Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Gorthaur meilläki ukkeli on NIIN KIPEE ku pikkasen lämpöö! ite viel töissä porskutin menemään 38 asteen kuumees ;)

huuliherpestä en onneksi oo riesakseni saanu. eikä sitä oo meillä kellään muullakaan.

SuzZ mulla kans välillä sattuu tonne emättimeen. eilenki oltiin kaupan ovella ku joutu ihan kaksin kerroin menemään ku vihlo niin lujaa! kai se johtuu vaan tosiaan paikkojen löystymisestä ja synnytykseen valmistautumisesta. en muuta selitystä keksi.

Salla tsemppiä sinne. toivotaan,et pikkunen pysyy viel hetken yksiössään :hug:
 
Heips =)

tombatar: Ihanan lutunen koiravauva :) Mulla on ollu ihan hirveä koirakuume siitä asti ku esikoisen kummeille tuli koiruus muutama kuukausi sitten. Ehkä sitten jotain päivänä...

SuzZ: Mulla on kans noita kipuja, vihlaisuja aina ajoittain. Varsinkin sillon ku vauva liikkuu. Mut mulla ne kyllä hukkuu tuonne muiden kipujen sekaan :(

Sallalle tsemppiä :hug:

Suljettu osasto: Mä voisin alkaa siihen ylläpitäjäks jos vaikka sit jossain vaiheessa saisin jonkun kaveriksi...

Nimigalluppia siis pistäisin nyt pystyyn... Käviskö maalismussukat2011?

( . ) Omaa jättinapaa & "hiukkasen" valitusta... Mulla alkaa palaa hermot noihin supistuksiin :( Viime yö oli taas ihan uskomaton, monta kertaa heräsin siihen että vyötäröstä alaspäin polttelee tosi rajusti. Oonkin ollut nyt kahden vaiheilla koko päivän et lähteäkö käymään synnärillä, mut aattelin kuitenkin vielä pysyä kotona. En haluais turhan takia sinne asti lähteä... Ja kun ei kerran olo ole muuttunut päivän aikana. Tosin huomenna kyllä soitan sinne, jos pahemmaksi menee. Siis jos pystyn olemaan kotona siihen asti... Sairaalakassi tankattiin valmiiksi, nyt on eväätkin mukana siellä.

Mies tuossa jo sanoikin, että eihän tästä oo kun pari viikkoa sinne viikoille missä meidän esikoinen synty. Niinpä, tuo neiti päätti tulla maailmaan 37+4, eli ei tätä uutta tulokasta varmaan kauaa tartte enää odotella..

Mut nyt pötkölleen... Kovin pitkään ei pysty istuallaan olemaan...

-JennyA & pikkuhäärä 35+0-
POKS POKS :)
 
Suzz: Ihan on tavallista, tai siis yksilöllisen tavallista. Ikävää tosin, koita jaksaa. Mulla ei onneks kovin usein ole, mutta sitten, kun tuo päättää oikein työntää niin sattuu kyllä ihan p****leesti. (anteeksi voimasana)

Raha-asiat: Meillä on viime syksystä asti ollut ihan kohtalaisen hyvä rahatilanne, kun mies on ollut tekemässä diplomityötään palkallisena. Tähän asti on kituutettu ja tästä eteenpäin kituutetaan.. siihen on jo totuttu. Vaikka kyllä meille sitten niitä tarpeellisia ja välillä vähän tarpeettomampiakin ostetaan - sitten pitää vaan kituuttaa vähän tavallista enemmän. Nyt tulot ei oikeastaan muutu meillä mihinkään, vähän laskevat - molempien opintotuet loppuivat, asumistukea ei enää saada. Mies tekee vielä pienemmällä palkalla työtä ja äitiyspäiväraha ja lapsilisä lisääntyvät. Ehkä joskus tulevaisuudessa rahaa ei tarvitse joka hetki miettiä. :p

Herpes: Mulla on ollut ihan pienestä asti, miehellä ja tytöllä ei onneksi (sormet ristissä ja puun koputusta) ole ollut. Ihme kyllä. Mulla oli siis juuri tuossa alaluomessa ja odottelin kauhulla, siirtyykö ihan silmätulehdukseksi asti. Onneksi ei. Huoh. Mutta joka kevät saan auringon vaikutuksesta niskan/kaulan alueelle sellaisen kämmenen kokoisen herpeksen, joka oireilee kuin ruusu. Eli on niin hirvittävän kipeä, etten pysty melkein edes hengittämään. Täytyy toivoa, että tämä kevät olisi poikkeus. Sympatiat kaikille herpeksestä kärsiville!!

tombattarella ihana pieni koiravauva!!!

Leppismom: Parempi kuitenkin noin, ei tarvitse huolehtia sokereista ja vaikutuksista vauvaan!! :)

oli yhtä tuskaa taas, kyljeltä toiselle vaihtaessa asento ei parantunut oikeastaan ollenkaan, nyt on selkä jumi ja kipeä ja ikävä. Supistelikin satunnaisesti.

Ihan omaa napaa nyt,
Mentiin eilen esikoisen kanssa luistelemaan heti päiväkodista päästyä, vaikka vaikutti vähän väsähtäneeltä. Kotiin tultua sitten mittasin kuumeen ja olihan sitä melkein 39. Ruoka ei maistunut, mutta onneksi juotava maistui ja 11,5 tunnin unien jälkeen on jo melkein oma itsensä. Lämpöä on vielä vähän, toivottavasti helpottaa pian!! Mä en kestä, kun perheenjäsenet sairastaa - jostain syystä ahdistaa mua tosi paljon. Viime keväänä sain ihan kunnon ahdistuksen päälle sairastamisia pohtimalla. Ihan tyhmää ja tarpeetonta.

Tänään alkoi virallisesti äitiysloma, sen kunniaksi siis siivotaan vielä yksi kaappi ja eteinen:

pihpuu & pieni POKS!! 35+0
 
Leppismom Kiiltoa mä näihin kaipaan. Kampaaja ei vaan suostu värjäämään, enkä mä toisaalta halua, koska mun päänahka ei varmaan tule kestämään. Ei siis kestä edes tavallisia pesuaineita. Mä käytän LV:tä tai erisania. En ole ikinä värjännyt hiuksia ja mulla ku tuppaa näitä olemaan aika reippaasti, niin joutuisin maksamaan pitkien hinnan, vaikka nämä olisi lyhyet.

SuzZ Kipuja täälläkin, mutta olen päättänyt että hammasta purren vaan eteenpäin. Yöt on välillä ihan kamalia, kun ei löydä asentoa missä olisi hyvä olla ja joka paikkaan sattuu.

tombatar On toi hauvavauva kyllä tosi söpö. Mun siippa tahtoisi koiran ja mä yritän selittää, että muslimit ei tykkää koirista :whistle: Mutta tuo kun tykkää ja sanoo että koirilla on niin hyvä sydän. Niinhän niillä o, mutta mä en halua olla aamuyöstä sitä koiraa pissittämässä tuolla liukkailla tai räntäsateissa... :saint:

Suljettu osasto Mun mielestä nimeksi käy hyvin tuo maalismussukat2011

Silvia ja viliANNA 34+4 :heart:
 
Täällä kans kärsitään kivuista. Nyt on ollut eilen ja tänään koko maha tosi kipee kun on ollut ummetusta :( Vauvan liikkeet sattuu tosi paljon ja mullakin on noita vihlaisuja jossain alhaalla. Sitten supistelee myös tosi paljon ja se ottaa virtsarakkoon ja tuntuu kipeeltä.

Eilen illalla käytiin kaverin kans uimassa ja siellä ei mitään kipuja tuntunut, mutta tänään taas sitten ollut liikkuminen tosi kivuliasta. Uskaltaakohan tuota enää käydä uimassa??

Yöt on yhtä helvettiä välillä kun sattuu ja kolottaa joka puolelle ja pissattaa koko ajan. Heräilen myös enkä meinaa sitten saada enää unta. Mut kuulunee asiaan..

Leppismom: Uskon että ärsyttää, vaikka toisaalta hyvä ettei diabetesta olekaan :)

Herpestä ei ole mulla ikinä ollut :) Toivottavasti ei tulekaan.. Kuulun myös niihin ihmisiin kellä ei ikinä ole ollut esim. oksennustautia, virtsatietulehdusta, korvatulehdusta eikä edes hiivatulehdusta!

Raha-asiat mulla on mitä on. Tuillahan mä olenkin niin ei sitä voi odottaakaan että rahaa riittäis ylimääräisiin. Saa kyllä joka euron melkeen laskea ja loppukuusta tulee olemaan vaikeaa. Mun kaveri joka alaa opiskelee, teki mulle nyt täydentävän toimeentulotukihakemuksen siihen pyykinpesukoneeseen ja pakastimeen :) Saa kyllä sossusta olla tosi hyvät perustelut jos ei apua edellämainittuihin irtoa!

Väsynyt olo on, menis nyt vaan nää viikot nopeaa..

LD + Pikkunen 33+5
 
No kaipa se on sitten lohdutettava itseensä sillä että muillakin on tuskaa :D
Ei esikoisen kanssa ollu kyl mitään kipuja. Ihan epistä et tää toinen raskaus on näin hankala. On se diabetes, synnytys kerran jo käynnistynyt, alapääkipuja, liitoskipuja, närästystä... BLAAAaa :mad:
Vielä pitäs maksimissaa 7 viikkoa jaksaa tätä kipumaratoonia. AAARRGHH!! Iltaisin tosin nää kivut kovenee et mullakin menee pinna kireelle :mad:

Ei se auta :(

35+1 :headwall:
 
SuzZ tuli vaan mieleen,et auttaako sulla noi Panadolit mitään? jos yöksi ottasit,et saat nukuttua. ja jos ne on niit käsikauppa lääkkeitä,voisit varmaan kaks ottaa.
mulla on reseptillä saatuja 500mg,jouduin viime viikolla ottaa kaks kerralla,ku migreeniä rupes pukkaamaan eikä yks riittäny. ja siin purkin kyljes lukee.et 1-2 tabua...
 
LD Mä toivon että saat oikeasti lapun, pakastimeen ja pyykinpesukoneeseen. Ne o kyllä oikeasti tarpeellisia lapsen kanssa.

Me kans tarvittaisiin isompi pakastin. Meillä on vain 2 hyllyä tuolla jääkaapin alla. On siellä pieni laatikko, mutta ei sinne paljoa mahdu. Jos sitten sinne uuden kodin keittiöön mahtuisi johonkin kohtaan vaikka kaappipakastin.

Uimisesta Th sanoi että viikolla 36 saakka voi käydä uimassa, paitsi jos on todettu ennen sitä että ei voi. Mulla on kans kävely ... kipeää, mutta altaassa ei. Sanoi että hyvä vaan että käyn välillä altaassa juoksemassa. Maanantaina taas yritän sinne selvitä.

Vauvan kassi on nyt pakattu. Oma pitäisi vielä pakata. Ja mennä ostaa se turvakaukalo.
 
Sairaalakassia ei täällä ole edelleenkään pakattu... Pitäis varmaan saada aikaan!

LD: Kyllä ihme on jos niitä et saa!!! Sieltä sossusta kun irtoaa joillekin lautasantenneitakin (= kanavapakettilasku joka kuukausi, lautanenhan tulee yleensä siinä mukana) niin miksei sitten sulle tarpeellista välineistöä!!!

Panadolit... Vedän aina kerralla kaks 500mg tai panadol forten 1g. Tehoaa paremmin kuin liian pieni annos.
Tosin migreeniä nyt ei välillä edes katkaise mulla mikään muu kuin neljän päivän kärsimys tai coctailit tipasta. Pahimpaan migreeniaikaan otin kipulääkkeet ja lihasrelaxantit piikkinä koska se auttoi nopeammin ja paremmin. Eikä tullut oksennettua niitä pihalle. Esikon odotuksen alettua kyllä (koputtaa puuta) väheni migreenit 80% ja senkään jälkeen ei pahoja kohtauksia ole tullut yhtä usein. Pahimpaan aikaan tuli viikottain, nykyään ehkä kaks kolme kertaa vuodessa oikein pahana ja muuten ehkä kerran kuussa. Päänsärkyjä en edes laske... Ne on ku tikku sormessa ;). Niin ja johtuu yleensä jumittavasta niskasta mutta tosin hoitamattomana saattaa mennä migreeniksi.
 
Tombatar suloinen pentu! :) Minkä rotuinen? Onnea uudesta perheenjäsenestä!

Närästys mua närästää jatkuvasti. Mulla ei rennie auta mitään, joten käytän Gavisconea. Sitä saa apteekista ilman reseptiä. Mulla on ollut sitä sekä tapletteina, että nesteenä ja tuo nestemäinen on mn mielestä parempaa. Suosittelen sitä kaikille närästyksestä kärsiville.

Miehen ulkonäöstä oli ollu puhetta. Oma mies todellakin mielyttää silmää. :p Komeahan se on, ei siitä mihinkään pääse... ;) En tiedä kumpaan kiinnitin enempi huomiota, sen fiksuun keskustelutaitoon vai komeaan ulkonäköön. Joka tapauksessa tiesin heti, että siinä on unelmien mies! Tosin en kyllä osannut kuvitellakkaan, että me kaks yhteen päädyttäis. :D Mieshän on minua nuorempi, joten en ajatellutkaan, että hän kiinnostuisi minusta... Mutta niin vaan kävi ja tässä ollaan. :heart:

Vauvaunia olen nähnyt paljon! Viimeks näin unta, että saatiin molemmat siskon kanssa pojat. Meidän poika oli vaan järjettömän iso! Sille ei menny alle 80cm vaatteet ja tuskailin kun äitiyspakkauksen vaatteet jää kokonaan käyttämättä. :D
Siskollani on 2 viikon päästä laskettuaika, joten sillä nään usein unia joissa ollaan molemmat vauvojen kanssa tai sit lääkärillä ultrassa.

Kuumetta tuntuu nyt olevan liikkeellä. Meillä esikoisella on ollu nyt kuumetta 2 viikkoa. Tulehdusarvot on ok,eikä oikein flunssan oireita ole. Maanantaina on sitten labrat, ultraääni kaulasta (kilpirauhanen oli mahdollisesti suurentunut,) ja thorax. Huolestuttaa kyllä melko paljon!:(

Huuliherpes meillä ei ole kellään. Äidilläni on, eikä se oo kyllä mikään kiva juttu.

Kokoarviota täällä ei varmaan tehä ollenkaan. Eikä mulla ole enää edes lääkärineuvolaa. Toivottavasti vauva ei ole kovin iso. Nuo edelliset ku on ollu 3200-3300g ni ois ihan kiva ku tää ois samaa luokkaa. Ainakin mahtus hyvin tulemaan.

Suljetun osaston nimi sopii mullekkin.

Tiitulipiituli 35+5
 
istuu iltaa yhden parhaimman kaverin kanssa. nääs mun rakkaani pääsi polttareihinsa... aivan ihanat kaverit sillä, järkänneet kaikkea mukavaa ja rentoa meininkiä... Rakas on soittanut jo kahdesti mulle illan aikana :heart: aah, tulee kotiin varmaan hyvissä ajoin, kun lähtivätkin niin aikaisin päivällä... tuleva yö siis varmasti kuorsauksen kuuntelemista, mutta musta on tosi kiva et vaikka onkin kavereiden kanssa "hieman" ottanut, niin silti muistaa muakin :) ja niin kauniita sanoja taas.... iiiks että mä rakastan sitä :) kaveri kävi mun puolesta kaupassa, ja varasin huomiseksi rakkaalle tulevalle miehelleni krapula-ruokaa, ja limpparia tottakai... saan hemmotella toista sitten huomisen päivän :heart: tiedän olevani vähän höpsö tässäkin asiassa mut minkäs sitä rakastuneena itselleen voi :)

ld kyllä mäkin uskon et saat nuo tarvittavat laitteet. pakkohan se on..

uinti no niin, oisin halunnut kyl vielä käydä mut en saa enää.... jos kerran limatulppaa menny ni voinee paikat olla jo hiukan auki... lääkäri vasta torstaina, niin sitä odottaessa..

kivut ja närästys sun muut.... ne on ikäviä, eikä niille juurikaan mitään mahda... kestettävä tää on, ja pian noi jäljellä olevat viikot menee, kun siirtää ajatuksia muihin juttuihin.. venytellä kannattaa, ja mä kun kärsin noista suonikohjuista ja ajoittain särkevistä jaloista vallankin iltaisin,niin luulenpa et on synnytyksen jälkeen hoidettava ne pois, niin kovat oli kivut eilenkin illalla...
nää on jotenkin niin haikeitakin aikoja, tiedän että toisaalta vaikka odottaakin vauvan syntymää jo kovasti, tuun oikeesti ikävöimään tätä tunnetta, siis en närästystä :D mutta sitä että tunnen vauvan mahassa, tunnen potkuja ja liikkeitä :heart: niitä viime metrien levottomia ja odottavia mietteitä... :)

kaveri sai tänään vauvan, ja mä niin oisin halunnut päästä näkemään... meillä vaan on välimatkaa liki 300 kilsaa,,, joten ei onnistu pitkiin aikoihin :( mutta onneks on puhelimet :)
vauvalle nimet periaatteessa on valmiina sekä pojalle että tytölle, mutta täysin selvillä ei olla... vaihtoehtoja on, mutta luulenpa että pikku-ihminen odotetaan syntyneeksi ensin ja päätetään lopullinen nimi vasta sitten ihan rauhassa ajan kanssa. nimistä toinen ja mahdollinen kolmas nimi tulee suvusta. meillä sikäli hassu tilanne, että molemmista suvuista löytyy todella monta samaa nimeä :)

supistuksia edelleen tulee ja menee, kaveri passannut mua ihan koko päivän ja illan, aivan ihanaa :) koitetaan siis pitää huolta ettei vauva synny vielä, ;) vauva liikkuu rytminsä mukaisesti, ja mä kyllä luulen että tää on poika :) nyt alkanut olla ihan sellanen olo.... sauna oli just ja hyvän teki,rentoutti kyllä... hiukan alkaa jo tökkiä tää jatkuva lepäily, mutta ei mun auta muu... saa vielä lepäillä rauhassa vauva tuolla vatsan uumenissa.... ja toisaalta tää on kyllä kivaakin kun passataan eikä tarvii ite vaivautua mihinkään :)
 
Tombatar mulle voi laittaa tuonne etusivulle, että poika on tulossa:)

Kivut onhan niitä, Varsinkin yöllä on pahoja selkäsärkyjä, heti kun asettuu aloilleen, myöskin tuo vauvan ''muljaaminen'' masussa ottaa kipiään, mutta yleensä se on vain hyvästä, tuossa kaupassa ollessa taas oltiin tytön kanssa niin, aina kun olen kaupassa otan ostoskärryt AINA nykyään, vaikka en pidäkkään kärryistä, nojaan siihen mikä työntökahva onkaan, niin eipä satu ollenkaan:D
Lauantai-ilta katsoin putousta hetken hetken aikaa ja tyttären kanssa pelattiin ja syötiin hyvin:) Niin ja siellä kaupassa oltiin muutama tunti:)

Närästys on kyllä!

Mies palasi töistä! Nyt sitte hänen kanssa iltapalalle:)

Marina ja Poika 35+5
 
Viimeksi muokattu:
mies kipeänä niin .... no, jos on huono olo ja kipeä, niin levätä silloin pitäis kenen vaan... pieni lämpö tekee jo kehnon olon, meissä naisissa vaan taitaa olla se sinnittely verissä, painetaan vaikka väkisin..
tämä mies on mulla sellainen aarre, et jos mulla on hiukankin lämpöä,komentaa mut lepoon ja tekee mun olosta kivan... tuo jaffaa ja kaikkee :) ennen sitä itsellä ei ollu mitään arvoa ja tosiaan vaikka oli kova kuumekin niin ei auttanu muu kuin nappailla buranaa että tolpillaan pysyin,,, joten kyllä vika oli sillon itsessäkin, ois vaan pitäny vetää maate ja todeta et NYT äiti ON kipeä... mut vaikeeta se olis ollu, kun huudot tuli jos en kovassakaan kuumeessa esim, tiskannu...
Nykyisin sit oon jo oppinut tän uuden miehen ansiosta, et sillon huilataan jos vaan ei kykene muuhun :)
 
Tiitulipiituli isä on puhdas alaskanmalamuutti ja emä sakemannin ja malamuutin sekoitus ja emässä myös 12% sutta...

( . ) samaan tahtiin mennään... häpyluuta polttelee ja ajottaisia repäisykipuja. vaavi potkii kylkeen välillä niin lujaa,et tunnen jalanpohjan ihan selvästi :heart:

fa joko alkaa jännittää?? mua ainaki aivan kamalasti jänskätti (mentiin siis 15.7 vihille maistraatissa) ja olin plussannu pari päivää aikasemmin. se oli kyllä ikimuistoinen viikko! sit viel kaveripariskunta osti meille häälahjaksi tallinnan matkan. (sekin oli samalla viikolla)

LD pidän siulle tääl peukkuja sossuun ;)

jaa niin se sairaalakassi empä oo ees viel MIETTINY mitä sinne pakkaa! pitää vissiin alkaa paperille pistää ylähä jotain...
nyt jos menis kattoo mitä pentu puuhaa...

T & V 33+5
 
Tombatarella ihana hauveli :)

CrystalBlue mulla kans on masu usein tiellä, enkä aivan hahmota levenneen takapuoleni kokoa :D toisin sanoen, istun ukkelin päälle aina sohvalla.. Masu osuu usein vieraisiin ihmisiin, mä en hahmota ollenkaan mun leveyttä :whistle:

Raha-asiat no tiukilla ollaan, mutta pääasia on, että laskut maksettu ja ruokaa jääkaapissa.

( . )

Tänään oli sitten ne mun kummitädin hautajaiset. Vitsit mä oon itkeny. Itteäkin ihmetyttää, kun oman rakkaan ja läheisen mummankaan hautajaisis en vollannut näin kovasti.. Kai raskauskin laittoi vielä hormoneja sekaisin tai jotain. Raskas päivä tosiaan oli, mutta siitä selvittiin.
Supistellut on tietty pitkin päivää, kun on ollut niin stressaavaa ja raskasta. Tällä hetkellä tajuton väsy ja pää vähän kipeä. Mulla on aina hautajaisten jälkeen ihan jyrän alle jäänyt olo.

Nyt mä suunnistan tämän peputtelijan kanssa maate. Vauva pönkii pepullaan kylkiluihin niin makoisasti.. Ja mua sattuu...

GCS15 & Batman rv 35+4
 
SAiraalakassi mä pakkasin edellisenkin silloin aamulla kun tuli lähtö.. eli perus hygienia tarvikkeet ja puhtaat vaatteet kotiintuloa varten. Vauvan kotiintulovaatteet tosin olivat valmiina laatikossa josta ne sinne nappasin sitten.
sSynnytyksen käynnistyminen aina supistuksilla, ja aina sellasilla että tietää et nyt on oikea lähtö.Ei ole tarvinnut vielä koskaan mennä "turhaan". Aina sille tielle jääty, kuten uskon myös nytkin käyvän. Äitini tulee katsomaan muita muksuja. Matkaa on 150km joten sairaalassa ehkä vasta kuitenkin soitellaan että tosiaan tarvii lähteä. Ensimmäisenä hoitajana taitaa olla appiukko :)

Nyt alkanut tulemaan sitten mullekin noita nukkumisvaikeuksia , ei saa nukuttua, kun pyörii ja pyörii eikä hyvää asentoalöydy millään. Käänytminen sattuu välillä selkään aika pirusti.

Täytyy koittaa saada kuvaa aikseks masusta ja laittaa tänne :) edestä katsottuna vaikka ikkunan kautta niin ei näy masua ollenkaan :D


CB- peikkopoika 33+4
 
Nyt ihan tällänen pikainen käynti
Suzz Mulla ei esikoista odottaessa ollut noita vihlaisuja, mutta sitten edellisessä raskaudessa oli. Alkoi joskus rv 30+, tuli alkuun aika harvakseltaan, aina iltaisin ja aina levossa. Sitten alkoi tulla useammin ja kestivät pidempään eikä enää katsoneet aikaa tai paikkaa. Saattoi vaikka kesken kauppareissun vihlaista. Kattoivat varmaan, että nytkö tuo synnyttää. :D Muistan miten tuskaa se oli, pisin taisi kestää yli puoli minuuttia.
Oon kuullu niitä kutsuttavan sukkapuikko vihlaisuiksi/kivuiksi. Luulen, että sen takia myöhemmin koskivat enemmän, useemmin ja pidempään, kun vauva sai pään työnnettyä jo pidemmälle. Kyllä ne mulla ainakin kypsyttivät sitten paikkojakin, että oli niistä hyötyäkin. :)
Nyt ne on taas alkaneet täälläkin ja alkaa muisti hyvin palailemaan. :x
Pelkään, että ne on nyt pahempia kuin edellisessä, kun kaikki muutkin vaivat tulleet ainakin tuplana. Noihin kun ei oikein mikään autakkaan. : /

Vielä tuosta suljetusta osastosta, että mä lähtisin kanssa mielellään mukaan. Ja tuo JennyA:n ehdottama nimi käy hyvin. :)

tombatar Ihana, suloinen, pieni koiruus teille tullut! :heart:

Ammuska ja Touhu 32+4
 
Oon itsekkin tosiaan miettinyt tota vihlasua että pakko kai se on olla sitä vauvan pään porautumista. Kohdun suu mulla on jo pehmeenä ku viikko sit käynnisty jo ennen aikojaan supistelut säännöllisenä. Yritän tässä vaan pohtia et voiko tässä nyt olla lähtö käsillä ku paikat on jo osittain valmiit ja vauvakin laskeutuu vaa koko ajan alemmas..
Ihan ready kyl oon lähtee jos lähtö tulee :)
 
Täällä taas valvoskellaan. Näemmä tullut tavaksi herätä tuossa kolmen aikaan kukkumaan. Parisen tuntia tässä taitaa taas mennä ennenkuin unen tulosta voi haaveilla. Onneks on palsta :)

Totta, että on suuri helpotus kun diabetesta ei ollutkaan. Vaan kyllä mä olin kiukkuinen kun piti dieetille alkaa (vaikka toki ymmärrän sen asian tärkeyden ja oli selvää se aloittaa). Siksi onkin nyt ollut kissanpäivät kun ei olekaan tarvinnut syömisiä kytätä. Paljon helpommin jaksaa väsyt ja vaivat kun ei ole dieetti lisäriesana. Olen vähän turhankin paljon ottanut takaisin tuon herkuttelun kanssa. Mut huomenna taas ruotuun! Turha tässä nyt enää loppusuoralla itseään tahallaan lihottaa.

GCS15 :hug: Varmasti suru on suuri ja hautajaiset on vieny kaikki mehut. Vähitellen eteenpäin.

FA se on selvä, että jos on sairaana, pitää levätä. Mutta tässä taisi olla nyt aiheena kuuluisia "miesflunssa" jossa ei tosiaan ole kyse mistään korkeasta kuumeesta vaan miehisestä tavasta kaatua puolikuolleena sänkyyn kun hädintuskin 37 on ylittynyt ja vähän köhää pukkaa ;). Me naiset kun keskimäärin taidetaan olla vähän lujempaa tekoa.

LD ikävää että sun pitää tuskailla rahatilanteen kanssa. Se on stressavaa vaikka miten päin asennoituis. Mä toivon ja uskon, että saat apua tuollaisiin välttämättömiin hankintoihin.

Silvia en ollutkaan perillä että sulla on noin herkkä päänahka. Sitten en tiedä miten kiiltoa saisi jos ei oikein mitään aineita kestä. Kurja tilanne kyllä.

Täällä on ihmisillä jo sairaalakassit, voi apua. Mä en ole vielä edes miettinyt mitä sinne pakkaan. Vauvan ulkopuvun sentään laitoin likapyykkikoriin että sen pian pesen. Kai mä ainakin vauvan kotiutumisvaatteet voisin katsoa valmiiksi. Pinnasänkykin haettiin eilen, mutta kasattu ei oo vielä.

Masun kanssa törmäilen minäkin, etenkin valvottujen öiden jälkeen. Levänneenä muistan sentään välillä että oon aika iso. Kaikkein huvittavimmat tilanteet tulee tuolla kylppärissä kun oon ahtautunut pyykkitelineiden väliin ja yritän siellä hyöriä ja olla tarttumatta niiden väliin jumiin. Ja sitten hirveä kiroaminen kun joku sukka putoaa lattialle ja se pitää siellä ahtaudessa luovia ylös :p

Toivottavasti uni vielä tulee. Tänään on tulossa isompi porukka kylään ja olis tarkoitus kokata, ei oo kivaa jos oon ihan koomassa.

Leppismom 35+2
 
kyllä mä tajusin tossa miesten flussastelusta mist oli kyse, ja tottahan se on et jotkut on sellasia et sit ei voida enää tehdä mitään. toisaalta, itse ymmärrän sellasta tosi hyvin et kun menee se 37 rikki niin on oikeesti huono olo, mulla on niin.
eniten ihmetyttää nyt elämään havahtuneena, et miks ihmeessä nainen ei tee samoin??? kun on lämpöä ni petiin sitten. siinähän ne miehet näkee samalla ettei nainen mikään itsestään selvä keittiökone ole.... et ehkä ne miehet (jotkut) on vaan oppineet et kyl se muija tekee kaiken vaikka pää kainalossa...
 
Ei meillä ainakaa ole tuota ongelmaa et mies flunssassa vaan makoilisi. Me ollaan molemmat tunnollisia työntekijöitä ja mennään sairaana töihinkin :D
Minun mies ei ainakaan ole sellanen, et aina löytyy näitä poikkeustapauksia :)

Yöllä tunnin välisiä kipeit supistuksia ja aamulla olivat menneet ohi. Eilen oli outo ilta senkin puolesta et vauva ei työntynyt päällään tonne alapäähän, ei ollut kipee ilta :heart:
Mukava välillä sellanenki...

SuzZ + masukki 35+2
 
ja oon oikeesti sitä mielt et mitä aiemmin lenssut hoitaa kunnolla pois, ne ei pitkity, ja toipuu siis nopeammin. eikä tule sitten tartutettua muita työpaikalla. tunnollisuus kunniaan mutta yli-tunnollisuus ei flunssan kohdalla oikeen oo hyvä juttu. mut monet tekee kipeenä töitä,itekin joskus siihen sorruin, en enää... itseään kuunnellen ja omien voimien mukaan kukin :)
 
Mä en jää töistä pois ku ei oo tarpeeksi koskaa sitä kuumetta. En mä viiti edes soittaa pomolle et on nyt vähän paha olla ku on flunssa, kuumetta on 37,1 tj toi on aikalailla maximi mitä mulle tulee ku on flunssa...

muoks... riippuu kyl varmaan firmastakin missä on töissä. Meillä on pieni firma ja tekijöitä vähän. isommassa firmassa tuskin edes huomataan jos on töistä pois.
 
Viimeksi muokattu:
silvia logo ja lisää kiiltoa hiuksiin ei sun kampaajasi ole mitään öljy- haudehoitoja ehdottanut??? ne ei ainakaan ärtyvälle päänahalle pitäis olla pahoja, tapauskohtaista toki, mutta tekeevät pehmäksi ja tuovat lisää kiiltoa hiuksille :)
 
Sairaalakassia en mäkään ole vielä pakannut. Mut oon itelle aatellut ottaa perus-hygieniatarvikkeet ja puhtaat vaatteet ja vauvalle kotiutumisvaatteet. Niin ja tän läppärin. Ja kameran ja laturin ja kännykkään kans laturin varmuuden vuoksi vaikka tuossa akku kestää tosi kauan.

Hitto vieköön kun maha ei vieläkään toimi! :kieh: Pakko kai se on tänään alkaa ottaan Levolacia kun ihan sairaan kipeeltä tuntuu alamaha ja tuolta jostain suolen seudulta.

Sairaana olosta. Ite kun on hoitoalalla niin ei kyllä kuumeessa viitti töihin mennä eikä missään hirveessä räkätaudissakaan. Mut tosiaan ei kyllä mihinkään töihin mun mielestä kannattas mennä sairaana. Mut hoitoalallakin törmää siihen että monet on puolikuntoisina sairaana kun sijaisia on joskus vaikea saada ja pomot ei tykkää kun on poissa ja työkaverin harteille ei haluais kuormittaa kaikkea. Tyhmäähän se on ja esimiehen ongelma, ei työntekijän pitäis joutua potemaan huonoa omaatuntoa siitä kun on pois töistä.

GCS15: Jaksamista :hug: Hautajaiset on aina niin ikäviä tapahtumia ja jotenkin niin lopullisia.. :(

Närästystä mulla ei oikeastaan ole, oon huomannut että silloin jos syön paljon suklaata. Mut saan kai olla onnekas kun ei moista vaivaa ole :)

Vau, viime yönä taisin herätä vain kolmesti :D Silti nyt kyllä väsyttää. Kaveri lähtee tänään ja illalla tulee toinen, se joka käy välillä täällä koululla kun on muuten etäopiskelussa.

LD + Pikkunen 33+6
 

Yhteistyössä