*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Joulukuussa

sahi: Mie en enää luota (kaikkien) lääkäreiden mielipiteisiin kilppariasioista, vaan vaadin ite, kun tiedän jo kokemuksesta mitä miun arvojen pitää olla... Inhottaa miten ne voikin osa olla niin tietämättömiä, tai väliinpitämättömiä näinkin yleisestä asiasta!!
 
Kwaidan todella epäitsekästä :) Kiitoksia sinulle kun tarjosit Särön vaippoja minulle. Suuret kiitokset

Särö78 Laitoin sinulle yksäriä. Suuret kiitokset sinulle! :)

Nanna*83 Sain tänään sairaslomaa pari viikkoa. Sen jälkeen olisi sitten taas uusi ultra ja katsotaan tilannetta uudelleen. Onneksi supistukset eivät olleet tehneet mitään kummempaa joten nyt sitten vaan yritetään hallita niitä supistuksia tällä sairaslomalla.

Streptokokista Täällä on kanssa todettu streptokokki. Eipä tuota millään hoidella mutta sitten synnytyksen yhteydessä pitäisi tulla kyllä antibiootti tippa estämään tartuntaa vauvaan. Edellisessä raskaudessa minulla oli myös tuo stretokokki ja silloin sain yhden kuurin siihen kun oli tosiaan silloinkin näitä supistuksia, mutta se taisi olla loppujen lopuksi turha juttu. Olen käsittänyt että se streptokokki tulee pian takaisin vaikka sitä hoidettaisiin joten ei siitä kuurista siis kovinkaan paljon apua olisi :/
 
Anteeksi, kun en yhtään muista nimimerkkejä...

Kelan paperit on vielä täyttämättä, joten samoin on vielä äitiysavustus hakematta. Pakkaus otetaan kyllä ehdottomasti esikoinen kun on tulossa. :)

Kelan papereita olen viivyttänyt osin laiskuuttani ja osin tahallani, sillä jos laitan hakemuksen vasta maanantaina niin sitten ei mun tarvitse mainita mitään mistään työttömyysjaksosta (kun siinä kysytään oletko ollut työttömänä 4kk sisällä). Näin pääsisi lomakkeen täyttämisessä hitusen helpommalla, eikä tarvitsisi mitään lisäselvityksiä tehdä. ;)

Eilen illalla meinasi kyllä aiheesta paniikki nousta kun tajusin kuinka vähän aikaa on siihen kun hakemus pitäisi olla täytettynä, mutta onneksi tänään töissä selvisi, että neuvolasta olin saanut vääriä ohjeita ja saankin laittaa hakemuksen suoraan kelaan eikä tarvitse palkkatoimiston kautta sitä käyttää, vaan sieltä vaan lähettävät sitten tässä liitteitä suoraan kelaan. Näin vältän yhden välimutkan ja hakemus ehtii varmasti ajallaan kelaan. :)

Nimiäisistä joku kyseli myös ja vaikka meille tulee ihan ristiäiset, niin veljeni perheessä on ollut jo kahdet ristiäiset ja sitä kautta minulla on niistä kokemusta. Jotenkin minusta silti tuntuu, että niistä on vaikea saada yhtä juhlava tilaisuus kuin ristiäisistä... Mutta mukavat tilaisuudet ne silti olivat, vaikka vauvan huonokuuloinen isopappa tilaisuuden lopuksi ihmetteli, että loppuiko tämä jo kun ei pappiakaan ole vielä näkynyt. ;)

Olemme olleet myös hassuja ja suunnitelleet jo ristiäisiäkin valmiiksi. ;) Sanokaa, että olemme ihan hulluja, sillä suunnitelmissa olisi samalla juhlia mieheni ja minun pyöreitäi synttäreitä ja kun vierasmäärää laskeskeltiin, niin todettiin, että sen verran suuri lähipiiri on, että vieraita meinaa tulla yli 60... Huh huh! Ja nämä pitäisi jaksaa järjestää vielä sitten synnytyksen jälkeen!?!?!?

Sokerirasitus on täällä vielä edessä ja tietenkin juuri ennen joulua. Olen välillä jo panikoinut, että millainen joulu tulee jos rasituksesta tulee huonoja tuloksia. :( Siksi pidämme nyt tänä viikonloppuna pientä pikkujoulua kotosalla ja laitamme kinkun uuniin ja ostimme joulusuklaita herkuteltavaksi. :D

Esitietolomake sairaalaa varten piti täytellä jo ennen rakenneultraa ja tuntui jotenkin hassulta täytellä sinne toiveita synnytystä varten, kun ei oikein ole osannut ajatellakaan asiaa vielä... Nimet oli sentään helppo juttu, kun niitä on tullut mietittyä jo ajat sitten, ennen kuin tätä lastakaan oli tiedossa vielä. :D

Ja ihmeissäni ole lueskellut, että jotkut ovat vastailleet johonkin voimavarakyselyyn, sillä ei täällä ole vielä mainittukaan mistään sellaisesta. No ehkä sellainen tulee vielä vastaan tai sitten ei. :) Enpä sellaista jääkään kaipaamaan vaikkei kyseltäisikään. :D

Mitäköhän muuta piti kommentoida... No hatara pää ei muista kaikkea, mutta ehkä ne palailee sitten tässä vielä!

Nuska ja tiuhti 24+3 (kai)
 
Hiukset ja kynnet mulla on ihan samanlaiset kuin ennen raskauttakin, joten ei muutoksia silläkään rintamalla.

Nälästä Musta tuntuu, ettei mulla oo enää näläntunnetta ollenkaan, johtuu ehkä suht säännöllisesti syömisestä, mutta jotenkin ihmeellistä että enää esim. iltapalaa ei tarvi syyä ollenkaan, ku nälkä ei vaivaa. Ruuansulatus ilmeisesi hidastanut oikein urakalla...

Candlelight Mulla sama ongelma toppiksien kanssa ja en todellakaan oo ostamassa uusia, joku patentti täytyy ilmeisesti keksiä :D

nippatäti joo, saippuahan tuhoaa sitä meidän normaaliflooraa ja bakteereja, joten esim. hiivan voi saada helpommin, jos oikein alapäätä kuuraa saippualla :D

Nanna Voi rakkaus mikä ihanuus siellä sun masussa asustaa :heart: Aivan ihania ja niin selkeitä kuvia ootte saanu :)

Juli ihania uutisia, tsemppiä poitsulle ja koko perheelle!! :heart:

Nopponen Kyllä tuollainen piina kävisi kenen hermoille tahansa, voimia ja toivotaan, että pääset mahd. hyville viikoille asti :hug:

Nippa mulla on just tuota ongelmaa, että suoli saattaa ihan yks kaks yllättäen pärähtää toimimaan ja sitte pitää olla vessa lähellä. Sen jälkeen voi taas mennä pitkästi hyvin tai jopa ummetuksen puolelle.. Todella kurjaa tuollainen suolen temppuilu.

Mulle tuli tänään rahat äitiysavustuksesta, piti heti siirtää ne toiselle tilille jemmaan, ettei mee ihan yks kaks yllättäen johonkin ihan muuhun :D vauvaan tai hänen tarvikkeisiin meinataan kuitenkin se raha käyttää. Nyt kauhee väsy päällä, joten painun nukkumaan, öitä! :wave:

alisa & Hippu 26+4, kai?
 
Huomenta päivää kaikille! :)

En ole muutamaan päivään kirjoitellut ja lupaan vastailla tästä lähin uusiin teksteihin ja kysymyksiin jos tulee kun aika hyvin olette vastailleet toisille :) !

Saatiin siis muutettua uuteen asuntoon ja siinä syy miksi ei ole minua näkynyt :D Tavarat alkaa olemaan reerassa ihan hyvin ja alkaa tottumaan uuteen ympäristöön :) Tiistaina mulla oli lääkärineuvola ja sielä oli kaikki hyvin, mutta maanantaina sokerirasitukseen tuon ison sf-mitan ja rv25 vauvan koon takia.. Kohdunsuu oli kiinni, mutta aavistuksen reunoilta pehmeä, mutta ei mitenkään niin että tarvitsis huolestua, koska sisäpuoli oli kohdunsuusta kiinteä.. rv36 olis painoarvio vauvan koosta ja jos on iso kokoinen niin käynnistettäisiin viikolla 38... Niin ja mies ei saa liitosta rahaa, koska liittyi vasta alle vuosi sitten ja tarvittava työehto ei täyty liittoon eli pienillä kelan rahoilla mennään toistaiseksi. No enpä jaksa siitä päätäni kuumottaa enää vaan keskityn hyviin asioihin.. :)

!!HYVÄÄ ITSEPÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!!

mam ja riisi 27+6 :heart: hitsi kun ne viikot alkaakin käymään kohta vähiin.. :)
 
mekin otettiin äitiysavustus rahana...lähinnä siksi että edellinen pakkaus jäi käyttämättä ja halusin nyt sitten ostaa vain tietynlaiset käyttövaatteet.. siihen se riitti kyllä mainiosti:)
täällä taas maanantaina uusi kontrolli, kortisonit ja estolääkitys saatu viime viikolla, seuraavasta edistyksestä menemme sitten yliopistolliseen makaamaan.se hieman jännittää kun supistelu ei oo loppunu.
Mam:eek:nnea uuteen kotiin teille!:)
 
Minua on alkanut jännittää loppuraskaus, synnytys ja millainen vauva täältä masusta oikeen tulee :) Silleen hyvällä tavalla kuitenki! Oon lukenu tota joulukuisten ketjua nyt, ja siellä satelee vauvoja:heart: ei mee kauaa kun meidän ketju on siinä vaiheessa :)

Ja millaista se sitten onkaan kun tulee se sairaalaan lähtö, alkaako supparit vai meneekö vedet ja käynnistelläänkö. Ei malttas oottaa, vaikka toisaalta ihanaa että siihen on vielä kolme kuukautta ja mukavaahan tämä odotus on nyt kun masu näkyy, liikkeet tuntuu ja olo on muutenkin hyvä.

Jännittää myös miten isosiskot sitten ottavat vauvan vastaan :heart:

Sitten vähän pinnallista jorinaa, mitenkäs teidän mahanahkat on palautunut kolmannen tai useamman synnytyksen jälkeen? Salaa toivon että masu pysyisi pienenä tässäkin odotuksessa niin mahakin palaisi paremmin kuosiinsa, rinnoista en niinkään välitä, ne on roikkunu aina ja pahemmaks ei voi enää mennä ;)

Suolen toiminta Joku kyseli.. Miulla ainakin harjotussupparit tekee sen että maha toimii aika hyvin ;) Muuten on kyllä hidasta, paitsi jos on stressi!

Kelan paperit Nuska ainakin kirjoitteli etti ole vielä laittanut papereita, en ole minäkään vielä, odotan että tulee se 2kk vaille laskettua aikaa, kun pitää viimestään laittaa. Aion siis laput kädessä jonottaa kelan luukulle 9.1. Miulla on syynä se että olen sitten kerennyt maksaa yrittäjäeläkettä korotettuna puoli vuotta, jolloin olen oikeutettu parempaan rahaan, joka on ihan surkea kyllä sekin, mutta eläähän sillä kun on pakko. Tietääkö kukaan että mitäs siitä seuraa jos hakemukset myöhästyy?

ps. Ai kamala kun houkuttas kysyä sukupuolta ultrassa rv 28.. Tietäs vähän että siivoisko kaapeista mekot pois vai ei ;) Mut toisaalta jos tähän asti on voinut olla kysymättä niin luulis että pystys pitää jännityksen viel seuraavat 3kk.. :heart:

sone ja paavo 26+4
 
Kelan papereista: olen hakenut äitiyspakkausta, mutta en vielä äippärahoja. Mun tulot pitäisi katsoa sen viimeisen 6kk mukaan ja on edelleen epäselvä koko juttu. Kysyin työpaikan toimistosihteeriltä ja vastaus oli vaan, että mun pitää "ilmoittaa Kelalle että työnantaja maksaa 3kk ajan palkkaa ä-lomalaiselle". En tiedä kuinka tää käytännössä tapahtuu, täyttääkö pomo / palkanlaskija (joka eri paikkakunnalla, ulkoistettu) vai mitä ihmettä. Ei tainnut toimiston tätikään tietää kun ei tuon kummempaa osannut vastata.

Mulla ei ole niitä 6kk tulojakaan vielä käytettävissä, koska duuni alkanut syksyllä ym. Joten olen lykännyt hakemista, 7.1. vielä ehtii ja saan palkkaakin joten ei tule rahoihin katkosta vaikka päätöksessä kestäisikin... Ärsyttää vaan kun missään ei ole yksiselitteistä ohjetta, miten toimia. Kun työnantaja varmasti sen Kela-korvauksensa haluaa.

Mam kiva että muutto meni hyvin ja kamat on nyt onnellisesti uudessa asunnossa! Oli ilmeisesti siivouskin sitten tehty, hienoa :). Pahoittelut vielä miehesi työtilanteesta, ei todellakaan tuollaista kaipaisi kun on iso elämänmuutos tulossa ja joka sentti tarvitaan :(. Tsemppiä. Meillä on 1,5kk muuttoon ja toivottavasti kuntoni olisi vielä niin hyvä, että saisin vähän sisustettua eikä ihan pahvilaatikoiden keskeltä lähdettäisi synnärille.

Sone olit kirjoitellut että loppuraskaus alkaa jännittää. Niin muakin, ekakertalaisena ei ole mitään käsitystä supistuksista, niiden kivuliaisuudesta, tajuanko milloin lähteä sairaalaan jne. Hermoilen jo neuvolalääkäriäkin, joka 2vko päästä. Että onko ruvennut paikat pehmenemään tms. liian nopeasti ja onko ennenaikaisuuden riskiä. (Kun on se muuttokin...)

Olen kai vähän hullu, mutta mietin just tänä aamuna että pitäisikö hommata sellainen vuoteensuoja, jos lärähtää joku yö lapsivedet, ettei menis patja...:ashamed:
Illalla Linnan juhlat, ihanaa :heart:

26+6, aikaisemmin olin näköjään päivistä sekaisin... mutta vasta huomenna poksuu!
 
Viimeksi muokattu:
Niittyvilla Heh, hyvä idis, miulla oliskin sellanen suoja minkä vois laittaa :D Mummo-vainaan jäämistöstä kaivoin viime talvena kun aattelin että s eon sit kätevä kun laps opettelee kuivaks. Mut jos mie sen omaan sänkyyni tuon niin sinne menee kyl viiminenkin toivo mistään makuukammarielämästä... Oon vissiin tosi epäeroottinen möhömaha kun meillä ei oo mitään säpinää sängyssä. Meidän parisuhteessa ei ole 7vuoden aikana ollut kun yksi pitempi tauko ja sekin oli viime synntyksen jälkee. :confused:

Älkää vaan sanoko että oon ainoo kuka elää selibaatissa...:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
OBS! Seuraa likaisia yksityiskohtia!

Sone, meillä on kyllä kans pieniä ongelmia tuolla makkarissa :ashamed: Mies pelkää satuttavansa minuu kaikissa muissa asennoissa paitsi takaa ja kokee jo vauvamahan häiritsevänä, se kuulemma miettii vaan miten se on meidän välissä kun hommaillaan, ei järin eroottinen ajatus :LOL: Ja muutenkin miulla meinaa tulla oksennus monessa asennossa kun vauva ja mahalaukku ja suolisto on yhessä perkeleen rutussa tuolla!
Niin ja syy siihen miks ei voida sitten siinä ainoassa hyvässä asennossa hommailla, on miun peräpukamat! Oon niin tietoinen niistä koko ajan että pitäis olla sitten täydellisessä pimeydessä:kieh: Muita keinoja on otettu sitten yhdessä käyttöön, kun ei se peiton perinteinen heiluttelu ole niin kivaa nyt.

Mies lähti kotiseudulleen, oon nyt sunnuntaihin saakka sotaleskenä. Ilahdutin sitten itseäni laittamalla neon-punasen paidan päälle, naureskelen kotona keskenäni, kun näytän hiton isolta vappupallolta!

Mam ihanaa että on hyvä meininki teillä!

Jee, tänne on moni sellanen kirjotellu, joista ei oo kuulunu niin paljoa, ihanaista:heart:

Fanny toivottavasti et joutus sinne rasituseen, se oli nimensä mukaisesti kyllä rasittava kokemus, olis itekin tehny mieli vaan käydä yrjöllä ja lähtiä kotiin!

Miulla oli joku neljä miljoonaa juttua mitä piti kommentoida, mutta aina kun tänne kirjautuu, jotenkin mieli tyhjenee eikä muista puoliakaan. Varmaan miulla oli joku tositosi tärkee panos johonkin keskusteluun:LOL:

Hah, aivan, sitä miun piti sanoo että ite kans oon alkanu miettimään just synnytystä ja elämä vauvan kanssa. Synnytys ei pelota kamalasti, pelottaa etten saa alakautta vääntää Paavoa pihalle, kun siitä haaveilen niin kovin. Eilen miehelle sanoin, että en uskalla lukea kirjallisuutta ja oppaita, ettei häviä sellanen oma herkkyys vauvan kanssa. Jos vauva sitten opettais isiä ja äitiä että miten häntä pitää hoitaa?

Mie odottelen linnan juhlia kanssa, toivon että myös tänä vuonna mahdollisimman moni vanha nainen pukeutuis sähkönsinisiin olkavarret (ja allit) paljastaviin mekkoihin ja vaaleanpunaisiin makkarankuorta muistuttaviin kotelomekkoihin!

Tää vappupallo lähtee laittamaan lohen uuniin!

nippa ja Pavel 26+5

Unohdin kiittää teitä kaikkia tuesta jälleen kerran! Ja Minxiä unohin kompata, meijän pino on parhain, ja totta on sekin että olis hyvä että osais olla murehtimatta liikoja, ollaan kai jotenkin herkässä tilassa...
 
Viimeksi muokattu:
Äh, niin paljon tekstiä etten enää muista mitä kaikkea piti kommentoida.

Nippatädille piti sanoa noista paastoarvoista, että syöt mieluummin sitä kaurapuuroa maltillisen annoksen melko myöhään iltapalaksi, niin elimistö ei tosiaan ala nostamaan itse liian matalaksi laskevia arvoja yön aikana. Ruokailuväli ei saisi olla muutenkaan yli 3 tuntia eikä öiseenkään aikaan yli 10 tuntia.

Sone, ei meilläkään tää aika mitään seksin riemukulkua ole. Selibaatilla mennään. Johtuu tietysti näistä supistuksista, hankalasta olosta ja miehen murtuneesta jalasta. :D

Mitäs muuta. Vatsanympärys on nyt 115 cm.. ja minähän se siitä pahoinvoinnista valitin, eikä se ole mihinkään väistynyt. On kai se mahdollista että aamupahoinvointi alkaa uudestaan, mulle on lisäksi tullut oireisiin huimaus ajoittaisesti ihan paikallaan ollessa.

Itsenäisyyspäivä kuluu täällä rauhallisissa merkeissä, taidanpa mennä ihan kohta päikkäreille.

Tikuliina ja typykkä 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Poika ei päässytkään kotiin :(
Lääkärit ja fysioterapeutti oli loppu tarkatuksessa huomanneet että pojalla on tasapaino ongelmia kävellessä, eli TÄMÄ VOI NYT OLLA SE PYSYVÄ VAURIO :/
Oltiin jo niin onnellisia ja laitettu pojalle kaikki valmiiksi, aamulla 9 aikaan soitettiin :( Kyllä tässä pian taas alkaa murtua. Mutta pysytään positiivisena :)
Valitan taas omaani :(

Kaikille itsenäisyyspäiviä!

Juli ja Ensku 27+5
 
huh huh, kun on tullut tekstiä parin päivän aikana ku ei ite oo pahemmin ehtinyt koneelle muutaku pikaseen lukemaan.

kastajaiset pidetään ku kerran molemmat kuuluu kirkkoon, lapset saa sit ite myöhemmin päättää jos haluavat erota siitä. pienoinen kummi ongelma on, yheltä aiotaan kysyy et haluisko liittyä takas kirkkoon vaa kastajaisten ajaks nii ei ehtis tulla sit hänelle mitään kirkkoveroa....

nannan ultrakuvat olivat aivan ihastuttavia, aloin kovasti miettii miltäköhän tää mahtaa näyttää.:)

äitiysavustus päätös on tullut, maksetaan 13 päivä, rahana kun otettiin, hihkuin jo miehelle et koht pääsen ostelee tälle neidille jotain...
vanhempainraha kohdalla oli vaa et hakemus on saapunut...

paheita ruoissa kofeiini, juu mulla voi mennä 4 kunnon kuppia kahvia päivässä, sekä välillä viel limsaa päälle, mut nii on kaikissa raskauksissa eikä oo mitään vaikuttanut muksuun... etten vähennä pahettani.

nälkä yritän syödä mahd. säännöllisesti ettei tulis mitään kaameeta nälkää mut välillä näinki käy, olen "kaikkiruokainen" siis ei mikään ällötä voin syödä ihan normaalisti.

saHi80 hyvä et ultrakontrolli meni hyvin, harmi ettei ihan kaikki saatu näkyviin mut jos lääkäri oli hyvissä mielin nii eiköhän näin sit olekin.

bingo aika jännä ettei tohon streptokokki bakteeriin tuon enempää kiinitetty huomioo, varsinki jos sullakin on nopeat synnytykset. voisitko viel puhua siitä neuvolassa ja kertoa et sua mietityttää toi asia...

esitietolomakkeita ei täs paikkakunnalla ole käytössä, joten ei tartte miettiä hätäkastenimiä valmiiksi, vaik kyl meil on ollut nimet valmiina mietittynä ennen kuin nää ovat syntyneet.

sone kyselikin mahanahan palautumisesta monen synnytyksen jälkeen. mulla kahen synnytyksen jälkeen palautui ihan hyvin mutta nyt muakin jännittää millaiseksi tää tulee jäämään kun kolmannen synnytksen jälkeen se ei ehtinyt palautuu kun jäin uudelleen raskaaksi et mikäköhän lörppö tähän tulee jäämään roikkuu...:ashamed:

suolen toiminta noloa mut mua saattaa ihan yks kaks alkaa pierettää ja ennen olen sentää pystynyt pidättelemään/ päästelemään hiljaa mut täs raskaudessa on jotenki varmaan perssuolet nii löysiä et kuuluu kunnon ääni ja pääsee pahanhajusia tuhnauksia, monet kerrat saanut olla jo kaupoissa nolona, koht en uskalla enää liikkuu missään....:ashamed:

mam_87 onnea uuteen kotiin!:)

makkarin puolella täällä on yks joka ilmottautuu et se maistuu, jos vaa oon saanut nukuttua yöt kunnolla nii joo, voipi olla useamminkin viikossa, alkuraskaudessa oli jotenki halut ihan poissa mut nyt keskiraskaudessa halut on korkealla, mut yleensä ne ovat sit taas laantuneet loppuraskaudessa... ja miestäkin haluttaa ihan normaalisti, sitä ei raskaus haittaa. tietenki on asentoja joita on jouduttu jättää pois...:p

synnytys on täälläkin jo nostellut päätään omissa ajatuksissaan, on kiva just lukea ketjuja mis on se ajan kohtaisena...

juli87:hug: takapakista pojan kanssa, toivottovasti se ei tule olemaan paha tasapaino häiriö....:(

pepper& typy 24+2
 
Tsemppejä niitä tarvitseville!!

Listeriasta, lohesta ynnä muusta: Niin itse tossa mietin että saako kylmäsavulohta syödä jos se ei ole tyhjiöpakattua. Että ostaa siis kaupan tiskiltä. Luulin et kyse oli lähinnä tyhjiöpakatuista tuotteista mut ilmeisesti näin ei sitte ollukkaan. Ja oonko mä ollu ihan totaalisen pihalla, ku oon vaan vetäny huoletta bonjour-tuorejuustoja ja fetaa? Kunhan on ollu pästöroitua siis. Eikö niitä saiskaan syödä vaik olis pästöroitua? Myös vuohenjuustoa on tullu syötyä helposti, tosin varmistin siitäkin ton pästörointiasian. Auraa en ole syönyt mutta huomasin että sekin on pästöroitua, mutten ole syöny siltikään kun ajattelin että ilmeisesti siinä on sit joku muu juttu?

Kelalta tuli päätös äitiyspakkauksesta ja nyt vaan odottelen pakkausta postiin :)

Töissä olen nyt ainut odottaja joka ei ole sairaslomalla :D Tosin ne muut (2 ihmist) saa vauvan tammikuun lopulla jo. Yks odottaja on viikkoa pidemmällä. Eihän seisomatyöstä ollut mitään riskejä/haittaa vauvalle? En ole ainakaan kuullu sellasta. Painavien juttujen nostelua en harrasta. Esim joku kaljakori missä on väh 24 pulloa. Joskus on ollu selkä kipeä mut on hyviäkin päiviä. Ja ei ne opinnot kerry kotona istumalla eli mielummin yritän olla tuolla.

Lääkärin neuvola oli tiistaina. Hemoglobiini edelleen alhaalla 111, viimeks 30.10 oli 110. Eli typerien rautatablettejen syönti jatkuu.. Ne on tuntunu aiheuttavan huonoa ja kovaa suolentoimintaa. Sf mitta oli 26. Sitä kohdunkaulaa oli kuulemma hyvin jäljellä, mistään pehmeydestä tai kiinniolosta en mitään kuullu eli ilmeisesti kaikki ok siltäki osin. Liikkeet ++ ja sydänäänet kuulu. Raskausdiabetesta ei ollu, jee!! Olis ollu sokerihiiren painajainen. Karkinsyöntiä yritän vähentää siksi kun pelkään hammaslääkäriä, mut olis ollu ankeaa ruveta jollekki ihmeruokavaliolle tai jos olis pitäny alkaa teetäki juoda ilman sokeria jne.

Erilaiset äidit katoin. Oli niillä jotai ihan hyviäki ajatuksia esim ku se mies sano ettei se vauva tarvii vierasta ihmistä ja loisteputkia ja ihmettelyä jne ku syntyy. Tai että raskaus ja synnytys medikalisoidaan. Kyllähän tässä vahdataan kaikkea on voimavarakyselyä, pissanäytteitä, lukuja ja mittauksia ja kaikenlaista.. Tosin vähän tuntu tyhmälle että neuvolan ruokaohjeille tunnuttiin viittaavaan kintaalla. Tosin juotiinhan ennen vanhaanki raakamaitoa että en tiedä sitte.

Omppis ja papu 27+2
 
Terveiset sateisesta Hollannista! Tänne lentelin eilen kun neuvola ja äitiyspoli antoivat lähtöluvan, takas tuun (jos tuun) vasta vuodenvaihteen jälkeen, lento on 3.1 maksettu. Ihanaa oli päästä omaan kotiin, vaikka täällä alkaakin pahvilaatikoiden määrä kasvamaan ja omien tavaroiden vähenemään. Huomenna lennetään viikonlopuksi Birminghamiin juhlistamaan meidän vuosipäivää ja sieltä kun palataan niin pitääkin panna hösseliks että pääsis muuttamaan sinne enkkulaan lopullisesti nää tavarat. Tänään poksui taas :) Huomenna enää 90 päivää laskettuun aikaan, hui! Tulin vain pikaisesti käväisemään enkä sen kummemmin ehtinyt lukemaan kuulumisia, paremmalla ajalla sit käyn taas kommentoimassa muiden kuulumisia kanssa :saint:

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

 
olihan mulla vielä asiaa;
tosta sängyn suojaamisesta loppuvaiheessa, suosittelen lämpimästi vaikka voi ajatus tuntua hassulta mutta itelläni on käynnistynyt kaks synnytystä vesienmenolla ja juuri kun olen ollut nukkumassa mutta sen verran hereillä et olen kumpanakin kertana ehtinyt pomppaa sängystä ylös ja siihen vierelle on sit lirissyt.
tunne siitä kun vedet alkaa lähtee on kuin joku poksauttais shampanjan pullon alapääs ja samantien tulee vedet. näin mulla.:D
joten aion tässäkin loppuvaihees pistää isomman pyyhkeen lakanan alle varoiksi.:)

omppulimu seisomatyö ei ole vaaraksi raskaudessa kunhan tietenkin on normaali raskaus, ite olen tehnyt raskasta keittiötyötä ja nostellut painavia silti on raskaudet menneet yli, eli ei sillä työllä saa vahinkoa aikaseksi.
onnittelut sokeritestin läpäisystä!:)

anncarol kaikkea hyvää hollantiin! muista ottaa rauhallisesti muuton kaa!:)
 
  • Tykkää
Reactions: anncarol
Muakin jännittää synnytys ja millainen vauva täältä masusta tulee. Ja se arki kahden lapsen kanssa. Arjessa jännittää lähinnä ulkoilu ja nukutus, kun alkuun pitää vauva totuttaa ulkoiluun ja esikoinen ei kovin tyytyväinen ole lyhyen ulkoilun jälkeen. Nukutus taas siksi, kun tuota esikoista pitää vielä nukuttaa. Niin mitä jos vauva onkin kovin levoton siihen aikaan, eikä rauhoitu millään. Synnytyksessä jännittää lähinnä saanko alatiesynnytyksen vai onko edessä taas sektio. Synnytyspelkoakin on, mutta se on ihan toinen juttu sitten.

Sone Et ole ainoa :D

Juli Onpa ikävää, ettei poika päässyt kotiin :( toivottavasti tuo ei nyt kuitenkaan olisi pysyvä vaurio..

Huomenna olis lääkärineuvola ja saan sokerirasituksen tulokset. Muutenkin on paljon kysyttävää ja kerrottavaa, pitää varmaan ottaa muistilappu esille.. Jännittää kyllä kohdunsuun tilanne ja sokerirasituksen tulos.

Nallu ja pikkuveli 26+5
 
Hei vaan!

Pikaisia paranemisia Piulalle, Nannalle ja muille flunssaisille! Mulla on ollut myös lähiaikoina pari pitkää flunssaa ja niiden myötä oon miettinyt uudestaan influenssa-rokotustakin. Onkos täällä minkä verran muita, jotka sitä ei ole ottaneet? En oikeen ees tiedä, miks en oo ottanut, mut jotenkin on ollut sellanen fiilis, etten halua..

Meillä on myös nimiäiset, niin kuin oli esikoisenkin kohdalla. Esikoisen nimiäiset oli ihanan rento, mutta juhlava tilaisuus, jossa oli paikalla vain se tärkein lähipiiri... Istutettiin tytölle oma luumupuu, syötiin hyvin, paljastettiin nimi vähän erikoisella tavalla ja olin pyytänyt miehen siskoa ja veljeä esittämään Anna Puun mestaripiirroksen.. Oli kyllä ihanat juhlat.

Painosta ja syömisestä.. Mulla on tullut joku 6-7 kiloa , mut tällä syömisellä tulee vielä varmasti paljon lisää..: /. Mun ruokavalio on normaalisti monipuolinen ja suht terveellinen, mut nyt oon kyllä syönyt ihan mitä sattuu ja milloin sattuu, Moni sanoi, ettei oo nälkä juuri lainkaan, mut mulla on päinvastoin. Tai en oikeestaan tiedä, onko tää nälkää vai mitä, mut voisin syödä ihan koko ajan ja melkeen mitä vaan,. Mieluiten jotain hiilaripitoista...

Candlelight Yksin kotona oleminen on kyllä arjen luksusta. Nautin niistä hetkistä ihan valtavasti..yleensä en saa mitään järjellistä kyllä aikaiseksi. Olen vaan ja levytän..

Sahi80 puhui kahvinjuonnista ja mie oon kyllä juonut suositusten ylikin. Hyvä kun otit puheeksi, pitää ihan alkaa ajatella asiaa enemmän ja ehkä hitusen vähentää kaffeen määrää... Muita paheita mulla on tosiaan toi jatkuva syöminen ja mässäily.

Äitiyspakkausta ei meille tule. Musta 140 e kattaa yllättävän hyvinkin, jos malttaa odottaa tammikuun alennusmyynteihin! Ja kun makuupussia tai toppapukua ei tartteta..Me ei kyllä hirveesti mitään muutakaan varmaan tarvita ja ajattelin, et ostan sit sitä mukaa, kun huomaan jollekin olevan tarvetta.

Kelan paperit oon vienyt ja täyttänyt, mut en tiedä yhtään, minkä verran mulle maksetaan ja minkä mukaan. Oon ollut heinäkuun alusta asti työttömänä, mut saanu soviteltua ansiosidonnaista,sillä oon tehnyt sijaisuuksia. Viime kevään olin töissä ja toki toivon, et äippäraha laskettas sen mukaan...Jännäilen kyllä, et mitä sieltä tulee kun vaikuttaa kuitenkin niin paljon kaikkeen.Äitiysvapaa alkais 4.2.2013. Ihanaa!

Nuska Mä oon kans ihmetellyt tuota voimavarakyselyä, mullakaan ei sellaista ole ollut, eikä siitä mitään ole puhuttu. Saa nähdä, onko tulossakaan...En muista, et esikoisestakaan ois ollut.

Nallu Minkä ikäinen esikoinen teillä on? Meillä on vajaa 2 ja puoli ja mua jännittää samat asiat. Ja myös se, että ilmassa on ollut sellaisia merkkejä, et neiti saattas olla jättämässä päikkäreitään kokonaan pois...

Synnytystäen oo vielä hirveesti miettinyt, mut pitäs kyllä. Lähinnä siksi et ekalla kerralla oman kokemuksen mukaan itselle oli iso apu siitä, että olin lukenut hengittämisestä ja synnytyslaulusta ja harjoitellutkin hieman etukäteen. Ja muutenkin miettinyt, et millä keinoin saisin itseni mahdollisimman rentoutuneeksi..Suosittelen kyllä tutustumaan synnytyslauluun!Myönnettäköön, että viimeisistä supistuksista ennen epiduraalin saamista oli laulu ja rentous kaukana, mut etenkin alkuvaiheessa oli "laulusta" apua. Sen ääntelyn avulla pääsi jotenkin supistukseen mukaan ja sen myötä siitä yli, Myös kiikkutuoli oli taivaan lahja kotonaoloaikana!!! Onko muita, joilla edellinen synnytys on edennyt loppuvaiheessa nopeasti? Me ehdittiin olla sairaalassa kaksi tuntia ja vauva oli jo rinnalla:O Kalvojen puhkaisun jälkeen kaikki eteni salamana. Mietityttää vähän, et pitääköhän tällä kerralla, miten nopeasti lähtee kohti sairaalaa, et ehditään perille saakka.. Niin ja onko kellään kokemuksia aquarakkuloista tai altaassa olosta synnytyksessä?

Triida ja Milli 25 ?
 
Viimeksi muokattu:
Triida Esikoinen on n. 2v 2kk nyt. Eiköhän se arki jotenkin järjesty kun alkuun pääsee :) Meilläkin tyttö välillä on jättänyt päikyt välistä. Nyt kun siirtyi omaan huoneeseen ja yöunet on lyhentynyt niin on nukkunut päikyt joka päivä. Mutta saa nähdä miten käy, kun on omaan huoneeseen tottunut ja yöunet ehkä taas pitenee..

Voimavarakyselyä ei täälläkään ole ollut. Ei ollut esikoista odottaessakaan, eikä hänen syntymänsäkään jälkeen. Vähän harmittaa, että kunnissa kohdellaan ihmisiä niin eri tavalla :/

Kahvista unohdin kommentoida aikaisemmin. Mä juon yleensä 1-2 kuppia päivässä, mutta välillä kyllä tulee saatua liikaa kofeiinia. En ole ollut huolissani, koska yleensä jää kuitenkin suositusten rajoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: attol-
Tulin vaan toivottamaan hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Täällä juhlitaan hiljaisesti paastoamalla, kun flunssa on vienyt äänen ja aamulla on sokerirasitus... No, hyvää seuraa on kuitenkin ja mukava lomapäivä ollut kaikin puolin. :) Ja taas ollaan viikkoa pitemmällä!

Piula+poikanen 24+0
 
Erilaiset äidit katoin vaan lopusta mut oli kyllä aika erikoinen pariskunta. Saahan sitä luonnonmukaisuuteen pyrkiä ja itsekin haaveilen mahdollisimman luonnollisesta synnytyksestä mutta että kotona ilman kätilöä niin ei kyllä järki paljon päätä pakottanu! Mut onneks kaikki meni sit hyvin.

Synnytystä oon miettiny jonkin verran ja oon yrittäny ottaa selvää erilaisista rentoutustavoista. Viimeks olin niin tuskissani et olin kiree kun viulun kieli. Triida minä olin avautumisvaiheessa altaassa edellisellä kerralla, muuten oli tosi hyvä mut mulle tuli lopulta ihan helkkarin kuuma siellä ja sit piti tulla pois. Nytkin aion kyllä kokeilla jos allas vain on vapaana. Aquarakkuloita ajattelin myös kokeilla, olen kuullut et moni uudelleensynnyttäjä on saanut niistä apua.

Ehkä minua jännittää enemmän se synnytyksen jälkeinen aika. Oma jaksaminen ja miten saan nukuttua ja levättyä. Ja tietysti se miten se arki muuten alkaa rullaamaan, esikoinen on sillon 2v7kk. Mut aika luottavaisin mielin oon sen suhteen.

Harmin paikka Juli ettei poikasi päässytkään kotiin :(

Täällä ollan kans flunssan kourissa. Influenssarokotusta en meinannu ottaa, en oo ennenkään ottanu ja jotenkin tuo narkolepsiakohu säikäytti minut lopullisesti. Esikoista odottaessa otin sen sikapiikin rv 5 ja olin jälkikäteen ihan paniikissa miten se vaikuttaa.

Seksihommat on täällä vähän vähentyny ihan ajanpuutteen vuoks. Minun on pakko mennä nukkumaan viimestään kymmeneltä ja esikoinen kukkuu joskus melkein siihen asti. Mut muuten aika normaalisti, jossakin asennossa alkaa helpommin supistamaan ja onhan se vähän kömpelöä mahan kans :) Mut mies on ihan innoissaan etenkin isommista rinnoista ;)

Ristiäiset tulee tälle kuopuksellekin. Minä en kuulu kirkkon eikä kuulunut mieskään mutta se halus et esikoinen kastetaan ja liitty sen takia. Ja ei minulla ole mitään sitä vastaa, saa lapsi sitten itse päättää isompana haluaako erota. Kummien miettiminen voi kyllä olla vaikeaa mut sillä ei oo vielä päätä vaivattu.

Tässäpä tärkeimmät, mukavaa talvista viikonloppua!

Särö 28+0 POKS! :heart:
 
pepper Sitä miekiin vähän pelkään että tällä kertaa jää lörppö, onhan siinäkin rajansa mihin se nahka enää voi palautua. Mutta treenit pitää alottaa taas kunhan on siinä kunnossa että uskaltaa salille. Ajattelin kyllä ruveta heti lantionpohjanlihaksia tottakai treenaa :) Haaveena olis että kesällä pääsis jo juoksee, riippuu just miten on palautunu, jos meinaa pissat lirahella niin täytyy sit tyytyy kävelyyn ;)

juli :hug:

Kahvinjuonnista Miehän en juo ollenkaan, mutta teetä litkin 2-3 isoa kupppia päivässä, mikä vastaa 4-6 pientä kahvikuppia päivässä, eli kyllä tota kofeiinia täälläkin tulee jonkunverran.

Triida Aquarakkulat oon kokeillu ekassa synnytyksesäs eikä niistä ollut mitään helpotusta, koski vaan pirusti enemmän, selkään kun ne laitettiin, poltti ja kirveli, eikä se kivunsiiirto kyllä toiminut yhtään, ihan yhtälailla supistus sattui. Kauratyyny auttoi enemmän, ja rentoutti, lämmin suihku oli myös hirveen hyvä! Allasta olisin halunnut kokeilla molemmissa synnytyksissä mutta onnistunut. Laitoin nytkin toivelistaan.

Suositelkaahan hyviä kirjoja synnytyksestä
, kiinnostais just nuo rentoutumistekniikat kun mie kärsin paniikkihäiriöstä ja se hidastaa synnytystä kun meen ihan lukkoon.

Onko täällä muita paniikkihäiriöisiä synnyttäjiä?
Mie toivon ettei se tällä kertaa iskis, mutta siihen täytyy taas varautua..

Mahan kutina on hillitön täällä vaikka käytän öljyä joka päivä, talvihan se taitaa kuivattaa ja venyminen.

ps. nimet olis mietittynä täällä :heart:

sone ja paavo 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

Juli: paljon halauksia ja vointeja sinne pojan suhteen..:hug:

Sone*:Meillä seksiä on sellaiset kerran viikossa, mutta eihän se nyt ole samanlaista mitenkään kuin ennen.. Juurikin tuon mahan takia : / Mä en kauheasti ole lukenut synnytys kirjoja eli niistä en osaa sanoa.. :) vatsanahka nyt on mitä on ja eikä se kyllä mulla palaa entiselleen ikinä :D

Niittyvilla:
Toivon mukaan teilläkin muutto suijuisi hyvin :)

( . ): Täällä ilmoittautuu yksi monta kertaa yöllä vessassa juokseva.. : / Viime yönä supisteli aika paljon ja siitä sitten osaksi johtui vessassa juokseminen.. :( Supisteleeko muilla öiseen aikaan? Täällä tavaroiden järjestely jatkuu hiukan vielä ja vanha asunto pitää siivota ja hakea muutamat irtotavarat ja lamput :)


Mam ja risbe 28+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä