~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella... Ensimmäiseksi onnittelut Heklalle ja Narkiksokselle! :flower:

Sitten omaa napaa... Äitiysloma on jo alkanut, oikeastaan jo useita viikkoja sitten, koska jouduin jäämään ensin sairaslomalle supistusten takia. Edelleen supistelee paljon myös levossa, mutta nythän se ei enää niin haittaakaan!

Onko muilla vauva vielä perätilassa? Mulla tämä kirppu on istunut jo pidemmän aikaa ja parhaillaan odottelen aikaa äitipolille käännösyritykseen ja synnytystapa-arvioon. Esikoinen istuskeli myös, mutta kääntyi sitten ulkokäännöksessä... Jotenkin tuntuu, että tämä on istunut täällä jo niin kauan, ettei käännös enää onnistu. Todennäköisesti sitten edessä on sektio, sillä jotenkin tuntuu, etten uskalla alkaa perätilalasta synnyttämään... Onko täällä sellaisia, jotka ovat synnyttäneet perätilavauvan? Toiveissa olisi normaali alatiesynnytys, koska viimeksi toipuminen oli nopeaa! Paniikkia alkaa jo tulla...

Jaksamisia viimeisille viikoille!

-Kevät-10 ja kirppu 36+1
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Onnittelut jo vauvansa saaneille kahdelle!
Kylläpä aika tosiaan rientää, ei mene pitkään kun itselläkin kolmas lapsi syntyy...
Minulla nuorempi lapsista on n. 1v10kk kun vauva syntyy. Onko muilla kokemuksia
arjen sujumisesta tuolla ikäerolla? Esikoinen on 5. Lähinnä tuota imetystä olen miettinyt, että kuinka mahtaa sujua kun tuo taapero on niin äitin perään.

Kestovaipoista tääällä oli taannoin juttua. Minäkin olen kahden ekan kanssa osakestoillut ja ollut tyytyväinen ratkaisuun. Lähinnä olen käyttänyt villahousuja ja mietin että pitäis ruveta taas niitä valmistelemaan uudelle tulokkaalle. Minulle on jäänyt vähän epäselväksi se lanoliinikäsittely. Että kun villikset on pessyt ja huuhdellut ja sitten liottanut lanoliinivedessä, niin pitääkö sen jälkeen vielä huuhdella vedessä?? Olen kysynyt tätä ruskovillalta ja liikkeistä saamatta vastausta. Ehkäpä täällä jollain olisi tietoa asiasta.

Olen aika harvakseltaan (itse asiassa tosi harvakseltaan) kirjoitellut mutta lueskellut kyllä. Koko raskauden ajan olen voinut erinomaisesti. Ei pahoinvointia, ei liitoskipuja tai supisteluja eikä liioin vuotoja. Kaikki kolme raskautta ovat menneet saman kaavan mukaan eli tosi hyvin.
Siksi en ole viitsinyt itsestäni niin kirjoitellakaan kun on paljon sellaisia, jotka kärsivät erilaisista vaivoista. Jaksamista heille! Onneksi kohta helpottaa.

Nimeä meillä ei vielä ole lukkoon lyöty. Meillehän on poikaa ultrassa povailtu, joten pojan nimeä on yritetty miettiä mutta se tuntuu tosi vaikealta. Tytön nimeä ei edes olla mietitty mutta luulen että tytölle löytyisi helpommin nimi.

Tarvikkeita ei tartte hommata muuta kuin tuplarattaat, toivottavasti löytyis edulliset käytetyt.
Muutaman kerran oon liikkeissäkin käyny kattelemassa, että tietää millasia ylipäätään on olemassa. Eipä ne kaikki onneksi uutenakaan maksa ihan hirveitä, että jos ei käytettynä löydy niin ostaa sitten uudet halpikset. Onko teillä jollain muuten kokemusta Emma Jule Twin -rattaista?

Pitäis varmaan ruveta niitä olemassa olevia tavaroita pikku hiljaa järjestelemään, sänkyä kasailemaan, vaatteita pesemään jne.

Aurinkoista helmikuun päivää kaikille!

uppula 32+6


 
Onnea Narkissos:ille! :flower:

Tuli kinasteltua miehen kanssa aamulla. Tais olla molemmilla tunteet pinnassa, mutta olis minulle voinu vähän ymmärrystä antaa, kun koko yön jouduin heräilemään. Ärsyttää vieläkin, mutta turhaan mä seinille kiukuttelen. Kotiin mies tulee vasta kymmenen maissa illalla, niin että hauska päivä mulla tässä. :| Pitää ruveta vaan väkisin touhuamaan.

Täytyy ottaa itekkin selvää siitä juomisesta ja imettämisestä. Muulla kun on sellainen käsitys ollut, että alkoholi ei poistu äidinmaidosta niinkuin se poistuu verestä, vaan jos on juonut pitää maito pumpata pois? Niin että sellainen ei onnistu että juomisen jälkeen parin tunnin päästä taas imettäisi, vaan välissä pitää pumpata maitoa pois. Mutta en siis kenenkään tunteita enää halua lämmittää, itseäni varten vaan tuon jostain selvitän.

Olen suunnitellut ravintolaillista viineineen päivineen sitten heti kun vaan vauvan pystyn muutamaksi tunniksi jättämään. Voisi vaikka jo päättää valmiiksi mihin ravintolaan menee ja mitä tilaa... Siinä minulle onkin mukavaa puuhaa täksi päiväksi. =)

Talvimama 33+1
 
Tuota.. Saanen esittää äärimmäisen "typerän" kyssärin.. Öö.. Ku monet sanoo, että vauvan pää on kiinnittynyt, tai että vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt.. Liittyen tuohon synnytystä ennakoivaan tilaan. Niin, mistä voi itse tietää, onko pää kiinnittynyt, häh? Yritin jopa googlettaa asiaa, mutta en löytäny selvää vastausta.. Ja jostain luin, että välttämättä mitään kiinnittymistä ei edes tapahdu, vaikka synnytys käynnistyy.. :ashamed:
 
Kevät10: Mulla on kokemusta perätila vauvan synnyttämisestä alakautta!Meillä esikoinen oli sitkeästi perätilassa kääntöyrityksistä huolimatta...Sen jälkeen oon synnyttänyt kolme poikaa alakautta, jotka olivat raivotarjonnassa ja täytyy sanoa ettei mulle ainakaan tuo perätilasynnytys ollut sen vaikeampi kuin raivotarjontasynnytyskään!Esikoinen tosin painoi 2840g et oli aika pieni, mutten itekkään mikään iso kokonen ole! Mut lantiomitat ym sen ratkasi mahtuuko syntymään ja mulla oli tosi kannustava lääkäri joka suositteli alatiesynnytystä!Toivotaan että sulle kuitenkin se vauva vielä suostuu kääntymään!

uppula: Meillä esikoisen ja toisen lapsen välillä on ikä eroa n.puolitoista vuotta ja meillä sujui imetys ja muutkin hyvin!Pientä mustasukkasuutta kyllä esiintyy ja kun poika syntyi niin tyttö ei pariin viikkoon ollu mua huomaavinakaan, isä vaan tuolloin kelpas, mutta ihmeen hyvin kaikki meni...Ja kun tuo meiän nuorimmainen syntyi, olivat esikko 4.v ja toinen oli 2v7kk ja tuolloin myös imetys lähti hyvin käyntiin!
Kyllä se teilläkin hyvin menee, vaikka varmastihan se mietityttää et onnistuuko...Muakin vähän jännittää miten tuo nuorimmainen suhtautuu sit kun vauva syntyy!!!

marcelina: Mä en oo ite koskaan tiennyt onko vauva kiinnittynyt, ovat vaan neuvolassa todenneet vauvan kiinnittyneen!

Oli äsken pakko ottaa nuorimmaisen kans päiväunet, kun väsytti niin, ihanasti virkisti!Mulla kun taas viime yö meni supistellessa!
Oiskohan mullakin ollu sit jotain mahatautia, toivottavasti äklö olo pysyy nyt pois...
 
uppula, mulla on Sonett-villanhoitoaine ja siinä ainakin lukee että "pesun jälkeen kostea vaate kastetaan liuokseen, jonka annetaan imeytyä kuituihin hyvin. Vaate kuivataan pyyhkeen päällä." Ei siis tarvitse huuhdella enää sen jälkeen. :)
 
Kylläpäs alkoi tämä päivä. Rengas puhkesi autosta ja uusi jouduttiin ostamaan. Onneks puhkes nyt eikä synnytykseen mennessä. (tai ainakin toivon, ettei sitten puhkea toinenkaan!)
Huomenissa on sitten tarkoitus lähteää kaupunkiin shoppailemaan. Pitäs löytää hautajaisvaatteet. Toi housu puoli tulee tuottamaan vaikeuksia, kun noissa suorissa housuissa tahtoo olla se vyötärö tehtynä mahan alle ja minä en sellasia pysty pitämään kun on maha niin alhaalla ja vanha sektioarpi ei tykkää yhtään kiristyksestä. Ja samalla pääsen sinne eurokankaaseen! Pitää niitä vaippakankaita sieltä käydä kattomassa.

On se jos synnytyssaliinkin joutuu jonottamaan! Toivottavasti meistä kaikki osutaan sellaiseen aikaan, että pääsee suoraan sinne.

Tuosta perätila synnytyksestä rupesin miettimään, että (itse sen takia sektiolla synnytin) mites noissa synnytyksissä jos tulee tarve avittaa vauvaa. Rt synnytyksessähän voidaan vauvaa avittaa imukupilla, niin voiko saman tehdä pepun puolelta, ei kai?

Mulla on nyt alkanut tulemaan turvotusta. Sormukset jouduin ottamaan kokonaan pois ja jalkapöydät alkaa turvota. Joku olikin kirjotellut synnytyksen jälkeisestä turvotuksesta, ja voin sanoa, että minut ihan yllätti sen määrä edellisen synnyttyä. Tosin neuvolan täti siitä varoitti, että se ei välttämättä heti helpota...Joo ei tosiaan. Vauva painoi n.3,5kg ja veden, istukan paino yms...niin sairaalaan jäi 3 kg! Eli turvotus vain lisääntyi!

Triplamammasta olisi kyllä kiva kuulla!

Miiru 34+5
 
Heippa!

Onnittelut Narkissos koko perheelle :flower: :heart:

ON; Tänään oli neuvola, painoa oli tullut onneks vaan 200g viikossa, hemppaa ei ottanutkaan vaan sano et ensviikolla sit ottavansa ja just viimevkolla sano et ottaa täl kerral eli joo..... verenpaine oli 136/68 ja oli vaihteeks sitä mieltä et vauveli olis sittenkin perätilassa :eek: ei siis osaa sanoa eli anto ensviikoks jo lekuriajan et lekuri saa sit samalla sen tarkistaa ja sit se lähete sinne äippäpolille jos lekurikin sitä mieltä :ashamed:
onko joltain jo otettu se bakteeriviljely kohdunkaulalta ja peräaukolta :eek: tää kuulemma joku uusi juttu et jos äitillä tämä, oliko streptokokkibakteeri niin aletaan heti synnytyksen yhteydessä antamaan antibioottilääkitys ettei vauva sairastu? Mulle ihan uusi juttu, entä onko jollekkin muulle puhuttu tästä?

Teillä joilla pieniä miten olet suunnitelleet tekevän vaunulenkkejä, hankitko vaunuihin seisomalaudan tms? Itse olen pähkäillyt et miten vaunulenkit sit päivisin sujuu kun eihän tuo neiti jaksa kävellä kuin n.2km yhteen menoon ja sit loppuu matkan teko omin jaloin et mihin mä sen sit laitan :/ Ensin ajattelin sellaista sisaristuinta ja bongaillin huutonetistäkin niitä mut kaikissa painorajana 15kg eli nyt neiti n. 12,2kg niin ei kauan mene eli tuntuu turhalta maksaa 30-40 moisesta ja sit tuo seisontalauta, jaksaako seistä :ashamed:
Onko siis vain luovuttava heti alkuun ajatuksesta et pääsisin päiväsaikaan vaunulenkeille vauvan, koiran ja pikkuneidin kanssa :ashamed:
Meillä siis tulee ikäeroksi tasan 2,5v

Tässä siis mietteet tälläkertaa ;) Palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 34+4 :heart: =)
 
Glow
äiti vm70 Mulla oli edellisessä raskaudessa se streptokokki bakteeri (söin muutaman antibioottikuurin ) . Synnytyksessä mulle laitettiin heti antibioottitippa käteen, ettei vauvalle tulis mitään. Terve vauva syntyi. Nyt on taas sama juttu. Sillä lienee tapana uusiutua eikä herkästi häivy. Tässä raskaudessa aloitin jo rv 13 estolääkityksen että ko bakteeri pysyisi pois ( sehän voi aiheuttaa supistuksia ja ennenaikasen synnytyksen jne ) . Lääkkeet loppu jo muutama viikko sitten, enkä uusia ole tarvinut ( kysyin lääkäriltä sairaalassa kun olin muun asian takia osastolla.... ) . Tosta antibiooteista ja estolääkityksestä on monia mielipiteitä että onko se turhaa vai tarpeellista lääkitä raskausa aikana koska se kuitenkin hoidetaan synnytyksen yhteydessä.
Olikohan niin että valkosolu"arvo" oli mulla niin korkea alussa että piti aloittaa, jotain tämmöistä neuvola lääkäri selitti ja koska se oli ollu edellisessä raskaudessa ja taas heti puski päälle. Vähän ehkä sekavasti nyt ilmaistu tämä asia, sori! Mut siis tämä asia pitäis olla sulla sitten neuvolakortissa merkitty mielellään/synnärillä tiedossa jos ja varmaan kun tarvii se tippa laittaa.

IKÄEROSTA oli puhetta, noh, meillä tuo taaperoinen täyttää ystävänpäivänä 1v, et semmonen ikäero tulee nuorimmaisille :D en ees oikeen tiiä mitä odottaa! esikoinen on jo 6v. Oon kans miettiny miten ihmeessä imetys sujuu rauhallisesti jos ja kun tää 1v häsää mitä sattuu ja kaikenlaista.... mutta, sen näkee sitte!

TUPLARATTAAT, edulliset ja oon lukenu paljon positiivista Carena double swing rattaista. Oisin itse halunnu kans ne, mutta työntöaisan korkeuden takia jäi ostamatta ( olen itse 162 cm ja se aisa on muistaakseni 110 ) on mulle ihan liian korkee työntää, tulee hartiat kipeiksi. Meillä nimittäin oli taaperoisella brion yhdistelmät joissa aisan sai alimmillaan johonki 98 cm vai mitähän oli ja sekin oli liian korkea mulle. MUTTA, noita carenoita kannattaa kattoo ja testata! tänään testattiin kaverin omia meidän 1v muksut istu kyydissä ja oli todella kevyet ja hyvät työntää!! niissä on muutenkin paljon plussaa.
Meillä on emmaljungan tuplat tuossa odottamassa. Koska niistä saa sen aisan tarpeeksi alas... mä en muista edes sitä mallia nyt! semmoiset missä on takapyörät isot mutta edessä pienet ja kääntyvät. Kivoilta vaikuttaa, helppo ainakin käännellä ahtaassakin paikassa. Enpä vaan oo testannu niitä vielä kun sisällä. Me saatiin ne isovanhemmilta lahjaksi. Maksoi uutena 500e.

Juuh, uskaltauduin pienen kävelylenkin tekemään "lepomääräyksestä" huolimatta... oli niiiin ihana ilma! =)

36+1 :heart:
 
myh
Pitkästä aikaa kirjoitan, monesti olen kyllä aloittanut mut tekstit on jonnekkin kodonnut, grrr tätä konetta

:flower: onnittelut Narkissos

perätilasta tuli mieleen, että oletteko kuulleet, että perätilavauvoja voi kääntää myös vyöhyketerapiassa. Mulla oli vauva kanssa perätilassa ja reilun vuorokauden kuluttua hoidosta vauva mulahti pääalaspäin. Mulla ei kyllä olisi vielä ollut edes mikään kiire vauvaa kääntää, mutta varovasti jo kokeiltiin, jos innostuis kääntymään. Vielähän tuo tuntus olevan pääalaspäin. Katotaan, jos vielä kääntyy, niin käyn kyllä ennen äitipolin käsikopelokääntöä vyöhyketerapiassa

Kestovaippoja meillä käytetään myös. Juuri ompelin lisää vaippoja esikolle ja myös uudelle tulokkaalle.

Tuplarattaat ostetaan kaverilta edullisesti (sattukin että he ovat niistä luopumassa kohta :D ) cerenan tuplat ovat, vaikkuttavat ihan hyviltä, en tosin ole testannut käytännössä

streptokokkibakteeri mulla oli ekassa raskaudessa ja ihme ettei ole tullut nyt. Virtsakokeessa se on todettu. On muuten todella ärsyttävä vaiva ja vauvalle vaarallinen. Söin antibiootteja tms monta kuukautta raskausaikana ja jälkeenkin monta viikkoa. Lisäksi tippa oli synnytyksessä.

turvotus on mullakin pahana. Tosin ei yhtä pahana kun ensimmäisen kanssa, mutta alkaa jo sattumaan joka paikkaan. Synnytyksen jälkeen se oli todella pahana, siis jalkaan ei mennyt kunnolla edes väljät kangastossut mitkä oli mukana laitoksella. Eikä muuten miehenkään suihkutossut :LOL: mitkä normaalisti pyörii jalassa

50cm vaatteita meillä on jonkun verran, ostin lisääkin, meillä ne meni noin 3kk esikoisen kanssa, eli aika kauan mielestäni. käytin kyllä bodyn jatkopalaa ainakín kestojen kanssa. 58 vaatteet oli ihan jättimäisiä (oli 3040g syntyessään)

myh 32+5
 
Moiks :)

Joo, turvotuksesta kärsitään täälläkin.. Kysyin valmennuksen jälkeen terkalta, et mitä mun pitäis tehdä/mikä helpottais ku menee hermo tän turvotuksen kanssa. Se sit tsekkas pissanäytteen + verenpaineen viel ennenku lähti kotiin <3 Pissa oli ok, mut verenpaineet koholla. Tänään nukuin koko päivän ku oli kova päänsärky, joten tietty vähän huolettaa.. Onneks ei kuitenkaan ollu proteiiniongelmaa. Tsekataan huomenna ennen valmennusta pissa+verenpaine ja sit perjantaiaamuna meil onki normineuvolakäynti. Saan mummilta lainaan verenpainemittarin, kun pitää niitä nyt sit seurailla. Mulla on normaalisti tosi hyvä ja vähän alhanenki verenpaine, joten ei oo mulle ollenkaan tavallista tämmönen :(

Muistakaa juoda tosi paljon vettä, se voi kuulema auttaa (mulla tosin ei oo auttanu, mut silti suurkulutan vettä :D), myös ananaksen ja mansikan on sanottu auttavan (eipä nekään auttanu mulla kyl..).

Meinaa myös flunssaa olla, tosi tukkonen olo, mut tän kyllä siedän valittamatta :D Tänään kävin valmennuksen jälkeen kävelemässä vähän pidemmän kautta kotiin, teki kyl tosi hyvää olla raittiissa ilmassa vaikka tietty liitoskipuihin ei kyl paljo auttanu :D Mut elättelen toiveita, et ulkona liikkuminen auttais tähän turvotukseen, joten kestän kyllä enemmin liitoskivut ku tän turvotuksen :S

Huomenna viiminen valmennuskerta ja siel vauvaperheen vierailu <3 Huomisen aiheet on varmaan mulle/meille ne tärkeimmät, kun puhutaan lapsenhoidosta. Mulla kun ei moisesta hommasta oo kovinkaan paljon kokemusta. Kaverin vaaville oon muutaman kerran yrittäny vaihtaa vaipat, ku oon halunnu sitä opetella mut siinäpä se..

Mut eipä tääl kummempaa, koneella kirjottaminen ärsyttää turvonneita sormia niin paljon et taidan lähteä sohvalle makoilemaan :D Helpottaaks muuten muilla kylmällä vedellä käsien pesu turvotukseen? Mulla tuntuu helpottavan, en tiiä miks?

Hali87 & Pähkinä 34+0
 
Siis tuo meidän neiti kasvaa ihan silmissä :D kohta on jo 2,5 kiloa rikki B) Ja pituuttakin oli jo melkein 47 cm. Ei enään mikään pienen pieni :heart:
Mulla olis nyt menossa viikko 35+ ja tyttö on jo yli kuukauden :D

Nyt sitten alko tuo 10kk ikänenkin oksentamaan :| Tuntuu että kohta se on jo mullakin. Ainaki olo sen mukainen :x Hiljasta alkaa olemaan ku lapset ja mies vaan makoilee :D Ihmeen rauhallista :xmas:

Hekla & Fanni :heart:
 
Huh, Hesan reissu takana ja täytyy myöntää että koville ottaa. Flunssa vaivaa ja nivuskivut on järkyttävät. En päässyt autosta omin avuin pois ja liikkuminen saa kyyneleet silmiin. Vanha selkävaivakin ilmoittaa jälleen olostaan :( Onneksi nyt on työkamat palautettu ja kaikki asiat on sillä suunnalla hoidettu. Jos oisin tiennyt miten kipeeksi tuun, ois Ikea jäänyt käymättä! omaa typeryyttä! :headwall:

Vaatteista. Ei taida olla yhtään 50 cm vaatetta, vai oisko yhdet plyyssihousut?!? En oo ihan varma, noi housutkin on saatu kaverin lapselta. En ostanut noita siksi, että anoppi ja äiti sanoivat molemmat, ettei me olla mahduttu noihin oikeestaan ollenkaan. Ajattelin, etteivät sitten jää käyttämättä. Jos vauva on tosi pieni, lähetän isännän sitten kauppaan.

Turvotusta mulla on ollut tosi vähän. Viikonloppuna oli vähän sormet turvoksissa ja tän päiväisen jälkeen on jalat ihan pölkyt. Tosin tällästen päivien jälkeen on aina. Siltä olen siis välttynyt.

Jep, olen niin poikki, että painun pehkuihin. Lisäksi tää vanha kone tökkii :( harmittaa ku joutu palauttaa työkoneen, se ku oli niin hyvä surffailukone :D

NinaRinsessa ja Poikanen viikot hukassa
 
Tänks kaikki kun vastasitte tohon vaate kyssäriin :flower: :flower:

En taida hankkia niitä ton yhden bodyn ja potkarin lisäksi. Saa mies mennä kauppaan jos syntyy pieni vauva. Mä olen 174cm pitkä ja mies 184cm joten voisi ajatella että pituutta kaverilta löytyy.

Meilläkin oli perhevalmennuksessa vauvaperhe kertomassa arjesta. Ihana pari kuukautinen nyytti
:heart: Oli kyllä tosi kiva kuulla heidän kokemuksia, oli ensimmäinen lapsi.
Tuli semmonen fiilis, että kyllä mekin opitaan kun kaikki muutkin on oppineet.
 
:flower: merkkiä tähän väliin!

Vointeja sairasteleville! :hug:

Yritän edelleen pitää flunssaa loitolla. Vielä olisi kaksi päivää töissä jaksettava. Ne on järkkäämässä mulle oikein kahvittelua kakulla perjantaille. *Niisk* Ihan liikutuin...
Yks kanta-asiakas sano tänään että "täh, jaa äitiyslomalle... Emmää ees tiänny että oot raskaana...." Just. Et on sit ilmeisesti muuten vaan pitäny mua hirveenä läskinä. :LOL: Eihän tätä mahaa voi olla huomaamatta!! :eek:

Ajattelin hommata sinne töihin meidän likoille semmoisen selviytymispakkauksen. Ku mä oon ollu semmonen keneltä saa aina lainaan ponnarin, pinnejä, hiuslakkaa, särkylääkettä ym. Niin kasaisin semmosen korin mis on kaikkee tommosta. Jostain syystä oon kauheen haikeilla mielin jäämässä pois. Toki olen helpottunut ja odotan innolla alkavaa mammalomaa, mut silti. Pieni osa musta on haikeilla mielin. :| Ja sit on pieni huoli siitä että miten ne siellä pärjää ja kuka pitää jöötä ja huolta heitin asioistaan. Meidän yrittäjän toinen ravintolapäällikkö tulee jatkossa hoitaan myös munkin pisteen hommat, niin siks vaan tämmösiä mietin. Noh, nyt saa riittää huolehtiminen ja on alettava nauttimaan uudesta elämänjaksosta.

Oho, ei mun pitäny mitään ihmeitä kirjotella, mutta tulikin kauhea avautuminen! :saint: :LOL: Yrittäkää jaksaa!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :flower:
 
vaatteista laitan vielä vaikka jo kiittelitkin asiasta. meillä on jonkin verran 50cm vaatteita kun saatiin siskoiltamme vanhoja. nyt vielä kun meille on ilmeisimmin tulossa pienen kokoinen vauva niin tulee varmasti käytettyä niitä. olen kyl samaan aikaan käyttämässä 56cm vaatteita ettei tarvii ostaa enempää pieniä ainakaa.

(.) EKA ÄITIYSLOMAPÄIVÄ MELKEIN KOKONAAN TAKANA JA SAMALLA POKSUU.
meillä hirveesti liikutaan masussa ja mäki yritän käydä lenkillä ja kolata pihaa. luin jostain että loppu raskaudesta olis hyvä liikkua jotta paikat kypsyis ja synnytys vois olla sitä kautta helpompi. tiedä sitten häntä kyl mutta mulla ainakin alapää ollut herkkä/arka enemmän nyt. supistelee ja koviakin tulee mutten ota sitä pahana. :D en vaan jaksa enää odottaa että nää vaivat häipyy. sanoinki miehelle että oon TOSI kyllästynyt näihin vaivoihin et miksi ei vois olla yks hyvä päivä ilman mitään valittamista olossa. onko jollain muulla tuo alapään seutu ollut herkkä/arka esim. istumaan mennessä tai noustessa? ettisin netistäkin tietoa mutta en mitään järkevää löytänyt. neuvolassakaan ei ne oo mitään sanonu siihen ku oon valittanu ja kyselly. jääny sitten vaivaamaan.

Mä & ee 35+0 :D
 
ONNEA NARKISSOS!!!! :heart: :flower:

Pikaseen nla kuulumiset:
painoo tullu kokonaiseuudessaan 6,5kg, ny 185g/vko
verenpaine 103/69
Hp 127, nousua onneks ko viimeks 102
rt, laskeutunu ihan alas eli on jo lähtökuopissa! :eek:
Mites aikaseen teillä muilla on laskeutunu??

Ja eilen oli 7 supistusta 7 min välein, sit viel pari köykäsempää. Elikäs rauhottua pitäis ko niitä on jo muutamana päivänä ollu, ei oo vaa helppoo ko oon yrittäjä, töitä ois viel 12.2 asti ja kävelen työmatkat (siis huimat 700m jonka kävelyyn menee ihan hiton kauan nykysin!) Tänää mietin et varmana tosta posottaa kohta joku mummo rollaattorilla ohi!!

:LOL:

Mut ny nukkumaan, jospa nää bileet masussa vaik rauhoittus et sais nukuttuu jo....hope so... :/
:hug: kaikille maalismammoille!!

Mamali ja masunpotkija 33+4
 
heips:)
kovasti on nyt tauteja liikkeellä; meidänkin perhe nyt jo toistaviikkoa flunssassa :snotty: paranemisia kaikille ja voimahalit :hug:

meillä ikäeroks tulee 1v5kk, nuorimmaisen ja tän uuden tulokkaan välille vanhin jo 6v, ostettiin käytettynä noi carenantuplat ja on ollu kyllä hyvät kärryt, testattu mun siskonpojalla ja meidän nuorimmaisella =) voin suositella..

vaatteista; mulla vissin kahet potkarit 50cm ja yksi body mutta eihän ne tosiaan mahdu kun sen eka 2vko max jos vähänki isompi vauva, mut haluisin ottaa noi sit heti jo laitokselle käyttöön, paljon mukavampi pukea vauva heti omiin
:)
turvotusta löytyy täältäkin ja sit ihme sydämmentykytyksiä ja heikotusta
:'( varmaan noi valvotut yöt alkaa voinnissa näkyä, ja eikä näihin yöheräämisiin oo luvassa minkään näköstä helpotusta pitkiin aikoihin :headwall: tosi lohduttavaa..kaippa sitä sit jotenkin vaan on jaksettava =)

hyviä vointeja kaikille ja mukavaa loppuvkoa :heart:

ilo ja poju rv33+6
 
Leena86: Kyl todellakin on (lievästi sanottuna) herkkyyttä tuol alakerrassa. On tosi paljo liitoskipuja ja sit välillä tuntuu jotenki tosi konkreettisesti et istuis vauvan pään päällä :D Sillail hassusti, en oikein osaa selittää.. Viitaten myös Mamalin kyselyyn laskeutumisesta, mä alan uskoa et tää ois vähän ainaski laskeutunu ja oireet + herkkyydet johtuis siitä. Vaikka olo on tosi inhottava näitten takia, uskon vakaasti tän olevan ihan normaalia ja valmistelevan alakerran paikkoja tuleviin koetuksiin :)
 
Täällä on taas ihan karsee ketutus-päivä... Ärsyttää kaikki mahdollinen ja mahdoton...

Ikäeroksi meillä tulee ipanoille noin 2,5v. Joten ostettiin käytettynä Briot, joissa on toi painoraja 30kg. Sisaristuin ei oikein innostanut ja sillä laudalla ei täällä auraamattomilla/hoitamattomilla teillä tee yhtään mitään.

50 cm vaatteita meillä on vissiin joku 4 bodya, 1 paita + mekko yhdistelmä ja olisko ollut 1-2 puolipotkarit. Esikolla nuo meni (mekkoa lukuunottamatta) vissiin sen ekan 1-1,5kk, joten ei meille ainkaan turhaan ostettu. Ajattelin ostaa lisää sitten, kun tiedän varmaksi ipanan koon...

Mahan laskeutuminen tapahtus mulla vissiin joulukuun puolella (muistaakseni)... Se nyt ei tarkoita välttämättä lähestyvää synnytystä. Lapsiveden meno tai limatulppa on ehkä merkityksellisempiä....

Juu-u... mutta josko lähtisin nukkumaan tai ainakin yrittämään sitä....
 
Jos taas tähän väliin itekki jotain yrittäs saada kirjotettua ainaisen lukemisen sijaan.

Alkuviikosta olin kaverin kanssa laivalla ja kyllähän se maiseman vaihdos piristi, kun on jo muutamia viikkoja vaan kotona oleillu. Ja sitten vielä tänään oltiin miehen kanssa konsertissa niin johan tässä on ihan kiirettä pitänytkin alkuviikon ajan. Masussakin joko pidettiin musiikista tai sitten oli painajaismainen kokemus se meteli kun niin innokkaasti sen kaks tuntia jakso möyrytä.

Hirveet turvotukset on tännekki nyt saapunut. Sukkien pitämisestä kotosalla olen nyt luopunut kun alko jalat iltasin näyttää niitten jäljiltä aivan järkyttäviltä. Pitäs vaan veden juominen muistaa. Ehkä sitä sitten imetyksen aikaankin muistas paremmin juua, kun nyt jo alottas sitä ahkerammin tekemään.

Synnytys ei ainakaan täällä ole ihan lähiaikoina lähestymässä, kun tänään oli lääkäri käynti ja siellä sano että olis 3 cm vielä kohdunkaulaa jäljellä ja paikat tiiviisti kiinni. Itse olen kyllä täysin asennoitunut siihen, että tämä ei ole tulossa täältä ainakaan ennen laskettua aikaa. Tulee sitten kun on tullakseen tai joku muu päättää, että nyt pitäs käynnistää kun alkaa viikot menemään sen verran yli. Miehellä kyllä varmasti tulee olemaan pitkä loppu odotus, kun nyt jo tuntuu välillä miettivän, että syntyisköhän se jo kohta.

Vähän kyllä pitää tuosta tämän päiväsestä käynnistä valitta.. Minua nimittäin vähän ärsyttää tuo meidän neuvolalääkäri, kun tuntuu, että tekee hommat vähän miten sattuu. Se on saanut muun muassa mitattua kasvukäyrälle ihmeelliset poikkemat. Ekalla kerralla ihan yhtäkkiä pomppas reilusti yli yläkäyrän ja nyt sitten oli jo sen mittauksen mukaan jo melkein keskikäyrän alapuolella. Normaalisti terkkarin mittaamana on siis ollu sen ylärajan tuntumassa, mutta kuitenkin tasasesti on kasvanut. Ja sykkeetkin se katto tänään vaan silleen, että hyvä kun itse kerkesin mitään kuulemaan niin sano jo lukemat ja ihan erilaiset ja paljon korkeemmat kun mitä on tähän mennessä ollu. Mutta ajattelin niin, että nyt alkaa viikon välein käynnit terkkarilla niin ehkä annan olla ja odottelen ens viikkoon ja kattoo sitten mitä se saa lukemiks, kun rauhassa kattoo.

Onnittelut vielä minultakin Narkissokselle :flower:

minjoh 36+1 (täysaikasuus lähestyy..)
 

Yhteistyössä