Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Hikka Kyllä tällä pikkuisella on nyt tosi usein hikka. Tuntuu että minäkin tärisen pienen mukana.

Pinsku Onnea :flower:
Ei nyt kauhean kivalta kuullosta toi pelkopolin homma. Kannattaa kysyä jos saisit vielä toiselle ajan. Jokainen saa tehdä lapset just sen ikäisenä ku tahtoo.

Silvia ja viliANNA 33+4
 
Onnittelut Pinskulle!! :flower:

Ja täältäkin jaksamisia ja sympatiaa tulevalle isälle, itse noista samoista vaivoista ja hormoneista kärsivänä ymmärrän kyllä myös sitä toista puoliskoa. Vaan ei ole helppoa kenelläkään, molempien täytyisi joustaa (ja välillä se on tosi tosi hankalaa täälläkin :) ).

Hikka meidän pienellä on useita kertoja päivässä, siis noin 4-5 kertaa päivän aikana. Ja nämä siis silloin, kun olen itse hereillä. Mulla koko maha kyllä hytkyy mukana ja pienikin ärsyyntyy kyllä hikkaansa selkeästi. Esikoisella ei maha-aikana ollut hikkaa juuri koskaan ja hän ei sitten synnyttyäänkään ole mikään hikottelija ollut. Saas nähdä sitten, pitävätkö puheet paikkansa ja masussa hikotteleva hikottelisi synnyttyäänkin. Sitä odotellessa. :)

Tää kuumuus (ja nämä kuumat aallot) on ihan sietämätöntä. En muista, että olisi esikoisesta ollut tällaista..

Synnytys mua pelotti tässä välissä myös. Nyt se on jotenkin siirtynyt taka-alalle se pelko, mikä on kyllä ihan hyvä. Mutta olen kyllä miettinyt paljonkin kivunlievitystä ja mitä haluan, mitä en. Tällä hetkellä houkuttelisi kohdunkaulan puudutus.. Kukaan teistä kokeillut?? Epiduraali oli esikoisen kanssa ihana, spinaalin saatan haluta tällä kertaa mieluummin kuin epiduraalin kuitenkin, vaikuttaa sen verran nopeammin. Ja niidenkin sivuvaikutukset pelottavat. :D Toivon, että pärjäisin ilman noita "massiivisia" puudutteita, mutta en ole ollenkaan sulkenut niitä pois laskuista. Kävin osin opintojen ja osin raskauden takia synnytyslaulukurssin ennen joulua ja samoin raskausjoogakurssin.. Niistä sai joitain ihan hyviä vinkkejä, joita toivoisin muistavani käyttää. Miestäkin on ohjeistettu. :) Miten te muut, oletteko pohtineet vakavammin synnytystä ja toiveita siihen liittyen?
 
Argh! En äsken tallentanu tekstiä ja kaikki hävis mitä kirjotin!!:headwall:

Täällä herätty 3.30 eikä sen jälkeen ole uni tullu.
Odottelen tässä, että pääsen aamuvuoroon. Mahdan olla hyvin pirteä näin viimisenä työaamuna ennen lomaa! :D
Ärsyttää ku olen sellanen, että jos mikään asia murehdituttaa ni en saa unta jos kesken unien herään...

Pinskulle onnea!

Mindillä on uskomattoman siro masu! Ei paljoa huomaa, että raskaan olisikaan, meleikn vois pistää turvotuksen piikkiin. ;) Ihana! :)

Nunnikalla alkaa olemaan jännät paikat! Tsemppiä.

Välilihan hieronta en ole tehnyt, enkä aiokkaan tehä. Esikoisen syntymässä sain 4 tikkiä ja kuopus synty ihan ilman repeämiä, enkä hierontaa harrastanu.

Ohho, mulla alko vuotaan yhtä äkkiä verta nenästä! :O Outoa, mulla kun ei vuoda ikinä... Pakko lähtee pois koneelta tyrehdyttämään vuoto. Mukavaa sunnuntaita kaikille!:wave:

Tiitulipiituli 34+6
 
Huomenta!

Onkos muilla ollut kylkiluut kipeinä? Mulla pari päivää sitten tuli toinen puoli niin kipeeks et epäilin jo murtuneen :) Ja siitä lähtien olleet kipeenä. Vauvakaan ei siis potki mulla kylkiin vaan ennemmin tonne alas vaikka RT:ssä onkin (toivottavasti).

Farkkuja en ole hankkinut, ei niissä mitään vikaa, mutta niin vähän tulisi käyttöä. 2,5v tyttö on käyttänyt farkkuja ehkä 10 kertaa, vaikka farkkuja onkin jo 3 kpl..

Supistuksia tulee jonkin verran päivän mittaan. Hauskinta on se että kipeitä supistuksia tulee lähinnä aina sillon kun sohvalla makoilen tai muuten otan iisisti. Mä taidan olla tässä pinossa sitä porukkaa joka toivoisi kovasti jo lapsen syntyvän, koska raskaana oleminen vaan on ihan pyllystä.. Alkaahan noita viikkojakin jo olemaan. Ensi viikolla olis käynti äippäpolilla, sitä odotellessa. Vaikka tuskin sieltä mitään ihmeellistä tulee. Jännitän vaan et antavatko vielä uuden seuranta ajan vai ei. Viimeksi kävin viikolla 35 ja sain ajan vielä viikolle 39, jolloin päättivät käynnistyksestä. Jos en siis saa enää uutta aikaa niin eivät varmaan käynnistä ollenkaan :/

Leipominen, Mä tykkään leipoa ja laittaa ruokaa, nyt kun on taas aikaa tehdä. Valmistuinhan siis ravintolakokiksi joulukuussa :D Mutta viime vuoden kun olin töissä niin ei kotona jaksanut oikein panostaa ruoanlaittoon, kun teki sitä jo töissä.. Nyt yritänkin pysyä tämän vuoden kärryillä ruokatrendeistä ja kokkailla kotona mahdollisimman paljon, etteti taidot pääse ruostumaan, kun työelämään pitäs siirtyä.

Jenksu 34+3
 
Huomenta kaikille..

Paljon onnea (myöhästyneesti) PinskuPinskulle. Ikävää että siellä pelkopolilla on oltu sinua kohtaan niin ilkeitä. Ei varmasti auta tilannetta ilkeillä tuollatavalla. Pistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kyllä näitä ilkeiliöitä riittää itsekkin joutunut kohtaamaan kun esikoisen sain 21v. Jälkeenpäin olen oppinut vain nauramaan näille.
Ja mitä synnytykseen tulee kaikki menee varmasti omalla painollaan. Ei se tosiaan ole niin hurjaa kuin telkkareissa näytetään. Kivunlievityksiä on montaa eri sorttia ja oman vointisi mukaan edetään. Minäkin hiukan jännitin esikoisen syntymistä ja vaikka en kaikkein helpoimmalla siitä selvinnytkään olen innoissani menossa nyt toista synnyttämään. Tsemppiä :flower:

Siis mikä ihmeen välilihan hieronta en ole ikinä kyllä kuullutkaan enkä kyllä aijo hieroakkaan. Esikoinen 4070g / 53cm ponnistus vaihe kesti alle 20min ja sain 2 erillistä tikkiä varmuudenvuoksi. Mitään ei leikattu enkä nyt voi kyllä uskoa että vaikka sitä kuinka hieroisi niin se olisi ratkaisevana tekijänä siihen leikataanko vai ei :LOL: Vai mikä lie sen tarkoitus olikin... (Anteeksi nyt minun kantani mutta kaikkia kikkakolmosia sitä kuuleekin :D)

(.) Viime yönä heräsin muutamaan kertaan melko napakkaan ja kipeeseenkin supistukseen. Menivät sitten ohitse mutta tosiaan niinkuin olen maininnut aiemminkin TOSI jännää että niitä tulee jo nyt kun esikoisesta vasta samana päivänä kun syntyi. Ensi viikolla neuvolalääkäri jollon saa kohdunsuun tilannetta selville. Oliskohan siellä jo jotain tapahtunut??

Tänään taas POKSUUU 36 +0 :kiss:
se olis sitten ensi viikolla virallisesti jo täysaikaisia HUI äkkiä mennyt aika..
 
Vielä yhtenä kappaleena. Kaikki ulkoiset ärsykkeet näyttää vaikuttavan tohon supisteluun. Kovat äänet, huutaminen, lapsen itku.. Oli kyl eilline ilta ihan kauhee. Näytti ettei siitä tule selviämää, ja kaiken lisäksi masu-asukkikin riehu ku viimeistä päivää. Ei vissii haluais kauheesti sekään enää pysyä mahassa. Jalassa mulla on joku hemmetin lihaskouristus jo toista päivää, mietin et johtuukohan se niistä kahdesta kortisoonipiikistä. Oisivat edes sen toisen laittaneet toiseen jalkaan. Enpä haluis lähtä synnyttämään nyt.

Ei oo enää kivaa ku koko ajan joutuu stressaa et millon tulee lähtö :(

SuzZ + masukki 34+2
 
SuzZ se stressaaminen vaikuttaa varmaan eniten niihin suppareihin.

TAAS uneton yö takana. koko yön säeki päätä,eikä panadolista ollu mitään hyötyä :headwall: huomenna kyl soitan hierojalle,et avaa noi jumit mun niskasta ja hartioista. eihän tätä kestä elävä erkkikään enää!!!!!

kommentoin muuta sit ku oon saanu päikkärit nukuttua,nyt ei päässä soi mitään järkevää...
 
SuzZ:lle voimia!

Välilihan hieronta: oon kyllä kuullut, mut itse kanssa epäilen, että onko oikeesti jotain vaikutusta... En oo itse kyllä semmosta tehnyt... no ei se ihme että on väliliha leikattu kerran :LOL: vähän samalta kuullostaa kuin jotkut raskausarpivoiteet, joiden tehoon en kyllä itse oikeen usko...

Ehkäisystä: mä kun oon ihan epätietoinen mitä käytetään synnytyksen jälkeen... luin eilen tuota hyvä terveys lehteä ja siinä oli joku tällänen implantaatti nex-planon, kolmen vuoden ehkäisyteho ja tossa lukee että sterilisaatiota tehokkaampi, jos se vaan mahdollista voi olla :LOL: Eikä kuulemma oo ketään tullut sen kanssa raskaaksi... Mä oon vähän noita hormooniehkäisyjä vastaan ollut, mut toisaalta onko toi lopullinen niitti tässä iässä vähän liikaa... onkos jollain tällästä mahd. ollut vai onko vielä jotenkin uusi juttu?

Vauvan hikka Muutaman kerran oon tuntenut, en kauheen monta kertaa kyllä päivässä ainakaan. Jonkun sortin "hengitysharjoituksia" oon luullut tuntevani, mut en kyllä niistäkään ihan varma ole...

pinskupinskun: pelkopolista mullakin tuli heti mieleen, että siellä on ollut joku "vanhankansan" kätilö, jolla jotain hampaankolossa ja synnytyksen täytyykin olla "kärsimystä"... Toivottavasti saisit nyt vielä helpotusta tuohon pelkoon jotenkin! Ja onnea syntymäpäivän johdosta! :flower:

Minä kattosin eilen sairaalan sykettä, ja siellä joku nainen vaan "hengitteli" vauvan ulos... tätä toivoessa! =)

Flowerille piti sanoman että tuon repun sain pestyä ja siinä on näköjään itsessään joku ohje, joten ei haittaa vaikken löytäiskään...

Mindi83 32+0 POKS! (taas eilen laitoin väärin tuon päivän (tarkastan aina noista liron päivistä, miksi mun on niin vaikee tajuta että on olemassa tuo +6 ja sitten poksuu, kun mä jämähdän näköjään aina tohon +5 :LOL: )
 
Pinsku Paljon onnea täysi-ikäisyydestä. Olen pahoillani että pelkopolilla tunteesi on mitätöity noin räikeästi. Pelko on niin inhimillinen tunne, että siihen pitäisi jokaisen tunne-elämältään normaalin ihmisen kyetä samaistumaan. Älä lannistu yhden ihmisen jutuista, käy edelleen keskustelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan tai kätilön kanssa, jos sinulla on tarvetta. Kyllä siellä ammattitaitoisiakin ihmisiä täytyy olla.

Välilihan hierontaa en oo kokeillut, kun sektiot on ollut jo etukäteen tiedossa. Jos se tutkitusti auttaa, niin hyvähän se on jos aikaiseksi saa.

korvikset olis varmaan helpointa laittaa jo ihan pienelle mutta enpä oo laittanut. 4-vuotiaani kyllä mielellään varmasti pitäisi korviksia, pikkuprinsessa kun on. Itse kävin keväällä ottamassa reiät kun oli umpeutuneet ja tyttö totesi ettei itse vielä uskalla. Saa sitten kun uskaltaa. Enimmäkseen kai kulttuurikysymys, taitaa olla tosi harvinaista meikäläisittäin laitattaa vauvalle korvikset.

Yleiskone olisi ihana mutta ei raaski ostaa eikä ole kaappitilaakaan. Uuteen taloon sitten varmaan jossain vaiheessa.

Tukalaa tukalaa tukalaa... päivien laskemista.

Leppismom 34+2
 
Moikka!

Hikka... Välillä joo ja tuntuu hauskalta =)

Pinsku: Aika asiatonta käytöstä pelkopolilla... Mä tekisin kyllä valitusta vastaavalle! Ei sinne kukaan huvin vuoksi raahaudu ja todellakin pelot voi olla hyvinkin hanakasti kiinni eikä noilla kommenteilla asiaa auteta. pelkopolin tarkoitushan on nimenomaan auttaa siinä pelon käsittelyssä ja myös samalla ainakin ensisynnyttäjällä poistaa niitä turhia pelkoja oikeilla faktoilla ja esittelemällä synnytyksen kulkua, kivunlievitsytä jne. niin hyvin kuin mahdollista! Syntymäpäiväonnittelut!

Mindi: Kiitos mulle uudesta kuvauksesta!!! Mä olen käyttänyt aina lausahdusta "ihan ku olisi kakan vääntänyt" mut toi "hengitteli ulos" kuulostaa kauniimmalta! Alan käyttää sitä koska siltä se musta tuntui :wave: Toivottavasti voin sanoa samaa tästä toisestakin...
 
Pinsku Aikas härskiä tekstiä kätilöltä :O Ei taida oikeen olla työtehtäviensä tasalla! Ajatelkoot mitä haluaa potilaistaan, mutta pitäis leipäläpensä kiinni. Ei pelkopolin tarkoitus ole polkea toista maahan, tosi epäasiallista!

Välilihan hieronta Kyllä mä aattelin alkaa, kun tämä mun ihonlaatu ei todellakaan mitään joustavaa sorttia ole. Ekassa synnytyksestä tuli 2. asteen repeymät ja pitkä eppari, joten en tosiaan usko, et tällä kertaa olisi nahka yhtään sen joustavampi. Jos nyt säästyisi edes vähän, on meinaa sen verran kivuliasta istuminen, kävely ym niitten haavojen kanssa :x

Korvikset tyttö saisi heti kun vaan haluaa. Itte sain 4-vuotiaana, kun halusin. Pojalle en laittaisi, musta ne on vaan joteski typerän näköset pojilla ja myös miehilläkin.

Kakun päällä olevat spagetit on valkosuklaata :D Ihan tavallinen levy kyseessä. Suklaa oli tosi pehmeetä ja höyläsin juustohöylällä 2 rivin levystä palaa.

Vauvan hikka on ollut parin viikon ajan on ollut jokapäiväistä.
 
Korvikset sain ite 6-vuotiaana omasta tahdosta. Jos mulle joskus tyttö siunaantuu, niin saa sitten kun itse haluaa ja on valmis kestämään sen "nipistyksen". Epäilisin että menisi ala-asteikään.

PinskuPinskulle myöhästyneet täysikäisyys onnittelut :) Mutta olipa sulla aasi pelkopolin kätilö! : /

Tulevan Isän kuulumisia oli kiva lukea! :) Mietinkin tossa pari päivää sitten, että mitäs teidän oloon kuuluu, kun et oo kirjoittanut hetkeen. Aina kun lukee miehen tekstiä, niin jotenkin tajuaa omaa ukkoakin paremmin :D

Hikka meillä on harvoin (tai sitten en rekisteröi sitä päivän aikana). Oikeastaan n.5 kertaa on ollut niin, että mä oon tajunnut. Hengitysharjoituksia se ultrassa teki tosi paljon, joten kyllä sen keuhkot ja hapenotto kehittyy, vaikkei hikkaakkan :)

Nunnikalla jännittävät ajat!!! :O Mä olisin ite ihan täpinöissä, jos saisin tullasen kommentin lääkäriltä :D

Ehkäisyä en oo ehtinyt ajatella. Luultavasti ilman niin kauan, että pamahtaa toinen :D No ei kai.. Mutta imetyksen varaan lasken jonkin verran. Luultavasti sitten pillerit tai joku yksinkertainen ehkäisy, kun tarkoitus olisi kuitenkin saada yhteinen kakkonen aikaiseksi 2 vuoden sisään...

(. )
Maha toispuoleinen, kun Batman makoilee aina vasemalla. Eilen oli taas järjetön alien tuola mahassa ja pelkäsinkin jo, että kopsaako isoveljensä viimeiset viikot ja kääntyy perätilaan viikoilla 36 ja 37.. Toivottavasti pysyis nyt tässä nätissä rt:ssä loppuun asti.

GCS15 & Batman rv 34+5
 
Tulevan Isän kuulumisia oli kiva lukea! :) Mietinkin tossa pari päivää sitten, että mitäs teidän oloon kuuluu, kun et oo kirjoittanut hetkeen. Aina kun lukee miehen tekstiä, niin jotenkin tajuaa omaa ukkoakin paremmin :D

GCS15 & Batman rv 34+5
Kyllä täällä taustalla enemmin ja vähemmin aktiivisesti seurailen ja monet kerrat pitänyt kirjottaakin juttua, mutta jäänyt tekemättä.

Suosittelen ehdottomasti että jokainen odottaja kysyy mieheltään, että onko jotakin muutosta huomannut, ja selittää rohkeasti että äksyilyt, yhtäkkiset tunteenpurkaukset jne saattaa se hormoneista johtua, miehet kun eivät näitä asioita sisäistä, ennenkuin niistä omalta puolisolta kuulee, tai sitten allekirjoittanut on vain tyhmä.:attn:
 
no meillä ei ainakaan tartte liiemmin seurata mun huutoa ja äksyilyä, en pura kyllä perheenjäseniin mitään,sen verran kypsä oon sellaseen käytökseen eksän ansiosta... ennemmin nielen kiukun joka ei edes miehestä johdu koskaan. ja touhuan omiani... jos edes huokailen, mies huomaa heti et joku on vialla, ja tulee sitä itse kysymään, on monesti sanonut et kaikesta tarvii voida jutella, että kerron hänelle HETI, niin ei pää patoudu ;) ja tuo systeemi toimii... kun saa heti ulos kaiken mikä mättää, nätisti sanomalla, tulee kyllä helpompi olo.. ja niin turvallinen, että mies ei pidä mua kammotuksena, vaikuttaa ymmärtävän kaiken huononkin mielen ja piristää kaikin keinoin jos oon alamaissa...
et kaikki miehet ei ole samanlaisia mistään mitään tietämättömiä, kylmiä tai pöllöjä kuten kokemus on osoittanut...
ja niinhän se metsä vastaa miten sinne huudetaan :wave:
ja vaikka tämä onkin tälle miehelle ensimmäinen lapsi, hän on varsin rauhallisesti koko ajan ollut, rauhoittelee mua jos itse meinaan liikaa murehtia painoa tai kömpelyyttä tai mitä tahansa,,,, varsin seesteinen odotusaika kyllä...

en jaksa stressata tällä hetkellä mistään... mitä se auttaa, ei yhtään mitään... raha-asiat on kiitos kelan päin seiniä, kahden viikon päästä vasta saan rahaa enkä ees tiedä minkä verran... sit oonkin yli kuukauden odotellu liksaa.... mut ei tässä auta kiukutella tai mäkistä koko ajan et kaikki ois huonosti... turhaa vaan veis omia voimavaroja, ja perhe kärsis ... lapset on olleet aivan mahtavia jälleen, halauksia satelee urakalla äidille joka ei taivu eikä jaksa liikkua samoin kuin ennen :heart: poikakin totesi päivälllä tultuaan halaamaan mua, että "ihan kuin äiti sä oikein odottaisit että sua halataan" mikä ihana poika,ja kyseessä siis jo nelosluokkalainen :) oon kyllä aina ollut kova halaamaan ja pitänyt arvossa sitä että perheessä halaukset on voimaa antava juttu :) onneks tämä nykyinen mieskin on sellainen että halaa itsekin mua, eikä mun tartte olla se kinuava osapuoli....

huomenna lyllertelen isomman kaupungin kaupoissa, saas nähdä mitä tarttuu mukaan, vaikka buddjetti on mitä on.... :) pääasia että pääsee hiukan muualle täältä käpykylän uumenista :)
 
Täällä irtoaa limaa pieniä klönttejä vähän väliä... Voisikohan se olla jo limatulppaa? Vai tuleeko sitä isompia määriä kerralla? Lukemani perusteella monilla sitä tulee jo muutamia viikkoja ennen synnytystä pois. Kivut on myös kovat. Yhtäkkiä vessassa käydessä alkoi tuntumaan menkkamaista kipua ja nivusiin alkoi sattua ihan julmetusti. kävely on tuskaa ja istuminenkin sattuu. Nyt puoli istuvasti köllötän sohvalla. Tuntuu siltä, että tää vauveli tahtoo jo ulos.. Mutta ei nyt kai sentään vielä? :D Supistuksiakin on vähän. Hui, alkoi jo jännittämään. Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Huomenna on neuvola lääkäri onneksi :)

marrr ja pikkuinen 35+6
 
korvikset vauvalle en laittais mutta molemmat nuo tytöt saavat sitten kun haluavat. Tuo 5v ei ole vielä halunnut ja 2,5v ei tajua vielä edes pyytää :) Pojalle annan laittaa yhden korviksen,en kahta :)

hikka on vauvalla useita kertoja päivässä.Ja tuntuu ja näkyy myös mahan ulkopuolella. Mukava kun saa aina päivitystä miten päin ollaan ja tietää samalla että pieni harjoittelee hengitystä :)

ON Eilen olin tosiaan kaverin synttäreillä ja oli kyllä mukavaa :) Ihana oli laittautua pitkästä aikaa oikein kunnolla,laitoin irtiripsetkin :)
Tänään ollut taas paha olo:x Tää näyttäs nyt olevan jokapäiväistä,enemmän ja vähemmän. Myös tuo alakerta on tullut parin päivän sisällä todella kipeäksi,sitä ikäänkuin jomottaa ja polttaa ja supistuksia tulee päivittäin edelleen. Toivon että kohdunsuulla olisi jo alkanut tapahtumaan,olen niin valmis pääsemään mahasta eroon. Keskiviikkona on neuvolalääkäri,siellä sitten selviää onko nää kivut saanu mitään aikaseks :) Ja huomenna alkaa viikko jolloin molemmat tyttöni ovat syntyneet :) En silti usko todellakaan että tämä' nyt sattuisi juuri ensi viikolla syntymään,kuopus on kuitenkin syntynyt selektiivisellä sektiolla ja esikoinen siis ainut kuka spontaanisti lähtenyt käyntiin.

Nyt pitää herätellä miestä,vetää taas iltapäikkäreitä ja sitten ei yöunista tule mitään:kieh:

-Naurukohtaus ja Poikani 33+6-
 
Miirunen: On esimmäinen lapsi ja siksi olenkin kaikesta ihan pihalla :D

Onneksi nyt kuitenkin jo ollaan näin pitkällä, sillä tämä vauvahan oli tulossa ulos jo rv 23. Silloin sanoivat, että ei mene loppuun asti mutta myöhemmin sanottu, että voi hyvinkin mennä. Saa nähdä :)
 
Pelkopoli tosiaan hoitaja oli joku eläkeikään lähestyvä, kärttyinen, jonka mielestä ennen lapsen hankintaa on oltava hyvä ammatti, työpaikka, aviopuoliso ja oma asunto:mad: Siinä vaiheessa meinas jo itku päästä, ku syyttelee koko-ajan siitä että kun asut vuokralla, olet yksin ja plääplää. Sanoin vaan että ''Tuskin olen tässä maailmassa ainoa nuori odottaja, ja tuskin ainoa yksinhuoltaja'' Tästähän se sitte suuttu '' Nykyään kaikilla on puoliso kotona auttamassa perheen kanssa ja nuoria odottajia on mutta heillä on sentää poikaystävä ja perhe tukena'' Sitte meinas taas hermot mennä, hymähtelin vaan ja miettisin, että onhan niitä yksinhuoltajia, mun mielestä se on yhtä hyvä kuin perhe missä on 2 aikuista, joutuaa vain selviämään yksin:) Sitte päästiin tähän synnytykseen Sanoin että'' Mua pelottaa eniten se kipu ja neulatkin'' Siihe se sitte sano, että '' Kipukammoisille synnytys ei sovi ja neulakammoisille kuitenkin pistetää neula, keinolla millä hyvänsä'' Oli tosi kannustavaa-.-
 
hmm. Mä olen 34, asun vuokralla, mulla ei ole vakkari työpaikkaa ja olen yh siihen saakka kunnes olen naimisissa. On mulla toki toi siippa auttamassa. Mutta yhteishuoltajuutta en halua.

Silvia ja viliANNA 33+5
 
Moikka taasen! Toivottavsti joku jaksaa tän kirjotelman lukea, taas pääs venähtään:D

Pinsku törkee mummo!:mad: Ilmota oikeesti sinne polille sen käytöksestä, ei tollasta tarvi kenenkään kuunnella. Ja oikeesti vanhat ensisynnyttäjät pelkää useemmin ku nuoret... Sä voit vaatia uuden käynnin jossa mietitte ne asiat mitä pelkäät ja mitä niille tehdään. Esim
neulakammo-> puudutusvoide tai muita vastaaavia konsteja.

marr toivottavasti vaavi vielä muutaman viikon masussa asustelis!

Monitoimikonetta mulla ei oo, perusvatkaimella ja Tupperin pikakokkia käytän paljon. Majoneesi, sipulin silppuaminen, salsa ja kanasalaatti ei multa onnistuis ilman pikakokkia.:p

Leipominen ja ruoanlaitto on mun mielestä mukavaa ja helppoa. Tykkään tehdä perusruokaa ja -leivonnaisia suvun resepteillä ja kokeilla kaikkee uutta kuten kookoskanaa tai linssikeittoa. Etnisiä ja kasvisruokia tykkään opetella resepteistä mutta leivonnassa harvoin käytän reseptejä paitsi kakuissa tai muissa tarkemmissa jutuissa. Aiemmin leivoin kaikki gluteenittomat leivät ja leivonnaiset itte, nyt en enää oo leipiä tehny. Nyt on kaikki joululeivonnaiset pakkasessa odottamassa, tän raskausdiabeteksen vuoks vein ne suoraan äidin huomiin piiloon... :saint:

Tuleva isä: Mukavaa että meillä on välillä miesnäkökulmakun asioihin. Sait mutkin ymmärtään miesnäkökulmaa paremmin. Niinpä kysyin mieheltä omasta käytöksestäni. Miehen mielestä oon ollu kiltisti, kuulemma ihan rauhallinen. :whistle: Muutaman kerran viime aikoina oon kuulemma heittäny jonkun piikikkään kommentin. Ei kuulemma oo jääny niistäkään paha mieli. Ehkä saadaan joku päivä puututtua miehen ruokailu tottumuksiinkin. Vaikka mä syön terveellisesti ja teen ruuat, mies korvaa aterian huoletta suklaalla ja sipseillä. :vampire: Ymmärtäisin jos tekisin vaan omia herkkuruokiani, joihin mies ei koske, mutta kun teen oikeestaan aina miehelle maistuvia ruokia.

Nukkuminen miehen kanssa on vaihtelevaa. Välillä ei pääse mitenkää riittävän lähelle ja välillä ei voi sietää toista iholla. Yleensä kuitenki ollaan lusikassa jommin kummin päin. Yleensä mies makaa mun takana ja pitelee mahaa. :heart: Aamulla yritetään halailla ja nautiskella hitaasta nousemisesta vielä kun se on mahdollista... :whistle: Yleensä öisin valvon muutaman tunnin kunnes uni tulee uudelleen.

Farkut vauvoilla on älyttömän söpöjä! Näin siis jos ne ei oo pillit tai kiristä... Mullakin on yhdet Benettonin farkut ostettuna, sellaset unelmaisen pehmeet, kuminauhavyötäröllä ja löysän malliset. Ne on lähinnä sellaset pyhähousut, muuten oon varannu vaaville sellasia helppoja potkiksia jotka saa haaroista neppareilla auki.

Välinahan hieronnasta sai neuvolasta tietovihkosen. Sen pitäs ehkästä etenkin vakavia repeemiä. Kun sitä tossa kokeilin totesin paikkojen kutistuneen käytön puutteessa, ei löytyny sitten mitään joustoa mihinkään suuntaan. Ei ihme että gyne asiasta tarkastuksessa mainitsi...:ashamed:

ON: Pari päivää olin aikas maassa. Supistelut, unettomuus, miehen hengityskatkot... Lopulta vaan makasin ja märehdin asioita. Sitten otin auton ja ajoin vanhemmille yhdeks yöks. Siskon kans taas vaihteeks saatiin kuningasidea ja lähettiin aamu 8 aikaan ajaan Ikeaan, kun siellä oli aamiainen 50 senttiä. Kolmessa tunnissa selvittiin pois, eikä rahaakaan menny kun 38 euroo, saavutus sinänsä. ;) Olo koheni heti kun pääs taas välillä pois neljän seinän sisältä, mutta supparit olikin yöllä taas muikeita. Huomasin muuten että valkovuodon määrä tuplaantu samalla kun supparit paheni. Samalla alko sellanen viiltävä ja jomottava kipu peräsuolen etupuolella ja siihen ei vaikuta asento eikä liikkuminenkaan. :attn:Oisko se kohdunsuulta avautumisesta? Nyt taas pitää mennä juomaan. Vesi on alkanu tökkiä joten vaihdoin kofeiinittomaan teehen, eipä ainakaan vaikeuta nukkumista...

Pilleriina ja Bibi 33+2
 

Yhteistyössä