää. meillä koko kämppä nyt tursuu herkkuja :D

myös oli tommonen kirjekuori johon jokainen pisti lapun johon oli veikannu et koska vauva syntyy, pituuden, painon ja nimiveikkauksia :) sen saan sitten ku vauva syntyny ni avata ja kattoo mitä muut veikkaillu :) hihi,.

nyt oon kyllä ihan loppu ja väsyny, mutta onnellinen :)

kestoista muuten vielä, enpä ookaan kommentoinu niistä..mutta meillä ei tuu olemaan kestoilua, jotenki en vaan .... jaksa :ashamed: :ashamed: en tiedä miks, mutta nostan hattua kaikille jotka kestoilua harrastaa!!! :flower: :flower:

haleja ja vointeja kaikille :heart:

 
Lauantai-iltaa kaikille!
Katariina00 - ihanat kutsut! Juuri noin ne pitää järjestää. Ihania ystäviä sinulla!

Närästys jatkuu täällä edelleen, vaikka olisin kyllä sitä mieltä, että täällä vinkattu vichy auttaa ainakin jonkin verran.
Omaa painoa tekee mieli jonkin verran tarkkailla, sillä eihän tässä kuitenkaan enää ole kauaa kun sitä pitää jo alkaa taas pudottamaan liikakiloja. Herkut silti maistuvat NIIN hyviltä ja mulla ei itsekuria niiden suhteen juuri ole. Joka päivä pitää mussutta ainakin jotain :ashamed:
Toisaalta me hurahdettiin miehen kanssa nyt geokätkeilyyn ja siinä tulee hyvää liikuntaa, kun kätköjen perässä tuolla lumessa rämpii. Samalla tulee liikuttua luonnossa ja nautittua ihanasta talvi-ilmasta. Aiheuttaa tosin aika kivasti myös supistuksia, mutta niitähän tässä on muutenkin koko ajan, eivätkä toistaiseksi ole tuhojaan tehneet, joten kestetään...
Lähestyvä synnytys jännittää... Miten kaikki menee? Miten tulee lähtö? Ja mitä sitten kun se pikkuinen tuhisee tuolla pinnasängyssä? HUI.

Nyt lepäilemään... Josko saisin tuon rakkaani hieromaan vähän jalkojani.... =)

Hani-pöö & nöösi 32 + 5
 
(.) Supistellu tänään epäsäännöllisen säännöllisesti. Ja menkkajomotusten tapaista ollu ihan kiitettävästi. Josko tuol alhaalla jotain valmistelee. Ihan kiva vaan.

Naksuuko teil muilla masussa? Mulla kuuluu aina välillä semmoista naksuntaa. Tuleeks se ääni sikiökalvoista? Näin oon ainakin ymmärtäny...

Alan jo pikkuhiljaa toivomaan, että tää odotus päättyisi jo pian (malttamaton :ashamed: ). Alkanu jo kaipaamaan sitä omaa kroppaa takas ja että sais nyytin syliin ja että pääsis aloittelemaan sitä vauva-arkea perheen kanssa. Oih :) No eipä tässä onneks varmaa kauaa enää tarviikaan ootella.

Mites teillä, joilla jo kaks/useampi lasta maailmassa: kuinka eka synnytys ja sen käynnistyminen eroaa toisesta vai erosiko mitenkää? Tarkoitan käynnistyivätkö samalla raskausviikolla vai eri ja oliko synnytys helpompi ja nopeampi toisella kertaa (kun usein kuulee sanottavan, että toka kerta on helpompi ja nopeampi)? Ois kiva kuulla kokemuksia =)

Prinpressa & Piipiäinen POKS reilun parin tunnin kuluttua 37+0
 
Iltaa kaikille!

Kiitokset villahousuvastauksesta, vaunukommenteista ja imetys&ikäerokommenteista!

Tuosta synnytysten erilaisuudesta: Minulla eka syntyi rv 41+1. Synnytys käynnistyi supistuksilla. Aamulla heräsin ja olo oli outo. Päivän mittaan supistukset sitten kovenivat ja tihenivät. Illalla mentiin sairaalaan ja esikoinen syntyi 01 maissa yöllä. Ennen tuota synnytyksen käynnistymispäivää ei ollut supistellut yhtään.

Toinen lapsi syntyi rv 38+4 ja homma alkoi yöllä lapsiveden menolla. Supistuksia ei ollut ollenkaan ja niitä piti sitten lähteä osastolle odottelemaan. Seuraavana yönä niitä alkoi onneksi tulla, aamuvarhaisella mentiin synnytyssaliin ja tyttö syntyi 10 maissa aamupäivällä.

Ekassa synnytyksessä sain jossain vaiheessa epiduraalin. Synnytys eteni nopeasti ja ponnistusvaihe oli myös nopea. Tokalla kerralla en ottanut mitään puudutusta ja kaikki meni jälleen nopeasti ja hienosti. Molemmissa synnytyksissä olen avautumisvaiheessa voinut pahoin. Suoli on tyhjentynyt tehokkaasti molemmista päistä supistusten voimasta...

Synnytykset ovat siis alkaneet eri aikaan ja eri tavalla mutta sujuneet silti sutjakkaasti. En pitänyt kumpaakaan synnytystä mitenkään vaikeana. Yhtä hyvin meni molemmat. Tylsää tokalla kerralla oli se osastolla olo supistuksia oottamassa. Kun lapsivedet oli menny, eivät enää päästäneet kotiin vaikka olo oli kaikin puolin hyvä. Mutta onneksi ei tarvinnut kovin kauan osastolla kärvistellä. Toka synnytys käynnistyi kyllä ihan yllärinä. Taaskaan ei mitään synnytyksen merkkejä ollu aikasemmin ja jotenkin sitä kuvitteli että yli la:n mennään taas niin kuin ekankin kanssa. Mutta toisin kävi ja vauva pääsi yllättämään =)

Hyvät yöt!

Uppula
 
Prinpressa:
Mulla eka synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla rv 38+6 illalla, noh omat supistukset ei alkanut ni seuraavana päivänä tipalla joudutettiin synnytystä, tippa laitettiin puolen päivän aikaan ja tyttö syntyi siitä n.4 ja puolen tunnin päästä, josta ponnistus vaihe kesti 8 min!

Toinen syntyi rv 38+6 ja synnytyksen avautumisvaihe kesti 17h 50min josta ponnistusvaihe 7 min ja tuota ennen oli jo monta päivää supistellut!Mutta synnytys oli kaikkiaan ihan ok, vaik olikin pitkän puoleinen tuo avautumisvaihe!

Kolmas syntyi rv 40 avautumisvaihe kesti 6h 52min josta ponnistusvaihe 6 min!

JA neljäs syntyi rv 38+3 : lapsivedet meni yöllä kotona ja supistukset alkoi heti veden mentyä: avautumisvaihe 5h 42 min ja ponnistuvaihe 4 min!

Niin ja ensimmäinen synnytys oli perätilasynnytys ja tuolloin kivunlievityksenä oli epiduaali, toisessa synnytyksessä oli spinaalipuudutus joka ei mulle yhtään sopinu, koska laski verenpaineen niin alas!Ja nämä kaksi synnytin synnytyspöydällä tai miksi sitä nyt sanotaankaan!
Kolmannessa ja neljännessä synnytyksessä loppu vaiheessa laittovat kohdunkaulan puudutteen ja synnytyin synnytysjakkaralla, joka oli tosi hyvä kokemus!
Näin on mulla synnytykset menneet...


 
Hei, yritän kahlata sivuja läpi. En ole käynyt pariin päivään...vasta sivulla 9. Pakko välillä kommentoida, ettei unohdu.

Nyt luettu läpi :) Kiitos lauantai-illan/yön ajanvietteestä rakkaat maalisäidit!

Leena 86 täälläkin ollaan "raivon partaalla", kun ei olla saatu hankittua edes turvakaukaloa |O oli tarkoitus lähteä tänä aamuna, mutta pitkän aamupalan ja hätäisen kauppareissun jälkeen oli riennettävä kotiin, koska meille tuli vierailta... No ehkä ensi viikolla. Viikoja nyt kasassa POKS 36 eli tarttis tehrä jotain...

Te jotka olette ostaneet/ommelleet pehmusteet niin mitä niissä on ollut pehmikkeenä?
Siis onko ihan pehmeää vanulevyä vai ohutta vaahtomuovia?
Hankin pehmusteeksi vaatomuovia etolasta. Esikoiselle laitoin muistaakseni 1 cm paksuista, mutta tällä kertaa 2 cm, koska mielestäni 1 cm paksuinen on liian ohutta. Tosiaan saa ihan sen värisen/kokoisen kuin haluaa, kun tekee itse :)

Turvakaukalo ja vaunut hankkimatta, MUTTA pojan pienet tossut on nappeja vaille valmiit :heart: Aloitan pian tytölle tossuja. Päätin tehdä kahdet. Sain kuulla, että sukuun syntyi juuri poika, joten voin sit antaa heille ne poikatossut, jos kätilön arvio "ehkä tyttö" pitää paikkaansa =)

50 cm vaatteita on jokunen kappale. Meille oli tarpeen esikoisella, kun hän oli 49 cm.

Pippa3 tosi kiva, jos jaksat päivittää ensi kuunkin ketjun :heart: ja vauva-kuva kuullostaa hyvältä, koska suurin osa vauvoista varmaan syntyy maaliskuussa. Tähän asti olevat kuvat ovat olleet myös syötävän söpöjä :heart:


Maksa-arvot ja kutina kutinaa on, mutta maksa-arvoja ei ole tutkittu. pitääpä mainita kutinasta ensi neuvolassa. Mahassa on kutinaa ja jaloissa joinakin iltoina oikein pahastikin...

rauta-arvot Sain vihdoin ja viimein rauta-arvot nousemaan!! JEE! Vaihdoin apteekin obsidanit luontaistuote-ravintolisään (kuullostaa ehkä epäilyttävälle) nimeltään Floradix (ollut aiemmin nimellä kreuter saft tms.). Kun otin sitä 1 viikon ajan, niin Hb nousi 120een. Aiemmin oli 114. Koko raskauden aikana ei ole ollut 120 kuin vasta nyt. Aion kyllä sairaalassakin jatkaa sen litkimistä, niin palautuis uupumuksesta ainakin.

Hali87 ja muut, jotka ette aio kestoilla: Ei se ole mikään pakko-juttu ollenkaan :) :hug: Ei minua ainakaan häiritse, jos toiset ei tee niin kuin minä/muut. Elämä on valintoja täynnä. Nauttikaa te vauvoistanne sillä aikaa, kun me muut pyykätään kestovaippoja ;)

Mahassa naksuu täälläkin :wave: ei ole tietoa mistä se johtuu. Minua vain naurattaa, kun kuvittelen mielessäni vanhan mummon, jolla naksuu luut... No ei se ainakaan ole syy naksumiseen :D

momtoo ja pikkukakkonen 36+0 :)
Aivan ihanaa, kun la lähestyyyy.... Ja nimiäkin olemme saaneet mietityksi :wave:
 
prinpressa:
Mulla eka käynnistettiin raskausmyrkytyksen ja yliaikaisuuden vuoksi viikolla 41+3. Synnytys saatiin torstaina käyntiin, vaikka sen käynnistys oltiin aloitettu jo maanantaina. Oksitosiinitippa sai aikaan supparit ja sitten puhkottiin kalvot.

Synnytys eteni ihan tasaisesti ja kesti 12 tuntia, josta ponnistusvaihe oli 1h15min.

Toinen synnytys lähti käyntiin kotona suppareilla viikolla 39+4. Tästä mulla on oikeen kellontarkka lista, voin kirjata sen tähän ylös :)

9:45 supistukset alkoivat kotona
12:20 saapuminen sairaalaan (olin todella kipeänä jo)
12:30 sisätutkimus, auki sormelle, kaulaa jäljellä, akupunktioyritys joka ei onnistunut ja ilokaasun aloitus (kohdunsuun tilanne oli ollut 2 päivää aiemmin tehdyssä sisätutkimuksessa ihan sama)
13:30 sisätutkimus, auki sormelle, kaula lyhentynyt
----->suihkuun 45 min.
14:30 takaisin petiin ja ilokaasuannos suuremmaksi, jonka seurauksena tuli oksennus
15:00 sisätutkimus, auki liki 4 cm, puhkottiin kalvot ja pyydettiin anestesialääkäriä luokse heti kun ehtii jotta saan epiduraalin
15:30 epiduraali
17:20 kohdunsuu auki 7 cm
17:30 epiduraalia lisää
18:00 vauvan syle 175-180 (liian korkea, joten tarkkailtiin tarkasti), mulla kuumetta 38 astetta
19:00 nestetippa
19:20 sisätutkimus, kaulaa edelleen 7 cm jäljellä, epiduraali ja oksitosiinitippa synnytyksen edistämiseksi, mulla kuumetta 38,7 astetta
19:30 verikoe
19:45 suonensisäinen antiibiootti
20:20 kohdunsuu kokonaan auki
-----> ponnistusvaiheeseen
20:45 tyttö syntyi

istukka jäi jumiin ja se syntyi vasta runsaan tunnin kuluttua kahden kätilön avustamana.

Eli tämäkin synnytys oli varsin pitkä (11h) mutta ponnistus oli paljon lyhyempi.

Kolmannelta synnytykseltä "odotan" sitä, ettei sekään ilman tukitoimenpiteitä etene (kalvojen puhkaisu ja tippa) ja että sekin tulee olemaan pitkä. Ponnistusveiheen uskon kuitenkin olevan vain muutaman minuutin kestoinen :)

Erona ekan ja tokan synnytyksessä oli lähinnä se mun oman henkisen kantin kesto...eka synnytys oli paljon pelottavampi, toinen meni jo jotenkin paljon luonnollisemmin :) Kyllä se kolmas synnytys pelottaa aika paljon mutta kun h-hetkeen päästään niin uskon että mieli rauhoittuu. Saattaa olla että ne kivut on mulle liikaa, mutta ei niihin kuole...ehkä :ashamed: :saint:

Chef ja Nöttis 33+6
 
Prinpressalle synnytyksistä: Minulla ensimmäinen synnytys käynnistyi rv 40. Myöhään ilalla alkoivat heti melko napakat supistukset ja synnytys kestikin vain 5h 20min, josta ponnistusvaihe 5 min. Poika syntyi siis yöllä, jolloin rv olivat jo vaihtuneet 40+1. Oksensin lähes kokoajan tuon viiden tunnin ajan, johtuen supistuksien voimakkuudesta. Synnytys oli kuitenkin kaikinpuolin helppo!

Toinen lapsi syntyi rv 41+5. Kävin tuona päivänä sairaalan äitiyspoliklinikalla yliaikaiskontrollissa ja sisätutkimuksen jälkeen supistukset alkoivatkin. Lähdin kuitenkin siskoni luokse vielä kyläilemään, mutta kiireellä mentiin takaisin! Synnytyksen kesto 4h 15min, josta ponnistusvaihe 10min. Ja pahoinvointia tässäkin synnytyksessa koko ajan!
Synnytys oli vieläkin helpompi kuin ensimmäinen, mutta pojalla oli sen verran kokoa (4190g), että sai jo enemmän ponnistaa;)

Molemmissa synnytyksissä oli paracervikaali-puudutus, jonka teho oli mitätön..
Puudute vaikutti minulla korkeintaan tunnin ajan hyvin lievästi!

Ja asiasta viidenteen,kiitoksia vinkeistä reunapehmusteisiin!
Taidan tosiaan ommella nuo pehmusteet itse.. Ovat tuhottoman kalliita valmiina ostettuina (mutta niin kauniita)!

Ja nyt sunnuntaita viettelemään ja odottamaan, että kaupat aukeaa ;)
 
erilaisista synnytyksistä: esikoisen synnytys alkoi illalla n. klo 11 lapsivesien menolla. Heti perään iski tosi kivuliaat supistukset. Syntyi rv 41+1 ja 2h10min kesti synntys josta ponnistusvaihe 5min.

Tokalta alko illalla klo 21 supistukset ja klo 21.30 meni vedet. Lapsi oli ulkona 1h50min supistusten alkamisesta. Ponnistusvaihe kesti 3min. Syntyi rv 40+4.

Kolmannesta meni vedet aamuyöllä n. 5 aikaan ja heti perään kipeät supparit. Synnytys kesti 1h10min ja ponnistusvaihe 3min. tyttö syntyi rv 40+2.

Neljäs lähti tulemaan aamulla vesien menolla ja heti perään iski aivan järkyttävät kivut. Synnytys kesti 50min josta ponnnistusvaihe 3min. Ja siis syntyi rv 32.
 
Katariina00 mukavan kuuloiset juhlat olleet sinulla.

Minullakin on mahasta noin viikon ajan kuulunut tuota naksumista. Mistä lie johtuu mutta enpä oo ainakaan tuosta osannut huolestua. Ja kuorsaamista on kovasti täälläkin ja eipä sitä voi tosiaan millään kieltääkkään kun on siihen itsekkin herännyt..

Heklalla ollut sen kestoset synnytykset, että kelpais kyllä minullekkin. Jotenkin ihan kauheelta tuntuu ajatus siitä, että kestäis synnytys puol vuorokautta tai vielä pidempäänkin. Varsinkin jos se koko ajan tekis kipeetä.

minjoh 36+5
 
kestovaippoja en ajo käyttää.

50 cm vaatteet En ajo ostaa niin pieniä. Esikko oli 49 cm kun synty ja pienimmät vaatteet oli 56 cm lahkeita ja hihansuita saa hyvin käärittyä ja sama koko meni sitten vaikka kuinka pitkään.

sairaalassa olo Mulla toi ahdistus menee lähinnä toisin päin. Kun mietin että sieltä pitää tulla kotiin arkea pyörittämään kahden lapsen kanssa niin tuntuu että haluaisin taas maata siellä täyshoidossa viikon.

Ikäeroa tulee 3v9kk ja pelottaa miten mustasukkanen esikko tulee olemaan.

Etanavauhti Tänään vasta tajusin miten hitaasti oon yhtäkkiä alkanu kävelemään. Kävely junaasemalle kestää mulla normaalisti 6-9 minuuttia kiireestä riippuen, tänään samaan matkaan meni 15 minuuttia ja sillonkin kävelin niin nopeesti kun pysytyin.

Omaa napaa Pariin viikkoon en ole nukkunu yhtä huonosti kun viime yönä. Toinen käsi puutu totaalisesti ja särky oli aivan hirveä. Verenkierron palauttamiseen meni pitkään ja sen jälkeen tuli aivan hirvee närästys. Närästystä mulla ei ole ollu pitkään aikaan ja muutenkin paljon vähemmän kun esikon kanssa.
Nyt on viimeinen 12 tunnin työvuoro menossa ja huomenna alkaa äitiysloma, sit on vaan tää viikko työharjottelua jäljellä.

Fantaihana 34+6
 
Mä olen niin pahalla tuulella, että tulen vaan kitisemään omista asioistani :ashamed: , eli viime yöstä joka oli kamala!

Mä en tiedä onko nämä alapää / nivuskivut enään normaaleja. Jos vähänkään vaihtoi asentoa niin sattui niin jumalattomasti, ihan oikeasti sattui! Sitten kun oli päässyt toiseen asentoon niin helpotti,mutta kun sitten puutui paikat ja oli taas vaihdettava niin sama tuska taas edessä.

Nyt kun on noussut ylös sängystä niin ei enään satu paitsi jos kävelee :kieh:
Yöllä tuntu kun koko alapää olisi ollut tulessa ja lähtenyt irti.

Mä poistun nyt valittamaan vaikka miehelle niin ei tartte tänne raivota.
 
Suuret kiitokset myh ja muut kestovaippatietoudesta. Kyllä selvensi taas asiaa :p

Viime yö meni ihan mukavasti, sain nukuttua hyvin ja vasta klo 11 maissa nousin ylös. Selkää tosin jomotti taas melkosesti, mutta otin yhden paratabsin helpottamaan oloa ja pääsinkin sen jälkeen heti nukkumaan. Eilen oli useampaan kertaan taas niitä ihme "juilimisia" alakerrassa, kun olin kävelyllä. Mulla on tullu niitä aiemminkin, mutta ei nuin montaa (yleensä aina kun on ollu kävelylenkillä). Kotona niitä tuntui myös muutama, mutta rauhoittui heti kun pääsin istumaan/makaamaan. Onkohan ne nyt niitä sukkapuikkokipuja? Supistuksia ne tuskin oli, kun maha ei ollu kovana, eikä ne tuntunu missään muualla kun alapäässä semmosina tosi nopeina "tuikkauksina". Hyi että tuntu ilkeelle :(

Tänään pitäis alkaa vähän siivoilemaan kämppää ja mahdollisesti mennään käymään miehen kanssa uiskentelemassa. Vois viettää oikein lokoisan ja rennon sunnuntain. Mukavaa viikonlopun jatkoa mammoille ja koittakaa kestää. Tuntuu hullulta, että tässä alkaa olla joillakin meidän pinolaisilla jo täysiaikaisuus käsillä.. nyt odotellaan vaan vauvauutisia :heart:

Mimmurainen & öti 35+2 :heart:



Muoks Laittakaa toki lisää nuita synnytyskertomuksia. Mukava lueskella mitä kaikkea siellä mahdollisesti vois olla odotettavissa.. :LOL:
 
POKS 34 :heart:
Aika sais kyl kulua nopeammin, että saisi tämän masun "vaihdettua" Vaaviin =)

JAKSAMISTA kaikille erilaisten vaivojen kanssa.
Itsellä kahden edellisyön huonosti nukutun yön jälkeen eka kunnon yö takana piiitkään aikaa, nukuin jopa yli 4h HERÄÄMÄTTÄ, hurraa :attn: No se oli varmaan lyhyt aikainen ilo, mutta kummsti virkisti.
 
Onnittelut kaikille, joilla virallisesti äippäloma alkanu :flower:
Mies toi Oulun tuliaisina flunssan joka nyt sitte äity mullekin :/ Kurkku on kipee ja nenä tukossa (joten Mimmurainen, ei taideta nähellä vähään aikaan :( ) Muita vaivoja ei onneks ole, ja kävästiin reippaana Ikeassa eilen. Oltiin miehen kans tooosi tyytyväisiä tohon reissuun ko kaikki meni niin kivasti ja ekaa kertaa eläessäni lähdin Ikeasta niin, että löysin kaiken mitä lähinki hakeen :D
Mies ollu tosi ihana tänään, siivonnu ja hoitanu poikaa niin että mie saanu vaan levätä. Käyn kohta taas pötkölleen. Parempihan se nyt on sairastaa kuin sitten lähellä h-hetkeä/olla sairaana synnyttäessä.

Jaksamisia kaikille :hug: Kyllähän niitä vauvauutisia alkaa kohta tuleen oikein ropinalla, Kinderillä ehkä seuraavana :)

mobic ja kevätpörris 33+4

Ps. Minusta jokainen kestoilee/ei-kestoile ihan oman mielensä mukaan, eihän kenenkään tarvi tehä niinko "muut" vaan siksi että "kaikki muutkin" tekee niin :)
Ja sairaalassaolo jännittää muaki vähän, mut oon toiveikas, ettei tarvis olla montaa vuorokautta siellä. Esikoisen synnytys oli pitkä ko nälkävuosi ja kippeetä teki mut siitäki selvittiin henkissä :LOL: *nyt paapaan*
 
minäpä jatkan sairaslomaa ja vaihdan sen äitiyslomaan 23.2 =)
ei kyllä enää irtoa duunin teko, hyvä että jaksaa esikon kanssa kotona hoitaa hommat iltasella. Masu on iso ja painava :heart:

Säikytyksetkin sain tuossa männäviikolla. Jouduin kolariin. Ajoin itse, kun yksi täti tuli apukuskin kyljestä sisään :kieh: säikähdys ja järkytys saivat aikaan kunnon supparit illalla ja jouduin käymään äippäpolilla, jossa lääkkeillä pysäytettiin kipeät supparit. Muuten ei siis mitään tapahtunut. Paikalla oli paloautot, poliisit, ambulanssit ja isäntä heti kun pääsi maisemiin.

Naksumisesta täällä kanssa paukkuu ja naksuu masu, sikiökalvothan ne, näin olen ymmärtänyt. Ja alakertaan tuikkiin " sukkapuikkomaisesti " vähän väliä. Paikat on kuitenkin kiinni.

Näin pikaista tarinaa nyt :wave:
Valaan kokoinen Minttis & Paavo 32+5
 
Moi pitkästä aikaa :wave:

Mä oon nyt palautunut reissusta ja oon pihalla kuin lumiukko tiedän jutuista joten kommentoin vaan tän viimeisen sivun teksteihin.

vuodeosastolla olosta on ollut puhetta, mua ahdisti ajatus siitä esikoista osottaessa mutta kuitenkin viihdyin osastolla ihmeen hyvin=)Paljon varmasti johtui siitä että mies oli siellä paljon.Toisen kanssa jo haluasin heti pois kuin mahdollista (niinhän mä kyllä esikoisenkin aikaan olin vaan minimi ajan siellä) ja nyt hyvällä mielellä osastolle menen mutta luulen että kaks päivää eli sen pakollisen siellä olen ja tuun hyvillä mielin kotiin pesimään=)

ristiäislahjoista en oo ees ajatellut niin pitkälle kun meillä on vieläkin ne kummit ihan hakusessa niin en ees halua ajatella koko asiaa kun tuntuu että ahdistaa kun ei tiedä ketä pyytää kummeiksi vai jääkö koko lapsi siksi kastamatta kun ei löydy sopivia kummeja :ashamed:

MLL kiitos vadelmalehtitee infosta=)En ollut asiasta ennen kuullutkaan.Mut luulen et jätän sen omaan arvoonsa.

laiskamato hienoa että neuvolassa kaikki hyvin.
Jotain helposti tehtävää piirakkaa on varmasti ihan kätevää tarjota niin ei hirveästi tarvii nähdä vaivaa ja siitä riittää monelle.

katariina00 babyshowerit kuulosti mukavalta=)
Kestoilusta ei kannata kantaa huolta vaikka se ei tuntuisi omalta idealta, en mäkään kahden ekan kanssa kestoillut ja saa nähdä miten tämä alkaa sitten sujumaan.Ihan huoletta kesrttiksillä vaan=)

Hani-pöö jaksuja närästyksen kanssa :hug:
Mä oon kanssa yks herkuttelija :D :ashamed: Älä huoli et oo yksin :hug: Mua ihan hirvittää menä huomenna neuvolaan kolmen viikon tauon jälkeen, kun siellä on vielä se sijainen joka varmasti huomauttaa kertyneistä kiloista ja varsinkin kun se on muutenkin niin huonolla tuulella koko ajan :/

prinpressa mulla käynnistyi esikoinen silleen että ensin lorahti hieman lapsivettä (kalvoissa oli reikä jossain ylhäällä josta sitä sitten läikähteli, koska loput vedet tuli vasta salissa) ja sitten vielä toisen kerran jonka jälkeen alkoi kivuttomat mutta säännölliset supistukset kolmen minuutin välein.viikoja oli silloin kasassa 40+1.synnytys kesti 3h19min ja oli helppo ja nopea.
Toinen käynnistyi supistuksilla (myöskin alussa kivuttomilla) mutta säännöllisillä 4min välein ja synntys kesti 1h30min toinen oli myöskin helppo (joskin ehkä avautumisvaiheessa hieman kivuliaampi) ja niin kuin ajasta näkyy niin hyvin nopea viikkoja oli jo 41+3
Ponnistusvaihe oli toisella paljon nopempi ja helpompi.
kysy vaan lisää yksityiskohtia jos haluat =)

ikäero meillä tulee vauvalle ja esikoiselle ero n.3v9kk ja toiselle ja vauvalle 2v10kk. Esikoisen luulen ottavan vauvan kohtalaisen hyvin vastaan ja toinen ehkä vähän heikommin joten mustasukkainen saattaa ainakin hieman olla mut luulen että kaikista eniten mustasukkaisuudesta saa kärsiä lasten isä ja mummo (sitten kun se kylään päästetään)koska pojat on niiiiiin isänsä perään ja kun mummo hyppii poikien pillin mukaan ja mummo on kuitenkin heille tärkeä niin luulen että se saa tuntea nahoissaan jops aikoo vauvaan koskea.

etanavauhti on täälläkin tullut tuskallisen tutuksi :/ Musta on niin turhauttavaa kun ei pääse kävelemään entistä vauhtia :kieh:

Abello jaksuja liitoskipujen kanssa :hug: Ne ei totisesti ole kivoja (kokemusta on).

(.) Mua alkoi sitten supistelemaan kun olin menossa metrolla äidin luo ja hetken kesti ennen kuin edes tyhmänä tajusin mitä tää on :ashamed: Matka kesti 20min ja siinä aikana supistuksia tuli 5 ja kestivät 15-30sek eivät varsinaisesti olleet kipeitä (mut mulla ei oo kyllä alussa synnytyssuistuksetkaan kipeitä) mutta tuntuivat kyllä ikäviltä tuolla nivusissa.
Sitten ne loppui kun pääsin käymään vessassa ja istuskelin äidin sohvalla.
Liitoskipuja on ihan riittämiin ja varsinkin kun oon ravannut pitkin Helsinkiä niin illalla ja yöllä se kyllä kostautuu viheliäästi ja kyllä tiedän ravanneeni.
Myös viime yönä heräsin siihen kun vatsa on ihan kovana ja kun kävin vessassa niin se siitä, mut myös äsken ulkona ollessa muutaman kerran vatsa meni ihan kovaksi ja vieläkään ne ei kivuliaita ole mut samalla kyllä nivusissa tuntuu et nyt jotain tapahtuu.Ja mikä jännintä et mulla ei oo kummankaan pojan odotusaikana tässä vaiheessa ollut mitään supistuksia vaan sitten kun niitä on ruvennut tulemaan niin sen jälkeen on sitten pitänyt jo lahteä.
Huomenna aamulla mulla on neuvola kolmen viikon tauon jälkeen, mua ei yhtään kiinnostais mennä sinne kun se eukko on ollut niin pahalla tuulella kun oon sinne soittanut:/
Ja lääkäri neuvola on sitten vasta 23.2 et saa nähdä mitä se tykkää kun mulla on sitten noita viikkoja jo melkein 38 siinä vaiheessa.
Mä aion tänään pestä sen repun mihin sitten aion pakata ne sairaalakamppeet kun sekin homma on vielä puolitiessä.

Mut ei mulla nyt tän kummmpia, joten jatkan tiedän juttujen lukemista että pääsen vähän kärryille missä mennään=)

Metsätähti ja onnenjyvä 35+4
 

Yhteistyössä