*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Candlelight Todella ikävät naapurit teillä. Ei ole ne vanhemmatkaan ihan normaaleja jos tappouhkaus on pakko vetää kehiin. Kummaa, ettei mitään tehdä asialle vaikka selvästi lapset on haitaksi muille. Toivottavasti siellä asiat järjestyis pian!

Asunnon vaihto Mä itse tahtoisin muuttaa ennen vauvan syntymää, mutta tässä kunnassa hyvät vuokra-asunnot on vähissä. Rivitaloasuntoja varsinkaan ei ole juuri ollenkaan. Tahtoisin paremman pohjaratkaisun ja enemmän säilytystilaa. Lisäksi olisi kiva jos alueella olisi enemmän lapsia, varsinkin tuossa pihalla ollessa. Jos hyvä asunto tulee vastaan niin voidaan muuttaa, mut kyllä tässä vanhassakin pärjää.

Antibiootit En ole tässä raskaudessa käyttänyt, enkä muistaakseni edellisessäkään. Oon kuitenkin sitä mieltä, että ennemmin ottaa antibiootteja kuin antaa tulehduksen jyllätä.

Kai muutkin alkaa mun mahan jo selvemmin nähdä. On tullut hienovaraisia kysymyksiä vauvaan viitaten :)

Liikkeet Välillä tuntuu pieniä muljahduksia, mutta en ole vieläkään varma kuvittelenko vaan :D

14+3
 
Tervetuloa vaan miunkin puolesta, e79! :) Kiva kun laitoit nuita linkkejä, mie oon katsellut mammavaatetta lähinnä ebaysta, siellä kun on halvalla mekkoja varsinkin. :) En oo housuihmisiä, ja yritän raskauden ajankin pärjätä mekoilla ja hameilla.

Meillä on ensi viikon maanantaina seuraava neuvolakäynti, kuunnellaan sydänääniä silloin. :heart: Toivottavasti kaikki on kunnossa, tökkimisten jälkeen tuntunut vaan kuplia ja jotain muljahduksia. Tökkiminen tuntui niin jänskältä, että sais uudestaankin potkiintua! ;)

Kosmetiikkaa käytän normaalisti, värjään hiukset kerran kuussa, ja meikkaan ehkä kerran kahteen viikkoon, jos silloinkaan. Mustat hiukset ovat aika järkyt blondilla juurikasvulla, niin värjäyksestä en luovu, koska en koe sen mitenkään aiheuttavan mitään. Eihän se suoraan verenkiertoon mene, ja kai sen järkikin sanoo että päätä ei värjätä jos siellä päänahkassa on haavaa tms, eli maalaisjärjellä mennään täälläkin. :) Sitäpaitsi juurikasvun kanssa näyttää siltä, että tuossa jakauksen kohdalla on kalju kohta / kärpästen kiitorata. :O Kukin tekee tyylillään. :)

Ja taas rupes nenästä verta tihkumaan. :/ Viime aikoina ruennut todella helposti, en tykkää. Kakskymppiseks asti piti sietää nenän verenvuotoa parin viikon välein, nyt kun vähän aikoo on ollut poissa, niin taas alkaa, ilmeisesti raskaudesta johtuen. Toivottavasti ei koko raskauden ajan kestä, vähän inhottavaa jos/kun töissä ollessa alkaa. :O

Viude ja ? 14+5
 
pikaista omaa napaa.

np ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin. niskaturvotusta 1,1. ja riskitkin normaalit, joten sen suhteen nyt voi ainakin huokaista. pää-perämitta vastas täysin päivälleen viikkoja, joka on vähän itellekkin yllätys. Luulin jotta olis pienempi, melko myöhään siis meikäläisen eka pc liuskan todella haalea haamu tuli eli rv 4+2. ja se tosiaan oli hailu. Mutta niin se vain kasvoi niinkuin pitikin. :heart: pieni siellä olis vain aluksi nukkunut ja alakautta ei saatu niskaturvotusta mitattua ollenkaan. heräs sitten hetken kuluttua, kun oltiin tovi vattanpäältä kurkittu. 4D kuvaa saatiin myös, joskin nyt oli kuvan laatu heikompi kuin edellisellä vauvelilla. Mutta ihan selvä ihmisen alku siellä oli. Kätilö mulle koko ajan yritti saada kuviin vauvan jalat ja kädet kun 4D kuva söi kaikki raajat piiloon. =) siellä ne jalkapohjatkin vierekkäin kauniisti kuitenkin oli. en edes ite hoksannut epäillä, mutta ihana kun etti ne vielä erikseen näkyviin. Paska fiilis jäi reissusta vähän kun viime viikolla soitettiin ja siirrettiin aikaa jotta ei tarttenut ottaa tuota melkein 5v mukaan ja sanoin vielä, että joudutaan tuo meidän 1v ottamaan mukaan. Ei sitten kätilö maininnut silloin, että lapsia ei saa tulla ollenkaan mukaan. kirjeessä lukee, että ei mielellään lapsia mukaan ja ymmärrän tilanteen kyllä jos oliskin jotain häikkää ja lapsi olis isompi ja ymmärtäisi jo jotain. Mies ei sitten päässyt kattomaan koko ultraa ollenkaan. Mutta pääasia, että kaikki hyvin ja mieskin otti asian ihan hyvin. rakenne ultraaan nyt sitten järjestetään lapsen vahti. :)

Ja nyt olen sitten kertonut äidille ja todella ihanasti otti asian ja oli jo epäillyt kun oli ihmetellyt mun mahaa kun kävivät tuossa n. viikko sitten. ei ollut vaan uskaltanut kysyä. Vielä kun appivanhemmat ottaa yhtä hyvin niin hyvä niin. :) meillä tosiaan kaikille tää uusi raskaus ja neljäs lapsi on varmaan yllätys mun edellisen synnytyksen komplikaatioiden vuoksi ja silloin vannoin, että en enää ikinä tule synnyttämään, mutta niin se aika kultaa muistot. =)
 
Viimeksi muokattu:
Flunssa, oksentaminen, niistäminen, närästys ja jännitys niistä on mun päivät tehty
Oli sitte pakko ottaa lääkärin mielestä saikkua ymmärrän kyllä mutta oon viimiseen pisteeseen asti välttäny saikkua. Eilen lääkärillä oltua otettiin kiirreelliset verikokeet, ravinri-aineet ja vitamiinit huonoissa lukemissa sekä hb oli 100. Sain sitte "huudot" lääkäriltä miksi en oo tullu aiemmin.
Nyt sitte 2pv viel saikkua. Ultrasivat kanssa minin oli ihana nähdä että on elossa :)
Poikaki piti viedä hoitoon
Pojalla on isompi riski saada pahempana joka flunssa ym. Koska hänen puolustuskykybon huono. On sitte viettäny nää 2pv miehen siskolka ja viel ainaki huomisen päivä mun äidillä. Ettei poika sitt joudu sairaalaan. :(
Neuvola
On ens viikon maanantaina viikkoja tollon.. 16+3.

Aivot on iha jäässä.. Huomenna sitte ei tiietä meneekö mies pojan kanssa sinne neurologill vai mä...

Juli ja Mini 15+4
 
Vastaukseni katosi bittiavaruuteen. Kokeillaas uudemman kerran.

Ilmoittaudun siis pinoon;

Heili Karjalasta 5. lapsi,la 26.3 (19.3), Ekks

Kaikkien mutkien jälkeen sitä ollaan vahvasti raskaana. Tänään käytiin np ultrassa ja se lukema oli 0,79. Veriseulan tulokset tulee parin viikon päästä.

Kolme vuotta yritystä, 11 kuukautta hoitoja takana ja luomuylläri kesältä masussa. Ei paha. Laskettu aika vähän ollut hakusessa koko ajan, mutta eiköhän se tarkennu ajan myötä.

Hillittömät pahoinvoinnit alkaa pikkuhiljaa helpottaa, mutta iskiastyyppinen kipu, kuulemma limapussintulehdus vaivaa, joten jäin viime viikolla sairaslomalle töistä. Nyt mennään kuin vanhat mummot könkkästen eteenpäin..

Terve vaan kaikille!

Heili 12+0 (vissiinkin?)
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
Np-ultra käyty äsken ja kaikki oli hyvin. :) Riskiluvutkin kivan pienet ja pikkukaveri heilutteli siellä käsiään ja kaikki näytti normaalilta! Kovin hyviä kuvia ei saatu kun istukka oli alakautta ultratessa sen verran tiellä, että näkyvyys oli välillä huono. Päältä näkyi myös hitusen huonosti kun pikkuinen oli hassusti päin.

Ehkä sitä nyt alkaisi uskoa, että kaikki saattaa mennäkin ihan hyvin ja meillä on maaliskuun loppupuolella suloinen vauva! :)

Päivitetään nyt tännekin virallinen la, kun kerran pikkuisen mitat vastas juuri tarkalleen sitä: la 24.3. ja edelleen TAYS

Nuska ja pikkuinen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
e79 tervetuloa joukkoon ja paljon kiitoksia hyödyllisistä linkeistä! En edes tiennyt, että New Lookilla on verkkokauppa saatika äitiysmallisto! Olen aina Enkkulassa käydessäni vieraillut liikkeissä ja vaatteet on kyllä aivan ihania :heart:.
Mä tarvisin itsekin juhlamekon kun on häät tiedossa parin kk päästä ja maha on silloin varmaan jo ihan hyvän kokoinen.

Nyt kun ei ole aikaa eikä varsinkaan voimia kaupoissa kiertelyyn kuten ennen, niin täytyy tutustua enemmänkin nettikauppoihin ja niiden tarjontaan. Miinusta vaan siitä, että lähin posti on meiltä 5km päässä, ei ihan vaivatonta sekään :rolleyes: mutta paketin haku voittaa kyllä kaupungilla jalat tohjona kiertelyn...

Muutto on todennäköisesti tiedossa meilläkin ennen laskettua aikaa, riippuu täysin työkuvioista ja miten raskaus etenee. Äitiyslomalla ehtii vielä vaihtaa paikkakuntaa, jos ei lapsi ole ihan tulollaan ulos :LOL:.

Nt-ultran lukemat on teillä kaikilla olleet paljon pienemmät kuin meillä... Vähän hermostuttaa. Ei kyllä ole mitään kuulunut seulasta, seuraava neuvolakäynti on vasta lokakuun puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Nt-ultran lukemat on teillä kaikilla olleet paljon pienemmät kuin meillä... Vähän hermostuttaa. Ei kyllä ole mitään kuulunut seulasta, seuraava neuvolakäynti on vasta lokakuun puolella.
Itselläni oli tuo NT-lukema 1,5mm. Lukeman suuruus kulkee käsikädessä iän kanssa. Minulla on nyt ikää 38v ja saamani lukema oli kätilön näyttämän käyrän mukaan reilusti alle riskirajan.
Pelkkä lukema ei siis kerro mitään, vaan myös ikä vaikuttaa, sekä viikot+päivät millä ollaan menossa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa...

Tervetuloa uusille :)

Onnea hyvistä ultrkuulumisista kaikille :flower:

Ihania vauvamasuja oli joillakin jo (nimet unohtui jo :ashamed: ) Itselläkin on jo iso maha muttei ihan taida olla vauvamasua :D

ON: tänään oli nt ultra ja siellä se pienokainen istui ja heilutti kättänsä :heart: niskapoimua ei meinannut saada mitattua mutta kun kokeili mahan päältä niin sitten pienoinen vaihtoi parempaan mittaus asentoon. Lukema oli normaali ja kaikki hyvin :heart: Laskettu aika pysyi samana,tasan 13 vkon kokoinen oli.

Nyt ei kerkee kommentoimaan enempää

Katjuliisa&neljäsnapero rv 13 POkspoks :heart:

muoks. mulle saa päivittää tyttöolon
 
Viimeksi muokattu:
Sintu74: niskaturvotus oli meillä tuota teidänkin lukemaa korkeampi, mulla ikää 33v. Googlasin sitä meidän lukemaa (joo ei olisi pitänyt) ja hermostuin, mulle jäi lekurissa kuva että on ihan ok, mutta tyhmänä olen lukenut täältä ja toisilta palstoilta muiden lukemia ja ei kyllä oikein lupaavalta se oma luku vaikuttanut...

Juu, tiedän että pelkkä mittaus ei vielä mitään merkitse mutta hysteriaa lisää se, kun verikokeen tuloksista ei ole tietoa koska se otettiin vanhalla paikkakunnalla ja mä en tiedä onko mun paperit päätyneet vieläkään tänne neuvolaan. Täytyy soittaa sinne ja kysyä, vaikea vaan päästä läpi kun mä en töistä pysty soittelemaan kuin tauoilla ja ne ei tietty osu puhelintunnin aikaan.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Niittyvilla Jos sulle on ultrassa sanottu, että nt-mitta oli normaali niin kyllä se sitä on :) Jos sua huolettaa kuitenkin, niin soita neuvolaan tuloksista. Todennäköisesti kaikki on ok jos tuloksista ei soittoa ole kuulunut. Tsemppiä! :hug:
 
Tervetuloa kaikille uusille, e79 ja Heili Karjalasta olivat ainakin vasta liittynyt joukkoomme!

Kiva kuulla, että lisää hyviä ultrakuulumia on tullut.

(.) Tänään meillä oli ylimääräinen lääkärikäynti. Helpottavaa oli tietenkin kuulla, että kaikki on toistaiseksi hyvin. Siitä huolimatta parin viikon päästä on uusi aika. Silloin katsotaan onko tilanne muuttunut. Vaikka tilanne on hyvä, saatan saada lääkityksen. Siitä emme vielä kauheasti keskustelleet, joten enpä osaa sanoa siitä kauheasti. Jotain hormonia se on. Sinällään pieneltä asialta kuulostaa, mutta tilanne alkaa muuttua stressaavaksi.
Lääkärin ultra oli hyvä, joten saimme arvion sukupuolesta. Toistaiseksi pidämme sen salaisuutena. Katsotaan kerrotaanko ennen synnytystä.

Minx82 14+5
 
anncarol aijaa, no ehkä sullekin on sitten rutvallisempaa, ainakin se turvallisuuden tunne, että saat asioida omassa kotimaassa neuvoloissa, niin saat varmasti parhaan mahdollisen huolenpidon :)

Juli tsemppiä sinne flunssan kouriin ym. ikäviin asioihin :hug:

candleLight voi järkytys millaisia vanhempia teillä on naapurustossa saati sitten lapsia (siis sitä yhtä perhettä meinaan). Ja tätähän se on meidän yhteiskunta, mihinkään ei voida puuttua ennenkuin joku kuolee (no joo, kärjistettyä). Onneksi teillä on ollut tarmoa viedä asiaa eteenpäin ja toivottavasti muiden naapureiden sanavalta aiheuttaa jotain toimintaa.

E79 tervetuloa mukaan! :wave:

omppulimu masun alku :heart:

asunnon vaihto meillä on muutto 2,5vkon päästä. Rakennusprojekti on loppusuoralla. Ihana päästä väljemmille vesille, ku tää meidän nykyinen kolmio käy liian ahtaaks mun hamstratessa tavaraa :D Tosin tämäkin pitäisi saada ensin myytyä jollekin.. :D

heili tervetuloa mukaan! :wave:

Onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

Täällä hirmuinen kiire, ettei netissä ole kerennyt kauheasti notkua. En ymmärrä, että itelle pitää haalia kaikkia hommia just nyt ku olis muutenkin kiire :D Noh, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ;) Omaan oloon ei ihmeempiä, tuo si-nivel vaivaa taas aika-ajoittain, onneksi ei kuitenkaan koko aikaa ja kovinkaan pahalla tavalla. Muutamat irvistykset päivänä aikana vielä riittää :D

Alisa & Hippu 15+3
 
Minx82: Voih, ihanaa ensimmäinen jolle on katsottu jo sukupuolta... :) nyt sen siis alkaa jo nähdä! :heart: Tsemppiä teille! :)

Ihania masuja on teillä jo ollut. :) Itse en oo saanu viel aikaiseksi laittaa kuvaa... Täälläkin se kyl jo näkyy...

candleLight: Voi kauhistus niitä naapureitasi... Tosin niin tuttua meidän pienessä kaupungissa myös... tiedän parikin tapausta et karvat nousee pystyyn ja lapsien kohtalo säälittää ihan sikana!!! :(

(.) Mulla ollu eilen ja tänä aamunakin jälleen pahanolon kohtauksia... :( Eereeeeiiiii jos ne alkaa taas ja kestää loppu raskauden niinku yhdellä ystävälläni kävi... :( Toiovtaan et on vain sattumaa et nyt jokin öklöttelee... "Toiveajattelin" jo et mahatautia... mut enpä usko! Tosin ei sekään kiva kaveri oo... mut menee yleensä pian ohi... toisin ku ½ vuoden kuvotus...
Nuha vaivaa edelleen, tosin ehkä hiukan helpottanut... jospa selvittiin ilman tulehdusta?? Limakalvothan turpoilee nyt muutenkin helpommin niin tukkoisuutta on tiedossa ehkä pitempäänkin...??
Täälläpäs ei muuta... Odotan jo seuraavaa neuvolaa... veil yli 2 viikkoa... :/

Nyt reippaana aamuvuoroon! Aamut on parempia, herään ennen kellon soittoa ja jaksan ihan ok iltapäivään. Mut sitten se väsy alkaa ja taas klo 21 jälkeen nukkuun... Ikävää vaan näin ukon iltavuoroviikolla ku ei paljo ehdi nähdä ku nukun jo ku tulee ja aamut oon töissä... :/

Nopponen 15+4
 
Niittyvilla Paljonko sulla se nt oli?

Olin juuri Tayssissa istukkabiopsiassa ja siellä nämä asiantuntijat sanoivat että 2mm on nykyään ns. normaalin raja. Ennenvanhaan se oli 3mm.

Mutta vaikka nt olisikin hiukan yli normaalin ei seula välttämättä hälytä jos verikoetulokset ovat hyvät.
 
Ruokahalusta?

Itselläni paino vain putoaa, kun ei mikään ruoka tahdo maistua.
Tai sitten jos syönkin, annokset ovat todella pieniä.
Ruokahaluttomuuteni ei liity pahoinvointiin mitenkään.
Painoni tällä hetkellä 1/2 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Eiliset syömiseni:
- Aamupala: lasi tuoremehua, muki vihreää teetä, pari ruisleipäpalasta.
- Lounas: pätkä (n. 5cm) HK:n sinistä lenkkiä kylmilteen, appelsiini, lasi tuoremehua
- Päivällinen: pari perunaa ja jauhelihakastiketta, 2 lasia kevytmaitoa
- Iltapala: muki vihreää teetä, 4 hapankorppua, 1 porkkana nakerrellen
- Vettä juon päivän mittaan n. litran.

Syöttekö te muut ihan kunnolla?

Sintu74 & masukki 15+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Ruokahalu: On valtava! Voisin vaan syödä!! (ja nukkua!) Tosin mie kyl töissä kulutan paljon. Tavis ruokaa lähinnä tekee mieli!

Väsymys on taas kova, vähän aikaa olinkin pirteä mutta nyt taas tuntuu ett yöunetkin jää liian lyhkäseks vaikka käyn nukkuu 21-22 ja herään 7.

Neuvolakäynnit: On harvakseltaan. eka oli rv 5 ja toka rv 15, eli ens viikolla. Sit seuraava käynti taitaa olla rakenneultra 24.10 <3 Kumpa vaan kaikki olis hyvin!

rv14+3
 
Täälläpä taas.

Tänään oli sokerirasitus enkä läpäissyt sitä. Alkuarvo oli 5,4, joten siitä sitten lähdetään. Ruokavalion tiukennus on siis edessä, jotta pärjäisin mahdollisimman pitkälle ilman insuliineja.

Soitin neuvolaan, seuraava käynti on 26.10. Edellinen oli elokuun alussa. Tähän väliin tulee ehkä yksi käynti Naistenklinikalla sokeriseurannassa.

Muuten menee ihan ok. Väsyttää ihan kamalasti koko ajan, nälkä on jatkuvasti, en jaksaisi mitään. Tämä viikko on kuitenkin täynnä sovittuja menoja ja mies työmatkalla, josta tulee vasta torstai-iltana takaisin, vain lähteäkseen uudestaan reissuun josta palaa lauantaina. Sunnuntaina pitäisi jaksaa itse mennä töihin. :/

Aikuinen seura alkaa tulla tarpeeseen, olen ollut nyt kotona 2 viikkoa ja seinät alkavat kaatumaan päälle.

Siinäpä sitä omanapaisuutta riittämiin.

Tikuliina ja tyyppi 12+3
 
Ruokahalusta, mulla se on hyvä, mutta aamuisin ei tahdo tehdä mieli mitään. Tosin se on ollut aina niin, mutta nyt jotenkin korostuneesti :) Mutta syön mielestäni riittävästi, joskin harvakseltaan kuten normaalistikin. Paino on pysynyt täsmälleen samoissa lukemissa alusta saakka, mikä on vaan hyvä, koska sitä muutama kilo on omastakin takaa jo jemmassa!

Neuvolakäyntejä meillä on hyvin. Itseasiassa näin uudelleensynnyttäjän näkökulmasta jopa ehkä liian usein :) Eka oli viikolla 9, sitten lääkäri viikolla 12+6, nyt neuvola viikolla 16+3, sitten rakenneultra rv 20+3.. että jatkuvasti saa ravata! Seuraava lääkäri taitaa olla sitten n. rv26..

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin. Ei vielä selviä, ja aina välillä en edes usko, että oikeasti oli vauva :D Mutta eiköhän ne siitä vahvistu, esikoisestakin tuntui hyvin jo viikolta 16+ eteenpäin.

(.) olo on ollut kaikin puolin hyvä, välillä tahtoo jopa unohtua koko raskaus! Tietyllä tavalla se on helpotus, ja taas toisaalta huolestuttaa onko kaikki hyvin. Esikonkin raskaus oli tosi oireeton, joten ehkä kaikki on kuitenkin kunnossa :) masu kasvaa, ja etenkin iltaisin on jo melkoinen pallo. Lisäksi istuminen autossa tai tietokoneella on jo paikoitellen tukalaa, kun tuntuu, että pitäisi päästä oikaisemaan masu hetkeksi.
Väsyttää iltaisin kovasti, mutta töissäkin on aika hoppua ollut, ja 2v uhmat iltaisin vie kyllä mehut! Ehkäpä tämä tästä. Hurjalta tuntuu, että puoliväli jo kohta koputtelee, vastahan sitä plussattiin!

Katrin ja vaavi 15+5
 
meillä neuvoloita on siis ilmeisen usein myös. eka oli 7+4, toka 9+4, nt 11+4, nyt oli 15+4, rakenneultra on 20+5, neuvola 22+4 ja heti viikko siitä lääkäri.. :D huh.. milläs viikolla otetaan sokerirasitus, kun se tulee mulle iän puolesta, ei mitään sukurasitetta siis..

lenkkari ja nöttis kohta 16+0 ?! (mihin aika oikein häviää?!)
 
Heippa kaikille! Uusi ensiodottaja ilmoittautuu joukkoonne :wave::
Ihanainen, 1. lapsi, la 24.3.
Pirkanmaalta olen, mutten edes vielä tiedä mikä on synnytyssairaalani, ehkäpä Vammala tai Valkeakoski.

Omanapailua näin ensimmäiseen viestiin. :)

Edellinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka ilmeni vasta ultrassa 12+0, joten olen hyvinkin realistisesti suhtautuneet tähän alkuraskauteen. Mutta alusta asti sillä asenteella, että sitten surraan ja murehditaan, jos siihen on aihetta - sitä ei kannata etukäteen turhaan tehdä!

Alku on ollut samankaltainen kuin monilla teistä, huonovointisuuden, väsymyksen ja onnentunteiden ristiaallokossa on seilattu. Nyt onneksi pahoinvointi on pääosin siirtynyt taka-alalle, mutta edelleen noin kilon vähemmän painan kuin ennen raskautta. Eiköhän se tästä lähde nousuun.. ;)

Olemme kertoneet ilouutiset lähipiirille ja töissäkin lähimmät työkaverit ja esimies tietää. Kaikki ovat suhtautuneet ihanasti ja mieheni, joka on "toisella kierroksella" on aivan täydellinen ja onnesta polleana. No hän on ollut "täydellinen" tähänkin asti, joten en muuta osannut odottaakaan.. :heart:

Liikutun myös todella helposti (vielä helpommin kuin normaalisti) ja se näkyi korostetusti pikkuveljeni häissä hiljattain - koko ajan hymyilin ja itkin yhtäaikaa! Toisaalta ihanaakin, kun tunteet ja tuntemukset ovat niin voimakkaita.

Vatsa on pullahtanut jo tässä vaiheessa mukavasti, mutta se kuulemma johtuu siitä, että istukka on minulla edessä.

Remontoimme vanhaa taloa, jossa siis nytkin asumme, mutta yritämme kyllä saada valmiiksi keskikerroksen asuintiloja. Tällöin voisimme täysillä keskittyä vauvaan eikä tarvitsisi toviin tehdä remonttia.

Kiva lueskella kanssaodottajien kokemuksia ja olla osa tätä onnellista poppoota! Tsemppiä kaikille odotukseen!

~Ihanainen ja silmu - 12+3
 
Syöminen: Pitäis vähän panostaa.. Päivällä kävin vaa'alla kevyet vaatteet päällä tasan 57. Tosin en ollu vielä syöny. Ennen raskautta olin siis 61-62 et kyllä toisaalta joutiki. Ruokahalu oli poissa alkuraskauden aikana ja ei tullu syötyä kunnolla. Ja jotku ruuat mitä ennen teki mieli ei tee enää esim pizza tai hese. Ja taidan olla muutenki viel valikoiva. Ihmettelen myös sitä miks mua ei kovin usein nälätä, monta tuntia voi mennä aamupalasta ennen ku on nälkä. Enkä puhu edes kunnon aamupalasta. Miksköhän? :( Toivottavasti vauvanalulla on kaikki ok, neuvola tiistaina.

Omppis ja papu 15+1
 
Tervetuloa Ihanainen! :wave:

Nälkä on koko ajan, ehkä nyt jo hiukan vähemmän kuin alussa. Tuntuu siltä, että on tosiaan tullut syötyä kahden edestä. Toisaalta syödessä täyttyykin nyt paljon nopeammin ja tulee helposti ähky. Paino on noussut vain 0,5 kg, ihme kyllä :p Normaalisti mulla paino vaihtelee 2 kg sisällä, mutta nyt paino on ollut sama 50 jo pari kuukautta. Taitaa tuo normaali vaihtelu mennä siis kuukautiskierron mukaan…

Onpa suurta vaihtelua neuvolakäyntien määrässä eri puolilla Suomea. Vähän harmittaa, kun on vain kaksi käyntiä ekan 20 viikon aikana, mutta eipä tässä toisaalta ole mitään sellaista hätää, miksi erityisesti haluaisin neuvolaan useammin. Voi kai sinne kuitenkin soittaa, jos tulee jotain.

Aiotteko ottaa vakuutuksen vauvalle jo ennen syntymää?

Como 13+5
 
joo mä meinasin sitä vakuutusta. pitikin kysellä neuvolassa mut sehän se unohtui.. täytyy tutkia vakuutusyhtiöiden sivuja. :) joo ja terkka sanoi neuvolassa et jos haluu useemmin käydä tai on jotain mistä haluu jutella niin soittoa vaan ni aika hoituu.. :)
 

Yhteistyössä