*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

La huomenia !

Kwaidan kiva että napero onkin pää alaspäin. Ei tarvii moisista stressata muun ohella :)

Nopponenekos se kyseli kirpun painoa?!! Ensinhän tuo pudotti sen 1815 ja sit nosti 35 g, seuraavana pv:nä 30g ja eilen oli tullut 40g.
Hienosti 1920 oli eilen merkintä ja tänään ollaan varmasti saatu syntymäpaino kirittyä kasaan.
Eilen ekalla vaipanvaihdolla tajusin napatyngän irronneen ja etsin sitä vaipasta ja puvun sisältä ym kun ei näkynyt. Se oli sitten laitettu koriin missä on hoitotarvikkeita. Ajattelivat jos halutaan säästää:) ... en ottanut mukaan..

Meillä siis on tuo nenämahaletku edelleen kiinni, sitä ei vaan tarvittu hetkeen ja eilen tyttö oli taas väsyneempi imemään eli letkulla meni 8-12 ml. Nostavat maitomääriä siihen malliin, että neidillä menee eka pv totutellessa ja seuraavana jo imasee ne uudetkin millit pullosta.

Rinnalla on kokeiltu kumin avulla ja toinen nukahtaa siihen parin imun jälkeen. Siihen olin kyllä varautunutkin, ettei keskonen jaksa alkuun imeä. Maitoa riittää ja omilla on menty jo viikko. Hyvinkäällä täysimettävät äidit saa lastenosastolla molemmat
ja iltapalankin vielä. Ei tarvitse itse miettiä syömisiään. Saa keitellä kaffet talon piikkiin ja mehut ym.
Eipä tänne muuta, pian lähden hakemaan kirpun KOTIIN :heart:
Mielenkiinnolla odotan koirien reagtiota kun puklabodyt on olleet kovassa nuuhkinnassa..

Jaksakaa masujen kanssa. Minä en ole vielä omaani ikävöinyt kuin hetkellisesti. Ottaisin kyllä vielä takas sen ja antaisin kasvaa isommaksi =)

Ja toisaalta..... En antais kirppua enää takas sinne..

Odottakaahan näitä hormonimyrskyjä mitä tulee tässä vaiheessa. Olis kiva nukkua ammeessa. Hiki lentää öisin ja heräät siihen ja sit tulee vilu kun on tyyny ja peitto märkänä..

Mulla on näköjään taas vaikea häipyä tästä kun ajatukset lentää, heipä hei siis.. Äkkiä touhuilemaan vielä!!

Zuza ja kirppu tänään 11 pv
 
Vielä


Nippatäti kyllä suakin on koeteltu!!
Koita ottaa jotain tuhtia särkylääkettä kipuihin että saat levättyä. Synnytyksessä tarviit voimiasi :heart:

Nopponen juurikin noin =)
Olet siiderisi ansainnut ja ternimaito on tuhtia tavaraa vaaville. Saatte herkkuateriat nesteenä molemmat. Pakastimelle vaan !!!
 
Sone Mulla ei oo rauta aiheuttanu suppareita, mutta tuli mieleen että voisko johtua ihan siitä että se rauta kovettaa mahaa niin helposti? Eli muistathan ainakin juoda tarpeeksi ja syödä jotain pehmentävää? Itella on suosiossa kuivatut hedelmät, erityisesti aprikoosit! :p

-Piula
 
Mulla rauta ei koveta mahaa vaan päinvastoin pitää sen normaalia löysempänä. Sopii mulle, eipähän sitten suotta jumita tuo maha. Olen ottanut raudan (obsidan) yöllä samalla kun käyn vessassa. Päivisin on vaikea löytää sellaista väliä, jolloin olisi ollut 2 tuntia syömättä edellisen aterian jälkeen ja seuraavaan ateriaan olis vielä tunti, niinhän ne obsidanin ohjeet on. Mutta öisin on sopivaa aikaa sulatella mahassa rautaa ilman häiriötekijöitä ;-)
 
Hiki on mullakin koko ajan! Vähän kun jotain tekee niin heti on kamala hiki ja yöllä nukkuessa myös.

Vaipat Mä ostin yhden paketin 1 koon liberoa ja sit myös 2 koon valmiiksi (tarjouksesta). Esikoisella käytin alkuun 1 koon pampersia, mutten kyllä yhtään muista kauanko se meni..

Tänään 37+0 ja saisi jo pikkuhiljaa syntyä ;)
 
Nippatädille voimahali :hug: Kylläpäs se Paavo pistää nyt hanttiin mutta kai aika ei sit oo vielä kypsä. Toivottavasti saisit nyt levättyä kunnolla ennen loppurutistusta.

Vaipoista käytin esikoisella Pampersin ykkösiä alkuun mut en muista enää yhtään kuinka kauan ne meni. Nytkin ostin niitä yhen paketin valmiiks. Pamperseista tykkäsin sen takia kun ovat niin pehmeitä mut pitääpä muistaa tuo et Libero vois pitää paremmin nuo selkää-pitkin-kakat :)

Sone auttaisko rautavalmisteen merkin vaihto? Mikä merkki sulla on käytössä? Mulla oli aikoinaan ensin Retafer ja sit vaihdoin Obsidaniin mikä on sopinut hyvin.

Nopponen Ei kun sihautat sen siiderin, olet sen kyllä ansainnut! ;) Ja kun sinulla on vielä niin paljon pakastimessa maitoa. Minullakin on sellanen käsitys et tissimaidosta häviää alkoholi samaan tahtiin kuin verestäkin. Jaksuja rikkonaisiin öihin, onneksi poika pysyy kylläisenä jo tuon 3h kerrallaan.

Zuzalle ihanaa vauva-arkea kun saatte pienen kotiin :heart:

Kwaidan Hienoa että vauva onkin oikein päin!

Särö ja Jalo 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan maaliskuiset

Tosiaan sairaalassa on poika on ollut 2vko:a ja maanantaina pitäisi päästä pois.Poika päösi keskiviikkona pois teholta ja nyt on ollut osastolla tarkkailussa. Itse pääsin viikon jälkeen pois ja päivät olen viettänyt osastolla pojan vieressä.
Ehkä tämä elämä alkaa voittaa. Tosin pojan kanssa muutama kuukausu nyt täällä tyksissä saadaan käydä. Mutta se on pientä siihen että poika on elossa ja suht terve :)!
Itse syön vielä särkylääkettä ja jtn muuta joka kontrolloi aivoja ja sydäntäni jotka meni vähän "sekaisin" synnytyksessä mutta keskiviikkona nekin loppuu.
Eli siis kunnollista vauva arkea ei ole meillä päästy aloittamaan mutta kyllä sekin aika pian koittaa.
Eliaksen paino oli torstaina -450g erittäin huono juttu mutra tänään jäljellä - 300g. Ahkerasti täytyy yrittää maitoa tarjota mutta paljon tulee ylös. Pojan lääkkeet lopetettiin tänään
Näin meillä tällä hetkellä menee.

Juli ja Elias 2vko
 
Julille paljon voimia! Hyvä että saatte pian aloitella elämää kotona :) Kiva kuulla kuulumisia

Kiitos Posteljooni raudansyöntivinkistä, tai siis ajoituksesta. Nyt muistankin miksi se oli aikaisemmassa raskaudessa yöpöydällä.. Obsidania syön itsekin, vatsa voi ihan hyvin.

( . ) arvatkaas missä meinasin alkaa tänään parkumaan. No olin viemässä pojan luistimia urheiluliikkeeseen teroitettavaksi mutta myyjä sanoi että eivät viikonloppuisin teroita kun on asiakkaita paljon. Onneksi sain pokan pidettyä :D Ehkä tuohon hetkelliseen hermoromahdukseen (raskaushormonien ohella) oli syynä mun "navanvieruskipu". On siis ollut tänään taas tositosi kipeä ja meni shoppailureissu siis pieleen. Sitten parkkikolikoita ei ollut tarpeeksi, parkkipaikka oli kiven takana ja raskausfarkut valui kokoajan kun ei pystynyt pitämään enää sitä masuosaa ylhäällä. Meinasi pariin otteeseen päästä itku. valivali. ;)

Hei ja huomenna poksuu TAAS :heart: voisin jo mennä synnyttään, olisin henkisesti niin valmis. Vielä kun saisin auton imuroitua, saisi kiinnitettyä sen kaukalon telakan. Ei pyörisi täällä enää jaloissa

hormonihirmu dania & prinsessa 36+6
 
e79
Jospa sitä äitiysloman aikana intoutuisi kommentoimaan asti, ketjua on kyllä tullut seurattua päivittäin.

Onnittelut jo vauvansa saaneille, Julille erityistsempit! Kiva on ollut lueskella kuulumisia ja synnytyskertomuksia!

Nippatädille ja muille supistelijoille & liitoskipuilijoille tsemppiä, onneksi kaikilla alkaa olla viikkoja enää suht vähän jäljellä.

Vauvahankintoja ollaan tehty urakalla loppuun, ja tänään ostettiin jo vähän ennakkoon Stokken TripTrap-syöttötuoli sekä pinnasängyn patja & sijauspatja. Anttilan Kodin Ykköset kun mainostivat myyvänsä kaikki huonekalut ja patjat -25% plussakorttilaisille ja alkukuusta tuli vielä postin mukana sellaisia kuponkeja, joilla sai tarjoustuotteistakin -10/-20 € pois. Näin ollen käytiin sitten hakemassa kotosalle odottelemaan TripTrapin valkoinen versio baby setillä ja pehmusteilla. Noita ei taida saada yleensä alesta, ja myös tuosta baby setistä & pehmusteista sai tuon -25%. Kun tuohon vielä lisätään noilla etuseteillä -40 € pois alennusten jälkeisestä hinnasta, niin tuli säästöä... =) Miestä meinasi hieman huvittaa mun hinku päästä "säästämään", mutta kun syöttötuoli ja patjajutut kuitenkin pitää hankkia, niin tulihan tuossa kuitenkin jotain säästöä. Eli jos jotakuta himoittaa tuommoinen uutena, niin tuo tarjous taisi olla plussakortilla voimassa 19.2. asti.

Täällä voidaan vielä sangen hyvin, ei turvottele, supistele eikä ihmeempiä selkä/liitoskipujakaan ole. Kaveri on sangen aktiivinen liikkuja ja musiikki saa aikaan melkoiset masubileet.... Toivottavasti ois sitten kohdun ulkopuolella hieman rauhallisempi tapaus.

Hyviä vointeja ja rentouttavaa viikonloppua itse kullekin,

E79 ja kaveri 36+2
 
liivinsuojista mulla tais mennä esikon kanssa ehkä yhdet tai lahdet päivässä, ei niitä koko ajan tarvinnu olla vaihtelemassa :D

nopponen anna mennä vain ;)

nippa no onpas nyt kurjaa, varmasti erittäin raskasta aikaa teille. Kovasti voimia sinne :hug:

zuza oih, ihanaa, pääsette kotia :heart:

juli kiva kuulla teistä :)

(.) vihdoinkin sain meidän porukat kotia reissusta, nyt sitten voi aloittaa vauvan häätötalkoot ;) ei vaiskaan, mutta nyt uskaltaa oikeesti tehä jotakin vaikka suppailuita aiheuttais. Meilläkin on vihdoin ja viimein laiteltu vauvalle jotakin valmiiksi, kuten pinnis ja vaunut on kasattuna :) kaikki pienet vaatteet on pesty, joita ei edes hirveesti ollu. Sairaalakassi ja tytön reppu pitäis pakata lähtöä varten.

Kaverilta sain muuten lainaksi TENS-laitteen, jota ajattelin kokeilla aluksi kivun lievittäjänä, kun synnytys käynnistyy. Enää kaks (!) viikkoa laskettuun aikaan, JAIKS!!

Alisa & Hippu 38+0 poks :popcorn: :D
 
Viimeksi muokattu:
Hohhoijaa,
jopas oli yö. Lieneekö seurausta eilisestä kävelylenkistä, kun tuntu että koko yö oli yhtä supistusta. Ei kuienkaan mitään kivuliasta, pelkästään tollasta kiristävää, joka kuitenkin tekee nukkumisen mahdottomaksi. Eli pitää jatkossa vissiin jättää kävelylenkit väliin tai siirtyä samantien kuoksulenkkeihin, jos niistä aiheutus jo jotain edistystä tässä projektissa ;-)
 
  • Tykkää
Reactions: dania87
Lämpimät onnittelut Sannamarylle pienestä prinsessasta!

Itse täällä ihmettelen sitä, että alkoiko mulla univaikeudet nyt sitten heti kun työt loppuivat... Vaikka pitää kyllä vielä maanantaina käydä töissä hoitamassa muutama asia ja luovuttamassa avaimet. Pari yötä mennyt nyt vähän minimaalisilla unilla kun en ole jostain syystä saanut unta.

Nuska ja nyytti 35+0 :)
 
Hirmuisesti onnea sannamarylle prinsessasta!!

Kiva kuulla Nipasta vaikka edelleen olet kasassa.

Hienoa Zuza kun saatte pienen kotiin! Kiva kuulla muistakin synnyttäneistä! :)

Rauta mulla on tota Retaferiä, Obsidan tekee mulla mahan tosi kipeeks. Oon ottanu vitamiinin kanssa, muutenkin syöny paljon hedelmiä niin on imeytyny rauta hyvin.

Hiki tulee helposti ja koko ajan on kuuma! Ulos vois mennä varmaan missä vaatteissa vaan.

Valmistelut on meillä valmiina. On ostettu vaipat sun muut. Enää sairaalakassi on pakkaamatta, se pitääkin tehdä tässä lähipäivinä.

Liivinsuojista esikon kanssa niitä alkuun kului ihan kiitettävästi kun piti pitää 2 päällekäin ja vaihtaa usein. Maito kun nousi niin sitä tuli ihan reippaasti, kyllä se sitten siitä tasaantui.

(.) Kävin eilen äitini ja tätini kanssa kävelyllä ja sen jälkeen olikin illalla lähes koko ajan menkkamaista jomotusta. Nyt on aamustakin ollut jonkun verran. Näinköhän tuolla tapahtuu edistystä, toivotaan, sormet ristissä!

CandleLight ja poju 38+0 POKS! :)
 
Paljon onnea Sannamary tyttösestä !!!!

Meillä oli kirppu tosissaan eilisen kotihoidossa ja ihanasti meni. Ruoka syötiin
ja sylejä riitti. Kamalaa oli viedä toinen vielä takaisin illalla 10 aikaan. Mut onneksi oli sikeässä unessa. Paino oli noussut 50g eli lähennellään 2kg rajapyykkiä. Saas nähdä onko se rikki kun sairaalalle päästään.

Nyt siis hyppy autoon ja kirppu kotiin jäädäkseen :heart:


Tsempit raskaana oleville uuteen viikkoon ja vauvansa saaneille :hug:
Kyllä tää tästä helpottuu toivottavasti kaikilla !!

Zuza ja kirppu 12 pv
 
Hei, voisin liittyä mukaan maaliskuisiin, jos vaan vielä mukaan mahtuu?=) Olen lukenut jonkin aikaa ketjua, mutta en ole saanut aikaiseksi aiemmin kirjoitella. Eli tässä tietoja:

Laskettu aika on 29.3.13, toinen lapsi tulossa, oma ikä 28v. Sukupuolta ei olla kysytty ollenkaan [/COLOR]

Mulla olisi vielä neljä päivää töitä jäljellä, sitten alkaa kauan odotettu äitiysloma! Väsymys onkin viime aikoina vaivannut, joten ihanaa kun työt loppuu. Kaikki valmistelut vauvaa varten on vielä tekemättä, vaatteet ym. pitäisi pestä ja silittää, pinnasänky kasata jne. Jotakin hankintojakin on vielä tekemättä, ainakin sitteri pitäisi ostaa ja kaikkea pientä kuten vaippoja ja liivinsuojuksia. Ajattelin myös ostaa aluksi pienen paketin 1.kokoa joko pampersista tai liberosta tai ehkä molempia yhden paketin.
Minkälaisia sittereitä teillä muuten on? Onkohan ne "värinäsitterit" esim. fisher pricen turhakkeita vai olisko sellainen hyvä? Niissä se painoraja taitaa vaan olla paljon pienempi kuin tavallisissa sittereissä, joten ne ei mene välttämättä niin montaa kuukautta, vauvan koosta tietenkin riippuen. Esikoisella (5,5v. poika) oli sellainen Emman perussitteri, mutta oon ehtinyt myydä sen. Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!:heart: Ja tsemppiä kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville! Toivon, että minunkin vauvan ymmärtäisi tulla ulos ennen laskettua aikaa, esikoinen syntyi 5 päivää ennen laskettua aikaa, joten toivossa on hyvä elää ;)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
-Aurora84 ja pikkuinen rv 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Sannamarylle onnea pienestä prinsessasta :flower:

Niin sitähän mun piti kysymäni eli taksikyydistä... h-hetken lähestyessä tuli mieleen et onko kokemuksia miten taksikuskit suhtautuu kun soitetaan kyytiä synnärille :) Lienee hyvä soittaessa ilmoittaa kyydin luonteesta :) ja pitäiskö varautua jotenkin jollain "penkin suojalla"...

patulikki 37+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa aurora84! :) kiva saada lisää loppukuun odottajia seuraks!

mulla on semmoinen värinäsitteri ollut esikoisesta saakka, hän kun oli semmoinen kiukkuisempi, nii itse olen ainakin tykännyt semmoisesta, rauhoitti toisen ja ei ole kellään muksuista ehtinyt tulla painoraja vastaan kunnes ovat itse oppineet istumaan, vaikka mäkin olen synnyttänyt isonkokoisia muksuja. tavallista sitteriä ei ole ollenkaan. mut kyllähän tavallisellakin pärjää ihan hyvin. :)

zuza mua on jäänyt vähän mietityttämään miks saitte eilen tytön vähäksi aikaa kotia mut piti viedä takas vaikka jo heti tänään saatte hänet kokonaan kotia? miks ette saaneet jo eilen pysyvästi? ihanaahan se näinkin on!:)

mie täs olen paprulle suunnitellut mitä kaikkea laitan sairaalakassiin ja mitä kuopukselle hoitokassiin....:p

vielä pitäisi ostaa vaipat, kosteuspyyhkeitä, äidinmaidonvastikkeita, sit luulen et vauvalle on tärkeimmät valmiina. itselle pitäis hankkia sairaalakassiin hygieniatarvikkeet, namuja ja lehtiä lueskeltavaksi.
sais vain jostain vähän ylimääräistä rahaa ku se alkaa olla loppu ja äitiysrahatkin maksetaan vasta päivää ennen laskettua ja kuopuksen 1-v. synttärit pitäis saada järkättyä.|O

pepper& typy 34+5
 
Sunnantaita!

Paljon Onnea Sannamarylle tytöntylleröstä

Tervetuloa Aurora84! Meillä on emman deluxe sitteri esikoisen jäljiltä ja oli mun mielestä ihan hyvä, sellanen perussitteri.

Mä oon kans ostanu pampersin 1 kokoa paketin tulokkaalle ja tykkään ainakin aluksi ehkä hieman enemmän noista pamperseista ja mulla on sellanen kokemus että liberotkin on hyviä mutta jossain vaiheessa tuntuu että ne ei imeny niin hyvin kuin pampers. Riippuu varmaan vähän käyttäjästäänkin että minkä kokee parhaaksi :)
Liberon housuvaipat on sit isommalla mun mielestä ollu parempia ku pampersit.

Liikunnasta piti viel kommentoida että hassulta kuulostaa ehkä mutta salilla käyminen tuntuu sopivan nyt vielä paremmin mulle kun pelkkä kävely, enpä mä montaa kertaa jaksa enää viikossa 1-3 kertaa. Sit taas tuntuu että koiran kans lyhytkin käpöttely alkaa heti supistaa ja sen jälkeen on tosi tönkeröä olotila :/ Uimista vois viel koklaa ensi viikolla, jos jaksan raahautua :D

Kiva kuulla zuza että tyttönen pääseen tänään kotia sinun kanssasi, on se vaan niin ihana tunne:heart:

Raudasta. mä ostin luontaistuotekaupasta ferrosan fortea ja se on toiminu mulla hyvin verrattuna obsidaniin esim. Muistan vaan esikoisen odotusajoilta kun mulla meni ihan vatsa sekasin siitä obsidanista enkä nyt ees uskaltanu kokeilla sitä vaan marssin suoraan ostamaan ferrosania joten suosittelen sitä jos joku pähkäilee että mikä ois hyvä ja on masuvaivanen :)! Hb alussa 121 ja sit laski 117 ja sit seuraavaks olikin 136 kun olin tota syöny..

Monella alkaa olee jännät paikat, Tsemppiä kärvistelijöille ja vaivasille ja muutenkin jaksuja tasapuolisesti;)

Karoanna 36+2
 

Yhteistyössä