*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Sahi: Sitä miekin tarkotin että tätä tulee sitten ikävä jälkeenpäin taas, joten nyt sitä fiilistelee vaikka yöt on rikkonaisia ja kipujakin on :) En osannut ekassa raskaudessa enkä tokassakaan nauttia loppuajasta, oli ahdistavaa, mutta nyt kyllä nautin näistä viimisistä viikoista :) Saa kuitenkin hetken vielä omaa aikaa ja mukava kuunnella vauvan liikkeitä. Muutenkin ehkä tässä on iän ja lasten lukumäärän kasvaessa tullut kärsivällisemmäksi ja osaa keskittyä hetkeen enemmän kun ennen :) Tosin eri ääni olis kellossa jos olis ihan järkyttäviä kipuja, kyllä sit mieki olisin jo valmis jakautumaan ;) Tilanne näyttää, nyt on ainakin viel kiva olla raskaana :)
Paljon jaksamisia kaikille joilla on jo hankalat oltavat henkisesti tai fyysisesti, en ollenkaan vähättele kenenkään tuntemuksia, tiedänhän itsekkin edellisistä odotuksista loppuajan rankkuuden!

Kiitos masu kommenteista, aika pieni tää maha ilmeisesti on, nyt on selvästi laskeutunut niin tuntuukin pienemmältä. Outoa sinänsä että sf- menee yläkäyrällä :D Mutta siroa vauvaa kuitenkin itse veikkaan, ainakin jos syntyy ennen laskettua, mikä voikin olla hyvin mahdollista tämän päivän supistustenkin perusteella. 10-15 min välein taas supisteli 2-3h. Harjottelee harjottelee!

Ässistä vielä, parhaita keinoja miun mielestä myöskin on shoppailu, mielellään koko päivän jos jaksaa :D rahapussi ei kyllä kestäs, paitsi jos kirpparit kiertää!
Vyöhyketerapia on kans hyvä, mutta sitä ei yleensä tehdä ennen laskettua aikaa, mie kyllä tein viime raskaudessa itelleni sen viikon 38 jälkeen kun ei tuntunut enää jaksavan millään. Ja syntyikin 39+2. Supistuksen selvästi koveni aina kun käsittelin jalkapohjia.

En nyt yhtään muista mitä piti kommentoida ja kenellle, niin paljon tullut viestejä, mutta Sintua olen miekin miettinyt monta kertaa, mitähän hälle kuuluu, toivottavasti hyvää!! ??

37+1
 
zuza kiitos vastauksesta!:) ihanaa että saitte tytön kotia jo su. :heart:


minimo olen itsekin kovasti miettinyt mitä sintulle kuuluu, yrittänyt etsiä toisista ketjuista olisko kuulumisia. tosiaan muistan ne hänen hurjat turvotukset mitä oliks se viimeks laittanut. toivottovasti kaikki olis hyvin, vaikka pelkäänkin pahinta.:| olen itsekin seuraillut hänen taistelujaan tulla raskaaksi, nii on kovasti mielessä. pitäiskö kokeilla yv:nä jos sais sitä kautta vastauksen häneltä.....
 
Kovasti alkaa maaliskuisissakin olla jo vauvoja! Paljon onnea kaikille vauvautuneille!

Itse en ole saanut aikaseksi juuri kirjoitella, vaikka lähes joka päivä olen käynyt lukemassa..anteeksi!:ashamed: Jotenkin niin moni on aina kirjoittanut kuin "minun kynästä" että monesti olen ihan miettinyt että olenko sittenkin kirjoittanut jo.. Joten kohtalotovereita ainakin on riittänyt kipujen, turvotusten ja turhautumisen kanssa.

Huomenna olisi neuvolaan meno taas, saa nähdä onko tilanne mikä. Kohdun ulkosuuhan on ollut auki jo tammikuusta, mutta sisäsuu kiinni. Kävin yksityisellä ultrattavana 33+jotain ja kaikki oli vauvalla hienosti. Istukka oli jo alkanut hiukan kalkkeutua, joten synnytystä enteilee-yllätys yllätys! :LOL: Kokoa oli silloin n. 2150kg joten ihan ok on kasvanut.

Supistuksia tulee ja menee, enää niihin ei jaksa oikein edes kiinnittää huomiota. Sukkapuikkovihlasut, ne ne on jotain ihan järkkyä! Ei ole häävi makoilla sängyssä katsomassa telkkaria illalla..

Pää lyö ihan tyhjää, en muista mitä kaikkea piti kommentoida, joten kirjoitan jahka muistan! :D pääni hukkaisin jos se ei olisi harteissa kiinni...

Tea ja Pikkupikku J- 36+1 :heart:
 
zuza Me pidettiin ristiäiset esikolla joka synty keskosena pari päivää vaille 3kk. Hän keräsi kyllä hyvin massaa siihen ikään mennessä niin ei ollu ihan kirppuna mekossa, mitä minäkin aluksi kuvittelin:) Hienosti on paino lähtenyt nousuun teillä. Samoin nopposen pojalla :) Ulkoiluohjeet vissiin muuttuneet kun meillä oli sillon ohjeistus et ei ulos alle 3kg mut sillon oliki kovaa pakkasta mut kylhän nytkin vois olla..

Onnea Soonfabille vauvoista!![/SIZE]

Sone: Miun maha on aika samaa luokkaa kun sulla, ehkä vähän isompi :)

Tänään kävin vähä kaupungissa pyörähtää ja jalkahoidossa, ai että kun teki hyvää..meinasin nukahtaa siihen petiin..Tulin kotiin niin innostuin tekemään lumitöitä kun TAAS sitä sato lisää ja kivasti kyllä supistelee nyt ja kävely aika tönkköä :( nyt ei ihan viel tarvis syntyä..mutta kaippa tuo rehkiminen jotain sai aikaseksi..tuntuu nyt että vauvan liikkeet jopa vähän sattuu kun möyrii oikein kunnolla..

Se rauta mitä viimeksi suosittelin on siis Ferroforte oikealta nimeltään :) Laiton väärän nimen vahingossa :(

Mullakin alkanu nännit olee arat ja jotain nestettä taitaa tihkua välillä...Ja täällä kans yksi joka on patalaiska silittäjä! Viikkaan yleensä pyykit kyl tarkasti mutta kaippa sitä silitystäkin vois joskus harrastaa ;)
 
SoonFabille TUPLAONNEA ja Sannamarylle isot onnet myös!

Sairaalakassista on ollut paljon puhetta, eilen tein ensimmäiset liikkeet sen pakkaamista ajatellen ja tyhjäsin kaikesta rojusta tarkoitukseen sopivan laukun! Tänään tarttuikin Stockalta mukaan pienet shampoopullot tarjouksesta ja hankin myös mm. ylimääräisen hammastahnan mukaan pakattavaksi. Muuten olen vähän hukassa, mitä kaikkea sinne tulis pakata - täällä on tullut hyvä vinkkejä asian suhteen, kiitos vaan kokeneemmille! Ainoat varmat mukaan lähtevät on lakupussi ja levy Fazerin sinistä, hih hih.. :cool:

Vaipoista tuli paljon vinkkiä, pitikin kysymäni, onko eri merkeillä paljon eroa. Ilmeisesti kokeilemalla selviää... Joka tapauksessa pitäisi sellainen Prismareissu vielä tehdä, jolla tulisi vaipat, kosteuspyyhkeet, liivinsuojat yms. hankttua. Muutoin alkaa hankinnat olla kohtuullisella tasolla. Pinnikseen pitää vielä patja ja reunapehmuste ainakin hakea, meinattiin IKEAAN niiden tiimoilta kurvailla. Tänään kävin ostamassa hoitoalustan ja pari tuttipulloa, vitsit kun tekis mieli shoppailla kaiken laista, mutta rahapulasta täälläkin vähän kärsitään..

Synnytys/perhevalmennuksesta oli myös juttua. Me käytiin vaan synnytystä käsittelevällä kerralla, se oli ihan ok. Muille ei ole tullut aikataulupaineista johtuen lähdettyä ja jotenkin en ole kokenut niin tarpeelliseksikaan, tietoa tuntuu olevan niin hyvin muutoinkin saatavilla!

Maitoa mulla ei ole tullut tipan tippaa - olenkin vähän miettinyt, pitäisikö maidon tulosta jotain merkkejä edes olla? Ja yksi toooosi tyhmä kysymys :ashamed:, jos maito nousee yleisesti vasta vaikka 3. päivänä (tai vaikka 5.??), mitä se vauveli siihen saakka syö? Kuitenkin vauvan ilmeisesti saa rinnalle samoin tein, tuleeko sitä maitoa kuitenkin jonkin verran? Ja tarvittaessa korviketta?

( . ) Omassa navassa kaikki ok. Vointi on hyvä, väsymystä ja saamattomuutta lukuunottamatta, huoh. Vai onkohan tämä vain laiskuutta?? Yöllä joutuu veskissä ravaan nykysellään aika tiuhaan ja kihlasormus ei enää mene sormeen, sen verran turvottaa :/ Kärsimättömyys alkaa kyllä niin nostaa jo päätään, ärsyttävää, koska tässähän voi olla vielä vaikka kuinka ja kauan, ennen kuin nuppusen saa syliin. Seuraavat 2 viikkoa mies on kaikki illat töissä ja mulla on tosi yksinäistä, jollon aikakin kuluu hitaasti. Tosrtaina onneks neuvolalääkäri ja tarkotus ultralla selvitellä vauvan asento. Jännittää kovatsi, pelkään, että vauva olis perätilassa. Lisäksi odotan kovasti kuulla, mikä kohdun suulla tilanne, että onko siellä tapahtunut yhtään mitään vielä.

Kivaa viikkoa kaikille ja tsempit lopputuskailujen kanssa!

Ssaraa & nuppu 35+5

Ps. Minä en juuri IKINÄ silitä mitään :LOL: Miehen paitoja silloin tällöin tai muutoin juhliin mentäessä omia juhlavaatteita, jos rytyssä. Mutta että esim. petivaatteita... never.
 
Paljon Onnea SoonFab tuplista =)

Vaatteiden silityksestä on ollut täällä puheta,en minä ainakaan ole niitä silitellyt. Juhliin tulee kyllä vaatteet silitettyä.

Torstaina aattelin ostella loput,pienet hankinnat niin itelle kuin vauvallekin. Vauvalle sairaalakassi pakattu,mutta itelle ei...Puhelin ja laturi mukaan ainakin ja varmaa tulee ostettuu karkkia ja jotain lukemista...


Turvotusta (nilkoissa) ja närästystä...kahvikaan ei oikein maistu,kupillinen aamulla juotava,että herää,mutta siihenpä se jääkin...

Jemimi ja pikku-ukko 36+1

Niin ja Tervetuloa uusille minunkin puolesta =)
 
kwaidan oliko sulla vaavi laskeutunu vai näyttääkö masu vain olevan alhaalla? :D

marionetti sullahan siellä palvelu pelaa :D

Sone Täälläkin kävely on tuntunu kohtuullisen hyvältä liikunnalta ja kävelytyylikin on säilyny normaalina, etten vaapu kuin ankka :D Toki välillä oon joutunu himmaan tahtia, jos aikasemmilla viikoilla on alkanu supisteleen. Nautitaan tästä vaikka malttamattomia ollaankin :D Voi miten sievä masu sulla on, ihana!! :heart:

soonfab Tuplasti onnea pikkuisista!! :heart: :heart: :flower:

miehen rooli synnytyksessä Meillä mies joutu vaan istuskelemaan ponnistusvaiheeseen asti. Mää en sietäny kenenkään kosketust, halusin vain olla omassa "kuplassani". Ponnistuvaiheessa piti kädestä ja tuki päästä, että jaksan puhkua vaavin pihalle :D Todennäköisesti menee samaa rataa tämäkin.

posteljooni hui, sullakin on jännitystä ilmassa, kun synnytys käynnistyy :D Nopeaa toimintaa ollu ;)

Onkohan Hanskius päässy tosi toimiin, kun ei mitään oo kuulunu? :D

Lähtis vaikka nukkumaan, kun omaan napaan ei mitään uutta...
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Soonfab Onnea tuplasti pienestä tytöstä ja pojasta!!! :heart::heart:

Sintua eli ole kyllä näkynyt. Toivottavasti kaikki on hyvin : /

Miten Mam87 sulla on lähtenyt pienen miehen kanssa sujumaan? =) (päivittäjälle muuten vaan tällainen huomio, että ainakin vielä päivällä puuttui Mamin pojan tiedot syntyneistä. Piti siellä jo käydä kurkkimassa jotta kuinka moni jo vauvan saanut... ja aika monta nimeä siellä jo on. :D)

Sone: sulla on kyllä niin kaunis siro masu ja kiva nähdä sut ihan "livenä". Oon kuvitellut sut ihan eri näköiseksi. :D vaaleaksi.

Silitys: en juurikaan silitä, enkä ehdi käyttää mankelia, turhan panttina tällä hetkellä on mutta mankeloin sitten kun taas on enemmän aikaa. :kieh: juhliin silitän vaatteet yleensä. ja jos nyt ihan auhea ruttuinen on niin sitten jonkun mun arki mekon saatan silitellä.

(.) mä niin odotan keskiviikon äitipolia. lähes tunteja lasken. Mulla on nuo krampit vattassa vain lisääntyneet ja 4 päivänä niitä ollut nyt viime tiistaista lähtien. tänään on mennyt taas lähes koko päivä maaten, mitä nyt näiltä lapsilta pystyy maata. litalginia ja parasetamolia kuluu. keskiviikkona saavat kyllä alkaa selvittää paremmin mikä hitto on vialla. =/ kun mä selviän sinne käynnistykseen asti jollain lailla, niin hyvä niin. mutta täytyy noilla joku syy olla, ei nyt mikään tavallinen raskausvaiva voi viedä toimintakykyä täysin. ei voi liikkua, ei kunnolla edes puhua. Tänään alkoi kesken labra reissun ja lääkkeet tietenkin kotona. hiukan vapaji kädet ja ihan hikimärkä kun kotiin pääsin noiden kahden pienimmän kanssa. Sitten kun lääkkeet ehti vaikuttaa niin kyllä se aina helpottaa, mutta jälkikipu on koko päivän kaverina. Tässä olis reilu viikko jotta tulis 37 viikkoa täyteen ja jos tällä lailla jatkuu niin sitten loppuu mun sietokyky kyllä. Mä vain mietin miten tuo maha kestää ne synnytys supistukset, tai jos siellä on joku niin iso kiinnike niin miten se reagoi supisteluun. hyi hitto =/ mä en kohta synnytä ollenkaan. jään palloksi loppuiäksi... :x

Silitys: en juurikaan silitä, enkä ehdi käyttää mankelia, turhan panttina tällä hetkellä on mutta mankeloin sitten kun taas on enemmän aikaa. :kieh: juhliin silitän vaatteet yleensä. ja jos nyt ihan auhea ruttuinen on niin sitten jonkun mun arki mekon saatan silitellä.

Leo rv 35+4
 
Tervehdys tänne pikaisesti taas brittilästä.

ONNENTOIVOTUS kaikille vauvautuneille, teitä on jo niin monta :heart:

Itsellä mennyt täällä odottelu ihan työtä tehdessä, ei tainnut olla fiksu ajatus aloittaa uus bisnes juuri ennen kuin vauva syntyy. Molemmat ollaan miehen kanssa jouduttu painamaan 12 tuntisia päiviä ja välillä jää uni ja ruoka väliin kun ei vaan ole aikaa.

Sairaalalla kävin viime viikolla ja sain ajan leikkaukselle, 1.3 pitäisi meidän pienen neidin putkahtaa maailmaan, eli sehän on jo ensi viikon perjantaina :kieh:
Kun nyt malttaisi pysyä masussa siihenkin asti, ollut jotenkin niin raskas ja vaikea olo viimeiset pari päivää.

Palaudun ilmoittelemaan lisää kuulumisia ja (toivottavasti) sitten on aikaa muutenkin kirjotella enemmän kun on vauva maailmassa ja työt jää pois päiväjärjestyksestä.

 
Leo: Kuulostaa kyllä karmeelta siun tilanne, ootko ollu polille yhteydessä nyt, meinaan jos se menee ihan sietämättömäks kivut niin kyllähän se pitäs jo synnytys käynnistää kohta (?) :/

(.) Tänään kampaajalle, johan tuo pehko onki aika pahan näkönen :) Sit ei vähään aikaan pääsekkään rauhassa kun vauva on syntynyt!=)

Saisinkohan mie katetrin yöks :whistle: 5 kertaa piti käydä viime yönä pissalla!! klo 22, klo 23, klo 24, klo1 ja klo 5!!!! Ihmekyllä ei väsytä vaikka heräsin sit viiden aikaan, varmaan alkaa hormonit jo vaikuttaa jonkunverran. Muuten kyl saisin nukuttua mut toi kusella juokseminen vähän häiritsee! :kieh:

anncarol Koitahan vähän levätäkkin ennekun vauva syntyy, itse yrittäjänä tiedän että se työ vie mukanaan jos vaan antaa, tekeminenhän ei lopu koskaan ;)
Mie olen käynyt tekee vaan pakolliset kuviot, lähinnä paperityöt ja juoksevat asiat nyt äiyslomalla, onneks asiat on sillä mallilla että pystyn pitämäänkin äitiysloman, veikkaan kyllä että toukokuussa täytyy alottaa tekee keikkaluonteisesi joitain iltoja.

mamin kuulumisia minäkin odotan :D ???

Imetystyynystä Millasta suosittelette? Meinaan kävin eilen lastentarvikeliikkeessä ja siellä oli Brion tyyny, jotenkin todella pieni ja vähätäytteinen siihen mitä mie kuvittelin että se olis :confused: MOnethan täällä oli tainnut ommella itse, miekin sitä mietin, mutta styrox-pallot oli aika kalliita kun googletin, tai sit pitäs tilata 300l kerralla :D Vanhoja tyynyjä ei ehkä huvita käyttää, kun siellä on niit pölypunkkeja kuolleita vai mitä ne onkaan, joku niillä minuu pelotteli :LOL:

Sone ja Paavo 37+2
 
Huomenta!
Meille syntyi viime yönä poika. Illalla kymmenen korvilla meni vedet ja siirryimme sukkelasti sairaalaan. Supparit alko vasta joskus puolenyön jälkeen, ja lapsi näki kuutamon joskus neljän jälkeen. Nyt ollaan osastolla, poika osasi heti imeä ekat maidot ja nukkuu nyt. Painoa 3200, pituutta 49, pipon koon ehdin jo unohtaa. Ei siis ollut niin nopea synnytys kuin edellinen, näköjään noita miehiä saa aina odottaa ;-). Ehdittiin jopa laittaa spinaali, oli hyvä, aiemmat kun on syntyneet ilokaasun voimin.

Eli tällaisin sekavin tunnelmin täältä <3
 
Onnea Posteljoonille!!

Täällä illalla vähän outoa paineentunnetta ja supisteli muttei mitään kipeitä, nyt pitäis lähteä neuvolalääkärille kuulemaan tuomio kun viikko meni eikä nyyttiä näy vieläkään sylissä :headwall:
 
Onnea Posteljooni, Mam, Soonfab, ja oliko vielä joku viime päivinä vauvan saanut? Mahtavaa, kun pieniä tulee niin paljon!! :heart: Ja muutamalla sektioaikakin ihan kohta!

Tylsää vähän meinaa olla nyt lomalla, vaikka esikko kohta 4v kotona. Otin siis pojan pois hoidosta, kun perhepäivähoitaja oli "ihme tapaus" - joku elämäntapaintiaani. Kaikki naapuruston lapset on hoidossa päivät, niin poika valittelee kaverin puutetta :| Seurakunnan kerhotkin ja avoin päiväkoti on täynnä, joten ei keksitä minne mentäis (muualle kuin pihalle ja kahviloihin pyörimään) Oliko kukaan Mikkelistä tai muuten lähistöltä ja omaisi n. 4-vuotiaan elohiiren?

Synnytystapa-arvio oli eilen, ei estettä alatiesynnytykselle (edellinen perätila-sektio), painoarvio jo 2,5kg, paikat pehmenneet mutta kohdunkaulaa jäljellä - ei tosin kysyttäessä sanonut kuinka paljon, totesi että on on... No juu :)

Oma paino senkun nousee, vähän ahdistaa, tai oikeastaan aika paljonkin. En kuiteskaan syö herkkuja tai muuten paljoa, ja vessassa ramppaan, mut ulos tulee vain lusikallisia kerrallaan :confused: Näkyvää turvotusta en kuiteskaan paljoa huomaa, vaikka kilo viikossa tulee tasaisesti..

T. Norsu-Marais ja nökkönen 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Posteljooni ja poika!!! :flower: Eihän tossakaan kauan nokka tuhissut. :)

Kwaidan, kiitos tosta ternimaitoselityksestä. Jotain tommosta mä ajattelinkin, että asiaan on pakko liittyä. :)

Leo81, kyllä mun näytöllä vaan näkyy Mamin pojan tiedot syntyneissä. ;) Mutta en yhtään ihmettelis vaikka multa olis jäänyt jotain päivittämättä, sen verran toi unenpuute pehmittää päätä, että huikatkaa vaan jos jotain puuttuu. :LOL:

Anncarol, koetahan saada levättyäkin siellä! Vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty... Kuhan et itseäsi ihan piippuun vedä!

Marais
, kiva että saat synnyttää alakautta tällä kertaa!

Sairaalakassi
on mulla edelleen pakkaamatta, mutta luulen että mulla on vielä viikkoja aikaa. Mutta sitä piti vaan sanoa, että mä en ainakaan voisi valmiiksi pakata sinne mitään herkkuja. Ne olis käyty syömässä jo moneen kertaan ennen lähtöä. :LOL:

Turvotusta täälläkin.. sormukset olleet jo jonkun aikaa kaulaketjussa, ja nyt oon huomannut myös sukkien jättävän kamalat jäljet nilkkoihin.

(.) Mulla sitten se eilinen vähän pitempi lenkki tuntui illemmalla kyllä joka paikassa. Etenkin lonkat, nivuset ja jalkapohjat oli paljon kipeämmät kuin yleensä. Ja sitten niitä mun toivomia supistuksia ei kuitenkaan lenkki aiheuttanut, ihan noita normaaleja harkkasuppareita vaan. No, eipä mulla vielä ole edes täysiaikaista vauvaa mahassa, joten kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä... Välillä vaan unohtaa tulevansa ihan perässä, kun muilla on jo vauvoja syntynyt, tai syntyy ihan pian. :) Mutta nyt pitääkin lähteä koiran kanssa fysioterapiaan (edes joku meistä saa liikuntaa :D ). Heipat ja hyviä vointeja!

Nanna 35+0 POKSPOKS!
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko avata heti aamusta läppäri palstakuulumisten ja vauvauutisten toivossa, ja täällähän niitä olikin odottamassa... Onnea Posteljoonille pienestä pojasta! Uteliaisuudesta kyselen, paljonko sulla oli viikot, kun vedet meni? Enteilikö synnytystä?

- HP
 
Heipsan!

Miie oon ollu huono palstailija :ashamed: Meni sillon viime viikolla maku elämästä jotenkin, vielä kun päästiin sieltä sairaalasta kotiin, sain kuulla että miun äiti on tässä vaiheessa alkanu taas juomaan. Mie kun sanoin sille viimeksi kuukausi sitten kun oli viimeks sairaalassa katkolla, että nyt on hänen viimeinen mahdollisuus meidän suhteen. Sanoin sille nyt, että meidän välit oli tässä, jos ei pysty olemaan selvinpäin näinä päivinä kun tyttärensä esikoisen saa odottaa syntyvän, niin pysykööt poissa miun elämästä muutenkin. :'(

Mutta siis Nanna ihan hengissä ollaan ja vielä kasassa :heart:

Leo siun kivut minuu aina vaan huolestuttaa ja harmittaa, voi kun niihin tulis muutos!

Posteljooni ja Soonfab ja kaikki muut vauvautuneet ihan rutosti onnea teille:flower:

Limatulppa-asiaa oottekin siitä puhunu. Mie nimittäin ihmettelin miten perkeleesti sitä voi tulla?! Lauantaina tuli taas sellainen puolen desin klöntti ja sen jälkeen sellasia ruokalusikallisia liurahtaa limaa, hyhhyh!

Anncarol mukava kuulla siusta! Koitahan jaksaa duuniesi kanssa!

Kaikkea mahdollista on jääny kommentoimatta. Yritän tormistautua nyt! Turha jäädä vellomaan pahaan mieleen.

PS.Onko kellään kokemusta peräpukamien tyhjentämisestä? Miulla on niin pahaks menneet ettei ne noin sentin läpimitaltaan olevat kovat pukamat mene enää sisään ollenkaan:ashamed: Sori, tosi ällöä tämä, mutta on myös helvetin kivuliasta. Että voikohan niille tehdä jotain ennen synnytystä? Puikot ja salvat ei auta yhtään!

Mukavaa päivää armaat!





Kuvat 37+1

Sonella
ihana masu :heart:

Nippa ja Paavo 37+3
 
Huomenta verkkovertaiset,

Oma napa Eilen vedettiin hihasta kaikki ässät, onhan vauva jo täysiaikainen ;) Ei merkittävää tulosta, samat supistelut jatkuu ja yö oli yhtä heräilyä. Ei kuitenkaan mitään merkittävää muutosta oloon tai aiempiin supisteluihin.

Anncarol Kyllä olet sissi, kun jaksat tehdä töitä noilla viikoin, ja vielä tollasta päivää. Itse vastustin kovasti sairaslomalle jäämistä, vaikka "vikalista" alkoi loppua kohti olla jo melkoinen ja lääkäri useampaan kertaan oli kirjottelemassa mulle lappujaan. Nyt äitiysloman alettua ihmettelen suorastaan hengästyneenä, miten oikeasti jaksoin töissä..?!

Marais Mekin (hiihto-)lomaillaan esikoisen kanssa kotosalla. Tekemisen puutetta havaittavissa, eikä intressitkään oikein kohtaa. Lapsi haluaisi hiihtämään, luistelemaan ja pulkkamäkeen, minä lähinnä päiväunille.. Itteäkin harmittaa, kun on niin väsynyt ja vaivanen olo : /

CL, sullakin alkaa olla jo hyvät viikot... voit hyvin olla seuraavien joukossa, vaikkei aktiivisesti vielä supistelisi :) Jännittääkö teillä tyttö synnytyksen alkamista? Meillä esikko kyselee jatkuvasti, millon vauva mahtaa syntyä ja silmä kovana tarkkaa mua, jos yhtään vaikerran oloani tai puuskutan supistuksia..

Uteliaisuudesta kyselen.. te, joilla on jo entuudestaan lapsia.. minkä ikäisiä olitte, kun saitte ekan lapsen??

HP (37+2)
 
Vielä pakko kommentoida..

Nippa ihana masu :)
Ikävä kuulla, että äitisi on tarttunut taas pulloon, varmasti vetää mielen apeaksi. Itselläkin äitisuhde haastaa synnytyksen alla, vaikka ongelmien syy onkin erilainen. Välillä suorastaan kadehdin kaikkia, joilla on normaali äitisuhde. Itse olen päättänyt, että pidän etäisyyttä ja olen tosi tarkka oman perheen rajoista, ettei äiti pääse sotkemaan meidän perhe-elämää ja mun omaa mieltä. Rajaaminen on ikävää, mutta ainakin itse olen huomannut, että mitä enemmän rajaan, sitä paremmin voin itse.. Voimia!
 

Yhteistyössä