Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Kiva kun löytyi tällainen palsta! Liityn mielelläni myös mukaan Maaliskuun mussukoihin :wave: punaista en saa esiin, mutta tummennan: 11.3 / Vaavi-haavi/ 37/ 8.L
Plussasin haamusen jo DBO 10 ja hieman vahvemman siitä khtena seuraavana päivänä.Tosin kierrokset on pitkään olleet 26 päivää. Onnittelut kaikille plussaajille :heart:
Toistaiseksi vain harvassa huonovointisuutta, mutta väsymystä ja ajoittain huimausta ollut. Alavatsalla lievää painontunnetta ja turvotusta.Miehen mielestä äksyilyäkin :LOL: viime odotuksesta 9 vuotta, joten saa oikein muistella mieleen alkuraskauksia lukemalla kivoja kommenttejanne =)
 
kiyoko, mä testasin tällä kertaa siksi, että edellinen raskaus näytti hyvin haaleaa viivaa vielä rv5, eikä viiva sitten siitä lähtenyt vahvistumaan sen enempää vaan meni kesken. Halusin tietää ettei taas ollut sama kohtalo. Raskausoireet samat tässä ja tuossa kesken menneessä. Tässä lisänä vielä oviksesta lähtien välillä tosi kovat alavatsakivut ja viiltelyt ja polttelut lähinnä oikeasta nivusesta. Haluan tietää ajoissa jos jotain on vialla. Kuten se, että se viiva ei lähdekkään tummumaan ja raskaus on menossa kesken.
 
kiyoko Täällä vähän sama kuin Lillityksellä. Ei se ihan niin mene, että jos viivan vaan saa niin olisi paksusti raskaana. Minäkin sain viivaa ja digiin raskaana 1-2, silti se oli kemiallinen vain enkä ollut oikeasti raskaana. Silloin alkoi viiva haalenemaan parin päivän päästä ja sitten alkoi vuoto. Joten nyt olen halunnut seurata, että viiva vahvistuu, jotta tiedän ettei se ole kemiallinen. Tokihan kukaan ei voi ennustaa jos menee kesken jossain vaiheessa, mutta omalle mielelle se vain on tärkeää nähdä, että viiva vahvistuu alussa. Stressaavaa alkuraskaus on jokatapauksessa ja itselleni se on vähemmän stressaavaa kun testaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Peesaan kans lillitystä ja Pecanpieta. Mulla kans tammikuussa alkoi raskaus ja digilläkin varmistin mut sit tuli jännä olo että kaikki ei hyvin ja viiva oliki haalistunut lähes pois ja sit alkoikin vuoto.. nyt ei ole sellaista oloa mut kyllähän se oma ressinsä toki on tässä testailussa. Dpo14 asti testaan, sit pidän tauon ja katon sen digin jos rv5 mennessä en vuoda tmv. Jotenki se tuon vähän rauhaa kuiteskin..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Ok, nyt ymmärrän :) oman mielen rauhan vuoksi? Mie ite stressaisin tuosta testauksesta enemmän, mut me ollaankin kaikki erilaisia :)

Onko kellään muuten pahoinvointirannekkeet käytössä? Mä jouduin ottaan ne eilen käyttöön, kyllä tuntuu auttavan tässäkin raskaudessa.
 
Tosta testaamisesta.. mä oon testaillu koko viikon jaja musta tuntuu ettei viivat lähde vahvistumaan. rv4+5 sain digiin sen raskaana 1-2 ja saman sain rv 4+2, koska tuossa digissä pitäis ruveta viikot nousemaan? Pieni (iso) pelko perseessä että kaikki ei oo kunnossa :(
Edelleen ainoat oireet on nälkä, välillä iltaisin kylmä ja alamahaa nipistelee..
 
mimii. Löysin jonkun kirjoittaman tekstin digin hcG arvojen noususta "1-2 on ok rv 4+6 asti, 2-3 ok rv 5+6 asti, ja siitä eteenpäin pitäisi lähes kaikilla näyttää 3+." Joten ei kannata toivoa menettää:) Joillakin nousee vain hormoni paljon hitaammin. Onko sulla kuinka tarkassa tiedossa ovulaation ajankohta, voisiko se heittää? Löytyy kuitenkin keskusteluja joissa on rv 5+ näyttänyt 1-2 ja silti raskaus on edennyt loppuun asti! :

Ei nuo oireiden vähyys ainakaan suoraan kerro, että jotain olisi huonosti. Meinaan itsellä on ainakin ihan yhtä vähän oireita vaikka sainkin 1-2 rv 3+4 ja 2-3 rv4+0.

Pidetään peukut pystyssä, että siellä on tyyppi tiukasti kyydissä!! Mutta ymmärrän kyllä, kuinka ikävä fiilis on kun viikot eivät nouse :(
 
Kyllä täälläkin digin teko jätti vähän pahan mielen... Helpotus, kun heti luki "raskaana", mutta viikkoja vaan 2-3, vaikka oletin, että pitää ehdottomasti jo olla 3+. Perkules, vielä se on yks puikko varmaan ostettava, että saapi mielenrauhan. Muuten siis uskoisin jo hailakkaa viivaakin enkä uudestaan testaisi, mutta kun ne vuodot kummittelevat edelleen.

Nelli, löysin loppuraskaudesta pinon kesäkuisille 2013 ja kävin lukemassa teiän synnytykseenlähtöpiinailuja. Meillä on siis samanikäiset tulevat isosisarukset :heart:

Vitamiinivinkki: itellä ainakin viimeksi pahin raskausvaiva oli ummetus, jota kesti 7-8 kk. Raudan syönti pahensi sitä entisestään ja raskausvitamiineissä on lähes aina rautaa. Nyt löysin apteekista Femibion-nimisen raudattoman valmisteen, jota on kahta erilaista, toista syödään ekat 12 vkoa ja toista loppuraskauden ajan.
 
Helpottavaa kuulla ja lukea että muutkin painivat noiden testien kanssa. Mulla taas hieman vahvistunut ja tänään dpo13.. Jotenkin sitä odottaa jo tummia viivoja ku eka plussa jo dpo10/rv3+3. Mut jospa ne siitä tummiksi muutttuvat, kunhan eivät ala haalistumaan! Mie sain digiin 1-2 vkoa rv3+5. Mulla on tarkka tieto oviksesta ja laskut ei voi heittää. Huomenna viimeistään menkkojen ois alettava.. yleisemmin jo tänään dpo13.

Alppis Olit sie toukomasuissa? Toukokuun puolella se tuo kuopus mulla synty 38+0. Nyt jos kyydissä pysyy niin la ois 14.3..

Oireista: korjatkee jos oon väärin tajunnut. Meneeks se niin että keltarauhashormoni pitää raskautta yllä kunnes se surkastuu istukan kehittyessä rv6 mennessä? Ja noilla viikoilla yleisesti ottaen alkaa oireet viimestään? Mulla on nyt ollu huimausta ja mun pintalaskimot räjähtää jaloista ja ison suonikohjunkin jo sain.. se on ku verenkierto vilkastuu heti alusta. Viime raskaudessa rv5+ pamahti ekat pintalaskimot mustaksi. Onko muilla hormoninäppyjä? Mulla on maha aivan täynnä. Ja mies tuossa eilen tokas että hormonit hyrrää taas iha reippaasti :D. Ei kuulemma ole vielä unohtunut edellisraskaus :D. Pientä etovaa oloa välillä mut ei vielä pahoinvointia.

Mä ilmottaudun huomenna virallisesti mukaan tänne, jos ei ne menkat vaa ala ja apteekin oma näyttäs jo vahvaa viivaa.

Nelli
 
Ilmoittaudun myös mukaan remmiin

Rivi: la 16.3. / 2. lapsi sairaalaa en vielä tiedä

LA voi vielä muuttua, mutta kokeillaan tuolla. Edellinen plussaus oli helmikuussa, mutta se oli kohdun ulkoinen. Siitä olin alusta asti tosi epävarma. Nyt on ollu jo viikon verran melko varma olo, koska närästystä on ollu viimeks edellisessä raskaudessa ja nyt joka päivä jo viikon ajan. Oon siis lueskellu tätä palstaa jo sen perustamisesta asti, kun on ollu semmonen olo et pääsen itekin mukaan. Nippailua on kans tuntunu jo useamman päivän. Mahaa turvottaa nyt jo reippaasti, varsinkin jos on ollu yhtään tiukemmat housut jalassa. Toivottavasti tällä ois siis parempi menestys ku edellisellä yrityksellä.

Onnea kaikille muillekin plussanneille!
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :)

Te ootte kyllä ihanan ahkeria testaamaan! :) :) Mun täytyy tunnustaa etten ole eläessäni tehnyt edes tuota digitestiä, perinteisellä tyylillä eli apteekin omilla oon plussannu ekan ja nyt tämän. Ekasta meni 3 tikkua ja tästä 4 tikkua, taidan siis olla oikeen tekstilusmu :D Ovistestiä en oo myöskään ikinä tehnyt niin nuo dpo:t on mulla ihan arvailuja, kiertopäivän mukaan itse laskeskellut plussat. Tämä taisi näkyä haamuna vasta 32/28 eli taisi olla myöhäinen ovis. Luulen myös että LA siirtyy vähän eteenpäin. Esikoinen syntyi lopulta vasta 42+0 eli todennäköisesti olen täällä vielä (toivottavasti!!) heilumassa vielä maaliskuun 20. päivän tienoilla :D
 
Mä oon tehnyt elämäni aikana kaksi raskaustestiä ja ne ovat olleet molemmat positiivisia :D Ovulaatiota yritin selvittää ovistesteillä, mutta ei siitäkään mitään tullut xD Nyt viikot jotain 5+. Ekassa raskaudessa la oli 14.7 ja ultrassa myöhennettiin 20.7. Johtunee varmaan pitkästä kierrosta? Mulla on jotain 30 normaalisti. Luulen että nytkin käy niin että myöhennetään..
 
Pecanpie: Ihanan helpottavaa kuulla että noinkin voi käydä! :') Ja en oo yhtään varma ovulaatiosta, koska mä olin ihan siinä uskossa että myöhästyttiin koko ovulaatiosta tai sit hyödynnettiin se liian aikasin :D
Muistaakseni esikoisesta tuli heti tosi vahva plussa jo sinä päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa, niin sen takia mä täällä nyt märehdin että miksei viivat vahvistu :(
No huomenna sen näkee :)
 
Mä tein viime sunnuntaina plussatestin, vaikka osasinkin jo etukäteen aavistaa lopputuloksen :) Pientä etovaa oloa ja väsymystä on jo oireina, ja turvotuskin aika melkoista, mutta muuten ihan hyvin jaksellaan. Esikoistakaan odottaessa ei mitään kamalampia oireita ollut, oksentaakin taisin ihan 2-3 kertaa koko raskausaikana. Toivottavasti nyt pääsisi yhtä helpolla sen suhteen :)

Neuvolaankin pitäisi soittaa maanantaina, esikoisen 1v neuvola olisi elokuun lopulla, mutta tarvii vissiin käydä ennen sitä jo siellä.

Onko muilla kuinka pieniä lapsia entuudestaan? Meillä näille tulisi 1,5 vuoden ikäero, jos kaikki nyt hyvin menee <3
 
Kiva oli katsella ja lueskella muiden testien vahvistumisia.. antaa toivoa itselleenkin. Vaikka mie tiiä mitä ressaan ku toistaseks tasaisesti vahvistuu.

Ikäerosta.. jos tämä pieni pysyy kyydissä niin 1v 10 kk tulee sit ikäeroa ton kuopuksen kanssa. Eka ja toka on 1v7kk ikäerolla ja ne on edellee ku kaksi marjaa (koululaisia jo). Siks me tätä viidettä haaveiltiin että kuopus ois pian jäänyt iha ilman seuraa kun kolmosella ja nelosella 5v ikäeroa. Ei niitä teini-iässä kiinnosta enää uhmaikäinen pikkusisko :D

Lasketusta ajasta. Mä ihmettelen jos nyt siirtyy. Megaovis oli ja tikut huuti viis päivää räikyvää plussaa ja olipa davidin r-testi liuskassakin nii kirkkaan punainen paksu vahva viiva :O. . ja kun itse ovis tapahtui, makasin maassa kipujen kanssa.. aika helppo laskea nyt dpo:t :D. Kahdesti aiemmin ole käynyt varhaisultrassa 6+3 ja ei ole sykettä näkyny ja sanottu että vuoto alkaa pian. Mut iha ne siellä on olleet. Varmaan vaa viikkoja se viikon tai muutaman päivän vähemmän. Nyt jos vaa kyydissä pysyy, vois käydä ku rv7 kasassa. Pitäs jo näkyä syke! Ja ite soitan vasta tuon jälkeen neuvolaan. En oikein tykkää niiden asenteesta kun on jo useampi lapsi. Kuopusta odottaessa loukkaannuin pahasti ku alkoi ehkäisystä paasaamaan kesken odotuksen tähän sävyyn kun en ollut vielä miettinyt koko asiaa: "te sitten teette vaan noita lapsia iha spontaanisti" :O ja tuohon sellanen ylimielinen helvetin pätevä katse päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi ilmottautuu joukkoon. Laskettu aika on ilmeisesti 5.3.15 jos sinne saakka päästään. Maanantaina olen tehnyt plussan ja digi näytti 3-4. JA oireet on sitä mukaan jotta asia ei oo epäselvä. Väsymys ei kiusaa mutta etova ja oksettava olo kiusaa päivittäin. Neuvola on elokuussa kesän sulun takia ja niskapoimu samoin. Nyt saan onneksi olla viikon lomalla ja sitten palata töihin. Töissä jaksamista olen miettinyt koska työ on kuitenkin fyysisesti paikotellen raskasta. Mutta murehditaan sitä. Muutama työkaveri tietää aivan työn fyysisyyden takia. Kummankaan vanhemmille emme ole sanoneet ja taidetaan kertoa vasta ensi
 
Dpo14 ja se pelätty apteekin oma.. itku meinas kyllä päästä. Odotin vahvempaa viivaa jo. Mut ei ole vertailukohdetta kun ekan kerran tällä testaan. Voinko mä ton perusteella jo huokaista? Millä dpo:lla te ootte saanu apteekin omaan tasavahvaa viivaa? Edellisraskaudessa testasin pc:llä. Eka hailura haamu dpo14, joka vahveni tasavahvaksi dpo18.

 

Yhteistyössä