*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Onpas tänne tullut taas uusia ja paljon muutenkin kuulumisia.. :) ONNEA hyvistä ultra kuulumisista niille saaneille..:heart:

Tänään oli neuvola ja sielä ei muuta kuin laitettu seulan tulokset neuvolakorttiin ja kuunneltiin sydänäänet ja otettiin verenpaine ja paino.. Mulla on 19.10 vasta rakenneultra ja sielä on kuulema sitten laaja lääkärin tarkastus, että tuolla neuvolan puolella ei niitä vissiin tehdä.. Seuraava neuvola mulla on siis marraskuussa vasta eli aika pitkiä välejä tunkevat täällä turun suunnassa.. säästö linjalla taitavat olla.. painoa oli tullut 2kg lähtöpainosta neuvolan puntarin mukaan.. mahaa mulla tuntuu olevanki jo aika hyvin.. :D Eivät pissaa muuten katsoneet onko edes puhdas.. jotenkin mennyt ihan turhaksi koko neuvola käynnit..:ashamed: piti antaa sieltä neuvolasta ne äitiyspäiväraha laputkin, mutta arvatkaa antoiko.. Pelkästään siis jo siksi olisi antanut koska neuvola on vasta niin myöhään seuraavaksi.. Pitää soitella sinne jälkikäteen.. :x

Anteeksi oma napainen päivitys, mutta niin harmittaa tuollainen.. Onko muilla ihan ok fiilis neuvolassa käymisestä?

(.): Täällä siis voidaan aika paksusti.. :D ei mitenkään uusia tuntemuksia edellisiin mainittuna ja liikkeitä edelleen pongaillaan.. :)

Massu siis tasan 15+0
[/URL][/IMG]
Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

mam ja riisi 15+1 tai 2 olisko.. ei sitä niin kauheasti noita päiviä muista.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja SoonFab4
Mam:87: aivan ihana ja suloinen masu sinulla! Mä alan kohta itkemään tämän turvokki-löllön kanssa kun kaikilla muilla on oikeita raskausmasuja! Mä tosiaan näytän vaan siltä että pläskiä ja löysää on kertynyt keskivartaloon.

Neuvolasta on ihan hyviä kokemuksia. Neuvolatätini on tosi mukava, suunnilleen mun ikäinen 30+. Eka kerralla katsottiin pissat ja hemoglobiini, mutta viikko sitten otettiin vaan verenpaine ja punnittiin. Painoa on tullut nyt 2kg lisää eli alan olla siinä painossa, missä olin ennen raskautta ja alkuviikkojen kuihduttavaa yökötys-vaihetta.

Mä en tiedä, onko täällä sokerirasitus pakollinen kaikille, ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain? Kotikaupungissa pakollinen kaikille yli 25-vuotiaille ja mitä kavereilta kuullut, niin tutkimus on yhtä h*lvettiä... :O

Neuvolalääkärissä paikalla oli lekurin lisäksi kaksi lääkiksen opiskelijaa ja siitäkin jäi hyvä fiilis, olivat onneksi naispuoleisia, mua ujostuttaisi nuoretmiehet ihan hirveästi! Sisätutkimuksenkin opiskelija teki tosi nätisti, olin pelännyt etukäteen että voivat vähän kivuliaasti tökkiä, kun ei ole vielä rutiinia. Voisin mennä toistekin "opetusvälineeksi".

Mulla on käynyt ilmeisesti aka hyvä mäihä neuvolahenkilökunnan suhteen, koska hyvällä ystävälläni on ollut tosi tympeä mieslekuri ja nihkeä, vanhempi neuvolantäti. Hän ei kuulemma neuvolassa pystynyt edes juttelemaan ja tätsy oli paheksunut suunnilleen kaikkea ja lekuri kohdellut kuin idioottia.
 
Yksi taustalla tähän asti lueskellut liittyy joukkoon, kun vihdoinkin alkaa jaksaa tehdä vähän muutakin kuin nukkua & käydä töissä:
Como LA 15.3.2013 NKL

Ihania vauvamasukuvia teillä ja onnea hyvistä ultakuulumisista =)
Itselläni vatsa on aamuisin aika lailla samankokoinen kuin aina ennenkin ja iltaisin vähän pingottaa, mutta sen verran vähän vielä, ettei kukaan joka asiasta tiedä, huomaa mitään. *Odottaa jo vauvamahaa.*

Väsymys on ollut järkyttävää, mutta pahemmalta huonovointisuudelta olen säästynyt. Päätä on särkenyt ja huimannut, mutta ei mitään sen pahempaa. Ai niin ja hirveä nälkä on ollut koko ajan! Kahvi, tee ja liha ällöttävät, mutta muuten kaikki maistuu erittäin hyvin :D

Kaikki ovat suhtautuneet vauvauutiseen tosi hyvin. Tulevat isovanhemmat ovat aivan innoissaan (molemmille puolille ensimmäinen lapsenlapsi) ja töissäkin suhtaduttiin tosi kivasti, kun ekan ultran jälkeen kerroin esimiehelle.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Como+Helmi 13+0
 
Liikkeet Mä en ole varma tunnenko liikkeitä. Dopplerilla kun vähän painaa masua niin olen tuntevinani, mutten tiedä kuvittelenko vaan! No, eiköhän se selviä lähiaikoina :)

Tikuliina Onnea ultrakuulumisista!

Neuvolaan en kyllä kovin tyytyväinen ole. Tosin mun mielessä on vieläkin kaikki negatiiviset asiat edellisestä raskaudesta, mm. pelkojen vähättely ja kokoarvion saamisen taistelu. Nyt neuvolasta mun korttiin ei merkattu vasta-aineita yms vaikka ne tulokset oli jo tullut. Lisäksi pissassa joku oli plussalla, mutta korttiin merkattiin vaan -/-.

(.) Tänään on alaselkää vähän särkenyt. Toivottavasti helpottaa kohta kun saan esikoisen unille ja pääsen itse kunnolla lepäämään. Huomenna poksuu jo 14+ :)

13+6
 
Voi että arvatkaa mitä!!!!!!

NetPostiin tuli se kirje niistä mun seulontatuloksista (ku tulee sinne aina jokune päivä etukäteen ennen ku tulee paperipostia luukusta) ni siel luki et seulontakokeen tulokset on normaalit eikä Down-syndrooman riskiä ole kokeiden perusteella havaittavissa :heart: oi että oli kyl kiva uutinen viikonlopun alkajaisiksi :)

Tyytyväinen Tigerina + jyvänen
 
Tervetuloa Como :wave:

Tigerina onpas sulla ollut tosi kurja vastaanotto. Onneks pystyt silti iloitsemaan positiivisista asioista, onnea siitä. Eipä tuollaista viestiä ole helppo unohtaa, mutta joskus se on vain parasta. Täällä riittää kannustusjoukkoja :D Tsemppiä!

Täällä on jo monella suloisia vauvamahoja. Oma masu on hieman kasvanut, mutta en silti sanoisi sitä vauvamahaksi. Tänään tosin huomasin töissä, että jotkut sitä tuijottelivat. En ole vielä kenellekään kertonut töissä.

Tikulinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Neuvolakäynneistä on pääosin hyviä kokemuksia, mutta käyntejä on aivan liian vähän.

(.) Kävin tällä viikolla sokerirasituksessa ja jäin siitä kiinni. Suunta käy siis diabeteshoitajan luo. Tunnin arvo ylitti 0,2 raja-arvon. Alkuun harmitti kovasti, kun mulla todettiin jo näin aikaisessa vaiheessa raskausdiabetes, mutta toisaalta se oli hyvin hilkulla. Nytpä täytyy vain seurata syömisiä paremmin ja yrittää liikkua. Toivotaan, että tämä olisi raskauteni pahin juttu.

Muoks. viikot Minx82 14 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Como!

Onnea ihanista uutisista niitä saaneille, minun pitää odottaa vielä 1,5 viikkoa ennen seuraavaa neuvolaa. Minulla on ollut todella energinen olo viime ajat, se vähäinen turvotuskin hävis ja nyt ei taas sitten housut kiristä. Mut mittasin et navan kohdalle on tullu 5cm lisää et kyllä se masu kasvaa... :)

Neuvolaan olen ollut tyytyväinen, minullahan vaihtui neuvolatäti nuorempaan (n. 30v.) ja vaikutti yhden käynnin perusteella todella mukavalta. Eikä kyllä valittamista ollut edellisestäkään. Ikävä että niitä vähemmän mukaviakin mahtuu mukaan.

Särö 15+0 POKS :heart:
 
15+0 jees!!!
Maha on sellanen.. No en osaa kuvaills ei iso eikä pieni. Kyllä sen näkee jo, varsinki jos on trikoopaita :/
Esikon uutiset kasvaimesta
Tosiaan aivokasvain oli suurentunut joitakin millejä.. Oli sillä joku oma nimi mutta enhän mä sitä ny muista. Kuitenki edellinen kuvaus oli tammikuussa joten on 8kk kasvanu aika paljon :'( tässä nyt sitte oon vähän "pallo hukassa". Ens viikolla on neurologille aika ja pohditaan ratkaisuja ja tehdään pojalle jonkin näköinen testi.. Lisäksi pojan fysioterapia. Olihan tämä odotettavaa kuitenkin poika syntyi 17vko ennen ja on "ihmelapsi" mutta silti tuli iha yllättäen. Olen todella peloissani
Oma olo
Ei tosiaan kehumista!!
Edelleenkää ei pysy sisällä, paitsi omena muut tulee aikalailla ylös tai alkaa närästämään iha hitosti. Paino on edelleen laskenu :/ viikonloput yritä ns. Mässäillä koska olen kotona. Aamut halailen vessanpönttöä.

Kaikille viikonloput

Juli ja Mini 15+0
 
Liikkeistä: jonki verran pieniä sipaisuja ehkä tuntunut, mies ja lapset jo oottaa et potkut tuntuis pinnalle, et hekin tuntis niitä :) Hommasin kanssa semmosen AngelSounds dopplerin (käytetyn) ja muutaman kerran kuunnellu ääniä sillä, tosin tuntuvat aina liukkaasti vaihtavan paikkaa, et vaatii aikaa etsiä molemmat.

Viime neuvolalääkärissä mulla kans tuli semmonen olo, et nopeesti vaan tutkitaan ja sit pois. Ei ottaneet hemoglobiinia, vaikka edellisen kerran se oli aika matala... Onneks sit viikon 20 jälkeen pääsee useammin tutkittavaks keskusäitiysneuvolaan ja sairaalaan normaalineuvoloiden lisäksi. Neuvolassaki koko ajan hoetaan et "kaksosraskaus on aina riskiraskaus".

Juli: yhen kaverin lapselta kans leikattiin melkein heti syntymän jälkeen kasvain aivoista ja lääkärit varotteli kaikkea mahdollista halvaantumisesta ym. mut reipas lapsi on ja ei onneks tullu mitään. Et tsemppiä sinne, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Ja mahtaakohan sulle tyttö olla tulossa, ku oot niin huonovointinen :heart:

SoonFab ja kaverit 14+3
 
Hip hei, ensimmäinen työviikko takana! Hyvin on mennyt sekä itselläni että kotijoukoilla :) Ihan melkein meinaa koko raskausasia unohtua välillä mielestä, mitä en olisi voinut kuvitellakaan vielä pari viikkoa sitten. Nyt on vaan niin tohina päällä ja muut ajatukset mielessä.

Oloista sen verran, että närästää iltaa kohden hirmuisesti, vatsa on aivan järkyttävän turpea pallero-löllerö. Eri asteista huonoa oloa on havaittavissa pitkin päivää. Pissalla ravaaminen jatkuu. Niin, ja väsymys. Huoh. Lapsi menee viikonloppuna mummin ja vaarin luo hoitoon yhdeksi yöksi ja suunnittelin vain nukkuvani! Tosin ajateltiin me leffassa käydä miehen kanssa, mutta siinä on sitten jo ihan tarpeeksi ohjelmaa..

Nt-seula tuli postista ja oli normaali.

Neuvolaan olen ollut ihan ok tyytyväinen, kertoja täällä Helsingissä tuppaa olemaan vain hävettävän vähän. Eka kerta oli vkolla 9, seuraava onkin sitten vasta rakenneultran jälkeen :eek: Ja eka lääkäri vasta sitten reilusti yli 20+ viikoilla. Ajattelin tosin käydä työterveyden kautta gynellä jo aiemmin, kun meillä kerta siihen on mahdollisuus. Onneksi on tuo doppleri kotona! Ja jotenkin nyt on ollut luottavainen mieli, eikä mitään sen ihmeempiä kysymyksiä, että en mä tiedä, mitä siellä neuvolassa useammin edes tekisinkään.

Tilasin muuten semmoisen koko perheen odotusajan täytettävän kirjan, jossa on tilaa omille ajatuksille, ultrakuville jne. Tänään se oli tullut postiin, mutten vielä ehtinyt hakemaan. Saapahan vähän kirjata omia tuntemuksiaan ylös, niitä on sitten mukava jälkeen päin lukea :heart:

Tigerinan äidiltä aivan jäätävä vastaanotto raskaudelle! Pahoittelut, ettei äitisi osaa iloita puolestanne ja kunnioittaa teidän perheen toivetta uudesta perheenjäsenestä. Moittimalla ja arvostelemalla hän ei ainakaan tue teitä tilanteessanne. Toivottavasti saatte asiat vielä joten kuten selviksi ja onneksi tukea olet saanut sitten muilta suunnilta :heart:

Julilla harmittavan surullisia uutisia pojan tilanteessa, eikä omakaan olosi kovin kehuttavalta kuulosta :( Pienelle ihmepojalle paljon taisteluntahtoa ja koko perheelle jaksamisia vaikeiden asioiden kanssa. Tajuaisipa tuo paha olo edes vihdoin helpottaa!

Tervetuloa uusille! Laittakaahan päivityspyynnöt punaisella, nyt oli ainakin taas tullut niin paljon tekstiä, että välistä on saattanut unohtua, mikäli ei ole punaisella laitettu.

kwaidan ja Puh 13+2
 
Vielä ehtii sanoa POKS 12+0 :heart:

Jospa huomenna ottais asiakseen kommentoida lisää. Tää kännykällä surffailu on välillä hermoja raastavaa kun olis kommentoitavaa mutta hermo ei kestä tätä hidasta kirjoittamista :p joten koneella uusi yritys huomenna :)
 
Seulasta ei ole kuulunut mitään, meillähän siis nt-ultra oli jo viikko sitten keskiviikkona ja mun paperit + verikokeen tulos olisi pitänyt viime viikolla tulla nykyiseen kaupunkiin. Pirautan ensi viikolla neuvolaan, ei hermot kestä odotella kovin kauaa...

Töissäolosta väninää: otan hormonihuuruissa itseeni paljon herkemmin kuin normaalisti. Tympeitä sattumuksia tulee, kun olen aspa. Jotkut vanhemmat vakiasiakkaat eivät haluaisi asioida mun kanssa, koska olen outo naama. Kysellään "eikö Ritva ole töissä" ja yksi setämies kysyi, onko mulla alan työkokemusta ennestään :mad:.

Murehdin sitä, että jos en opi uutta tehtävääni tarpeeksi nopsaan, vaikuta osaavalta ulospäin ja hoida marisevia asiakkaita tyytyväisiksi, niin pomo saa tekosyyn irtisanoa koeajalla heti kun kerron raskaudesta, jos ei oo mennyt niinku Strömsössä. Eli stressaan aika pirusti ja yritän skarpata hulluna koko ajan, mikä ei varmaan oo hyväksi.

Juuri luin vanhasta Kaksplussasta jutun, jossa naiselle oli sanottu raskausuutisen jälkeen, että "ollaankin mietitty sun työsuhteen jatkoa ja voisit tehdä vielä tämän kuun loppuun". Just tuota pelkään eniten. Me ollaan taloudellisesti lirissä, jos en pysy töissä äippälomalle asti vaan joudun ensin karenssiin ajaksi x + kortistoon. Vaikuttaa suoraan myös äippärahaan, jos en ehdi olla 6kk töissä.

Niittyvilla 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Vaikeiden asioiden kanssa taisteleville voimia!!

Neuvolasta seuraava aika mulla on 18.9., sitten taitaa olla ultra 23.10. ja sitten vasta seuraava neuvola, näin luulisin, mutta eiköhän se selviä sitten seuraavalla käynnillä. Alkuun on täällä näin kuukauden välein, myöhemmin 2vk välein ja lopuksi kerran viikossa. Tähän mennessä oon ollu ihan tyytyväinen. :)

Vauvamahat on ihania mitä kuvia tänne on jo laitettu! Oon kade! :D

Töistä mä kanssa olen asiakaspalvelussa töissä. Tän raskauden myötä on alkanu asiakkaiden "vitsit" ärsyttää entistä enemmän. Pari kertaa tullut olo, että jos joku vielä kerran laukoo "en ota kuittia, ei mee verotukseen, heh heh", niin mä räjähän. Joskus tekis mieli sanoa et on niin kulunu juttu, eikö sulla oo yhtään mielikuvitusta?!

Niittyvilla kyllä sä opit ja pärjäät, älä murehdi! Helpommin sanottu kun tehty mut kunhan pääset hieman rentoutumaan siinä työssä niin se helpottuu. Ei kaikkea opikkaan heti, kyllä se siitä!:hug:

(.) Eilen tuntui töissä aivan kuin olisi ollut liikkeitä! Ehkä se on vaan toiveajattelua, mutta eiköhän ne tunnu oikeastikkin vielä! :D Tänään taas töihin, iltavuoroon vaihteeksi. Nyt aamupalaa huiviin, nälkä tekee pahan olon!

CandleLight ja toukka 14+6
 
Voi kurjuus Juli, ei ole helppoa sinulla. Voimia toivottelen sinulle. Tuosta pahoinvoinnista tuli mieleen että oletko lukenut uusimman Vauva-lehden? Siinä oli juttu äidistä, jolla oli tosi hankala pahoinvointi, joutui olemaan sairaslomalla ja tiputuksessakin. Siinä oli vinkkejä miten raskauspahoinvointia voisi helpottaa, en tiedä oletko jo kokeillut kaikkea. Toivottavasti olo helpottaa pian!

Onpa hankala tilanne Niittyvilla sinulla töissä. Onko sinulla kuinka pitkään vielä koeaikaa jäljellä, olisiko mitenkään mahdollista lykätä kertomista siihen asti että töiden jatkumisesta saa selvyyden? Itse varmaan tekisin niin jos raskaus pysyisi piilossa. Tuo koeaika on just inhottavaa harmaata aluetta kun ainahan se työnantaja voi keksiä jonkun muun syyn irtisanomiseen, mitenkäs sen sit todistaa et raskaus on syynä. Toivottavasti työnantajallasi olisi kuitenkin sen verran inhimillisyytä ettei lähtisi tuolla asialla venkoilemaan.

Särö 15+1
 
^ Mulla on pisin mahdollinen TESin mukainen koeaika, joten joudun kertomaan äippälomalle jäännistäkin jo koeajalla ja maha kyllä paljastaa asian kuitenkin. Olen kuset housussa, koska aika todennäköistähän on että työnantaja haluaa minusta äkkiä eroon, ettei tarvitsisi palkkaa maksaa äippälomalla olijalle ja vielä mun tilalle palkatulle sijaiselle... Mä kyllä ymmärrän työnantajan näkökulmasta sen, jos työt päättyy raskausuutiseen mutta meidän perheelle se merkitsee rahakatastrofia.

Ei tässä tosiaan muuta voi kuin hoitaa hommansa mahdollisimman hyvin ja pitkittää kertomista mahd. kauan :(.
 
Viimeksi muokattu:
Katrin83 ja Mam_87, Voij teillähän on ihan selvät masut! :) Mie laitoin tässä muutama päivä sitten pikkuveikalle kuvaa, kun kysyi masun kasvusta, niin oli yhdelle siskoista soittanut, ja sanonut että on maha kasvanu tosi paljon. :D Miulla ei ihan nuin isoa oo, pitää miettiä rohkeneeko ittekkin pistämään masukuvaa tänne.^^

Paino on täällä päin noussut neljä kiloa, mutta se ei haittaa, kun painoindeksini oli ennen raskautta 19. Sokerirasitukseen ei tarvitse mennä kuulemma. :) Siihen pitää olla kaiketi painoindeksi vähän isompi, jos oikein ymmärsin, tai/ja ikää yli 25 (?).

Soitin eilen neuvolaan, ja kyselin liikkeistä, niin kuulemma hyvinkin voi jo näillä viikolla tuntea, vaikka ensimmäisen kohdalla se on kuulemma harvinaista. :) Sanoi, että jos kehonsa tuntee hyvin, niin voi tuntee jo aiemmin. Rupesi myhäilemään, kun innossani selitin liikkumisesta, eli voipi hyvin iloita jo liikkeistä! <3

Myö ollaan myös mietitty dopplerin hankintaa, mutta vähän mietityttää, että mahtaako se olla kuin tarpeellinen sitten kun liikkeitä tuntuu? :O

Täälläkin päin polkupyörällä ajo tuntuu todella inhottavalta, yleensä joutuu puolet matkasta taluttamaan, kun rupeaa lantiolle / masuun koskemaan. Käyn kumminkin tanssikoululla joka viikko tanssimassa kolme tuntia, jotta liikuntaa onneksi tulee ilman pyöräilyäkin. ;) Harrastatteko työ minkälaista liikuntaa hyötyliikunnan lisäksi? :) Myö käytiin tällä viikolla uimassakin, oli ihan mukavaa, vaikka vähän vähempikin porukka uimahallissa ois riittänyt, mutta se höyrysauna. <3

Viude & ? 14+2
 
Liikunnasta raskausaikana liikkuu ihan hulluna huhua ja neuvoa ja ohjetta. Oonkin sitten päättäny ite vaan soveltaa. Mie oon raskausaikana käyny about kolme kertaa viikossa salilla ja kolme-neljä kertaa viikossa uimassa ja vesijuoksemassa ja päivittäin koiran kanssa lenkillä. Varsinkin oon salilla kiinnittäny huomiota vatsa -ja selkälihaksiin. Vatsoja on tosi hyvä tehdä jumppapallon päällä ja voi tehdä ihan loppuraskauteen saakka! Harmmittaa kun ylätaljalla ei salilla pysty enää kohta tekemään ja selkäpenkissä ei pysty tekemään:|

Miun maha on ollu viikon jo tosi kipeä, tuntuu toimivan aivan sairaan hitaaaaaasti. Maha on siks ihan turvonnu ja kamala! Jouduin nukkumaan yhden yön sohvalla, kun oli niin järkyttävän paljon ilmavaivoja! :ashamed:

Sellaista asiaa mietin myös eilen, että voiko ensikertalainen tuntea liikkeitä näillä viikoilla...? Eilen kun istuin sohvalla, alavatsassa tuntu ihan siltä, kuin toukka olis muljahtanu ympäri. Sellanen todella ennenkokematon tunne, ei oo kyllä sen koommin sellasta myöskään tullu, ehkä vaan toivon liian kovasti :D

ja nyt ollaan 14+0
 
No niin. vihdoin pääsin koneelle. päivän kohokohta. :LOL:

Anyhopelle tsemppiä tulosten odotteluun!!! :hug:

voimia surullisisa uutisia ultrasta saaneille :hug: ja onnea kaikille jotka ovat hyviä kuulumisia saaneet :heart:!!! Itellä ultra tiistaina ja jännittää niin pirusti!!! sydänäänet kuuntelin viimeksi eilen ja ne laukkas ainakin kovaa kyytiä, mutta noita seuloja jännitän ihan pirusti! toivotaan, että kaikki hyvin.

Mulle sanoi toisen lapsen np ultraaja, että liikkeitä voi tuntea jo 12+ viikolla kun silloin ihmettelin pieniä pyrähtelyjä vattalla. ja siitä ne vaan pikkuhiljaa voimistui. Ekasta tuntui potkut käteen rv 17+ vaikka istukka oli edessä. äitee meinas, että ei se voi olla, mutta sitten kun tuli itte kokeilemaan niin pakko sen oli uskoa :heart:. kolmannesta liikkeitä alkoi tuntua muistaakseni 14+ viikolla. nyt on pari kertaa parin päivän aikana tuntunut jotta onkohan se pieni joka taas pyrähtelee. mut parin viikon päästä odottelen kyllä jo varmaan malttamattomana niitä varmoja ekoja pyrähtelyjä.

Ilmavaivoja on täälläkin, juurikin niin, että se ilma ei tuu pois vaan pörrää kipeästi ees taas. cuplaton on hyvä lääke tuohon vaivaan. Lääkäri sitä suositteli leikkauksen jälkeen ja ne oikeasti mulla toimi. olivat testanneet cuplatonia fairy veteen joka oikein vaahtoinen, sinne kun oli laittanut cuplatonia niin kuplat oli kadonnut nopeasti. :D vatta toimii vielä todella hyvin, ärsyttää välillä kun tulee ihan kiire. rautakuuri pitäis nyt aloittaa kun ekassa neuvolassa oli hb 117 ja mulla on joka odotuksessa vaan puoleen väliin mennessä laskenut entisestään. tietää taas, jotta joko menee ummelle, tai paskon kaiken aikaa. :headwall:

Juli: voimia teille kovasti!!! Sitä kun voisi lapsiaan suojella kaikelta pahalta. saattaahan olla, että tuo sun olo vielä lisääntyy murehtimisesta, mulla nimittäin kroppa reagoi pahoinvoinnilla kun asiat murehduttaa. toivottavasti myös sun olo pian vähän jo helpottaa!!! itellä olo on aamuisin edelleen ihan koomainen ja huono vointinen, mutta oksentaa ei ole enää tarttenut. Pisin huonovointisuus kyllä on ollu näistä odotuksista.

masu se alkaa pullahtamaan ihan yhtäkkiä. navan alapuoli kummasti levinny ja napakin vähän jo oudon näköinen. edellisestä synnytyksestä on kyllä niin vähän aikaa, että syy löytyy varmasti sieltä. Kuvankin laitoin tuonne masukuva pinoon eilen. harmittaa kun ei ole kuvaa lähtötilanteesta. tuntuu, että kaikki housut järjestään jäänyt pieneksi ja vain lökö pöksyt on tällä hetkellä kaytössä. kerkesin talvella myyä kaikki äippähousut kun ajattelin, ettei niitä enää tartte. pitäis parit nyt hakea kun ehtii. täällä vain on niin paska äippähousu valikoima. h&m löytyy naapuri kaupungista, mutta siellä ei myyä äippähousuja. sieltä olen löytänyt parhaimmat ja kohtuu hintaiset. lastentarvike liikkeitä olen erehtynyt kalliilla ostamaan ja ne on ollu niitä huonoimpia. ihme kyllä. ne on jotenkin niin tätimäisiä.

ja eiku saunaan pikkuväkeä viemään. siinäkin välillä melkoine show. :D

Leo rv 12+1
 
Äitiysvaatteista?
Kattelin netistä H&M:n äippähousuja ja hokasin että ne on kutakuinki kaikki, kapeaa ja pitkille tarkotettua mallia.

Eikö tällaselle alle 160cm pitkälle ja hieman normaalia paksumpi-jalkaselle löydy housuja? Mulla nuo H&M:n housut "kirraa" varmasti polvien kohalta ja voi olla ettei mene jalkaankaan, jos ei niissä ole tuota elastaaniakaan enimmillään ku 3 %.

Olen nyt pitänyt, sekä vapaa-ajalla että töissä, trikoo- tai collegehousuja.
Kyllä ainaki yhdet tai kahdet äitiyshousut pitäis varmaanki ostaa.
Veljeni pojan ristiäiset on 22.9, eikä sinne kyllä kehtaa mitään trikoo- tai collegehousuja laittaa. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin antaa (omasta mielestäni) hyvän vinkin noihin äitiyshousuihin liittyen. Ite hoksasin tuossa, että kaikki housut menee ainakin jonun aikaa muuten hyvin jalkaan paitsi toi maha ottaa kiinni. Purin nätisti parista ei-niin-rakkaista-housuista vetoketjun irti ja laitoin vetoketjun kohdalle resori-kangasta, niin että se "kiila" venyy sitten mahan kohdalta. Napin voi korvata vaikka nätillä kangas-suikaleella, jonka voi vyöttää kiinni tai sitten ihan vaan leveällä kuminauhalla!
Tiedä nyt, onko kellään mitään käyttöä moiselle ohjeelle, kunhan ajattelin jakaa, kun ite olin niin otettu omista "taidoistani":LOL:
 
Ite en oo löytänyt lyhyille housuja. Itse ostin HM:stä äitiysfarkut viikko sitten. Pitkäthän ne on ku faan, mut ihme kyl puntit ei roiku maassa. Ite meinaan oon 155 cm, eikä mun jalat oo myöskään mitkään rimppakintut.

Vauvamaha on aamusta pieni, mut on jo iltapäivällä aika iso. Liikkeitä en oo vielkää tuntenu. Väsymys vaivaa vielki. Voi olla myös raudan puutetta, vaikka syön raskausvitamiinitabuja, jos on vähä rautaa.

Ensi viikolla on neuvola. Pääsee kuuntelee sydänääniä pitkästä aikaa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

SMV78 14+5
 
Mulle vois lisätä listaan, että poikaolo :D En yhtään tiedä mistä koko tunne kumpuaa, mutta jotenkin kovasti nyt oon miettiny poikien nimiä ja tytön pieniä vaatteita pakkasin kirpparille myyntiin ihan sillä, että on tunne ettei ne ihan heti uusia käyttöön tule :D Tytöstä ei ollut mitään tuntemuksia, mut sillonkin, kun nimiä mietittiin, niin näin ja löysin vain ihania tyttöjen nimiä. :)

Taas löytyi ultrassa kävijöitä, onnea kaikille hyvistä uutisista! :heart:

Tigerina Voimia sinne, on se kummaa, kun omat vanhemmat kehtaavat päästää tuollaista suustaan :( Tsemppiä!

anncarol :hug: Mikäs se sut tänne suomeen toikaan? en muista enää sun tarinaa. Tsemppiä ikävän keskelle!

jonnu tervetuloa ja lepäilehän, niin paljon kuin pystyt :wave:

viude tervetuloa! :wave:

katrin sullakin jo ihan selkee vauvamasu :heart:

Lenkkari oo huoletta, mulla ekassa ei näkyny tässä vaiheessa vielä ollenkaan. Mun yhellä joukkuekaverilla maha pullahti esiin vasta rv 25 paikkeilla :D

mam Ihana masu sulla :heart:

juli voimia sinne, toivottavasti saatte nopeasti tietoja mitä tullaan tekemään :hug:

neuvolasta meillä taas tuntuu olevan alussa ihan hirveesti kaikki käyntejä. On neuvolaa, ultraa, lääkriä ja kaikki ennen rv 12. Meillä lääkärineuvolaan päästään 3 raskauden aikana, toki tarvittaessa useemminkin. Kerran kuukaudessa on normi neuvola, joten ihan riittävästi minusta seurataan ainakin täällä meillä päin :)

Liikkeistä Tänään ja eilen olen tuntenut jotain minkä voisin liikkeiksi tulkita, mutta heti kun alan oikein "tunnustelemaan", että onko ne niitä, niin tuntemukset loppuvat. Ehkäpä ne sieltä voimistuvat, jos ne niitä on :heart:

niittyvilla jos työnantaja tekee sulle noi paskasen tempun, niin oo ihmeessä liittoon yhteydessä! tuohan olis laiton irtisanominen :(

Alisa & Hippu 15+0 POKS :heart:
 
Heippa!

Pitkän päivän päätteeksi tulin vielä lukemaan tekstejä.

Oon jo osittain päässyt yli äitini viestin aiheuttamasta tunnekuohunnasta, saanut muuta ajateltavaa ja keskittynyt vaan täysillä mieheni kanssa olemaan onnellisia kasvavasta rakkauden hedelmästämme :)

Oltiin sukuloimassa Länsi-Suomessa mun sukulaisten luona ja siellä oli uutiselle kyllä lämmin ja hyvä vastaanotto :) kyllä tuli hyvä mieli kun siellä asuva siskoni oli ihan liikuttunut "musta tulle täti" :D

Omassa olossa ei mitään ihmeitä, pahoinvointi pikkasen helpottunut, tosin tulee edelleen pahaa oloa jos liian kauan syömättä. Maha on turvoksissa ja kasvaa. Mutta voiko olla suppareita jo 12+1? Ainakin kipeää "kramppailua" jonka aikana ainakin alavatsa aika kovantuntuinen??? Ensikertalainen... :ashamed:
 

Yhteistyössä