Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Kr1sselle onnittelut ja osanottoni, hiljaiseksi tekee.

Katjaheille onnittelut vauvasta myös.

CBja Tiinelli, joko olis tositoimien aika teilläkin......

Vauva arki alkaa sujua hiljakseen. Pelko, ahdistus ja tressi hellittää pikkuhiljaa ja osaa jo nauttia tuosta pikku mönkijästä.
 
Jospa vihdoin ilmottelis tännekin kuulumisia!!

Eli torstaina 24.3. klo 10.29 näki komia miehenalku päivänvalon, mittoina 4720g ja 54cm <3 synnärillä oltiin puol kasilta aamulla eli mukavaan tahtiin meni, onneks hiukan rauhallisemmin ku edellinen synnytys. Ponnistusvaihe oli nopeesti ohi, kesti vain minuutin, kätilö ei tainnu ehtiä hanskojakaan saada käsiinsä, mut eipä siinä kohtaa paljoa pidätellä, kun lapsi on tulossa! Lauantaina päästiin kotiin ja nyt elellään lepposaa mut suht täyteistä arkea neljän rakkaan lapsen kanssa.

vattihattu ja eikkaveikka
 
Moi!

Pahoittelut, ja myös onnittelut, Kr1ssen koko perheelle:hug:. Onnittelut myös muille vauvan saaneille.:flower:

Ilmottelenpa tännekin, että 23.3. syntyi rv 40+5 pitkätukkainen pikkumies. Mittoina oli 52,5cm/4070g/53cm. Synnytys kesti kaikkiaan 12 tuntia, josta tunti piti odotella vauvan riittävää laskeutumista ponnistustarpeen kanssa... Se oli se pahin hetki koko synnytyksessä, muuten olisin ollut valmis tekemään saman heti uudestaan. :)

Pilleriina ja Bibi 6vrk
 
onnea myös pilleriinalle ja exälle :)

tiinelli ja mindi kyllä ne nyt on synnyttämässä kun ei mitään ole kuulunu :D jännitän niin et ihan sukat pyörii jaloissa :D ketä muita vielä on yhtenä kappaleena???

voi voi hiljaiseks on tämä palsta käyny :) pakko silti on käydä täällä, malttamattomana oottelen uusia vauva-uutisia :)

flower again ja pikkuneiti, huomenna kolme viikkoa :)
 
TYTTÄREMME SYNTYI 21.3.11! (41+5)
Kokoa löytyi 3920g/56cm :)

Likka tuli lopulta imukupilla ja lähdin siitä sitten kursittavaksi leikkuriin. Napanuora oli melkein metrin pituinen ja pari kertaa kaulan ympäri, kokemus kivultaan mulle tosi rankka, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin eikä hätää tullut :) Parin päivän päästä hemppa romahti 76 ja sain pari pussia verta. 4 yötä oltiin sairaalassa eli kotiuduimme perjantaina!

Samara & Bönde, viikko ja päivä :heart:
 
Huomenta!! POKS 40+0

Supistuksia lupaavasti ollu klo 3.15 asti, välit 5-15min..jospa tänään ois vaikka mein vuoro :p. Supparit ei vielä oo kovin kipeitä mut meinaan tos 9 maissa soitella synnärille että huoliiko meidät näytille kun matkaa on 60km ja kolmas tulossa niin ei hirveän pitkää uskalla ootella.
 
puoli viisi herätty suppareihin...jotka loppui sitten 7 aikaan. Oli kyllä jo kovasti kipeitä ja nyt vaan toivotaan että ne jatkuis päivällä :p
Ja vauvaantuneille kovasti onnea:heart: Itse sitä toivoo että syntyis nyt vauva maaliskuun aikana!
miruli79 ja rv 41+2
 
Osanottoni ja onnitteluni Kr1ssen perheelle!

Onnittelut vauvautuneille! Viimeisetkin alkavat olla pian kahtena kappaleena =)

Kyllä varmaan Tiinelli ja mindi ovat tositoimissa!

Minttis Lähtekää ihmeessä kohta matkaan. Kokoemuksesta puhun, koska viikko sitten oli ihan samankuuloinen tilanne itsellä. Kotona supparit eivät olleet edes kovin kipeitä, mutta sairaalaan tullessa oli jo synnytys hyvin käynnissä. Teilläkin tuota matkaa on...

Täällä vauva-arki on pyörähtänyt ihanasti käyntiin. Kolmannen lapsen kanssa on jotenkin niin mukavaa olla, kun ei tarvitse olla pääsääntöisesti koko ajan huolissaan jostain. Koneellekaan en ole paljon ehtinyt, kun oon vaan nautiskellut vauvantuoksusta :heart: Ja muun ajan olen yrittänyt huomioida mustasukkaista isoveljeä (4v). Onko muilla ollut mustasukkaisuutta havaittavissa?

Palailen taas myöhemmin, kutsu käy...

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

pikkutalvio ja poika 1 vko
 
Voi, kun oisinkin synnyttämässä jo! Mut ei niin ei. Tympii vaan niin pe******sti, ettei jaksa mitään käydä kommentoimassa!

Onnittelut kumminkin hyvänkokoisesta poitsusta vattihatulle ja samaralle tytöstä! :flower: Ja tsemppiä heille jotka tositoimissa tai ainakin lähellä.

Täälläkin kuitenkin jo enempi supistellut, mut ei siis mitenkään kauheen kivuliaita, mut määrältään on nyt parina päivänä ollut tosi paljon. Neuvolassa oli maanantaina kaikki ok, ja nyt huomenna meen taas, sitten sais kyllä jo alkaa tulemaan! :kieh: Toivossa on hyvä elää... Viikonlopun aikana oli tullut painoa 400 g lisää :O aika hirveetä...

Mä oon täällä koittanut laittaa paikkoja järjestykseen ja sainkin eilen jonkun ihmeen kaapin järjestys puhdin päälle ja raivasin turhaa roinaa pois. Muuten olen ollut kuin perseeseen ammuttu karhu, en välttämättä ihan parasta seuraa tällä hetkellä!

Mindi83 40+3
 
Lopahtipa ne supparit täälläkin :kieh: ..
Huomenna äippäpolille taas lääkäriin ja ultraan ja mie niiiiiiin toivon että ne alkais käynnistelee ton rd:n takia mut enpä kyl usko kun ei siellä masussa mikään iso vauva oo vaan noin 3kg ni todennäkösesti saan kantaa tätä pötsiä vielä 2 vkoa :stick:
Tsempit tosiaan meille mahakkaille, ei meitä montaa enää taida tääl keikkua.. :hug:
 
Onnea mulekin vauvansa noutaneille!

Pikavisiitti tänne ja sit lepoa :)

Eli tositoimiin silloin päästiin 28.pvä

Supparit olkoi klo 5.02 tosin tuli niin vaihtelevasti että kotoa lähettiin vasta 11 aikaan, ja silloinkin miehen kehotuksesta :D Ei ollut niin kivuliaita ja välit vaihteli 7- 25min välissä.
Sairaalassa ensin käyrällä, jossa muutama supistus vain.
kätilö teki sisätutkimuksen 4cm auki ja sillon lähti käyntiin. klo 12 kunnollisia supistuksia ja siirryttiin saliin. Klo 13 sain spinaalin kun olin 5cm auki.
klo 14 aikaan tuli kätilö ja sanoin että tämä tais pysähtyä kokonaan kun en ole tuntenut YHTÄÄN mitään. Tutki ja kas auki :D Ei muuta kun odottamaan koska tulee supistus ja ponnistelemaan :)
Siinä odoteltiin tovi koska spinaalin kanssa en tuntenut mitään.Se vaikut sitten loppuikin ja supistukset tuli takas ja eikun ponnistamaan. Ilman muita puudutuksia.Hetken se tietty kirpas mutta hyvä kun tiesi et mitä oli tekemässä ja tunsi sen :) 9min ponnistelut ja
syntyi ihana pellavapää poika 4250g ja 55cm py 37,5cm

Synnytys laskettiin yhteensä kestäneen 2h55min
itse olisin vielä kotona varmaan ollut muutaman tunnin jollei mies olis käskenyt että nyt mennään :D

Kotona riittää toimintaa kun kaksi pientä + isommat. Aikaa koneella olemiseen ei ole yhtään.
Nyt nukkuvat samaan aikaan joten tulin kertomaan nopeasti kuulumiset.

Itselle tehtiin seuraavana päivänä vielä sterilisaatio spinaalissa, joten munasarjaoihin sattuu, kävely ja istuminen sattuu, joten siihen otan kipulääkkeitä, kyllä tämä varmaan muutaman päivän päästä jo parempi. Muuten menee hyvin,imetys sujuu. Ja näköjään poika haluaa taas syödä :D
Usein syö kyllä.

tsemppiä teille kaikille!

CB- peikkopoika-pellavapää 4pv

muokkaan sen verran että poika syntyi 40+6 viikoilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Viimein syntyi pieni tyttäremme 48cm 2990g py.36cm.

Käynnistettiin ma rv 42+0 aamuna sytotecilla jota lisättiin toinen murunen klo 13. Enempää ei tarvittu,kalvot puhkaistiin 21.30 ja tyttö syntyi rajun avautumisvaiheen ja lyhyen ponnistusvaiheen jälkeen aamuyöstä 3.30. rv 42+1

Nyt harjoitellan kotielämää esikoisen kanssa <3
Täällä en ole edes listoilla mutta luultavasti pompsahdan jossakin vaiheessa synnyttäneiden puolelle vertaistukea hakemaan ja kivoja juttujanne lukemaan :)
 
Heips!

Onnea CB ja tiitu! :flower: :heart:

Minttikselle tsempit tätäkin kautta!

Täällä suunnalla ei vieläkään mitään kummempia. Eilen olin neuvolassa ja kaikki oli tosi hyvin. Ens maanantaina sitten vielä neuvola täällä ja sitten Poriin, jos ei sitten ennen ole vauvaa kuulunut. Epäilen, että mun kohdalla ei kyllä käynnistykseen ennen kun ihan 42 poksuu, kun kerran ei mitään ongelmia ole... Jokojoko-kyselyt alkaa jo vaivaan täälläkin :D

Mindi83 40+5
 
koti-kuulumisia täältä päin...
neiti syö edelleen kolmen tunnin välein. ja maitoo riittää hyvin. yöllä yleensä kerran herätys (onneksi)
muutenki rauhallinen eikä turhia kitaja, sit ku on nälkä,ni kyl ääntäki löytyy ;)
maanantaina kävi neuvolatäti punnitteen, oli syntymäpainoon tullu 400g lisää! (ikää oli sillon viikko ja 2päivää)

onnea vauvaantuneille :flower:
 
Meille syntyi pieni, ihana tyttövauva 30.3. klo 01.17. Vauvan mitat 3165g ja 50cm.
Synnytyksen virallinen kesto on n. 20 minuuttia :D ja ilman mitään kivunlievitystä mentiin kun ei ehtiyt mitään antamaan. Tänään kotiuduttiin sairaalasta, vauvalla kaikki hyvin ja me ollaan niin onnellisia :heart:.
Tuun myöhemmin kirjoittamaan enemmän synnytyksestä.

tiinelli ja pupunen :heart:
 
Onnea kaikki vauvautuneet! :flower: Täällä alkaa väki käydä vähiin. Tervetuloa tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan =)

Tiinelli Aika ripeää touhua, etten sanoisi. Ehdittekö edes sairaalaan? Hui! Onnittelut kuitenkin! :heart:

pikkutalvio ja poika
 
tiinelli voi mite iiiiihaaaannaaaaaaa, mä oon niin vaan miettiny sua nää päivät :wave: onnee kauheesti, maltan tuskin odottaa et kuulen miten noin äkkii joku voi synnyttää :D :D toivottavasti kaikki meni hyvin ja voitte hyvin!!!!
 

Yhteistyössä