Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

efi
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille.

Noista vuodoista pitää munki päästä kommentoimaan. Uskoisin, että tollanen selvästi ärsytyksestä (seksi) johtuva vuoto on helposti täysin vaaratonta. Varsinkin jos vuoto muuten pysyy poissa. Vuoto raskaudessa on vähän vaikea asia, koska se voi tarkoittaa keskenmenoa, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa yhtään mitään. Siitä ei voi oikeestaan päätellä mitään...

Itellä meni keskenmeno niin, että alkoi tulla yhtenä päivänä ruskeaa tuhrua (valkovuotoon sekoittuneena) ihan housuihin asti. Määrä oli aluksi pientä. Sitten oli pari päivää ihan ilman vuotoa ja sitten taas tuli ruskeaa, mutta vähän. Seuraavana päivänä vähän enemmän vuotoa, joka muuttui myös tummemman ruskeaksi. Seuraavana päivänä vuoto voimistui pitkin päivää ja muuttui pikkuhiljaa verisemmäksi, kunnes illalla oli kuukautisvuotoa vastaavaa. Siitä eteni isoihin hyytymiin ja reiluun verenvuotoon. Kipuja ei ollut. Raskaus oireet loppuivat jo ensimmäisten ruskeiden vuotojen aikoihin. Tämä oli muistaakseni rv 8.

Tiedän kokemuksesta, että vuoto stressaa, mutta se on vaan valitettavasti kestettävä ja toivottava parasta. Ultrassa sykkeen näkeminen tuo varmasti helpotusta. Mäki odotan ultraa jo malttamattomana (vielä reilu viikko!). Jos siellä on kaikki kunnossa, niin sitten uskaltaa jo iloita raskaudesta.

efi ja vauveli 5+2
 
eternal-life Mulle tehtiin viime lokakuussa sektio vauvan ison koon vuoksi ja varmaan nyt seuraavankin kohdalla jonka la 18.3. Mulle jäi vaan hyvä kokemus siitä ja hyvillä mielin meen uudestaan :) ikävää jos sulla jäi kauhistuttaan :( Ps. meillä sama synnäri ;)
 
Kiitos Maicy ja tsemppiä myös sinne :heart: on tämä alku niin jännää/ahdistavaa/onnellista/pelottavaa......

efi mulla myös keskenmeno melkein tasan vuosi sitten rv 7+6, joka alkoi kyllä muistaakseni heti verensekaisella pikkutuhrulla ensin pyyhittäessä joka saman päivän aikana muuttui kunnon vuodoksi. Muistaakseni jo saman päivän iltana tuli hyytymiä. Ja mulla kivut alkoi kun alkoi kunnolla vuotaa. Ja koko vuoto oli kuukautisvuotoa vastaava, ei ehkä edes niin paljon vuotanut kuin kk.

Mutta nyt kun oli sinä yhtenä yönä se muutaman tunnin todella kova vatsakipu, ihan siis tuskanhiki tuli..Niin se seuraavan päivän tuhru oli kyllä enemmänkin rusehtavaa kuin verta. Ja nyt pelottaa joka vessakäynnillä että alkaako taas :( Ja miksi/mistä sitä ruskeaa (vanhaa?) verta tuli??

Kovasti tsemppiä kaikille, joita vuodot tai ylim. kivut näin alkuraskaudessa kiusaa :heart:
 
Meidän pulla Olen pahoillani. Jaksamista!!

Vuodoista Kaikilla varmasti yksilöllistä ne ja jokaisen kokemus niistä on oma. Kestettävähän ne on mutta varmaan kenestäkään kivoja ole. Se että täällä jakaa tuntemuksiaan ja saa muiden kokemuksia kuulla, helpottaa ainakin minua. Kaikille ja itsellenikin toki toivon että harmitonta olisi.

Minulla ei ole aamun parin kerran jälkeen tullt tuolta mitään. Tuolla kun kolmisn tuntia 30C helteessä meni nii nyt vähän mahaan jomottelee. Aionki vaa huilata. Noissa tuhrutteluissa on kyllä kohdun ulkoisenkin vaara. Jotenka minä varasin maanantaille sen ultran ja vkoja sillo 6+2. Pitäs näkyä syke kun ovis tikutettu ja ei ainakaan pienemmät vkot pitäs olla jos kaikki on kunnossa.

Tervetuloa uudet!!
 
No nyt sitä taas tuli. Voi surku! Se on sellaista limaista vuotoa missä seassa veriviiruja. Tuli enemmän kun aamulla. Alamahaan jomottaa. Melko varma että tämä on tässä. Pyywin verestä hcg määrityksen ja huomenna käyn kun labra taas auki. Saapahan jotain suuntaa ja osaa valmistautua pahimpaan. :(:(
 
Tein pc:n liuskan enkä saanu tasavahvaa viivaa :(. Rv jo 6+0 niin ei kait laimea pissakaan pitäs vaikuttaa enää? Oon juonu monta litraa ja ramppaan veskissä koko ajan.. puolen tunnin välein. No teen aamulla se toisen ja meen labraan. Olen kyllä melko varma että lopun alkua tässä elellään mun kohdalla. Pyyhkiessä tulee ruskeeta limaa..
 
^ ihan samanlainen kun se minunkin äskönen testi. Just samanlainen! Ja meillä on viikoissa päivän ero. Pitää katsoa aamulla se toinen ku kaksi niitä siinä on. Pitää olla vähintään tollanen.. koska tuo oli nii laimeesta pissasta. Sillo km:ssä keskiviikkona digi 1-2, lauantaina päivällä sain enää iha hailuran, illasta oli jo nega. Sunnuntaina alkoi aamulla ruskea tuhru joka illasta oli jo klönttistä verta. Kipuja oli ja vuoto todella runsasta. Vartin kesti yks side pitää. Mutta kova vuoto oli vain vuorokauden.

Pelottaa ja en pysty muuta ajattelee nyt.. onneks saan sen hcg:n verestä huomenna. . Kait se jotain suuntaa antaa. Jos on liian alhanen ni silloha se oli siinä.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä vuotajille!!! :heart:

Tässä mun vuotokokemukset, jos jotain lohduttaa. 5+1 alkoi ruskea tiputtelu, ja vieläkin tiputtelee samalla tavoin! Tänään 6+2.

Henkeäsalpaavan paniikin kera soittelin tiistaina (5+5) neuvolaan, ja sieltä laitettiin eteenpäin lääkärille epäilynä kohdunulkoinen raskaus. Tein silloin Apteekin oman testin, ja tuli tasavahvat, punaiset viivat, neuvolassakin testattiin.

Keskiviikkona (5+6) pääsin heti aamusta lääkäriin, jossa tehtiin sisätutkimus ja tunnusteltiin kohtu. Lääkäri sanoi että kohdunsuu on siisti ja kiinni, näki vuotoa mutta sanoi että ei näytä mitenkään huolestuttavalta. Tunnusteltuaan sanoi että kohtu on selvästi suurentunut, joten hänen mielestään alkio on oikeassa paikassa, sillä jos olisi kohdunulkoinen, kohtu ei lähtisi edes kasvamaan. Piti niin itsestäänselvänä asiana että ei laittanut edes ultraan.

Vieläkin tiputtelee ruskeaa vuotoa pikkuhousuihin asti, reilu viikko jo tiputellut. En jaksa enää välittää, en suostu stressaamaan. Jostain syystä ruskeaa vuotoa tulee, mutta raskaana olen edelleen :)
 
Kuusama kiitos. Mua ainakin lohduttaa =). Minä tuossa tajusin varattuani sen ultra-ajan että ehkä ne ois neuvolan kauttakin asiaa hutkineet mutta ei kait sitä voi enää peruakkaan. Varmasti itsekin voisi olla välittämättä jos tuollaisia lohdun sanoja kuulisi. Onko kuusama sulla ollut mitää kipuja tai jomotuksia liittyen tuohon tiputteluun? Mulla kyllä jomottelee alamahalle ikävästi.. välillä tuikkii oikealle sivulle ja siitä läpi selän puolelle. . Kohdun ulkoinen siis pelottaa. Tuo tuhru on iha on-off. Välillä tulee rusehtavaa limss ja välillä ei mitään. Vähän ku joutu ponnistelee ni tuli ne veriviirut.. muutoin ei punasta ole näkynyt. Ei auta kun odotella.
 
Nelli älä vielä hätäile. Tohon testiviivan vahvuuteen varmasti vaikuttaa se juodun nesteen määräkin ja tiheä pissaaminen. Tsekkaa aamulla vielä uudestaan!

Itselläni ei ole ollut mitään vuotoa tähän mennessä, mut jos ei niistä huolehdi niin huolehtii sitten jostain muusta... ystäväni mainitsi sivulauseessa (ei siis tiedä vielä mun raskaudesta mitään) että raskaus voi mennä kesken myös ilman mitään vuotamista. Jepjep. Minä sitten heti kaupasta tikkutestiä hakemaan ja testaamaan että onko siellä vielä joku. Selvä, joskin haalea viiva samantien siihen tuli mutta päässä silti joku ääni käskee testaamaan vielä aamupissasta uudestaan. Näin se hulluus siis ilmeisesti alkaa... :D tilasin vielä netistäkin lisää testiliuskoja, että lorotellaan nyt sitten kuppiin ja tikutellaan vaikka seuraavat pari viikkoa ennen sitä ensimmäistä ultraa, eipä se keneltäkään pois ole ja säilyy oma mielenrauha ainakin näin kun ei ole muuta oirehtimista mistä mitään päätellä.

Vatsa on tosin toiminut melkoisen erikoisella tavalla normaaliin verrattuna, et ehkä se on sitten joku oire, sekin.
 
Nelli, mä oon ihan varma, että kaikki on sulla ihan hyvin! Mulla vaan on sellainen fiilis. :) Mutta kyllähän tuo säikäyttää ihan varmasti. Itsellä tuli myös eilen seksin jälkeen paperiin aavistus verta, mutta sen koomin ei ole tullut pisaraakaan, jotenka en osaa huolestua. Kuivat limakalvot mitä todennäköisimmin. Oli vaan pakko tulla vastaamaan tuohon!
Täällä ei mitään erikoista. Toinen ultra keskiviikkona ja vaikka se syke on jo nähty, niin jännittää silti!

Articuno & Nuppu 7+6
 
Mulla on ollut sellaisia pieniä jomotuksia ihan on-off, jotka lasken normaaleiksi. Lääkäri paineli ja sanoi että mistään ei arista. Minun tapauksessa on tietysti vielä mahdollista keskeytynyt keskenmeno, mutta sitä nyt on mahdoton "hallita" enää.

Älä Nelli sure, peliä ei pidä missään tapauksessa luovuttaa pienen tiputtelun vuoksi!!! Ja jos oikein huolettaa niin soita päivystykseen, täällä ainakin heti alkoivat epäillä minun kohdalla kohdunulkoista (ja puhuivat vielä minun kuullen epäilyistään, ihanaa...) ja tarttuivat saman tien toimeen.
 
Kiitos teille ihanaiset < 3! Soitin Illo päivystykseen kun tuli niitä veriviiruja sen kerran. Pyysin kyllä itse hcg koetta.Muuta ne ei voi siellä tehdä. Ssno ssuoraan että ne lääkärit ei välttämättä osaa ultrata ja doplerilla mikä niillä on ei tietty ääniä kuulu. Neuvolaan kehotti soittamaan. Mut meen nyt sen ultran eka ja kahtelen sit mitä teen jos siellä pieni on.
Mullakin on niin on-off tuo tuhruaminen. Mitään ei ole tullut 3,5 tuntiin. Mut nyt on illan jomotellut enemmän kohdun seudulle.. sellainen kuumottava paine siellä ihan keskellä on. Aamulla meen heti herättyäni sen verikokeen antaa ni tuloksen saa jo tunnissa. Hyvä sekin sit kertoa gynelle maanantaina. Ei tarvii sitä enää kalliimla otattaa.
 
Miitt21; Jep, mulla ne tosiaan joutuvat sen sektion tekemään vauvan perätilan ja koon vuoksi. Ei kuulemma voi synnyttää perätilassa alle 2,5kg vauvaa. Lapsivedet lähti jo viikoilla 29 ja istuin OYSsissa 2kk odottaen sitä päivää että leikataan. No niinpäs onkin! :) missä päin vaikutat?

Tuhmä kysymys mut onhan tuo FB ryhmä yksityinen? Mietin vaan kun oli puhe ton miehen kanssa ettei vielä ihan kellekkään kerrota.
 
Face-ryhmä on salainen, eli julkaisut ym ei näy muille kuin ryhmän jäsenille. Ja jäseneksi pääsee laittamalla minulle yksityisviestin jossa on sähköpostiosoite. Laitan kutsun sitten sähköpostiin.

Nelli mikä on tilanne?
 
Huomenta. Ei varsinaista vuotoa ole. Sellaista rusehtavaa limaroikaletta jää toisinaa paperiin mutta ei housuun asti tule eikä edes joka vessareissulla. Pc:n liuska oli eilistä vahvempi. Labrassakin jo käyty ja tulos valmis ysiin mennessä.Pelottaa. Alaselkää juilii jonkin verran ja mahan puolelle välillä.

Nelli 6+1
 
Osaanottoni meidän pulla!

Nelli: Painelen täällä refresh-nappulaa etusormi kipeenä, josko ne labrat jo tulisi. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Itselläni on on nyt ollut vuotoja kaksi kertaa, molemmat todella todella pieniä, liman seassa rusehtavaa. Analyysini mukaan tulee seksin vuoksi ja on täysin normaalia, kun alakerrassa ja kohdussa on nyt niin verestävä meininki raskauden aikana. Jossain lääkäripalstalla suositeltiin manita seuraavassa neuvolassa varmuuden vuoksi, joten näin teen. Täällä päin on vaan niin paljon käyntejä supistettu, että siihen on ihan älyttömästi aikaa.. Tietty jos pahenee, niin sitten soittelen aiheesta, että pitääkö pidättäytyä tai onko jotain muita vinkkejä. Itselläni kuivuudesta ei voi kuitenkaan johtua ;)

En millään jaksaisi odottaa elokuun alkuun, että pääsee varhaisultraan! Jos oma gynis ei olisi lomalla, menisin jo varmasti aiemmin. Onneksi on vielä miniloma, pitkä viikonloppu tiedossa poissa kodin nurkista ennen, niin varmaan vähän on muutakin ajateltavaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei tule vauvaa meille. Ei ole ilmeisesti niin tarkoitettu. Hcg vain 661. Pitäisi olla tuhansia näillä viikoilla. Peruin gyneajan. Mitäpä minä sinne. Neuvolan kautta hoitaavat tyhjennykset tmv.jos ei ala iteleen vuotaa. Soitan sinne aamulla heti. Mie en jaksa enää yhtään yrittää ja mahdollisesti pettyä taas. Joten lapsiluku jää neljään ja kiitos siitä. Nyt vaan on niin paska olo ettei tosi. En tiiä mite pää kestää tämän.. tässä ehti melkeen kolme vkoa olla raskaanaja mahakin tollanen jo. Vittu.
 
4 viikkoa hedelmöityksestä ja 6 viikkoa edellisistä kuukautisista ja hcg pitää olla 1080-56500. Eli tää vauva on menehtynyt ehkä viikko sit? Kun heittoon ei ole mahdollisuuksia nyt. Valitettavasti. Aina on laskettu vähän siirtynyt eteenpäin koska ovulaatio ei ole ollut tarkssti tiedossa. Ja nyt se on. Janeka selvä plussa jo rv3+3. Eli ei mitään mahdollisuuksia mulla enää. Oireita kyllä löytyy niitä mitä ollutkin.. mut eihän niitä paljoa ole ollutkaan. Minö vaan niin arvasin mutten halunnutuskoa. Koska mulle mikään tuhrukaan ei ole koskaa ollut normaalia.
 
nelHM :hug: olen niin pahoillani... Anna ajan hetken aikaa kulua ja parannella haavoja, ehkä se kuitenkin se viideskin sieltä vielä tulee :heart:

Pelottaa tämä oma tilanne nyt entistä enemmän, kun mullakaan ne viivat ei tasavahvat olleet, tänään aamulla taas tein testin ja samanvahvuinen oli kun se edellisiltainen... Ollaan lähdössä pois kotoa pariksi päiväksi enkä siis pääse edes mittauttamaan hcg:tä.
 
Voi Nelli :hug: Paljon lämpöisiä ajatuksia sinulle. En oikein muuta osaa sanoa, mutta tosiaan niinku Vauvahaaveita #3:kin tossa sanoi niin ehkä aika auttaa ja sitte se ajatus taas tuntuukin ihan luontevalta. Itse olen myös joutunut omaan kroppaani aiemmin pettymään ja se turhauttaa, hakkasin täällä alkuvuodesta päätä seinään ja mietin mitä kaikkea oon tehny väärin ja oisinko voinu estää jotenkin ja ajattelin että en ikinä haluu kokea fiiliksiä uudestaan. Mutta tietoisella riskillähän tässä ollaan liikkeellä. Pelko on nytkin persiissä vähän väliä mutta yritän ajatella että jos nyt käy huonosti niin se on sit pitemmän päälle kuitenkin oikein... ja jatketaan yrittämistä jos nyt meneekin pieleen.

Mut ootko nyt ihan varma että et haluais siellä gynellä käydä, sullahan oli kuitenkin vaan vuosi siitä viimesestä synnytyksestä, et jos on joku rakenteellinen asia, tai joku mikä on muuttunut koneistossa ja vaikuttaa nyt tähän tilanteeseen? Oishan se varmaan ihan hyvä tietää jos näin.

Voimia!
 

Yhteistyössä