*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Heippa kaikille!

Vihdoin ehdin ihan kirjoittamaankin, olen lukenut ahkerasti, mutta en ole ehtinyt alkaa kirjoittamaan mitään, kun on tökkinyt tämä sivusto aika ankarasti.

Kaikille voimahaleja tarvitseville rutkasti jaksamista! <3

SF-mitasta oli ollut puhetta. Minulla se oli esikoisen aikaan valtava, ja mittaaminen lopetettiinkin jo nrv 34, ettei tule liian rumaa käyrää :D Nyt tässä raskaudessa se näyttää taas pomppivan missä sattuu, viimeksi neuvolassa 20+5 mitta oli 24cm. Ensi viikolla saa taas jännätä, mihin se onkaan tuosta paisunut.. Maha on kyllä iso, ja jo pahasti tiellä, mutta totuin siihen kyllä esikon odotusaikanakin aika hyvin. Meillä povattiin vauvasta myös isoa tuon mitan perusteella, ja kävin kokoarviossa, jossa vauvalle saatiin arvioitua yli 4,5kg paino.. Syntyessään poika ei kuitenkaan ollut mikään jättiläinen, 3665g, eli ihan normaalikokoinen. Arvion heitto selvisi reisiluun pituuden syyksi, eli pitkäjalkainen poika hämäsi tuossa arvion teossa :)

Vauvalle en ole vielä kaivanut mitään tarvikkeita esille, ehkä sitten ihan loppumetreillä. Kaikki perusvehkeet on kuitenkin jo valmiina, niin ehtiihän ne.

( . ) Masussa tuntuu kasvavan melkoinen potkunyrkkeilijä. Välillä oikein hurjistuttaa, miten vahvoja potkuja toinen jakelee, mutta onneksi se tilanpuute ehkä jossain vaiheessa sitten vähn laimentaa niiden voimaa :D Muuten olo on pysynyt edelleen ihan moitteettomana, ehkä hieman väsymystä, mikä voi selittyä ehkä hitaasti nousevalla hb:lla.. Jos masu ei olisi näin valtava, eikä vauva tällainen potkuri, en varmaan edes tietäisi olevani raskaana. Ihan samalla linjalla siis jatketaan kuin esikoisenkin odotusaikaan. Ja hyvä niin! Vaikka välillä tällainen "oireettomuuskin" hassulla tavalla huolettaa.. :)

Nyt on jatkettava töiden tekoa, että pääsee viikonlopun viettoon!

Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille mammoille!!

Katrin ja vaavi 25+0 POKS!
 
mam ja leo Ootteko varmoja ettei siel oo kaks tai kolmekin vauvaa? :D aika muhkeet ja mahtavat masut, vois kyllä luulla että on pitemmällä raskaudet! Vitsi kun en saa kännystä ladattuu kuvia koneelle, en vaan osaa :)
 
Awws, kun ihanan pyöreitä masuja jo! :heart: Miulla masu on edelleen poikamallinen, vähän terävähkö, pitää ottaa tässä joku päivä kuvaa taas.^^

Nippatäti, nuo molemmat oireet liittyy tosiaan siihen raskausmyrkytykseen, joten siuna mie menisin tarkistamaan asian, ihan vaan varmuuden vuoksi. Tavallisilla syömisillä tuollainen painon nousu on miun mielestä todella hurja, ja varsinkin näillä viikoilla.

Nopponen Kuoharimerkeissä on todellakin eroja, osa maistuu ihan hyttysmyrkylle, ja osa on ihan hyviä. :) Hitsi kun en merkkejä nyt muista, mitkä olivat hyviä ja mitkä ei... Oluesta suosittelen Lidlin Finkbräuta, paljon parempaa kun Nikolai. Myös Buckler- merkkinen alkoholiton olut kelpaa. :) Buckleria aika usein myydään Nikolain sijasta baarissa alkoholittomana oluena.

Masun kutinasta oli puhetta, täälläkin päin kutkuttaa masun ihoa. :( Eilen kauppareissulla saattoi ihmiset hieman katsoa kun rapsuttelin masua kutinan takia vähän väliä, mutta mitäs pienistä. ;) Onneksi kosteuttava vartalovoide auttaa tuohon, mutta ei sitäkään viitsisi koko ajan laittaa, liekkö raapimisesta haittaakaan paljoa?

Tikuliina, toivottavasti tyttö löytyy mahdollisimman pian! Jaksamisia! :hug:

Supistelusta, miulla nytten on ruennut parin päivän sisään helpottamaan, olen tänään jo ehtinyt ommella joululahjoja ja kestovaippoja, eikä oo kertaakaan supistanu kipeesti. Muutaman päivän taas lepäilin sängyn pohjalla, ja kävimme miehen kanssa tarkistuttamassa, että onko suppareista ollut jotain hallaa tuolla alhaalla. Päästiin heti seuraavana päivänä sinne, kun soitin neuvolaan, ja kysyin tuosta painontunteesta. Kumminkin kaikki oli hyvin, napakka oli ja pituuttakin löytyi hyvin, joten yksi huoli vähemmän. Ensi viikon alussa pitää kumminkin käydä näytteenottokeskuksessa, niin selvitellään syytä nuille kipeille supistuksille.

Nimistä oli myös puhetta, tytölle olisi ollut jo nimi valmiina (ollut jo monta vuotta) ja pojalle päätettiin nimi myös pari iltaa sitten! Mies ehotti yhtä hyvää nimeä, joka kävi molemmille, tupataan molemmat olemaan nirsoja nimien suhteen. :D Aluks kirjotettiin varmaan parikyt nimeä yhteensä paperille, joista sitten yliviivattiin kaikki ne, jotka ei kelvannut toiselle, ja näin ollen jäi ehkä reilu viisi nimeä, jotka kelpas molemmille.... :)

Hauskaa viikonloppua tuleville mammoille! :)

Viude ja Dude 24+1
 
Paljon voimia Juli ja Tikuliina! Minäkin taisin tyttäresi kuvan jakaa, ainakin jaoin yhden vaaleahiuksisen kauniin tytön kuvan, joka oli tästä läheltä.

Saatte mun ongelmat kuulostamaan pienemmiltä ja aika itsekkäiltä. Minähän siis toivoin 3 pojan jälkeen tyttöä. Maanantaina meillä oli rakenneultra, jossa selvisi että neljäs poika on tulossa. Minä järkytyin ja petyin. Ja tästä reaktiosta olen vielä järkyttyneempi. Ei tämän asian pitänyt olla näin tärkeä. Ja asiat voisivat olla niin paljon huonomminkin, pojalla oli kaikki kunnossa. Minunhan pitäisi olla siitä onnellinen, tiedänhän hyvin miten pahimmillaan voi käydä.

Olen kyllä nyt jälkeenpäin miettinyt painoarviota joka saatiin, 480 g viikolla 20+5. Kuulostaako se vähän isolta? Mitoissa kaikki muu meni keskikäyrällä paitsi vatsanympärys ihan yläkäyrällä. Aiemmat vauvat on aina olleet keskiarvoa pienempiä. Lääkäri kyllä sanoi että mitat on ok ja oli erikoislääkäri.

Mun vatsa on samaa luokkaa Mamin ja Leon kanssa. Kuvaa en kehtaa laittaa :)

Äitiyslomalle jään tammikuun lopulla. Pitämättömiä lomia mulla ei ole, mutta jään varhennetulle, kun voi tulla käynnistys aikaisilla viikoilla.

Enää muutama päivä rv 22. Odotan sitä tosi paljon, kun vauva saa tavallaan "ihmisarvon". Katson että sinä päivänä minusta tulee 4 pojan äiti, tapahtui sen jälkeen mitä hyvänsä.

Katsu ja Hippu rv 21+2
 
Katsu

"kun vauva saa tavallaan "ihmisarvon". Katson että sinä päivänä minusta tulee 4 pojan äiti, tapahtui sen jälkeen mitä hyvänsä."

Ai kamala kun on herkkis olo.. ja aloin itkee.. :)


Mie näin viimeyönä unta että meillä oli pienellä vauvalla mekko päällä, oli kesä ja sitten yhtäkkiä vauva pissasi ja katoin mekon alle että siellä oli pippeli :D
Meillä on siis kaksi tyttöä, joten tavallaan odotan tyttöä, mutta kai siellä joku poikatoivekin on :)
 
Komeat masut jo Leolla ja Mamilla! :)

Minä jo säikähdin, että minulla on valtava sf-mitta, mutta onneksi täällä on muitakin :) 22+0 oli 19,5 cm ja terkkari sanoi olevan jo korkealla viikkoihin nähden.

Kilu ja Onni-Unelma 23+0
 
nippatäti Voithan sä soittaa neuvolaan ja pyytää päästä ylimääräiselle käynnille. Ei siitä ainakaan haittaa ole jos itseä huolettaa!

Mam_87 Mulla tehtiin tota vastan litistämistä jo esikoisesta, yritetään kai ettei tarvitsisi tutkia :/ Munkin esikoinen syntyi 39+2 ja painoi n. 4,2kg. Mulla on aika samankokoinen mahakin kuin sulla, eri mallinen vaan :)

Leolla myös aika samaa kokoluokkaa mun masun kanssa :)

Hikkaa en ole vielä tuntenut, mutta sellasta ihmeellistä poreilua mahan sisällä kyllä :D mitä mahtaa olla?

Nallu ja pikkuveli 23+6
 
Katsu74: kyllä me vielä opitaan olemaan 4 pojan äitejä. :heart: kyllähän minäkin salaa olin sitä tyttöä toivonut, mutta silloin muutama päivä ennen rakenneultraa näin mielestäni ihan selvät pojan kelekset ultrassa. nyt kun en typeryyksissäni tajunnut vielä kysyä rakenne ultrassa varmistusta niin jotenkin toiveet vielä tytöstä heräsi (joka on ihan turhaa, koska ne oli niin selvät pojan pallurat ja nakki) . Pitää kysyä varmistusta vielä jollain ultra kerralla niin uskallan ostaa niitä vaatteita. minä kun oon lähes kaikki poikien vaatteet jo pistänyt kiertoon ennen kuin tajusinkaan haluavani vielä lisää. =) mutta jokseenkin samanlaisia fiiliksiä mulla on ollu. en nyt osaa sanoa oonko suuresti pettynyt, mutta olishan se tyttökin kiva saada. =) tää vaan on meidän viimeinen, joten saa pojat sitten tehdä niitä tyttöjä...=)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kanssaodottajat!

Ihania masukuvia ilmaantunut, wau miten söpöjä! Omani on kyllä iso ja leveä joka suuntaan, ei yhtään tuollainen suloinen. Miehen sisko oli aivan vakuuttunut että odotan kaksosia, toinen vaan ei ole vielä suostunut näyttäytymään..

Vointi on pysynyt oikein hyvänä koko ajan, ja prinssinpoikanen potkii usein ja paljon! Itse huomaan että potkuja satelee aamuisin kun herään, aina ruoan jälkeen ja sitten iltasella kun olen rauhoittumassa nukkumaan. Hikkaa en kyllä vielä tunnista, ehkä se tulee vasta myöhemmillä viikoilla?

Vatsantoiminta on kyllä muuttunut erikoiseksi, melkein itse huolestuisin, en tiedä onko normaalia ja haluaisinkin kysyä maanantaina neuvolassa että voiko ottaa näytteitä tai seurata muuten. En osaa yhdistää mihinkään ruokaan mikä olisi suolistoa ärsyttänyt tai muuhun muutokseen, ja siksi haluaisinkin että kontrolloidaan.. Tässä nyt kysyisinkin, onko kenelläkään muulla tullut muutoksia vatsantoimintaan?

Tänään poksuikin sitten jo 22+0! Kyllä nää viikot vaan menee nopeaan!

SF-mitasta ja sikiön painoarviosta en osaa sanoa mitään koska sellaisia ei mulle ole vielä kerrottu. Sf-mitta tulee varmaan neuvolassa eteen, painoarvio on kai joillekin tehty rakenneultrassa? Mulle ei sanottu siitä mitään.

Väsymys painaa, liekö sitten vuoden pimeimmän ajan seurausta mutta kyllä tuntuu ettei aamulla jaksa millään avata silmiä, vaikka nukunkin yöt tosi hyvin. Lisäravinteita olen popsinut, D-ja B-vitamiinia ja magnesiumia. Katsotaan lisätäänkö listalle vielä rauta, kunhan hb selviää...

Tigerina + pikkuherra
 
Anteeksi änkeän tänne kommentoimaan vaikka en pinoon kuulukkaan "virallisesti" vaikka odotan maalisvauvaa..HeidiHe:lle halusin lähettää todella isot lohtuhalit ja jaksamiset:hug: ihan itkua väkerrän täällä kun luin tätä sivua..
 

Yhteistyössä