Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Sairaana töihin Mä en ainakaan mene kipeänä töihin. Kipeä voi olla ilman kuumettakin. Ei meistä kukaan saa kultaista kruunua siitä että on kipeänä töissä. Kannattaa miettiä niitä jälkitauteja mitä voi saada, kun kipeänä paahtaa menemään. Jos on kipeä niin kotona sairastetaan, eikä mennä työkavereita tartuttamaan.

FA Mä en ole löytänyt vielä kivaa kampaajaa. Paikka vaihtuu, kun kampaajat eivät ole mun mieleen.


Silvia ja viliANNA 34+5
 
Meidän firmassa pomo soittaa kotiin vaikka olis lääkärintodistuskin ja käskee töihin. Mukavaa sit alkaa tappelemaan puhelimessa siitä et onko mulla oikeutta olla kotona. Sillon tosin en ollut flunssassa vaan mulla oli niskat menny totaalisesti lukkoon, etten pystynyt oikein liikkumaan. Nämä on ollut meidän firmassa jo vuosia sellasia kädenvääntöjuttuja. Onneksi olkoon vaan jos olette sellaisessa paikassa töissä missä siitä ei koidu henkistä väkivaltaa.
 
Heips!

Esikoinen oli siellä synttäreillä, ja kun poika oli lahjansa avannut niin oli kuulemma sanonut: "Wow" , eli lahja osui ja uppos :LOL: On tästä palstasta vaan hyötyä monissa asioissa!

Miehen kipeys: mä kestän paljon enempi kuumetta kuin se, mutta sillä erolla että mies menee kyllä töihinkin kipeenä, ottaa tyyliin 6 buranaa kerralla ja lähtee.. Oon koittanut sille sanoa, että ei mikään fiksuveto, mut minkääs teet... se on työnarkomaani ja tarttee todella ison syyn ollakseen pois, esim. lapsensa syntymän :rolleyes:

Nimistä: hankalaa on! Luotan kanssa tähän omaan tyttölupaukseen ja hankalaa on keksiä enää oikeen ihanaa nimeä. Aava, Tiiu, Tiitu... mielessä on käynyt miljoona eri vaihtoehtoa mutta mikään ei tunnu oikeelta. Luulen, että kyllä löydän sopivan mutta vie varmaan aikaa, ja olen netistäkin jo kerennyt pläräämään monta sivua nimiä... Samoin kun flower mainitsi nuo suvunnimet, niin oon katsonut noista oman ja miehen suvun "sukujuuri" kirjoista, mutta ei oo oikeen sieltäkään iskenyt mikään... Plääh, onneks on aikaa!!

Sairaalakassi: on silleen jo aloitettu, vaatteet puuttuu omalta osalta. Vauvan kassi on valmis. Pikkuhiljaa lisää täyttelen omalta osalta kassia, mitä mieleen tulee. Kamerasta täytyy vielä kuvat laittaa kehitettäviksi, jotta on tyhjä kamera sitten paikan päällä ja saa paljon räpsii kuvia.

Nyt syömään anopille!

Mindi83 33+0 POKSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!
 
Täällä viime yö vietettiin siivoten ja järjestäen, jostain syystä sain kahden aikaan päähäni, että nyt se pitää tehdä loppuun. Onhan siistiä nyt sitten.

Sairaalakassi on täällä aloitettu, omat hygieniatarvikkeet siis pakattu valmiiksi, ylimääräinen laturi odottaa siinä pussin vieressä ja näin. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa aktivoitua enemmänkin sen kanssa. Vauvan tavaroita ei tarvitse edes vielä laittaa esille, mies kuitenkin käy niitä sitten kotoa hakemasta. Ja osaa tuokin valita vaatteet kotiintuloa varten. <3

Miehen sairastaminen Meillä mies ei juurikaan valita. Viime kerralla, kun valitti, kuumettakin oli 39 ja risat ja siitä alkoikin oikein mojova vatsatauti. Ja sairastaessaankaan ei juuri valittanut.

Sairastaminen ylipäänsä Sairaana ei mennä töihin, on mun kantani asioista. On toki eri juttu, jos pomo ei antaisi olla kotona - olen kuitenkin siinä mielessä tiukka, että sairastaminen (samoin kuin lapsen sairastaminen) ovat syitä olla poissa töistä ja jokaisella on siihe oikeus! Hoitoalalla ja varsinkin, kun olen viime vuodet ollut lähinnä matalan vastustuskyvyn potilaiden kanssa töissä, on ehdottoman tärkeää olla pois, jos sairastaa. Ja meillä päin pomotkin kyllä lähettävät kotiin, jos kokevat sen tarpeelliseksi. Räkätaudissa ei töitä tehdä ja piste.

GCS15 Osanotto suruun, hautajaiset on mun mielestä aina yllättävän rankkoja ja vaikka olisin päättänyt, etten itke, on päätöksessä hankala pysyä.

Nyt valmistautumaan shoppailuun. Mukavaa sunnuntaita!

pihpuu & pieni 35+1
 
X3
Uimisesta, oliko jollekkin sanottu ettei viikon 36 jälkeen saa enää uida?! Miks? Se on nimittäin oikeesti ainoa "liikunta" mitä pystyn enää harrastaa, en jaksa edes kävellä :( Viimeksi eilen kävin, ja ajattelin käydä ihan loppuun asti jos lääkäri ei kiellä kun viikon päästä käyn näytillä.

Mulla ei varsinaisesti oo närästystä, tai en tiedä mitä tämä on... ei polttele eikä mitään, mut jos vähänkin kumartuu, esim. täyttää tiskikonetta ruoan jälkeen tulee ruokaa takas suuhun :x. Samoin röyhtäisyn mukana tulee ylös... kohtu on niin hirveen ylhäällä ja painaa vatsalaukkua. Mut samalla vauva on myös laskeutunut tosi alas, että en tiedä voiko kohdunpohja laskeutua enää? Gavisconia minäkin otan illalla.

Supistellut mulla on tosiaan koko raskausajan tiheestikin, mutta nyt pe-la välisenä yönä ekaa kertaa tuli niitä oikeita kipeitä supistuksia. Puolen tunnin ajan parin minuutin välein. Sit loppu. Viime yönä tuntui yksi tosi kipeä, viiltävä supistus. Että kai se sairaalakassi on nyt syytä pakata... :) Vauvan kotiintulokassilla ei ole niin kiire, sen osaa mieskin pakata.

Yöllä kyljen kääntäminen alkaa kyllä olla tosi tuskaista... ja kun sitä saa tehdä tunnin välein. Tuntuu että häpyluu halkeaa kahtia joka käännöksellä, ja mahaa pitää tukea kädellä. Muuten liitoskivut on päiväsaikaan olleet aika minimissä.

Ei kyllä tämän vaavin kanssa tarvitse mitään liikelaskentaa harrastaa... kädellä joutuu suojaamaan kylkiluita kun potkut sattuu ja makuulla ollessa vaihtaa asentoa kun ei neitiä miellytä :p Muutenkin riehuu ihan koko ajan... odotan innolla vauva aikaa, nimittäin tuo meidän kakkonen oli villi mahassa, ja nyt mahan ulkopuolella aivan mahdoton : / Tämä on vielä villimpi!!! Miten minä ikinä kestän noitten perässä?!

Muuten fiilikset on ollut joka päivä paremmat. Tämä raskaus oli yllätys, ja tuli vähän vaikeaan elämäntilanteeseen. Mulla meni aika pitkä aika sopeutua ajatukseen uudesta, kun entisetkin lapset vielä niin pieniä ja mulla koulu juuri alkanut. Onnellinen olen ollut Lahjasta koko ajan, mutta väsymys on kova. Nyt, vaivoista huolimatta, sitä on alkanut nauttia raskaudesta oikeasti, kun päivät saa levätä, ja tietää että kohta ollaan maalissa :)

Minusta raskauden viimeinen kuukausi on aina ollut sitä parasta aikaa, kun tietää että vauva on jo turvallisilla viikoilla ja että lähtö voi tulla milloin vaan! Se on vaan niin jännää :)

Mihin aikaa vuorokaudesta toivoisit synnytyksen käynnistyvän? Minä toivoisin ehdottomasti arkena klo 8-16, että lapset olis hoidossa joten mies pääsisi varmasti mukaan, isovanhemmilla olis sitten hyvin aikaa hakee lapset hoidosta. Nimittäin jos käynnistyy yöllä, isovanhemmat ei välttämättä ehdi tänne ennen ku minun pitää jo lähteä.

En tiedä onko tästä ollut täällä jo juttua, mutta siis isyysloma, se 3 viikkoa. Te, joilla on jo lapsia ennestään... pitääkö mies miten pitkän isyysloman? Ja jos lapset on päivähoidossa, otatteko ne isyysloman ajaksi kotiin vai pidättekö hoidossa? Meillä tehdään niin, että mies pitää 3 viikkoa alkaen siitä kun vauva syntyy. Ja lapset on sen ajan hoidossa. Tuntuu jotenkin väärältä, mutta ei haluta rikkoa lasten juuri hyvin asettuneita rutiineja, ja minun jaksaminen on todella ollut kortilla. Haluan, että saadaan miehen kanssa rauhassa tutustua uuteen pieneen edes se pari viikkoa.


X3 ja Lahja 35+2
 
Heippa tytöt,

Täällä liikelaskennoissa oli viikolla huolta pienestä. Oli todella hiljainen ja liikkui harvakseltaan. Soittelin neuvolaan ja synnärille. Rauhoittelivat ja pyysivät vielä hetken tarkastella liikkeitä. Illalla ennen nukkumista sains itten tarvittavat liikemäärät ja sen jälkeen tässä on ollut jo pari oikein mukavaa päivää liikkeiden suhteen. Taitaa tuo etuseinässä oleva istukka vaimentaa sekä mistä sitä tietää vaikka pieni olisi hieman rauhallisempikin kuin esikoiseni aikoinaan oli.

Ensi viikolla sitten mittarissa jo rv35 vai pitäisikö puhua rv36:sta. Aika se rientää.

Ihanaa sunnuntaita!

A 34+4
 
sairastamisesta vielä kivasti on ihmiset samaa mieltä et kipeänä eikä puolikuntoisena mennä töihin. hyvä!!! :)
ennen olin minäkin yli-tunnillinen raataja, ei kaatanut kun sellainen kuumeen korkeus et jalat ei enää kantanut.. olin muka NIIN korvaamaton.. pomo oli pienessä firmassa sellainen että vähätteli helposti jos oli kipeä, oli se diagnoosi sitten mikä tahansa.
Hyvä sitä johtajaa olikin alkaa opettamaan, kun havahduin et ei helvata, eipä tuo ole itekään töissä jos hiukan on nenä tukossa. jo alkoi toisenlainen meinknki.
monet kun on tosi pienistäkin ja keksityistä syistä pois, työkaverit esim oli krapulan takia... niin ei se ei kyllä pomoista kivalle tunnu, siinä kohtaa ne yleensä kiristää systeemiä tiukemmalla, mikä onkin ihan oikein.
jos on lääkärintodistus näyttää, niin ei siinä auta pomon kotiin soitella. tai sitten otat liittoon yhteyttä.
Mä olen asiakaspalvelussa monien vuosien ajan ollut, mies myös palveluammatissa, ja kyllä se sit niin on et vaikka mies on valtavan yrityksen alla, niin kyllä sen poissaolo huomataan jos on pois, ilman sitä kun voi kaatua aika moni tietokanta....
ja en henkilökohtaisesti kyllä tykkää mennä aivastelevan ja räkivän ja yskivän kassan luo... saati kampaajan luo... pienet toimistot voi olla eri juttu, mut näin kun ihmisten kanssa on tekemisissä mieskin päivittäin, ei se ole fiksua räkäpaperi kourassa töitä tehdä. jos työpaikassa pari tuhatta sairastaa yhtä aikaa niin..... :)

noni, tää oli vaan taas tämmöstä yleistä pohdintaa..... :)

silvia logo ja kampaamo mäen nyt muista tarkalleen et missä paikkakunnalla asuit? pääkaupunki seudulla vissiin se kuitenkin oli??? kampaajan löytäminen onkin haasteellista, suosittelisin itseäni tietenkin jos oisin vielä töissä ja lähempänä ;) noita ketjuja kannattaa varoa, kuten hairstorea sun muita...
Mut yhden nimen tiedän suositella, voin laittaa sen yksärillä, niin saat netistä etsiä onko hänellä liikettä tai muutenkin et mistä sais kiinni helsingissä vaikuttanut ainakin tähän asti.. on järjettömän taitava ja mies. miehet on usein parempia kuin naiset, jo pomoinakin :)

sairaalakassin sisältö tän palstan odotus&synnytys-osiosta kun klikkaa, niin löytyy lista mitä laittaa tonne bägiin :) kannattaa vilkasta, jos haluu..

mies palautui :) polttari-sankari ehjänä kotona.... huh hiukan kyl arveluttaa mitä siel ollaan huuruiltu, mut pääasia et rakas on taas lähellä.. ja onneks ei tarvinnu lähtee synnärille kesken kaiken ;) nyt vielä alkuviikon otan iisisti, ja loppuviikolla onkin ylimääräisiä käsipareja linkitetty kämpän siivoukseen ja järjestelyitä tekemään, jotta mä saisin pidettyä vauvan sisuksissani vielä ainakin seuraavaan sunnuntaihin..

supistuksia no tossa lepäillessä tuli parikin, jännästi poltteli ristiselkää, kuten tässä nyt lähipäivinä sellasia ollukin... mut muutenkin huomaan et kun vauva porailee tai oikeen kovasti työntää selkää läpi mahan niin sillon supistaa herkemmin...
ja sitä paksun paksua vaaleankellertävää limaa tulee taas... et kyllä se sieltä taitaa tuloaan tehdä :heart:

LD ikävä toi ummetus... juo paljon vettä, ja miten ois luumumehu???? tosin itselle tehokas ummetuksen esto ja hoitolääke on aamukahvi :D mut ne ketä ei kahvia juo niin tuskin ihan ensimmäiseks sitä lähtee koittaan ;)

aurinkoinen päivä, on ainakin mitä ikkunasta katsella :)
 
X3 ja uinti no mullekin sanottu aiemmin et uintia voi mennä vaikka synnytykseen asti, ELLEI sitten paikat ole auenneet. muuta vaaraa ei kuulema ole kuin se et sit jos on auennut jonkin verran ni voi jonkin tulehduksen saada.
mäkin oisin halunnut jatkaa, mut nyt kun tota limatulppaa on lähtenyt niin terkkari kehotti oleen menemättä ainakin siihen asti kun ens viikolla on lääkäri. en mäkään oikeen voi muuta harrastaa, näiden kotitöiden lisäks :) uidessa toi pötsi ihan ku katoais, niin kevyeksi vedessä itsensä tuntee, ja saati sit kuinka hyvää se tekee kaikille lihasryhmille :)

lasten hoidosta no jos mulla ois päiväkoti-ikäisiä ja tulossa vauva, niin varmaan laittaisin hoitoon ainakin osaksi päivää. onhan se helpompaa lapsille itselleenkin, että tuttu rytmi säilyy ja kavereita on. riippuu toki minkä ikäisiä ovat. ja kuinka helposti paikat menettää jos sinne ei vie.. mut toisaalta, kotona on helpompaa olla ehkä jatkossa, mut säkin esitit kysymyksen niin et oli kyse vain isyysloman ajasta. et ehkä laittaisin. mulla kuitenkin noi kaks aiempaa käy koulua, ja sillon ku kakkonen on syntynyt, eli esikoinen kokonaan kotona. vähän kaksipiippuinen juttu :)
mies pitää sen kaks viikkoa meillä isyyslomaa. ihanaa kyllä. saas nähdä miten kaikki alkaa, mut on sit ainakin turvallinen alku :)

synnytyksen ajankohta-toive :) tää olikin kiva gallup:D
no mä toivoisin ihan ekana et ei anakaan ens viikolla :D ja ne viikot kun lapset ei oo meil ni vois olla helpoin, ei tarttis miettiä niitä.. mut jos kellonaikaa aattelee, niin ihanne ois varmaan lähtee synnärille heti aamusta, mä oon itekin virkeimmilläni aamuviiden-kuuden jälkeen, siinä ois voimia sit punnertaa pidempäänkin :) miehen työpaikalta ajaa meille noin 20 minsaa, et se kyllä ehtii hätiin jos työpäivän aikana lähtö ilmaantuu. muuten ei kyllä ole mitään väliä. paras kaveri on luvannut olla öisinkin valmis tulemaan lapsenvahdiks, asuu viiden minuutin ajomatkan päässä. ei sit tartte appivanhempia hälyyttää, niillä menis varmaan puol tuntia kaikkine hössötyksineen... ja anoppi on erittäin epävarma auton kanssa, joten vähemmällä miettimisellä pääsee kun tän kaverin saa paikalle tarvittaessa nopeastikin :)
 
heipat kaikille. on tää palstailu jääny pikkusen vähemmälle... pikasesti käyny vaan lukasemas,mut nyt pentu nukkuu tos jaloissa,nii ehtii jotain kirjottaakki ;)

synnytysajankohta no mulle se on ihan sama mihin aikaan tulee lähtö. noi isommat on kuitenki koulus päivät ja saavat kyllä kaapista ruokaa jos ei olla kotona. (aamuyöstä oon synnyttäny kaikki) mieski kulkee kotoota käsin sit töis. on sopinu ison pomon kans,et pääsee tehtaalle pari viikkoo ennen laskettua aikaa.

uimisesta mieli tekis,mut oon allerginen kloorivedelle. en yläasteen jälkeen oo umahallis käyny :|

supistukset mitä ne on :D ei oo ny ees harkkareita ollu. mut muita kipuja kyl on,niinku sukkapuikkoo ja liitoskipuja,mut niit ollu jo pitkään.

liikkeet tänne alkanu tulla oma rytmi. on ne tietyt kellon ajat millon alkaa tykittää menemään ;)

GCS15 :hug:

*muoks*
mulla kun tuo nukkuminen on ollu hankalaa,ni otimpa kokeeksi imetystyynyn polvien väliin. on kuulkaa sitte ihan eri hyvä ollu nukkua!!! suosittelen kokeilemaan :attn: :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijaa, tää on ihan zombie :| Esikko haettiin eilen mummolasta yökylästä, oli vähän väsähtänyt ja mittasin sitten lämmön, niin olihan tuota 39,3. Ihan kamala kuiva yskäkin iski, ihan puun takaa taas iski koko tauti. Viime yönä sitten valvottiin pojun kanssa reilu 3 tuntia, ja loput muutama tuntia meni puolen tunnin välein pissalla juostessa, koomassa mennyt tämä päivä...

Siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi miulla on kamala energiapuuska, imuroin, pyykkäsin urakalla, leivoin pullaakin (huoh, huomenna täytyy palata ruotuun, on herkut maistunut kun väsyttää...).

Hyvän kokoiset kuulapäät ollut Tiinellin vauvoillakin :D Meillä tytysellä oli vain 35,5, tosin neiti kyllä päätti vaikeuttaa sitäkin puserrusta tulemalla käsi poskella :rolleyes:

Ihana hauvavauva tombattarella, tulee varmaan tosi nätti tuolla coctaililla isonakin :heart:

Sukkapuikkokipuja on täälläkin paljon, ne kyllä kypsyttää tehokkaasti paikkoja miulla ainakin. Jos vaikka aukeaisi taas tietämättä 3-5 senttiä kohdunsuu ennen varsinaista synnytystä niinkuin aiemmista, kelpaisi minulle, nopeuttaa kummasti synnytystä :whistle:

Sairaalakassiin olen pakkaillut pikkuhiljaa jotain tavaroita joita on tullut mieleen. Valmis ei vielä ole, jos sitten ennen seuraavaa ultraa sairaalalla pakkaisi, silloin kun saatetaan jo puhua käynnistyksestä jos vauva on jätti. Siihen on enää reilu 3 viikkoa, mihin tää aika menee :O

Nyt salaattia vääntämään, uunikala on jo valmiina ja muusikin kohta...

Teto ja rakas kuulapää 35+1 :heart:
 
Synnytys ajankohta olisi 18 aikaan illalla ja mahdollisimman lyhyt synnytys. Toi on melkein ainoa aika ku saadaa tyttö jonnekkin hoitoon. Muutoin mä joudun menee synnyttämään yksin.. Mikä pelottaa iha kauheesti. Se on muutenkin ollut vaikea paikka minulle, ja tällä kertaa jos en saa miestä sinne tueksi, niin vetää kyl tosi morkkiksen päälle :(
Mut minkäs teen ku ei oo esikoiselle hoitajia.. Yleensä voi supistuksen tulee vasta illalla, et veikkailisin et tämäkin muksu alkaa syntymään aamuyöllä niinku ensimmäinenkin.
 
Sairastamisesta ja sairaslomasta Työnantaja voi olla hyväksymättä sairaslomatodistusta mutta hänen pitää silloin OSOITTAA ja MAKSAA toinen lääkäri, jolta haetaan toinen mielipide, yleensä työterveyslääkäri. Sairasloma voi koskea vain tiettyä työtehtävää ja jos pomo voi vaihtaa työtehtävät toisenlaiseksi, voi sairasloman joutua peruuttaan. Esim. jos joutuu vaikka sairaskohtauksen vuoks ajokieltoon, voi pomo osottaa paperihommiin, mutta sillon voi pyytää arvion onko niihinkään kykenevä saikun aikana.

Äh, en yhtään muista mitä muuta piti kommentoida. Viikonloppu oli ja meni ja mies joutu oleen molemmat päivät hommissa. Mulla kun oli suunnitelemana että se ois auttanu mua kotona, raahannu laatikkoja että oisin saanu kamat käytyä läpi ja mies ois saanu raahata kamat takas. Noi laatikot painaa yli 20kiloo kappale ja raputkin on matkalla. Lisäks miehen opiskelupaperit on levällään laatikoissa sen työhuoneessa, nekin pitäis saada johonkin, niitä kun kuulemma voi joskus tarvita. Mä heittäsin ne meneen, eipä se oo niihin ainakaan kolmeen vuoteen vilkassukkaan, mutta kun ne ei oo mun... Millä mä saan sen ymmärtään että sama tieto löytyy alle kymmenestä kirjasta tai jopa netistä ja noista viidestä laatikollisesta luentopapereita on se sama tieto vähän turhan vaikee hakee... Sama on vanhojen vaatteiden tai vaikka astioiden kans, niitä voi joskus tarvita... :stick: Ärsyttää!
Nyt nukkuun, viime yö meni taas pyöriessä, Matti ei taas huomannu heittää riittävästi hiekkaa illalla.

Pilleriina ja Bibi
 
Ummetuksesta, vettä mä kyllä juon tosi paljon.. Ja kahviakin pari-kolme kuppia päivässä. Mut nyt onneks toimi maha jonkin verran että ei ainakaan ihan tukossa ole :p Luumumehua tai sosetta voiskin ostaa kun käy kaupassa seuraavan kerran. Aiemminkin mulla joskus oli raskauden aikana ummetusta ja sillon lasten luumusose auttoi.

On jotenkin surkea olo :( Itkettää vaan ja tuntuu että onko musta tähän. Iski kauhea epävarmuus että miten mä osaan olla äiti ja mitä jos mun lapselle tulee ihan paska elämä. Rakas pieni lapsi.. Mä niin toivon että synnytyksessä kaikki menee hyvin. Ja että mä osaan hoitaa vauvaa. Tää nyt on tämmönen epävarmuuden hetki taas. Oon kauheen väsynyt ja mieliala on sikskin jotenkin herkkä.

Synnytyksen ajakohdasta en osaa oikein sanoa juuta enkä jaata. Sama kai tuo mulle on mihin aikaan tulee lähtö..

Pikkuveljen synttäreillä olin nyt illalla, se täytti jo 12 vuotta! Tai perjantaina sillä oikeasti oli syntymäpäivä mut aikuisvieraille (sukulaiset yms) juhlat oli tänään. :)
 
Iltaa naiset :)

Kiitos osanotoista, hautajaiset on osa surutyötä ja kaikki on itellä nyt ihan hyvin. :)

Synnytysajankohdalla ei ole väliä, kunhan olisi hyvät yöunet tai edes päikkärit taustalla antamassa voimia niin jees :)

( . )
Yö oli outo, pissahätään heräsin ja tuli muutama napakka supistus. Aamulla sitten kivuliaita supistuksia muutama. Kävin 45 min lenkillä ja supparit jatkui. Bongasin pienen biitin rusehtavaa sitkeää limaa.. Limatulppaako?
Päivä jatkui epäsäännöllisillä supisteluilla ja alamaha & -selkäsäryillä. klo 18 bongasin vähän isomman rusehtavan klimpin.. Ilmeisesti limatulppaa..
Epäsäännölliset supistelut jatkuu, alamaha ja -selkäsäryt myöskin ja nyt tuli kunnon limatulppaklimppi.. Vauva alannut ilmeisesti poraamaan itseään lähtökuoppiin, häpyluu tosi kipeä, kun seisoo tai kävelee ja muutenkin paineen tunnetta persustassa ja alamahalla..

Jännäksi menee.. Esikoinen syntyi 13 päivää limatulpan irtoamisen jälkeen...

GCS15 & Batman rv 35+5

niin joo, sairaalakassin aion todellakin pakata huomenna :D
 
Sairaalakassia ei ole täälläkään vielä pakattu... pitäis ja pitäis...

Tombatar oih, koirasta tulee varmaan upee isonakin! :)

Synnytysajankohdalla ei ole väliä. Mielellään niin, että mies ois kotona ja mun ätit ois kotona, jotta lapset sinne saatais... Jotenkin ajattelen, että lähtö tulee yöllä tai aikasin aamulla.
Molemmat lapset on alkanu syntymään aamulla klo 5-6 välillä.
Esikoisen synnytys alkoi kipeillä supistuksilla. En edes tiedä milloin esikoiselta meni lapsivedet saatika limatulppa.
Kuopuksen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla ja samalla irtosi limatulppa.

Jännä nähä kuinka tämä lähtee syntymään. :)

( . ) Vauva on alkanu selvästi "porautumaan" alaspäin. Sen tuntee kun herää yöllä vessaan tai istuu kauemman aikaa.. painaa kummallisesti alapäähän.
Viime neuvola käynnillä neuvolatäti sanoi, että vauvan pää alkaa olemaan kiinnittynyt.

Mulla on sellanen tunne kuiteskin, että tää syntyy vasta lasketun ajan jälkeen. Saas nähä kuin käy!

Nyt suihkuun ja nukkumaan, aamulla pitää viedä esikoista labroihin ja thoraxiin. Edelleen sillä vaan meinaa kuumetta olla... :( Jo yli 2 viikkoa jatkunut toi kuumeilu, huoh!

Tiitulipiituli 35+6
 
Heippa!

Tombatar Aivan ihanuus tuo koiravauva.. :heart:

Synnytysajankohdasta Eipä juuri oo väliä. Toki päivällä siihen ois varmaan enemmän voimia, mut tulee kun tulee. Eiks lähes kaikki vauvat synny yöllä? Must ainaki tuntuu siltä.. :)

Sairaalakassi Ei oo pakattuna. Mies kyllä kovin mua siihen patistaa.. Ja ehkäpä se tarttiskin pakata. Lähtö kun voi tulla koska vaan.. :D

Te jotka nukutte huonosti Oottekos koittanu piikkimattoa? Mä illalla makaan siinä n.10-20min ja siitä tulee NIIN RENTO OLO!! Ensimmäiset 5min on TUSKAA, mut sit se rentoutus alkaa. SUOSITTELEN!!! Ihan meinaan siihen nukahtaa...
Mä nukun kyllä tosi hyvin edelleen. Pissa reissut heitän 2-5 kertaa yössä, mut nukahdan heti uudestaan!

( . ) Täällä supistelee ja menkka jomottelee ja issias kipee ja ja ja... Noh, se siitä. En jaksa valittaa enempää. :D
Ainii.. ja TURVOTTAA!!!

Viime tiistaina neuvolassa mulla oli sokerit pissassa kahella plussalla... Olin kyllä syöny just ennen sinne menoa, mut silti alko vähän huolestuttaa.. :|
Huomenna taas neukkis, ni näkee et onko vielä.. Toivotaan ettei..

Huomenna poksuu jo 37 viikkoa! :attn: WOU!!

Nunnika+Prinsessa 36+6 :heart:
 
Miten voi olla, ettei kenelläkään ole kokemusta tai mielipidettä kysymääni maitohappobakteerin syömiseen tässä raskauden loppuvaiheessa :confused: vai eikö kenellekään ole siitä sanottu?! No niin tai näin, kävin tänään apteekissa eri asian tiimoilta ja sielläkin farmaseutti mainitsi asiasta. Ei siis ilmeisesti ole humpuukia :O

Kaana 34+1

LD laitoin yksäriä sulle!
 
Viimeksi muokattu:
Maitohappobakteerit En ole koskaan ennen tuosta kuullut, kuin vasta tällä palstalla. Mutta vastasin tonne aikaisemminkin, että mä aijon kokeilla. Jos niistä ei vauvalle ole hyötyä, niin on niistä ainakin omalla suolistolle hyötyä.

SuzZ Toivottavasti kuulut liittoon ja otat sinne yhteyttä jos pomo toimii noin kun olet kipeä. Mä en kyllä kipeänä menisi töihin. Jos aina tekee kiltisti mitä pomo tahtoo, niin kai se joka kerta soittaa ja komentaa töihin, ku huomaa että toiset tottelee.

Mulle itselle yli 37 o jo sen verran, että olen aika vuoteen oma. Mun normaali lämpö ku o aika matala. Mulla ku syksyllä nousi lämpö raskauden myötä, niin olin tosi väsynyt kokoajan. Oli tosi tuskaa olla töissä. Nyt se o taas palautunut.

Synnytysajankohdasta Mulle on sama milloin syntyy. Jos tuo baba saa töitä, niin en vielä edes tiedä miten hän sitten olisi töissä. Saa nähdä pääseekö sitten synnytykseen mukaan ollenkaan. Ellei saa sitten jonkun häntä tuuraamaan.
Mun mielestä istukkaverta kerätään vain päivällä ja näköjään vain tiettyinä päivinä. Jos sattuisi osumaan sopivaan aikaan, niin olisin valmis luovuttamaan sitä.
Istukkaverenluovutus


Silvia ja viliANNA 34+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hepskukkuu...

Täällä sitä vaan valvotaan |O Supistukset alko tuossa pari tuntia sitten melkosta kipeinä, välit on vaihdellu parista minuutista noin 10 minuuttiin. Eli lähtö on luultavimmin aika lähellä...

Tuohon synnytysajankohtaan kommentoin, et en mä kyllä olis halunnu yötäni tämän takia valvoa, mut minkäs teet.

Just illalla miehelle sanoin et jos keskellä yötä tulee lähtö, niin sit se ei lähde mukaan. Mä kun en raaski tuota meidän pikkuneitiä alkaa herättään ihan kesken unien... Nythän tässä ei oo enää ku pari tuntia siihen kun ne muutenkin nousee ylös.

Jonkinlainen aavistus mulla tuli illalla, et laukku pitää nyt pakata valmiiksi. Kaikki muut siellä onkin, hammas- ja hiusharjat puuttuu + neuvolakortti. Ehkä sitä vaan aavisteli et jotain tapahtuu...

Palaan päivittämään tilannetta, kunhan nyt saan päätettyä et soitanko synnärille heti vai yritänkö torkahtaa vielä vähäks aikaa. Kahden vaiheilla olen, väsyttäis ihan hirveesti mut kun ei oikein tiedä et uskaltaako tässä alkaa nukkuun jos sitten tuleekin kiire....

-JennyA & pikkuhäärä 35+2-
 
JennyAdelinalle isot tsempitykset matkaan, jos nyt laitokselle lähdette :) jännittävää!!!

Kaana mun piti kommentoida tota maitohappobakteeriasiaa, mutta oon unohtanut :D Joo, siis oon kuullut/lukenut saman asian, että n. 1kk ennen laskettua aikaa olisi hyvä aloittaa maitohappobakt. syönnin ja jatkaa 1-2kk imetyksen aikana. Antaa kuulemma vauvan mahaan myöskin suojaa tms. Ja minähän niitä oon täällä nyt viikon popsinut :) Ei niistä ikinä haittaa ole, varsinkin jos on joutunut syömään ab-kuurin. Mä söin silloin kesän alussa, joten olis kyllä pitänyt mahansa suojata aiemmin. Ukkelin patistin syömään myöskin, koska se veti törkeen antibioottikuurin paksusuolen tulehdukseen. Siis antibioottikuurithan heikentävät ruoansulatuskanavan vastustuskykyä n. puoleksi vuodeksi, jonka takia saadaan helposti sitten kaikki uuden pöpöt..

( . )
Masussa rauhallinen tilanne tällä hetkellä, hieman oli menkkamaista jomottelua ala-mahalla ja -selällä, mutta se meni ohi. Taitaa tulla rauhallinen päivä, mut sairaalakassi on pakko kyllä pakata. Mä en kiireessä ja stressissä tajua laittaa sinne mitän :D

Aamupalalle lomps!

GCS15 & Batman rv 35+6
 
maitohappobakteerista no mäkin vastasin jo aiemmin kun tästä oli puhetta... että ei ole kukaan mitään sanonut et nyt tarttis syödää, mut mä juon sitä piimää missä se on tavallaan mukana... et tuskin enää lisäks tarvii kun päivässä menee ainaki purkillinen piimää :D

täällä on niin paljon juttua aina, että lie sallitaan jos yhteen kysymykseen jää joskus ihan jämpti vastaus antamatta :)
 
maitohappobakteerista en oo yhenkään aikana syöny enkä aio nytkään. en kuitenkaan muistais säännöllisesti napsia tabuja ja piimästä mulla tulee kamalat ilmalaivat :stick:

Jennyllä onki jännät paikat! tänne HETI kertomaan tilannetietoja :) luulen,et on aika monta innokasta tietämään :D

GCS sullaki paikat ilmeisesti kypsymäs! peukutukset sinne. sullahan on jo viikot kuitenki hyvällä mallilla!

anoppi onneksi sitä näkee vaan kerran puoles vuodes! siis ei meillä mitään napinaa oo ollu,mut sillon ku ukkelin kans alettiin seurustelemaan,kuulin,et jotain olis valittanu meidän ikäerosta. (siis mun mies on mua 7 vuotta nuorempi) ((ja siis SE iski mut,itehän olisin pitäny näppini eros mut ihastusta oli jo munki puolelta)) oltiin oltu kavereita vuoden verran ennemmin.

tästä kehkeytyiki gallup:
miten tapasitte miehenne ja aloitteko heti seurustelemaan vai aloititteko ensin kaveripohjalta??

T&V 34+0
 
Silvia Logo kuuluin ensimmäiset 8 vuotta liittoon, mut nyt kuulun vaan YTK:hon. Ei tullu koskaan käytettyä noita liiton "etuja". Ja kuitenkin ku tiedän etten tosta työpaikasta oo vähänä aikaan liikahtamassa, en halua alkaa tappelee esimiesten kanssa. Ei nyt viime aikoina enää ONNEKSI ole ollut ongelmia noitten sairatumisien kanssa, mut odotanpahan jos vielä joskus tulee ongelmia, niin kyl tiedän oikeuteni. 2009 olin poissa joka kuukausi kun tyttö sairastui 08 infektioastmaan ja sen tiimoilta se oli sairas ihan jatkuvasti.. luojan kiitos ei enää, sillä oli sillon joku kauhee sairasteluputki. Mut eipä tuo pomo kotiin soitellut :)

Yöt on alkaneet mennä aika hyvin. Olen jo tottunut tohon vauvan aiheuttamaan vihlovaan kipuun, kaipa se vaan kypsyttelee paikkoja ja työntyy alemmas. Ku puhuin vihlovasta kivusta niin mainitsinko että se voi kestää minuutteja? Ku kuulostaa et muitten kohdalla se tulee ja menee yhtä nopeesti ku on tullukki. Täs tapaukses se vauvan pää jää painaamaan oikein kunnolla. Eilen se oikein jaloillla otti tukea et sais kunnnolla survottua itteesä alemmaksi :D
Sanoinkuvaamatonta kipua, mut kohta tää on ohi!

SuzZ + masukki 35+3
 
Huomenta!

Gallup Tapasin miehen mun siskon häissä. Ja oikeestaan siitä päivästä asti ollaan oltu yhessä :heart:

Maitohappobakteerista En oo kuullut, muutakun täältä lukenut.. En oo vielä ainakaan alottanu, enkä oikeestaan tiedä että alotanko.. Ei niistä mitään haittaa ainakaan oo.

En muista onko täällä ollu puhetta vai oonko jostain muualta lukenu, mut mitä tarkottaa kun pissa on oranssia?? Mulla oli eilen kaks kertaa ku kävin, ni pissa ihan oranssia.. :confused:

Iltapäivällä ois neuvola.

POKS POKS POKS!!! 37 :heart:
 

Yhteistyössä