*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Tämän päivän ultrakuulumiset:
Pikkuisella kaikki hyvin, vastasi viikkoja 8+6 ja kokoa oli 22mm. :heart:

Se toinen oletettu sikiö, joka näkyi viime viikolla kohdun takana ja jota luultiin kohdunulkoiseksi, osoittautui "vääräksi hälytykseksi".
Ilmeisesti jokin endometrioosiin liittyvä, esim. kiinnike.

Oli niin mukava nähdä pikkuinen, vaikka edellisestä ultrasta tuli kuluneeksi vain viikko. Tämä raskaus tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, joten nuo ultrat tuovat asian todelliseksi.
Se on sanoinkuvaamaton tilanne, kun näkee sen pikkuisen siellä monitorissa ja pienen sydämenkin pompottavan. :heart:

Tätä raskautta kutsuisin jo ihmeeksi, kun on 9v yritystä takana.
Moni olisi saattanut meidän tilanteessamme "heittää leikin kesken" jo aikoja sitten ja tyytynyt kohtaloonsa, ettei saa omaa biologista lasta.
Onhan tästä melkoinen matka vielä siihen, että saa sen pienen nyytin syliinsä, mutta pidän ihmeenä jo tätä, että ollaan edetty raskaudessa jo näinkin pitkälle. =)

Sintu74 & masukki 8+6
 
ihanaa sintu et kaikki hyvin.. juu, ja jokainen päivä lisää tuo vähän enemmän varmuutta mulle ainakin asiasta. ja mulla ultrassa pikkuinen oli 25mm ja vastasi viikkoja 9+1.. :) se vielä liikkuikin siellä.. ihan ku olis karkuun lähteny.. :D varmaan halus olla rauhassa ja ärsyyntyi kun pirulaiset tuli häiritsee.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tervetuloa uusille! :)

Sintu74 Ihania uutisia! Paaaljon onnea sydänäänistä! :heart:

Eea tuohan näyttää jo ihan oikealta vauvamahalta! :)

Heiduli87, minkälaisia koiria teillä on? Näkykö monta pentua vatsassa? Onko teillä aiemmin ollu pentueita kotona? Täällä myös yksi koiraihminen. :)

Sone pikaisia paranemisia! Kesäflunssat on ihan syvältä, varsinkin yhdistettynä alkuraskauden väsymykseen! Itellä kesti jotain kymmenen päivää, mutta nyt alkaa olla jo terve olo..

Leo81 Valtavasti tsemppiä huomiseen ultraan!

Toivoja74 Voi, kuulostaa niin tutulta tuo väsymys! Tsemppiä!

Mam_87 Musta ainakin tuntuu, että mun maha toimii vielä samalla tavalla kuin ennenkin. Kai ne hormonit tota vatsaa pyöristää? Ja itelläni ainaki turvotus johtuu osittain myös siitä, että syön paljon enemmän kun yleensä, kun koko ajan on nälkä...

Mies on ollut aivan ihana. Silittelee masua ja säteilee onnellisena. Lohduttaa ja rohkaisee aina kun mua pelottaa että jotain on vialla, ja jaksaa muutenkin loputtomiin kuunnella mun stressaamista ja muita horinoita. :) Auttaa paljon mm. koirien ulkoiluttamisessa kun mua on väsyttänyt. Tulee mukaan neuvoloihin ja ultriin jne. En kuitenkaan usko, että raskaus voi olla hänelle vielä ihan niin konkreettinen asia kuin mulle, tosin en vielä itekään meinaa tajuta koko asiaa. :LOL:

).( Tää väsymys on jotain aivan uskomatonta. Viime yönä nukuin jotain 9 tuntia, mikä on mulle PALJON ja oon silti aivan koomassa ja voimaton. Okei, taustalla painaa myös toissayö, jonka olin siskolla lapsenvahtina enkä saanut nukuttua siellä juuri lainkaan. Mutta anyway, ei jaksais tehä sitten mitään. Huonoa oloa ei edelleenkään näy eikä kuulu. Turvotus ja tissien arkuus sentään muistuttaa raskaana olemisesta. Kamalan paksu olo, vaikka paino ei ookaan noussu kun 500 g. :)

Pohdin edelleen kovasti, mennäkö vaiko ei yksityiselle varhaisultraan perjantaina. Mä siis varasin ajan viime viikolla kun olin ihan paniikissa että kaikki ei ole hyvin. Nyt oon vähän rauhottunut, enkä tiedä meniskö sittenkään... Toisaalta olis ihana kuulla ne sydänäänet ja vakuuttua siitä että kaikki on hyvin. Mutta toisaalta, voi se silti mennä kesken vaikka sydänäänet nyt kuuluiskin. Ja onko km sitten vaikeempi kestää jos on jo nähnyt pienen ultrassakin? Vaikeita päätöksiä.

Nanna 6+4?
 
Viimeksi muokattu:
Eilen sit kerroin töissä. Nyt sit vaan odotan malttamattona ja pelokkaana ja toiveikkaana ens keskiviikon ultraa, jotta kaikki olis hyvin.

Oireet on vähentynyt. Ei tarvi syödä enää koko aikaa, mut pahaa oloa joutuu välillä nieleskelemään. Joittenkin ruokien jälkeen tulee paha olo ja pitää mennä yrjöömään. Ruuan jälkeen päivällä vatsa alkaa pömpöttää tosi paljon. Väsymyskin on hellittänyt.

SMV 9+2
 
Heidsu Jos laitan sut listoille neuvolan jälkeen, kun antavat arvion lasketusta ajasta?

Heisu81 Näyttäisi olevan listalla kahteen kertaan LA 22. ja 23.3. Kumpi onkaan oikea arvio?

Mam_87 Mulla kans vatsa toimii paljon hitaammin, kuin normaalisti. Sama oli viime raskaudessa ja kuulu ilmeisestikin asiaan. Hidas ruoansulatus takaa sen, että minityyppi saa tarvitsemansa energian :) Tästä johtuen olo on välillä aika turvonnut, vaikka mullekaan ei kiloja ole vielä kertynyt.

Leolle Tsemppiä huomiselle, toivottavasti tulee hyviä ja rauhoittavia uutisia :heart:

Sintu74 Hienoa, että ultrassa kaikki hyvin ja olikin väärä hälytys se "toinen väärässä paikassa".

Sone* Itsekin olen ollut tässä flunssan kourissa. Ei oikein aina tiedä, johtuuko huono olo raskaudesta vai kipeydestä : /

Meillä ollaan miehen kanssa molemmat aika skeptisiä vielä tästä koko hommasta. Jotenkin kumpikaan ei vielä yhtään uskalla iloita raskaudesta. Joskos sitten sen np-ultran jälkeen voisi vähän huokaista helpotuksesta. Mikäli sinne asti päästään ja siitä vielä jatkamaan. Esikoisen raskaudessa mies oli mukana neuvoloissa ja ultrissa, nyt todettiin, että ultrat riittävät hänen osalta. Kuitenkin niin paljon siellä neuvolassa keskitytään äitiin, että voi välillä tuntua miehen kannalta vähän turhalta.

Itse en ole vielä yhtään uskaltanut miettiä mitään sukupuoliasioita, ei ole tyttö- tai poikaoloa. Viimeksi ei kysytty rakenneultrassa sukupuolta ja varmaan näin mennään tässäkin raskaudessa. Kiva yllätys sitten sinne viimemetreille :)

Nyt ruoanlaittoon! Mukavaa kesäiltaa kaikille :wave:

kwaidan 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Moikka!

Eilen oli neuvola,kaikki hyvin ja poikakin jaksoi ihmeen hyvin koko tunnin ihmetellä siellä..Pelkäsin vähän että ei tod. jaksa kauaa katella mitä siellä tehään ja nostaa metelin mutta ei,olin oikein ylpeä!

Ummetuksesta joku kyseli,mulla ainakin vaivaa kovasti ja turvottaa mahaa,kamalaa!!!!

Mulle on tullut nyt jotenkin kamala olo tuon esikoisen takia että kuinka se pärjää kun vauva tulee,se on kuitenkin vielä niin pieni ja on ollut aina kovin "vaativa" ja sitten kun äiti hoitaakin enenmmän vaan vauvaa,oikein tippa linssissa mietin kuinka kamalalta se hänestä tuntuu,välillä mietin että olisiko sittenkin ollut parempi odottaa vaan ja että mä olen sairaan julma.Ahdistaa ihan kamalasti!!!!!!!!!Mies yrittää lohduttaa et se on vaan hormooneista mutta ei paljoa auta!Onko muilla toista/kolmatta lasta odottavilla samaa??Älkää nyt pitäkö mua ihan hulluna..

Kiitos ja anteeksi että sai purettua tunteita...

Taffo 7+6
 
Täällä takana varhaisultra ja siellä yksi pienoinen ihme köllötteli :heart:
Vastasi viikkoja 7+0. Lääkäri totesi että liikkeet näkyi todella hyvin ettei voi jäädä epäselväksi onko siellä elämää vai ei :) Ihanaa sitä oli näytöltä katsella. Nyt varmaan uskaltaa hieman hengähtää ja ottaa rennommin. Oli kyllä aivan ihana lääkäri, tulin niin hyvälle tuulelle sen käynnin jälkeen jo pelkästään hänen käytöksestään :)

Onpas täällä jo Eealla ja kumppaneilla hienoja turvotusmasuja :) Itellä on sen verta entuudestaan mahaa että tuskinpa vielä hetkeen tulee raskausmasua kunnolla esille. Esikoisestakin kunnon mahaa alkoi tulemaan vasta rv20+.

Perjantaina onkin sitten ensimmäinen neuvola. Saas nähdä millainen täti on vastassa :D Esikoisesta kävin eri neuvolassa ja nyt harmittaakin kun ei samaan alueeseen enää kuuluta että pääsis vanhalle tutulle. Kamalasti sieltä tuli lomakkeita täyteltäväksi jo ennakkoon.

Toiveikas84 & papu 7+0
 
Taffo: Sie käyt läpi nyt ihan normaaleja tunteita hormooneilla maustettuna :) Miulla oli ihan samat kuviot kun odotin kuopusta. Ja mietinkin mm. onko mahdollista rakastaa toista lasta niin paljon kuin ensimmäistä, mutta kyllä sitä vaan rakastaa. Sydän vaan kasvaa ja rakkautta tulee lisää jaettavaksi:)

Pinnassa oli myös vahvasti säälin tunne esikoista kohtaan kun ei enää saa täyttä huomiota, mutta se on vaan hyvästä että joutuu jakamaan, helpottaa kummasti lapsen sopeutumista elämässä eteenpäin :) Ja loppuraskautta kohden suurena huolen aiheena oli synnyttämään lähtö, kuinkahan sitä kotona pärjätään monta päivää ilman minua, olin aika varma että linnutkin lopettaa lentämisen ;) Se on iso asia kun esikoinen saa sisaruksen ja tuo tullessaan huolta, mutta kaikki menee kuitenkin omalla painolla ja kannattaa luottaa siihen ehdottomasti :) Ja noista esikoisita, se on vähän rankkaa ehkä aluksi kun vauva tulee, mutta meidän vanhempien tehtävä on tuottaa lapsille pettymyksiä, niin luettakoon tämäkin niihin kun huomio puolittuu ;) Jaksamisia tunteiden ja hormonien keskelle, meillä jokaisella on varmasti johonkin asiaan liittyen samanlaisia tuntemuksi, kuka murehtii mistäkin.

sone 8+3
 
Katoinki Nopponen samaa, että samoilta suunnilta ollaan! ;) Meillä ainaski vielä tarkotus olla kysymättä sukupuolta. :) eihän sitä tiiä kuin se alkaa kiinnostaa ku ajankohta lähenee! :D Täällä mies on ollut vähintäänki yhtä innossaan ku minä! meku ei olla vielä kerrottu kellekkään, mies ois sitä mieltä että vois jo huudella kaikille.. ja huolehtii kyllä koko aika mun syömisistä ja voinnista. :D Ekalla neuvollakäynnillä ei ollu mukana mutta jatkossa varmasti tulee mukaan, aina vaan ku töiden puolesta mahdollista.. Ultrakuvat ja kaikki terkan jakamat lippuset ja lappuset kyllä kiinnosti sitte kovasti! ;) <3 Täällä kans tuntuu että vatsa alkaa jo nyt olemaan välillä niin turvoksissa että miten sitä enää peittää! :O mä oon kyllä joutunu tähän asti syömään IHAN KOKO ajan, muuten paha olo yllättää heti.. nyt alkaa pikkuhiljaa jo uskaltaa olla vähä välillä syömättäki, jospa se tästä helpottas. :)
niin ja kuulun kyllä iltaisin ihan samaan turvotusjoukkoon, maha on ku ilmapallo! :D

Hanskius 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille jotka niitä ovat saaneet :heart: (nimet taas hukassa...tämä minun muisti on hyvä mutta tosi lyhyt )
Leolle tsemppiä huomiseen ultraan :heart:
Onpa mukava nähdä että muillakin on jo "isot vauvamassut" mulla kanssa on jo hirveen iso maha niinku oisin jo pitemmällä =) Mulla kolmas raskaus näkyi kans jo selvästi ihan heti,siis turvotustahan se oli. Mutta töissä kyselivät jo että tiedänkö kumpi tulee kun viikkoja oli vasta joku 6 =) Sama homma nyt maha on jo iso, toki edellisen raskauden jäljiltä on kiloja jäänyt mutta jännään kauanko saan pidettyä salassa raskauden työpaikalla =) Vielä en haluisi kertoa.

Ja nyt iltapuuhiin niin saa lapset ajoissa nukkumaan ja itsekin pitää mennä ajoissa nukkuu jotta jaksaa herätä aamulla töihin :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:
Ja tervetuloa uusille =) (muistaakseni oli tullut uusia)
Niin ja kiitos uudesta pinosta :flower:

Katjuliisa ja neljäsnapero 7+1 (jo aika menee siivillä kun ei jouda ajattelee asiaa koko ajan)

Ai niin sitten kysymys jotka olette jo käyneet ekassa neuvolassa milloin menette seuraavan kerran? Itse kävin 30.7 ja seuraava nla on vasta lokakuun alussa :O Muoks.laskin että silloin lokakuun alussa on jo vkoja 16. Pitää varmaan soitella neuvolaan että onko tuo ihan oikein =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Nanna83 meillä on 2 sakemannia :) ja useita pentuja näky, mut oli vielä liian varhaset päivät ettei ruvennu arvaileen tarkemmin,pitää käyttää viel viikon päästä uusintaröntgenes ni näkyy sit varmemmin kaikki :) (vähä epävarmoja oltii astumisajankohdasta kun nuo on ollu keskenään tarhassa ja juoksujen piti alkaa vasta syksyllä jne :D) Eli parin viikon päästä sit varmaanki syntyypi!
Luultavimmin aika "täys lasti" on tulossa ku viimeks mies huomas tosta nartusta vasta 2viikkoa ennen synnytystä että ees on kantavana ja nytten on näkyny jo parin viikon ajan :)
Ja mulle nää on ekat pennut mut tällä nartulla on ollu aikaseminkin pennut :) Mitäs koiria teillä on? :)


Taffo82 Ihan samanmoisia ajatuksia on välillä pyörinyt itselläkin mielessä... Esikoinen on kuitenkin vasta kesäkuussa täyttäny 1v. ja vaikka muuten onkin kauheen reipas ym. ni välillä vaan tulee semmonen olo että mitenköhän se mammantyttö sit pärjää ku tulee toinen jonka kanssa pitää se huomio jakaa... Mut niinkun Sone jo sanokin niin uskon kuitenkin että kaikki menee hyvin, mitä nyt on kavereiden perheitä seurannu jossa pienellä ikäerolla, varmasti tekee hyvääkin, ja lapset kasvaa niin äkkiä kaikenlisäks..
 
Mtv3 tuleva kuutosvauva ohjelma
En pystynyt katsomasn kuin hetken kunnes kaikki tuli yhtäkkiä valokuvina silmiin esikoisen ajalta. Se oli pelottavaa ja aloin heti itkemään.. Joten tulin koneelle

Mies no en tie onko niin kauheest muut ku kattoo etten rehki ja on se taas jotenki pehmenny :)

Tänään oksentamassax3 yyh ei kiva. Turvotus on aamulla pahimillaan mutta päivällä jokseenkin hävii :D
Esikoisrn kanssa erikoislääkärissä ja poika joutuu jälleen magneettikuvaan :( viimeksi oltiin 6kk sitte ja taas. Nyt vaa sormet ristii ettei oo mittää pahempaa. Hänellä on siis aivoissa poikeavuutta mutta toivottavasti ei oo tullu muuta

Kotona koko päivä pojan kanssa.

Niin ja uusille tervetulloo ja onnea hyvistä ultra kuulumisista


Juli js Mini 9+4
 
Eealla jo kaunis vauvamasu :)

Mies tulee ultriin mukaan, mutta ei neuvoloihin. Ja mun mielestä näin on hyvä. Mies ei oikeen osaa hehkuttaa raskaudesta, vaikka selkeesti on onnellinen. Varmaan kun potkut tuntuu, niin sillon enempi tajuaa asian. Tosin tänään ultran jälkeen hän oli kyllä aika onnellisen oloinen mies :)

Turvotus on valtaisa täälläkin. Varsinkin nyt kun mulla on löysä paita joka on kireä rintojen alta niin masu näyttää samalta kuin esikoisesta paljon myöhemmin. Mikään kovin laiha en ole normaalistikaan, läskit on siirtyny siis selkeesti ylöspäin :D Esikoisestakin maha tuli kyllä aikaisin näkyviin. Ei vissiin kauan siis kasva mun lantion sisällä.

Me oltiin tänään siellä alkuraskauden ultrassa. Kaikki oli hyvin, yksi vauva on siis tulossa. Viikot oli täsmälleen samat kuin "pitikin". Lääkäri kirjoitti, että selkeät elonmerkit eli syke +++ :) Voiko onnellisempi olla? Muutenkin jäi tosi hyvä mieli ultrasta, oli niin sydämellinen lääkäri. Ultrasi munasarjat yms myös ja kertoi kummalta puolelta on munasoli ironnut jne :) Kuvia saatiin vauvasta kaksi ja kummaltakin puolelta munasarjoja :D

Nallu 8+3
 
Nallu pakko kysyä että missä kävitte varhaisultrassa tänään? Meinaan tuo sinun kertomuksesi käynnistä ja lääkärin toiminnasta vastaa niin hyvin omaa tämän päiväistä ultrakäyntiä :) Ja katoin että sullakin synnärinä Tays.
 
Kiitos kwaidan uudesta pinosta!! :wave:

Juli Minkälainen talo teille on tulossa, siis onko joku talopaketti vai pitkästäkö rakennatte? Minkä kokonen? onko teillä jo muuttokuukausi tiedossa :)

Hannavä No kyllä on komia turvotus :heart: :p

Nopponen Mulla maha on kyllä ihan eri luokkaa mitä esikoisesta. puolessa välissä alko vasta enemmän näkymään ja nyt saan jo tehdä täyden työn, että saan masun piiloon :D

mam Täällä ihan tuttuja juttuja alhainen verenpaine ja ummetus :D Tuo ummetus on kyllä todella ärsyttävä vaiva :kieh:

sintu ihania kuulumisia :heart: Mulla on työkaveri, jotka olivat toivoneet 11vuotta lasta ja saivat sitten lopulta luomuihmeen :) Nämä pienet ihmeet on vain aika ihania ja tuo vähän toivoa muille saman asian kanssa kamppaileville :)

Taffo Nuo tunteet kuuluu asiaan, ainakin toivon niin, sillä itellä on ajoittain samoja tuntemuksia :D Onneks meillä on 9kk:tta aikaa sopeutua ajatukseen :heart:

Toiveikas ja Nallu Onnea hyvistä uä-kuulumisista :heart:

(.) täällä pitää syödä edelleen tasaisin väliajoin, töissä 3h välein, ettei tule heikotusta/krapulaista oloa. Mää kärsin yöaikaan ikävistä krampeista kääntyessä. Muutaman kerran yössä tulee repäsykipy/kramppi alavatsaan, kun käännän kylkeä. Kurja tunne ja siihen monesti herään.. Onko kellään muulla vastaavaa? Mulla on aika raskas työ ja nyt jo tuntuu, että välillä vatsaa nipistelee, vihloo ja kovettelee. Sitte ku vatsaa koittaa nii ihan pehmee se kuitenkin on.. Kauheesti pelkään supistuksia, joita mulla oli ekassa raskaudessa puolen välin paikkeilla.
Meillä on np-ultra parin viikon päästä, kauheeta miten nopsaa tää aika menee :D

Alisa & Hippu 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Moi kaikki!
Mandalay, toista odotan, la 29.3. OYS
Mandalay liittyy joukkoon. Tein testin perjantaina. :) Oi onnea! <3

Moro Eea! Onko täälä muita tuttuja? Meillä on Eean kanssa samanikäiset eli vuoden vanhat pojat. Huippua odottaa taas yhdessä!

Rauhallisia ja rentoja alkukolmanneksen päiviä toivotellen,

Mandalay+ vielä nimetön mussukainen rv 5+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eea
Eea
Alisa84 Miulla on nyt muutamana päivänä ollu alamahassa repäisykipuja asentoa vaihtaessa, yskiessä tai aivastaessa. Ovat olleet yllättävän kovia ja tehneet oikeesti kipeetä.

Moikka Mandalay!! :wave: Ihanaa, että vanhoja tuttuja sattuu samaan pinoon.

Taffo minuu välillä hirvittää et mtien tuo meidän nuorimmainen ottaa vauvan vastaan. On nimittäin ihan mahoton äitinpoika, ja saattaa olla melkonen totuttelu kun joutuukin miut jakamaan vielä vauvankin kanssa.

Eea&Pallero 8+5
 
Huomenta mammat! Vieläkö joukkoon mahtuu uusi mamma odottamaan, la menkkojen mukaan 18.3.:wave:

Odotetaan kolmatta lasta, esikoinen 08/07 ja toinen on syntynyt 2/12 Synnytyspaikkana OYS :)

Pieni ikäero pelottaa todella paljon mutta josko me jotenkin selvitään. Pahaa oloa on ja noita kohdun kasvukipuja myös..

Tea ja Yllätys 7+3 (tai jotain sinne päin) :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mulle vois vaihtaa etusivulle LA 31.3.2013

Vaihtuu vielä kyllä ultras, mutta tuolla mennään nyt eteenpäin.

En ole paljoa kirjoitellut, koska mä kärsin pahoista kivuista. Kävin maanantaina ultrassa asian tiimoilta ja sunnuntaina vietin päivystyksessä illan. Jos kivut pahenevat, jatkuvat tai verta tulee niin sitten takas gynen päivystykseen. Ajattelin seurailla näitä kipuja viikonlopun yli rauhassa.

Tässä pientä osviittaa kivuista:

Eilen oli hyvä päivä kipujen kannalta. Kipuili kyllä koko päivän, mutta lievästi. Kestin siis ihan hyvin tuohon saakka kunnes illasta veti niin pahasti kramppia taas, että kaksinkerroin veti minut ja jouduin mennä makaamaan. En pystynyt yhtään seisomaan ja lopulta en istumaankaan. Lekuriin ku menin sunnuntaina nii kivut olivat kanssa kovat. Tärisin, oksetti ja päätä särki kivun vuoksi, mikä jyllä alamasul. Veti selänkin puolelle.

Ultrassa näkyi normaali raskauden alku. Ns. hippu näkyi musta pussin sisällä ja ehkä kehittyvä ruskuaispussi. Mitään syytä ei ole löytynyt ja panadolia nassuun.

Sukupuolen haluan tietää rakenneultrassa jos vaan näkyy. Ei mitään väliä kumpi tulee. Meillä kun perheessä on 2 tyttöä ja 1 poika.

Pahoinvointi on alkanut. Etominen on päällä pari tuntia heräämisen jälkeen. Ostin sit pahoinvointirannekkeet leivittämään oloa. Ja kyllä ne toimii. Tänään sit en aamusta muistanut laittaa nii johan alkoi kakominen taas.
 
Toiveikas Oltiin Tampereella Ava-klinikalla :) Oliko sama paikka?

Alisa Repäisykipuja tulee mullakin jos käännyn sängyssä liian nopeasti.

Nimendi Toivottavasti kivut helpottaisivat!

Eka neuvola on nyt takana ja kaikki oli hyvin. En tiedä miten neuvolassa laskevat la:n. Itse laskin netistä laskurilla 28 päivän mukaan ja vielä kalenterista katsoen laskin niin kuin esikoisesta laskettiin neuvolassa (ja oli siis 10.3). Ultrankin mukaan la on 10.3. mutta neuvola sai lasketuksi ajaksi 9.3. Mulle voisi siis päivittää lasketuksiajaksi 9.3..

Nallu 8+5
 
No niin, pääsimpä kotiin ja koneen ääreen ultra reissulta. Venyi käynti hiukan. Eli Neuvolan ultralla kun ultrattiin välillä vilahti jotain kohdun seinämässä ja välillä ei yhtään mitään. Ite näin tämän jonkin ihan samalla lailla kun kätilökin. sain sitten päivystys lähetteen synnytys vastaanottoon, koska varmuutta asiaan ei saatu. Ja koska oikeanpuolista selkä särkyä on ollu alusta asti. Siellä sitten parin tunnin jonotukset ja sieltä se pampula löytyi sykkeineen :heart: muutaman päivän heitto taaksepäin laskettuun voi olla, mutta sanoi, että np ultrassa tuskin muuttuu jos noin pienenä ero pysyy. Eli mun omat tuntemukset oviksesta taitaa pitää paikkaansa. =) huokaus. kyllä on voimat vähissä, säikähdin niin lujaa kun ainut mitä ehkä neuvolan ultrassa vilahti oli ruskuaispussi. Nyt saatiin näkymään heti syke. Nuo säryt on siis asiaan kuuluvia ja mainitsi vielä, että jostain syystä monella odottajalla tätä esiintyy.

Leo rv 6+6
 
Hannavä
Mam_87 kyselit turvotuksen syystä, mä luin tosta "vauvan odotus"-kirjasta minkä sain neuvolasta että ruokatorvi jotenki veltostuu tms ja siks ruoka kulkee hitaammin sen läpi ja turvottaa. Ja samoin virtsarakko veltostuu ja siks ei pidä pissaa enää samallalailla. Mä olen kylläkin vaan luullut raskauden nopeuttavan aineenvaihduntaa ja siitä pissaamisen johtuvan.

Sintu74 Oottepa te jaksanu yrittää kauan! Huh.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, tsemppiä ja kivaa torstaita!

Mulla oli muuten ekan kerran oksennus olo maanantaina.. Oksensin ihan älyttömästi yhdellä huoltsikalla, oltiin sillon just reissussa. Mikälie, banaanijogurtti aamulla aiheuttanut?
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä