*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Onkos muiden perheet miten ottanut uutisen?
Meillä ei minun äitini ole kysynyt kertaakaan vointiani, tai ei muutenkaan ole yhtään kiinnostunut, on niinkuin en oliskaan raskaana. On niin loukkavaa.. Iso-mummo tänään totesi että eikös nuo olis jo riittänä ja sie se et luovuttanu (kun keskenmenoja takana josta sekin tietää) ja viel et halusko mieskini vielä uuden vauvan..!
Joutu ihan itkua pidättelemään... Harmittaa niin plajon että meidän suku se ei vaan voi iloita tästä asiasta, vaikuttaa näihin omiiin mielialoihinkin aika paljon.
Miehen suku on kyllä ottanut asian hyvin onneksi :)

11+3
 
Heips,
täällä ois yks maalismamma lisää.=)Laskettu aika 6.3.

Olen seurannut ketjua pitkään,mutten ole rohjennut kirjoittamaan omia kuulumisia.

Siispä,tässä vähän taustaa..
olen 42-vuotias neljän lapsen äiti.Edellisestä synnytyksestä on jo vierähtänyt tovi aikaa,14 vuotta.10 vuotta toivottiin et saatas viel iltatähti,sit luovutettiin.

No ehdin tehdä tovin töitä,kunnes jäin vuosi sitten sairaslomalle käden hermopinteen vuoksi.Käsi leikattiin helmikuussa 2012,mut kivut jäi.Olen ravannut käden hoidossa milloin missäkin ja viimeisen tuomion sain viime viikolla,käteen jäi CPRS kipuoireyhtymä.
Olen syönyt vaivaan monenlaisia särkylääkkeitä,mikään ei auta.Viimeisimpänä Lyricaa 150mg aamuin illoin.No tuosta lääkkeistä sain hirvittävän allergisen reaktion ja sitä ihmeteltiin miks? Olinhan syönyt lääkettä pitkään miedommalla annostuksella ja eiku tutkimuksiin.
Ja sitten tulikin se suurin yllätys,olen raskaana.Mitään siiheen viittaavaa en ollut huomannut tai mitä olinkin laitoin ne lääkkeen piikkiin.
Lääkäri määräs työkyvyttömyyseläkkeelle sairauden vuoksi ja nyt onkin uusi tilanne taas edessä kun eläkkeellä ei voi olla äitiyslomalla.No sehän ei mua haittaa.
Vauva on todellakin tervetullut,koko perhe odottaa innolla.Itse varmaan jännitän ehkä liikaakin.Mut pelottaa vaan niin moni asia,miten kaikki menee,olenhan jo aika iäkäs =)
Eilen tuhrutteli vähän ruskehtavaa vuotoa,muuten mennyt ihan kivasti.Ekassa neuvolassakin jo käyty ja sydänäänet löytyi heti.Nyt jännitän kovasti ultraan menoa,mut onneksi se on jo perjantaina.

Hillankukka 11+6
 
Pikapäivitys puhelimella:

Neuvolassa käyty ja ultralla pientä kurkattiin ja siellähän hän oli :heart: vastasi hyvin 9+ viikkoja. Liikuskelikin jo useaan otteeseen ultran aikana. Kuvakin saatiin mukaan :) harmi vain kun ei ehtinyt nappaamaan kuvaa kun oli koko sivuprofiili ja komeasti jalat pystyssä :) sen jälkeen päätti kääntyä ja saatiin osa vauvasta vain kuvaan. Mut pääasia, että näki sykkeen ja kaupanpäällisenä liikkeet :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Soonfab onnea tuplauutisista! Meiltä löytyy suvusta kaksosia, joten jännitys on ollut kova, että montako siellä on.

Vaatehankinnoista, esikoiselta on paljon kamppeita jäljellä, mutta kyllä sitä pitää pienelle jotain omaa ostaa, etenkin jos on poika, meillä kun on lähinnä noita tyttöjen kamppeita. Mitään en ole vielä uskaltanut ostaa.

(.) : terkkuja ultrasta! Yksi pikkuinen löytyi vahvalla sydämen sykkeellä varustettuna! Pieni heilui ja vilkutteli siellä kovasti. Itku pääsi kun syke löytyi, jännitti nimittäin hirveästi. Pituutta oli pienellä 5,9 cm. Seulojen suhteenkin oli kaikki kunnossa. Riski poikkeavuuteen oli 1:100 000, eli todella pieni. Ultraaja sanoi, ettei ole ennen nähnyt yhtä pientä riskiä, konekkaan ei laske tuota sataa tuhatta pidemmälle. Lasketun ajan voisi päivittää 3.3.2013 ja poikaolon. Ei muuttunut ultrassa ja pikkuinen vastasi noita neuvolan laskemia viikkoja, edellinen LA oli oma laskema. Iltapäivästä pitääkin lähteä töihin, loma on ohi! Tässä vielä ultrakuva:


CandleLight ja 12+3
 
Onpa ihania ultrauutisia ja kuvia :heart:

Perheiden reaktioista, mun suvussa tietää täti ja hänen tyttärensä eli mun serkku, täti soittelee kuulumisia ja vointeja koko ajan, serkku rupes jo suunnittelemaan neulostyötä pikkuiselle talven varalle <3

Miehen puolelta tietää veli ja sisko, veli tarjos välittömästi pinnasänkyä ja ku sattumalta oltiin yötä siellä ku uutinen tuli ilmi, ni huolehti mun hyvinvoinnista tosi kivasti, katto et saan ruokaa ja et on vettä tarpeeks ja et on valot etten kompastu jos yöllä tarvii käydä toisessa rakennuksessa vessassa :)

Sone*, mä uskoisin et mun äitini ei ota asiaa kovinkaan hyvin, mä imitoinki miehelle et ku se kuulee, sielt tulee joku helvetin korkeakaikuinen "täh!?" Et innolla en odota uutisen kertomista, hänellä jo mun isosisko silmäteränä, odottaa myös esikoistaan, la tammikuussa.. Äitini silmissä en kai ole tarpeeksi kypsä äitimateriaaliksi tai en tiä mistä johtuu, mut reaktio on melko arvattavissa. Mut onneks täti ja serkku huolehtii ja kyselee :)

Hillankukka42, tervetuloa joukkoon ja onnea iloisista uutisista!
 
Soonfab4 Tuplaonnea!

Monella on ollut taas ihania ultrakuulumisia, onnittelut kaikille!!

Sone* meidän porukat kyselee jatkuvasti vointia ja on olleet muutenkin tosi positiivisia asian suhteen, MUTTA pitää ottaa huomioon, että tämä on (mahdollisesti) heidän ensimmäinen lapsenlapsensa.

Hillankukka tervetuloa joukkoomme!!

(.) Mä alan oleen aika kyllästynyt tähän oksentamiseen. Aamupala pysyy vaivoin sisällä, lounas ei lainkaan jne. Olo on koko ajan ihan hirveä, huippaa ja maku suussa on jotain sanoin kuvaamatonta purkasta huolimatta. Ainoastaan illalla klo 19 eteenpäin on ok olo ja ruoka pysyy yleensä sisällä... Yök yök yök!!!
Jotain aina kuitenkin jää sisäänkin, sillä paino on pysytellyt samoissa lukemissa.
 
Sone: me ei olla vielä kerrottu muille kuin miehen veljelle ja sen vaimolle, joten itellä vielä edessä kertominen. mä niin haluaisin jo nauttia tästä täysillä, kun toinen siellä niin ihanasti jo liikuskelikin. Mutta mä en jotenkin edes uskalla kertoa jos sieltä tuleekin jotain kommenttia. meillä pienet on kyllä isovanhemmille tärkeitä, mutta kun viimeksi synnytys oli viedä hengen niin tiiän, että murehtivat ja varmaan ihmettelevät, että ollaan taas tässä tilanteessa. np ultra on toki vielä edessä, mutta kyllä mä omalle äidille sitten jo kerron. mun mielestä pääasia on mitä itte ajattelee tästä raskaudesta ja ite olen positiivisin mielin pienestä ja aivan ihanaa, että meidän pienestä miehen alusta tulee vielä isoveli. pakahdun tässä melkein, joten yritän pitää siitä ajatuksesta kiinni :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kilu Mun käsittääkseni yleinen ohje on, että 5 päivää pitää olla heittoa lasketussa ajassa. Mulla esikoinen vastasi +5 päivää ja la muutettiin. Älä ole huolissasi tuosta parin päivän heitosta ultrien välillä. Kyllähän nuo mitat varmasti riippuu osin mittaajasta ja vauvan asennosta. Varsinkin alussa vauva on niin "kasassa", että sekin voi tehdä mittaeroja. Siitä kun vauva sitten suoristuu niin mitta voi ollakin vähän erilainen.

Nälkä ja Jano on koko ajan. Voin juoda helposti kolmekin lasillista vettä putkeen ja silti jano vaivaa.

Sukupuoli kysytään, jos vain pikkuinen sen tahtoo näyttää :)

Muiden suhtautuminen uutiseen Me eilen kerrottiin sitten kaikille ja vastaanotto on ollut vaihtelevaa. On tullut onnitteluja ja osa on ollut innoissaan kovasti. Mut sitten on ollut myös niitä jotka ei ole vaivautunut edes onnea sanomaan. Yritän olla miettimättä asiaa, vaikka vähän pahamieli siitä väkisinkin tulee :/ Mun oloja ei ole kysellyt kuin pari ystävää, äidiltä vähän odotin voinnin kyselemistä mutta ei.

11+4
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Päivittäin kyllä käyn lukemassa, mutta sitten tämä kommentointi jää :/

Osaanotot kaikille ikäviä uutisia saaneet :hug: Täälläkin edellinen raskaus päättyi diagnosiin kkm keväällä :(

Onnea kaikille taas hyviä uutisia saaneet ja yllärituplatkin :heart:

Nimistä olitte keskustelleet. Nikkiä en muista, mutta yhdellä täällä oli mein pojan etunimi suosikeissa ;) Nykyään ei hirmu yleinen tunnu olevan vaikka ihan kalenterista löytyy :D Meillä on noi lasten nimet niin, että tyttöjen etunimet alkavat samalla etukirjaimella minun nimeni kanssa ja pojan nimi alkaa samalla etukirjaimella iskän nimen kanssa. Toisaalta olisi kiva jatkaa tätä "traditiota", mutta tytöille kivoja nimiä onkin sitten tuolla "meidän" kirjaimella aika vähän enää "tarjolla" :/ Mahdolliselle pojalle kyllä on nimi jo valmiina.

(.) tänään oli lääkärineukkula ja siellä lääkäri nyt ultrasi vielä mun mielenrauhan vuoksi ja kyllä täälläkin vielä ainakin pikkuinen on hengissä mukana, heilui ja potkutteli menemään :D Nyt sitten odotetaan pari viikkoa niin pääsisi nt-ultraan....
Täällä edelleen väsyttää ja ällöttää lähes kaikki, mutta onneksi ei ole tarvinnut enää hetkeen pönttöä halia!

Nyt on taas mentävä valmistamaan tuo esikoinen pesispeliä varten!!

natusani 10+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Flunssa senkun jatkuu, kävin eilen hakemassa vahvemman antibiootit, ja vaikka lääkäri kuinka vakuuttelin niin aika huolissani mä kuitenkin olen siitä, miten nää vaikuttaa tähän kasvavaan alkioon.

Tervetuloa
uusille, onnittelut ultrassa käyneille ja surunvalittelut ikäviä uutisia kuulleille.

Mulla on enenevässä määrin repiviä alavatsakipuja, varsinkin jos liikkuu äkillisesti, huono olo tulee helposti, täytyy aina olla jotain pientä syötävää taskussa jos liikkuu kaupungilla. Aloitin eilen lisävitamiinien syömisen. Rautaa en vielä, vaikka sitäkin tuossa hyllyssä jo on.

Eilen iski paniikki, että kaikenlaista pitää hankkia! Kävin siis apteekissa ja huomasin siellä Aventin rintapumpun. Omani myin eteenpäin jo aikaa sitten, joten uusi on hankittava ja kokemuksesta johtuen en muuta merkkiä edes ajattele. Ja yhdistelmävaunut ja turvakaukalo. Ja vaatteita. Olen lahjoittanut eteenpäin KAIKKI lasteni pienet vaatteet, joten kaikki on hankittava.

Mä olen sairastanut kaikkien raskauksien aikana jo raskausaikana alkaneen synnytyksen jälkeisen masennuksen ja sen takia otinkin asian puheeksi neuvolassa jo nyt. Samoin kerroin meidän lastenvalvojalle jo, että olen raskaana, että sen prosessin aloittaminen ei ole iso asia kun masennusoireet alkavat, jotta saan apua kotiin ja lapsille. Ts. saan tänne kotiin kodinhoitajan auttamaan raskaimman ajan yli. Luulisi, että tieto siitä mitä tulee tapahtumaan, auttaisi, mutta ei se vaan niin ole. Onneksi mun baby bluesini ei ole koskaan ollut sitä, etten saisi kontaktia vauvaan tai jotenkin inhoaisin tai vihaisin koko lasta, kuten joillakin on. Se vain lamaannuttaa mut täysin enkä kykene pahimpaan aikaan hoitamaan kuin aivan pakolliset asiat. Lapsista huolehtimisen ja ruoanlaiton.

En ehkä halua kuitenkaan aiheesta tämän enempää avautua täällä, mutta jos joku haluaa mun kanssani jutella enemmän aiheesta, mut tavoittaa yksityisviestillä.

Piti mun jostain muustakin tänne jaaritella, mutten enää muista mitä se oli. Jonain toisena päivänä sitten.

Tikuliina ja tyyppi 8+4
(muokkasin lihavoinnit)
 
Viimeksi muokattu:
Nälkä ja jano on täälläkin lähes koko ajan, syön noin 2h välein jotain pientä, muuten tulee öklö olo. Töissä on ollut vähän vaikeaa, kun alan hyytyä klo 11 lounaan ja kahvitauon (vasta 14 jälkeen) välillä suht pahasti eikä asiakaspalvelutiskillä voi mussuttaa mitään, vaan syöntimahdollisuus on vain tauoilla.

Vessassa ramppaaminen ihan kamalaa, öisin 2-3 kertaa ja valveilla noin tunnin välein! Duunissa alkavat varmaan kohta ihmetellä, lähin wc on eri kerroksessa enkä pääse huomaamatta häipymään...

Mistä olette ostaneet äitiysvaatteita? Meille ei varmaan (terveyssyistä) tule kuin tämä yksi lapsi ja rahaa menee paljon kaikkiin tarvikkeisiin, joten en haluaisi hirveästi törsätä äitiysvaatteisiin. Raskaus on lyhyt ajanjakso ja tuskin siis tarvitsen äippävaatteita myöhemmin. Kävin kirppiksellä kauhistumassa, kun H&M äitiyshousut oli 15e :confused:. Eikä kunto tod mikään priima! Ellokselta kuitenkin noin 30e uudet farkut...

Perheen suhtautumisesta: mun vanhemmat on ihan hepulissa, onnellisia mutta samalla huolestuneita ja pelokkaita. Eka lapsenlapsi heille ja sen kyllä huomaa :LOL:.

Perjantaina menee rikki 12vko ja silloin ultra, odotetaan ihan hirveästi!
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille :)

Pahoittelut ja voimia Perhis ja Heisu81.

Nopponen, selkäsärky on kyllä ikävä vaiva, mullakin on joskus aamuisin selkä ihan kankea yön jäljiltä. Onneksi mulla on tuo kylkikipu nyt loppunut.

Toiveikas84 Mitä olet tykännyt vartalotyynystä? Mistä sellaisia voisi ostaa?

Nanna83 mulla on myös alavatsalla nipistyksiä jos esim. nousee tuolilta nopeasti. Joskus täytyy istahtaa samantien uudestaan ja odotella että helpottaa.

SoonFab4 muistaakseni teillä on kolme lasta ennestään? Eli teillä on kohta ihana suurperhe :) . Mulla on menossa myös neljäs raskaus ja miehen pahin pelko oli että olisi tällä kertaa kaksoset, ei ollut. Itse ehkä jopa salaa toivoin että olisi ollut kaksi :)

Sone Harmi jos ihanan uutisen kertominen ei ilahduta kaikkia! Yritä olla liikaa pohtimatta niitä. Meillä on myös jotkut sanoneet että eikö nuo kolme olis riittäny??? Saisivat jättää tuollaiset kommentit sanomatta!!

Pihlaja78 12+3
 
Pissaamisesta:
Raskaana, hoitoalan työntekijänä ja vieläpä töissä kotipalvelussa... ei hyvä yhdistelmä.
Pissattaisi joka 2.-3.tunti, mutta kun asiakkaiden vessoja ei ilkiä käyttää.

Pissalla pääsee käymään siis toimistolla ennen kotikäynneille lähtöä ja sitten sieltä tultua ruokatunnille. Pissaamisen väli venyy pahimmillaan 5 tunniksi.

En tiedä onko sikiölle hyväksi, kun en töissä ollessa juo paljonkaan nesteitä tuon vuoksi ettei pääse pissalle. Yritän sitten töitten jälkeen kiriä tuota "nestehukkaa" kotona, kun vessakin on lähellä.

Onko kellään muulla vastaavanlaista ongelmaa?
 
Viimeksi muokattu:
anncarol Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Nopponen No onpas sulla ollu tuuria noiden nimien suhteen : / Mulla aina sama pelko, kun joku kaveri tai sukulainen antaa nimen lapselleen, että sieltä tulee joku oma suosikki.

Sone* Onpas ollu kurja vastaanotto :hug: Pahinta varmasti on, kun omat läheiset ajattelevat noin negatiivisesti. Onneksi edes miehesi puolella iloitaan asiasta. Voimia!

Hillankukka Tervetuloa porukkaan mukaan! :wave: Mulla on työkaveri joka sai kans 42-vuotiaana esikoisensa 11 vuoden yrityksen jälkeen ja heilla on kaikki mennyt niin ihanasti kuin vain voi. Tsemppiä sinne ja hyviä vointeja! :)

Leo & Candlelight Ihania uä-kuulumisia teillä :)

Täällä käyty ekaa kertaa lääkärissä, kohdun suu siisti? ja paikat kiinni :) Sitten lääkäri ultras vielä nopsaa ja siellä pikkuinen nukkuin kaikessa rauhassa :heart:

Mulla on alkanu taas tämä, että jos jostain kumman syystä herään öisin, niin en saa enää unta. Viime yönäkin valvoin parituntia ja pyörin kun uni ei tullu.. Viime raskaudessa just samaa. Toivottavasti vaan ei joka yö toistu : /
 
Oi, paljon hyviä ultrakuulumisia taas :heart:

Pihlaja78 Vartalotyynyyn olen kyllä ollut ihan tyytyväinen parin yön perusteella. Paljon paremman asennon saan ja ei mahaa ahdista. Mä ostin ton Lidlistä viime viikolla tarjouksesta, aattelin testata et kestääkö mitään :) Se vaan kun tykkään vaihtaa asentoa yön aikana usein niin tota tyynyä saa oikein raahata perässä kun se on niin iso. Mies toteskin eilen illalla että mulla on näköjään uus kumppani kainalossa kun niin kovasti sitä tyynyä rutistelin :D

Hillankukka Tervetuloa meidän mukaan kasvattelemaan masua :)

Miten voikin mieliteot ruoan suhteen vaihdella näin paljon. Päivällä etos kaupassa jos ajattelinkin ostavani muuta kuin hedelmiä ja sit illalla iski kauhea wings-himo. No niitähän oli sit saatava :) Välillä menee päivät niin ettei tuu lämmintä ruokaa syötyä oikein lainkaan.

Mites muuten teillä muilla, onko seksihalut lisääntyneet vai vähentyneet odotuksen myötä?

Toiveikas84 & Papu 10+0 POKS! :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia, onnea niistä :heart:

Toiveikas84 Minulla viskoo nuo mieliteot ihan samalla lailla :LOL:

Seksihaluista Mää nään jopa seksiuniakin, että kyllä hormoonit hyrrää :whistle: :D

alisa84
Tutulta kuulostaa tuo keskellä yötä valvominen edellisen raskauden tiimoilta. Tsemppiä ja jaksamista valvoskeluihin, se on hermoja raastavaa :hug:

Sintu Minä teen tuota juomattomuutta iltaa/yötä vasten. Kun tuntuu että jos yhtään ylimääräistä juo, heräilee parinkin tunnin välein kaameaan pissahätään. Ja vaikka nyt kuinka olen rajoittanut iltajuomisia, siltikin sen kerran yössä on käytävä pissalla. Tuo on kyllä varmasti inhottavaa, kun oikeasti ei ole sitä työpaikan vessaa käytettävissä kokoajan : /

Raskausuutisen vastaanottamisesta
sone kyseli. Meillä on onneksi ollut hyvä ja iloinen vastaanotto. Tosi, tosi harmi että jotkut ovat joutuneet kokemaan nuivaa suhtautumista, olen tosi pahoillani teidän puolesta :hug: Maailman iloisin asia raskaus, niin jo pitää olla ruttuturpia ne jotka kuivan nuivasti suhtautuu :mad:

Liikunta Nyt kun päivät ei mene pelkästään oksennellessa, on taas tullut mieleen että vähän jotain jumpantynkää voisi kotona tehdä. Tietääkö kukaan netistä mitään hyviä videoita/ohjeita?

Meliah 12+3
 
Tervetuloa uusille! :) Ja onnea kaikista hyvistä ultrakuulumisista!

Uutisen vastaanottamisesta, kaikki on ottanut asian iloisen yllättyneesti vastaan. Kaikki odottavat innolla ja kyselevät kuulumisia, anoppi on jo jopa ostanut vauvanvaatteita. :D

Seksihaluista, hieman ovat olleet kadoksissa, varmaankin jännityksestä johtuen. Nyt kun ultrasta tuli hyviä uutisia, niin halut ovat palanneet, olen vissiin rentoutunut. :)

Pissahädästä, oon kaupanalalla töissä ja meillä on yksintyöskentelyä. Pahimmillaan ollaan yli 4h yksin, joten siinä ei paljoa pissalla käydä. Töissä siis pitää yrittää olla juomatta liikaa tai sitten joutuu käymään juoksupissalla. Asiakkaat kyllä tulevat heti silloin kun vessaan pääsee... :D

Mielihaluista, pitsasta pidin ennen kovasti, nyt etoo pelkkä ajatuskin. Tekee mieli kaikkea tavallista kotiruokaa, etenkin keittoja!

( . ) Ei mitään ihmeellistä oloa, kaikki hyvin. Nälkä vaivaa aina 2 tunnin välein ja nännit on arat (nyt vissiin kyllä helpottamaan päin). Eilen palasin lomalta töihin ja kerroin pomollekkin raskaudesta, hyvin otti uutisen vastaan ja onnitteli. Tänään taas iltavuoroon töihin.

CandleLight ja Toukka 12+4
 
Huomenta!

Mieliteot ruoan suhteen vaihtelee täälläkin aika rajusti. Päivän aikana mulla voi mieli muuttua moneenkin kertaan, toissapäivänä ei tehnyt yhtään mieli pastaa, eilen illalla sitä oli sit IHAN PAKKO saada.. Nyt huomannu yhä selkeämmin et ruoat joista aikaisemmin tykkäsin, en tykkää enää nii paljoa. Onko muut huomannut et lämmin ruoka ei maistu yhtä paljon ku ennen, itse voisin vedellä vaan salaattia monta lautsellista päivässä! Kattoo työkaverit kummissaan ku lautasella on pieni nokare jotain perunaa ja lihaa ja kauhia kasa salaattia :D

Seksihalut EHDOTTOMASTI LISÄÄNTYNEET!

Liikuntaa olen nyt taas alkanut harrastamaan, sellaista reipasta ½ tunnin lenkkeilyä joka toinen päivä kaverin kanssa, on ihan virkistävää, aina ei tarvi nukkua päikkäreitä ku lähtee illan suussa lenkille, sit on sopivan väsynyt menemään yöunille jo :D

Yöheräämiset on ärsyttäviä!!! Joka armas ainoa yö herään klo 03:19, käyn pissalla ja sit nukun levottomasti ku tiedän et 05:00 kello pirisee...

Tyynyt helpottaa ainakin omalla kohdalla oloa ku menee nukkumaan, kylkiasennossa ku tykkään nukkua, ni aina tyyny jalkojen väliin tai jos selällään ni polvien alle.

Tigerina ja jyvänen 8+6
 
Nopponen
Ihania ultrakuulumisia taas monilla! :)

Tervetuloa Hillankukka!

Seksihalut; ehdottomasti lisääntyneet... alussa etoi niin eipä paljo kiinnostanu. :)

Minun sukukaiseni on ottaneet uutisen vastaan hyvin ja olleet iloisia asiasta. Paitsi toinen mummoni... ihmeellinen asennoituminen minun lisääntymiseeni. Tykkää kyllä esikoistytöstämme tosi paljo ja haluaa viettää aikaa hänen kanssaan, mutta on aina sanonut jo etukäteenkin että älä sitten tee enempää!!!??? En ymmärrä miksi en saisi? Ja nyt ku kerroin tuumas vaan et voi ei, ajattelin että tyttönne "saisi" olla ainokainen. Minusta se on rikkaus että saa sisaruksia! ja tyttö odottaa kovasti että pääsee isosiskoksi. En ymmärrä tätä mummoani sillä sikollani 2 lasta eikä ole hälle puhunut tällaisia koskaan... Vähän kyl on loukannu. Onneksi muut on kannustavia. :)

Sintu:
Mä oon kans hoitoalalla, esikoisen aikaan olin kotihoidossa ja voi kauhia että se pissaamattomuus oli kamalaa!!! Mun oli sit raskauden edetessä pakko otta yks mummu joka oli siisti paikkana käydä ja alkaa käyttään joka päivä hänen wc:tään. Se oli siis PAKKO. Jos en ois juonu olis tullu pääkipeeksi ja huono-olo... Nyt oon osastotyössä ja vessa niin ihanan lähellä! :) Tosin työ on raskaampaa... saapa nähä joudunko nytkin saikulle jo rv 26....?

Liikunta, työpäivän jälkeen ei jaksa! Olen kokoajan jalkojen päällä töissä ja pumppaan mummuja ja pappoja niinku salilla oisin joten en tartte lisää fyysistä rasitetta ollenkaan. Nyt kun pahoinvoinnit helpotti olen kyllä vapaapäivänä käynyt uimassa ja kävelylläkin. Mut ei liian raskasta et jaksaa sit taas töissä. Painoa on kyl tullu jo varmaan 3 kiloa kesäkuun alusta... :ashamed:

(.) Mulla on niin outoa kipeääkin "kramppailua" välillä tuolla kohdunseudulla et alkaa kohta hirvittään että joko nyt alkoi jonkinmoiset supistelut...? Onko kellään näillä viikoilla ollu tällaista? Kiva ku on niin raskas työkin niin saa miettiä mitä uskaltaa tehä ettei vaan käy huonosti... Esikoisesta alkoi kipeät supparit jo 20 + viikoilla... Kestin kyl 38+ viikolle ennen ku synty mut en ilman todella rauhallista oleilua kotosalla jo viikosta 26+. Alko vaan hirvittään et joko nyt!!! Vaan onko vaan venymiskipujas ku kohtu kasvaa... Mut ku tuntuu et koko alavatsa menee ihan kovaksi ja se kestää useita sekunteja... suppareilta kuulostaa, eikö?? Viikon päästä lääkärineuvola, pitänee mainita asiasta... Ja kattovat alakauttakin, toivotaan et paikat on tiukasti kiinni! :) Sitä ennen vielä kamala työputki edessä, illasta aamuvuoroon menoa... eli todella raskasta!

Taas kauheen pitkä stoori... :ashamed: Anteeksi!

Nopponen 12+4
 
Liikkua olen yrittänyt jaksamiseni mukaan, ennen siis noin 10km kävelylenkit pari kertaa viikossa ja pari kertaa viikossa kuntosalila. Mutta nyt hengästyn ihan älyttömän helposti, sata metriä niin rupeaa jo sydän hakkaamaan ja pitää läähättää. Ihan kamalaa. Oon nyt sitten vaan käyny todella rauhallisillä n. puolen tunnin lenkeillä ja sillon tällön salilla. Oikee harmittaa toi hengästyminen. En voi käydä enää ees mun parhaan ystävän kans lenkillä kun en millään jaksa sitä tahtia enkä vielä oo kertonu uutisesta. Hankalaa. :(

Seksihaluista sen verran, että niitä ei juurikaan oo. Johtunee varmaan lapsettomuushoidoista ja siitä, että lääkäri kerto koska pitää olla yhdynnässä, ja siihen meidän molempien kolmivuorotyöt+pakolliset kesän juhlamenot niin voin kertoa, että ei ollu hauskaa. Tuntuu, että on ollu PAKKO sekstailla tiettynä päivinä jo yli puolen vuoden ajan, niin siitä on kadonnu sponttaanius ja hauskuus. :( Itsellä hirveän paha mieli asiasta, mies kyllä haluais, mutta mua aivan ahdistaa. :( Toki nyt on jo hieman menny parempaan suuntaan, mutta paljon olis vielä parannettavaa.

Ruokahalu mulla on kasvanu ihan järkysti, voisin syödä vähää väliä enkä todellakaan mitään terveellistä. Nyt pitää ottaa kyllä itseä niskasta kiinni ja ruveta pikkasen miettimään mitä suuhunsa laittaa.

minttu ja kääpiö 11+2
 
minttu_89, musta joku viisas sanoi tässä tai toisessa ketjussa, et niin kauan ku on pahoinvointia, ni pitää syödä sitä mikä maistuu! Sul on sit pahoivoinnin helpotuttua aikaa runsaasti panostaa terveelliseen ja monipuoliseen ruokaan :) ja mulla toimii ainakin ku toisinaan korvaan karkit hedelmillä, kyllä niistäki sen makeanhimo lähtee :) sipsejä mun ei tee edes mieli enää, mua oksettaa se ajatus niiden rasvaisuudesta!

Hengästyn itsekin tosi helposti, se on kummaa! Aika rauhaksiin saa mennä et ehtii vetää happea :)

Kurjalta kuulostaa tuo hoitosi :( tosin kyllä siitä taisi jotain hyvää saada? :)
 
Tuhruttaako muilla?

Mulla oli taas aamulla ruskea läiskä pikkuhousunsuojassa ja vähän punaistakin jäi paperiin pyyhkiessä.: /

Sunnuntainahan ultrassa oli kaikki ok, mutta kun aiemmin ei ole tuhrutellut, niin väkisin alkaa miettiä km mahdollisuutta... :stick:

AH 10+6
 
ON:
Tänään oli yhdistelmäultra. Niskaturvotus oli 1,5mm ja lukema oli ihan normaali näille päiville. Pikkuisella oli mittaa 55,3mm. =)
Verikokeen tuloksen saamme postissa 2 viikon sisällä.

Kaikki raajat löytyi pikkuisella ja sormetkin erottuivat. Sieltä hän meille vilkutteli, kovasti liikkui ja pyörähteli. :heart:
LA aikaistui parilla päivällä eli olisi 6.3.2013.

Istukka oli kohdun perällä joten todella sopivassa paikassa. Kätilön mielestä pikkuisen liikkeet voi alkaa tuntemaan rv 20 tienoilla juuri tuon ansiosta että istukka on perällä. Jos se sijaitsisi lähempänä kohdun suuta, se voisi vaimentaa liikkeiden tuntua.

On tämä kyllä niin ihmeellistä. :heart:

Lopuksi vielä ultrakuva:
Aijaa.com - 10765486

Sintu74 & masukki 12+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: CandleLight
Heipppppaaa :)

Sintu74: Onnittelut hyvistä kuulumisista.. :)

AnyHope: Mulla tuhrutti paljonkin alussa. Toisesta lapsesta vielä 11+ viikoilla tuhrutti ja kaikki oli silti hyvin. Olen kuullut, että kohdun ns. takana voi olla vanhaa verta mikä tulee ulos :) Eli seurailehan tilannetta.

Seksihaluista:
Jonkun verran ovat alun haluttomuuden jälkeen lisääntyneet mutta eivät mitään normaalia enempää :)

Liikuntaa
Pitäisi enemmän harrastaa, mutta jotenkin se sitten jää kun on väsynyt.. :/ Painoa ei ole tullut kuitenkaan vielä lisää, että puntari hyppii +/- 1kg..

Mikä täällä on muiden painon nousun tilanne?

(.) : Vatsa se alkaa pömpöttämään enemmän vaan koko ajan.. :D aamuisin kun herää ja makaa selällään ja rakko täynnä niin kohtu tulee isoksi palloksi ala mahalle.. :) Yöllä joutuu heräämään vessaan ja vessassa juoksu muutenkin aika multimaalista.. :whistle: Kärsin edelleen väsymyksestä aika voimaakkaasti tiettyihin kellon aikoihin.. :( Toivon mukaan se energinen keskiraskaus tulisi pian.. :D

mam ja riisi 13+0 POKSSSS :heart:
 
ihania ultrakuulumisia. meille ei laiteta sitä nt-ultraan liittyvää verikokeen tulosta.. sanottiin et soitellaan jos on ongelmia.. no eipä ole kuulunut vielä ainakaan mitään.. mulla on pissillä juokseminen yöllä ihan maksimaalista. päivällä ei niin paljoa tarvi mut auta armias ku ilta / yö tulee.. :LOL:

lenkkari ja nöttis 13+1 (miten tää aika näin nopeeta kulkee?!)
 

Yhteistyössä