Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Niinhän siinä kävi että digistä paukahti taas raskaana 1-2.. Eli en aloita minkäänlaista iloitsemista tästä raskaudesta ennenkun ekassa neuvolassa on käyty ja todettu että joku todella vois olla matkassa mukana ja neuvolankin jälkeen on 4viikkoa odoteltava että pääsee sinne 12 viikoille asti.
Toisaalta mullahan vois olla viikkoja vasta 4+5 jos miehen simpat on sinnitelly sen 3pv.
Mutta sen päätin että enää yhtäkään testiä en tee, vaan keskityn mielummin tuohon ihanaan esikoiseen <3
 
Suski kiitos. Nyt vähän helpottaa =). Jospa mullakin vahvistus on ens viikolle testit.

Muoks. Piti uittaa rfsu kun niitä oon tehny tässä tasaseen kans ja yks oli mikä piti säästää myöhemmäksi. . No oli se vahvistunut hieman eilisestä vaikka vaa reilun tunnin pidätys. Okei. Nyt mie päätän että olen onnellisesti raskaana ja aika näyttää kui käy.
http://aijaa.com/n2oKVV

Liityn mukaan =)! Punasena en osaa puhelimella laittaa mut jos nää sais listaan =)?

La 14.3./ikä 32/5. lapsi/Kys
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös uusi odottaja!

nelHM:n kanssa oltiinkin syyskuisissa, jospa saataisiin nämä pienokaiset syliin asti!

Tässäpä minun rimpsu: LA 10.3/ 30/2.lapsi

Toivottavasti tuli värin kanssa tuo teksti.

Käyn myöhemmin päivittelemässä lisää.

Tarrasukkia kaikille:wave:
 
Niin tuosta ikäerosta taisin mainita vain näiden kahden vanhemman ja tulevan välille. Mutta siis esikoisen ja kuopuksen ikäero on 1v2kk. Tämä iltatähti saa jäädä viimeiseksi. Enempää en jaksa ja menisi autokin vaihtoon.
 
Tervetuloa taas uusille, hienoa kun porukka vaan lisii ! Lillityksen viestistä tulikin mieleen. Te, joilla kolme istuinta/kaukaloa autossa, millainen auto? Meillä ei nimittäin tule mahtumaan yksi selkänojallinen "koroke", selkämenosuuntaan istuin ja jalustallinen kaukalo. Kun nyt ei enää mahdu istuinten väliin istumaan, siis ilman tuota vauvan kaukaloa. Auto siis menee vaihtoon! Koska olen ehdoton siitä ettei lapset matkusta etupenkillä.
 
Menkkojen piti alkaa to-pe mut ei vielä merkkiäkään niiden alkamisesta. Tiistaina tuli tuhruvuotoa todella vähän ja eilen ja tänään tullu muutama tippa. Testiin sain viivan paikan näkyviin. Hiukan pelottaa kun ei mitään oireita ole nyt loppuviikolla ollut paitsi pientä menkkamaista jomotusta eilen. Ja eilen olisin voinut syödä vaikka hevosen. Näläntunne ei laantunut millään. Täytynee lähtee hakee apteekista pari testiä koska noi davidin ja pregcheckin testit on vaan niin syvältä :D
 
Minäkin tänne uskaltaudun ihan pikkusen kurkkaamaan. Eilen testissä "jotain" aamulla vähän paremmin "jotain" ja vielä vähän myöhemmin hyvinkin selvä viiva. Saapa nähdä saadaanko vimppa vitonen :)

Untohelmiina meillä kun oli kolme istuinta ja tavan farkku niin istuimina oli maxi cosi priori ja oran turvavyö istuimet. Mut nyt on 7 hengen auto.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaavi-haavi
Meillä on ollu kolme penkkiä aikanaan takana turvyöistuin keskellä selkä menosuuntaan ja vyöistuimet molemmilla puolilla. Ja kaukalo ilman telakkaa ja kaksi vyö istuinta. Ja tavallisia farkkua ja porrasperäistä ollu. Istuimilla on merkitystä minkälaisia ne on. Kannattaa lastentarvikeliikkeessä käydä sovittamassa, mitkä menisi parhaiten omaan autoon. Nykyään meillä on 7 paikkanen joten tämä nelonenkin mahtuu sutjakkaasti matkaan.
 
Varovasti uskallan ilmoittautua minäkin mukaan! La laskurin mukaan 12.3. Testasin seuraavana päivänä menkkojen oletetusta alkamispäivästä ja heti pärähti vahva plussa. Viikon verran ennen plussaa vaivasi jo kaikki voimat vievä väsymys ja vessassa saa juosta vähän väliä. Testauksen jälkeen on mahaa turvottanut ja särkenyt ihan kuin kuukautisten aikaan, vuoto on vaan (onneksi) pysynyt poissa! Pienikin rasitus alkaa hengästyttää.
Suhtaudutaan siis varauksella ensimmäiseen ultraan asti, vaikka onkin vahva usko että joku siellä majailee. Ihana päästä tänne purkamaan tuntoja muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, mieskään ei selkeästi halua joka hetki miettiä vauva-asioita ennen kuin varmistus on saatu. :D

la 12.3. Pieksu/27/1. muksu/OYS

Edit: Pakko vielä oli tulla lisäämään, että tämän illan aikana rinnat on ruvenneet aristamaan. Tilannetta varmasti edistää myös se, että niitä on pakko alati tökkiä kuin mustelmaa... "joo-o, sattuu se!" :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaavi-haavi
Kai se minunkin on pakko hiippailla paikalle, vaikka vähän hirvittääkin. Ihan kun se muka toisi huonoa onnea kirjoittaa tänne että:

Minä olen raskaana. Ensimmäistä odotetaan, saimme ihanan yllätyksen miehen kanssa :heart: Aiemmassa suhteessa olen kärsinyt viisi vuotta lapsettomuudesta, tämä sai alkunsa yhdestä kerrasta oviksen aikaan (jota ei pitänyt edes tapahtua) ilman ehkäisyä :D

Hieman on vielä epäuskoinen olo, varsinkin kun viiden vuoden aikana ehti tekemään aikamoisen kasan nega-testejä. Plussa on vieläkin vähän haalea, mutta toistaiseksi olen raskaana! En suostu nyt stressaamaan viivan väriä, tällä hetkellä kaikki on hyvin :heart: Ja huonosti voi käydä ihan missä kohtaa tahansa, jos on käydäkseen.

La 12.3/30/1. lapsi/??? Sairaala on vielä vähän auki, muutamme kohta ja valinnanvaraa on.
 
Pahki No toivotaan! Miten pitkälle sulla sillo eteni? Kyllä se pelko on erilailla nyt mukana tässä alussa kun aiemmin. Mutta jotenkin sellanen oma tunne on ollut jo kauan ennen plussaa että "mie vaa tiedän". Km:ssä ei sellaista ollut vaa jatkuva huoli koko ajan kumpusi..

Nyt mie oon rauhottunu kovasti noiden testien suhteen. En voinut olla ostamatta vielä paria testiä. Himpan ehkä vahvemman sain pc:n puikolla päivällä mitä apteekin oma oli aamulla. Ja rfsu tein kans ja sekin vahvistunut (niillä mä seuraan ku niitä nyt käyttänyt).
 
Miten voi olla mahdollista että iltaisin näytän ihan hirveeltä läskiltä vaikka paino on tasan sama kun normaalisti? Aamuisin pömppis on hävinny. En muista että ensimmäisestä ois ollu näin jäätävät turvotukset... Pöh, pittääkö tässä alkaa kattoon mitä suuhunsa pistää :D
Mieskin kyseli eilen että eikait sen vielä pitäis näkyä.... Kiva, kiitos :D

Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan kaikille uusille! kuusama, mie muistan esikoisesta tuon fiiliksen että ei oikeen uskaltanu tehä mitään, toivoa, hehkuttaa, unelmoida eikä luottaa ettei vaan tuottais huonoa onnea. Hassua kun en yleensä ole taikauskoinen :) liityin esikon ryhmäänkin vasta joskus viikolla 12, vaunut hankittiin joskus viikolla 35, pinnis kasattiin viikko ennen sektiota jne.

Kylläpä aika matelee, vielä viikko ja kaks päivää ultraan...

Ihanaa hellepäivää toivottelee kiyoko ja toveri 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Nythän meni jännäksi! Aavistelin jo kierron aikaan, että ovulaatio oli vähän tavallista aikaisemmassa vaiheessa. Sen mukaan jos laskee, niin oltaisiinkin jo 5+4 päivillä menossa, ja la siirtyisi maaliskuun alkuun! Sekin ehkä puhuisi vähän tämän puolesta, että testin viiva oli todella vahva, vaikka vasta kp 30/29. Aloinpa odottaa neuvolan varaamista vielä vähän enemmän, niin saadaan tähänkin sitten varmuus. :)
 
nelHM: tiputtelu alko 12+0 ja siirsin ultran ja sainki sitte tyhjentävät lääkkeet kotia. Oli koko raskauden ajan sellanen olo,että kaikki ei oo hyvin ja näinki keskenmenosta unta joskus 8+ viikoilla. Niihin aikoihin oli ilmeisesti mennyt kesken. En toivo kyllä pahimmalle vihamiehellekkään samaa!

Oon seuraillut noita sun piinailuja vauvakuume sivuilla ja meillä menee näemmä raskaustestit värit ihan samaa rataa. En osaa liittää kuvia tänne. Tein eilen viimeksi uuden testin....:p oli tummunut hyvin. Taidan olla vaan muutaman päivän edellä. Jotain hyvää keskenmenosta niin kierrot muuttuu säännölliseksi 28pv kun ensimmäisen lapsen jälkeen oli välivuotoja ja yli 30pv kierto.

Ensiviikolla varaan neuvolan kun on neitin 18kk neuvola aika. Aika menee ihan liian nopeasti.

Täällä ei ole kummosia oireita nälkä muistuttaa ihteensä sänöllisesti ja menkkajuilimiset välillä. Onneks on lääkärille varattu aika parin viikon päästä niin näkee onko kaikki hyvin.

Onko teillä kellään ollut polyyppejä tai muita kasvannaisia kohdussa kun olette olleet raskaana? Minulla huomattiin juurikin tuon keskenmenneen raskauden jälkeen kun oli kaikkia oireiluja ja kävin yksityisellä ultrassa.

pahki 4+5
 
Mä olen ollut tänään vähän paniikissa, vaikka muuta eilen lupasinkin. Tein aamulla rfsu:n testin, ja se oli tosi haalea :( Tosin sehän on herkkyydeltään vain 50, mutta silti ahdistaa.

Eilen tein pc:n, ja siitä tuli heti tällainen viiva: image

Ja onhan tuo rfsu vahvistunut perjantaisesta tosi huimasti, silti vaan pelottaa nyt ihan mahdottomasti. Vuotoja ei onneksi ole, eikä kipujakaan. Voisin ottaa vaikka vähän kuvotusta uskonvahvistukseksi, kiitos :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vaavi-haavi
Tervetuloa uudet! :flower:
mimii. Voi että, tosi ärsyttävä tilanne varmasti kun oli vielä 1-2, mutta jos se ovulaatio tosiaan olisi ollut myöhässä. :/ Ihanan rauhallisesti pystyt asian ottamaan, itse olisin vamaan jo hysteerisesti testannut aamuin illoin ja tyrkännyt itseni verikokeeseen :) Mutta eihän se asiaa mihinkään muuta. Kuuluuko sinun kunnassasi ilmainen varhaisultra tai aiotko siihen mennä yksityiselle? Toivotaan, että neuvolassa parin viikon päästä kuuluu sydämenjumputus!! Kyllä sitä itsekin välillä miettii, kuinka onnellinen saa olla esikoisesta. Ihan niin paljon ei jaksa stressata tulevasta kun tietää, että on jo olemassa se yksi ihana lapsonen.
 
Jep, nämä alku viikot on niin kamalan jänniä. Itsellä on aivan turha ruveta sydänääniä kuuntelemaan vasta kun joskus rv10 ja hyvä jos kuuluu silloinkaan koska kohtu on tosi takana.
Nyt ihmettelen kun on JO pahoinvointia, vähäistä kyllä vielä mutta on kumminkin. Yleensä se on alkanut voimistumaan vasta joskus rv8 tienoilla.. Tiedän, ei saisi verrata aiempiin raskauksiin :D mut minkäs teet.

Niin ja sitä piti myös sanomani, tuolla alun listassa kun on VAS sairaalana, siellä valitettavasti ei enää synnytetä :(. Kaikki neljä ovat siellä päivänvalon nähneet ja surettaa ja ihan pelottaa tampereelle lähteä.
 
Kiyoko, oliko sinne meri-ouluun hyvin aikoja saatavilla? Täällä nyt kovasti arvon, että malttaako ensimmäiseen ultraan asti, vai kävisikö jo ennen sitä varmistamassa, onko meillä todella pikkukaveri kyydissä. Toistaiseksi kaikki tuntuu niin epätodelliselta, oireetkaan ei satunnaisia repäisykipuja laskematta ole kovin voimakkaat. Nyt tarvitsisi jotain uutta, että uskoisi tämän todeksi eikä ala epäillä, että kaikki on ollut vain unta josta heräilen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Pieksu, minä ainakin sain ajan just sille viikolle kun ajattelinkin. Kannattaa ainakin soittaa ja kysäistä :) edelleenkin ihmettelen miten Oulussa ei varhaisraskauden ultra kuulu kaikille. Vaikka tää on the kotikaupunki niin tällaisissa asioissa olis ihana olla pienen kylän ainoan neuvolan asiakas, niinkun esikoista odottaessa olin :)
 
Pecanpie: Pakko yrittää ottaa rauhallisesti, stressi ei oo hyväksi ja ihan esikoisenkin takia en vaan ehdi murehtia sitä raskaustestin tulosta. :)
Eka ultra on neuvolassa eli sillon 28.7 ja viikkoja pitäis olla 8+3 (tai 8+0 jos ovis myöhässä). Kovasti haluaisin mennä yksityiselle varhaisultraan ja tehdä niitä testejä aamuin illoin, mutta ei toi kotihoidontuki anna paljoa myöten. :D Esikoisen aikana kävin varhaisultrassa ja hintaa oli n. 150e, että ehkä mä maltan odotella pariviikkoa sinne neuvolaan. :)
Mutta mun tissit on turvonnu pameloiksi ja ne on kosketusarat! Josko tää olis joku hyvä merkki <3
Niin ja tästä turvotuksesta ei varmaan tarvii ees mainita.. :D
 
Pahki No onpas ollut ikävä juttu. 12 viikkoa on kuitenki jo tosi pitkä aika. Toivottavasti nyt menee loppuun asti. Ei tuollaista kellekkään toivo!

Kuusama Rfsu:lla testailin kans kolmosta aikoinaan ja iha menkkojen tienoilla tosi haaleeta viivaa näytti. Nytkin se vahvistuu kyllä tasaisesti mutta ei se viiva vielä tumma ole. Johtunee just siitä että on epäherkempi ku muut.

Turvotuksesta Mulla kans!! Ja ihan törkee. Oli tänään juhlat missä lähisukua.. epäilystä selkeesti herätti ku maha pöllötti löysän maximekon alta. Äiti heittikin että onko lisää vielä tulossa :O.. vaihdoin puheenaihetta :D. Johtuukohan siitä että synnytyksestä ei ole ku 1v1kk.. vai miten hitossa tällanen pöllero? Ja mullakin paino samassa.. olen itseasiassa laihtunutkkn hieman.
 

Yhteistyössä