Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Tyttö, Angeliina 1kk iässä neukussa:
57,5cm
4905g
pää>38,5cm

Näppylää täynnä pää,kasvot ja niskat ja laskeutuu alaspäin...
Mä aloitin kokeilla munaton+ maidoton kuuri n. 2-3vk ajan. Toivon silti että on vain hormoninäppylää vaikka rajua onkin. Tyty ei tunnu kärsivän näppylöistä jotka myös lehahtelevat.

Kastejuhla on äitienpäivänä ja valkovuokkoja + tulppaaneja kukiksi mietin...

Typy on ihana ja rintaruokinnalla mennään...
 
Moikka,
nyt seuraa lyhyt mutta ytimekäs ylistyslaulu vyöhyketerapiasta! Meillä poika rääkyi ja rääkyi, eikä mitään "vikaa" löytynyt tosiaan edes lastenpolilla käydessämme, muuta kuin mahavaivoja. Nyt neuvolan ohjeen mukaan kokeilemme vyöhyketerapiaa, ja meillä on ihan toinen poika heti ekan kerran jälkeen =) Thank God! Huomenna mennään uudestaan ja katsotaan käydäänkö yhteensä 3 vai 5 kertaa. En itse uskonut oikein koko juttuun, mutta pakkohan se nyt on - tai sitten jos tämä on vain onnellinen yhteensattuma, niin aivan sama, kunhan pojan mahakivut hellittävät ja huuto loppuu...

Suosittelen, jos joukossamme on muitakin epäilijöitä kuin minä :hug:
 
huh!pitkästä aikaa heippa vaan!
Onneksi kaikilla muillakin on jumalaton kiire :D nii ehtii pysyä mukana,odotuspinosta vähän niinku "tipahdin" :eek:
meijän jätkä onkin sitten jonkin verran vanhempi ku useimpien,mut täällä ajattelin silti jatkaa kirjottelua.
En jaksa neuvolakorttia kaivaa joten ilmotan ne asiat ku viime kerrasta muistan:
2kk: (1,5kk)
Pituus 56,5cm (55cm)
Paino 6130g! :LOL: (5140g)
pää tais olla jotai vajaa 40...

poika on täysimetyksellä ja toistaiseksi oon luottanu et maito riittaa(kun paino nousee!) vaikka ilman kantoliinaa tulisin hulluksi!!(käytössä eniten kietaisuristi 2 ja tuplaristi,kun joku kyseli...) hän on siis melkosen vaativa tapaus,toisinaan tuntuu et "tahallaankin" eli mikään ei oo huonosti mut ei viihdy yksin ja jatkuvasti tarvis päästä syliin...iso ongelma on myös pulauttelu/närästys joka on koko päivän iltaan asti riesana,sit yöksi jostain syystä rauhottuu ja hän nukkuu 2-3 kolme tuntia ja syö vaan välis ja nukkuu taas rytmi vähän hakee vielä iltasella nukkumaan menee n.21-24 herää kuitenki aina 7 ja sillon alkaa taas oksennus ja paskannus :kieh:
Röyhtäyttäminen auttaa mut aina se ei vaan tule!viime yönä hän nukkui kyl ennätys unensa eli 22-03!hiukan katsoin kelloa uusiks ku heräsin :eek: mut siitä sit kunniaks,aamuyömeni päin p...... joka luultavasti oli taas eniten mun syy ku olin kaikesta unesta huolimatta TAAS nukahtanu syöttöön...tuntuu tosiaan et hormoonit oikein humahtaa päähän just sillon ku pojaltaki alkaa silmä lupsua!ärsyttävää,koska se on pilanu enemmän ku monet yöt-> kun nukahdan ni kukaan ei röyhytä,poika herää tunnin sisäl ja oksentaa vaan aamuun asti |O :(
on kyl tosi ristiriitaset tunteet imetyksen suhteen välillä v------ niin paljon ja toisaalta juuri toivon et onnistuis mahdollisimman pitkään,muistan kyllä kun synnäriltä tullessa maito ehty suuresta stressistä ku jouduttiin ravaamaan siel testeis viel ja osastollekki ottivat uudestaan yhdeks vuorokaudeks ku poika oli niin keltanen (keskonen ja sit meijän keskinäiset veriryhmät kuulemma huonoin mahd.yhdistelmä bilirubiinin kannalta) ja mul oli joku "maailman huonoin-äiti"syndrooma ekan pari päivää et alko maito taas nousta...
On uskomatonta miten tost imetyksest on saatu noin ahdistava asia,tuntui myös et kaikilla oli sillon kotiutuessa joku oikeus tietää kaikki mun rinnoista ja saako se ruokaa ja imetänkö jne.. ja teki mieli sanoa kaikille päin naamaa et vittuako se teille kuuluu!!! onneks olin :x
mut kyl otti päähän sillon joten KAIKKI SYMPATIAT NIILLE KENELLÄ HANKALUUKSIA IMETYKSEN KANSSA! :heart: koittakaa kestää,oli tulos sit mikä hyvänsä!

mitäs vielä,kauhee romaani tää jo nyt on joten taidan ihan vaan lopettaa ja lähteä lekuriin,mul on jälkitarkastus(jee,ehkäisyä!! :LOL: )

voimia arjen pyöritykseen mammat!
 
nowa, itse sain neuvolasta loistavan neuvon vauvan närästykseen (meillä myös tätä ongelmaa varsinkin iltaisin ennen yöunia, kun neiti jo niin väsyny ettei oikein jaksa röyhtäistä) jotenka teelusikallinen kylmää vettä ni jo helpottaa! :)
Tsempit täältäkin kaikille imetyksen kanssa tuskaileville :hug:
Hormoninäpyt ilmesty meidänki neidille 3 päivää sitten, toivottavasti ehtivät vähän hellittää ennen ristiäisiä..

Neiti on yhtä herkkävatsaista sorttia kuin esikoinen aikoinaan, joten joudun karsimaan toistaiseksi ruokavaliostani ainakin sipulin, mansikan ja kananmunan. Onneksi pärjään ilman nuita :D Eron huomaa neidissä kuin yön päivässä jos oon menny maistaan jotakin nuista. Sellaisina päivinä kun en oo syöny mitään em. niin neiti on yks auringonpaiste :heart:

Käytiin eilen katsomassa isompaa ruokailuryhmää ja löydettiinki yks hyvä. Jännittää vaan ehditäänkö saada se ennen ristiäisiä (pitää laittaa tilaukseen). Anoppi on onneksi suostunu vähän sponssaan ko. hankintaa :p

Vapuksi tuskin mitään suunnitelmia, kotona ollaan ja mie syön munkkeja :LOL:

Vois lopettaa jaarittelut ja nauttia tästä aamun hetkestä kun neiti nukkuu sitterissä (heräs 6.30) ja esikoinen vielä yöunilla (herraa sai eilen maanitella yöunille oikein tosissaan :kieh: )

mobic ja pinse 1kk 4pv
 
Mooi :)

Meillä oli jo 6 vkon neuvola viime viikolla ja uusimmat mitat olivat näin ulkomuistista;
Paino 4380 g
Pituus 53,9 cm

Oon ihan sekaisin siitä mitenkä tuota ikää nyt laskettaisiin kun huomenna tulee synnytyksestä tasan 8 viikkoa, mutta syntymäpäivä on vasta 5. päivä :LOL: :LOL:

En uskalla vielä henkäistä helpotuksesta, mutta vaikuttaisi että vatsavaivat alkavat pikkuhiljaa helpottamaan. Ainakin muutama päivä on mennyt helpommin ja Senni on nukkunut paremmin. Viihtyy nyt myös selällään leikkikaarta tuijotellen ja varsinkin aamuisin tuijottelee sängyssä meidän vieressä pitkät tovit kattopaneeleita ja tapetin kuvioita samalla hymyillen isoa ienhymyään :heart: :heart: Aiemmin tuo selällään makoilu ei maistunut laisinkaan.

Paljon iloisempi ja aurinkoisempi tyttö kaikin puolin aiempaan verrattuna :) Hymyjä tulee vähän väliä. Eilenkin istuskeli sitterissa lattialla miuta vastapäätä samalla kun istuin läppäri sylissä. Tuijotteli minua intensiivisesti ja aina kun vilkaisin häneen niin väläytti ison hymyn
:heart: :heart:

Meilläkin kävi vyöhyketerapeutti kolme kertaa antamassa hoitoa mahavaivoihin ja käänne parempaan tuli jo ekalla kerralla, mutta viime sunnuntain jälkeen manailtiin se jo taas ihan humpuukiksi..en tiedä oliko tämä käänne nyt sen ansiota, vai joko ikä alkaa tehdä tehtävänsä.

Osittaisimetyksellä mennään meilläkin. Tuntuu että tissimaito ei riitä, eikä käyty odottelemaan painonlaskua vaan kokeiltiin korviketta kovimpaan huutoon. Sen jälkeen sairastuin itse poskiontelotulehdukseen ja sain antibiootit mitkä kävivät neitin vatsaan entistä enemmän ja olin imettämättäkin pari päivää, jolloin pumppasin omat maidot viemäriin. Kuurin jälkeen jatkettiin harjoituksia ja nytkin imetän pitkin päivää ja yöt kokonaan, mutta lisukkeena menee vastiketta heti heräämisen jälkeen aamulla, reissussa ollessa sekä ennen nukkumaanmenoa. On toiminut tähän asti hyvin. Tykkään kovasti noista imetyshetkistä enkä haluaisi niistä vielä luopua kun onhan se ihanaa nähdä hänen katse ennen tissiin tarttumista ja tyytyväisyys mikä siitä tulee :heart: Meillä nukutaankin aamuyöstä lähtien ihan toisissamme kiinni. Neiti hilautuu kiinni rintaan vaikka olisi sängyssä puolen metrin päässä :)

Miimon ja Senni kohta 2 kk
 
talvimama kyselit miten imetyksen ja jumpan saa yhdistettyä, syötän Op:n ennen jumppaan menoa ja HYVÄT urheilurintaliivit.. Mulla oli kerran liian löysät liivit, ja tuntui että tissit irtoaa liitoksistaan ja rähjähtää... Maidontuoksuista hikoilua, liivinsuojat liiveissä ja menoksi.. =) Kun tulen kotiin niin ensimmäisiä asioita on yleensä hikinen imetys.. Jos päiväunien aikana käyn salilla, niin ehdin käymään suihkussakin ja poika herää normaaleilta päiväuniltaan syömään. Mulla on sellainen etuoikeus että mummu pystyy katsomaan päivisin jos käyn salilla, paras aika pojan kannalta onkin päiväunien aikaan sillä Op nukkuu 4-5 tuntia päivällä. Op ei edes huomaa että äiti kävi 1,5 h jossain ja mummu on tuijottanut haltioissaan nukkuvaa pojan poikaansa.

Meillä alkaa vähän yli 2 kk pojalla olemaan jo rytmiä, aamulla herätään 9-10 aikaan, sitten aamuhommat ja päiväunille. Päiväunia 4-5 tuntia ja sitten seurustellaan iltaan asti. Op ottaa mini unia iltapäivän ja illan aikana 15min-1 h ja käy yöunille 21-23. Iltaisin Op syö useasti, tankkaa yötä varten. Voi olla tissillä tunnin välein ja syö molemmat tissit. En ole itse korviketta antanut, mutta jos olen ollut jumpassa niin isä on antanut Tuttelia ja heti kyllä huomaa että Tutteli on "vahvempaa" tavaraa. Eli ymmärrän hyvin äitejä jotka imettävät ja/tai antavat korviketta! Yöllä syö 2 kertaa, kl 03-04 ja 06.

Ryysyrannan rinsessa mietit pienesi vatsan toimivuutta, kyselin samaa neuvolasta ja sieltä kerrottiin että rintamaidolla olevat lapset saattavat ulostaa parin viikonkin välein. Käyttävät ja pilkkovat suolistossaan rintamaidon kuulemma paremmin.

Hyviä vointeja kaikille äideille ja jaksamista imetyksen, ilmavaivojen kanssa.
Vauvan tuoksuisia Onnen hetkiä ! :heart:

nalle1puh ja Op 2 kk 10 päivää
 
HUI HAI HULINAA |O
Tää viikko on mennyt niin taas mennessäkuin olla ja voi ettei todellakaan ole ehtinyt tähän koneen ääreen istumaan :ashamed: Maanantaina tehtiin kaupunkilenkki vaunuilla jossa sit vierähti melkeen 4h, tunnin verran istumista kahvilla ja vaihtaen kuulumisia, ilta meni 4H- tapahtumassa missä sain sit pienen pronssisen 4H-rinta pränikän ja kunniakirjan luottamustehtävistä eli jo 7vuotta hallituksessa istuneena, tiistaina oltiin ulkosalla kun ihana ilma ja muutaman kilsan lenkki, eilen oltiinkin koko aamupäivä 4H-tapahtumassa pienten kanssa ja illalla kävi pappi sunnuntaisia ristiäisiä sopimassa ja nyt oltiin aamu kaupassa ja perhekahvilassa, jospa ilta saataisiin sit hengähtää ;)
Kaupasta ostettiin vappupallot niin eikös pikkuneiti halunnut PuuhaPete pallon vaikka kuinka näytin Muumia, Prinsessaa niin ei käynyt, sanoi kyllä kotona et PuuhaPete pallon haluaa ja niin sit ostettiin :)
Jo taasen sain kaupassa huomautuksen kun meidän Nuppu sit itki, pakkasin siinä ostoksia kun niitäkin sit ristiäisten takia reilummin niin eikös sit vanhempi mies todennut että nyt sillä on jo naamakin ihan punanen kun itkee niin kovaa :eek: Sanoinkin et en mä nyt näitä mun ostioksia voi tähänkään jättää et pakkohan mun nää on pakata vaikka kuinka itkee, GRRRRrrrrrrrr... :headwall: kyllä taas pikkasen otti pattiin, pitäisivät mölyt mahassaan, ihan kuin tahallani antaisin vauvani itkeä ja jos toisella iski jo ruoka-aika eikä tisua ollut mahista heti saada niin minkäs teet :/

Meillä tää Vappu menee ristiäisiä valmistellessa, pappikin totes eilen et ottakaahan Vappu sit rauhallisesti ja saman tien totes perään et taitaapi se teillä mennäkkin =) ;) Tää pappi on ihan "uusi tuttavuus" kun yritin kysellä ihmisiltä et tietääkö, tunteeko niin kukaan ei ollut edes kuullut tän nimisestä joka tulee Nuppumme kastamaan mut todella kivan tuntuinen, puhelias mies kun eilen tuossa kävi :) Meillä pidetäänkin ristiäiset seurakuntakodissa, ihan tilan puutteen vuoksi vaikka meille tulee vain kummit, siskonperhe ja mummot niin silti meistä koostuu 18henk. niin siellä sit päästään saman kahvipöydän ääreen eikä tarvitse stressata siivomisita, ainoo et kotona varmaan täyspaniikki et muistaa pakata kaikki tavarat mukaan, lauantaina saapi kaikki leivottua ja et huomenna muistaa ostaa kaikki puuttuvat raaka-aineet kun lauantaina kauppa kiinnin jne, et pientä stressiä voipi olla ilmassa lähipäivinä :/

Meillä Nuppu on edelleen ihanteellinen yönukkuja, herää syömään 5-8h päästä kun illalla nukahtanut ;) ja tuo pikkuneitikin nyt nukkunut kivasti ettei sekään ole nyt onneks järjestänyt yöllä kiukkukohtauksia, ehkä päivisin ollut niin paljon tekemistä et on niin väsy et vaan nukkuu ;) nyt kun tän kirjotan niin pian ensyönä huudetaan ja raivotaan :ashamed: toivonmukaan ei ;)

Nyt taas mentävä, palailen paremmal ajal...Hmmmmm koskakohan se parmpi aika koittaa :LOL:
Jaksuja ja kirjoittelemisiin :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5vko 3pv :heart:
 

[/b]Pojan 2kk neuvola

Paino: 5890g
Pituus:56cm

Kunnon jässikkä, kaikin puolein terve kaveri.
Se on sitten kastajaiset sunnuntaina ja vappu huomenna&lauantaina,
kaikki ristiäis hommat on hoidettu.
Pojan nimeksi tulee Eemil Aleksanteri, ei ehkä nyt niin erikoinen mutta molemmat pidettuu nimestä ja Aleksanteri tulee molemmien sukujuurista. Laitettiin pojalle 2 nimeä, kuin esikoisellankin on:)
DEMETIA iski.
On kirjoittelen taas pian:)

Alina ja Eemil
 
Jospa minäkin hiukan kuulumisia pitkästä aikaa rustailisin. Aika menee nopeesti, viikon päästä neiti jo 2kk ja justii syntyi. Aika usein kaupungilla puolitutut pysäyttelee ja kysyy et missäs välissä teille on tuollanen tullu ja oletko sä odottanu tota ku ei o raskautta huomannu edes, ja kaks kuukauttaki pian jo :LOL:

Mä kans huokailen jo helpotuksesta et (toivottavasti) päästiin vähillä vatsavaivoilla, ei enää ole sellasia iltaitkuja mitä vielä hetki sitten oli. Pelkkää rintamaitoa sitkeesti vaan annan vaikka itellä on välillä sellanen olo et saako tarpeeksi mut kaipa tuo saa kun 3 tunnin välein noin syö. Välillä 2 tunnin välein ja välillä menee neljäkin tuntia syömättä. Mulla on rinnat ihan järkyn kipeät, huudan hoosiannaa ku neiti nappaa kiinni. Rinnanpäät on rikki ja niistä vuotaa verta ja imetyksen välilläkin niitä särkee. Onko jollain jotain hyvää konstia tai keinoa paranteluun? Lääkäri ei oikeen sanonut lopputarkastuksessa niistä mitään vaik ne oli aivan kauheen näköset ja vihreää eritettäkin sillon tuli kun lääkäri niitä kattoi :eek:

Mitäs ehkäisyjä teillä muilla on käytössä nyt imetyksen aikana? Mä sain kolmeksi kuukaudeksi minipillereitä kokeiltavaksi, en ole vielä alottanut. Onko jollain kokemuksia niistä? Aiheuttaako välivuotoja?

Nyt alkaa kuulumaan ähinää sitteristä, joten :wave:

Mamu-78 ja Sofia pian 2kk :heart:
 
aika pahalta kuulostaa noi sun rinnanpäät mamu, auttaisiko rintakumi pahimman yli? ja lansinoh-voidetta joka imetyksen jälkeen ja ennenkin. ja ehkä joku lääkekuurikin, jos erittää jotain?? mulla oli rinnanpää rikki ja vuoti verta, lansinohilla lähti paranemaan.
 
Juu mä imetänki rintakumilla koko ajan, ei tulis mitään ilman kun ei vauva sais minkäänlaista otetta. Esikoistakin imetin aikanaan 5 kuukautta rintakumilla. Lansinohia sain sairaalasta ja sitä olenkin käyttänyt, ei oikeen ole auttanut. Bepanthen on nyt kokeilussa, ehkä se on hiukkasen auttanut mutta kipeää tekee tuo vauvan imeminen :/ Mut toivotaan että se tästä pian helpottaa..
 
Hei minäkin ilmoittaudun mukaan :wave: . Vauvalla ikää tänään 6 viikkoa tasan. Neuvolassa ei olla pariin viikkoon käyty, mutta viime käynnillä neiti oli seuraavissa mitoissa, suluissa syntymämitat.

Paino 3300 g (2825g)
Pituus 52,7 cm (47,5cm)
Pää 34 cm (33cm)

Pienipäinen siro tyttö siis kyseessä.

Toistaiseksi mennään pitkälti rintamaidolla, mutta koska täysimetys oli juurikin Dominiquen kuvaamaa touhua, niin nyt olen antanut illalla pullosta lisämaitoa, 50-60 ml riittää tainnuttamaan neidin uneen aikaisemman 3 tunnin iltatissittelyn sijaan...
 
No mieki koitan jotain ehtiä rustaamaan,samalla tässä heiluttelen kahta sitteriä jalalla vuorotellen :D
Meillä tytöt vähän reilun 2kk ja mukavasti menee edelleen,rytmi alkaa olla,yöt ainaki on ihan selkeitä ja viimeyönäki molemmat nukahti vähän ennen yhdeksää kuten yleensä,Ella heräs sitte kolmen aikaan syömään,mutta Aada vasta kuuden maissa.Kohta laitan tytöt vaunuihin ulos nukkumaan ja alan isompien kans järjesteleen paikat ja sitte munkkitikinan tekoon :)

Meillä vappu menee ihan kotosalla vaan siman&munkkien kera ja huomenna pidetään poitsun 3v synttärit :)

Meillä tytöt syö siis vaan nannia nykysin,tutteli ei tuntunu sopivan ku sitäki kokeiltiin.
Hyvin kasvavat kuitenki,eiliset neuvola mitat:
Aada 4090g 53,5cm 38,5py
Ella 3420g 52cm 37,2py


Maanantaina meillä on eka kontrolli LKS:ssa ja saa nähdä,toivottavasti kaikki on tytöillä hyvin ja ovat tyytyväisiä kasvuun&kehitykseen :)

Mukavaa vappua kaikille! :)

Nystis&tytöt 2kk ja vähän päälle
 
Ryysyrannan rinsessa, Vekeltä ostetaan. Aluksi päädyttiin sellaseen kokovalkoseen 6-hengen ruokailuryhmään (oisko nimi ollu Kartano tms.?) mut sitten saadaanki (toiveissa siis oli tällainen :p ) jossa pöydän kansi tummaa pähkinää ja runko valkoinen. Tuolit kokovalkoiset ilman verhoilua. Kävi niin sanottu tsägä, kun sellainen toiveidemme mukainen pöytä löytyiki! :) Muissa mallistoissa ois ollu sellasia, mut ne oli pienempiä. Haluttiin kuiten 95*180cm. Miksikäs moista kyselet? :D Suloinen poika muuten teillä :heart:
 
voi mikä söpökuono ryysyrannan rinsessan rinssi? rusoposki, ja ihanan sileä iho, meillä vielä hormoninäpyt kiusana.

meillä yöt menee kivasti, joskin kaveri syö sen 4x yössä. tietty menee jo 19-20 nukkumaan eli siksikin ehtii syömään moneen kertaan. odottan innolla sellaisia 8h pätkiä joita joidenkin onnekkaiden lapset jo nukkuvat. ehkä nää pikkujätit vaan tarttee evästä paljon etä jaksaa kasvaa.

poppeli ja poikanen 7vko
 

2vko viimeski kuin kävin täällä. HUI!

Meillä menee toosi hyvin, tyttö on todella virkeä ja kasvaa hyvää vauhtia:)
Hyvin nukkuu yöt ja ei itke turhasta, kastajaisia visi alkaa järjestelemään, tässä kuussa kun on mutta aikaa vielä om.n.
Ilmat on lämmenneet niin on aivan ihana mennä aamuisin tytön kanssa(vaunuissa tietty:D) lenkille.
Mulle ei oo tullu mitää ongelmia kaikki on hyvin.
öö..
Masuvaivoista,ei olla paljoa kärsitty joskus,mutta hyvin vähän.
VAPPUJA KAIKILLE!

Riina ja Tytsi
 
Mamu Mulla meni kans alkuun rinnanpäät ihan rikki. Ilmakylvyt, rintakuminkäyttö, imetysajan lyhentäminen, lansinoh-rasva ja kaalinlehdet auttoivat. Kokeile tuota kaalia, jos et vielä ole sitä testannut. Osta tavallinen keräkaali ja ota siitä lehti. Riko lehden pintaa haarukalla ja sujauta lehti liiveihin. Lehden täytyy olla jääkaappikylmä. Vaihda uuteen n.2-3h välein. Viilentää mukavasti :). Tuossa linkki, jossa lisää vinkkejä http://terveysnetti.turkuamk.fi/perhenetti/imetys/ongelmia/arat_rinnanpaat_hoito.html

Meillä arki rullaa kivasti. Tyttö sai viime viikonloppuna nimekseen Miisa :).

Mukavaa vapunjatkoa :wave:
 
heipä hei!

Mukava kuulla, että ainakin osalla vauvat nukkuvat yöllä hyvin ja rytmiäkin löytyy :) Meillä rytmi on vielä hakusessa ja yösyötöt olivat välillä vähäiset, mutta nyt on jotenkin vaihtunut tehoimut yöhön. Esim. viime yönä tyttö söi 4 kertaa ajalla 00-07. Kyllä väsyttää. Nukunkin sitten johonkin 11 asti, jos vain onnistuu. Täytyy kuitenkin nousta 07-08 juttelemaan tytölle ja vaihtaa vaippa. Jos en jaksa nousta, niin on koko aamupäivän rinnassa kiinni...

Kuullostaa houkuttelevalta teidän kirjoittama: antaa lisämaitoa illalla, jotta ei tarvitse monta tuntia istua ja imettää. Minulla ei tarvitse istua ja imettää kaikkia iltoja, kun se on siirtynyt yöaikaan :/ mutta kai se lisämaito pidentäisi tytön unia?! En kyllä tiedä suostuisko tyttö tuttipullosta enää juomaan. Pitäisi kokeilla joskus.

Vatsavaivoista tytöllä oli vatsavaivoja, mutta ne lakkasivat joko iän myötä tai siihen, kun lopetin sipulin. Toivottavasti vatsavaivoista kärsivillä vauvoilla pian hellittäisi :wave:

Parempia unirytmejä odotellen
momtoo ja pikkukakkonen n. 2 kk
 
Minä olin eiliseen asti säästynyt imetysmaratooneilta. Tai on poika aiemminkin aamupäivisin syöny aika tiheään, mutta oon kuitenkin välissä ehtiny syömään ja jotain hommia tekemään. Noo, eilen sitten poika söi aamupäivällä noin niinkun yleensä, sitten yllättäen illalla neljästä eteenpäin poika haluskin olla KOKO ILLAN tissillä. Imetyksen jälkeen oli aina pikkuhetken tyytyväinen ja sitten alkoi vimmattu nyrkin imeminen ja sitten taas imi pitkään tissiä. Joka imetyksen jälkeen olin varma että kyllä se jo nyt simahtaa, mutta jaksoi iltayhdeksään asti valvoa ja syödä. Toivottavasti oli vaan "maidon lisätilauspäivä". Jos tuommosta on monta päivää niin kyllä korviketta kokeiltava. Vielä ei oo poika mitään muuta saanu kun omaa maitoani.
Nyt taas kutsu käy.. moro!
 
Meidän vauvalla vatsavaivat jatkuu, ja itseasiassa se (ja muutkin asiat) on johtanut siihen että me osittain pulloruokitaan ja kohta varmaan kokonaan. :( Aina kun Leo on rinnalla niin alkaa hirveet vatsavaivat ja se kipristelee maahansa ja vähän väliä pitää nostaa olalle ja imetys on sen takia tosi vaikeeta! Sen lisäksi että pitää olla miljoona tyynyä ja niiden kanssa pelleillä tossa sohvalla. Mä en vaan jaksa sitä enää. Se tekee mut tosi kiukkuiseksi ja mies joutuu kärsimään siitä. Kuvittelin ennen vauvan syntymää että imetyshetket on tosi rauhallisia mutta ei meillä näköjään ole.

Kyllä toi pulloruokinta on mun mielenterveyden kannalta paras, mutta silti on haikea fiilis jos ja kun rintaruokinnasta joutuu luopumaan ja kun se ei koskaan sujunut niin kuin kuvittelin.
 
Daremynth: Kuin omasta suustani!Esikoisen kanssa meillä oli just tollasta, olin ihan sairaan kiukkuinen, kun yritin imettää vaikkei siitä tullut mitään, toinen vain huusi ja vastusti rintaa. Nyt tämän toisen kanssa vähän samanlaista, paitsi että olen antanut ajoissa periksi. Syö kyllä yöllä rintaa, ja päivällä juuri herättyään, kun ei ole vielä kunnolla herännyt ja on nälkäinen. Mutta muulloin annan oitis pulloa jos masun kipristely ja rinnan hyljeksiminen alkaa enkä edes yritä kauempaa. Ja mielenlaatuni on parantunut!! Jaksan iloita vauvasta ja esikoisesta, miehestäkin... :LOL: Olen saanut kyllä pumpattua maitoa niillä kerroilla kun mennyt pullosta, saman mitä mennyt pullosta (lainassa neuvolan sähköpumppu) mutta en tiedä kauanko jaksan pumpata ja kauanko saan pumppua vielä pitää. En ota stressiä. Päivä kerrallaan. Tuskin enää kuitenkaan rinnalle kokonaan suostuu, eli eipä tullut kovinkaan pitkää imetystaivalta tästäkään, mutta väliäkö sillä kun vaan pää pysyy kasassa. Onneksi kaupasta saa Nannia ;) Jaksamista sinnekin, tiedän tasan miltä susta tuntuu!!
 

:wave:

Risitiäiset ohi!

Tosi mukavat juhlat oli ja poika jaksoi olla ''seuraherrana'', lähes koko-ajan, poika hymyili isoisovanhemmillee:D
Kasteen aikana poika ei itkenyt ollenkaa, näytti lähes siltä että nautti siitä:D
Pojalla on 3 kummia, 1 ystäväni ja miehen veli ja hänen vaimonsa, ollaan paljon tekemisissä.
Pojalle tilattii kastejuhlakakku, joka oli vaaleansininen marsipaanikuorrute, suklaakastikkeella tehtiin nimi kakun päälle ja tehtiin marsipaanilla pienet jalan jäljet. Hyvin teki kauppansa.
Nyt meitsi lähtee laittaa astiat pesukoneeseen

Alina ja Eemil 9vko? Ainaki melkee
 
Meillä oli kastejuhla 1.5. Eliasta tuli virallisesti Elia Otto Aaron :heart:

Käyttäytyi kuin enkeli kastetilaisuudessa. Nukkui autuaan tietämättömänä koko ajan. Vähän heräsi veden valelun aikana. Illalla sitten purki pois päivän stressiä itkemällä koko illan. Oli Elia niin väsynyt, kun ei kunnolla päässyt nukkumaan, kun kaikki pitelivät sylissä.

MayaM ja Elia 8vko3pv
 
Hei Maalismammat!
Nyt vasta joudan kirjoittelemaan.. eli mukana ollaan! meillä on neuvolan terveydenhoitajaa tavattu jo 4 kertaa, kun ei Tyttelin paino oikein alkanut nousta, mutta nyt vihdoin syntymäpaino jo ylitetty! Hitaan painonnousun takia meillä otettiin korvikkeet jo varhain käyttöön :( toivoin, että tällä kertaa imetys alkaisi sujumaan (ja siltä se aluksi tuntuikin), mutta ilmeisesti maitoa ei kuitenkaan ole tullut tarpeeksi. Lohduttavaa lukea, ettei se imetys kaikilla muillakaan ole ollut niin ruusuilla tanssimista. Yritän kuitenkin vielä jonkin aikaa saada asiaa sujumaan ja kaikki opukset on kyllä luettu, että miten homma luonnistuisi, mutta siitä huolimatta vauva tuntuu jäävän nälkäiseksi pelkällä rintamaidolla.
Yöt on meillä ollut melko helppoja (ihanaa!), vauvan pisin unijakso on heti sairaalasta kotiuduttua ajoittunut yöaikaan.
Ristiäisiä vietetään reilun parin viikon päästä, jos jollain on vinkkejä, mistä löytyisi kivoja kutsukorttimalleja, niin ilolla otan vastaan!
Kivaa kevättä ja jaksamisia kaikille vatsavaivojen, univelkojen ym. kanssa painiville äideille, vaikka tää on välillä rankkaa niin kyllä tuo pikkuinen tuhiseva nyytti on sitten ihana!
En välttämättä ehdi paljon kirjoitella, mutta yritän lueskella kuulumisianne aina kun on sopiva tilaisuus.
Espresso ja Tytteli, JO 3 vk ja 5 pv "vanha"!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Espresso:
Ristiäisiä vietetään reilun parin viikon päästä, jos jollain on vinkkejä, mistä löytyisi kivoja kutsukorttimalleja, niin ilolla otan vastaan!
Meilläkin on kohta ristiäiset (16.5). Tarjoiluja pähkäilen kovasti. Meillä juhlat pidetään seurakuntasalilla, joten täytyy mietti tosi tarkkaan mitä mukaan ottaa. Askartelin 2 osaiset kutsukortit. Etukannessa on kuva, jossa on vauvan käsi äidin kämmenellä. Toisella sisäsivulla on runo ja toisella kutsu. Nämä tulostin vaaleanpunaiselle paperille ja revin reunat. Mallin löysin netistä, mutta nyt en sitä jostain syystä löydä, että voisin linkittää. Tosi kauniit tuli, kaikki on tykännyt.

 

Yhteistyössä