~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Taitaa olla vatsatautia liikkeellä. Mulla oli viime viikolla.

Prinpressa, eipä kuulosta kivalta toi KOKSin ruuhka :( Toivottavasti tosiaan hiljenee ennen omaa vuoroa.

Unohin aikaisemmin mainita tuosta alkoholista ja söhräsen minäkin aihetta vielä... Mun alkoholin kaipuu keskittyy lähinnä hyvään punkkuun pihvin kera. Mulle kelpais myös alkoholiton, mikäli se ei olis niin hirveetä marjamehulitkua :x Tumma tsekkiläinen olut maistuisi myös. Kuusankoskella avasi uusi tsekkiläinen pubi ja olis kiva käydä testaamassa sitä ja aion yhdellä oluella käydäkkin vauvan syntymän jälkeen.

Kävin tänään flunssasta huolimatta kirppiksellä ja ostin vauvalle pikkuisen toppapuvun. On hyväkuntoinen ja maksoi 7e, joten olin tyytyväinen kauppoihin. Vauva tarttee niin vähän aikaa tässä keväällä sitä toppapukua, joten en raaskinut uutta ostaa. Lisäksi saatiin vihdoin kotiin pinnasänky kaverin luota tai siis se on vielä autossa, mutta pitäisi lähteä hakemaan sitä nyt sisälle ja ryhtyä kokoamaan sitä. Se onkin sitten vaunujen jälkeen konkreettisin merkki siitä, että vauva on tulossa :heart: Toin myös malleja kestovaipoista ja villahousuista anoppia varten.

mussu, harmittaa kun en saa kuvaa näkyviin :(

Muistinkohan jo aiemmin kiittää pippaa taas niin ihanasta pinosta!

Huomenna pitäis sitten lähteä Hesaan köröttelemään... toivottavasti tiet on aurattu aamuun mennessä! Noh, samalla pääsen taas poikkeemaan Ikeaan :D

NinaRinsessa

P.S. mies juuri sanoi, että rupes jo jännittämään kun oli työkaverin kyselyyn vastannut, että ensi kuussa meille tulee sitten se vauva!
 
mamali-76
Enhän mä ees tiiä mitä se vauvan kiinnittyminen on :D Varmaan se et pää on jumissa alhaalla. No perätila onkin eriasia.

Minna77
Gallup
-saada vauvamaha jumpattuu pois (viime kerralla ei onnistunu)
Eiks mozzarellaa sais syödä :O

Nimistä
Mulla on yks tytön nimi jonka haluan ehdottomasti antaa, ollu jo vuosia. Sit on ehdotuksia joista en ole miehelle vielä
puhunut. Ja meillähän niitä nimiä pitää keksiä yhteensä 12 :) Sukunimikin pitäis kans päättää.
Suomalaista nimeä en halua, mutta hyvin suomalaiseen suuhun sopivan kyllä.

siiruli
Onks täällä kolmosten odottajia?
Mä voin kohtalaisesti. Supituksen estolääkityksen sain torstaina. Käskivät tulla takas heti jos supistaa.
No tietenkin sinä päivänä kun matkasimme Ruotsiin oli kovia supistuksia ja kirvelyä alavatsassa. Nyt on taas kirvely
ja pienet supistukset tullu takasin :(

Marylene ja kaks ikiliikkujaa rv 32
 
moikka!

oli neuvola tänää..kaikki suht ok, mutta pissassa vähä sokeria ja sit neukkatäti sanos et hänen mielestä lapsivettä ois vähä normaalia enemmän...onko kellää moisesta kokemusta? kauheita tarinoita vaan aloin sit lukee netistä et vois olla vauvalla suolistossa jotai vikoja ym kehityshäiriöitä..kauhee ressi tietty nyt iski :(

ei kyl siel neuvolas sanonu mitää siit, et onko hyvä vai paha..mut itteeni jäi taas mietiyttää ja nyt oon ihan paniikissa koko ajan :'( :'(

 
Ootteko huomannu että kun neuvolassa sanotaan jostain asiasta mikä on erilaista massussa.. niin ne ei kerro siitä tarkemmin.. ja ei kyllä itekkää tajua siitä sitten kysyä..
Mutta ne jättää meijät epättietoisuuteen.. sitten saahan ressata kaikesta..
Niinku mullakin siitä nivelreumasta ja sairaalan vaihdosta.. lääkäri varmaan miljoona kertaa on lukenu mun potilastiedot niin hyvä se on nyt loppu vaiheessa sanoo että mä en saa mennä synnyttää lohjalle. :kieh: murr..
Jopa ärsyttää teidän muidenki puolesta joilla on isompia epätietoisuuden aiheita.
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja prinpressa:
Täällä oltiin pari viikkoa sitten mahataudissa. Olipa tosi kivaa :kieh: Sitä mahatautia on nyt kovasti liikkeellä. Toivottavasti ei oo teihinkin iskeny ku moni täällä näyttää valittavan että on maha sekaisin.

Voih, mie voisin alkaa oleen jo pikkuhiljaa valmis synnyttämään :snotty: Paitsi että jos vielä pari viikkoa pysyis kasassa ku kuulemma KOKSissa just nyt täl hetkel kauheet ryysikset..! :eek: Kaveri vaan kävi tytön synnyttämässä siellä viikonloppuna niin kuulemma sai jonotella synnytyssaliinkin yms. Semmosta kivaa. Toivottavasti sit ois rauhallisempaa ku oma vuki tulee... :D

Prinpressa & Piipiäinen 36+2
Noh huh huijaa! En halua joutuu jonottaa synnytyssaliin :eek:
Mulla on semmoinen kutina et kitkutan viimeseen asti kotona ja sit tulee kiire ja voi paniikki jos siellä on ruuhkaa...äääk!

Tänään 36+0 :heart:

 
Katariina00 Mullahan on liikaa lapsivettä, määräks mitattiin ultrassa joku 23? Mikä lie yksikkö?

Ja tottakai, miehän kans ihan paineessa. Mie tilasin tänään LKS:stä kaikki sairaskertomukset polikäynneistä, valitus lähtee ens viikolla menemään. Mie olen niin väsynyt tähän.

Kotona liuskalla katsoin tänään pissan ja kahdella plussallahan se tietty. Sormet turvoksissa. Mulla on ollut ihan hirvee stressipäivä tänään muutenkin, oon ihan poikki.
:/
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
moikka!

oli neuvola tänää..kaikki suht ok, mutta pissassa vähä sokeria ja sit neukkatäti sanos et hänen mielestä lapsivettä ois vähä normaalia enemmän...onko kellää moisesta kokemusta? kauheita tarinoita vaan aloin sit lukee netistä et vois olla vauvalla suolistossa jotai vikoja ym kehityshäiriöitä..kauhee ressi tietty nyt iski :(

ei kyl siel neuvolas sanonu mitää siit, et onko hyvä vai paha..mut itteeni jäi taas mietiyttää ja nyt oon ihan paniikissa koko ajan :'( :'(

Mä en lähtis tätä vielä ressaamaan jos neuvolan th sanoo tuommoisen arvion "käsikopelolla" mahan päältä tunnustellen? Jos tuo kauheesti ressaa, voisit siitä sanoa neuvolaan/pyytää päästä ultraan tarkistaa asian :)

 
Eikös täällä yksi kolmosten odottaja kirjoitellut jossain vaiheessa, triplamamma? Ei ole kuulunut hänestä pitkään aikaan mitään.

Tänään on ollut jotenkin ihana ilta kun nivusiin ei ole sattunut. Harjoitussuppareita on tullut sitten senkin edestä, tuntuvat aika ilkeiltä vaikka ei varsinaisesti satukkaan.

Oletteko hankkineet 50cm vaatteita ollenkaan, minkä verran jos olette? Mä tein tänään päivityksen vauvan vaatekaappiin ja löytyy tasan yhden potkuhousut kokoa 50. Kaikki muut alkaakin sitten 56 sentistä.
 
Heipat vaan kaikille ja onnittelut synnyttäneille. Itse kyn sillontällön lueskelemassa mutta harvemmin tulee kirjoteltua..muulloin kun on asiaa, siis kysyttävää :D

Meillä tuo esikko nyt 2v ja siis saunassa käydessämme tykkää istua ammeessa ja lotrata vedellä. Mutta entäs nyt sitten, voiko vauvaa uittaa siinä samassa ammeessa?? Siis jos esikko edelleen istuu siinä saunassa ollessaan, en tietty samassa vedessä ala uittaan, mutta siis edes samassa ammeessa? Enkä jaksais joka kerta alkaa ihan desinfioimaankaan ammetta. Kandeisko ostaa vauvalle oma amme vai ei??

Samalla voisin vastata vaatekysymykseen: esikko käytti ehkä ekan viikon tai jotain 50 cm vaatteita, niitä on pari bodya ja saman verran puolipotkareita. Enempää en oo hankkinu.

Ja oksutauti oli viikonloppuna täälläkin....hyi....

Onnea kaikille synnytykseen!! :wave:
 
Krokodiili
Abello. Olen saanut lahjaksi varsin monta 50-senttistä bodya ja muuta vaatetta (- esim. anoppi on ostanut MONTA vaatekappaletta ja kaikki kokoa 50 cm!!! :eek: ), ainuttakaan en ole itse ostanut niin pientä. Saa nähdä, mahtuuko ne tälle ollenkaan... Odotettavissa tod. näk. iso lapsi. (Huomisen jälkeen kenties tiedossa tarkempaa kokoarviota. Menen äitiyspolille.)

terv. Krokodiili 35+5
 
Abello: mulla on lähinnä bodyja koossa 50 cm. Lisäksi taitaa olla kolmet puolipotkarit ja oiskohan yhdet housut. Eli enemmän mullakin on kokoa 56 cm.

Mötkylä: kyllä sen vauvan voi siinä samassa ammeessa kylvettää ilman desinfiointeja. Meillä on 2 ammetta lähinnä siitä syystä, että lapset haluaa varmastikin samaan aikaan kylpemään, kun vauva vähän kasvaa...jopa tuo meidän 7v haluaisi mennä kylpemään pikkusiskonsa kanssa, muttei enää mahdu ammeeseen :LOL:

Chef ja Nöttis 33+1 (ja nyt alkaa miehen painostus sen nimen suhteen)
 
Huomentapäivää kaikille :flower:

Ensinnäkin: kiitos pipalle uudesta ketjusta , se on hieno :heart:

Paljon paljon on tullut viestejä :D Piti lukea tammikuun ketju ekaks loppuun ja sitten aloittaa tästä :saint:

Kotona vielä ollaan yhtenä kappaleena, eilen illalla tuntui tosin jo siltä et pitääkö täs koht lähtee, oli niin tuskainen olo, selkääkin särki ja alavatsaa jomotti ja välil supisteli |O Mut enempi semmoista menkkamaista jomotusta/kipua, ei niitä kaameita kivuliaita suppareita.

Nimistä: nimet on 2 tytölle/2pojalle/tytölle ja pojalle :LOL: Kun nyt ei vielä tasan tarkkaan tiiä kumpia sieltä on tulossa :D

imetys ja alkoholi: kun nyt sais imetyksen ees toimimaan, en, alkoholia en silloin juo yhtään.

Asioita joita kaipaa raskauden jälkeen (vai miten se menikään):
~vauvojen syliin saaminen, vauvojen ja isin + esikoisen kohtaaminen :heart: :heart
~Mahallaan nukkuminen, tai no joka asennossa nukkuminen ja asennon vaihtaminen ilman ähinääpuhinaa + valtavaa tuskaa ja kipua.
~Ei liitoskipuja tai lonkkavaivoja
~Kyllä, pääsee joskus taas baariin (huono minä, huono äiti, hyi) :saint:
~Ei ole tätä valtavan isoa ja painavaa mahaa eessä (vaikka synnytyksen jälkeen jäljelle jää varmasti nahkapussi niin on se silti kevyempi) :LOL:
~Pääsee metsälenkeille (ja lenkeille ylipäätänsä) ja juoksemaan!!!!! (heti kun pystyy juosta)
~Saa aloittaa "himorääkin", kropan suhteen....(ainakin 40kg pois...) :x |O
~ Saa tehdä vaikka mitä ilman että pitää vatsaa varoa
+ kaikenlaista, lista on pitkä :LOL:

ristiäisistä oli vissiin kans puhetta.... ei oo paikkaa tai pappia varattuna , sitten vasta kun vaavit maailmassa ja tietää päivämääristäkin enempi, ristiäiset joka tapauksessa mun äitini luona vietetään. Papista vielä mietin, pyydänkö samaa joka oli esikoisen ristiäisissä.

Kummeistakin jossain välissä oli juttuu... mulla on yhä vaikeuksia kun pitäisi olla yhteensä 4 kummia.. kummallekkin siis 2 ja mulla ei ole kuin 2 varmaa tapausta..... lopuista ei tietookaan...

Mussu Ihana masu!! :heart:

50cm vaatteet Kyllä niitä jonkin verran on mut ei paljoo koska kokemuksesta tiedän että ne ei kauaa mee , ei menny silloinkaan kun esikoinen syntyi 42-43cm...

:flower: :heart: Onnea tuhannesti Narkissos:ille vauvelista :heart: :flower:

Ammeesta: meillä on eri amme vauvoille, esikoisella oma.

Sukupuoliveikkauksista mä jätin silloin 30 viikolle ku päästiin ni kysymättä sukupuolista kun oli siihen mennessä ollu koko ajan tyttöö tai poikaa jne eikä siis lähellekkään selvää vastausta niin aattelin et selviääpähän synnytyksessä sit :eek: Kaikki on onneksi aika neutraalia väriä joten sopii kummat sukupuolet vaan :D Tosin, ennen esikoista, nuoresta lähtien oon aina halunnut sen oman ihanan prinsessan jolle laittaa kampauksia ja ihania tyttövaatteita jne. Nyt minulla on jo tuo prinsessainen joten senkin puolesta on OK kumpia vaan tulee näistä, joko lisää prinsessoita tai sitten jopa prinssejä joka ois aika ihme koska suku on muutenkin aika tyttövoittoinen.. Mut sen näkee sit :)

Naistenklinikalle oon minäkin menossa synnyttämään mutta en tutustumiskäynnille kun paikka on jo turhankin tuttu kaikilta osin melkeimpä.
En saanut minäkään esitietolomakkeita ja neuvolasta sanottiinkin että voin äippäkorttiin laittaa vaikka oman lapun missä olisi ainakin ne nimet valmiina.

Neuvolasta oon ihmeen hyvin saanut asioista tietoa mutta on jotakin mistä jää epävarmaksikin jne.
Kivaa kun on jo viikkoja näinkin paljon, oon toooooosi onnellinen et pääsin helmikuulle asti tän raskauden kanssa (mutta olot on jo semmoset et oisin täysin valmis synnyttämään...)
Neuvolatädin kanssa aina hihkutaan joka kerralla että jeeee yks viikko tullut lisäää :heart: :D

Se ois perjantaina NKL-käynti , saas nähä tuleeko siitä pitkä käynti , on KTG-käyrää ja lääkäriaika yms samaan syssyyn ja jos KTG-käyrässä jotain hämminkiä niin joudun taas kahdeksi tunniksi makaamaan johkin osastolle kivikovalle sängylle ja tiukat remmit mahan ympärillä |O Viimeksi olin jo niin kypsä että meinasin sanoo et seuraavaks tuun tänne synnyttämään.... :ashamed: Koko ajan siellä ravaaminen alkaa kyl kyrsimään jo........... loppujen lopuks aina kaikki hyvin mut pidemmän kaavan kautta pitänee niiden tutkia ja höösätä.

Täst tuleekin pitkä kirjoitus ( en oo aikoihin päässy tänne kirjoittelee) :D Täs on ollu kaikenlaista ei niin kivaa-asiaa ja sit viel kaamee räkätauti kaupan päälle, tauti ei lähe sitten millään :(

 
Olin sitten oksennustaudissa vajaat 2vrk. Söin äskeistä pientä aamupalaa ennen toissapäivänä kahden aikaan päivällä :(
Tähän aamuun asti olo on ollut karsea ja voimaton. Tuntui koko taudin ajan ettei olo helpottanut hetkeksikään ja mikään asento ei ollut täysin hyvä. Mehu + jugurtti + piimäkään ei pysynyt sisällä kunnolla.
Lisäksi muu perhe sairasti taudin lievempänä. Lääkärin mukaan tämä tauti kestää 6 tuntia - 2,5vrk. Olkaa varovaisia ja muistakaa pestä omat ja lastenne kädet edelleen vaikka sitä ei enää katukylteissä mainosteta :)
 
50 cm vaatteita ei taida olla ainuttakaan eikä 56 cm ole kuin muutama kaapissa. Ostin ensimmäiseksi vaatteeksi 62 kokoisen potkupuvun jonka pesen ja laitan kuivuriin jotta hiukan kutistuis. Meillä lapset tosin olleetkin syntyessään 55 cm pitkiä.

KOKS:an ruuhkan purkautumista siis odotellaan täälläkin. Täytyy tosiaan toivoa ettei parin viikon päästä olis ihan täyttä.

Oksennustaudista, meillä tauti jylläsi kaikkiaan viikon verran ja lähipiirissä n.3 viikon aikana jatkuvasti joku oli vatsataudissa, 4 ainakin kahteen kertaan. Viime viikolla meillä oli kanssa jonkin sortin vatsa-kuumejuttu lapsilla.

Tänään olisi tarkoituksena lähteä kaupungilta ostamaan vähän tarvikkeita, vaippoja, siteitä, korviketta ym.ym. Jospa flunssainen olo tästä helpottais päivän mittaan.

Alina ja 36+4 =) :heart:
 
Mulla oli vatsatauti uudenvuoden aattona.

Alko huvittaan tuo jonotus synnytykseen, siitähän saa vaikka kuinka koomisia piirteitä. Miettikää, ku pitäis oikein ottaa vuoronumero ja odotella, millon kätilö käy ovelta huutamassa niitä numeroita tai sitten vuoronumerotaulu rullais. Siinä olis sitten se numero ja huoneen numero, mihin pitää itte rynniä synnyttämään. Kätilö karjuis huoneessa, että nyt vauhtia siihen toimintaan, ku jonot on niin pitkät. Sissos.. :D

Ristiäisistä.. Ajankohta riippuu täysin siitä, millon vauva on syntynyt ja sitten vasta alan selvittämään sopivaa päivää. Enkä tiedä, haluanko toimituksen kotonani vai kirkossa/seurakuntatalossa.

50cm vaatteita en oo hommannut yhtään ainoaa. Jotenkin oletan, että sellainen ei kuitenkaan sopis kovin pitkään, joten mulla on vaatteita koosta 56cm alkaen.

Kohta vois lähteä tankkaamaan auto ja pyörähtää pitkästä aikaa kirpparilla, vaikken mitään välttämättä sieltä ostakaan. Huomenna äitiyspolilla käynti, jee.
 
MLL
Chef onnittelut taitavasti miehen pään käännöstä =)

Jonotus synnyttämään pelottaa myös täällä. Opettajani totesi kun kysyi laskettua-aikaa, että pari vuotta sitten hän oli ollut maaliskuussa synnyttämässä ja naisia oli odotellut käytävällä vuoroaan. Tätä en olisi halunnut tietää ja nyt sitten vähän hämmentää, että mitäs jos sielä onkin ihan buukattua vielä kun osastokin on remontissa :eek:

Ristiäisiä ollaan mietitty sen verran, että varmaan vasta kesäkuun alussa järjestetään ja mennään pitämään ne eteläsuomeen lähemmäs sukulaisia. Muuta ei sitten vielä olekkaan päätetty, jotenkin tuntuu, että vauvan pitäisi ensin olla syntynyt, että voisi varata paikkaa tai pappia.

Nyt vähän lepäilyä ja sitten reipastuminen, en tajua miten voin olla näin väsynyt..Vauva ainakin on vilkas ja liikehtii nytkin kokoajan =)

MLL :heart: 34+0 POKS!! :D
 
Heips!

Mussu Nätti maha sulla.

Eikös maaliskuussa yleensäkin synny eniten vauvoja, mutta kai se on ihan tuurista kiinni, että miten kiireinen päivä omalle kohdalle sattuu. Viimeks synnytin just ennen joulua ja kiirettä tuntu kätilöillä olevan.. ne jotkut hakulaitteet piippas koko ajan. Se ei kyllä ollu kivaa, kun jäi koko touhusta semmonen kiireinen ja sekava mielikuva.

Narkissos unohtui viimeksi onnitella. Onnea, hurjan paljon!

Juu, ei oo mullakaan yhtään 50cm vaatteita vauvalle. Ei ollut viimekskään, eikä ois ollut tarvettakaan kun tyttö oli syntyessään 53cm ja viiden viikon iässä jo 58cm. Osa 2-4kg vaipoistakin jäi käyttämättä, kun heti jäivät pieniks (painoa oli tytöllä 3980g).

Lähes kaikki vaatteet on nyt vauvalle "pojanvärisiä", jos ultrassa pieleen veikattiin, niin en kyllä silti ala vaatevarastoa uusimaan. Lähinnä isosiskon 6v. mieliks pitäs varmaan joku vaaleanpunainen ihanuus hankkia.

Onko imetystyynystä apua raskausnukkumiseen? Tänään Prismassa niitä katselin ja mietin asiaa, että kannattasko jo ostaa? Ne oli alahyllyllä ja kun nousin niitä katsomasta niin huomasin että yks joku kuuskymppinen ukko tuijotti minua pitkään ja kyllä alko ahdistamaan. En yhtään tykkää että joku minun valasmaista olemusta kyttää! Oli muutenkin semmonen olo että olin ihan omissa ajatuksissani, niin alko sitten moinen häirintä ottamaan aivoon. Yleensä en kyllä noin herkkä oo.

Helka 33+1
 
Pitäisiköhän sitä vähän itsekin jotain kirjoitella..

Nimiasia on täällä vielä aikasen hakusessa. Tytölle mulla ois nimi valmiina, mut en oo miehen "siunausta" saanut sille. :p Pojalle nimi on yhtä hankala keksiä, kuin viimeksikin. Mut katsotaan, että kumpi sieltä nyt tulee, niin eiköhän sitä ristiäisiin mennessä oo saatu nimi päätettyä. :D

Tää meidän muksu jököttää olla perätilassa! |O Onhan tuolla vielä tietty aikaa kääntyä, mut silti.. Esikoinen oli jo hyvissä ajoin RT:ssä, mut tää tuntuu olevan vastarannan kiiski. Kolmen viikon päästä ois synnytystapa-arvio, missä tekevät painoarvion.. Toivottavasti siihen mennessä ois kääntynyt oikein päin. En uskalla ruveta synnyttämään jos tää jääkin perätilaan. Ja mulla on vielä istukka etuseinämässä, niin onko edes kääntöyrityskään mahdollinen? Sektiokaan ei kyllä houkuttele yhtään, mutta en uskalla ottaa sitä riskiä, että jotain sattuis vauvalle tai mulle jos synnytäisin tän "pylly edellä". Esikoisen synnytys oli tosi tiukka, vaikka tulikin pää edellä. :/

Vaatteista: Ne vaatteet mitä oon osanut, on ollu 56cm ylöspäin. 50cm menee niin kauhian nopeeta pieneks. Ja jos onkin isokokoinen, niin mahtuisko ollenkaan?

Galluppia oli mitä odottaa synnytyksen jälkeen:
-Sitä että saa nukkua MAHALLAAN! Alkaa olla tuskaisia yöt, kun tasan kaks kylkee millä nukkua, niin puutuu hirmu herkästi. Ja kääntyminen toiselle kyljelle on kuin paraskin urheilusuoritus. |O :LOL:
-Loppuis tää jalkojen sytkyäminen illalla. Vaikka syön magnesiumlisää, niin eikun jalat hyppii miten tahtoo ja just silloin, kun rupeen nukkumaan.
-Vois liikkua normaalisti, ilman että joka kohta on pirun kipeenä.
-Loppuis tää ainainen närästys! Oon ollut viimeaikoina Rennien ja piimän suurkuluttaja.
-Tietty vauvan näkeminen, hoitaminen, paijaaminen jne.. Ja kiva nähdä miten esikoinen (reilu 2v.) oikeesti suhtautuu vauvaan. Tällä hetkellä on kovasti hoitamassa kaverina ja jokaiselle ihmiselle on kertomassa, että äitin masusta syntyy vauva. :) Toivottavasti ei hirmu mustasukkaiseksi tule.

Mut pitää lähtee käyttämään koira lenkillä. Luntakin taas vaihteeks satelee..
Hyviä vointeja kaikille!

-Bluedrama ja Tirriäinen 33+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä