~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Onko muilla vilutusta ja oksetusoloa??


Mulla on nyt kolmatta päivää.Meillä ei mitää mahatautia oo ollu kellää.Eikä kai koululaisilla...
Mitäköhä tää o?? Väsyttää iha pimeenä...viluttaa ja kuvottava olo. :( Mitäköhä tää nyt sit tarkottaa??Voi ku kaikkii näihi oireisii ois aina jossai selitys... :whistle:

nalle1puhille Onnea matkaan!!!uuutisia odotellessa! =)

Ja joku muukin oli lähössä...Sinne kanssa onnea matkaan!! uutisia...niitä ois kiva kyllä lukea... =)

Tää oli pikainen merkki samalla.

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa likaa....34+3
 
Onnea matkaan nalle1puh! Sulla siellä jännät paikat!
Ja myös muille tsemppiä, jotka ovat synnyttämään lähössä!

Täällä ei varmaan vielä synny viikkoihin, vaikka supisteleekin välillä kiitettävästi ja toisaalta ite toivon että tulis se rv 37 täyteen ennen kuin syntyis!
Kävin tossa äsken 20 asteen pakkasessa pienen lenkin ja teki ihan terää...Ja jopa saanu siivottua, kun mulla oli tossa viikon ajan aivan järkkyä väsymystä ettei jaksanut mitään oikein!

daizz: Mulla on oksetusoloa, muttei viluta, enemmänkin tuntuu et hikoiluttaa tosi herkästi...

 
Krokodiili
( . ) Mulla on kauhea flunssa päällä, nokka vuotaa kuin hana. Saa nähdä, joutuuko tässä synnyttämäänkin flunssassa! Ei kiva. Mutta todellakin toivon, että lähtö synnärille tulee PIAN... En jaksa enää tätä valvomista ja muuta.

terv. Krokodiili 38+0
 
nalle1puh voimia synnytykseen! Toivottavasti myös Nystymuikion käynnistelyt sujuu mallikkaasti.

Mun pitäis olla yks seuraavista synnyttäjistä, mutta tuskinpa vaan:headwall:. Kävin tänään äippäpolilla kasvukontrollissa. NAssukka oli kasvanut nyt tasaisesti, mutta edelleen mennään ihan alakäyrän rajalla. Ei kuulema haittaa, koska kaikki muuten ok. Tulossa siis melko pieni vauva. Painoarvio oli tänään 2750g 38+4. Sanoi, että lasketun tienoilla pitäis olla 3 kilon luokkaa eli ihan sopivan kokoinen. Sanoi myös, että kun supparit on säännöllisiä tyyliin 5-10 min voi lähteä sairaalaan, koska meillä matkaa 30km. Lisäks edellisen leikkauksen takia on pieni riski olemassa, ettei haavakohta kestä. Kohdunkaulaa oli jäljellä vieläkin n. 3cm, ulkosuus oli sormelle auki, mutta sisäsuu kiinni. Vauva ei ole laskeutunut. Teki sitten jo hiukan lujemmin sisätutkimusta, mutta liekö sillä ollut mitään vaikutusta. Lohdutteli, että ei se kohdunsuun tilanne/ laskeutuminen aina mitään kerro. Voi olla paljon auki ja silti mennä yli LA:n.

siivous, sauna ja seksi Lääkärin mukaan viimeinen on ehdottomasti tehokkain, jos haluaa jouduttaa synnytystä, koska siemenneste sisältää samoja hormooneja, joita annetaan keinotekoisessakin käynnistyksessä. Suositteli mulle siis, että mies laitetaan "hommiin" :LOL:

epäusko ja nassukka 38+4
 
nalle1puh tsemppiä matkaan!

Minulta peruttiin huominen neuvolakäynti kun on th sairastunut. Sanoin, että ei minulla ole täällä mitään erikoista, että ei tarvi mitään korvaavaa aikaa antaa kenellekkään toiselle hoitajalle ja seuraava aika onkin jo ens keskiviikkona. Nyt sitten tajusin, että kun on tuo oma th ens viikon lomalla niin nään sen seuraavan kerran sitten, kun minulla on laskettu aika. Ihan yllätyksenä tajuntaan iski tuo. Jotenkin koko ajan ajatellut, että siihen on vielä reilusti aikaa, mutta että alle kaks viikkoa.. Edelleen kuitenkin sellanen olo, että ei tuo tuolta ole tulossa vähään aikaan. Mutta mitenhän noi tarkastuskäynnit sitten jatkuu rv 40 jälkeen? Onkohan ne edelleen neuvolassa vai onko sitten mentävä jo Jorviin johonkin tarkastukseen?

Täytyy tästä mennä varmaan ihmettelemään mihin on kadonnut ne viikot mitä tässä nyt vielä oli aikaa jäljellä..
 
Torjantai-iltaa :flower:

Nalle1Puh; Onnea matkaan! Ihailtava asenne että vesien meno hymyilyttää :) Itse odotan tuota hetkeä lähinnä pelonsekaisin tuntein.

Kinderillekin ISOT tsempitykset, toivottavasti lähtö on lähellä ja saat pian nyytit syliisi :heart:

Tällä viikolla on ollut ohjelmaa, joten ei ole juurikaan ehtinyt kuulumisia lueskella. Useammallakin tuntuisi olevan lähtöfiilis lähellä =) Tuntuu ihan uskomattomalta, nytkö jo..vastahan sitä plussattiin!!

Ja etten poikkeaisi muusta porukasta, niin kävinpä minäkin viimeisessä neuvolalääkärin tarkastuksessa viime tiistaina. En hirveästi odottanut käynniltä, joten en juurikaan pettynyt. Lääkäri tarkasti kohdunkaulan ultralla (3,1 cm) ja on edelleen kiinteä. Vauvasta otti pään ja reisiluun mitat ja kommentoi että pitkäkoipinen lapsi on tulossa :LOL: Yritin kysellä tämän hetkistä painoarviota, mutta en sitä saanut. Lääkärineuvolan täti arvioi että paino olisi arviolta 3,4 kg syntyessä, mutta tämäkin oli puhdas veikkaus.

Kokonaispainonnousu tällä hetkellä on siinä 17 kg:n hujakoilla ja verenpaine oli hiukan koholla jännityksestä johtuen. Mittari näytti lukemaa 143/88. Pissat oli kaikki miinuksella.

Yritin siinä sitten kysellä että miltä näyttää, mahtuuko tulemaan alakautta. Lääkärin vastaus oli että yleensä minun pituudella (165 cm) mahtuu tulemaan. Tähän liittyen tarkasti nyrkillä istuinkyhmyjen leveyden (ulkokautta) jonka mukaan kaiken pitäis olla ok. Jostain syystä en ole oikein vakuuttunut näistä "tutkimusmenetelmistä" jolla synnytystapaa arvioitiin, mutta muutakaan ei ole tarjolla. Sisätutkimusta tämä meidän lääkäri ei tosiaan tee laisinkaan.

Tiistaisen neuvolakäynnin jälkeen saunottiin illalla jonka jälkeen sain ikävän mahakivun riesakseni. Olo oli tosi tukala ja sänkyyn mennessä aloin epäilemään että kyseessä olisi olleet supistukset. Rytmi tasoittui niin, että kipuaalto kesti jonkin aikaa ja sitten rauhoittui, kunnes tuli taas uudelleen. Koko maha oli ihan pinkeänä.

Onhan miulla supistellut n. 17 viikosta lähtien, mutta tämä oli jotenkin erilaista. Ensimmäistä kertaa sattui ihan oikeasti. Supparit menivät kuitenkin ohitse lepäilyn seuraksena, mutta aiheutti kuitenkin pientä paniikkia. Vauva saattaa syntyä ihan oikeasti kohtapuolin!!

Kassi on edelleen pakkaamatta ja mies kehotti että asia pitäisi hoitaa pikaisesti, mutta jotenkin se tekee synnytyksestä vielä konkreettisemman enkä uskalla käydä asiaan käsiksi vaikka oikeasti pitäisi :ashamed: Sitä miettii että mihin sitä on itsensä saattanut...

Tiistai-iltaisen supistelun mainingeissa ajattelin kaikkia synnytysohjeita missä neuvotaan ottamaan rennosti ja olemaan jännittämättä lihaksia ettei jännittämisellä hidastaisi synnytyksen etenemistä, mutta itse olin niin paniikissa että tuskin uskalsin liikahtaa milliäkään kipuaallon ollessa päällä. Hyvä jos muistin hengittää...

Jos kellään hyviä vinkkejä miten panikoinnista pääsee eroon niin ne otetaan kiitollisena vastaan..

Pakokauhuinen Miimon ja Hengari-Hertta 36+5
 
minjoh ne jatkuu kaks kertaa viikossa siihen saakka kunnes vauva syntyy (nim.kokemusta on) ja ihan neuvolassa ne on.

Krokodiili pikaista paranemista :hug:

daizz mulla ei oo mut joskus oon lukenut et joillakin on kuvotusolo ennen kuin synnytys on käynnistynyt
 
Tsemppiä Nalle1puh:lle!!!

OnniMannelle; Mä kävin tänään omalla, yksityisellä gynellä lopputarkastuksessa, kun olisi ensi viikolla ollut se neuvolassa ja HYVIN oudolla lekurilla, josta on kokemuksia joulukuulta, jolloin oli NIIN epävarman tuntuinen ja MULTA kyseli asioista, hoh hoijaa. Ja olen tyytyväinen, että menin. Gyneni on tosi ihana muutenkin. Sisätutkimuksessa kaikki ok, sekä mahtuu tulemaan alateitse. Pehmentymistä tapahtunut kanavassa, mutta pituutta 3 cm. Hänellä ei ollut sydänäänten kuuntelulaitetta eli ultrasi ja siellä olikin sitten kanssa jymy-ylläri; Vaavi onkin pt:ssa :ashamed: Jota edes hän, vanha konkari, ei tuntenut ulkopuolelta (eli se hoopo neuvolan lekuri ei ainakaan olisi mitään tuntenut eikä vissiin edes ultrata siellä automaattisesti). No gyne pisti heti lähetteen ä-polille, aion kyllä yrittää alakautta synnytämistä, jos sieltä heltiää lupa. Meillä oli siis onni matkassa, että päätettiin, että meen vaan omalle gynelle oman mielenrauhani takia! Tapahtuuhan näitä varmaan jonkin verran, kun ollaan jo synnyttämässä ja luultu, että on rt:ssa eikä olekkaan...Eli nyt ainakin voidaan tutkia ja suunnitella valmiiksi.
Ei tämä mikään kiva tunne ole ja mies varsinkin on tosi sekaisin, on ressukka vielä töissäkin ettei olla päästy edes kasvokkain puhumaan....
Kääntäminen kanssa mietityttää, mutta gyne ei siitä edes mitään sanonut, vaan sanoi, että on kyllä pylly aika visusti jo mun "haarovälissä" ja kun vkoja kuitenkin jo 35+4, niin mitä netistä googletin, niin kääntäminen yritetään tehdä yleensä viimeistään vkolla 36 eli sitten kun varmaan ensi viikolla päästään ä-polille, on jo liian myöhäistä...
Enkä ole tosta ajatuksesta kyllä yhtään innoissani. No ei auta kun odotella ett saa sen ajan sinne, sitten on viisaampia... :|
 
Lapsivesien menosta tyhmä kysymys, mitä oon tässä viime päivinä miettinyt: Mitä jos ne meneekin jossain kaupan kassalla tai ylipäänsä ihmisten ilmoilla? Sattuuko semmosta oikeasti muualla kuin elokuvissa? :D

Mulla on aiemmista lapsivedet menneet vasta sairaalassa, mutta nyt on tullut kaikkea ajateltua ja mietinkin että sattuuko sellaista usein että ne menee ihan yllättäen jossain hyvin sopimattomassa paikassa?

Ei kai siinä sitten mitään jos niin käy, mut mahtais olla koominen näky... :whistle:

Adeliina 37+0
 
Darwin aikamoisen yllärin sait. Mutta hienoa että olet noin reipas sen alakautta synnyttämisen suhteen siltikin :)

Mä en noista kääntämisistä mitään osaa sanoa, kun mulla on muksut olleet rt:ssä jo hyvän aikaa ennen synnytystä vaikka eivtä sitä laskeutumista ja kiinnittymistä sitten olkaan tehneet kuin vasta synnärillä.

Chef
 
Täällä kans hiukan alkaa olemaan sellanen olo et ei varmaan kauaa tarvi enää odotella. Supistelee useammin ja on hiukan kipeämpiä kun aikasemmin. Muutenkin erilainen fiilis ollu tässä viime päivinä. Kovasti väsyttää, eilenkin otin kolmet päikkärit, no yö sit menikin melkeinpä valvoessa. Tänään nukuin vaan yhdet päiksyt et jos sit yölläki se uni taas maittais. Ruoka ei oikeen tahdo maistua. Nyt onkin paino pysyny kolmessa viimäsessä neuvolakäynnissä tasan samassa. Kiloja tullut tähän mennessä vajaat 5 kiloa yhteensä. Sairaalakassi edelleen pakkaamatta mutta hiukan olen koittanu listaa tehdä et mitä sinne kassiin sitte heittää kun se lähtö oikeesti tulee. Eilen kävin viime hetken hemmottelussa eli parturissa. Ei tartte sit heti mennä ku vauva syntyy. Kauheesti alkanu synnytys jännittää nyt kun se on näin lähellä ja siitä on äijäkin joutunu kärsimään, olen tosi pahalla ja kiukkusella tuulella ollut. Kai sitä jännitystä ja pelkoa sit tulee vaan purettua vaikkei tarkottaskaan :/ Nyt sais vauva pysyy vielä viikonlopun yli masussa kun lauantaina juhlitaan äitin 50-vuotissyntymäpäiviä, huomenna olis tarkotus mennä auttamaan äitiä ruokien laitossa. Olipas omanapainen sepustus. Haluan toivottaa kaikille tsemppiä tulevaan koitokseen, kohta on kaikilla nyytit kainalossa :wave:

Mamu-78 ja masuasukki 37+0 :heart:
 
Yliaikaisuudesta: mulla oli niin etä 41 asti omassa neuvolassa, siitä nkl seurantaan, ts. 41+5 yliaikaisuuskontrolli naistenklinikalla ja samalla sain käynnistysajan. pe oli kontrolli, ma olisi ollut käynnistys (42+1) ja poika syntyi lauantaina 41+6 =) saa nähdä meneekö yli tääkin, paikat oli pehmeet ja kaulaa 1,5cm, kiinni, mutta ei juuri supistele, eikä ollut kiinnittynyt.

poppeli 36+6
 
:wave: merkkiä vaan

Nalle1puh Tsemppiä matkaan! Täällä jännätään sun puolesta!!! :flower:

Huomenna aamusta lääkärineuvola, tulen sit kertoon tarkemmat kuulumiset.

Ultrista joku kyseli... en muista kuka :ashamed: Mut meillä on kans ollu vaan kaks ultraa koko raskauden aikana. Huomenna lääkäri katsoo tarvitseeko tehdä kolmatta, mut jos vaan kaikki on hyvin niin nähdään seuraavan kerran ipana livenä. =) :heart:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 36+2 :heart:
 
Joo, CHEF; aikamoinen ylläri oli ja muutenkin kun jännittää, että meneehän kaikki hyvin, niin nyt sitten jännittämistä vielä enemmän.
Sittenpähän kuulee paremmin asioista kun pääsee sinne ä-polille asti. REIPPAUDESTA en sitten tiedä :ashamed:
Tsemppiä sinnekin, viime metreillä tai kuukaudella pikemminkin jo mennään....
 
Mulla taas tulee lähinnä kivuttomia supistuksia KOKO AJAN :kieh: Mua ärsyttää. Sais olla tulematta ja alkaa ne kivuliaat sitten kun synnytys oikeasti alkaa! Äsken saunassa ollessa tuli kaksi alavatsaan koskevaa,mutta siinä ne sitten olivatkin. Nyt supistelee,mutta kivuttomasti ja epäsäännöllisesti. Huoh. En siis tykkää näistä "harjoitussuppareista",joita on tullut jostain viikolta 20 jatkuvasti |O

Mysti ja Kirppu [+supistukset] 36+3
 
KÄÄK :O ! En ollut ajatellutkaan että tosiaankin.. lapsivedet saattaa mennä jossain kaupassa tai kyläillessä sohvalle !
Vaikka olen jo kerran lapsivedet elämässäni laskenut. Ne taisi mennä vessanpönttöön osa ja loput siteeseen ja sairaalaan.
Ehkä pitäisi alkaa pitämään jättivaippoja ja hauduttaa epämiellyttävästi paikkoja .. :/ voeh
 
Kaikkia synnytyksen edistyskeinoja on kokeiltu, paitsi seksiä... Ei ole muista ollut mitään tehoa. Pitäisiköhän pistää isäntä sitten jo tänään hommiin :kieh: :kieh:
Kun on sen verran tuskaista yleensä iltaisin, niin ei ole paljon viittinyt enää vielä kokeilla onnistuuko vai sattuuko vielä enemmän... Ja isäntähän ei ole kotosalla paljon muuten kuin iltaisin. Ehkäpä vain pitää vain sitten alkaa hampaat irveessä yrittämään sitäkin :saint:
Äskenkin olin martta-illassa, niin muijat naureskeli mun ilmeille. Oli tosi tuskaista istua siellä... mutta pakkohan se oli käydä hakemassa se pinssi sieltä, kun olen muka ollut niin kauan mukana hommissa... No niin kai. Olenhan täällä asunutkin jo aika kauan ja pätkääkään en kyllä toisaalta kadu, vaikka keskellä korpea melkein asutaankin. Ja julkiset on mitä on (siis mitähän ne muka on???) . Pääseehän täältä pois, omalla autolla :whistle:
Mutta kaikki tarpeellinen on lähistöllä, paitsi sairaala ja yläaste (jos ei steinerin yläastetta lasketa).

Lapsivesien meno ei ole ainakaan mun tutuille sattunut muualla kuin kotioloissa. Enkä ole kyllä kuullut kenellekään tuntemattomallekaan sattuneen missään kaupassa tms. Elokuvissahan ne menee aina jossain muualla ja sitten on muka hirvittävä kiire. Supparit alkaa välittömästi ja ipana puskee jo tyyliin 30 minuutin päästä pihalle. Voisihan se jollekin käydäkin, mutta en tiedä.
Se on ihan sama kuin ne vauvat elokuvissa ja sarjoissa. Ne on niin nättejä ja puhtaita heti synnyttyään kaikissa. On muuten todellisuus jotain ihan muuta. Oisko esikko ollu jonkun viikon jälkeen samannäköinen kuin mitä televisiossa. Ryppyinen ja ruma pikku-äijä sieltä tuli silloin alkuun :saint: :D
Pesun jälkeen näytti kyllä jo ihan suht söpöltä... Mutta koska oli oma, niin onhan se silti ihana ja rakas, vaikka näyttäis miltä.
 
Darwin tänään kun soitin äitipolille, niin kätilö sieltä sanoi että viikoilla 36-37 tehdään kääntäminen. Eli sulla on vielä aikaa. Jaksamista sinulle! Voisko se vielä kääntyä oikein..
Kävin iltapäivällä ultrassa, tarkastivat siis tarjonnan. Eikä ollut perätilassa. Harmitti kun terkkari ei osannut kertoa ultrasta mitään muuta kuin sen että tarjonta ok. Käsittääkseni siitä kun olisi nähnyt myös kohdunkaulan pituuden tms.. Vaavi on jo niin alhaalla että vauvan päätä ei nämä kaksi neuvolan tätiä "löytäneet". Olsikohan tämä sen vadelmanlehtiteen tulosta.
Kauniita unia kaikille!

Marttiina synnyttää klo22 alkaen... jaksaiskohan kattoa!

 
Kiitokset chef ja abello puolipotkarivinkeistä :) Pitää kai käydä kattoon Sittarista ja H&M:ltä ku nuita muita kauppoja ei täältäpäin löydy.

Nyt nukkumaan, kun paha olo ja päänsärky hellitti (kiitos karkkiherkkujen :whistle: )
Öitä kaikille ja voikaa hyvin :hug:
 
metsätähti Hui älä pelottele...mut niin mä itekkin hämärästi muistan lukeneeni että viikko kaks ennen synnytystä tai jopa vaan pari päivää ennen synnytystä joillain odottaville menee ruokahalu ja tulee oksettava olo.Kuvotus.Mulla ei oo kauheesti ollu nyt muutamaan päivään ruokahalua ja on kuvottanut ja viluttanut ihan kauheesti.Ja kun syön...tulee semmonen oksu olo jokskin aikaa... :kieh: Ei vielä ihan vielä tarviis "eemelin" syntyä...Ainakin viikko kaks sais mennä....vaikka kipujen puolesta olisin valmis. :snotty: Mutta silti voisin vielä sinnitellä pari viikkoa...ni ois jo lähempänä täysaikasuutta.
Nytkin söin iltapalan..kaksi leipää ja mukin vettä...ni kuvottaa nii et...yök!Oksettaa...
:$

Hmm...mut mikäs sille voit jos se nyt sitten päättää syntyä.Pitääköhän mun tilata lanssi viel näillä viikoilla ja ku asutaan tääl korvessa..vai mitenköhän mun pitää täältä lähteä... :/
Pitäs varmaa neuvolaan soitella ja kysyä.Enää ei kummiskaa estetä syntymästä...mut...jos "eemelillä" ei oo kaik hyvin..ja lähtee sit syntymään sen takia. :eek:

Voi ei...nooh...katsotaan mitä tuleman pitää. :whistle: Kuhan kaikki selvittäs elävinä tästä. =)

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 34+3
 
Nalle1puh Paljon tsemppiä sinne!

Pienistä potkareista Prismassa ainakin myydään noita Marlonin vaatteita ja niitä näytti löytyvän koosta 56 lähtien. Esim. ihan perinteisiä potkuhousuja sekä sitten semmosia terällisiä haalareita, joita oon itse hankkinut vauvalle yöpuvuiksi. Noi on vähän hintavampia kuin esim. Lindexin vaatteet ehkä, itse ostin eilen just Marlonin tommoset unihaalarit kokoa 56 ja 62 ja toinen oli 17 euroa ja toinen oli kait jotain 15 mut sain siitä 30 prossaa alennusta. Mun mielestä noi Marlonin vaatteet on jotenkin tosi hyvälaatuisen tuntuisia kotimaisia vaatteita ja oli aika ihania ruskeita ja vihreitä värejä perinteisten valkoisen, vaaleanpunaisen ja vaaleansinisen lisäksi. Tikkurilan Prismassa oli tänään -30 prossaa esim. perinteisiä potkuhousuja, ruskeasävyisiä ja oli kokoa 56 esim jäljellä.

Omaa napaa Mua jännittää nyt kovasti, kun mulla on huomenna synnytystapa-arvio äitipolilla ja se on siis edellisen sektion takia. Täälläkään ei oo normaalisti kuin noi 2 ultraa äitipolilla ja muuten vaan normaalit neuvolakäynnit, äitipolille mennään sitten lisäksi jos on jotain erityistä syytä. Alkaa toi synnytys jo tuntua jotenkin konkreettisemmalta ja läheisemmältä. En kyllä ajatellut vielä ainakaan reiluun viikkoon synnyttää, ens viikolla haluaisin vielä "nauttia" olosta ilman vauvaa ja mulla ois vielä pari hankintaakin tekemättä, jotka ajattelin ensi viikolla hoitaa. Mm. imetysliivit multa vielä puuttuu ja oishan se kiva ainakin yhdet saada mukaan sairaalaan sitten. Samoin pitäis vielä joku tuttipullo hankkia varalle ja Lansinoh-voidetta imetystä varten. Muuten alkaa kait tavarat olla aika lailla kasassa ja hankittuna, toivottavasti. Sairaalakassiakaan en oo vielä pakannut, kait se pitäis jo laittaa valmiiksi. Mutta joo, jännittää jotenkin jo kovasti täällä! Vaikka vielä voi kyllä mennä se reilu neljä viikkoakin synnytykseen, kuten mulla kävi esikoisen kanssa.

Niin joo vielä yliaikaisuudesta
Oulussa ainakin kun esikoista odottaessa asuin, niin meni niin että kerran viikossa oli neuvolassa aika, viimeinen kerta oli noin 41+0 aikoihin, jolloin terkka sitten varasi ajan yliaikaisuuskontrolliin synnytyssairaalaan ja siellä Oulussa se tais aina olla sitten viikolla 42+0. Ja siellä ne kuulemma tolloin yleensä ottavat sitten sisään ja alkavat käynnistellä ellei ehdottomasti halua vielä odottaa, jos kaikki on hyvin, mutta silloin pitäisi sitten käydä näytillä suunnilleen päivittäin. Itsellä käynnistettiin synnytys sitten heti tolloin 42+0, koska en jaksanut enää lähteä kotiin ja ravata sitten siellä sairaalassa, ei nimittäin ollut mitään synnytystuntemuksia vielä tolloinkaan.

Nyt synnytystapa-arviota jännäilemään.

Bamboo 37+4
 
Olen ajatellut samaa lapsivedenmenosta. Entä jos se tapahtuu kodin ulkopuolella? Ajttelin, että varahousut (päällyhousut+pikkarit) voivat olla järkevät ottaa mukaan reissuun kuin reissuun. En alkaisi hauduttamaan millään hyperimuilla, jos se lapsivesi tulee "kuin saavista kaatamalla", niin ei taida mitkään siteet tehota.

Joku teistä maalisäideistä kysyi, miten estää paniikkia tms. ennen synnytystä. Onko muilla vinkkejä? Minulla ei ole (ainakaan vielä) kokemusta siitä paniikista, mutta auttaisko faktat:
-kivunlievityksiä on toosi montaa, joten sieltä varmasti löytyy apuja
-Suomen sairaalahenkilökunta on osaavaa
-jos jotain normaalista poikkeavaa tapahtuu synnytyksessä, hälytetään apuun siihen erikoistunutta henkilöstöä (esim. meillä sydänlääkäri, kun sydänäänet heikkeni)
-puhuminen saattaa auttaa jännitykseen/paniikkiin


Paljon :hug: kaikille synnytykseen meneville!!

(.) Eilen olin aika kipeä tuolta alhaalta. Vauva mylläsi kovasti ja taisi porautua alaspäin. ihan kuin yritti jo tulla ulos. En kyllä yhtään usko, että syntyis ennen la. Mutta lupasin silti viikonloppuna pakata sairaalakassin valmiiksi. Olen tosi iloinen, että melkein kaikki hankittava on hankittu. Vain puklurätit ja vaipparoskis kestoille puuttuu.

onko teillä vinkkejä syötävänsöpöistä pukluräteistä?

momtoo ja pikkukakkonen rv 37+4
 

Yhteistyössä