*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa



6 Tyttölupausta
10 Poikalupausta

Laskettu aika -- Nimimerkki -- Ikä -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala

28.2.

lenkkari -- 27v -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus* *poikaolo*
Hanskius -- 22v -- 1. lapsi -- OAS

1.3.

Mam_87 -- 25v -- 3. lapsi -- TYKS *poikalupaus*
mamiko -- 2. lapsi -- PHKS
Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS
Katrin -- 2. Lapsi - PHKS
Eeppi -- 1. lapsi -- TAYS
Särö78 -- 34v -- 2. lapsi -- KYS *poikalupaus*
HeidiHe -- 2. lapsi -- TYKS *tyttölupaus*

2.3.

Juli87 -- 2. lapsi *poikalupaus*
Alisa84 -- 2. lapsi *poikaolo*
Nopponen -- 28v -- 2. lapsi -- OAS
Bingo -- 3. lapsi

3.3.

Pihlaja78 -- 4. lapsi
Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
CandleLight -- 28v -- 2. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*

4.3.

Tyntti -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus*
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo
Meliah -- 2.lapsi
Millipilli -- 1. Lapsi -- TAYS

5.3.

omppulimu -- 20v -- 1. lapsi -- K-SKS
SoonFab4 -- 4. ja 5. lapsi *kaksoset: tyttö- ja poikalupaus*

6.3.

Hillankukka42 -- 42v -- 5. lapsi
Pixie- -- 24v -- 2.lapsi -- SeKS
Sintu74 -- 38v -- 1. lapsi -- LKS *tyttöolo*

7.3.

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS
pepponen -- 1. lapsi -- TAYS/VAS
Niittyvilla -- 33v -- 1. lapsi
anncarol -- 34v -- 4. lapsi *tyttölupaus*
Minx82 -- 2. lapsi -- NKL
Viude -- 22v -- 1. lapsi - PKSSK *poikalupaus*
patulikki

8.3.

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3. lapsi -- K-PKS

9.3.

Eea -- 25v -- 3. lapsi -- PKSSK *tyttölupaus*
dania87 -- 2. lapsi -- VKS
Nallu -- 22v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS
Emsuli -- 22v -- 1 .lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Amanda-80 -- 3.lapsi -- K-HKS

10.3.

Sone* -- 28v -- 3. lapsi -- SKS *tyttöolo*
P12 -- 3. lapsi
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS
Tikrutes -- 2. lapsi
Johnis -- 2. lapsi -- KOS
Kuunalle -- 2. lapsi

11.3.

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
Mammutti ja sintti -- 38v -- 4. lapsi -- SATKS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --KOS/NKL/HYS
Sannamary -- 2. lapsi -- NKL
TK73 -- 4. lapsi -- K-hks

12.3.

Minttu_89 -- 1. lapsi -- SEKS

13.3.

kwaidan -- 29v -- 2. lapsi -- Kät/H
nippatäti -- 23v -- 1. lapsi -- PKKS

14.3.

Marhula -- 1. lapsi
Fanny07 -- 2. lapsi
Myy* -- 1. lapsi -- ulkomailla
E79 -- 1. lapsi *poikalupaus*

15.3.

OivaAino -- 3. lapsi
Hygge -- 2. lapsi
Laia -- 1. lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Kilu87 -- 1+. lapsi -- PKKS
Como -- NKL *poikalupaus*

17.3.

Jemimi-- 4. lapsi -- KYS

18.3.

Tea84 -- 3. lapsi -- OYS
iiris82 -- 2. lapsi -- KOS
BabyBloom -- 2. lapsi -- ulkomailla

19.3.

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS *tyttöolo*

20.3.

Pupu82 -- 2. lapsi
natusani -- 4. lapsi -- TYKS *poikaolo*

21.3.

Ssaraa -- 1. lapsi -- TAYS
aippa3 -- 5.lapsi -- OAS
Leo_81 -- 31v -- 4. lapsi -- SeKS
Toiveikas84 -- 28v -- 2. lapsi -- TAYS

22.3.

Tigerina -- 25v -- 1. lapsi -- LS

23.3

Ainulii -- 1. lapsi -- LS/HYKS
Heidsu -- 3. lapsi -- KOS

24.3.

Marais -- 2. lapsi -- MKS
Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL *poikaolo*
Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Ihanainen -- 1. lapsi -- VAS

25.3.

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS
greentea1 -- 21v -- 1.lapsi -- PHKS

26.3.

Nanna*83 -- 1. lapsi -- KOS
Heili Karjalasta -- 5. lapsi -- Ekks
pepper83 -- 29v -- 4.lapsi -- PS

27.3.

santzuu -- 2. lapsi -- TYKS
Katsu74 -- 38v -- 4. lapsi -- K-SKS
Piula -- 1. lapsi -- OYS

28.3.

SaHi80 -- 3.lapsi -- EKKS
Lexiina -- 4.lapsi -- K-HKS

29.3.

kettuliina -- 2. lapsi -- TYKS

30.3.

Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS
Paipula -- 2. lapsi -- VKS

31.3.

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS
Mandalay -- 2. lapsi -- OYS

Taustalla:

Star_of_life

MEITÄ ON NYT 95 ODOTTAJAA :flower:

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2159684-maaliskuun-mussukat-2013-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171357-maaliskuun-mussukat-2013-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183134-maaliskuun-mussukat-2013-syyskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Päivityspyynnöt edelleen punaisena :) Niin ja tässä kuussa alkaa tulemaan tyttö- ja poikalupauksia. Merkatkaa ne myös selkeästi punaisella tai sinisellä, jos haluatte ne listaan mukaan.

Onko teillä halua lisätä iät listaan mukaan vai mennäänkö vanhoilla tiedoilla?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nallu-ihanaiselle pinon tekemisestä ja päivittelystä :flower:

Neuvolassa käyty tällä viikolla. Olipa helpottavaa kuulla pienet jumpsutusäänet. En tunne vielä liikkeitä kaiketi siksi, kun istukka on eteseinämässä.. Joten
välillä kyllä vähän epävarma olo nyt kun oksentelukin on vähentynyt enään muutamaan kertaan viikossa. Hemppari oli ruennut laskemaan mutta ei ole vielä lähellekkään lisäraudan tarvetta, kun kuitenkin oli 119. Paino 58kg, kilon alle lähtöpainon. Mutta eiköhän se tästä lähde nousukiitoon, kun oksentelu on tosiaan vähentynyt niin paljon. Pysyisi vaan kurissa eikä tulisi sitä hurjaa lähemmäs 30 kg mitä esikoisen aikana, siinä oli jo hommaa tiputella kilot. Liikuntaa olen koittanut tehdä säännöllisesti, lähinnä kotijumppaa ja
rataslenkkejä esikoisen kanssa.

Reilu 2 viikkoa enää rakenneultraan, jännittää onkohan kaikki hyvin pienellä. Ja jännittää se sukupuoliasiakin. Että millaiseksi meidän perhe muotoutuu, saako esikoinen pikkusiskon-vai veljen. Ehdottomasti haluaisin sukupuolen selville, jos vaan yhtään olisi mahdollista se saada sitten näkyville. Ei pysty tälläistä hullua pitämään jännityksessä :LOL: Sokerirasituskin olisi ensi torstaina tiedossa, sukurasituksen takia sinne kahdesti "pääsen".
No, ostan naistenlehtiä ja nautin äidin omasta ajasta sitten siellä labrassa :D

Meliah 17+6
 
Kiitos Nallu uudesta pinosta! :) Meikäläinenkin voi ryhtyä jossain kuussa pinon päivittäjäksi!

Mulle saa kanssa laittaa iän sinne listaan mukaan, eli olen 28v..

(.) Mulla on niska ihan hirvittävän jumissa! Vasemmalta puolelta vain, mutta niin ettei päätä voi kunnolla kääntää ja kättä nostaa ylös. :/ Lämpöhoitoa olen koittanut antaa (kuuma suihku ja kauratyyny) ja panadolia on pitänyt ottaa yötä vasten, että saa nukuttua. Mobilatia kun ei oikein uskalla laittaa. :/ Jospa tämä menisi ohi, tosi kurjaa. Liikkeitä tuntuu etenkin iltaisin kun menen sänkyyn pötkölleni. Meille on tullut nyt tavaksi, että minä kun menen aina aikaisemmin nukkumana kuin mies, niin hän tulee joksikin aikaa viereen köllimään ja on saanut melki joka ilta tuntea pikkuisen potkuja. :heart:
Näin viime yönä unta rakenneultrasta ja että siellä paljastui vauvan olevan tyttö. Mulla kun on koko ajan ollut ihan poikaolo. :D Ei sillä väliä ole kumpi pikkuinen on, kunhan hällä on kaikki hyvin. Ehkä alitajuntani koittaa kertoa, että pieni voi olla myös tyttö etten "ylläty" liikaa tai jotain. :D
Tänään mennään sunnuntailounaalle johonkin ravintolaan mun vanhempien kanssa. Hauskaa sunnuntaita!

CandleLight ja toukka 18+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia uudesta pinosta Nallu

Piti jotakin kirjoittaa...
Julille isot tsempit. Tunnen surun ja pelon liiankin hyvin. Hyvä jos pystyt puhumaan vaikka miehellesi. Mulla ainaki paras ratkaisu oli että puhun lähimmäisten kanssa. Kyllä siitä selviää, pidän peukkuja :)

Kuonokoppa/panta eikös se ole sellainen että kun koira vetää niin se ns. Vetää koiran päätä taaksepäin????

Olo on tässä ollut ihan hyvä ja tyttären kanssa jaksoin eilen shoppailla monta tuntia :D Vielä en ole uskaltanut ostaa mitään masukille. Ehkä tässä pian :)

Tänään pitäis mennä päivystysvuoroon illalla harvemmin mä niitä teen mutta.. Päivällä pitäis tuolls ulkona hiukan touhuta, lehtiä on piha täynnä.

Kaikille sunnuntaita ja viikonalkuja!

Heidi ja Ihme 18+3
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Juli Voimia ja lämpöisiä ajatuksia sinne sylin täydeltä! Hurjan kovia juttuja joudutte käymään läpi. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin ja kunpa sun oma olo hieman helpottas, et ois sen puolesta enemmän voimia isojen asioiden keskellä.

Voi kun monella on rakenneultra jo ihan lähellä!! Mä en tarkkaa aikaa muista, mutta oiskohan noin 5 vkon päästä. Sitä kovasti odotellessa. Sukupuolta varmaankin kysytään. Tällä hetkellä veikkaus ois poika, mut ei mikään kovin vahva olo sen suhteen oo..Esikoisesta kaikki oli jotenkin ihan varmoja että on tyttö ja tyttöhän se oli:)

Miten te muut voitte? Onko pahat olot ja väsymys helpottaneet? Mulla ei oo tällä hetkellä tietookaan energisestä ja ihanasta keskiraskaudesta. Olen äärettömän väsynyt, passiivinen, kiukkuinen ja räjähdysaltis:ashamed: Vapaapäivät (joloin mies on usein töissä)menee kelloa katsoessa ja toivoessa, että ois esikoisen päikkäriaika tai telkkarista tulis pikkukakkonen tms. Ja nyt kun päiväunille meneminen on yhtäkkiä melkosta pelleilyä, multa menee hermot hetkessä. Ja niin typerää ja älytöntä se onkin, raivostun ja korotan ääntäni, lähes huudan, niin että tuo kaksi vuotias menee nyyhkyttäen sänkyyn:( En kestä itseäni tällaisenä, enkä halua, että esikoinen joutuu kärsimään tästä raskaudesta ja katsomaan päivä toisensa jälkeen itkevää ja hermostuvaa äitiä, joka ei jaksaisi leikkiä sisällä saati mennä ulos tai muutenkaan ihmisten ilmoille. Onko kellän muulla tällaista?

Yksi syy lienee hemoglobiini, joka n. kuukaudessa oli humahtanut 150--> 116. Aloitin heti raudan, koska pudotus oli sen verran rankka. Ennen viime tiistaista neuvolaa epäilinkin, et oiskohan hb pudonnut kun olo oli ollut niin vetämätön. Toivon kovasti et hb:n nousu tasapainottaisi mua tai eihän tästä tuu muuten mitään. Ehkä pitäis ottaa neuvolaan yhteyttä ja kysyä, pääsiskö jonnekin juttelemaan jos nää fiilikset jatkuu...

CandleLight Sunnuntailounas ravintolassa kuulostaa ihanalta!!... Toinen tän hetken tilan "oire" on , että voisin syödä koko ajan. Ja mieli tekee nimenomaan herkkuja ja roskaruokaa:( Herkuttelu onkin ollut jo pitkään päivittäistä, mut roskaruokahaluja oon yrittänyt pitää kurissa. En käy juuri ikinä missään hampurilaispaikoissa ja nyt oon himoinnut kolme päivää hesen minimegaa:D Ja tiedän,että jos se syön, en kuitenkaan pidä siitä....Painoa on tullut nyt pari kiloa mut tän vkon syömistahdilla sitä kyllä tulee ruuuuutkasti lisää, jos en ota itseeni nyt niskasta kiinni.... Tekispä munkin mieli rasvatonta piimää ja viinirypäleitä niinkuin jollakin oli ollut.. Mut no, ehkä tää herkkuhimo on nyt aika pien ongelma. Ja josko se menis ohi tai ainakin helpottas pian.

NimiajatuksiaJoko on nimiajatuksia mielessä? Meillä taitaa tän hetken ykkösenä olla pojalle Lassi ja tytölle (miehen ja tyttären mielestä) Maisa.

Kaikille ihanaa sunnuntaita! Nyt kahvia (kermavaahdolla.......) ja sit unille tai kirjan lukuun, kun tyttökin viimein nukahti.

Triida ja Milli 15+1
 
Kiitos Nallu uudesta pinosta!

Komia maha Nippatäti :)

Triida Minulla on on kyllä muuten hyvä ja energinen olo mut minulla on myös tuota räjähdysherkkyyttä. Esikoisen kanssa vielä pinna riittää (en edes tiedä mistä se kärsivällisyys tulee kun oon niin äkkipikanen ihminen) mutta auta armias jos koirat hökältää jaloissa tai mies passuuttaa niin mitta täyttyy alta aikayksikön! |O Eli tulee kyllä karjuttua ja tiuskittua ja eihän se kivalta tunnu jälkeen päin. Et kai sitä voi laittaa vähän hormonien piikkiin eikä toi alhanen hemppa varmaan auta asiaa. Minulla oli kans vaan 112, saa nähdä ens neuvolassa onko rautakuuri yhtään tepsiny. On nimittäin tosi vaikee löytää sopiva aika ottaa rautatabu kun ei sais maitotuotteita käyttää 2h ennen ja jälkeen. Täällä myös tekee mieli herkkuja ja roskaruokaa. Vähän repsahti kun sieltä sokerirasituksesta selvis puhtain paperein... :ashamed:

Nyt on alkanu liikkeitä tuntumaan miltei päivittäin. Mahan pinnalta ei vielä tunnu. Ihanaa CandleLight että siellä jo tuntuu. Oliko sinulla istukka missä kun jo noin aikaisessa vaiheessa tuntuu?

Nimiehdotuksia en oo vielä tarkemmin miettiny mutta jos saadaan poikalupaus niin tiedän et nimen kanssa tulee olemaan tosi tiukkaa löytää sopiva. Esikoisellekin oli vain yksi ehdotus josta molemmat tykättiin joten kai tämä jää nimettömäks jos on poika... :)

Minulle saa iäks päivittää 34v. Oon siis vielä 33 mut joulukuussa täytän 34.

Särö 18+2
 
Mun riviä voi korjata hiukan.

21.3 Leo81 -- 4.lapsi --31v -- SeKS

yksi lapsi oli pudonnut johonkin =)

Triida:
joo ei ole täälläkään tietoa mistään energisestä keskiraskaudesta. kyllä hieman on piristynyt alun koomasta, mutta ei nyt mitenkään merkittävästi. tää ilmakin tekee varmaan tätä oloa vielä vetämättömämmäksi. Unta piisais päivän läpi jos olis aikaa nukkua.

Rakenneultra on meillä vasta 12.11 ja silloin on rv 21+5. Täällä on nuo rakenne ultrat aina tosi myöhään. Sukupuoli kysytään varmaan joskin kolmen pojan jälkeen poika fiilis on kyllä niin vahva, että on kyllä todella ihmeellistä jos tuolta neiti ihminen löytyy. Kivaahan sellainen yllätys olisi. mä vaan koko ajan mielessäni näen tuon vauvan alun poikana ja kun mietin tulevaa vauvaaikaa niin poika lasta mä siinä hoidan. =D

Nimiasiaa ei juurikaan olla mietitty. Mielessäni jotain poikien nimiä pyöritelly. =)

urg, sieltä taas herätän päikkäreiltä, ihan en ite ehtinyt lepäämään =D

Leo rv15+3
 
Nimiehdotuksia ollaan jo vähän mietitty. Tytölle on jotenkin helpompi keksiä nimiä, vaikka poikaolo onkin. Tytölle on jo vahva etunimiehdokas tiedossa ja myös toisia nimiä siihen ollaan mietitty. Pojalle ollaan keksitty vasta yksi nimiehdotus etunimestä :D Enemmän mietitään sitten jos pikkunen paljastaa sukupuolensa. Ja tietty esitietolomakkeeseen pitäs jotkut nimet keksiä mahdollista hätäkastetta varten.

Olo on ihan hyvä. Mua on vaan jo n. 6viikkoa vaivannut lähes päivittäinen päänsärky. Ja lääkkeet ei auta :(

Nallu 17+1
 
Voinnista on vähän vaikea sanoa kun on flunssaa nyt ollu niin varmaan väsyny ihan sen takia. Muuten ihan ok. Vähä ehkä joskus vielä tuntunu huonoaki oloa, viimeks viime viikonloppuna tuli ylös.

Mieluisista nimistä teinkin joskus listaa. Kaivelin sen tuolta jostai aiemmasta maaliskuumahat-topicista.
Joanna Inari
Aamu Eleonoora
Reena Kukka-Maria
Senni Joanna

Jori Rasmus
Tino Pietari
Onni Patrik
Miro Eemil

Tänään taas tuntunu useamman kerran kupla mahassa. Toivottavasti en nyt vaan kuvittele!! Joskus varsinki iltasin oikein yrittäny kuulostelemalla kuulostella. Sitä mun pitikin kysyä teiltä että te jotka liikkeitä tunnette niin miten usein? , mutta täällä olikin näköjään jotkut jo niistä puhuneet :)

5.3.

omppulimu -20 vuotta- 1. lapsi -- K-SKS
 
Istukan paikasta ei ole tietoa, nt-utrassa sanottiin, että vasta ru:ssa katsotaan. Luulisin, että on jossain kohdun takaseinässä kun liikkeet tuntuvat niin selkeästi ja vatsan päälle.

Lasten ikäeroista, miehen pojan ja vauvan ikäeroksi tulee 11 vuotta, melkein 12. Mun tytön ja vauvan ikäeroksi tulee 7 vuotta.

Nimiehdotuksia on vasta aika vähän mietitty, muutamia on tullut mieleen mutta mitään ei olla vielä vakavasti keskusteltu. Luultavasti ruetaan miettimään kunnolla vasta rakenneultran jälkeen, etenkin jos saadaan sukupuoli selville.

Seesteinen keskiraskaus täällä menee ihan hyvin. Tuo niska nyt jumittaa oikein kunnolla, että se on ikävää ja luulisin, että rintojen kasvu ja sitä mukaa tämä raskaus on osa syynä jumitukseen. Iltaisin tulee väsymys ajoissa, että sitä on jonkin verran. Mutta muuten olo on ihan hyvä.

Mielitoista keitot ja kotiruoka on edelleen ihan pop. Roskaruokaa tekee vähemmän mieli kuin ennen raskautta, mutta tulee sitäkin joskus syötyä. Sipsit on tällä hetkellä mun suurin heikkous ja mielihalu. Karkkeja tms ei tee mieli oikeastaan ollenkaan, jätski kyllä taasen maistuisi.

Ihania vauvamasuja! Itsellä alkaa pikkaisen nyt tulla esille, mutta ei vielä juurikaan, kuvaa en ole ottanut.

Liikkeistä tuntuu parhaiten iltaisin kun olen nukkumaan menossa ja köllötän rauhassa sängyssä, yleensä n. klo 22-23. Kyllä niitä pieniä muljahduksia, että vauva pyörähtää masussa tuntuu välillä päivälläkin, aika yllättäen yleensä.

(.) Käytiin syömässä Jyväskylässä Sohwissa. Pitkästä aikaa tuli siellä käytyä ja ruoka oli jälleen todella hyvää! Useasti tuli siellä syötyä kun olin siellä töissä, mutta siitä on jo useampi vuosi. Nyt lukemaan vähän kirjaa, tunnin päästä alkaa meidän neidin iltatouhut.

CandleLight ja toukka 18+0
 
Sahi Kiitos vinkistä! En oo huomannu juomisten vaikuttavan päänsärkyyn, mutta veden juontia voisi kyllä lisätä. Eipä siitä ainakaan haittaa ole :)

Ikäero Meille tulee esikoiselle ja vauvalle ikäeroa n. 2v 5kk :)

Liikkeet tuntuu aika satunnaisesti, jos ne niitä edes on :D Esikoisesta tuntu heti päivittäin, joten siksi en ole varma oonko tuntenut oikein. Ei siis edes joka päivä tunnu.

Aika menee munkin mielestä todella nopeasti. 3 viikon päästä oon jo puolessa välissä :) Rakenneultran jälkeen aikakin varmaan vähän hidastuu..
 
Mulla mahakin on pullahtanut ihan kiitettävästi. Kuvia ei vaan oo tullu otettuu. Esikoisen aikaan kirjottelin raskauspäiväkirjaa ja otin kuvia mahasta, mut nyt en millään jaksa. Mulla ei oo fyysisesti raskas työ, mutta kotiin tulee usein tuotua töitä, joten se ja tytön kanssa illat leikkien verottaa jaksamista.

Esikoisen ja tulevan väliin tulee ikäeroa 3,5 vuotta. Tyttö täytti viime viikonloppuna 3v. Pidettiin kahdet synttärit, päiväkotikavereille ja sukulaisille. Vein esikoisen päiväkotiin ( pieni ryhmä eri ikäisiä lapsia) reilu yksivuotiaana, olin muutaman kuukauden hoitovapaalla ja lomalla. Nytkin meinaan viedä noin yksivuotiaana hoitoon. En ole vielä päättänyt, vienkö esikoista hoitoon vauvan syntymän jälkeen muutamana päivänä viikossa. Pitää kysellä tytöltä lähempänä, mitä mieltä hän on. Tuntuu vaan ikävältä, että hän jättää hoitokaverit vuodeksi. Kotona en kuitenkaan osaa tarjota yhtä paljon toimintaa kuin hoidossa. Ja tuon ikäinen kaipaa leikkiseuraa muustakin kuin äidistä. Toisaalta olisihan se kivaa, kun esikoinenkin saisi herätä aamulla rauhassa.

Tunnen liikkeitä illalla sänkyyn mennessä ja töihin mennessä kun istahdan työpöydän ääreen. Muuten en juuri tunne päivän aikana. En tiedä, missä istukka on. Ulospäin liikkeitä ei vielä tunne.

Nimiä en oo juuri miettinyt. Poikanimi on valmiina, kun esikoiselle oli molemmat, ja poikanimi jäi käyttämättä, eli tyttönimeä pitäs miettiä. Sennistä tykkään, mut mies tyrmäsi sen.

Mä meen kans viikosta sekasin. Olin jo viikkoa edellä. Piti sit tarkistaa neuvolakortista, et missä nyt oikeesti mennää.

SMV78 17+6
 
Mukaan ilmottautuu Lexiina 4.lapsi K-HKS 28.3.

Palstaa on tullut seurattua, mutta nyt uskaltaudun mukaan kun np-ultra on onnellisesti takanapäin. Alkuraskaus meni pahoinvoinnin merkeissä ja kohdunulkoisen jälkeen nyt alkaa olla toiveikas olo, että jospa kaikki sujuu nyt hyvin.
Suunniteltu sektio on tiedossa noin viikkoa ennen laskettua aikaa. Aiemmat raskaudet on sujuneet hyvin, mutta synnytyksissä on tullut kokeiltua kiireellinen sektio, imukuppi ja suunniteltu sektio. Joten jos jollakulla on kysyttävää, niin vastaan mielellään...
Yksityisyrittäjä olen, joten töitä tulee tehtyä varmasti sektioon saakka.

Lexiina ja Nuppu
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mammutti ja sintti
Neuvolalääkäri oli mulla kuluvan viikon aikana, ihan hyvin meni, sykkeet olivat nyt 150 tuntumassa masun asukilla (aiemmin 172/176) ja lujaa tuntui siellä menevän. Lujaa on mennyt minullakin ja lääkäriin mennessä minulla oli 7. työpäivä putkeen menossa + poskiontelontulehdus ja ääretön väsymys. Verenpaineet olikin sitten pompsahtaneet niin korkealle, että lääkäri määräsi heti sairaslomalle reiluksi viikoksi. Nyt sitten kotona "huilaillaan" ja paineita pidetään matalempina. Minulla eka raskaudessa oli verenpainelääkitys + raskausmyrkytys, ehkä sekin vähän vaikutti lääkärin ratkaisuun.

[Pahoinvointi ei meinaa sitten millään loppua. On se jo parempana pari viikkoa ollut, mutta silti se välillä iskee ja oksennan. Vajaa kolme kiloa on paino pudonnut nyt neuvoloiden välissä eli kuukauden aikana. Eipä tuo haitanne, on elopainoa sen verran reilusti, ettei tunnu missään..

Näin täällä. =)

Heili
 
Ikäeroista kyseltiin niin pienin mies meillä tulee olemaan noin 3v 8kk vanhempi kuin masuvauva, toiseksi pienin lapsistamme tulee olemaan 5v vanhempi kuin masuvauva, toiseksi suurin pojistamme tulee olemaan 6v8kk vanhempi kuin vauva ja vanhin 11v vanhempi kuin vauva. =) Eli aika isot ikäerot tällä kertaa. Meillä nuo pienet on olleet 1v 4kk ja 1v 6kk ikäeroilla, niin ehkä hyvä välillä näinkin.
 
Eea
Iän vois listaan laittaa 25.

Ikäeroa vauvalla ja nuorimmaisella tulee olemaan 1,5 vuotta. Esikoisen kanssa taas n. 5 v ja 4kk. Saapi nähä miten tuo meijän pienimmäinen vauvaan suhtautuu... On nimittäin melkonen äitin poika ja isosiskostakin tosi mustasukkanen.

Maha on ihan valtava. :O Aiemmissa raskauksissa maha on vasta n. puolivälissä pullahtanut esiin.

Nimiä on pyöritelty. Pojalle ois etunimi päätetty.

Liikkeitä on alkanu tuntumaan päivittäin. Yks ilta tunsin jopa käteen asti. :)

Eea & Sulo-Irmeli 17+2

Kiitokset Nallulle uudesta pinosta. Niin ne kuukaudet vaan vaihtuu.
 
ikä 28

ikäero: nuorimmaisen kanssa vajaa 5v ja vanhimman kanssa vajaa 8v.

vointi: On kyllä aika rankka väsymys jatkuvasti, tiedä sitten johtuuko kilpirauhasesta vai ihan vaan raskaudesta, tosin asiaan varmaan vaikuttaa sekin että perheessä on jo kaksi lasta ja työelämä on hektistä. ;)
Pahoinvointia ei ole nyt ollut pariin viikkoon, ja närästyskin on pysynyt aisoissa joten mikäs tässä ollessa :) Lomaa vaan vähän kaipais..

Aika meneekin nopsaan tuonne puoleen väliin saakka, nyt on niin paljon ohjelmaa kotona ja töissä. Mutta sen jälkeen voi olla että elämä hieman hidastuu, mikä olis ihan hyvä juttu. Rakenneultraa odotellessa. Hauska juttu, kun päätettiin ettei kysytä sukupuoleta niin en ole läheskään niin malttamaton odottelemaan tota ultraa :) Toki jännittää onko vauvalla kaikki hyvin..

Liikkeet voimistuu :) Mies ei vielä ole päässyt tuntemaan potkuja mutta itse olen nyt iltaisin bongannut kädellä useemman tönäsyn <3 Ihanaaa! Ja nythän ne parin viikon sisään vaan alkaa voimistuu ihan kunnolla :)

Tuossa alkuraskaudessa vannoin että tää on niiiiin viiminen raskaus, oli ihan liiankin rankat olot, mutta nytkun on ihan hyvä olla niin oikeen kirpasee ajatus siitä että tämä oliskin viimeinen vauva.. :) Aika näyttää, nyt en vanno mitään! :D

17+1
 
Hei vain pitkästä aikaa.. :D

en jotenkin ole saanut kiireiden keskellä aikaiseksi kirjoitella, vaikka tykkäänkin lukea teidän höpinöitä.. :)

Mulle voi laittaa 1.3 mam_87 -- 3.lapsi --25v -- Tyks *poikaolo*


ikäerosta niin nuorimmaiselle ja vauvalle tulee kaksi kk vajaa 4 vuotta ja esikoiselle ja vauvalle tulee 9 vuotta eroa. :)

Kävimme yksityisellä ultrassa tuossa viikko sitten kun mies halusi käydä ja sielä näkyi 90% varmuudella lääkärin mukaan poika :heart:
Rakenneultra on vasta 19.10 ja silloin on tasan 21 viikkoa täynnä... Eli odotetaan nyt vielä mitä rakenneultrassa sanotaan tuosta sukupuolesta, mutta tytön ja pojan molemmat ultra kuvat löytyy niin kyllä niissä eroa on paljonkin.. :) Pojalla näky selvät pallurat haaravälissä.. :D

Liikkeet tuntuu päivittäin ja vatsanpäältä myös :) Tuntuu vain, että tämä raskaus on aiempia raskauksia alempana.. meidän äiti 10 lasta synnyttäneenä sanoi, että kun jo kolmas lapsi kyseessä niin saattaa olla alempana jo tällä kertaa kuin ennen.. Kohtu mulla tuntuu jo navan keskivaiheilla ja napa pullahtanut ulos.. Tosin pikkuinen poraa itseänsä välillä todenteolla alaspäin ja siitä tulee tosi kipeitä vihlaisuja ja painetta :( muilla samaa? Harjoitussupituksiakin tulee jonkun verran mutta ne ei ole kipeitä. Niin ja painonoussut lähtöpainosta 3kg eli puntari näyttää 62kg :whistle:

(.)
: vatsa alkaa siis olemaan aika iso mielestäni :eek: kaikista tuntemuksista mainitsin jo yllä mitä on.. :D laitan nyt masu kuvan vielä tasan 18+0



Näin se uusi viikko taas alkaa täälläkin :) hyvää maanantaita kaikille.. :)

mam ja riisi 18+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä