Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Kiitos teille. Ajattelin kyllä ultraa vaatia neuvolan kautta. Koska kohdun ulkoinen pitäis miusta sulkee pois ja muutenkin katsoa että onko tuulimuna vai löytyykö menehtynyt alkio. Ja muutenki josnei ala vuotaa pian niin pitääkö tyhjentää jne. Jos ne nyt ei suostu ultraamaan niin siy yksityiselle uutta aikaa! Ja se päivystyksen hoitaja ei siis sanonu mitään muuta kun että hcg on kyllä koholla mutta taitaa olla liian alhainen. Itse minä nuo lukemat etsin ja tuomion asetin. Mikä on iha oikea varmasti. En jaksa enää uutta raskautta yrittää.. ikäerokin kasvais vaan kuopuksen kanssa liiaksi. Sotkee kaikki kuviot.. työ ym jutut. Nyt ois vielä helposti kotona voinu olla putkeen tän toisenki kaa mut ei sit oikein jos homma venyy kauemmalle. Eiköhän tämä ole vaan meidän kohtalo ja syy selviää myöhemmin miksi näin piti käydä. Vielä on hitusen vaikea hyväksyä asiaa kun ei ole veristä vuotoa eikä tuhruakaan.. kävi mielessä jopa se että oisko se hoitaja katsonut luvun väärin.. epätoivoista joo. Ei se ole. Enkä usko normaali raskauteen ku jäi noin paljon alle viitearvon. Vaikka ilmeisesti hitaasti se mulla nousee. Kolmannesta plussasin kp 33/29-30 ja samananpäivänä hcg verestä vain 45. Ovisbon vatmasti tuolloin ollut vkon myöhemmin ku laskettukin vaihtui sen vkon eteenpäin.. mut onko ollu joku dpo12, eli 3+5 about ja noi alhanen luku. Poika syntyi siitä kuitenkin. Mut joo.. kunhan tässä itelleni yritän vielä jotain toivoa elätellä vaikka elämää siellö tuskin enää on :(. Itku!

Ja anteeksi kirjoitusvirheet! Puhelimella rävellän..
 
Pahoittelut kaikille suru-uutisia saaneille... :( :( Ajatukset ovat kanssanne <3 Erilaisista vuodoista tuntuu moni kärsivän, itselläni juuri näillä viikoilla (7+4) oli esikoisesta ruskeaa vuotoa pari päivää, mutta se ei tarkoittanut mitään ihmeempää. Itse epäilen syyksi lentomatkaa, just silloin olin työmatkalla ja vuoto alkoi juuri menolennon jälkeisenä yönä. Olin ihan varma keskenmenosta ja ihan paniikissa kun mietin että joudun vielä Ranskassa sairaalaan ja ties mihin, mutta seuraavalla viikolla yksityisellä Suomeen palattuani näkyi syke ja kaikki oli kunnossa. Kuten joku sanoikin niin yleisiä ovat, ja voi tarkoittaa jotain tai olla tarkoittamatta ilmeisesti.. Joka tapauksessa voimia kaikille!!

Itse olen ollut mökillä missä netti ei toimi niin ahnehdin nyt koko porukan viikon kuulumiset, iloja ja suruja täällä riittää..

Huomenna eka neuvola ja sen kälkeen varhaisultraa, mielummin olisin ottanut toisin päin ajat, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Toivotaan että neuvolan jälkeen ei tule huonoja uutisia! Olot on kyllä edelleen aika ällöt, helle ei auta yhtään asiaa.. Hyvä uutinen on, että se parin viikon kestänyt järkyttävä mahan turvotus on nyt ohi. Eli jos tuota nyt viel vatsan puolesta pystyisi paremmin peittelemään kun on ihan oman kokoinen maha taas, eikä jalkapallo ;)

Tsemppiä kaikille!
 
nelhm voimia sinne kovasti <3

eternal-life rovaniemellä asustelen. Ite myös mietin että onko salainen kun tosiaan ei olla aiottu kertoa muille ku vasta sitten np-ultran jälkeen jos sinne asti päästään.. ite en ehtiny hirveästi ajatella leikkausta etukäteen kun keskiviikkona ilmotettiin että perjantaina leikataan. Miten sulla meni sitten paraneminen leikkauksesta?
 
Nyt taitaa se lopun alku koittaa. Kivutnon kovat ja yltyy vain. Huimaa ja oksettaa. Housuun oli tullu ruskeat hyytymät ja paperiin jäi verta vähän. Mut näiden jälkeen tää kipu voimistunut ihan törkeenä! Kun nyt tulis kaikki pois itelleen ettei tarviis tyhjennyksiin lähteä. Surullista tämä on.
 
Voi itku, tsemppiä meidän pulla ja nelHM, surulliset uutiset on aina niin kurjia.. :(


päivityksistä sen verran, että ukkonen hajotti netin ja listan päivitys puhelimella on hankalaa, joten älkää ihmetelkö kun lista ei päivity pariin päivään! :p
 
Voi ei Nelli. :( :( Olen niin pahoillani siitä mitä joudut kokemaan.. ;( myös Pullalle pahoittelut! Tuota ei toivoisi kenenkään kokevan.


Meiltäkin on netti sähkökatkosten takia poikki, joten lyhyesti nyt kirjoitan.
On: Tein eilen vielä yhden testin ja se on nyt kaikista vahvin viiva mitä tullut. Toki vasta kuivuttuaan. Tänään kohdunnapukkaa kokeilin, se ylhäällä ja hyvin hyvin suljettu. Ekan kerran nyt viime vessareissulla ei pyyhittäessä tullut enää tuhrua! Jospa se loppuisi nyt kokonaan.

Olen ehkä hätäinen, mutta varasin alkuraskauden ultran elokuun alkuun. :) Neuvolaan soitan ensi viikolla... Jännittää jo nyt!


Tsemppiä kaikille!! Oli tilanne mikä tahansa. <3
 
Tää olotila jännästi sahaa. Verta ei ole tullut, kivutkin välillä hellittää.. meni tovi et oli iha ok olla ja nyt taas alamaha aikalailla tulessa. Uskon kyllä vuodon alkavan viimeistään aamulla. Kivat kesälomatkin vaan. Vesipuistot ym.mökkilomat varattu.. eihän minusta sellasiin ole nyt :(. Ja surettaakin nii vietävästi. Puoleen vuoteen toinen km. Ja sitä ennen ei mitää ongelmia minkää suhteen. Tää on joku merkki että lapsiluku on täynnä tmv.. sit saa poistaa listalta kun vuotl selvää ja hcg laskussa ja joku kertoo ja näyttää mulle että kohtu on tyhjä. Lähipäivinä varmaan.
 
No niin, vuoto alkanut täälläkin :( ikävää nipistelyä alavatsassaja nivusissa sekä toinen kankku kipee.. Taidan vetäytyä odottamaan milloin hanat kunnolla aukeaa ja toivoa että kaikki olisi nopeastiohi :'(

Onnea odotukseen teille muille :heart:
 
Kiitos nelHM, tämä odottaminen todellakin on raastavaa... siteeseen asti tullut vasta yhden kerra tippa ja kun aamupäivällä näytti että nyt alkaa vuotamaan, vuosi vaan pönttöön sellaista limansekaista.. (Anteeksi ällöttävä vuotelu tekstini :ashamed:
 
Voi, pahoitteluni keskenmenon saaneille :( Itse en ole sitä (ainakaan tietääkseni) koskaan kokenut, mutta yhtälailla se aina pelottaa joka raskauden alussa, niin kuin nytkin. Itselläni on ollut kahdessa viimeisimmässä raskaudessa n. viikolla 6-8 pientä veristä vuotoa, mutta on mennyt päivässä ohi ja kaikki on ollut kunnossa varhaisultrassa. Olen aina käynyt siis varhaisultrassa yksityisellä, omat hermot ei millään kestä sinne viikolle 12-13 odottelua, jolloin täällä pääsee np-ultraan. Tällä kertaa pääsen ekaa kertaa kunnalliseen varhaisultraan (toivottavasti kyse on varhaisultrasta eikä siis mennä siellä viikolla 16, mikä oli toinen epäily :)) johtuen siis siitä, ettei kuukautiset alkaneet lainkaan edellisen vauvan jälkeen, joten lasketusta ajasta ei ole tietoa. Huomenna aamusella siis ultra, saapa nähdä mitä siellä selviää. Jännittää kyllä!

Raskausoireita on: ajoittainen pahoinvonti, nyt olen ensimmäisen kerran joutunut ihan oksentamaan saakka, aiemmissa raskauksissa vain etovaa oloa. Saattaa toki olla tämä helle, mikä pahentaa asiaa. Itsellänikin mahassa erilaisia kipuja ja välillä alaselkä ihan tulessa, toivottavasti se ei ole huono merkki.

Mutta nyt siis jatkan huomisen jännittämistä, tulen sitten kertomaan ekan arvion lasketusta ajasta, mikäli siellä joku on kyydissä!

Marrastuuli
 
Pahoittelut Pullalle :(

Nellille voimia :hug: Kurjalta kuulostaa, mutta elä vielä luovuta!

Mulla kans vuotaa, eilen kirkaisin illalla veskissä, kun alkkarit oli veressä! Yöllä vuoto vissiin rauhoittui, aamulla tuli taas kirkasta verta, oikein haisi veri veskissä (kiva, nyt joku huonovointinen oksentaa...). Mutta taas tulee enää rusehtavaa jotakin, hyytymiä ei ole tullut eikä mitään pientä jomottelua enempää ole tuntemuksiakaan.

Mullahan on vuodellut rv 3-4 lähtien, enemmän on ollut vuotopäiviä kuin vuotamattomia. Huomiseksi oli onneksi jo valmiiksi varattu neuvolan sekä viime sunnuntaisen päivystävän lääkärin kehoituksesta gynelle aika. Viime sunnuntaina ei siis päivystyksessä varmuutta sykkeestä. Tuun kertomaan, mikä on tuomio. Hatuttaa, olin jo niin raskausfiiliksissä pahan olon ja ruokahimojen kanssa tällä viikolla!

Alppis + Papunen 7+6 (pliis ole elossa!!!)
 
Huoh... Arvatkaa vaan. Lisää huonoja uutisia. Täälläkin holahti... Säikähdin kovasti ja nyt oon vaan täysin epätietoinen. Kun ei voi tietää onko kaikki hyvin vai meneekö kesken!
Ei hyytymiä eikä ole kuin yksi holahdus (ruokalusikallinen) ainakaan toistaiseksi. Alavatsalla nippailee enkä tiedä onko se normaala sekään...
Meille niin toivottua esikoista ollaan odotettu, koettu syksyllä/talvella keskeytynyt keskenmeno jossa ei siis vuotoja ollenkaan ja silti oli mennyt kesken eikä lääkkeilläkään saatu kokonaan kuntoon vaan vasta maaliskuussa kaavinta päätti meidän epätietoisuuden.
Nyt ollaan oltu niiiiin iloisia tästä uudesta mahdollisuudesta!
Pitäkää peukkuja että kaikki olis kuitenkin hyvin!!!

Anteeksi tämä omanapainen viestini, kirjoittakaahan onnelliset ja rauhalliset odottajat positiivisia juttuja meille pelokkaille rohkaisuksi :D
 
Vauvahaaveita Mullakin eilen kahdesti limaista vuotoa veriviiruilla, kerran isompi ruskea limaklöntti ja muutoin vain pyyhittäessä pientänruskeeta tuhrua. Nyt illasta on tullut kerran ruskeaa verta paperiin, siteeseen pieni viiru vain. Pyyhkiessä ei edes joka kerta. Hitto! En haluis tyhjennyksiin! Luulen kyllä että alkaa vuotamaan pian koska alaselällä kipuja ja kohdun kohta jännän tuntuinen.. sellanen kuumottava möykky jossa ajoittain painetta. Mut sullahan voi olla hcg iha normaalirajoissa ja kaikki mennä vielä hyvin.

Marrastuuli Sun ultrauutisia siis jännätään huomenna. Hetinsit kertoo ja peukut pystyyn!

Maaliskuu Toivottavasti sulla harmiton holahdus!! Peukut on pystyssä sullekin.

Alppis Hurjalta kuullostaa nuo sun vuodot mutta kovinhan ne on yleisiä ja normaaleja. Minun kohdalla tämä ei valitettavasti vain pidä paikkaansa.

Suskille jaksuja pahoinvoinnin kanssa.

Tsemppiä meille vuotajille ja tuhruajille. Toivottavasti ei tule yhtään lisää tähän joukkoon!
 
Oikea vuotoryhmä :( Älyttömästi tsemppiä kaikille, piinaavaa tämä alkuraskaus...Täällä kans vuotoa viikolla ja kauheat kivut vasemmalla puolella. Pääsin onneksi lääkäriin ja ultraan jossa hentoinen syke 5+5. Nyt vaan kaikki toivo siihen että pyssyy mukana <3
 
Tämä on nyt tällainen epätoivoinen pähkäily mutta enpä aiemmin ole tullut ajatelleeksi. Hcg tuplaantuu 48h välein. Jos minulla heittää nuo viikot vaikka parilla päivällä (mistä voin tarkkaan tietää hedelmöityksestä ovistesteistä huolimatta), niin tänäön kun hcg 661 niin tiistaina sen pitäis olla about 1322.. eikös? Kun 6 viikon kohdalla alaviitearvo on 1080. Jos siis nousisi normaalisti. Silloin jos vkoja nyt oiskii vaikka 5+5, mulla ois ton hcg suhteen mahkut vielä normi raskauteen. Eikö? En kyllä jaksa uskoa mutta ilman ultrausta ei voi tietää viikkoja tarkkaan maallikko joka ei hoidoista ole raskautunut.

No nyt painun nukkumaan. Pelottaa iha herääkö sitä lätäköstä aamulla :(
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Kauhest mahakivut ja musta vuoto hyytymillä alkoi. Tämäpä oli tässä. Vasempaan olkapäähän/hartiaan koskee.. vuotaako kohdun ulkoinen näin? Kun eiks se vuoda vatsaonteloon? Vai onko myös tavallista km vuotoa siinä?
 
nelHM: voimia.

Kauheesti vuotoja kaikilla. Mä oisin ihan heikkohermonen jos vuotais. Kun muutenkin sitä pelkää että menee kesken. Vähän muutenkin kummastuttaa tää vähäoireisuus. Kerran ollu pahaolo, rinnat on vaan hyvin vähän arat ja muuta ei sitte ookkaan.

Jaksamisia kaikille vuotojen kanssa painiville.

Hispu + asukki3 5+1
 
NelHM, suuret pahoittelut. :hug: Epäreilua! Mulla ku:ssa ei ollut ollenkaan mitään hartiapistoa/kipua, vaikka johdin oli jo revennyt ja vuosin vatsaonteloon. Mulla tuli vain pientä tuhrua silloin. Vasta sitten leikkauksen jälkeen muistaakseni vuoto tuli sieltä, mistä pitikin. Jos yhtään mietityttää, niin lähde tarkistukselle. Mä olin jo äitiyspolin seurannassa, mutta silti se johdin räjähti, kun siellä jahkailtiin. Mulle sanottiin silloin, että ku:n kipu on niin kovaa, ettei siihen mitkään särkylääkkeet auta. Mutta mullapa auttoi.

Paljon jaksamisia!

Anteeksi tunkeilu toisten ryhmiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sain neuvolan th:n kiinni. Täällä äiitipoli kiinni heinäkuun mutta sain ajan äitiysneuvola lääkärille huomiseks aamuksi. Käyn labroissa eka ja sit se ultraa. Sitä en tiiä osaako kun ei ole mikään gyne ja seuraa vaa normiraskauksia mitkä jo pidemmällä. Vän sellanen on-off tuo vuoto on taas. Ei se solkenaan vuoda. Sen aamun ekan veskkreissun lorotti holisemalla mut siteeseen vain lusikallinen tässä pariin tuntii . Kipuja kyllä on ja huimaa ja heikottaa välillä. Tuo vasemman olkapään kipu nht vaivaa mieltä. Tää onihan pperseestä. En kyllä aio ehkä enää edes yrittää raskautta koska ei tätä kestä enää kolmatta kertaa peräkkäin! En toivo kellekkään! Toivon vain sydämeni pohjasta että muiden tuhruttajien ja vuotajien kaikki ois harmitonta ja te loput pääsisitte loppuun asti ja saisitte pienen ihanan nyytin syliinne. Tän on oltava meidän kohtalo kun ei pieni kestä vaan kyydissä. Kai senon uskottava ja unohdettava vauvahaaveet jo :(
 
nelHM : voi ei.. on niin hirveetä lukea sun kokemuksia täällä :( :( Ei tuollaista toivoisi koskaan tapahtuvan! Tsemppihalit sinulle ja toivotaan, että selvyys tilanteeseesi saataisiin! :hug:

On: Täällä vuoto vielä jatkuu, tuhruttelua tuhruttelun perään. Eilen illalla tuli jo kirkasta vertakin. Siteeseen asti ei kuitenkaan tule. Ainoastaan jää kun paperilla pyyhkii. . :( Huoh.. Ei tämä kivaa ole. Epävarmuus kalvaa omaakin mieltä, osaisi iloita vaan kun ei pysty. Neuvolaan kuitenkin soitan tänään ja kyselen, miten on aikoja vapaana. Meinasin aamulla tehdä uuden testin, vaan mitäpä se kertoo.. Digitaalisen teen loppuviikosta, jos siellä vaihtunut 1-2, tai edelleen 2-3 niin tietäähän sen mikä on tilanne. :( Menkkakivun tapaisia on aina ajoittain. Rinnat edelleen herkkänä. Ei varsinaisesti muita oireita toistaiseksi ainakaan. .

Tsempit kaikille vuotajille ja pidetään peukkuja, että pienokaiset siellä pysyisivät kyydissä kuitenkin!!
Muille odottajille kans tsemppaukset :)
 
Voi ei! Täälläpä on paljon vuotoja! Voimia Nelli ja meidän pulla!:hug: Olen niin pahoiillani.
:( Samoin suuret tsempit kaikille ketkä kärsivät nyt epätietoisuudesta vuotojen vuoksi. Toivottavasti ne ei tarkoittaisi muiden kohdalla mitään yhtä kamalaa.

Mä oon itsekin jo vainoharhainen, kun näitä ikäviä uutisia lukee. Oireita ei oikeastaan ole. Pissattaa yöllä ja juoksen vessassa useaan otteeseen. Heikottaa päivisin. Ei muuta. Varaan varmasti ultran ensi viikolle.

Rips 6+2
 

Yhteistyössä