Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Mötkylä meillä tyttö nukahtaa usein syliin ja siitä sitten puen joko vaunuihin (päivällä) tai sitten laitan illalla äitiyspakkauksenlaatikkoon ja sieltä se kohta herää ja vaatii uuden nukuttamisen tai sitten jää yöunilleen ja silloin kannan kopan makkariin ja meen itsekkin nukkumaan, nyt odottelen et herääkö vai aletaanko nukkumaan.Tyttö nukkuu meillä kahdet kunnon päikyt päivällä ulkona ja parit pienet torkut sisällä.
Meillä ei syödä tuttia joten sitä ongelmaa ei ole, mut syliin nukahtamis"ongelma" meillä on, tosin vielä en koe sitä ongelmaksi saa nähdä miten meininki tytön kasvaessa muuttuu.
Entäs jos nukutat sen sisälle vaunuihin?Meillä kakkonenn nukkui ihan pienenä yötkin vaunuissa kun se oli helpointa niin.

Tyttö ei taida herätä joten hyvää yötä kaikille :wave:

Metsätähti ja tyttö huomenna 2kk :eek:
 
Heippa!

Meillä arki rullaa tavalliseen tapaan. Kyllä näissä kahdessa neitokaisessa hommaa riittää ihan tarpeeksi, mutta ihanaa on seurata lasten kasvamista. Esikoinen täytti viime viikolla 2v. ja vauveli 2kk :).

Ristiäiset pidettiin muutama viikko sitten. Tyttö sai nimekseen Miisa Minea. Juhlat sujui mukavasti. Miisakin hermostui papin puheen aikana vain kerran, mutta rauhoittui aika nopeasti.

Nukutan myös ulkona vaunuissa. Aamupäivällä mennään esikoisen kans ulos leikkimään ja Miisa nukkuu. Yleensä unta riittää 2-3h. Iltapäivällä nukkuu samanlaisen pätkän ulkona. Sisällä unta ei riitä kuin max. tunniksi kerrallaan.


Ryysyrannan prinsessa Kylläpäs teillä pantataan :/ . Oletko kokeillut tarjota keitettyä vettä vauvallesi? Jos se saisi aineenvaihdunnan vilkastumaan. Vesi ei nälkää kauaa pidä, joten pienet määrät ei luulisi vaikuttavan maidon syömiseen.
 
Päiviäpäiviä.

Ristiäiset sunnuntaina ja tänään väsäsin ulkona, ihanassa auringossa ''kastajaiskarkit'', eli siis meillä on joka lapsella ollut sellaiset. Kääritään vaaleanpunaiseen melkein silkkipaperin tapaiseen ja tuttitarra päälle:)
Tänään kävelin reippaan lenkin vaunujen kanssa ja siinä tuli kuuma, ihana ilma oli!
Oma vointi hyvä, samoin tytön kaikki on reilussa.
Nyt tuli kiire kauppaan:D

Riina ja Ellen 7vko
 
Helou darlings!
Piitkästä aika ehdin lueskelemaan ja nyt pistän pari riviä meitin elämästä.
Kauheaa sanoa, mutta olen pettynyt vauvaani. Kaksi aikaisempaa vauva-aikaani ovat olleet elämäni huippukokemuksia. Ootin tästä kolmosesta jotain superhyperkokemusta. Mut meininki ja fiilikset on aika usein ihan perseestä.
Vauva ei oo semmonen ku halusin. Sen tyytyväisenä pitäminen on hankalaa.
a)Se ei viihdy vaunuissa, kuten aikaisemmat vauvani.
b) Se ei viihdy välttämättä Manducassakaan, sitteristä puhumattakaan. Monesti sylissäkin se kitisee.
c) Se ei syö tuttia, vaan tuttina toimii minun tissi. Se voi luputtaa tissiä läpi yön.
d) Se on niin mamman tyttö, ettei viihdy helposti isänsä hoivissa. Oon tosi jumissa.
e) Se itkee noin tuhannen desibelin voimakkuudella.
f) Se pulauttelee aivan tolkuttomasti. Sitä tosin ovat tehneet ykkönen ja kakkonenkin vauvana, mutta luulen, että tämä kolmonen kärsii siitä touhusta eniten ja minä myös. Ehkä melkein kestäisin pulauttelun aiheuttamat tolkuttomat pyykkivuoret ja infernaalisen imettämisen, mutta vauvan kipua, tyytymättömyyttä ja itkeskelyä en.

Ihmettelen, miten olen saattanut pilata helpon elämäni tilaamalla vielä tämän iltatähden.
Ei koskaan enää uusia vauvoja. Ei koskaan enää ihania vauva-aikoja. En ollutkaan loistava vauvaäiti ja vauvojen tulkitsija. Kaksi ensimmäistäni olivat vain niin tyytyväisiä vauvoja, jotka eivät itkeneet juuri koskaan. Tämä kolmonen on vain tavallinen vauva. Olen pettynyt.

Dominique ja Ralla 2kk ja risat

 
Just kirosin, että mitähän tunkis neidille päikkäreille päälle.... Menee siis katetulle partsille päikyille, johon tosi harvoin tuuli käy puiden takia. Melkein riittäis vaippa ja lyhythihainen, mutta en vielä uskalla niin vähussä laittaa... Hiki kaatuu pidemmissä, vaikkei makuupussi ole edes kiinni....
 
Dominique, kiitos rehellisyydestä! Meidän vauva on mun mielestä ihana noin 1/3 ajasta, muuten joko aika neutraalia tai sitten olen / olemme miehen kanssa epätoivon tai raivon partaalla. Koska kyseessä on esikoinen, niin mulla ei (onneksi kai?) ole mihin verrata, koska paljon itkevä lapsosemme on neuvolan mukaan "temperamentiltaan haastava". Miten itse olen tolkuissani, niin varmaan sillä, että en odottanut vauva-ajasta mitään ihanuuksia (mielessä on sukulaisnaisen kommentti, että vauvan hoito on kuin huutavaa halkoa kantaisi) ja sillä että sanon ääneen joka kerta, kun meinaa olla sellainen olo että nyt prkele... Joko mies otta vauvan tai sitten mun vanhemmat asuu lähellä ja ovat valmiita auttamaan. Ristiriitaista on se, että en mä ainakaan osaa lähteä kaupungille rentoutumaan - mitä ihmettä mä siellä tekisin? Piristystä ovat mulle tuoneet kavereiden vierailut ja muutamat jumpat. Että piristystä jostain, mistä tahansa, sinne suunnalle nyt myös!!!

Pukeminen vaunuihin on täälläkin ollut mietinnän alla, nyt vaunusta on karsittu kaikki lampaantaljat ym ja tavallisten sisävaatteiden (body ja housut) päälle ollaan puettu haalari, ollut äitiyspakkauksessa joitain vuosia sitten, sellaien vanusysteemi. Ja kypärämyssy toki. Eikä ainakaan kylmä ollut, kun tuli sisään eilen.

Ristiäiset sunnuntaina, valmistelut lievästi puolitiessään... mutta vauva se on pääosassa joka tapauksessa, eikä se, että onko täällä ikkunat pesty (no en todellakaan pese) =)

sallamaria ja Bear 2 kk
 
vaunuihin laitoin päälle ohuet potkarit ja bodyn, vaunut varjoon ja silti oli aika kuuman oloinen.. en tod. laita mitään topattua lähellekään vaunuja, kun varjossakin on yli 20 astetta meillä. ei ihan vaippasillaan kehtaa laittaa, mutta toi on nyt maximi mitä voi olla.
 
Dominique, en nyt todellakaan ole vahingoniloinen, mutta nauratti ääneen tuo sun purkaus. Se kirjoitus oli selvästi niin sydämen pohjasta asti kirjoitettu, että huhheijaa. :D

Mutta sitten muihin aiheisiin. Tuossa olikin jo joillakin puhetta vauvojen pukemisesta ulos. Mua stressaa ihan suunnattomasti, kun tuntuu, että en osaa pukea pojalle oikein päälle. Pelkään, että sillä on kylmä, jos puen liian vähän päälle. Tai sille tulee kuuma, jos puen liikaa päälle. Jos ulkona on tosi lämmin, niin entä sitten kaupassa, jos menen kylmäosastolle hakeen maitoa, yms. Ja paljonko on ulkona sopiva lämpöraja sille, että ku olen lenkillä ja laitan pojalle päälle pelkän bodyn ja potkuhousut.. Riittääkö 20 astetta vai pitääkö olla enemmän? Käääkkkk..

Entä vaunun suu, pitääkö se peittää jollain paisteelta? Entä pitääkö hankkia pojalle aurinkolasit, kun se makaa vaunuissa, jos aurinko paistaa ja poika nukkuu? Entä autossa kuumalla kelillä, kun tuuletusta ei uskalla pitää päällä, ettei käy veto?
 
Kiitti kaikille nukuttamisvinkeistä! Nyt on muutaman kerran käyty 9 aikaan illalla vaunukävelyllä ja typy on nukahtanut ulos vähemmällä vaivalla kuin sisälle. Vaunun koppa sit vain kannettu sisälle kun on menty ite nukkuun ja nostettu typy sänkyynsä ja kun on kerran uneen päässyt niin sit nukkunut omassa sängyssään aamuun asti, toki aina noin 3h välein herää syömään... Huolestuttaa ehkä pikkasen vaan että hokaako nyt eroa yöllä ja päivällä, kun päivisin ja iltaisin nukutetaan ulos...

Mulla ollut myöskin vähän masennuksen merkkejä, varsinkin kun tuo typy on ollut niin vaativa. Tullu itkeskeltyä aika paljon ja esikoiselle raivottua. Nyt yritän tietoisesti liikkua enemmän tästä kämpästä ulkona ja tuo vaunuihin nukuttaminen sekä maidon pumppaamisen lopetuspäätös toivat myös helpotusta omaan mieleen. Joten ymmärrän sua hyvin, Dominique!!

Meillä nukkuu nyt typy ulkona vaunuissa makuupussissa, joka on melkein auki, pelkässä pitkähihaisessa bodyssä ja ohut trikoolakki päässä ja sukat jalassa. Aikasemmin syntymästään saakka nukkunut juuri siinä äp:n vanhassa trikoovanuhaalarissa, eikä kylmä ollut siinä koskaan. Kokeilemalla ja maalaisjärjellä sopiva vaatetus varmasti löytyy...

Jaksamisia, mammat! :wave:
 

Eilen kirjotin ihan hirveen määrän tekstejä ja sitten kone jumitti ja kaikki hävis.
AIVAN MAHTAVA ILMA!
Koko päivä on mennyt pihalla, kun istutettii kukkasia ja siivoiltiin pihaa.
Eemil oli varjossa ja vaunuissa.
Nyt tultiin sisälle Eemilin kanssa ja esikoinen lähti käverilleen läheiseen talon ja miehen pitäis tulla pian kotiin:)
Väsyttää niin vimmatusti:D
Eemilillä on nykyään valtavasti asiaa ja rakastaa puuhamatolla oloa:)
Vielä pitäis lähteä kauppaan ostamaan JÄÄTELÖÄ :p Ja esikoisen pitäisi tulla 18.00 aikaa kotio ja sitten valmistetaan pizzaa jam.
Mutta nyt täytyy lähteä sinne kauppaan tosiaan


Alina ja Eemil
 
Kiitoksia kaikille myötätunnosta!
Jälkeen päin tosin huomasin, että muutama kohta puuttui siitä, miksi meidän vauva on niin isotöinen...
Mut tunteet menee vuoristorataa. Sekin helpotti, että sai purkaa pettymystään kirjalliseen muotoon ja kuten sanottua hyvältä tuntuu myös teidän myötäelämisenne.
Vauvelini puolustukseksi on sanottava, että sitä vaivaa refluksi. Aikaisemmilla vauvoillani oli sama vika, mutta heillä se ei aiheuttanut huonoa oloa ja ärtymystä.
Nyt taistelen saadakseni Rallalle oikean lääkityksen. Gavisconin kans lutraaminen on yhtä turhaa kuin hevonen vetteen paskantais.

Terv., Dominique ja Ralla 2kk +
 
Dominique :hug: :hug: :hug: Minulle tuli melkein kyyneleet silmiin tekstistäsi liikutuksesta, koska kirjoitit tunteistasi avoimesti, ja koska tuntuu kurjalta, että koet tilanteen näin. Mutta, nuo tunteet on varmasti enemmän tai vähemmän normaaleja. Vauva-arki ei aina ole helppoa, ruusuilla tanssimista tosiaankaan. Varsinkin, kun on perheessä useimpia lapsia; minulta hatunnosto kaikille, jotka jaksaa silloin!

Olet varmaan miettinyt tätä, mutta onko ketään joka voisi avustaa sinua vauvanhoidossa? Varsinkin miehesi? Ottaako hän osaa vauvanarkeen? Oletko puhunusta ajatuksistasi hänen kanssaan? Onko teillä lähellä sukulaisia tai ystäviä, jotka voivat hoitaa vauvaa ja lapsiasi? Jotta pääsisit vaikka yksinkertaisesti lepäämään ja nukkumaan tai tekemään muuta, mitä haluat.

Itselläkin ajottain, jos en ole saanut nukuttua ja olen väsynyt, on hermot herkällä ja kärsivällisyyttä koetellaan.

Paljon haleja sinulle, toivottavasti tilanne helpottaa! :hug: :hug:

Ps. Mä en halua mitenkään väheksyä sun tilannetta... Anteeksi, jos tuntui siltä. En osaa oikein ilmaista itseäni kunnolla (hemmetin imetushormonit...)

Minna ja Lucas 12 vkoa 1 pvä
 
Helteistä lauantai-iltaa mammat =)

Dominique; Aika kultaa muistot..tästäkin vauva-ajasta toivottavasti! Tsemppiä siihen asti ja täällä voit huoletta tuulettaa...ei nää päivät aina niin ihania ole kenelläkään..

Meilläkin on unirytmit heittäneet häränpyllyä. Liekö helteillä osuutta asiaan. Neiti on jättänyt nyt kahtena päivänä aamupäivän pitkät päikkärit (n. 10-14) kokonaan pois ja nukkunut lyhyemmät tyyliin 15.30-17. Ja saman pukemisongelman kanssa painitaan täälläkin. Otin vaunusta pois jo makuupussinkin, mut nyt vaunuillessa pyörii pitkin poikin kun on vielä niin pieni vaunukoppaan...*huokaus*..taidan laittaa pussin takaisin sinne ja vähentää edelleenkin vaatetusta.

Eilispäivänä oli kiukkuinen ja kuumissaan eikä suostunut vaunussa nukkumaan. Loppujen lopuksi nukahti sitteriin pelkässä vaipassa eikä uskallettu käydä siirtelemään ettei olisi taas herännyt. Siltikin ihan skitsona roplaan vähän väliä varpaita, käsiä ja niskaa että onkohan sillä nyt kuitenkin kylmä vaikka lämpötila sisällä huitelee 24 asteessa..

Oma-aika; Ryhdyin sanoista tekoihin ja hankin itselleni kesäksi ylläpitohevosen. Siinä on minulle sitä omaa-aikaa!! Miehen suostumuksella tietysti..heppa "pakottaa" käymään ratsimassa vähintäänkin kolmesti viikossa. Tuleepahan kuntoiltua ja pääsee tuulettumaan. Puhumattakaan siitä mitä mielihyvää hepan rapsuttelu tuottaa =) Ja kun on käynyt tallilla reippailemassa tulee kotiin paljon pirteämmällä mielellä ja jaksaa ihan eri tavalla, suosittelen lämpimästi!

Äsken käytiin perheen kanssa siskon synttäreillä ja piiiiiitkän tauon jälkeen join lasillisen punkkua. Seurauksena aivan järkyttävä päänsärky joka helpotti särkylääkkeellä ja pienillä päikkäreillä. Taitaa olla harjoituksen puutetta..mutta muistutus siitä että en edelleenkään kaipaa sitä järkyttävää krapulaa mitä koko illan hippaaminen ulkona tuottaa pahimmillaan :LOL:

Miimon ja Senni 2,5 kk
 
Meillä ollu Elialla kakka tulematta. Vihdoin sitten helatorstaina aamulla kakka tuli 7 päivän kakattomuuden jälkeen. Samalla Elialla on ollut nuhaa ja nenu ollut tukkoinen. Tänään tuli kaksi kertaa kakka sitten helatorstain jälkeen. Ja eilen epäillimme, että Elialla on silmätulehdus, kun vasen silmä vetisti ja rähmi. Tänä aamuna ei onneksi ollut mitään. Elia oli 12.5. (2kk) neuvolassa 6390 g painava, 61 cm pitkä ja pipo 39 cm.

MayaM ja Elia melkein 2,5 kk
 
Dominique: Sanoisin että jos vauvalla ei KOSKAAN ole hyvä olla, hae apua hälle. Ei oo kaikki hyvin jos toinen kokoajan kitisee. Ja kuten kirjotitkin, vauva kärsii refluksista, mars mars yksityiselle hakemaan apua! Tkssa ne ei valitettavasti useinkaan tee mitään asialle ja jos ette gavisconestakaan saa apua. Sä imetät, ootko miettinyt, aiheuttaako sun syömiset vauvalle vaivoja? Ja ootko cuplatonia kokeillu tuohon takaisinvirtaukseen, Taikalla se ainakin auttaa himpun verran pitämään tavarat mahassa. Ja jos susta vähääkään tuntuu siltä, niin jätä vauva pullon ja korvikkeen kanssa miehen seuraksi, se pärjää kyllä ja ala hankkia itsellesi tuuletusaikaa. Ei kenenkään tartte olla niin täydellinen että olis vauvan kanssa 24/7, pitää saada omaa aikaa ja muuta seuraa kun vauvan örinät ja huudot. Senhän takia se mies on myös talossa että on apuna ja varmasti vahvistaa miehenkin itseluottamusta kun oppii pärjäämään pienen kanssa. Se ottaa mieheenkin jos vauva on ihan äitin perässä eikä mies saa pientä hiljaiseksi, lannistaa kovimmankin yrittäjän! Hurjasti tsemppiä teidän arkeen!
 
Moi!

Meillä arki rullaa aikalailla sujuvasti. Eilen Timppa sai ekan kerran korviketta, kun olin käyttämässä 4vuotiasta päivystyksessä silmätulehduksen takia. Mies vaikutti hyvin tyytyväiseltä, kun sai/onnistui vauvan ruokkimaan ja saamaan tyytyväiseks.
Pieniä ilmavaivoja on silloin tällöin, muuten Timppa on tyytyväinen vauva. Välillä on semmosta ongelmaa ollu että Timppa ei oikeen oo päivällä nukkunu, on vaan nukahdettuaan melkein heti heränny. Illalla nukahtaa kyllä hyvin omaan sänkyyn ja nukkuu yleensä kahteen tai neljään asti ekan pätkän.

Joku kysyi aurinkolaseista. Minun mielestä meidän vauvat on vielä niin pieniä, ettei niitä pitäis ollenkaan suoralle auringonvalolle altistaa, joten aurinkolasejakaan ei siis vielä tarvita. Harso on kätevä suoja vaunuissa ja rattaissa ja ainakin meidän autokaukaloonkin sen saa suojaks. Hyttyssuoja pitäs ostaa, sehän toimii myös auringolta suojana jonkin verran.
Viileään kauppaan mennessä voi vauvan suojaks laittaa viltin, tai vaikka oman paidan. Kun esikoinen oli pieni pidin omaa villapaitaa rattaissa mukana, oli tarpeen mukaan itselle tai vauvalle varalämmikkeenä aina mukana.

Helka ja Timppa 6vk
 
Hei taas, ja kiitokset edelleen kaikille kommenteista!
Me olemme menossa perjantaina yksityislääkärille Rallan refluksioireista.Toivottavasti saamme sit vaivaan tehokkaan lääkkeen. Sisaruksilla on ollut myös vauvaiän refluksi, mutta heillä se vaiva ei selkeästikään ole ärsyttänyt yhtä paljon.
Nyt Rallalla on ollut monta hyvää päivää. Vauveli on nukkunut pitkiä aamupäiväunia ulkona kärryissä. Päikyt ovat mielenterveyteni elinehto.
Ja mun oma aikani alkaa parin viikon päästä. Sit menen kolmena päivänä viikossa töihin! Ja älkää kauhistuko, työ on joustavaa. Voin tehdä sitä osittain etänä ja mies voi tuoda Rallaa päivän mittaan tissin ääreen.

Terkuin D
 
Dominique :hug: Monenlaiset tunteet ja ajatukset ovat vanhemmuudessa normaaleja, näin myös pettymyksen tunteet lapseensa. Uskon ymmärtäväni sua. Vaikka itsekin suhtauduin esikoista odottaessa erittäin realistisesti vanhemmuuteen, yllätti se silti. Erityisesti kun poika oli vaativa ja haasteellinen koliikki-vauva. Soimasin itseäni milloin mistäkin ja koin epäonnistuneeni vanhempana, kun en ymmärtänyt juuri koskaan mikä lastani vaivaa ja miksi hän ei ole tyytyväinen. Vasta kun ymmärsin ja HYVÄKSYIN, että meidän poika on vaativa (sanan joka merkityksessä) opin olemaan hyvä vanhempi lapselleni :) Tietysti rakastin poikaani valtavasti heti hänen synnyttään, ei siinä mitään enkä koe olleeni masentunut, shokissa kylläkin. Ja ajan myötä kaikki on vain helpottunut :) Tämä kakkonen onkin sitten ns. helppo lapsi, joka syö ja nukkuu ja naureskelee. Ristiäispäivänä tosin sain taas muistutuksen millaista voi olla, jos lapsi ei nuku ja muutenkin vain itkee ja kitisee :D Toivottavasti Ralla saa apua refluksiin ja sunkin olo helpottuu oman ajan myötä.

Meillä tosiaan oli viime lauantaina ristiäiset. Neiti nukkui koko päivänä semmosia vartin pätkiä ja muuten oikeastaan kitisi ja kätisi (oli kyllä hellepäivä ja tupa täynnä väkeä, että kaippa ne sitten vaikutti..) Lahjaksi Oonamme sai vaatteita, kuvakehyksen, kastetodistuksen säilytysputken, tutteja, lusikoita, ovikoristeen, rahaa, kaulakorun ja vauvakirjan.

Vauvan vaatettamisesta on ollu keskustelua. Ite pidän edelleen samaa nyrkkisääntöä kuin ennenkin eli vaatetan vauvan samoin kuin itseni mut hitusen lämpimämmin. Hellepäivänä nukkui pelkässä vaipassa varjossa ja oli sopiva.

Mieki alotin salittelun viime viikolla ja ai että se on MAHTAVAA!! B) Siellä saa purettua känkkäränkät ja energiat latautuu uusiin sfääreihin :) Tietysti myös kohentuva ulkonäkö on plussaa muttei se pääasia ;)

Huomenna jälkitarkastus ja ensi viikolla 2kk-neuvola. Jaksamisia joka kotiin ja nauttikaahan kesästä :)

mobic ja Oona 7 vkoa(?) <-- ei osaa laskea, vieläkään :LOL:
 
3 kk neuvola

Paino 5260 g
Pituus 58 cm
Py 41 cm


Op vaikuttaa kovin pieneltä moneen verrattuna, täällä on jotkut isompia jo nyt 2 kk neuvolassa.. Mutta kasvaa omalla käyrällään! Op sai yhdistelmä rokotteen, Op itki ja äidille tuli kyyneleet silmiin. Oih.. :'( Nopeasti rokotuksen jälkeen tissi suuhun ja alkoi taas elämä hymyilemään. =) Lääkärin tarkastuksessakin kaikki hyvin.

Op:n rytmit ovat menneet näillä helteillä ihan sekaisin. Op:lla oli jo noin kolmisen viikkoa sama rytmi, mutta ei ole enää. Rattaisiin nukahti jo pukiessa, mutta nyt ei enää helteillä voi pukea haalaria ja laittaa äitiyspakkauksessa tulleeseen pussiin, niin Op ei nukahda. Kokee varmasti turvattomuutta, ja olen yrittänyt heijata rattaita ja laittaa pehmoleluja kaveriksi. Joskus auttaa ja joskus ei. Illatkin ovat menneet ihan uusiksi, kaipa se tästä rauhoittuu tai sitten ei. . Päiväunille puen Op:lle shortsit ja lyhythihaisen bodyn/paidan+ohuen hatun, yöllä Op nukkuu vaippasilleen. Kämpän sisämittari on näyttänyt 4 päivää yli 28 astetta, joten lämpöistä on sisälläkin jos ulkonakin. Kyllä käy näitä pieniä sääliksi. :(

Omasta ajasta olen pitänyt kiinni, käyn 3 kertaa viikossa jumpassa/salilla. Oma mielenterveyteni pysyy näillä kurissa, Op on rintamaidolla mutta ottaa myös pullosta ja tuolloin jos on nälkäänsä alkanut huutamaan niin pullosta on saanut. Oikein hyvä että me äidit pidämme kiinni omasta ajastamme! Puoliso/sukulaiset/ystävät on värvättävä joskus auttamaan! Voimia kaikille ja jaksamisia! :hug: :heart:

nalle1puh + Op huomenna 3 kk
 
Angeliinan neuvola 8vk ikäisenä:
60cm
5515g


Ihosta lähti ikävät näppylät pois jotka täyttivät pään, kaulan ja levisivät alaspäin:)
Kerkesin jo allergiatestaillakin ... Mutta toistaiseksi onneksi ei mitään:)
 

Yhteistyössä