Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Kuusamalle lähti viestiä. :)

Omaa napaa ensin... Täällä rupeaa pullistumaan alavatsa siihen malliin jotta pari viikkoa ja sen jälkeen ei enään salassa pysy vaikka kuinka koittais piilottaa. Lomalla oon enään huomisen ja sen jälkeen työt kutsuu. Sitten alkaakin mielenkiintoinen jakso jaksaako sitä ja pystyykö sitä olemaan töissä. Ja kahvi ei enään maistu pätkääkään. Jäi mukiin tälle aamua kun maistuu aivan karmeelle joten se siitä sitten.

Kaukalon kävin tänään hakemassa ystävältä ku ilman sai käydä hakemassa ja se oli juuri sama mikä meillä oli aikasemminkin ollut. :) Joten tuttu tapaus.

Kerrottu on läheisille mutta töissä en ooo kaikille kertonu joten täytyy varman jossakin kohtaan sanoa...ehkä..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kans nyt niin vatsa turvoksissa ettei oo ikinä ollut :O ihan hullu kumpu.

Mä en aijo kertoa kun omalle äidille ja muutamalle kaverille, loput saa huomata sitten kun huomaa. En jaksa kuunnella kyllä 9kk sitä naaman aukomista.. Appivanhemmat varmaan vetää lopullisesti herneen nenäänsä, tosin se ei kyllä haittais piiruakaan.. :D
 
Uusi ilmoittautuu!

LA 21.3 / Eveneve / 31 / 1 / ?? (Hki)

Ensimmäinen tosiaan kyseessä, aikasempia suht varhaisia keskenmenoja kaksi, tosin raskaudetkin saivat silloin alkunsa hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta (!!) joten ehkä sillä jotain osuutta asiaan? Kolme kuukautta oltu nyt ilman ehkäisyä ja tämä oli eka kierto kun oikeastaan ihan asioikseen yritettiin, hetken mielijohteesta ostin nyt testin ja oho. Clearbluen digillä "Raskaana 1-2 viikkoa" - toki olen hyvin iloinen mut tuntuu että ei vielä ihan uskalla täpöllä juhlia jos sitten taas huonosti käykin. Seurataan tilannetta ja toivotaan parasta, vielä en viitsi edes neuvolaa alkaa varaamaan. Pitänee ottaa selvää monesta asiasta, tajusin siinä positiivista testiä tuijottaessa että en oikeastaan tiedä raskausajan tapahtumista, kropan muutoksista ja muusta yhtään mitään. Mutta kai sitä edetessä asiat selviää. Toivottavasti :)

Onnea odotukseen kaikille!
 
Mun on kanssa pakko tätä turvotusta tänne ihmetellä ku oikeen tuolle miehellekkään viitis koko aikaa. Miten tää on mahdollista? Väkisin käynyt mielessä että onko siellä tuplat tulossa. Just miehelle tuossa pohdin ääneen etten ole koskaan ajatellut raskauduttuani että odottaisin kahta. Nyt tämä ajatus tuli heti kun sain dpo10 jo selvän plussan, mikä on mulle todella aikaista. Sit se vaa jotenkin tuolla päässä jäöny jumittaa jotenki koko ajatus. En osaa selittää.. toki pitäny googlettaa kaikki kaksosraskauden alun jutut yms ja lukee keskusteluja. Se se ois kyllä melkosta! Mut ei mie usko.. ajatus siitä vaan on olemassa. Sanoin muuten jo oviksen aikaan kun oli niin megamaalinen että tästä tuleekin sit kaksi kerralla. Noh.. kuun lopussa selviää sit. Kunhan vaa kaikki ois kunnossa niin se riittäs. Ja tuntuuhan täällä monella turvottavan kunnolla.. se lohduttaa. Kukas laittas ekan turvotuskuvan ni vertaillaan :D ?
 
Täällä kans yks maaliskuinen!
LA 3.3. / Angel25 / 1. lapsi / TYKS

Tänään viikkoja 6+5. Tein yhden testin 1,5vkoa sitten ja siihen tuli kaksi tasapaksua tummanpunaista vahvaa viivaa. Ei tarvinnu pähkäillä että mitä se mahtaa tarkottaa. Nyt kun olen seurannut tota teidän testien tekemistä ni mietin et pitäiskö sitä muka käydä ostamassa uus testi ja kokeilla että mimmoset viivat sieltä tulee! Mut ehkä en.. Kyllä se sitte selviää aikanaan, että pysyykö matkassa mukana. Yksi tuulimunaraskaus takana vuodelta 2005. Silloin ei alkanut vuoto tms.

Laitoin jo viestiä, että jos fb-ryhmään pääsis. Tähän asti olen notkunut vau:fi foorumilla ja sen fb-sivulla :D
 
Angel25, älä suotta tee, ihan itsensä kiusaamista. Mulla ainakin aiheutti kauheen stressin ja kaikesta vaan ajatteli että mitä jos.. Nautit vaan siitä että olet paksusti raskaana :)

Eveneve kyllä äkkiä opit kaiken tarpeellisen ja sitä vartenhan käyt neuvolasta että sinun ja pikkuisesti vointia seurataan ja saat tarpeellisia neuvoja :) muistat vaan aina kysellä jos jokin mieltä askarruttaa :)

Millipilli ja dude 5+2
 
Tuo testailukin on niin jännä juttu. Osaa se voi rauhoittaa kun näkee viivojen vahvistuvan. Ite tuolla hätäpökissä tosi kauan olleena oli ihan luonnollinen jatkumo testailla ekan plussan jälkeen vielä =). Ja kyllä km kummitteli kans kun sillo viivat ei vahvistuneet kunnolla.. Kukin tavallaan tehkööt
=)

Kaikki tuntuu tosiaan siirtyvän fb:n puolelle.. no jospa täällä ois muitakin juntteja jotka täällä pörrää :D

Mun piti käydä selaa masupinoa ja ehtii oliks siel varhasen viikon kuvia. Olihan siellä muitakin valtavasta turvotuksesta kärsiviä laittanu kuvaa. Piti itekin lisätä. Iha mielenkiintoista tosiaan ootella se oikea vauvamasu tällasen alkumetrien pömpön kanssa.
 
NeIHM
Itsellä piirtyi dpo 11 selkee plussa, näkyi hämärässäkin selkeä plussa. Jäätävä alkuturvotus ja heti alkuun hirmuhuonoa oloa jne. Ar ultrassa todettiin että kaksi matkalaista löytyy ;)

Tulin vain vain vähän vinkkaamaan tuolta helmikuun ryhmästä :)

Rv 10+3
 
Maikki Wau ja onnea =)! No nähtäväksi jää mulla. Kävin silti lukee sun alun juttuja teidän pinosta. Helpottavaa oli lukea että sait digiin 3+ rv5+2 tai 3. Ite tein tänään rv5+1 heti pamahti teksti raskaana mutta viikkoja mietti sen maximiajan 3min ja 2-3 vkoa vain tuli. Oisko ollu sit iha rajoilla ku pitkään mietti? Sain kuitenki jo dpo12 sen 1-2vkoa. En nyt ala panikoimaan tai ostelee uusia digejä. . Kyllä nää olot puhuu puolestaan ja toivon että 31.7 siellä pieni sydän sykkii!

Nelli 5+1
 
nelHM: Täällä on ollut vähän sama kaksosajatus, sillä kova väsymys alkoi ennen rv4, pahoinvointi on ollut huomattavasti voimakkaampaa kuin ed. raskauksissa. Ja samanlainen pallomaha on täälläkin etenkin iltaisin. Tunnustelin kohtua ja se on selvästi noussut jo häpyluun yläpuolelle. Oli jo 6+. Tämä raskaus oli meille yllätys, niin kaksoset tuntuisi aika hurjalta ajatukselta. Tosin edelliset raskaudet ovat olleet lähivuosina, niin veikkaan sillä olevan oma vaikutuksensa esim siihen, että paikat antaa helposti periksi ja turvotus näkyy pömppönä. Eiköhän tuolla vaan yksi matkustaja minulla ole..:)

Varhaisultrani peruuntui..:( Kyllä harmitti, en saanut edes uutta aikaa tähän lähiajalle. Joutuu maanantaina alkaa soittelemaan pääseekö minnekään ensi viikolla.

Penni ja pikkuinen 7+0(?)
 
Täältä pomppais mukaan myös yks maalismamma! =) Hieman epävarmana testailin, kun kierron pituudesta ei mitään käryä keväisen keskenmenon jäljiltä, mutta ekasta kierrosta tärppäs. Ennestään jo 09/13 syntynyt poika.

12.3/ealr/2.lapsi/PHKS
 
Viimeksi muokattu:
nelHM, minä ainakin jään tänne pyörimään :) En ole ollenkaan päättänyt Facebookin kanssa suuntaan tai toiseen.
Toivottavasti Penni* saat uuden ajan ultraan!

Omanapa sisältää tehtyjen testien tuijottelua (sorruin tekemään useamman). Tuntuu vähän oudolle että mitään olisi tapahtumassa kun ei ole oikeastaan mitään oloja. Alavatsaa välillä särkee enkä ole saanut kunnolla nukutuksi öisin (ei vaan nukuta). Jännittää vähän kun loma loppuu huomenna ja minulla on suht raskas työ, mitä siitä sitten tulee jos ei öisinkään nukuta.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
 
Mullakin väkisin mielessä käy ajatus kaksosista. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi ja väsymys on iskenyt vasta rv8 ja nyt on molempia, jotenkin tosi vahvat oireet jo näin alussa. Olishan kaksi varmasti rankkaa, mutta ihanaa :) Mutta en kyllä kuitenkaan usko näin olevan. Olisi nyt edes yksikin :)
Väsymys on aivan järkkyä ja ruokahaluttomuus historiaa!

RK & Toivo 4+6
 

Yhteistyössä