*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

no ei meidän kaveri liiemmin liikkunut. hetken sätkytteli, sit tyyliin venytteli ja käänsi kylkeään.. :D mulle taas se kätilö sanoi et oli liikaa pissiä rakossa.. ja tyyliin 1,5 tuntia olin pissimättä ennen sitä..

lenkkari ja nöttis 13+2
 
Töissä oon tosiaan jo kertonut, ja äitiyslaomasijaistakin ollaan jo hakemassa. Hyvin ottivat vastaan.

Painoa on tullu, mut en tiedä tarkkaan, kuinka paljon, kun vakiovaa'asta loppui patterit, ja mun mielestä toinen vaaka ei näytä ihan samaa. Varmaan sellainen pari kiloo tullu lisää. Pitäs vähän alkaa rajoittaa. Edellisestä raskaudesta tuli kiloja kymmenen, jotka onneks lähti imetyksen myötä.

Ikää on mulla 33 vuotta, 34 vuotta vauvan syntyessä.

Vaatteita on tullu vähän ostettua, tarvikkeita ei vielä ollenkaan. Jotain on jäljellä esikoisen ajalta, mut ei hirveesti. Vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky pitää hankkia isompia hankintoina.

Esikoinen täyttää kohta kolme, ja on vielä ainakin ottanut vauvauutisen hyvin vastaan. Sanoo, että tahtoo pikkusiskon, ja että hän sitten hoitaa vauvaa. Saas nähdä. Päiväkodissa oli mustasukkainen, kun pienempiä lapsia tuli hoitoon.

Oireita ei niin hirveesti enää oo. Kunhan toi väsymyskin alkas pian helpottaa. En tiedä, johtuuko raskaudesta, mut tuntuu, voisin mennä tyttöä aikasemmin nukkumaan. Liikuntaa ei ole tullut nyt harrastettua, kun ei iltaisin jaksa tehdä juuri mitään kuin tehdä kotityöt ja olla tytön seurassa.

SMV78 12+4
 
Voiko lisäraudan syömisestä olla jotain haittaa sikiölle raskauden alkuvaiheessa? Leo puhelit että itse aloitat lisäraudan vasta muutaman viikon päästä. Mulla meinaan ekassa neuvolassa oli hb 109 ja neuvolatäti käski aloittamaan lisäraudat heti :O
Toisaalta miksi neuvolassa neuvoisivat ottamaan sitä jos se olisi haitallista. Toki oon huomannut et muutenkin neuvoloiden suositukset asiasta kuin asiasta eroo joka neuvolan välillä.

Sain eilen postista kaverilta dopplerin ja kokeilin kuunnella sydänääniä. En tosin saanut pikkuisen ääniä kuulumaan, voi olla että koitin etsiä vääristä paikoista. Rasvakudosta kyl löytyy jonkin verran että sekin voi haitata kuulumista. En kumminkaan vielä panikoi vaikkei kuulukaan.

Toiveikas84 & papu 10+2 :heart:
 
On tämä jännää, miten nämä raskauteen liittyvät asiat vaihtelevat meillä saman maan rajojen sisällä! Niittyvilla kirjoitti, että hänellä olisi pitänyt olla rakko täynnä mennessään ultraan, ja itse kohtasin ensimmäisenä ultraan mennessäni odotushuoneen seinällä laput, joisse luki, että rakon tulee olla tyhjä ultraan mentäessä (tätä kukaan ei muistanut 1. neuvolassa tietenkään sanoa). Samoin nämä ultran varauskäytännöt tuntuvat vaihtelevan suuresti: osalle tulee kotiin kirje, jossa on aika. Meillä sovittiin 1. neuvolakäynnillä ultra- ja lääkärineuvola-aika, jolloin niihin ainakin periaatteessa pystyi itse edes vähän vaikuttamaan. Nyt nt-ultrassa sovittiin suoraan samalla kertaa rakenneultran aika. Minä pidän siitä, että koen voivani vaikuttaa aikatauluihini - omasta työstäni on hyvin vaikea keskellä päivää singahtaa minnekään.

Hillankukka kyseli sisäkoirista, meiltä löytyy 2 setteriä, joilla on kokoa ja energiaa jonkin verran (toinen vasta vuotias). Jotenkin en ole lainkaan epäilevä elämästä koirien ja vauvan kanssa, eiköhän kaikki sopeudu tilanteeseen. Toivon niin ainakin.

Toiveikas kyseli lisäraudasta. Minun on pakko tähän kommentoida, miten erilaisia hemoglobiinituloksia sai neuvolassa otetusta sormenpäästä otetusta pikakokeesta (minulla arvo oli 111) ja labrassa otetusta verikokeesta (siellä taas arvo 125). Neuvolan tuloksen mukaan olisi pian pitänyt aloittaa lisäraudan ottaminen, mutta labratulosten selvittyä tuli neuvolasta viesti, että lisärautaa ei tarvita. Onko muilla ollut yhtä suuria eroja näiden kahden eri mittaustavan välillä?
 
Viimeksi muokattu:
Hillankukka mulla on istukka osittain kohdunsuun päällä. Näin alussa kuulemma 50%:lla äideistä se on siinä ja suurimmalla osalla siirtyy rakenneultraan mennessä ylöspäin... Näin mulle kertoi gyne.
Ja mähän olen vähän vuodellu. Tänään tosin en. Lääkäri tsekkas että kohdunsuu on kiinni ja laittoi tuosta vuotelusta muutaman päivän saikulle.
 
Nopponen
SMV78: Hehehe, mä kans voisin joka ilta mennä aikaisemmin nukkuun ku meidän 4 vuotias... :LOL: Se aina alistuneena menee omaan sänkyyn katteleen kirjaa ja yleensä oon nukahtanu jo ennen ku sit säpsähdän ku tyttö sammuttaa valot. :)

Särö: Mulla on kans ollu supistuksen kaltaisia tuntemuksia jo... :(

Olen iältäni 28 vee. :)

Painoa arvioisin tulleen JO 3 kg... Ei voi mitään mut on kyl tissitki kasvanu ja maha kauhee pötsi jo... Eli kylläpä nekin painoa tuo... eikä vaan mässäily.... (selittelyä...? :ashamed:)

(.) Joo... selkä on ihan sika kipee... Töissä tulevakin v.loppu pitäis jaksaa. :( Ja tosiaan olen tuntenut jotain supistusten tapaisia tuntemuksiakin jo raskaan päivän jälkeen... ? Mitähän tuumaavat ens viikon lääkärineuvolassa asiasta... Vähä nyt mietityttää et mihin rajaan asti sitä uskaltaa osastotyötä tehdä kun selkä kivut vaan yltyy päivän loppua kohden...? Pelottaa et jokin menee vikaan... Mut eipä kyllä vielä huvittais kauheesti saikutellakaan... vielä piiiitkä aika ennen ku lomalle pääsee virallisesti... :(

Semmoista täältä tänään. Nauttikaahan v.lopusta, itse taistelen töissä...

Nopponen 12+5
 
Särö
Ultrasta: Täällä päin piti kans olla rakko tyhjä ennen ultraa.

Koirista: Meillä on neljä seisojaa, kaksi on tullut esikoisen jälkeen ja kyllähän siinä vauhtia ja vaarallisiakin tilanteita on tullut. Hyvin on kaikki koirat suhtautunu lapseen mutta siinä vaiheessa kun lapsi alkoi kävelemään oli jonkin verran murahtelua. Nyt eivät välitä enää vaikka päällä rymyäis. Mut tarkkana saa olla ja ikinä en lasta ja koiria jätä vahtimatta keskenään. Ei silti kannata eristää koiraa lapsesta ettei tule turhaa mustasukkaisuutta.

Mulla ois seuraava etappi sokerirasitus rv 16. Minulla oli raskausdiabetes viimeks ja seuraavat nyt tarkemmin sokereita. Töissä kerroin pomolle tänään. Ihan hyvin se otti, sanoi että hyvä kun kerroin ajoissa että pääsevät miettimään sijaista.

Särö 13+0
 
ikä vielä oon 27vee ;)

Minx onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

Särö Mää oon kertonu 3 lähimmälleni työkaverille, lopuilla taidan paljastaa ens viikolla. Uuden pomon kohtaaminen suoraan sanottuna hirvittää, sillä sain juuri pari kuukautta sitten vakkari paikan, niin mietin, että miten hän ottaa uutisen vastaan : /
Mulla töissä työkaverit kyllä kovasti huolehtii musta, tällä hetkellä kuitenkin teen ihan samaa hommaa mitä hekin. Mullekin saattaa tulla raskaita nostoja, mut teen niin kauan kuin hyvälle tuntuu :)

Supisteluista Mulla niitä muutamia todennäköisesti ollu, nyt ei onneks vähään aikaa *koputtaa puuta*. Kovasti kyllä niitä pelkään, koska edellisessä raskaudessa ne tulivat puolen välin paikkeilla aika kovanakin.

Nanna* Hahaaa :D No kauheesi ylimäärästä ei oo, mut kyllä mää salaa toivoin, että 3-4kg olis menty miinuksen puolelle :D

hillankukka onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :) Meillä on koira ja ainakin esikoisen otti hyvin vastaan. Pariin ekaan kuukauteen ei edes huomannut koko vauvaa. Nyt ovat hyviä kavereita :)

Niittyvilla kyllä siellä masussa on kaikki hyvin :hug:

Saas nähä kostautuuko mulle, kun olin raksaa siivoilemassa 3,5h. Tavaraa tuli kannettua aika paljonkin, joten katotaan vaikuttaako selkään tai masuun.

Tänään poksuu jo 13 vko, hurjaa!! :heart:
 
Ultraus Täällä piti olla rakko tyhjänä ja ultrattiin alakautta, lopuksi katsoi myös mahan päältä. Mittaukset sun muut onnistui kuitenkin paremmin alhaalta ja paremmat kuvat otettiin alakautta :)

Niittyvilla Tiedän ton tunteen kyllä :hug: Mulla esikoinen oli aikoinaan samanlainen. Nt-ultrassa ei saatu tyttöön paljonkaan liikettä vaikka yskin yms. Olin myös huolissani onko kaikki ihan ok, kun oli niin rauhallinen. Mutta ihan terve tyttö mulla täällä on :)

Istukka mulla oli ultratessa takana ylhäällä, mutta kyllähän se paikka vielä vaihtuu varsinkin näin alkuvaiheessa. Turvallisella paikalla kuitenkin vaikuttaisi olevan :)

11+6
 
Hurjaa miten paljon postauksia tullut!

Ainakin painonnoususta on kyselty, mulla ekassa neuvolassa punnittu paino pysyny nyt aika lailla samoissa arvoissa, juur kävin vaa'alla tänään.

Olen töissä kertonut kyllä pomolle ja työkavereille, hyvin on uutinen otettu vastaan ja ainakin pomo käy mun ovella joka päivä kysymässä vointeja :)

Koiria tuntuu täällä ihmisillä olevan, mut onko kenelläkään kokemusta, mitä kissat on tuumannu esikoisesta? Meillä kyllä kaks rauhallista leikattua narttua, toinen on canadan sphynx ja toinen on cornish rex. Tykkäävät kovasti mun ja isukin sylissä olla, mahtaako kissa tulla mustasukkaiseksi vauvasta?

Hemoglobiinin mittaustuloksiin sen verran kommentoin, et multa mitattiin hb jo ennen ku plussasin (väsymyksen takia) suonesta, ja oli 133, jokunen päivä myöhemmin (plussauksen jälkeen) työkaveri mittas sormenpäästä, oli 125... Toisaalta mahtoiko neuvolassaki ekalla käynnillä hipoa 130 sormenpäästä?? Et kyl se jännä vaan on miten sekin arvo heittelee.

omppulimu kyseli minkäikäistä väkeä täällä on: ite olen nyt 25, ehdin täyttää 26 ennen kuin vauva syntyy.

Särö, kovin suloiselta kuulostaa tuo miehesi, sama juttu täällä, mies haluaa koko ajan helliä ja silittää masua ja kyselee koko ajan vointia ja onko kipuja :)

Eilen poksui 9+0, unohdin postata tänne, kärsin migreenistä eilisen ja tuli nukuttua...

Hauskaa viikonloppua kaikille ja jaksamisia niille jotka työskentelevät!
 
Mähän lupasin tulla teille kertomaan ;) Täällä tehtiin eilen eka testi, illalla, pissi rakossa tunnin ja testiin pläjähti niin selkeä viiva! Tänän aamuna toinen testi, pissi rakossa 4 tuntia ja heti viiva oli tällainen:

Aijaa.com - 10776232

Eli keskenmenon jälkeen todella voi raskautua heti :) Mulla ei oo hajua viikoista, mutta toukokuisiin kai ainakin näin aluksi. Hyvää odotusta teille! :heart:
 
LillaVe<3 Mielettömästi onnea, ihana uutinen!! :heart: Todella selkeä plussa. :) Paljon tarrasukkia nyt matkaan!!

Painosta, eilen kirjoittelin, että en ole vaa'alla käynyt. No, eilen siivoillessa jostain mielenhäiriöstä päätinkin astua vaa'alle ja paino oli jälleen pudonnut kilolla. Outoa, tuntuu että olen syönyt ihan hulluna kun 2 tunnin välein on nälkä. :D No, kelpaa minulle, että paino putoaa. :)

Ultrasta, meillä piti rakossa olla virtsaa, että näkyy kunnolla. Ultraaja sanoi, että jos ei ole tarpeeksi niin sitten pitää tehdä alakautta. Itse kävin 15 min ennen ultraa vessassa kun oli niin kova hätä. :D Join sitten kyllä melkein puoli litraa vettä, niin kai sitä virtsaa sitten oli tarpeeksi kun ultra tehtiin vatsan päältä ja ihan hyvin näkyi.

CandleLight ja toukka 12+6, huomenna poksuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
LillaVe<3 Ihanaa, sylilliset onnentoivotuksia sinne! :) Kivaa kun tulit jakamaan ilouutiset. Paljon tarrasukkia pienelle!! P.s. itseki raskauduin heti km jälkeen, ja hyvin ainakin näyttäisi tällä kertaa menevän.

Niittyvilla Eiköhän siellä ole kaikki hyvin! Pieni kuitenkin oli kasvanut ja jonkin verran liikuskelikin.

Lisäraudasta Mä olen syönyt nyt pari viikkoa multitabsin raskaus plus -tabuja, joissa on rautaa mukana. En uskois että siitä ainakaan mitään haittaa on, kun mulla normaalistikaan ei ole tuo Hb ollut kamalan korkea.

Ultrasta Eikö se, pitääkö rakon olla tyhjä vai täysi, riipu siitä, tehdäänkö ultraus alakautta vai vatsan päältä? Mä en kyllä saanut tähän asiaan etukäteen mitään ohjetta, että millasella rakolla pitää mennä. Ja Pepponen, kyllä sitä kutsussa saatua ultra-aikaa voi meillä puhelimitse siirtää, jos ei alkuperäinen annettu aika sovi. :) Itsekin siirsin päivällä eteenpäin että mies ehtii reissusta mukaan.

AnyHope
Hyvä että sait selityksen tuhrutuksille! Toivottavasti ei kuitenkaan kovasti rupea vuotelemaan.

Niin, iästä, saahaan tuosta nimimerkistäkin laskettua.. :) Mutta nyt siis 28, ennen vauvan tuloa ehdin täyttämään 29.

).( Tänään poksui jo 10+0! Jippii! Sen kunniaksi voisin laittaa jo vatsakuvankin, etenkin kun tuntuu, että ihan parissa päivässä tullut iso muutos. Tämä kuva otettu tänään aamulla ennen yhtäkään suupalaa. (pahoittelen huonoa kuvanlaatua, otin itselaukasijalla, joten ei saanut oikein tarkenneltua jne...) Ja lähtökohdassa vatsa oli ihan litteä, koko matkalta saman paksunen kun tosta rintojen alta. Iltasin vatsa tuntuu jo ihan valtavalta kuulalta! :LOL:



Olen kuullut, että raskauden aikana naisen jalka voi kasvaa? Onko muilla käynyt näin aikaisemmissa raskauksissa tai nyt? Mulla tuntuu, että keväällä ostetuissa lenkkareissa varpaat tökkii nyt ikävästi kengän kärkeen. : / Mutta hassua, että näin aikasilla viikoilla voi jo tollasiakin muutoksia tulla?!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nanna 10+0?
 
  • Tykkää
Reactions: Kilu87 ja Sone*
Huomenia!

Terkkuja sairaalasta! Kävin viime yönä vähä lepäileen ja tutkittavana kun mun verenpaineet on niin sairaan alhaset ja sen takia huimaa koko aika! :s Myös supistuksia ja alamaha kipuja ollut nyt... :/ Ottivat mut heti sinne hoitoon ja laittovat tipan jne.. Ja kun ei oltu aikasemmin ultrattu ollenkaan ni epäilivät heti kohdun ulkosta.. Ultrasivat ja kaikki olikin oikein hyvin pikkuisella!! Sydän sykki ja siellä se mylläs :heart: !!! Kyllä tuli pikkusen huojentunut olo, vaikka oma olo ei niin mahtava ookkaan!!! Ollut kuitenkin niin kauan tässä epätietoisuudessa ja nyt kun alko tämmönen kauhea huimauskin...
Sanoi että kun laitteet on niin huonot ja mulla on 4.9. np ultra ni ei ala tarkemmin katteleen ja arvioimaan kokoa tai muuta, mut sanoi että aikalailla viikkoja vastaa.. (oli näkevinään "jotain" takaseinämän luona, sanoi että on voinut olla 2 alkioo joista toisen kehitys on vaan keskeytynyt tai sitten saattoi vaan olla jotain heijasteita..) Katsovat sitten 4.9. paremmin :)

Oisin saanut jäädä lepäileen pidemmäkski aikaa mut siinä oma olo hieman koheni niin ennemmin tulin sitten kotia lepäileen :) Sano että verenpaineita pitää alkaa nyt tarkkaileen ja kattoo neuvola lääkärin kanssa mitä tehään asialle... Pitäis kuulemma vaan koittaa ottaa mahdollisemman rauhallisesti (yeah right ?! tuo 1vuotias vipeltäjä ja 9 koiranpentua pitää kyllä tän mamman aika kiireisenä) :D

Anteeksi oma napaisuus! Perehdyn myöhemmin tarkemmin toisten kirjotuksiin :) Hyviä vointeja! Nyt sitä kuuluisaa lepoa ja salmiakkia :p

-Heiduli87 ja pikkuinenkakkonen 10+2
 
Iso kiitos kaikille mua tsempanneille! Miehen kanssa juteltuani ja yön yli nukuttuani olo on paljon rauhallisempi. Lohdutti myös kuulla, että muillakin on ollut niin laiskoja pikkuisia etteivät ole paljoa liikkuneet :). Näin ekakertalaisena ehkä ylireagoin ja hermostuin liikkumattomuudesta, kun en ole koskaan kuullut että kellään ei olisi nt-mittaus onnistunut.

Päätin yrittää nt-mittaukseen yksityiselle, jos saisi ajan jo ensi viikolle. Sain kunnalle semmoisen ajan, että joutuisin käymään siellä kesken työpäivän, joten jos yksityiselle pääsisi työajan ulkopuolella niin ihan mielellään siitä maksaisin. Saisin mielenrauhan aikaisemmin eikä tarvisi odottaa 1,5vkoa. Mä olen sitä paitsi 13+4 uuden ultran aikaan, silloinhan lienee jo vähän myöhäistäkin nt-mittaus? :O

Tästä päästäänkin töissä kertomiseen, itse olen ihan vasta aloittanut uudessa duunissa ja olen koeajalla, joten en halua raskaudesta kertoa vielä. Olen ollut viimeiset 1,5v satunnaisesti töihinkutsuttavana, joten vihdoinkin kokopäivätyötä saatuani en halua potkuja ekan kuukauden ajalla raskauden vuoksi! Todellakin tarvitsen nämä rahat ja tätä työkokemusta!

Meiltä ei saa poistua kesken työpäivän ja käytännössä se on aika mahdotontakin (aspa) joten joutuisin esimiehelle kertomaan raskaudesta ja sanomaan että menen ihan lakipykälien mukaiseen raskausajan tutkimukseen ja mulla on oikeus poistua paikalta kesken päivän. Jos ei pääse yksityiselle ultraan näin lyhyellä varoajalla, niin sitten ei auta kuin kertoa töissä ja katsoa tuleeko kenkää samana päivänä :'(.
 
Viimeksi muokattu:
Rakosta, mulla kun oli alakautta varhaisultra, niin ei tarvinnu olla täys rakko. Np-ultrassakaa ei ollu eikä siitä kätilö mitään kysyny ja hyvin näky! Nyt tossa rakenneultra lapussa luki että "rakossa tulee olla virtsaa..", että meen kai sinne nyt sit varmuuden vuoks pissaamatta. Sit joskus.

Omppulimu ja papunen 12+4
 
Paljon on taas tullut tekstiä, itsellä tuntuu, ettei ole niin kauheasti ollut asiaa viime päivinä. Odottelen ensi perjantain np-ultraa. Väsymys on melko kokonaisvaltaista, voisin nukkua niin paljon kuin mahdollista. Ja sitä itseasiassa teenkin :D

Tigerina kysyi kokemuksia kissoista ja vauvasta. No, meillä oli kolme kissaa ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Kissat viihtyivät vauvan sängyssä vähän turhankin hyvin ja pelkäsin niitä kauhutarinoita, missä kissa menee vauvan päälle nukkumaan jne. Kun esikoinen syntyi, kissat kyllä kaikkosivat pinnasängystä ja lähestulkoon muualtakin, missä vauva vaan kulloinkin oli. Koskaan ei tarvinnut pelätä, että menisivät oma-aloitteisesti liian lähelle vauvaa tekemään pahojaan. Kun lapsi oppi liikkumaan, törmäsimme ensimmäiseen ongelmaan yhden kissan kanssa: tämä ei lähtenytkään karkuun vaan alkoi puolustaa reviiriään. Eli lapsi sai pariinkin otteeseen tassusta, kun meni liian uteliaasti ottamaan kontaktia. Tämä kyseinen kissa oli luonteeltaan muutenkin melko arvaamaton ja "villi", joten tämä ei ihan täytenä yllätyksenä meille tullut. Pitkän harkinnan jälkeen totesimme, että emme uskalla pitää lasta ja ko. kissaa samassa asunnossa. Kissa sai uuden kodin toisaalta. Toisten kahden kissan kanssa ei ole ikinä ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Nykyisin kissat antavat lapsen ottaa hyvin kontaktia, silittää jne., vaikka eivät nyt varsinaisesti mitään lapsirakkaita olekaan. Jos on kylässä muita lapsia, kissat yleensä lymyilevät saunassa ja tulevat pois vasta vieraiden lähdettyä. Sylittelyä ja rapsuttelua on sitten lapsen mentyä nukkumaan, eli huomiotaan saa jakaa koko ajan jollekin :LOL:

LillaVelle suuret onnittelut uudesta plussasta! Itsekin tosiaan plussasin heti keskenmenon jälkeen ja tällä kertaa toivottavasti kaikki hyvin, niin kuin sinullakin :heart:

heidulille voimia ja tsemppiä ja onnittelut hyvistä uä-kuulumisista!

Niittyvillaa
haluaisin rohkaista tuossa työasiassa, että kyllähän raskaana olevalla on aivan erilainen suojansa noissa sopimuskuvioissa. En usko, että työnantaja uskaltaa ryhtyä irtisanomaan koeajan puitteissa, jos mitenkään voisi epäillä, että kyse onkin raskaudesta. Siitä tulee kovat sanktiot, jos raskaana olevaa syrjii työsopimusasioissa. Itselläni oli viime raskaudessa se tilanne, että työpaikalla käytiin yt-neuvotteluita. Silloin kerroin pomolle jo heti np-ultran jälkeen, koska tiesin, että eivät uskalla lähteä irtisanomaan raskaana olevaa ja halusin varmistaa, että oma paikka säilyy. Vaikka olisi se kuulemma säilynyt muutenkin ;) Niin, ja varmasti siellä ultrassa on kaikki hyvin ensi kerralla!

Joku muukaan ei ollut vielä saanut sydänääniä dopplerilla. Itse en edelleenkään ole niitä onnistunut löytämään, mutta en ole kyllä jaksanut panikoidakaan asiasta. Olihan masussa kaikki hyvin viime viikon ultrassa. Tosin olisihan se niin ihanaa jo vihdoin kuulla ne äänet kotona ja miehellekin kuunteluttaa...

Itselläni on joka kerta ultratessa kehotettu käymään vessassa ennen toimenpidettä. Hassua, miten nuo käytännöt vaihtelevat! Ja tosiaan, ultra-aika tuli postissa, mutta todella helposti sitä sai siirrettyä itselleen paremmin sopivalle ajalle. Kai se on niin, kun Helsingin sairaaloissa asiakasmäärät ovat hieman toista luokkaa verrattuna pienempiin sairaaloihin, että automaattinen ajanvaraus on ehdoton edellytys.

Tulipahan romaani! Nyt päiväunille :)

kwaidan ja nalle 10+5

*muoks* Niin, 29 vuotta on tullut täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kissat meillä suhtautu tosi hyvin esikoisen syntymään. Meillä on kaksi leikattua, poika ja tyttö. Sosiaalisia kissoja, muttei kuitenkaan mitään sylissä viihtyviä. Vähän kissat kävi nuuhkimassa, mutta ei muuten oikeen reagoinut mitenkään. Sillon kun vauva itki niin kissat tuli ihmettelemään viereen. Makuuhuoneeseen meillä kissat ei päässyt, joten ei tarvinnut pelätä sänkyyn menemistä yms. Ikinä ne ei vauva-aikana raapaissut tms. Eikä nyt taaperoaikanakaan ole raapaissut kuin pari kertaa, tosin sillon kissat on itse ollut uhattuna. Hellemmin noi raapaisee kuitenkin lasta kuin aikuista. Kissat tulee kuitenkin edelleen lähelle esikoista ja antaa silittää, vaikka esikoinen välillä vetääkin hännästä tms.

Lillave Paljon onnea uudesta plussasta ja nyt paljon tarrasukkia mukaan! :)

Mulla jalka kasvoi edellisen raskauden aikana kahdella koolla, mutta on siitä palautunut. Osa siitä oli turvotusta ja nykyään menee myös jotkut samankokoiset kengät kuin ennen raskautta.

12+0 POKS :heart:
 
Niittyvillalle halusin tulla sanomaan, että jos sinut irtisanottais heti raskausuutisen kerrottuasi, niin voisi samantien päätellä että irtisanominen johtuu siitä ja olisi näin ollen se olisi laiton irtisanominen. Harva firma uskaltaa lähteä irtisanomaan raskaanaolevaa ilman todella pätevää syytä, edes koeajan puitteissa. Että tuskin sinun tarvitsee irtisanomista pelätä. :)

Jalan kasvusta, edellisessä raskaudessa ei juuri muuten kasvanut kuin painui tuo jalan kaari alaspäin ja jalkapöytä leveni.
 
LilleVe, hienoja uutisia! Paljon tarkkasukkia teille matkaan! Käy kertomassa kuulumisia myöhemminkin! :)

Nannalla on jo ihana maha! Kaunis!

(.) taitaa saada sulut käännellä jo täälläkin päin, työkaveri arvasi jo mahasta, missä ollaan menossa. Esimiehelle kerroin pakon edessä, np-ultrakäyntihän on palkallinen, joten piti tunnustaa, mihin vapaata tarvitsisin. Äsken kuuntelin sydänäänet, niin karkasi ensin pienen kuuntelun jälkeen alta (ja äänet kuuluivat aivan eripuolelta kuin viimeksi, ihanaa!) ja sitten kun löysin uudelleen, kuului jumputus välillä vaimeasti ja välillä todella kovaa, vaikken itse anturaa liikuttanut :) Taisi olla pyöriminen käynnissä, kun sykkeetkin kohosivat kokoajan ja doppleri näytti 165 ja lopulta 172 äänten voimakkuuden vaihdellessa :)

Enää viisi päivää np-ultraan (ja perheille kertomiseen!), iih!

Kilu ja Onni-Unelma 11+5
 
Eilen poksui 13+0 :heart:

Eilinen työpäivä eli toinenkin meni ihan ok tai no.. Ei. Tosin aamulla oli järkkyttävää herään yleensä siinä puoli kuuden- puoli seitsemän aikaan. Eilen heräsin sitte jo viideltä oksentamaan.. Päätin sitte jäädä hereille puolin tunnin kuluttua uudelleen. Väkisin söin leivän. No se ei todellakaan pysyny sisällä. Lähdin kuitenkin töihin koska en viittiny jäädä pois. Meniki iha hyvin kun iltapäivä koitti heikotus alkoi no onneksi työkaveri tuli ja mulla ei ollu asiakasta. Sain syötyy vähä mahdollisimma kaloripitosta ja pysyiki hetke sisäll. Kotiin päästyä huilisin ja söin energiaruokaa. Tuli illalla ulos :/ tää on vähä erilainen työnalku. Ite en kumminki halua SAIKKUA kun vast palasin en vaa halua. Mutra kai on pakko jos taas tää alkaa :( nyt koitan syödä vaikka väkisin :(

Lillave onnea!!!

Juli ja Mini 13+1
 

Yhteistyössä