*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

anyhope tsemppiä odotteluun! :hug:

Tigerina Ihania uutisia :heart:

Palstailu Itse koen tämän erittäin hyvänä vertaistukikanavana, niin iloineen kuin suruineen. Itsellä ehkä on se, että ensimmäinen raskaus oli myös keskeytynyt keskenmeno ja hoitoalan ihmisiä kun olen, niin olen ollut kaikista mahdollisista ongelmista tietoinen, joten nämä palstan jutut eivät niinkään ala ahdistaan vaan surettaa suuresti, että muutkin joutuvat kokemaan saman kuin minä. Itse ahdistun lähinnä ihan omista ajatuksista ja peloista, jotka tiedän olevan mahdollisia.

Tsemppihalaus kaikille sitä tarvitseville!! :hug:

Itsellä ollut tänään erityisesti menkkamaista juilintaa alavatsalla. Mietin, että onko tämä nyt sitä kasvukipua vai ihan suppareita?
Muuten olo on suht "normaali", liikkeitä jo kovasti yritän tunnustella, mutta ei vielä. Kuplintaa kyllä mahassa tuntuu, mutta vähän turhan ylhäällä näillä viikoilla :D

Alisa & Hippu 14+3
 
Juu, kyllä tässä on keskustelukumppaneita ollut ihan tarpeeksi, enkä muutenkaan jaksa ihan hirveesti asiaa stressata, kun lääkäri sanoi, että 90% noista hälyistä on turhia ja toisaalta osa down-vauvoja läpäisee seulat helposti ja vaiva todetaan vasta synnyttyä. Nyt ainakin pääsen siis tutkimukseen, jonka jälkeen tiedän täysin varmasti, onko sikiöllä kromosomipoikkeamaa vai ei.
 
Onnea hyviä uutisia saaneille! :)

Anyhope Voimia :hug: Toivottavasti saatte punktiosta hyviä uutisia!

Huolet ja murheet Raskausaikana tosiaan on kaikennäköstä huolta ja murhetta (odotti sitten ensimmäistä tai viidettä). Pelätä saa kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Mutta pahin pelko alkaa vasta kun lapsi syntyy. Saa pelätä hengittääkö vauva, onko se liian keltainen, syökö se nyt varmasti hyvin jne. Aina on edessä uusia pelkoja, sitä se äiteys on. Niin ihanaa ja antaa paljon, mutta samalla on ainainen huoli lapsesta.

13+3
 
Tikuliinalle ja perheelle jaksamisia. Hienoa, että saatte tukea myös ulkopuolelta.

AnyHope Hirmuisesti voimia punktioon ja tulosten odotteluun. Varmasti raskasta aikaa, mutta onneksi pääsette tutkimuksiin ja saatte sitten lisätietoa vauvan terveydentilasta. Toivottavasti hyviä sellaisia :heart:

Anncarolillakin rankkoja kokemuksia edellisestä raskaudesta. Hienoa, että pääset ultraan erityislääkärille, toivottavasti saat helpottavia uutisia.

Tigerinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Joskos nyt vähän aikaa voisit huokaista vaan helpotuksesta ja nauttia olostasi :)

(.) Työnteko taisi olla parasta lääkettä omiin raskauspelkoihin ja -murheisiin. Paljon ei ehdi edes koko asiaa ajatella, kun päivät sujuvat kuin siivillä ja illalla kotona voisi vaan kaatua suoraan sänkyyn. Tänään yksi työkaveri kysäisi, että "milloinkas ajattelit jäädä uudestaan äitiyslomalle, kyllähän ne lapset kannattaa tehdä putkeen?". Kyllä siinä suu loksahti auki ja menin ihan vaikeeksi. Jotain siinä sönkötin, että "eihän niitä lapsia ihan noin vaan tehdä ja että katsotaan tässä nyt ihan rauhassa". Mutta varmana paljastuin. Jos ei nyt tuo vatsakin ole jo paljastanut asiaa. Mulla on parin viikon päästä kehityskeskustelut lähiesimiehen kanssa, että jos silloin viimeistään kertoisi.

kwaidan ja Puh 12+5
 
Toivoja74, voimia! :( Jaksamista tulevaisuuteen!

Juli87, voimia odotteluun. Toivottavasti kaikki vielä kääntyy parhain päin.

AnyHope, muista että siinä on kuitenkin 49 tervettä lasta ja vain yksi sairas :/ mutta tsemppiä odotteluun, muistan itsekin kuinka kamalaa aikaa epätietoisuus oli.

Minulle la voisi muuttaa 15.3., joka on lääkärin mukaan nyt se, jolla mennään.

Kilu ja Onni-Unelma 12+4
 
Voikun on surullisiakin uutisia taas tullut. :( Toivottavasti asiat järjestyy... kaikilla vaikeiden asioiden kanssa painiskelevilla. :hug:

Tää palstailu on mulla kans tosi iso osa tätä odotusta kun saan jakaa ajatukset, niin hyvät kuin pahatkin samassa tilanteessa olevien kanssa. Ja toivon et nyyttien päästyä kainaloihimme jaksamme vielä kirjoitella sitten vauvoista ja arjen sujumisesta pitkään. :) Esikoisen kohdalla palstailin aktiivisesti varmaan 1,5 vuotiaaseen saakka ja vielä 3-vuotiaanakin käytiin mammojen kanssa harvakseltaan kertoon kuulumisia, sitten kyseinen foorumi romahti (helistin) ja kaikki katosi bittiavaruuteen.... :( Sinänsä tympeää sillä ei oo kauaan ku kävin viel erittäin vanhasta ketjusta lukemassa omia kirjoituksia rv 30 ----> ja niitä tuntoja ku kaikki oli ihan uutta eikä tienny mitä odottaa. Eräänlainen päiväkirja siis ku en tajunnut sellaista kirjoittaa silloin itselleni... Nyt on jotenkin ihan eri fiilikset ku silloin...

Liikkeet on nyt todellakin alkanut tuntua. Ja olen 100% varma et niitä ne on. Kun makaan selällään vatsa niin "litussa" ku se enää voi mennä tunnen jo ihan selvää "möyrintää"... ei siis iha hentoja höyhenen hipaisuja vaan siis ihan et jokin siellä liikkuu... Ukko harmittelikin ku ei viel kädellä tunnu vatsan päältä... Ja tulevasta isosiskostakin se ois niin jännää... puhuu jo vatsalle et: "tuu sieltä sit myöhemmin, vauva!" :heart:

Saikulla tämä päivä... kuume nousi vaikka yritin kaks päivää töissä taistella, mut nyt piti luovuttaa! Kamala olo. Pandolikaan auta juuri mitään mihinkään... Pitää vaan kestää!!! Happi vaan meinaa loppua ku joka rööri tukossa. Nasolinia saa kuulemma laittaa ku neuvolasta kysyin ja sitä oon kyl laittanutkin. Mahdollisimman vähän sais käyttää mut oon kyl joutunu useemman kerran vuorokaudessa laittaan. Nyt sit ahdistaakin kärsiiköhän vauva jotenkin... Mut ku nenä on siis nii tukossa ettei sarvikuonolla huuhdeltaessa vesi mene läpi ollenkaan ni voitte kuvitella mikä paine mulla on päässä... johon ei voi ottaa lääkettä ku se panadoli ei auta!!! Lisäksi tällaisesta tukkoisuudesta kokemuksella tiedän et poskiontelontulehdus on lähellä... Kumpi on sit parempi nenäsumute vai antibioottikuuri tulehdukseen....? Kertokaahan... :( Anteeksi tilitys, niin pieniä murheita mulla kuitenkin ku vertaa moneen muuhun... :ashamed:

Nopponen 14+4
 
Nopponen, mun käsittääkseni se nenäsumute on ihan turvallista, jos ei nyt koko raskauden ajan ihan hirveesti sillä läträä. Tai ainakin näin sanoi mulle mun lääkäri-kaveri, kun kyselin siltä alkuraskaudessani kun mullakin oli ihan hirveä flunssa. Kai se "vaara" on siinä, että jotkut sumutteet on verisuonia supistavia. Mutta ei se vaikutus varmaankaan sinne vauvaan saakka joudu. Eli ihan huoletta voi ainakin pari kertaa päivässä sumutella vaikkapa viikon ajan. Paranemisia sulle!

Kwaidan
, hyvä että oot saanu muuta ajateltavaa! Mullakin varmaan kaikista pahin stressin ja murheen aiheuttaja on tää työttömyys. Kun on liikaa aikaa ajatella, mitä kaikkea voi käydä..

Mua vä-syt-tää. Muuten alkanut taas unet paranemaan, mutta tänään heräsin klo 6 miehen herätyskelloon enkä saanut enää unta, kun oli niin kova NÄLKÄ! :LOL: Oli sitten pakko nousta syömään.

Eipä tässä nyt muuta ihmeellistä.. Huomista ultraa odotellessa! :) Aurinkoista päivää kaikille kanssaodottajille!

Nanna 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaudun minäkin liittymään listalle vaikka heinäkuusta asti olen joka päivä lukenutkin
Kirjoituksianne.
TK73....4 lapsi.....la 11.3......K-hks
Olen siis juuri täyttänyt 39-v ja 3 lasta on ennestään. tyttö -93, poika-95 ja poika-01 eli todellinen iltatähti on tulossa.
Keskenmenon sain toukokuussa ja tämä vaavi tärppäsi heti seuraavasta kierrosta ilman
kuukautisia. Tänään oli sitten vihdoin nt ultra josta sain hyviä uutisia joten nyt saa vauvan tulo olla ihan julkista tietoa. Laskettuaikakin varmistui kun se oli hiukan epäselvä tuon tilanteen johdosta kun ei kuukautisista voinut laskea. Vauva oli pirteä ja liikkuvainen ja kovasti heilutteli meille. Nt-luku oli 1,2mm ja ikäni huomioon ottaen veriseulasta laskettu riskiluku oli 1:900 mikä on kuulemma erinomainen sillä tämän ikäisillä kuulemma ykleensä riskiluku on 1:300.

Väsymyksen kanssa on painittu koko alkuraskaus...samoin kauhea "kusiralli" jatkuu yöt
läpeensä mikä tarkoittaa noin 4-5 kertaa yössä (nuku siinä sitten).
Kauhean omanapainen ensi kirjoitus...anteeksi siitä :ashamed:

TK73 ja Pikku-Aasi 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Ensialkuun pahoitteluni huonoja uutisia kohdanneille. Voimia teille. :hug::heart:

Ja sitten onnittelut kaikille hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista. :heart:

Itselläni oli tänään lääkärineuvola. Lääkäri totesi kohdunsuun olevan kiinteä ja kiinni. Emätin oli siistin näköinen.
Ja se tärkein, joka varmasti meillä jokaisella mietityttää, että onko pikkuinen elossa... niin pikkuisen sydämen syke löytyi heti ja kuulosti lääkärin mukaan hyvältä. Tämä toi taas toivoa siitä, että kenties raskaus eteneekin toivotulla tavalla. :heart:

Seuraava neuvola-aika on 2.10 ja rakenneultrahan on varattuna myös lokakuulle, 22.10.
Jotenkin mulla huolestuttaa tuo, että raskautta seurataan neuvolassa vain kuukauden välein. Koko ajan on kuitenkin huoli päällä, että pikkuisella on kaikki hyvin.
Olenkin miettinyt kotidopplerin hankkimista, jotta voisin ainakin pari kertaa viikossa varmistaa että pikkuisen sydän lyö.
Itseäni huolestuttaa enempi oman stressamiseni vaikutus sikiöön, kuin että miten tuon dopplerin käyttö vaikuttaa sikiöön.
Onko ketään muita samanlaisissa aatoksissa olevia?

Raskauspainon kehittyminen teillä muilla?
Itselläni paino tällä hetkellä 250g vähemmän kuin ennen raskautta.
Terveydenhoitajan mukaan vielä tässä vaiheessa normaalia, ettei paino ole noussut, mutta kuulema lähiaikoina saattaa ihan yhtäkkiä pompahtaa ylöspäin. =)

Sintu74 & masukki 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Tervetuloa mukaan TK73 odottelemaan kanssamme maalisvauvoja :)

Tää päivä on mennyt lähinnä eilisiä kuvia ihaillessa, vielä joutuu oleen töissä iltaan asti mut kaipa tämän jaksaa :)

Iskä on ollut eilisestä ultrakäynnistä varsin innoissaan, tosin se ei ihan viel uskalla hehkua onnesta "kun on ne verikokeetki ja niitten tulokset" <-- vasta kun tulokset näyttää vihreetä valoa, ni voi isukkikin sit ylpeänä kertoo kaikille et hänelle tulee lapsi. Se oli kyl hemmetin ihana, ennen ultrapäivää, ei edellisenä yönä nukkunut silmällistäkään, valvoi vielä aamulla ku ite kömmin töihin, ja ultrapäivän päätteeksi ei meinannut millään saada unta ku mietti vaan mitä ultrassa näkyi ja tuumas et "missäköhän asennossa se vauva tällä hetkellä siel on" ja "sä et sit saa enää nukkuu mahallaan ku vauva voi litistyä" :D

Meille on varmaankin nyt sitten muutto tulossa tossa ensi viikon jälkeen, muutetaan naapurirappuun kolmioon. Omalla kierolla tavallansa aika kiehtovaa ku ite en saa osallistua muuttopuuhiin paitsi et pakkaan tavaroita sit tietty kotona.. mut mitään en saa kantaa.

Äidilleni laitoin eilen iltasella viestillä et "nyt olis sellasia iloisia uutisia et olen raskaana" mut arvatkaapa mitä? Sanallakaan ei oo vastannu, ei s-postia, ei soittanut, ei tekstaria... et kyl nyt vähän surettaa näinkö hyvin tämä uutinen otettiin vastaan mun kohdalla. Siskon lapsi oli enemmän ku odotettu ja toivottu, mut onks niin et mulle voidaan viitata kintaalla???
 
Tervetuloa uusille!

Pahoitteluni ja voimia kaikille ikäviä asioita kokeneille!

Onnea hyvistä kuulumisista!

Palstailu on mullekkin tärkeä, voi vaihtaa tuntemuksia, kuulumisia ja ajatuksia muiden kanssa jotka ovat samassa veneessä. On toki rankkaa lukea kurjia kuulumisia ja kyllä se saa omat pelot pintaan, mutta nekin kuuluvat elämään ja kyllä niistäkin saa ja pitääkin puhua.

Tigerina, kurjaa tuollainen vastaanotto! :( Mun mielestä voit olla ihan oikeutetusti loukkaantunut ja vihainen.

(.) Mä olen saanut kaverikseni taas närästyksen. Ekassa raskaudessa tuli joskus puolivälissä, että nyt tuli sitten aikaisemmin. Tuntuu, että syödessäkin olen täynnä hyvin nopeasti ja sitten on ähky ja paha olo, einkä ole siis syönyt yhtään normaalia enempää. Tuo vatsataudin sairastaminen taisi jättää sen ällötyksen päälle, ettei oikein mikään ruoka tunnu houkuttelevan ja olisin mielelläni syömättä vaikka on nälkä. :/

CandleLight ja toukka 14+3
 
Voimia kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia! :hug:

Musta tuntuu, että plussasta alkaa loputon murehtimisen suo. Jatkuva huoli ja pelko keskenmenosta, riskivaiheen yli jos selvitään niin alkaa toisenlaiset huolet loppuraskauden komplikaatioista jne... :(

Mulle oli tänään aamulla yritetty soittaa salaisesta numerosta, täällä päin kaikki neuvolasta / terkkarista tulevat puhelut näkyy tuntemattomana. Toivottavasti ei ollut huonoja seulauutisia. Kai ne olisivat soittaneet uudestaan? Hermostuttaa. Ultrasta on nyt viikko ja verinäyte otettu jo melkein kuukausi sitten.

Äippälomasta kysyisin, meniköhän laskut oikein: Kelan laskurin mukaan vanhempainpäivärahakausi alkaisi 31.1. ja mulla on laskettu aika siis 7.3. Eli olisiko minun viimoinen työpäivä 30.1? (Vähän kyllä epäilen, ettei työsuhteen anneta jatkua niin pitkälle, koska koeaikaakin joulukuun puoliväliin.)

Niittyvilla 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Harmittavia uutisia tullut tässä välillä... Pahoitteluni osallisille :hug:
Mutta onneksi on ollut paljon ihaniakin kuulumisia :flower:

Tänään käytiin NT-ultrassa ja oli ihana nähdä pikkuinen ensimmäistä kertaa :heart:
Meidän pikku rakas siellä vilkutteli äiskälle ja iskälle, oikoi koipiaan ja joi lapsivettäkin.
Isä oli yhtä hymyä koko ultran ajan ja itsellä tuli tippa linssiin kuvan nähdessä ja sydänäänet kuullessa. :heart: Saatiin nivaska kuvia kotiin mukaan ja niitä nyt täällä ihaillaan. Kaikki oli niinkuin pitikin, mitat ok, veriseulan tulokset tulee myöhemmin. Ultraaja näytti vauvaa vähän pidempään mitä normaalisti, kun kuulemma näkyvyys oli niin hyvä, eikä ollut seuraavaan aikaan tulijaa. Hyvä vain, oli kovin mielissään :)

Nyt vain nautiskelen tästä fiiliksestä ja siirryn ihailemaan pienen kuvia oman kullan kainaloon.

Laia 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Oon seuraillut tätä ketjua jo oman aikani, niin ajattelin liittyä seuraan! LA miulla on 13.3.2013 ja viikkoja kasassa 13+4.
NT-ultrassa kävin viime viikolla ja siellä oli hieno pötkylä, lääkärisnainen kehui oikein, miten upeat aivot sillä oli :D

Väsymys on miulla vähentyny onneks ja pahoinvointi hävisi viime viikolla. Nyt vaivaa sitten finnit ja ummetus.. Esikoista odotan, kaikki on ihan uutta, ja ensimmäinen kaveripiiristä, joka lisääntyy! Ikää on 23 vuotta ja kaikki on elämässä kesken, kuitenkin oon innoissani kun mikä ja ihanaahan tämä on!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu Täälläkin neuvolat on näin alussa vaan kuukauden välein. Mulla oli lääkärineuvola 12+6 ja seuraava neuvola on vasta 17+2. Rakenneultra on 20+6.

Närästystä täälläkin on aina välillä. Esikoisesta tämäkin vaiva alkoi vasta myöhemmin. Eikös se sanonta ollut, että jos närästää niin vauvalla on tukkaa? Mein neidin kohdalle se piti ainakin paikkansa :D

Niittyvilla Mun mielestä noi laskut on ihan oikein :) Mä en olekaan ite vielä laskenut koska äippäloman pitäisi alkaa, mut ei sen väliäkään kun olen kotona esikon kanssa.

Laia Onnea ultrakuulumisista!

13+4
 
SoonFab4: Aivan ihana massu sulla jo. :heart:

Itselläni vielä aivan olematon vauvamaha. Laitan kuvaa vasta sitten, kun voi tunnistaa vauvamasuksi. =)
Voisikohan taaksepäin kallistunut kohtu olla syynä siihen, että vauvamasu alkaa näkymään hitaammin ku yleensä?
Ja pompsahtaako massu muutenkin hitaammin näkyviin ensikertalaisilla?
 
^ Oon miettinyt ihan samaa, koska mullekin sanottiin viime viikolla sekä ultrassa että neuvolalekurissa, että kohtu on voimakkaasti kallistunut taakse. Eka tulossa myös täällä.

Minullakaan maha ei oikeastaan vielä näy, kukaan ulkopuolinen ei mitään osaa epäillä kun on vaatteet päällä. Pömppö löytyi kyllä ennen raskauttakin ja nyt maha on ollut jo useamman viikon sen näköinenm kuin olisi mässäilystä turvonnut, sellainen pizzabuffetin jälkeinen näky ;) . (Hirveät kaasuvaivat, joten turvotusta kai se onkin...) Ei ole oikeastaan kasvanut ja on löysä, eli ei pinkeä ja tiukka vauvamasu vaan turvonnut löllerö. Ei kyllä mitään kuvaamisen arvoista materiaalia :(.

Olisipa tuollainen söpömasu kuin Soonfab, huoh. Ehkä tästä turvonneesta lölleröstä paukahtaa sitten yhtäkkiä suoraan megamahaksi?
 
Tervetuloa uusille!

TK73 Kylläpä sinun pitää juosta vessassa, ei ihme jos unet jää vähiin. Toivottavasti helpottaa pian kun kohtu kasvaa ylöspäin. Minulla riittää 1-2 käyntiä yössä.

Tigerina Onpas harmillista, jospa asia vain vaatii hieman sulattelua ja äitisi osaa vielä iloita vauvasta!

Maha Onpa ihana masu SoonFab! :) Täällä kans yks turvonnut löllerö! (hyvin keksitty termi Niittyvilla!)

Tänne ei ihmeempiä, iltavuoroviikko ollut ja unet jääny vähiin mut pe-su vapaa. Maanantaina sit sokerirasitus. Rakenneultra-aikakin tuli, on 16.10.

Hyvää loppuviikkoa!

Särö 14+6
 
SoonFab4 ihana masu sulla jo!

Masun näkyviin tulemisesta Ensisynnyttäjällähän tosiaan tulee vatsa näkyviin hieman myöhemmin kuin uudestaan synnyttäjällä, toki aina riippuu hirmuisesti ihmisestä. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja kyllähän se vaikuttaa siihen miten nopeasti maha näkyy, menee aikaa, että se tulee tuohon eteen saatikka, että alkaa näkyä. Ekassa raskaudessa taisin olla jotain rv 20 kun vasta alkoi näkyä. Nyt kun on tuota ylipainoa, niin se osaltaan vaikuttaa siihen ettei vauvamaha näy kun on läskit tiellä. Mies kovasti väittää, että kyllä se maha on kasvanut ja näkyy, mutta minä en usko. :D Kuvaa julkaisen vasta kun tosiaan tunnistaa vauvamahaksi. :)

(.) Ei mitään ihmeellisiä oloja. Tosin, pyöräilin tuossa aamusta kun saatoin esikoisen kouluun, niin kotiin tullessa tuntui että häpyhuulet on puutuneet, samalta tuntuu joskus menkkojen aikaan. Onko kukaan kokenut vastaavaa? Lienee normaalia? Iltapäivästä mennään likan kanssa uimaan, jei! :)

CandleLight ja toukka 14+4
 
Kiitos kwaidan uudesta pinosta :)
Mulle saa päivittää LA 21.3

Tänään heti aamulla käyty np-ultrassa ja siellä se pieni ihanuus nukkui :heart: Pienen herättelyn jälkeen liikettä riittikin sen verran ettei meinattu helpolla saada mittoja otetuksi :) Niskaturvotusta oli 1,08 ja riskiluku oli 1:11000 eli kaikki hyvin. Kyllä siinä tippa linssiin tuli kun näki pienen monitorista. Nyt sitten uskaltaa huokaista hetkeksi ainakin.

Kerrottiin heti ultran jälkeen äidilleni kuvan kera missä aamulla oltiin. Hän siis katsoi poikaa sen ajan. Olin aivan ihmeissäni miten hienosti äiti otti asian vastaan, tuli hyvä mieli. Meillä kun välit on viime aikoina olleet todella vaihtelevat.

Soonfab4 Miten ihana vauvamasu jo sulla :)

Taas uusia palstailijoita tullut mukaan, tervetuloa! :)

Nyt pitää rientää pihalle pojan kanssa ja sitten asemalle viemään äitiä. Palailen kirjoittelemaan paremmalla ajalla.

Toiveikas84 & papu 12+0 POKS POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Terveisiä uusinta-nt-ultrasta! Tosiaan, viikko sitten pieni olikin vielä liian pieni, ja tänään ultrattiin uudestaan. Siellä se murunen edelleen majaili! Oli jo paljon liikkuvaisempi ja reippaampi kuin viimeksi. Heitti hurjia kuperkeikkoja, vilkutteli ja näytti meille varpaansakin.:heart: nt oli 0.9 ja toukka 4,15 cm. Kaikki siis aivan mallikkaasti! :)

Nyt jatkan matkaa kaupungille ja saatanpa ostaa jo jonkun pienen pienen vaatteen. :D

Helpottunut Nanna 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Näin vastasi äitini uutiseen eilen. Sähköpostitse.

"Tiputit melkoisen pommin. Pahalta tuntuu mutta tämän kanssa pitää elää. Parisuhteen parantaminen lapsen avulla on julmaa touhua. Mutta sinä valitset edelleen itse tiesi. Tulevan lapsen tulen ottamaan kuten ***** (siskoni nimi) lapsen, mutta tätä touhua en jaksa."

Edit: myös siskoni oli kuuleman mukaan ollut uutisesta järkyttynyt.

Hypinkö ilosta? Arvatkaa.
 
Tervetuloa mukaa uudet!! :wave:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: On niitä vain niin hellyyttävä lukea :)

soonfab masusta ei voi enää erehtyä :D

Tigerina Voi kurjaa! Toivottavasti äitisi hoksaa olla onnellinen puolestasi :hug:

Täällä olen kotona sairaan lapsen kanssa. Toisaalta ihanaa olla kotona, mutta kurjaa kun pikkuinen joutuu sairastamaan. No ensi viikolla sitten jälleen töihin.
 
Heipsan pitkästä aikaa !!!

Suuren suuri halaus kaikille kovia kokeneille :hug:

Ihania ultrakuulumisia monella :heart:

Minulla ei ole "diagnosoitu" oikeastaan koskaan millä mallilla kohtu on, mutta aina on todella aikaisin näkynyt masu, nyt ehkä hiema tuota näkymistä haittaa nuo vielä kuopuksesta noin 9kg ylimääräistä, mutta esim esikoinen (10v) kysyi jo alku viikosta illalla ku sohvalla makoilin, että onko sulla äiti vauva masussa? Mähän en kyllä koskaan päässyt ihan alku lukemiin esikoisen jälkeen ja toisaalta en edes halua. Tällä hetkellä koti vaaka näyttää lähtötilanteeseen +1kg joka on mulla todella hyvin, kun ekassa tuli +30kg ja noissa kahdessa edellisessä +20kg :whistle:

(.) Täällä oli myös tänään aamulla nt-ultra ja siellähän se pikkainen jumppasi ja heitti kupperiskeikkaa niin paljon ettei meinattu ehtiä kaikkea aina katsomaan ja mittaamaan. Nt oli 0,88 ja kaverin pää-perämitta 5,6cm :heart: Käytiin samalla verikokeissa, että yhdistelmän tuloksia sitten joutuu odottelemaan reilun viikon. Oireet alkavat vähentyä, tuo kaamea väsymys vaan jatkuu ja kauhulla odotan sitä kun töihin pitäisi nyt sitten palailla muutamaksi kuukaudeksi, että miten sitä jaksaa?!

Nyt menen laittamaan kuopuksen päikkäreille ja toivottavasti saan itse samalla hetken torkuttua :D

natusani ja Usko-Eevertti 12+1
 

Yhteistyössä