~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Eikös alkoholi poistu siitä äidinmaidosta samaan tahtiin kuin verestä? Että sitä ei tarvii pumpata pois..? Näin muistan lukeneeni. Mutta joo, itse sitä alkoholia meinaan nauttia vain jos vauva on hoidossa, nimittäin musta tuntuu aina siltä että jos olen juonut puolikkaan sellaisesta pienestä siideritölkistä niin sekin nousee jo päähän jonkin verran. o_O
 
En tiedä miten tämä alkoholi ja imetys asia nyt sai näin vallan, mä ainakin tarkoitin, että odotan sitä mansikkamargaritaa ja lasia viiniä kovasti, mutta sitten vasta kun on sen aika (joskus synnytyksen jälkeen). Ei siis samaan aikaan imetyksen kanssa. Varmaan aika moni tarkoitti juuri tätä, että sitten joskus kun on mahdollista, niin haluaisin lasillisen sitä tai tätä.

Olkaa muuten sitten vähän varovaisia, esikon jälkeen kun vihdoin otin kaksi lasia viiniä, se kihahti heti päähän ja tuli kamala krapula seuraavana päivänä :headwall: Sietokyky laskee aika alas, vaikkei se mulla koskaan mikään korkea ollutkaan, mutta yllätti silti ekalla kerralla.
 
Joo ja ihan selvennöksesi sitten moraalinvartijoille etten ota IKINÄ edes siideripulloa sillon kun lapset on kotona. Että sillon kun mä korkkaan, on lapset yöhoidossa mummilassa, ja tulevat seuraavana pvänä vasta iltapäivästä kotiin. :flower:


Ja jos imetän vuoden kuten esikoista,varmastikkin juon imetysaikana, mutta en siis tietenkään silloin imetä. Kuten sanoin, aamulla sit lypsetään "huono maito" pois.


nimim.lapsuuteni alkoholistiperheessä elänyt.
 
Närästyksestä Vichy saattaa auttaa närästykseen. Mulla tuo vichyn juonti on ollut tapana jo pitkään, eikä oo närästänyt kuin muutaman kerran tähän mennessä. Esikoista odottaessa mulla ei vielä ollut tapana juoda vichyä ja silloin kärsin närästyksestä tosi paljon. Mutta, en kyllä muista tarkasti että millä viikoilla tuo närästys minua helvetillisesti vaivasi, että voihan se olla että vichyn juonnista huolimatta tulen vielä närästyksestä kärsimään.

Imetys ja alkoholi: Ite meinaan kyllä yhden siiderin tai jos oikein innostun niin ehkä jopa kaksi juoda imetysaikana ihan hyvällä omallatunnolla(harvoin, en päivittäin). Enempää en siksi koska sitten ois jo huppelissa. Tuosta kahdesta siideristä tulee MAX 0,5 promillea vereen ja maitoon. Ja 0,5promillea on siis 0,05prosenttia, jos jollain on matematiikka hukassa, eli ihan tosi tosi pienestä määrästä on kysymys. Ja kyllä mulla ainakin esikoisen aikana yks siideri tai kalja sai maidon suihkuamaan ihan kirjaimellisesti.
Sanomattakin on selvää että jos meinaa enemmän juoda niin lapsille oltava hoitopaikka.



Helka POKS 33
 
No jopas on mennyt keskustelu alkoholista ja imetyksestä nyt aika next levelille. :LOL:

Pitää vissiin korostaa tässä nyt omalta kohdaltani, että vaikka olen absolutisti, enkä siedä alkoholin kans läträilyä, niin mua ei haittaa muut, jotka juo. Siis, kunhan eivät juo mun lähettyvilläni. Mulla on niin voimakas vihantunne sellaisia kohtaan johtuen aikaisemmista kokemuksista lähipiirissäni. Mutta sillä asialla ei ole mitään tekemistä tämän palstan kanssa, enkä tuomitse ketään teistä. Uskon kyllä jokaisen itse tietävän ja osaavan hallita imetyksen ja alkoholin käytön, etteivät tee sitä yhtä aikaa. Älkää siis missään nimessä kokeko mitään syyllisyyden tunnetta tuosta juomisesta synnytyksen jälkeen. :flower:

Mun piti kommentoida johonkin muuhunkin asiaan nyt, mutta en enää muista, että mihin. No, mä kirjotan sitte, jos muistan. :D
 
Narkissokselle tosi isot onnittelut pikku prinssistä... :flower: :heart:
Nyt sitä saadaan kohta alkaa jo arvailemaan että kuka on seuraavana nyytin haussa... ei toivottavasti kuitenkaan ihan vielä... :D
--BabyHope ja Tigu rv 35+2-- :heart:
P.s onko kellään muulla muuten menny vatta ihan sekasin ihan yhen äkin? Mulla oli eilen mut meni sitten samantien kyllä ohi...
 
Minusta jokainen voi käyttää omaa järkeään tossa alkoholi + imetys -asiassa. Esikoiselta mie lypsin maitoa jos olin ottamassa humalaan saakka ja omat alkoholinsietorajat tuntevana tiesin kyllä tarkalleen milloin olin taas imetyskunnossa. Ja tietysti koko lapsenhoito oli sitten miehen varassa siihen asti, et olin nollatoleranssissa. Jos joku tulee humalaan yhestä kaljasta ni ei varmasti kannata ottaa, mut jos joku kestää siksarin ilman humalaa nii senku ottaa :LOL:
Ja mulla samanlaista tietoa kuin daremythillä eli ei tarvi erikseen lypsää vaan alkoholi haihtuu maidosta samaan tahtiin kuin muusta elimistöstä.
Mut täällä taatusti sen verta fiksua porukkaa, ettei ketään tarvi alkaa neuvoon tässä asiassa :)

Mut nyt takas arkiaskareisiin :wave:

mobic ja kevätpörriäinen 32+6 *huomenna taas uusi viikko :heart: *
 
Alkuperäinen kirjoittaja BabyHope:
Nyt sitä saadaan kohta alkaa jo arvailemaan että kuka on seuraavana nyytin haussa... ei toivottavasti kuitenkaan ihan vielä... :D
Mä tossa eilen illalla just mietin Kinderiä, hänhän meni viikko sitten maanantaina sairaalaan ja oli saanut käskyn ottaa mukaansa sairaalakamat. Eipä ole häntä sen jälkeen näkynyt, joten ajattelin, josko siellä olisi jo jakaannuttu. Vai palasiko Kinder takaisin, ääh. En oo varma, en ainakaan muista nähneeni sen menon jälkeen häntä täällä palstalla.

Lisäys: No juu. Pääsihän se Kinder takaisin kotio. Mutta ei oo näemmä muuten kirjoitellu tänne viikkoon. :D

 
Maha sekaisin on ollut koko aamun ja ihan järkkyjä suppareita... muistaakseni kirjoitinkin siitä jo tuonne toiselle sivulle (en jaksa tarkistaa). Ajattelin olevan mahatautia tai sitten ennakoivan lähtöä... Pitää siis keskustella iltapäivällä neuvolassa.

Käytiin äsken esikon, mummin ja pappan kanssa tekemässä vähän lumitöitä. Yllättävää kyllä, mulla olo parani huomattavasti. Ei tunnu yhtään niin pahalta kuin aamulla... Mutta luultavasti illalla olen sitten siitäkin edestä kipeenä :LOL:

Siideristä piti sanomani, että esikon synnytyksen jälkeen otin saunasiiderin. Ajattelin juoda siis yhden, varmaan joku 1-2 kk synnytyksestä. Puolikkaan jälkeen olin niin kivasti hiprakassa, että en uskaltanut juoda loppuun asti. No ei se kyllä maistunutkaan silloin, kun koko odotuksen join vain alkoholitonta. No nyt ei ole edes alkoholiton maistunut...
Joten taitaa mennä aika pitkään ennenkuin voi tällä kertaa ottaa yhtään mitään, vaikka mieli tekisikin. En kyllä ymmärrä miksi tällä hetkellä tekee niin paljon mieli, mutta ehkä se johtuu siitä, etten ole yli vuoteen ottanut nyt oikein yhtään mitään. Siis lasillista viiniä tai pikku saunasiideriä ei nyt oikein voi laskea ja nekin kun yleensä otin ruuan kanssa. Että ehkä nyt alitajunta miettii olevan aika jo vähän ottaa?

Synnyttämään lähtijöitä tässä joo vähän arvaillaan... Jotenkin alkaa tuntumaan, että ittelläkin voi alkaa oikeasti olla jo ihan hollilla tää homma... On sen verran supistellut viime aikoina...
 
MLL
ryysyrannan rinsessa LKS:ssa tosiaan tuntuu olevan välillä vähän ihme meininkiä noiden aikojen kanssa. Minä kun olin sielä osastolla niin aamusta tultiin sanomaan, että mee nyt sinne polille jonottamaan, et lääkäri ottaa eka osastolaiset vastaan ja vasta sitten alkaa ottaa polilaisia. Et kiireesti meet, ettei kauheesti ajat myöhästy. Venasin sielä silti puoli tuntia ja mun jälkeen meni ainakin yksi toinen osastolta tullut, että sinä aamuna taisi ainakin ajat siirtyä heti aamusta yli tunnilla eteen päin... :headwall:

Tosta imetys+alkoholi keskustelusta, niin oisikohan kaikki nyt kantanu kortensa kekoon ja vaihtuisi aihe, ettei tarvia alkaa sotajalalle kenenkään :saint:
 
Helka81 Mulla tuo vichy meni ennen, nyt kaikki hiilihapolliset saa välil aikaan närästystä, olenkin sitten vaihtanut noihin matalahiilihappoisiin&vettä vaan koitan litkiä kiitettävästi. Sekä mainostan edelleen tuota luontaistuote PASCOE:TA, sitä se vyöhyketerapeutti suositteli käyttämään, en tiedä onko siitä muuta apua ollut, mutta sisältää sen verta magnesiumia, ettei ole jalat krampannut ja tasapainottaa elimistön PH:n. No närästystä ei ole kauheasti ollut onneksi, sekin menee Renniellä ohi vielä.

Imetys ja alkoholi Tässä kohtaa mä olen varmaan ollut jo raskauden aikana vähän poikkeava, sääntörikkuri, muta kuten jo aiemmin kirjotin, niin olen sillon tällön hörpännyt miehen saunajuomista kulauksia sekä vähän maistellut valkkaria. En harrasta mitään kännäämistä ylipäänsä eli mun juomiset rajoittuu normi-tilassa saunasidukoihin sekä valkkariin harvakseltaan. Kyllä mä aion imettäessäkin tehdä juuri noin, jos tietää, että Vaavi ei tartte pariin tuntiin imetystä, voin hyvillä mielin hörpätä yhden pienen (vaikka ½ l pullosta puolet) siiderin tai lasin valkkaria. Koska kyllä se sieltä äidinmaidosta poistuu samaan tahtiin kuin verestä tuo alkoholi. Miksi se sinne maitoon jäisi "roikkumaan"?!
 
Huomenia.

Sanon minäkin vielä tuosta alkoholista että riippuen tilanteesta ja olosta synnytyksen jälkeen niin mä kyllä meinaan sopivan tilanteen tullen otan kotona hieman alkoholia tai lähen käymään baarissa kaverin kanssa. :) jokainenhan tekee niinkuin haluaa ja mulle kelpais se tuulettuminen sitten jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen.
Tiedän ihmisiä jotka on juonu samana päivänä ku on synnyttäny.. ja se ei nyt ole oikein reilua.. mutta tosiaan jokainen tekee niinkuin itse haluaa. :)

toivottavasti ei nyt tule sitä että joku on huono äiti kun alkaa juomaan melkei heti synnytyksen jälkeen.. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Mutta eiköhän kaikki täällä muista/tajua, että ei voi imettää ottaneena ja ettei vauvaa voi hoitaa päihtyneenä... Olettaisin näin, ettei täällä kukaan voi niin hölmö olla...
No todellakin luulisi näin.

Mä kun mainitsin että tekee mieli siideriä ja valkkaria ja iltaa kavereiden kanssa niin puhuin joskus tulevaisuudessa jolloin vauva on hoidossa ja pumppaan ( jos on tarve) maidon pois.

Ihan itsestäänselvyyksiä joten tuskin tästä asiasta tarvitsee enään mainita.

Ihanaa nukuttiin koiran kanssa yhteentoista, tehtiin tunnin lenkki ja kohta vois syödä jotain.

Tänään illalla olis perhevalmennus. Sitä odotellessa siis

Abello 35+0 POKS

:heart:
 
Huhheijaa, olipas hyvä treeni ku teki lumityöt.. Näitä omakotitalo-asumisen herkkuja :)

No jospa minäkin vielä kommentoisin tuota imetys & alkoholi asiaa... On kyllä aihe saanut paljon huomiota ;)
Minulle tuskin heti synnytyksen jälkeen maistuu yhtään mikää, muu kuin ruoka, mutta tosiaan kun rytmit on löytyny vauvan kanssa ja kesä koittaa, ollaan paljon mökillä ja illan tullen käydään saunassa ja grillaillaan niin saatanpa yhden siiderin/kaljan juoda.. Illalla kun vauva syö, ainakin meillä esikoinen tankkasi tiheästi yötä varten, saattoi hän nukkua jopa 5 tuntia heräämättä, ja jos yhden/kaksi ottaa, luulempa että se tuossa ajassa on pois haihtunut.. Ikinä en joisi kotona lasten nähden niin että olisin yhtään humalassa.. Ja juu kyllä porukka täällä niin fiksulta tuntuu että kaikki varmaan tietävät miten toimia jos enempi ottaa.. :whistle:

Mulla tuntuu että kaikki supistukset on hävinny, mitä enemmän viikkoja ja päiviä kertyy.. Aluksi pelättiin niin että toinen sieltä syntyy ennenaikojaan, mutta ehäpä se esto-lääkitys teki jonku tulpan tonne, eikä tää omin avuin pois suostu tulemaan.. :D No empä nyt vielä haluaisikaan että toinen sieltä syntyy.. Voin rauhassa tehdä lumityöt ja käydä vaikka joka ilta muutaman kilsan lenkillä ilman mitään tuntemuksia.. No toisaalta ihan hyvä, niin oon saanu painon pidettyä kurissa..

Mulla tuli myös mieleen että miten meidän kaksosten/kolmosten odottajat voi?

Jepjee, nyt laittaa esikolle ruokaa pöytään...
Siiruli ja maha-asukki 34+6!
 
tuli tuossa mieleen että onko kellään muulla ollut sellasta tapausta että kun vaavi liikkuu niin kuuluu sellanen veden loiske massusta?!?!?

Eilen kun menin nukkumaan ja makoilin rauhassa sängyssä.. niin poitsu potkiskeli ja löi kovasti ja sitten kuulu sellanen veden loiske kun liikku niin kovasti.. Outoa... :eek:
Jäi kyllä mietityttää että miks tuolla tavalla kuuluu ja niin selvästi.. ja että onko se normaalia?! :|
 
Paljon onnea vauvaantuneille! :heart: :flower:

Täällä pikkuhiljaa olen alkanut laittelemaan vauvantarvikkeita kuntoon, tajusin tuossa ettei aikaa ole kovinkaan paljoa enää. Ylihuomenna on synnytystapa-arvio ja hiukan jänskättää ja ihana päästä näkemään vielä masuasukki ennen syntymää. Vointi on ihan hyvä, päivittäin vaihtelee. Muuten vaan vatsataudit ja flunssat meinaa perheen oleilun tehdä hankalaksi.
Laiskasti olen koneella viihtynyt mutta jospa nyt tässä asiassa vähän ryhdistäytyis kun alkaa väsy jonkun verran jo painaa eikä jaksa enää touhuilla paljoa kerralla.

Oikein hyvää vointia kaikille! =)

Alina ja 36+3 =) :heart:
 
Mussu89 Mä huomasin kans eilen et kuului sellanen veden loiske ku potkas oikeen kovasti. Itekki mietin et voisko se olla, en ole koskaan kuullu ennen et kukaan olis sanonu tollasesta tai et olisin lukenu mistään. Ekaks mietin et meniköhän kylkiluu poikki ku sattu kans aika tavalla ja samalla tuli se ääni. kaikkea sitä kokeekin tässä vielä :LOL:

 
Oli monenlaista kyselyä ilmoilla eli...
Alkoholi, ei kommenttia ettei tunteet kuumene =) Nimi on "päätetty" jo muutama vuosi sitten mutta vain tytölle. Jos tuleekin poika tai jos tyttö ei oo yhtään nimensä näköinen niin tarvii miettiä uusiks.
Ristiäiset on jo päätetty ja paikka ja pappi varattu kun meillä kastetaan kolme vauvaa samaan aikaan joten tarvittiin hieman erikoisjärjestelyjä. Sukuun syntyy kuukauden sisään kolme vauvaa, on siinä mummukin ihmeissään :LOL: .
Mitäs muuta sit viä kyseltiin. Ai niin synnytykseen jälkeen, odotan ensinnäkin että synnytys olis ohi eikä sitä tars miettiä. sit odotan esikon reaktioo vauvaan, että sais nukkua mahallaan, pääsis liikkuun ja kyllä odotan alkoholilla höystettyä tyttöjen iltaakin kovasti.
Mut nyt täytyy mennä herättään poika päikkäreiltä. Tsemppiä kaikille ja paljon onnea Narkissos!
 
:flower: Onnea NARKISSOKSELLE! :flower:

Kiitos uudesta ketjusta, ja tektiä on tullut kahdessa päivässä 5 sivun verran, mitäköhän se on kuun lopussa... ? :) Ja syntyneitä vauvoja! =)

Nimi meillä on valmiina, haluaisin ns.virallisen version nimestä ja mieheni lempinimi version, sillä hänen mielestään poikaamme tullaan kuitenkin sillä lempinimellä kutsumaan joten sen pitäisi olla myös virallinen nimi. Ja niin - jos hän syntyessään näyttää "nimeltään". Mutta jos poika lupauksemme muuttuu tytöksi, niin minulla on nimi valmiina, jota mieheni ei halua.. Mutta aika näyttää. Ristiäisiä ei olla yhtään valmisteltu, kastemekko on jo kylläkin vaatekaapissa, suvussa ollut 70 vuotta. Siinä on kastettu tätini,äitini,äidin puolen serkut ja minut, joten perinne jatkuu..

Imetys ja alkoholi, sauna kaljan saatan sipaista, mutta jos lähden päihtymään niin vauva on hoidossa. Tällä hetkellä humalaa ja tyttöjen iltaa ei ole edes ikävä, niitä on kertynyt elämän varrelle aika monta.. Ehkä se halu joskus tulee, ja sitten kun se tulee, lähden hyvällä omatunnolla! Joillakin se tunne tulee aikaisemmin, joillekkin myöhemmin. Sen tiedän että lapseni on rakastavassa hoidossa, joko isänsä kanssa kotona taikka isovanhemmillaan jos miehen kanssa tekee mieli yhdessä juhlia ja humaltua. Mutta jokatapauksessa, kun en ole lapseni kanssa hän on ihmisen/ihmisten kanssa jotka häntä rakastaa ylikaiken - niinkuin minäkin.

Synnytyksen jälkeen odotan että minä ja lapseni jäädään synnytyksestä henkiin, ja pääsemme tutustumaan elämäämme perheenä. Miestäni lainatakseni, alkaa jo kyllästyttämään kahdestaan oleminen.. ;) Saatamme molemmat joskus kaivata aikaa kun olimme kahdestaan, mutta enemän odotan sitä kun meitä on kolme. :heart:

Vauvan vaatteita pestynä kaapissa, äitiyskopan "reunat" ommeltu joten on lapselle paikka missä nukkua, eli valmistelut hyvässä vauhdissa. On vielä tavaroita hommaamatta, mutta suurimmat hankinnat on. No tässä vaiheessa kaipa niiden jo pitääkin olla..

t. nalle1puh + "op" 35+3
 
Täällä Maalismasuissa useammalla ollut huonoa oloa, siitä myös täällä kärsitään!Useamman päivän maha ollut sekasin ja oksettaa, äskenki söin ni tuli niin huono olo ettei tosikaan! Mietin vaan vaikuttaako mulla tuo rauta-tbl ettei se sit sovi...Juu ja täälläkin supistelee, toivon vaan että ainakin viel pari viikkoa pikkunen viihtys mahassa!!!
Ei nyt jaksa enempää kommentoida, kun meinaa olla niin huono olo!

POKS 34


 
Täällä oltiin pari viikkoa sitten mahataudissa. Olipa tosi kivaa :kieh: Sitä mahatautia on nyt kovasti liikkeellä. Toivottavasti ei oo teihinkin iskeny ku moni täällä näyttää valittavan että on maha sekaisin.

Voih, mie voisin alkaa oleen jo pikkuhiljaa valmis synnyttämään :snotty: Paitsi että jos vielä pari viikkoa pysyis kasassa ku kuulemma KOKSissa just nyt täl hetkel kauheet ryysikset..! :eek: Kaveri vaan kävi tytön synnyttämässä siellä viikonloppuna niin kuulemma sai jonotella synnytyssaliinkin yms. Semmosta kivaa. Toivottavasti sit ois rauhallisempaa ku oma vuki tulee... :D

Prinpressa & Piipiäinen 36+2
 

Yhteistyössä