~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Ainiin! Miimon Hauskaa että jäädään samana päivänä lomille! Jaksuja viimeiseen työpäivään! Jää nähtäväksi ollaanko synnyttämässäkin samaan aikaan. Eikös sulla ole la 13. päivä ja mulla 16. Eli ihan hyvin voidaan ollakkin! :D :heart:
 
Krokodiili
Glow, sulta siis katsottiin maksa-arvot "muuten vain", vaikket valittanut kutinaa? Onpa hyvä seuranta. Itse olin kokeissa siksi, kun maha kutisi. Onko sun sappihappoarvot kuitenkin ok? Mä meen taas ensi viikolla verikokeisiin, vaikka lääkäri nyt ei ollut kyllä mitenkään erityisen huolissaan p-alat:in noususta todellakaan. Ei siis niin korkealla kuitenkaan.

terv. Kroko 36+0
 
Hei millasen haalarin ootte hankkineet vauvalle nyt "lopputalveksi"? Toppahaalarin vai vanuhaalarin? Tilasin Ellokselta vaaleanpunaisen :heart: teddyhaalarin ja olen alkanut miettiin, pitäskö olla silti vielä maaliskuun lopulla toppahaalari.... On kyllä 62cm toppahaalari esikoiselta jemmassa, mutta vähän ruman sorttinen...
 
Glow, krokodiili Maksa-arvoista on ollut puhetta. Mulla on otettiin muun syyn takia verikokeita, joissa seurataan mm. maksa-arvoja ja se on ihan normaalia että ne nousee raskauden aikana. Muistaakseni se oli jopa normaalia että saattavat loppuraskaudessa nelinkertaistua. Mullakin oli maksa-arvot yli viitearvojen, vaikkei mitään kutinaa tms. olekkaan. Lääkäri sanoi arvojen olevan nykyiset "olosuhteet" tietäen hyvät, joten en usko että on syytä huoleen (mikäli sulla ei ollu ihan järkyttävän korkeat lukemat) :)
 
Narkissos kovasti onnea :flower:

50cm vaatteista Meillä ainakin alkuun meni noi kivasti. Varsinkin kun laitokselta hakiessa laitettiin 56cm body niin poika 3200g 49cm meinas hukkua siihen. Mies piti lähettää ostamaan pienempiä puolipotkareita... En sitten muista kuinka kauan noi meni, mutta ihan riittävästi. Meillä taitaa olla bodyja noin 5 kpl ja potkareita parit. Nyt saatiin mun äidiltä ainakin yhdet collegehousut ja käytettyinä pieniä sukkiksia ja puolipotkareita.

Toppahhaalarista meillä on 56cm reiman toppapuku, joka on tosi paksu ja kyllä aivan liian iso, mutta en aio uuttakaan alkaa ostamaan, varsinkin kun toi on ihan uuden veroinen. Eikä se nyt haittaa, jos on vaunuissa liian iso. Lisäks on tutan 56cm kevytvanupuku, mikä mun silmään näyttää kans isolta mutta ei kai sitä pienempääkään kannata ostaa ja saatiin toikin mummolta lahjaksi juuri viime viikonloppuna. On tosi söpö :heart:

(.) Kävin tänään äippäpolilla tarkastuksessa (siis neuvolan lähetteestä). Ajat oli noin puolitoistatuntia myöhässä ja lääkäri joutui kesken ultrauksenkin käymän synnytyssalissa. Siellä minä pötköttelin pöydällä ilman housuja vain peitto suojana. Lopulta tuli erikoislääkärikin tutkimaan istukan virtauksia ja teki samalla uudelleen painoarvion. Mitään ns. vikaa tai poikkeavaa ei löytynyt istukasta, sydänkäyrästä ja niin edelleen. VAUVA on kuitenkin tosi tosi pieni. Alakäyrän alarajalla tällä hetkellä 36+4 2,3kg. Tämän takia on parin viikon päästä uusi aika äippäpolille, jolloin katsotaan onko vauva kasvanut. Paikat oli kuulema vielä napakat ja kaulaa edelleen jäljellä 3cm. Eli todennäköisesti mennään maaliskuun puolelle. TUli hiukan asennevammaa ja turhautumista :kieh: , koska poika syntyi 38+1 ja nyt saankin odotella vielä useita viikkoja. En ole meistä ainakaan seuraavana lähdössä synnyttämään. Vauva ei ole myöskään laskeutunut ja sillä on vielä tilaa pienellä pyöriä. Meille tulee siis ne pienet vaatteet todella tarpeen!!

Jaksamista kipujen kanssa ja mahatautiin. En halua edes ajatella sitä omalle kohdalle, koska heti tulee huono olo... luulosairautta :LOL:

epäusko ja nassukka 36+4 (edessä vielä varmaan se kuus viikkoa :headwall: )
 
Kätilöiden ja hoitajien muistiinpanoja synnytyksestä.
Kasvatti itsetuntoa äitinä ja piristi ja vahvisti luottamusta kun synnytyksenhoitaja kirjasi suunnilleen näin: "
Isä ja äiti osasivat kuin luonnostaan hoitaa lasta heti ja asiat sujuivat hyvin.

Ei se noin kornisti ollut mutta synnytyskertomus oli jännä ja pääosin itsetuntoa kohottava ja teksti kehui äidinvaistojani ja lapsen käsittelyä. Muistakaa ensisynnyttäjät että teistä saatetaan kirjoittaa viiden sivun romaani :D ! Minä en tiennyt sitä että siellä oikeasti teistä ja teidän käyttäytymisestä kirjoitetaan teille raportti kotituliaisiksi. Tai ainakin kättärillä.

Sitä raporttia sitten annoin vierailijoiden lukea sairaalassa. Olin vain poistanut ekan sivun liian intiimit yksityiskohdat :) Tai siis vieraat saivat lukea alkaen tokasivusta.
 
Mitä ihmettä teen jo näin aikaisin ylhäällä??? En oo sitten kertaakaan näin aikaisin noussut sängystä ylös. Nokka vuotaa toisesta ahkerasti ja epäilenkin poskiontelotulehduksen rantautuneen. IHANA! Tarvii tossa 2,5h päästä soittaa lääkäriä, jos sais täksi päiväks. Mies raukka joutuu huomenna tekemään töitä kotona niin oli pakko poistua sängystä, että se saa rauhassa nukkua. Kaiken lisäksi vauvaki heräs masussa ja aiheutti ihania supistuksia. Huoh!

mötkylä olen miettinyt aivan samaa haalari asiaa! meillä on tollanen paksu fleece puku ja sen alla ajattelin villavaatteita käyttää. tuntuu turhalta ostaa toppapuku jotai ei välttämättä tarvii kuin pienen hetken, mutta tästä talvesta ei voi kerta tietää niin oon vähän kahden vaiheilla asian kanssa.

neuvola kuulumisia 35+1 (34+0)

paino +1750 (+856) ei sanonu mitn, mut SUORAAN ruoan edestä juosseena neuvolaan :D
turvotus +/- (-)
rr 131/79 (124/77)
sf 30 (28) JEE!! luultavasti hirveestä sokerin syömisestä kasvanu :D

ens viikon pe sitten lääkäri ja uusi painoarvio. olenkin tosiaan kaikken sanomisista ottanut vaarin ja syönyt kaikkia sokeripitoisia herkkuja PALJON. viikon aikana on mennyt pari suklaalevyä, pari rahka satsia (siis vispikermaa ollu molemmissa se 2dl), karkki pussi ym. :LOL: miehelle just sanoin et taitaa tulla meille sokerivauva nyt ku oon nii ahkerasti sokeria mussuttanu. olipahan ainaki sf-mitan ja painon nousun mukaan vauva kasvanu. saas sitten nähdä todellisuus viikon päästä. th:lle sanoin tosta mun ainasesta kipujen ja kaikkien valittamisesta että olis edes yks hyvä päivä olla ettei tarvis valittaa. se vaan totes että jos ei ois näitä tämän hetkisiä niin sit voi pissassa olla jotain tai joissain muissa arvoissa. turvakaukalo meiltä edelleen puuttuu joka saa mut raivon partaalle. pelkään ettei pikkunen pääse laitokselta kotiin ollenkaan ku ei tuo mies nyt saa katottua onko hänen siskonsa tarjoama hyvä ( vai alanko heti sen nähdessäni itkemään ) vai käydäänkö ostamassa upo uusi hieno kaukalo. |O

Mä & ee 35+2 ( näin heti aamutuimaan )
 
Lähinnä toivottelen vain mukavat viikonloput kaikille :heart:
Heräsin tuossa pari tuntia sitten ja ärsyttää kun tuo nukkuminen on yhtä "pelleilyä" nykyään. Parin tunnin välein herää ja miettii, että käykö äkkiä vaan pissalla ja juomassa vai loppuuko uni ja jään hereille :/

Noh, riks raks ja poks kuitenkin, eli rv34 ja vauvalla lupa syntyä jos on syntyäkseen?

Pikkarainen
 
Huomenta!
Ihanaa (ja anteeks), että muutkin nukkuvat huonosti... Kuten Pikkarainen tuossa edellä totesikin, tämä on ihan pelleilyä nykyään. Joo välillä nukuttaa tosi hienosti ja tulee nukuttua "hyvä yö" (vain pari kertaa pissillä ja noin 100 kyljen kääntöä) ja sitten on näitä: illalla nukuttaa, mutta ei tule uni, vauva möyrii masussa, närästää, lonkka on kipeä, heräät yöllä pissalle ja et saa unta seuraavaan 2 tuntiin, heräät silti aamulla kukonlaulun aikaan.

Toppapukua ei täällä ole hankittu. Meillä on vain tuollainen fleece-puku, jolla ajateltiin kyllä selvitä. Autossa on aina lämmin, ja ulos vaunuihin puetaan sitten vielä makuupussiin. Alle tietenkin sitten vielä kelin mukaan villaa tai kevyempää. Eiköhän noilla pärjätä.

Viime yönä, sen mitä nukuin, näin ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana unta synnytyksestä. Kaikki oli kai mennyt hyvin, sillä unessa tajusin, että olin unohtanut kertoa kenellekään, että niin, kävin siis jo synnyttämässä :LOL: En myöskään itse muistanut jälkeenpäin, miten lähtö tuli? -oliko lapsivedet menneet kotona? -oliko alkanut supistuksilla? vai miten? Aika jännä, sillä oikeesti mua on alkanut tuollaiset asiat mietityttään, että mitenköhän kaikki menee tällä kertaa...

No tälläistä tällä kertaa. Luulin jo päässeeni eroon närästyksestä, mutta ei!!! Tähän saakka närästys ollut todella pientä polttelua silloin tällöin ja sekin oli poissa jo pari päivää, mutta eilen sitten... voi hyvä tavaton!!! Aivan hirvittävä poltto - KOKO PÄIVÄN! No luin täältä vinkkiä, että vichy on jonkin verran ihmisillä auttanut, joten sitä hain heti kasilta, kun kauppa aukesi. Testataan...

Hani-pöö & nöösi 32+4
 
mötkylä mulla la 22.3 ja asutaan etelä-suomessa joten toppavaatteille ei täällä ole tarvetta. Vauvaa kun ei voi edes kylmillä ilmoilla ulos viedä keuhkojen vuoksi, joten huhtikuulle menee meidän ensimmäiset ulkoilut...eikä huhtikuussa enää tarvita toppavaatteita.

Eli meillä on useampi fleesepuku ja äitiyspakkauksen vanupuku (kakkosen jäliltä ) joilla me pötkitään eteenpäin. Jos tulee kylmä niin sitten sujautetaan vauva vielä makuupussin sisään.

Leena86 mulle kävi kakkosen kohdalla niin että saattin miehen sikolta kaukalo...en todellakaan sitä kelpuuttanut sillä sen kaukalon kohdalla ei voinut turvallisuudesta puhua. Joten ymmärrän huolesi.

(.) me ollaan oltu nyt pari päivää sairaana :/ ensin esikko sairastui flunssaan ja sitten minä ja tuo pienempi...toisaalta parempi nyt, kuin sitten la:n tienoolla. Mulla on takana jo yksi synnytys sairaana ja sanotaanko näin, että on sitä mukavimmissakin merkeissä synnytetty :LOL:

Chef ja Nöttis 33+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeli:
reunapehmuste tilasin tuolta kun esikoista odotin, aika kallis oli toi koko setti, mutta oon tykännyt tosi paljon.
http://www.pupujussikat.fi/?page=8
Mä ostin kanssa aikanaan jo esikoiselle pupujussikoiden unipupu reunapehmusteen ja sitä käytettiin sitten seuraavallakin. Nyt ajattelin pistää sen huutikseen myyntiin, kun jotenkin nyt kaipais jo vaihtelua :ashamed: . Mutta ihania nuo ovat ja jotenkin tosi muhkeita. Tähän vaihtoon vaikuttaa myös varmaan se, että aikaisemmat kaksi on poikia ja reunapehmuste pikemminkin poikasävyinen ja nyt kun on tyttöä ennustettu, niin haluais jotain tyttömäisempää...
 
marcelina, mun eilinen ultra ei ollut noin ärsyttävä käynti kun sulla mutta meillekään ei ultratessa puhuttu mitään, tokaisi vaan lopussa lapsen olevan n.3 kg. Me jo toisiamme miehen kanssa katseltiin hiukan hätääntyneenä kun täti oli ihan hiljaa ja katseli sydäntä piiitkän aikaa. Mitään ei viitsinyt kysyä kun täti puhui niin hiljaa ja hoono soomi.
Onneksi sitten tuli toinen lääkäri myöhemmin sopimaan sektiosta ja muutenkin juttelemaan asioista ja hän selvästi epäili tuota kokoarviota, niin kyllä minäkin. Kuopuksen koko oli suht samoilla viikoilla 4 kg ja kohtu kuitenkin kasvaa samalla omalla, yli ylimmän, käyrällä. No, sillähän ei nyt sillä tavalla väliä ole minkä kokoinen kun sektio on edessä 39+3.

Alina ja 36+6 =) :heart:
 
http://www.susannakatriina.fi/index.php?pg=38&lang=1

Tuolta saa myös niitä reunapehmusteita ja katoksia, ensi täkkejä yms... Kannattaa käydä tsekkaamassa. Lisäksi tuolta kaupasta saa myös vauvan vaatteita alkaen koosta 44, jos joku joskus tarvii. Vekkuli myy myös noita samaisia tuotteita jonkin verran, osa halvemmalla...
 
Hei!

Piitkästä pitkästä aikaa saan aikaseksi kirjotella. Menny koko tämä alku vuosi, ettei oo juurikaan tullu täälä käytyä ja teidän juttuja luettua. Nyt sitä oliski monta kymmentä sivua luettavana. Oon koittanu niitä tässä viime päivinä kahlata läpi.

Mulla on tänään viimeinen työpäivä :attn: , mutta tekemistä ei oikeen enää oo, kun sijainen tuntuu homman hallitsevan, joten lähinnä tässä tapan aikaa ja notkun koneella.

Mitään niin ihmeellistä ei oo tässä ollu, odotus sujunu ihan hyvin. Olotila alkaa kyllä olla jo niin hankala ja mä olisin jo niin valmis luopumaan tästä mahasta. Oon ollu jo kauan. Kävely on sellasta lyllertämistä ja "vaappumista" ja vauva painaa. Olo tuntuu valtavalta ja kenkien laittaminen jalkaan alkaa olla aika tuskaa, kun tuntuu, että happi loppuu. Nukkuminenkin alkaa olla aika pätkittäistä ja välillä ei tahdo millään löytää hyvää asentoa (ootan niin aikaa, et voi taas nukkua mahallaan) Ja sit kun mulla puutuu kauheesti kädet nukkuessa, ikään ennen ei oo ollu tällästä vaivaa. Aamulla ei tahdo sormia saada koukkuun, kun tuota turvotustakin jonkin verran on. Ja sormenpäät on koko ajan aika tunnottomat. Onko muilla ollu tällästä? Muutaman kerran oon käyny hierojalla, mut ei siitä oo suurempaa apua tuohon puutumiseen ollu. No ens vkolla kuiteski meen taas.

Mitään sairaalakassia en oo vielä pakannu, enkä vauvan kotiintulovaatteita. Kirpputorilta löysin vauvalle 2 ? ihan kivan toppapuvun, kun ne äitiyspakkauksen puvut on niin isoja vastasyntyneelle. Ostin myös kirpparilta semmosen unipussin vauvalle. Saas nähä tuleeko käytettyä, vanhemmilla lapsilla ei oo ollu. Muuten ei oo vielä kauheesti vauvan tavaroita tullu laitettua. No neutraalit vaatteet on laittanu lipaston laatikkoon, mut niitä ei nyt kauheesti oo. En oo vielä sit tyttöjen vaatteita sinne laittanu, vaikka tyttöä on veikattu, mut kun eihän siihen voi 100%:sesti luottaa. Jotain vaaleanpunaisia vaatteita on kyllä tullu ostettua, et toivottavasti se nyt sit on tyttö. No jos ei, niin täytyy sit antaa jollekkin. Sitteri ja hoitoalusta on myös vielä hommaamatta, muuta isompaa me ei sit tarvitakkaan. No ei ens mut seuraavalla vkolla olis tarkotus lähtee Sjoelle ostoksille ja sieltä sit hommata kaikki tarvittavat. 50 cm vaatteita mulla ei oo yhtään, kun uskon että tästäkin lapsesta tulee iso, yli 4 kg ja 50 cm. No täytyy kattoa, jos tuolta Seinäjoelta sit tulis muutama body ja potkarit hommattua.

Synnytys alkaa pikku hiljaa pyöriä mielessä, et mitenkähän se kaikki sujuu. Tietäähän sen, et kipua ja tuskaa on odotettavissa, et sitä ite synnytysta en nyt kyllä nin innolla odota. Sitäkin enemmän sitä, et sen vauvan sais viimein syliin asti ja kaikki menis kerranki normaalisti. Et lapsen sais osastolle mukaan, eikä se menis keskolaan, niin kun vanhemmat lapset on menny. Ja jotenki on tullu sellanen pelko, et jos synnytykses menee jokin pieleen ja lapselle sattuu jotain. Tai et mä tässä ennen synnytystä ajan kolarin tai jotain... :/ Kivunlievityksestä ootte jossain vaiheessa puhunu. Edellises synnytykses ainoat mistä oli oikeesti apua oli epiduraali ja ilokaasu. Ne lihakseen laittettavat kipupiikit ja aquarakkulat oli kyllä yhtä tyhjän kanssa ei mitään iloa. Sairaan kipeää vaan otti se piikin laitto. Et niistä en kyllä nyt välitä. Ammetta haluisin kokeilla, jos mahdollista, kun sitä on ainakin kaverit kehuneet, et se vie kivun hyvin pois. Viimeksi mulle ei sitä kyllä ees kaupattu, enkä ite tajunnu kysyä.

Muuta ei nyt just tuu mieleen mitä kirjottaa. Et taidan jatkaa näitä teidän juttujen lukemista ja yritän saada tän viimeisen työpäivän kulumaan.

Tipi75 + masuasukki 34+3
 
No voi halavattu! Ohjelmaa varten pitäisi kirjoittaa kirje tulevalle vauvalle äitiltä ja isältä... Vähänkö on vaikeata... Olen koko aamupäivän yrittänyt keksiä kirjeeseen tekstiä, runoakin etsin. Mutta kaikki ihanat (mitä olen löytänyt) runot on tehty aika pitkälle niin, että ne sopisivat esikoisen kirjeeseen... Ei tahdo tulla mitään siitä hommasta.
Jos jollain on jotain ideoita, niin saa neuvoa :D Varsinkin sellaisilla, joilla on jo esikko mukana kuvioissa...

(.)
Maha on taas ihan löysä. Eilen alkoi ihan järkyt kivut, tuntuu kuin tuo yrittäisi väkipakolla tunkea itseään ulos, joten viime yökin meni sitten vähän miten sattuu... Aamullakin ollut jonkun verran kipuja, mutta olo on silti parempi kuin eilen.
Ei muuten ole mikään mahatauti olo, mutta kiire on tosiaan vessaan vähän väliä... Jotenkin ei silti tunnu tämä ihan mahataudilta....
 
Glow
Multa otettiin ne maksa ym arvot siksi nyt kun edellisessä raskaudessa oli kutinaa, jonka takia ne katsottiin mutta silloin oli ok. Neuvolan th sanoi että kuuluu käytäntöön katsoa ne myös nyt, vaikkei olisi mitään oireita.

Mulla on vauvalle kevyttoppapuku, tutta 56cm sekä tämmöinen;
http://www.tinttu.com/verkkokauppa/product_details2.php?p=162
50/56cm. Ja villapuku alle... katsoo sitten sään mukaan mitä laittaa kun sairaalasta kotiutuu. Mulla on tossa kassi valmiina kaukalon vieressä että isi osaa sitten tuoda mukanaan.
Taaperoisella, joka syntyi vuosi sitten, oli 62cm toppapuku, iso kun mikä, siksi ostin nyt nuo pienemmät.

Mä mietin jo ristiäisvaatteita :D

 
Heippa!

Kiitos Glow kun vastasit ja selvensit mulle sen bakteerinäytejutun :hug: Sitä kun alkaa olemaan 40 kohta mittarissa niin ei enää kehtaa tarkempaa tuolla neuvolassa kysellä vaikka kertoikin siitä kun tuntuu että kaikki pitäisi tässä ikää jo tietää ja jo neljäs lapsukainen kyseessä :ashamed:

Kaipa mä alan sit kallistumaan niihin tuplarattaisiin et päästään kulkemaan mut hassua et niissäkin lähes järjestäin on tuo 15kg/lapsi :eek: Huutonetistä olen nyt niitä yrittänyt bongailla mut kun meillä ainakin pitää olla isot pyörät tääl maalla muuten ei tule mitään ;) Sanokaa te joilla aikaisemminkin olleet tuplat käytössä niin mihin ikään asti..... aattelin ihan sillä et kun neiti tulee juuri 2,5v et vieläkö on sit tarvetta pitkäänkin, tietty riippuu paljon lapsukaisesta mut suunnilleen.....
Aikanaan kun teinit oli pieniä niin silloin mulla oli se sisaristuin vaunukoppaan ja isompina sit tungin ne samaan rattaaseen kun oli jotkutanopilta saamat antiikkiaikaset :ashamed:

Toppapuvusta mulla on nyt se lämpöpussi joka käy istuimeen minkä ostin alesta prismasta sekä mintun vihreä 56cm toppispuku aikaa sitten kirpparilta löytäneenä 1? niin pitihän se silloin ostaa pois, siihen kuulu ne tumput ja töppösetkin :D Näillä aattelin pärjätä ;)

Tänään ensimmäinen äippälomapäivä :D Onhan tässä oltu melkeen lokakuulta asti kotona kitkuteltu noilla saikkupätkillä. Aamulla kyllä totesin kun toinenkin työkaveri oli uimassa et kyllä mä olen nauttinut koko tästä ajasta mitä olen tähän asti saanut olla nyt kotona pikkuneidin kanssa ja saanut jakaa hälle tätä huomiota kun kuitenkin jää sit kakkoseksi kun vauveli syntyy.

Eipä siis muuta kummempaa, jaksuja kaikille :hug:
Nyt yritettävä mennä tekemään jotain, tuntuu et pinna on ihan hirmu kireellä taas ja syytä en tiedä, kaikki asiat vaan tuntuvat ottavan pattiin, eritoten kun tuntuu et joka päivä yrittää siivota jotain ja silti on samannäköistä, yhtä sotkusta :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+6 :heart:
 
Ävm70 Brioissa on ainakin painoraja 30 kg. Meidän rattaissa kyllä lukee, ettei alle 6kk, mutta jos selkänoja menee täysin alas, niin kyllä niitä silloin voi jo käyttää.
Kaverilla oli tuollaiset, joissa oli 15 kg painorajana. Hän sanos, että ei ole niin nöpönuukaa, menee kyllä ihan varmasti noin 25 kg...
 
MLL
Vaunujen painorajoista ei mikään fakta tieto, mutta luulisi niissä olevan se raja niin alhainen sen tähden etä tehdas pääsee korvaus velvollisuudestaan jos sattuisikin hajoamaan. Onhan fillarin tarakkakin vissiin max 15 kg kuljetukseen ja kummasti siinä on istuttu vielä aikuisäiällä ja voin taata että painoa on enemmän ku 15 kg :whistle:
 
Hyvää perjantaita kaikki!

toppapuvusta: Mä ostin 10 eurolla alesta semmosen toppahaalarin, kokoa 56. Ei se mikään älyttömän paksu ole, mutta anoppi on ommellu jos jonkinlaista villavaatetta pienelle jo että niitä sitten sinne alle niin varmasti pärjää.

Sain viime yönä nukuttua univelkoja pois hyvin kun heräsin vaan kerran ( ! ). Menin nukkumaan joskus puolenyön aikaan ja heräsin 11.30. No nyt on ainakin levännyt olo jos ei muuta :p
Harmi vaan kun mies on ihan poikki kun tulee töistä eikä varmasti jaksa lähteä mihinkään. Kävi mulla tossa kaveri teellä onneksi.

Nyt koiran kanssa lenkille :wave:

Abello 35+3
 
Nopeasti omaa napaa: Ultra oli tänään,kaikki ihan ok muuten,mut tuo B kasvaa koko ajan 200-300g pienempänä,virtaukset kuitenki ok ja sillee.Käyrillä sit olin,siis vaan tuota B:tä kuunneltiin ja saatiin semmosta käyrääki,et lekuri sano ihan hyväksi.Kuitenki meen ens viikon ke eka äpolille ja siitä osastolle vrk:si käyrille ja tekeekö ne sit jotaki muutaki ja siitä aamulla äpolille ultraan ja lääkärille ja katotaan jatkoa sitte.
Nyt painoarviot oli A:2,3kg ja B:2kg ja lääkäri sano,et nehän tosiaan on arvioita :)

Mut nyt sitte ens viikkoa odotellessa..

Jaksamisia kaikille tarvitseville
:hug:

Nystis ja pirpanat 35+0
 
toppapuvusta ostin alesta jostain nettikaupasta Lennen toppahaalarin, makso jonku 20?.. Ei oo kyllä mikään hirmu paksu, mutta kuitenkin.. Kuulemma tulee pitkä ja kylmä kevät, myös tänne etelään ja että huhtikuukin on vielä poikkeuksellisen kylmä.. Kuulemma johtuu tuosta lumen määrästä ja jostain muusta.. Mun suvussa on maanviljelijöitä, joten säästä riittää aina juttua.. ;) Aika hyvin kyllä syksyllä ennustivat että tulee luminen ja kylmä talvi.. oliko se jostain marjojen määrästä ennustettu? No uskoo ken tahtoo :D
Vielä pitäis löytää paksumpi hattu pikkaselle.. Ei oo muita kun noita ohuita kypärämyssyjä..

Mulla on viimeaikoina mielialat heittäny häränpyllyä.. Onki ollu ihmeen tasanen raskaus, ni nyt on sitte niin että välillä itkettää kauheesti ja sitte taas naurattaa.. Kaipa se asiaan kuuluu..

Mites täällä, aikooko joku kokeilla vadelmanlehtiteetä?? Tossa oli odotus puolella juttua ja mä oon aina sellain hömppä että uskon kaikkea ja haluun kokeilla, joten kävin sitten ostamassa sitä.. Nyt aluksi tietysti ihan hillitysti kuppi/kaks päivässä..

Hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
Siiruli, mistä sä ostit sitä vadelmanlehtiteetä? Luontaistuotekaupasta vai saako sitä ns. normaali kaupastakin?

Alina78, tuo on just ärsyttävää, ku mä oikeasti haluaisin tietää ultrauksen edetessä, että mitä kaikkea se tutkii ja miltä se lääkärin mielestä vaikuttaa. Mulla on pääasiassa osunu ultraajiksi aikaisemmilla kerroilla sellaisia, jotka selittää samalla, niin tulee itsellekin jotenkin mukava fiilis. Edellisellä kerralla oli mies, joka myös puhui hiukan hoonoo soomee, mutta kuitenkin tajusin kokoajan, mitä se selitti ja vaikutti muutenkin tosi mukavalta tyypiltä.

mun muru, mä sain sillon lukea kätilöiden kirjoittaman sepustuksen mun synnytyksen ajalta ja siinä oli raporttia reilu 11 sivun verran.

Mötkylä, mulla on itseasiassa neljä eri haalaria vauvalle. Yks on äitiyspakkauksen, joka tietysti on aivan liian iso. Sitte yks on kirppikseltä ja kaks halpakaupasta ostettuja. Eivät oo ollee kovin kalliita. Ne kaikki taitaa olla oikeastaan sellaisia kevyttoppahaalareita. Mulla on sitte pari välipukua niiden sisään, jos on kauheen kylmät pakkaset.

Tänään 35+0.
:heart:
 

Yhteistyössä