Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

pihpuu: Riittäispä meilläkin yksi koko... Meillä on menossa nyt tän talven KOLMAS kenkäkokokin!!!
Niin ja ihan normikokoinen toi poitsu on... Tosin meillä noissa haalareissa ekana alkaa kiristämään selkäosuus et johtuisko sit siitä. Pygmijalat ei kasva pituutta mutta selkä kyllä :p
 
Viimeksi muokattu:
No onpa hyvä tietää että alapääturvotus kuuluu asiaan :D Ja joo minäkään en sinne enää näe.. Kuukausi takaperin onnistui vielä näkemään kun oikein yritti vetää mahaa sisään ja pukkia sitä kädellä pois tieltä, mutta enää ei kyllä puhettakaan :D

Kirppareista, no mä kuulun niihin jotka ostaa muttei myy :) On meillä äidin kanssa muutaman kerran ollut myyntipöytä kun on pitänyt saada kaapeista tavaraa veks. Kaikenlaista ostan kirppiksiltä. Itelle vaan harvemmin löytää vaatetta kun ei ikinä ole sopivan kokoista. Kengistä nyt puhumattakaan. Mulla kengännumero on 40-41 ja harvoin on sillä koolla kirpparilla mitään kivaa.

Mua kyllästyttää eniten pissalla ravaaminen. Oikeasti hankaloittaa jo tosi paljon oloa. Aina pitää miettiä kun johonkin lähtee että onko vessaa lähettyvillä. Yks yö kävin oikeesti 15 kertaa vessassa ja arvatkaa vaan saiko siinä välillä hyvin nukuttua.. Onkohan tää nyt ihan normaalia. Ja kun sitä tulee kumminkin ihan normaali määrä yleensä eikä mitään pikkulirua. Virtsakokeessa ei ainakaan ollut mitään. Kai se johtuu siitä enimmäkseen kun tulee juotua paljon enemmän kuin normaalisti. Mietityttää jo verensokeritkin.. Voiskin mitata mummolla tässä joku päivä. Ja kyllähän se vauva painaa tuonne ja potkii virtsarakkoon ja supistus aiheuttaa aina pissahädän. Mut tän mä oon kokenut varmaan kaikista pahimpana raskauden tuomana ongelmana.

Huomenna mulla on se kampaaja :) En vielä tiedä miten leikkuutan, saa nyt nähdä onko nää hiukset pelastettavissa enää.. Mulla siis on about puoleen selkään asti hiukset ja vähän houkuttelis lyhyeksi leikkuuttaa. Mut en kyllä vielä tiedä, näkee sit huomenna :)
 
kirppareita tulee sillon tällön kierrettyy ja löytöjäki yleensä tulee vastaan.
turvotusta en kyl oo huomannu olevan,mut en sinne oo pitkään aikaan nähnykkää.
lasten vaatetuksesta meillähän neiti ei lähe ees lähikauppaan jos ei oo meikit naamas ja vaatteet viimesen päälle.

oli jotain muuta viel mieles,mut meinaa matti tulla kylään,joten toivottelen ny hyvät yöt. aamulla sit uusi yritys
 
Tähän aikaan ei näykään olevan paljoa kirjottelua. Yökyöpelinä sitten jotain kirjotettavaa kehiteltävä =) Jokapäivä käyn lueskelemassa näitä tekstejä ja voi kai sanoa että ns. koukussa tähän palstaan oon. Harvemmin itse tulee kirjoiteltua.

Muutto on edessä 18-20.2 viikonloppuna Vantaalle Oulusta (silloin viikkoja 36). On melkonen matka ajella autolla sinne, mutta lääkärin mukaan ei ole esteitä ajomatkalle kunhan oman jaksamisen mukaan tauottaa. Onko vinkkejä pidemmälle ajomatkalle? Alaselkä nyt varmasti tarvitsee jonku lisätyynyn penkin väliin, meinaa nimittäin jo normi-istuminen sattua...

anmaria 33+1 + poitsu bebe
 
Ah mä nukuin yön hyvin klo 4.30 saakka. Enkä sen jälkeen saanut enää unta. Voisin mennä katsomaan, onko pesutuvassa tilaa tänään. Mä en enää taivu ottamaan pyykkejä pois tuolta meidän omasta koneesta :whistle:

Kuivausrumpu löytyy meiltä pesutuvasta. Mä tosin viskaan sinne siipan sukat, meidän alusvaatteet ja pyyhkeet. Paidat, farkut ja lakanat kuivatan narulla.
Rumpu haalistaa värejä ja mä en halua noita lakanoita kovin usein uusia. Jos ostaisin jostain hemtexiltä halvalla, niin ehkä semmoisia raaskisi.
Noi vauvan vaatteet tuli siellä pehmeeksi. Niitä mä varmaan aluksi siellä kuivaan, ni ei tarvii silittää.

Kirppikset Mä ostan sieltä vauvan vaatteita. Itselleni sieltä en löydä, kun olen ollut kokoa jätti. Ja siippa on taas niin ronkeli vaatteiden suhteen, että uskallan ostaa harmaita ja valkoisia t-paitoja hänelle, sukkia ja alushousuja. Muut vaatteet saa ihan itse valita. Netti kirppikseltä ostin kantoliinan 30€

Kampaajalle mun pitäisi muistaa varata aika. Minnehän sitä menisi tällä kertaa kokeilemaan?

Tänään on taas vaihteeksi neuvola. Harmittaa ku paino ei ole pudonnut :( Mutta mihis se putoisi, kun en mä pääse oikein enää liikkumaan.

Silvia ja viliANNA 34+0 POKS :heart:
 
huomenta ihmiset

limatulppaa aamulla kävin vessassa ja sithän se yllätti..... onneks on neuvola nyt aamulla, tarvinnee kertoa sinnekin.... esikoisestahan kävi samoin et aamun vessakäynnillä sitä tuli hiukan, ja neljältä lähdettiin jo sairaalaan... :O noooo, voineehan mennä useampikin päivä, mut hiukan vaikutti mieleen nyt, pakko tänään pakata vauvan kassi valmiiks ja ettiä itelle kotiinpaluuta varten kledjut... ja kenties siivota ja pestä jotain valmiiks JOS tässä sit lähtö tapahtuu lähipäivina, hieno homma, ja naimisiinki pitäs men reilun viikon päästä :D mahdanko ehtiä hahhahah :LOL:
et meni hiukan uusiks päivien kulku... liekö toi eilinen reissu vaikuttanut asiaan, automatkalla supisteli kyllä, ja hyvin jaksoin koko päivän käpötellä kauppoja ees taas välillä istuksien... vauva tuntui olevan TOOODELLLA alhaalla,ja välillä tartti oikeen pysähtyä :D saapi nähdä, saapi nähdä ;) malttamattomaksi meni mieli ainakin :heart: ja mies lähti töihin, ehdin sillekin valaista tilannetta ;)

lasten vaatetus oon kirppari-ihmisiä, kuten jo monesti tullut kerrottuakin... mutta kauppaan ja kylään mennään niin et katsotaan puhtaat ja siistit vaatteet päälle. merkkituotteita en oo koskaan voinut haalia ei mulla ole innostusta laittaa itseenikään niin kalliilla rahalla vaatteita... miehen päällä on kyllä merkkivaatteita, just hiljattain osti satasen farkut, mut voi hitsi sen perse on nami niissä ;) oih ja muutenkin kun mies on pitkä ja helskutin hyvän näköinen...... uuuh..... ja jos ite tienaa niin ostakoon mun puolesta,mielelläni mä sen vierellä kuljen kun naisten päät kääntyy ja se onkin MUN :D ja mä löydän kirpparilta itselleni tosi hyvin naisellisia ja nättejä vaatteita, et en oo mikään rusina siinä vieressäkään ;) joku sanoikin et ollaan varsin näyttävä pari.... no, sama se mulle on, mielelläni pidän huolitellun ulkonäön myös tän vatsan kanssa, eihän raskaus mikään sairaus olekaan et sit ei enää vois nätisti laittautua.ja ite kyllä pistän ihan ruokakauppaankin tip top, on niin kiva kulkea kun olo itsellä on hyvä niin ulkonaisesti kun se kerran on sisäisestikin...

Kerran mut pysäytti kaupassa ihan ventovieras vanhempi mies... se tuli kysymään, et anteeks, et VARMASTI ole paikkakuntalainen?? no enhän alkuperäinen olekaan...
Kysyi et mulla on varmaan mies joka tekee mut onnelliseksi?kun kerran näytän niin onnelliselta että se ihan kumpuaa musta :D
Että mun tuli hyvä olo, toivottavasti eksäkin sen sitten on huomannut ;) ja tottahan tuo tietysti onkin, ei sitä vaan itse kulje niin, et huomaishan kaikki et mulla on kaikki hyvin :D varsin omissa ajatuksissani liikun tuolla, että tutut saa monesti tulla nenän eteen moikkaamaan kun en vastaan tulevia töllöttele :)

noni, mistä täällä sitte on puhuttu? kauheasti kyllä tulllu juttuu. .. ei sais yhdeksikään päiväksi poistua koneelta :D

tervetuloa, joku uusi oli ilmaantunut :)

anmaria no just eilen vedettiin monta sataa kilsaa... mulla vesipullo on ehdoton... ja tukisukat jalkaan, se kannatta!!!! ei särkenyt jalat ollenkaan.. eli vettä ja naposteltavaa... ja kun noin pitkä matka on kyseessä, niin kannattaa nousta jaloittelemaan aika ajoin....

kuivausrumpu ei ole eikä kyl taida tullakkaan.... meillä on lattialämmitys kautta koko alakerran niin pyykit kuivuu nopeesti missä vaan..... ja kun konetta ei pakkaa liian täyteen, se linkoaa ne kyllä tosi kuiviksi... varmaan se käytännöllinen on mut ei mulla ole koskaan ollu. paitsi jossai kerrostalo-kämpäs, ja jos on kiire ollu saada joku tietty satsi kuivaks ni sit olen sitä käyttäny.. eikös se kuluta vaatteiden pintaa aika tehokkaasti??? no, en tiedä.. kerran ei ole sen suurempaa kokemusta.

kasvatus no, mä todellakin panostan tuohon läheisyyteen lasten kanssa, ja kuten mindi veikkaskin, niin kyllä mun poika on multa tuon halaamisen oppinut... oon koittanut molemmille selittää että pojatkin voi ja saa halata, itkeä jos joku harmittaa,ja kiukustuakin saa, mutta meillä ei saa lapsikaan sitä pahaa oloa esim sisarukseen purkaa... oon koittanut että siinä tapauksessa kun kaikki mättää, niin vaikka ääni korottuisikin, menee omaan huoneeseensa rauhoittumaan.. tuppaa tuo sisarusten välinen rakkaus olevan välillä varsin "kovakouraistakin " :D nyrkit saattaa heilahtaa, kun toinen menettää hermonsa niin toinen tinttaisee sit samantien ja siitä onkin sota valmis :D

Meidän arvoina on ehdoton rehellisyys. oon sanonut että vaikka asia olisi mikä,niin AINA voi kertoa meille kummalle vaan.. vaikka kuinka pelottaisi.. en suutu jos rehellisesti kertoo. Mutta jos valheesta saan kiinni, niin siitä seuraa kyllä suuttuminen ja rangaistus. mikä tarkoittaatv- peli- kaveri-lakkoa ainakin pariksi päiväksi.
Ja varsin avoimesti molemmat kertovat asioita. myös sellaisia mitä isän luona on tapahtunut,ja sitten he toivovat ettei isän tarvitse tietää. No, ei mun mielestä tarviikaan.jos ei miehellä ole yhteyttä lapsiin, että uskaltaisivat hänelle kertoa mitä vaan niin omahan on menetyksensä... en mä aiokaan ikinä sille niitä kertoa mitä mulle on kerrottu, on lapsilla toisaalta oltava edes se yksi vanhempi kehen he tietävät voida luottaa, ja tuntevat turvaa..

Lisäksi opetetaan toisten huomioon ottamista... että ei voi sanoa ihan mitä vaan.... juuri lasten isä on sellainen joka arvostelee ja kritisoi aina toisia... ja lapsilla on tarttunut jo esim se, että jos joku poika tai mies on uimahallissa,ja on vähän pyöreämpi, niin heti ovat sanomassa nauraen et tollahan on ihan naisten tissit.... mä en voi sietää että tällai sanotaan... siksi puututaan välittömästi asiaan ja selitetään kuinka pahamieli toisen tulee tällaisesta...

Rehellisyys korostuu myös siinä,mitä tehdään kun kun ollaan kaverin luona... ja jotta voidaan kattella millaisten kavereiden kanssa lapset aikaa viettävät, meillä on heitä usein täällä kotona käymässä. ja ovathan nuo tuttuja jo monen vuoden takaa, mutta varhaismurkut alkaa olla jo siinä vaiheessa että hyvä niitä on seurata. ja tytöissä vallankin huomaa tän nykykulttuurin.... kunpa oma tyttö voisi pysyä lapsena niin kauan kuin mahdollista...ja tytöillä vallankin kielenkäyttö on ihan kamalaa, onneks oma lapsi ei ainakaan kotona päästele sellaista tekstiä...

eikä nuo lasten kasvatus-jutut näykään vasta kun kouluun mentyä,siihen asti ne saa kyllä välttyä niin paljolta hankalalta... ja sen lisäksi et oon pitänyt välit lasten kavereihin oon myös jo eskariajoilta tutustunut kavereiden vanhempiin. juteltu monesti et mitkä on pelisäännöt kenenkin kotona millaiset,mun mielestä kannattaa, siitä tietää sitten että jos jotain poikkeavaa tapahtuu niin vanhemmat voi aina kertoa puolin ja toisin jos jotain on.

noniin, nyt on noustava hetkeks koneelta, koiran vietävä ulos ja pedattava sun muuta :) palaan sitten kertomaan neuvolan kuulumiset :)
 
Päivitystä tietoihini: Olen jostain ihmeen syystä ilmoittanut synnytyssairaalaksi KAS:n, vaikkkei siellä ole synnytetty enää vuosiin.=) Oikeasti menen siis KOKS:iin. Ja POIKALUPAUS on annettu meille.

Nyt lähdettävä viemään koira eläinlääkäriin kohtutulehdusepäilyn takia...Palaan kommentoimaan myöhemmin. Olen kyllä jutuista kartalla, vaikken ole ehtinyt kirjoittelemaan.=)
 
Huomenta!!

Lastenkasvatuksesta Mulla ei nyt ole mitään tiettyä "suuntaa, mutta tuo pihpuu:n Kommentti: "Mutta me on ajateltu, että jos yritetään vaan kasvattaa mukavia ja kivoja lapsia... " kuvastaa hyvin sitä mihin olisi hyvä pyrkiä!! Meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun tämän tuossa aamukahvi pöydässä luin ja oli pakko tulla HETI kommentoimaan koneelle!!! :LOL:

Kuivausrumpu Meiltä tosiaan löytyy ja on ollut kyllä huippu ostos. Varsinkin kun lakanoita, pyyhkeitä ja sen sellaista pesee. Pyykistä tulee ihanan pehmoista ja silittämistä ei tarvi edes miettiä. Meille myös tulee pyykkiä ihan älyttömät määrät joten koneet pyörii päivittäin ja usein vielä useamman kerran. Tuskin tuo pyykkimäärä vauvan syntyessä ainakaan vähenee! ;)

Talvipuvut Ainakin Reiman puvut on tosi reiluja ja meilläkin lapsilla puvut menneet sen kaksi talveä käytössä. Nyt pojalla käytössä 104 ja 110cm vaatteet, mutta reimatec:in 92cm haalari on päällä vielä tosi hyvä! :D
Meillä ollut käytössä vallan reimatecit tai travallen Remut... Tänä talvena ekaa kertaa nuo Remut ja ovat nekin käytön hyvin kestäneet! =)

Alapään turvotus Mitään en näe tuon "pienen näköesteen" vuoksi eikä mitenkään erikoiseltakaan tunnu että ei sitten varmaan ole? :D

Pidemmälle ajomatkalle Suosittelisin jo näilläkin viikoilla useampaa breikkiä, eli välipysähdyksiä kehiin ja mahdollisimman paljon. Mulla jostain syystä autossa pidempään istuminen aiheuttaa supistuksia ja myös aika ahdistavaaa oloa.

Janon tunne Täällä tuntuu koko ajan olevan mieletön jano. Aamulla kun heräsin, tuntui kuin olisi kontannut suu auki hiekka särkän läpi. Join kaksi ISOA mukillista super laimeeta mehua ja siltikään ei tuntunut jano menevän ohitse. Mehua siis veden sijasta siksi että pelkkä vesi aamulla ensimmäisenä saa pahan olon... Mutta koko ajan tarvii olla lasissa jotain ja juotua tulee PALJON...Ilmeisesti se hyvin sitten imeytyykin kun en mitenkään erityisen paljon vessassa kuitenkaan joudu ramppaamaan?

( . ) Tilasin tälle päivälle paremman päivän ja päätinkin että tästähän tulee piru vie parempi päivä vaikka mikä olisi. :D Lapset vähän meinanneet heti aamusella villiintyä ja vähän matsiakin ovat keskenään jo ottaneet mutta mä päätin olla tänään "rento mutsi" ja suhtaudun lunkisti näihin tappeluihin sun muihin!! Ehkä tulen tunnin päästä mouhoamaan sitten kuinka hermot on menneet taas teille tietämättömille!! ;)

Liuskoja tarvis mennä hakemaan tuosta terkkarista verensokeri mittariin ja postissakin varmaan pitäisi poiketa.... josko sitten samalla vaivalla jäis ulos "purkamaan paineita" ipanoiden kanssa kun tarvii ne kuitenkin vaatettaa tuolle reissulle. Itse en ulkona pysty juuri mitään tekemään mutta lapset on kuin eri tyyppejä kun pääsevät hankeen mylläämään. KAIKKI pienetkin kiukuttelut loppuu kuin seinään.... joku taika siinä pihalla olossa sitten vaan on. Ulkoilun jälkeen ruoka ja päikkärit, jolle aijon tänään esikonkin laittaa. Ovat alkaneet vinkumaan yöunille tosi aikaisin mikä meinaa tosi aikaista aamuakin sitten.... jos saisi vähän myöhempään tyypit petiin, voisi sitä untakin riittää aamulla vähän pidempään. Sitten noiden päikkäreiden jälkeen lähdenkin illaksi kouluun.... eli aika hyvä ohjelma tälle päivälle, eikö? :D

Masukuvaakin voisin räpsiä kunhan löydän kameran jostain.... siinä voisi ollakin vielä lisänumero tämän päivän ohjelmaan, eli jos sen verran siivoisi että sen kameran löytäisi! ;)

Mutta nyt pyykkiä koneesta kuivumaan ja uutta tilalle niin saa kunnolla suunnitelmat käyntiin!

Mukavaa ja PAREMPAA tiistaita kaikille!! :flower:

Liro ja Papunen 32+2
 
Toivotar päivitetty

meillä on aika tasaista sukupuolilupausten suhteen. 22 tyttöö ja 20 poikaa (EN siis jo syntyneitä laskenu mukaan)

heräsin yöllä siihen,et raavin sormeeni verille. siin siis on jonkin asteinen ihottuma :stick: vain ja ainoastaan sormussormessa!!! ei muutaku ylähä ettimään rasvaa siihen :kieh: aamulla olis NIIN makiasti sit nukuttanu...
 
Vaatteista,meillä esikoinen tuo kohta 5v tyttö on kova kuluttamaan vaatteita eli laadukkaat ja kestävät vaatteet jäävät vielä hyväkuntoisina seuraaville käyttäjille.Esikoinen on kasvanut nyt koko ajan 10cm vuodessa,eli ennemmin esim. keväällä reilumpi asu pihalla joka sitten menee vielä syksylläkin päälle.
Kirppareilla käyn aina silloin tällöin ja tehnyt myös hyviä löytöjä,tuttavien ja sukulaisten kanssa on vaihdeltu vaatteita.Koska sinänsä harmi ostaa ihania kesävaatteita hirveä kasa kun tietää että ne mahtuvat tasan sen yhden kesän ajan.

Täällä vauvan vaatteita on noudettu jo valmiiksi,lähinnä odottavat pesua.Meinasin pestä vasta kun haetaan hoitopöytä takasin kotiin ja saan samalla laiteltua vaatteet paikoilleen.

Mitä kaikkia vauva tarvikkeita olette jo hankkineet valmiiksi?
Itse meinasin ihan suosiolla jättää esim.vaippojen hommaamisen siihen kun vauva on ensin syntynyt ja näkee kaverin koon.
Vauvaryhmän yhteydenpito,esikoisen kanssa pidin yhteyttä palstoilla ja sitten se jäi.Toisen kanssa pidetään edelleen tiukasti yhteyttä,meitä on noin 6-9 äidin porukka ja lapset nyt 2v.(Käytiin pienellä porukalla myös tuulettumassa ruotsinlaivalla)
Saa nähdä miten tämän kanssa sitten tulee tapahtumaan.

Itsellä on ilmestynyt hirveitä siivousvimmoja,kuten eilen...sitten olinkin loppu päivän ihan puhki.Tulipa tehtyä semmosia hommia pois alta jotka olivat vaan odottaneet ja odottaneet.
Eilen ilmotin miehelle että enää en jaksa hoitaa perheen isoja ruokaostoksia.Hirveä raahaaminen niissä kasseissa,ihan vaan kärrystä autoon ja autosta kotiin.

Vatsan toiminnasta,joillain vatsa toimii kunnolla ja mulla on nyt vajaa viikon sisällä mennyt vatsa kovaksi.Vinkkejä kovan vatsan kanssa?Muuta kuin luumut...

mamskeli ja maha 34+2
 
Hui! Vai on Flowerilla alannut limatulppa irtoamaan... :O Jännittävää! Toivottavasti kerkeätte sanoa tahdon, ennen kuin pikkuinen puskee maailmaan :) Mulla lähti esikoisessa rv 40 tasan ja poitsu syntyi rv 41+6.. :whistle: Saas nähdä bongaanko tässä odotuksessa tulppaa ollenkaan..

Oohan varovainen Tombatar, ettei oo mitään hepatogestoosia. Siihenhän liittyy käsien kutina...

Täällä tosiaan myöskin tuo alakerta hieman turvonnut. Noh, ei omaksi voisi tunnistaa :D

Kuivausrumpua haaveilen uuteen kotiin :)

( . )
Masu kipeä.. supistelee välillä hieman kipeästi ja ihme kipuilua oikealla puolella mahaa + kyljessä.. Voi näitä vaivoja ja kipuja :D
Maha on vieläkin toiminut paremmin kuin hyvin.. : /
Tänään eka mammalomapäivä!!! :heart:

GCS15 & Batman 35+0 POKS POKS POKS POKS!!! :)
 
jano täälläki aamusta kova. ja kraanavettä en pysty juomaan ollenkaan YÖK! Ostan kaupasta hiilihapollista lähdevettä,pysyy närästyski poissa VINK VINK ;) Joskus lisään siihen hiukan mehutiivistettä mauksi...

kovaan vatsaan mulla pysyy tavara pehmeenä kuiduilla. ja tietysti se AAMUKAHVI on saatava,muuten ei maha toimi.

kuivausrummun haluisin,mut toi ukkeli ei suostunu ostaa,mut se yleensä kyl hoitaaki pyykkirumban...

vauvan tavarat muuten kaikki on,mut pullot ja vaipat ym pikkukrääsä on viel kaupas. varmaan nyt loppuviikosta suunnistan kaupunkiin ostamaan.

GCS se on vaan nikkeliallergiaa.


jaaha,vauvan tarinassa pariskunnalle tulos kolmoset, sitää pitää ny alkaaa kattomaan!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Supistuksia tuli pitkin eilisen illan. Jaksoin siihen n. 0.00 sivusilmällä niit seurailla, mut ei ollu niin säännöllisiä että lähtöä olis tullu, joten menin nukkumaan. Yöllä heräsin useaan otteeseen ku oikee napakasti supisti. Mut harvaksee.. Nytkin polttelee.. Toivottavasti tää ei oo näitä jotka jatkuu monta monta viikkoa ja sit vasta synnytys käynnistyy. Hulluksi täs tulee :D

Lastentarvikkeet on kaikki hommattu. Heti plussaamisen jälkeen tavaraa taas alkoi sataa joka puolelta ja kesän aikana tuli reissattua ja shoppailtua rajusti. Nyt on ollu levollinen mieli ku kaikki on kunnossa. Ainoostaa vaunuissa oli sellanen homma, et luulin et vanhat on ok, mut olivatki ottaneet hometta kylmäs ulkovarastos. Joten ostin uudet. 50€:lla huuto.netistä lastenvaunu-nukkumakarvapussi-syöttöistuinalunen-leikkialusta yms yms.. Iso tavara paketti oli kyl arvokkaampi mitä maksoin. Sattu kyl tuuri sen kanssa. Vaunutkin oli loistokuntoiset :)

Yritän pysyä viel kasassa... ;)

SuzZ + masukki 34+4
 
Heips!

Esikko tuli vietyä ja samalla ruokakaupassa käytyä, mulla iski niin kauhee nälkä että sortusin ostamaan tiskiltä valmisruokaa, ei sais nälkäisenä mennä ikinä kauppaan, totta se on.

Kirpparit: niin oonkin varmaan tän pinon omituisuus, en vie sinne mitään enkä ostakaan sieltä mitään. Ei ole mun juttu. Omat vanhat vaatteeni vien noihin keräyslaatikoihin joita kauppojen pihoilla on ja samoin muksujen, joista kyllä suurimman osan säästän koska käyttöä niillä on aina seuraavalle.

Laadusta piti sanoman, että nykyjään on kyllä aika vaikee ostaa vaan laadukasta, ihan missä vaan tuotteessa, kun ne on tehty suurinosa jo jossain vinkuintiassa, joten joku cirafin halpispuku voi jossain kohtiin olla laadukkaampi kuin joku reiman. Esim. meidän esikon raiskin puku, heti meni polvista saumat rikki, oli kallis puku. No nyt kuopuksella on tuo ticketin ja siihen oon ollut kyllä älytyytyväinen, mut hinta oli sen verran korkee, joten otin kokoa mikä menee ensitalvena myös ainakin alkutalvesta.

Kuivuri: ei ole, meidän piti ottaa pesutorni kun oltais ilmaiseksi saatu, mut jotenkin päädyttiin sitten pitämään toi meidän nykyinen vaan, kun on tosi kätevä ja vaikkakin vanha pesukone niin ihan tosi hyvä. Meillä ei kesäisin olis mitään ongelmaa kuivaamisen kanssa kun pihalla voi kuivattaa, mut talvet alkaa olla kyllä kärsimystä näiden pyykkivuorten keskellä. Joka päivä lapsille tulee vaihdettua uudet puhtaat vaatteet ja oikeastaan itsellekin ja kone tosiaan käy miltein päivittäin.

Mua harmittaa, mun mies joka ei tajua että synnytykset ja raskaudet (samalla naisella ) voi poiketa ihan toisistaan. On nimittäin itseä tässä jo vähän alkanut, ei nyt pelottamaan mutta ahdistamaan tää synnytys, ja mies vaan sanoo: "että sähän oot jo vanha konkari noissa hommissa..." Heh, juu helpottaa kovasti ahdistusta. Oon koittanut selittää, että ei voi koskaan tietää miten siinä hommassa käy mutta ei näytä tajuavan :kieh: Täytyy varmaan terkkarille purkaa torstaina, kun ei viittis sisälläkään pitää...

Hienoa, että pojillekin voi nykyjään opettaa, että ihan hyvä on näyttää tunteensa. Siis mun mies on 70-luvulla syntynyt ja hänelle on jotenkin tosi vaikeeta se tunteiden näyttäminen... Ei oo mikään lepertelijä, niinkuin oon ennenkin sanonut... Mites teidän muiden miehet näyttääkö ne tunteensa hyvin vai onko tää mun joku ihme poikkeus?

Turvotus: joo mä veikkaan että mullakin on tätä probleema... Kisakin sanoin: ihan hyvä ettei sinne tosiaan näe itse :LOL: Tuntuu aika semmoselta hassulta. Mulla on jotenkin lantio (leveä tjn.) että vauva pystyy laskeutumaan tosi alas tuonne jonnekin ja uskon että se siellä jo jotenkin paikkoja painaa...

Oon myös ihmetellyt tätä mun vaivojen laajaa kirjoa. Siis mulla on kyllä varmaan suurinosa mahdollisista vaivoista ollut nyt vieraana tän raskauden aikana. Mut aika jännästi, kun ei oo kauan kun valitin liitoskivuista, niitä ei oo nyt ollenkaan taas ollut. Mut on tullut tommonen vihlonta kipu tuonne jonnekin emättimeen. Närästys on myös kadonnus ihan yht´äkkiä... tuntuu ihan kummalta, kun viimeksi vaan paheni viikkoviikolta loppu raskaudessa.

Mun mielestä on ihanaa kun tää on niin vilkas pino, todella mukavaa. Mies aina ihmettelee kun usein kuulemma hymyilen kun luen tätä, mutta täällä tosiaan näyttää tuo huumorinkukka kukkivan aika monella. =)

Mindi83 32+2
 
Miehen suhtautuminen synnytykseen Tuolla munkin äijällä tuntuu olevan asenne että "pikku juttu, sieltä se vaan pullahtaa kuten aiemmatkin!" Mulla kaksi aiempaa synnytystä menneet tosi hyvin mutta ei se nyt ihan helppo juttu kuitenkaan ole.... jotenkin itsestä tuntuu ettei se mies tosiaan ymmärrä kuinka hiton ison työn siinä ihan oikeesti sitten tekeekään.

Mun mies ei myöskään ole mikään lepertelijä enkä aina sen tunteista ota selvää ja välillä ne ei tule selväksi suoraankaan kysymällä.

Tuossa katselin tuota masukuvaa niin musta kyllä tuntuu että se roikkuu jotenkin alhaalla. :D Vaikka nytkin tuntuu painavan niin pahasti tuossa kylkiluissa että olen ihan hengästynyt ja sentään istun vaan tässä koneella! Samoin nuo arvet vaan punottaa koko ajan enemmän... saa nähdä millanen seepra sitä sitten on oikeen lopussa...
Mutta siis pötsikuva 32+

 
Huomenta tai ainakin aamupäivää, meillä on esikoisen kanssa vapaapäivä ja pitäisi jotain järkevääkin saada aikaan. Mukavampi on kuitenkin aloitella rauhakseen, kun tuo mahakaan ei jaksa mitään riekkumisia. Viime yönä nukutti varsin mukavasti, sain ajoissa unta ja nukuin aamullakin yhdeksään. Ihanan levännyt olo kerrankin. :) Mun pitäisi ihan ehdottomasti alkaa laittaa kirjahyllyjä uuteen uskoon tänään, ihan vaan että saisi pölyt pyyhittyä ja tuo kultaköynnös olisi pakko leikata.. No mutta katsotaan, mitä jaksetaan.

Musta on myös mukavaa, kun on vilkas pino. Jollain on aina jotakin sanottavaa. :) Ja vaikka mulla on tietoa opintojen myötä aika paljon, on kuitenkin kivaa kun on muita, jotka käy läpi samoja juttuja.. Voi vaihtaa kokemuksia ja vaikka vaan lukea, että toisellakin on tuo ja tuo vaiva... :)

Mun mielestä H&M:ltä ja Lindexiltä saa ihan laadukkaita vaatteita, kun tuolla aiemmin oli aiheesta puhetta. Kaikki vaatteet kuluu pesussa ja erityisesti, jos kuivuria käyttää ja meillä on kyllä kolmella lapsella olleita vaatteita tytöllä ja ovat mielestäni edelleen erittäin hyväkuntoisia. :) Mutta kukin tavallaan ja kaikilla oma mielipiteensä asioista. Ostaisihan sitä mielellään varmuudella kotimaassa tehtyä, mutta kyllä se vaatteiden hinta siinä tapauksessa olisi melko suuri. H&M aikansa sitä lapsityövoimaa käytti ja aikani sitä boikotoin tämän takia, mutta nykyisellään ovat sen (ainakin virallisesti) lopettaneet ja samaan aikaan esimerkiksi Benetton ei myönnä käyttävänsä lapsityövoimaa, vaikka siitäkin todisteet ovat.. Ostan siis vaatteet sieltä, mistä saan mielestäni kivoja suhteellisen halvalla. :D Meillä on tähän asti ollut aina Reimatecin talvihaalari ja tänä vuonna päätimme, että kokeillaan jotain "halpismerkkiä". Luin arvosteluja ja meille tuli KappAhlin KAX-merkkinen puku, joka on kestänyt käytössä vähintään yhtä hyvin kuin Reimat.. Kylmä tytöllä oli muistaakseni kertaalleen ennen joulua, kun oli yli 20 pakkasta. Puku ei myöskään ole kastunut kertaakaan läpi, vaikka nyt on ollut nollakelejäkin jo viikon verran. Olemme siis tyytyväisiä. :)

Esikoisen kaikki vaatteet ovat menneet jo meillä kiertoon, ikäero on kuitenkin melko suuri. Meillä ei valitettavasti ole tiloja, missä säilyttää vaatevuoria.. Tosin nyt kun tulokas olisi poika, ei tällä niin suurta merkitystä olekaan, kun esikoisen vaatteet ovat kuitenkin tytölle ostettuja (vaikka niistä osa onkin ollut unisex-mallia). Todennäköisesti tämän tulokkaan vaatteet viedään kirpputorille, kun ne jäävät pieniksi, koska meille ei toivottavasti tule seuraavaa pitkään pitkään aikaan (jos koskaan).

Vauvan tarvikkeet on pääasiassa hankittu. Kertakäyttövaippoja, tuttipulloja ja tuttia meille ei suoralta kädeltä hankita lainkaan, niitä saa sitten lähikaupasta, jos on tarvis. Muuten on suurin osa hankittuna. Mun mielestä on ollut ihanaa valmistautua pienen tuloon ja olen laittanut kotia pikkuhiljaa valmiiksi vauvaa varten. Vaunut ostettiin jo syksyllä Saksasta alennuksesta ja ne odottavat käyttöönottoa vaatekomerossa (muuten emme olisi ostaneetkan, mutta edesmennyt kissa kävi nykyisissä vaunuissa pissalla ja vaikka ne on pesty ihmisen nenälle hajuttomiksi, haistaa nykyinen kisu pissan ja niinpä vaunuja ei voi tuoda sisälle ollenkaan). Vauvan sängyn kanssa meillä tuli ongelmia, mutta eiköhän uusi (tai uusvanha) sänky jotenkin löydy vielä tässä ennen maaliskuuta. :)

flower again: Tuo teidän läheisyys kuulostaa mun mielestä ihanalta!! Tyttö on isänsä kanssa "lähellä" ihan jatkuvasti, mutta oman masennukseni ja ahdistukseni kanssa olen välillä ollut melko etäinen tytölle, mistä johtuen hän ei minua juurikaan käy halailemassa. Pikku hiljaa tilanne on parantunut, mutta pelkään, että pitkään jatkunutta ongelmaa ei ole helppo korjata. Muutenkin nuo teidän kasvatus"periaatteet" kuulostavat mun mielestä tosi hyviltä ja pukivat sanoiksi monia asioita, mitä en itse osannut sanoa ääneen. :)

Miehen tunteet: Miehellä on miehen tunteet tai jotain.. :D Ei vaan.. Meillä mies on pikku hiljaa oppinut, että tunteita saa ja pitääkin näyttää eikä vaan padota sisälle. Monta vuotta meni niin, että mies pikkuhiljaa keräsi juttuja sisälleen (hyviä ja huonoja) ja sitten jonain päivänä ne kaikki vaan purkautuivat ulos. Mies ei myöskään itkenyt koskaan, ei edes esikoisen syntyessä. Nyt uskon, että tämän toisen kanssa saattaa jopa tirahtaa se kyynel, jos niikseen tulee, on sen verran muuttunut mies kuitenkin. :)

Nyt tämä toivottaa hyvää tiistaipäivää kaikille, täällä ainakin vielä paistaa aurinko ja mikäs sen mukavampaa!! :) :flower:
 
Ihana masu Liro (olisko vauva siellä selkä eteenpäin?), mulla on kuvat jo kamerassa vaan vielä pitäisi ryömiä pöydän taaksa laittamaan johtoa koneeseen kiinni ja mun massalla se ei kyllä nykyisin enää onnistu. :D
 
Neuvolalääkäri kuulumiset eiliseltä: Kohdunsuu on yhdelle sormelle auki, paikat pehmeät. Kohdun kaulaa kuitenkin jäljellä reilu 2cm. Lääkäri oli sitä mieltä, että kun vauvalla on jo lähemmäs 3kg kokoa, että voisi alkaa jo lähiaikoina syntymään. Uskoi, että ensi viikolla vielä käyn neuvolassa ja sitten voikin synnytys olla jo tosi lähellä. Kun on tosiaan ollut kovaa painettakin alakerrrassa jo. Tänä aamuna heräsin ensimmäistä kertaa kivuliaisiin supistuksiin. Menkkakivuilta tuntuivat ja vatsa kovettui vähän eli kai ne niitä oli. ja ilmeisesti limatulppaa irtoillut myös pikkuhiljaa. Alkaa olla jo jännät paikat. Tästä raskaudestahan veikattiin aiemmin, että ei mene loppuun asti mutta saas nähä :D Ensi maanantaina ollaan virallisesti täysiaikaisia ja vauveli saa jo tulla! Miten muut suht samoilla viikoilla olevat, jotka olette käyneet lääkärilä. Onko kohdunsuun tilanne ollut muuttunut?

Me myytiin eilen auto pois ja siinähän ilta menikin. Palattiin takaisin bussilla kulkemiseen. Mies sanoi, että olo on kuin lottovoiton saanut, kun päästiin siitä rahansyöjästä eroon :D Vähän vaatii nyt enemmän kulkeminen mutta ei tarvitse palata töihin heti äitiysloman jälkeen vaan on mahdollista hoitaa vauvelia kotona pidempään :heart:

Marrr ja pikkuinen 36+1
 
Moikka taas! Huomaa kyllä, että oon saikulla, kun kirjottelen tänne useemmin, kun kerran kuussa. :LOL:

Tombatar, kiitti uudesta pinosta! Mäkin kattelin aamulla Vauvan tarinaa, aika hurjaa olisi, jos noin monta tulisi kerralla. :O

Jano on ihan kamala, etenkin just aamuisin! Yöllä on pidettävä vesimukia saatavilla. Hirveesti en ole joutunut vessassa ravaamaan, kerran tai kaksi yössä, mutta jano on aina herätessä. Koko päivän mulla on tossa vesimuki saatavilla, en ookaan yhtään laskenut, että kuinka usein se tulee täytettyä päivän aikana. Pitäsköhän tänään laskea, sais vähän osviittaa, et kuinka paljon oikeasti juon päivässä. :D

Kirpparit, välillä tulee käytyä, mutta huono olen ostamaan, etenkään itselleni. Syksyllä ostin vauvalle vaatteita, mutta enpä mä niitäkään viitsi hirveesti tässä vaiheessa ostaa. Itse en ole myynyt koskaan, mutta mulla on tuolla varastossa "kirpparikassi" täynnä vanhoja vaatteita. Sitten, kun saan sinne tarpeeksi tavaraa, niin varaan pöydän jostain, mutta nyt sitä ei ole niin paljoa, että viitsisin nähdä vaivaa. Ongelma on lähinnä siinä, että mulla on tapana käyttää kaikki tavarat "loppuun" eli usein vaatteetkin on jo rikki siinä vaiheessa, kun niistä luovun. Harvoin oikeasti ostan mitään turhaa, joten mistäpä sitä tavaraa kerääntyisi. :)

Miehet ja tunteet, eipä toi munkaan 80-luvun lopulla syntynyt mies mitenkään kovin avoimesti tunteitaan näytä. Osaa kyllä huomioida mun tunteet useimmiten ja lohduttaa, kun on paha olla, mutta omia tunteitaan ei kyllä osaa näyttää. Kun tutustuttiin, niin tuntui, että koko mies on ihan kahen ilmeen tyyppi; iloinen tai vakava. :D Mutta kuudessa vuodessa oon väkisinkin oppinut niiden ilmeiden kaikki eri vivahteet. Mutta kyllä se aikamoista tutkimista vaatii, että selviää, onko se vihainen, surullinen vai jotain siltä väliltä. Jossain vaiheessa sitä ärsytti, kun opin lukemaan sen ilmeitä, kun muut ei siihen oikein kykene. :D

SuzZ, yritä nyt pysyä kasassa! :) Tosin ei kai sekään sit kivaa ole, jos joudut supistuksista kärsimään vielä viikkotolkulla..

Kampaajalla kävin eilen minäkin, ihanaa! Ajattelin nyt hyvissä ajoin käydä, kun pelkään, että jos jätän viime tippaan, niin tää tuleekin etuajassa. Väriä sai hiukset, ihanaa, kun on taas raitoja pitkästä aikaa. Malli ei muuttunut, tasotettiin vaan. Sanoin, että antaa pituuden olla, kun ei tiedä mitä näillä muksun syntymän jälkeen tapahtuu. Lyhentää sitten, jos hiukset tippuu päästä, mutta nyt mä vielä pidän näistä kynsin ja hampain kiinni! Nautin vielä hyväkuntoisista hiuksista. :) Tosin siis eipä nää siis mitkään hirmu pitkät ole, ei edes olkapäille. :D

Mä oon jotenkin ihan superlevoton. En osaa ollenkaan olla paikallani. Eilen kävin siellä kampaajalla ja sitten kaupungilla pyörimässä pari tuntia ja kotonakin puuhailin kaikenlaista ja illalla vielä jumppasinkin. Tänään häpyliitos kiittää. :/ Nyt on taas pyykkikone pyörimässä, pääsee kohta laittamaan pieniä vaatteita. Eilen just edelliset viikkailin kaappiin jossain ihme hurmiotilassa. :D Seuraavaksi olis vuorossa lakanoiden pesua. Sitten pitäs käydä kaupungilla taas ostelemassa sitä sun tätä. Ja sitten vois vaikka vaihteeksi leipoa. Ja siivotakin pitäis taas. Ja ja ja... :LOL: Multa loppuu tekeminen tätä vauhtia ennen äitiysvapaita. :D On tää kummallista, kun muka väsyttää kamalasti ja sitten ei kuitenkaan osaa olla tekemättä mitään.. :rolleyes:

Mömmis ja Mulju 32+4
 
Kiitokset tombatar uudesta pinosta :wave:

Onpas ollut vilkasta keskustelua (ja hyvä niin :) ) kun en ole moneen päivään ehtinyt kirjuutella, saattaapi nyt tulla romaani...

Viikonloppuna oli ne miehen mummon hautajaiset, ihana tilaisuus oli, jäi jotenkin tosi hyvä mieli kun sai niin kauniit jäähyväiset jättää! Vetäsin rd:stä huolimatta muistotilaisuudessa 2 palaa täytskäriä kun teki niin kovasti mieli :ashamed: Vaan eipä siitäkään sokerit nousuut lähellekään raja-arvoja, 6,6 oli ja pitää olla alle 7,8 :)

Napakoru miulta löytyy, jouduin jo aikaa sitten vaihtamaan tapin renkaaseen kun tappi kiristi, rengas tuntuu ihan hyvältä vaikken siitä muuten tykkääkään, vaan pakko oli laittaa kun meinasi reikä mennä umpeen (aiemmissa raskauksissa ei ole tätä ongelmaa ollut). Synnytyksen jälkeen sitten tappi takaisin, onneksi miulla masu on palautunut nätiksi aina synnytyksen jälkeen, eikä masuun ole tullut arpia :)

Leipomista rakastan! Rd:n takia ollut pakko lopettaa hetkeksi kun ne herkut tosiaan maistuu... Mutta synnytyksen jälkeen oikein odotan kun pääsen taas urakalla leipomaan (ja herkuttelemaan :p ). Ruokaakin tykkään laittaa, mutta enempi toi leipominen on miun juttu.

Vaatteet ostan milloin mistäkin, paljon huutiksesta. Ostan kun jotain kivaa näen edullisesti. Siistit ja puhtaat vaatteet on miulle tärkeämpää kun merkki. Ulkopukuina meillä on nyt viime talven remun haalari (hyvin mahtuu vielä päälle) ja kokoa isompi reiman takki ja henkselihousut. Reiman pukua käyttää eskarissa ja siistimpänä pukuna, remu on rymytouhuissa omalla pihalla.

Kuivausrumpua meillä ei ole, eikä varmaan tule kun mies ei halua sähkösyöppöä ja meillä on reilusti tilaa kuivatella muutenkin. Kone pyörii kyllä päivittäin, ja mie täällä kun kotona olen, niin viikkailen sit suoraan telineeltä kaappiin. Oikea kodinhengetär, siivoilen, pyykkään ja leivon jatkuvasti :D

Meillä otetaan aika rennosti kasvatus, rajat on, hyvin täytyy käyttäytyä, toisia kunnioittaa, kaikki ihmiset samanarvoisia, ketään ei loukata jne. Hyvin on ainakin tähän asti mennyt, eskarista on tullut vain positiivista palautetta, ja ihana luonne tuo meidän poju kyllä onkin :heart:

Poika kyllä loukkantui eilen illalla verisesti miulle kun tajusi että äiti on toiminut meillä hammaskeijuna, voi ihanaista ressua :heart: Tänä aamuna taas jo hali normaalisti :heart:

Viime yö oli ihan kamala, vauva kaiveli sormilla ja pyöritteli päätään kohdunsuulla, sattui julmetusti, ja aiheutti tietysti tosi kipeitä supistuksiakin, mietin jo että tämä syntyy nyt. On kyllä tosi alhaalla tuo murunen, oikeasti tuntui että käsi tulee kohta alapäästä ulos (täälläkin muuten alapää todella turvoksissa kun vauva painaa sinne, huomasin kun uhkarohkeasti sheivasin viikonloppuna näkemättä mitään, ja mieskin mainitsi turvotuksesta kun tarkasteli lopputulosta :D, ja alapää myös puutuu istuessa). Neukkutäti sanoi tänään että ihan kuin olisi laskeutunutkin vielä lisää tuo masu. Supistukset loppui lopulta ja sain nukuttuakin kahden tunnin pätkän! Loppuyö menikin tunnin välein pissalla ravatessa, huoks...

Lopuksi neuvolakuulumiset:
Rv 34+3
Paino oli pudonnut 2,3 kiloa, -800g/vko :O
Turvotus ++ (nilkoista jäljellä muisto vain...)
Pissa puhdas
RR 118/68
Sf 34,5 (edelleen hippasen yläkäyrän yläpuolella)
Rt, syke ja liikkeet ++

Perjantaina olisi sitten taas kokoarvio ja kohdunsuun tarkastus. Jänskättää kyllä, kohtu ainakin kasvaa edelleen tasaisesti korkealla vaikka paino putoaakin ja sokerit tosi hyvät.

Nyt lopetan romaanin ja jatkan toisella kertaa!

Teto ja Rakas 34+3 :heart:
 
apua.... :D limatulppa siis alkanu lähteä.... joo, terkkari sanoi että tänäänkin saattaa lähtö tulla eteen, koskaan ei tiedä, että tarvii seurata ite tilannetta tarkasti, ja jos supistuksia alkaa tulla niin herkästi synnäriä kohti, ei saa jäädä odottamaan et ois esim. 10 minuutin välein, että silleen täällä :D
Loppuviikko ehdottomassa levossa, että kun ei vielä ole viikkoja 36 täynnä niin ei sais vielä syntyä keuhkojen epäkypsyyden vuoksi.. ei saa enää lähteä ees koiran kans ulos,edes pienelle lenkille... no sepäs kävikin vaikeaks.... oon varmaan mökkihöperö jo huomenna iltaan mennessä :D vaan vauvan takia on pakko nyt malttaa olla...
uskomatonta, en mä arvannut et nyt jo voi käydä näin :) siispä loikoilen ja koitan pitää mielen rauhallisena..
Tunnusteli vauvan päätä ja sanoi et niin on kiinnittynyt ales,ettei saa heiluteltua enää oikeen mihinkään suuntaan... että juu,taitaa olla parin viikon sisään meillä pienokainen maailmassa?????? huoh :heart:
lääkärintarkastus on viikon päästä... ja uimaan ei sitte enää mennä, jos vaikka paikat onki auenneet jo.... kävin sitte pikaisesti ostamassa hiusvärin ja hammastahnan, jos sitä ees sais tyvikasvun piiloon laitettua joku päivä.. ja hammastahna oli ihan lopussa, ostin sitte toisenkin, että voin pakata sairaalakassin tässä tän päivän aikana valmiiks.... ilman hammasharjaa ja tahnaa kun en yövy missään :D

paino sitä oli tullut viikolta 30 tähän saakka yhteensä 600 g, et oikeen hyvin on asiat.

hemoglobiini ja pissa hempparii ei ees mitattu kun on niin hyvänä ollukin, pissa puhdas.

sydänäänet 130 paikkeilla

liikelaskenta sain lapun joka on ihan yleisesti hyvä tietää. jos sattuu että liikuskelua ei tunnu samaan malliin kun ennen .

pihpuu voi kuule :heart: mullahan on taustalla myös masennusta sun muuta,mut älä jää suremaan moisia... yritä silti kaikkesi... en muista minkä ikäinen tää sun tyttö on... mutta esimmun lapset kun ovat sen verta isoja jo,niin niille on ollut helppo myös sanoa että äiti on ollut surullinen... tai että ei se lapsen vika ole et äiti ei vaan jaksa... mutta vaikka itse olisi kuinka allapäin ollut, jo se että itse ottaa lapsen halaukseen on valtava voimavara,silloinkin kun itse on ihan hajalla..
Kokeiles että koitat lisätä aloitetta itse, halaa kun heräätte, halaa kun teet aamupalaa, silitä ohimennen, muiskauta pusu poskelle.... pieniä mutta tärkeitä eleitä, lapsi saa niistä paljon, ja ites myös ajan mittaan :)

tällainen aamupäivä aukeni täällä, tsemppiä kaikille, loppusuora on käynnissä :)
 
Alapään turvotus on "pissaamisvaikeuksista" päätellen suurta täälläkin. En siis ole kyllä nähnyt aikoihin tuonne saati ees yrittäny katsoa. Mutta siis pissaa joutuu odottelemaan ennenko tulee.. ihan ku ois jotain eessä ettei pääse tulemaan. Joten on kai tuota turvotusta. Mies vaan totes kerran, että hän on luullu että SE löystyy raskausaikana, mutta oli kuulemma jopa paremman tuntunen ku ennen :snotty: Oottakoot vaan aikaa synnytyksen jälkeen :stick:

Janottaakin kyllä enemmän ku ennen. Ja varsinkin yöllä ku pissalla ramppaa. Ja siitäkai se kierre tuleekin. Mä taas en voi närästyksen takia vissyä tai muuta hiilihapotettua vettä juua ku se alkaa polttelemaan vielä enemmän!

Kuivausrummun mies osti joitain vuosia sitten ku valitin ettei ota ollenkaan osaa kotihommiin. :D Osti sitten mulle apurin. Ja aikoinaan osti kerrostaloon tiskikoneen ku sillonki valitin ettei se koskaan tiskaa. Ostaiskohan tuo robotti-imurin ko aikani valittaisin? :xmas: Nojoo.. sitä en kuitenkaan ehkä haluais.

Kirppiksillä tulee kyllä ostomielessä käytyä. Paljon oon verhoja kirppiksiltä löytäny ja muuta käyttötavaraa. Oon vaan tosi tarkka ostamani tuotteen kunnosta ja hinnasta.. Joskus oon myynytki jotain ja astiat tuntu menevän ihan mielettömän hyvin kaupaksi! Ois ihana päästä "oikealle" kirppikselle pitkästä aikaa.. Joskus käynyt Tampereen/Nokian alueella kirppiksillä ja siellä ihan erilaatuista ja hintaista tavaraa myynnissä. Tuossa naapurikaupungin kirppiksillä tuntuu joskus olevan niin mätää ja lahoa tavaraa, että ilettää ees penkoa koko pöytiä. YÖK!

Miehen suhtautuminen synnytykseen on just semmonen ku yli 8v:n kokemuksella tuosta miehestä ajattelinkin. Eilenki kommentoi sängyssä illalla, että jos huudat synnytyksessä niin hän joko nauraa tai lähtee lätkimään. Että hän ei sinne miksikään käjenpuristusnukeksi ja vittuilunkohteeksi lähe. :mad: JUST! No täyshoitoonhan sinne yleensä mennään. Nooh.. jospa ois vaan puhetta. Ku toisaalta tuo on semmonen herkkis tuo ukkeli.. Mut ihan varma olen ettei ala mun selkää hieromaan tai kaurapusseja lämmittelemään! Jos ei sitte kätilö osaa vedellä oikeista naruista ja saa miestä hommaan mukaan..

Kampaajalla oon päättäny käydä vasta ennen ristiäisiä, koska sitä ennen ei kyllä ole ees rahaa :ashamed: Ja toisaalta - tukkaa värjätty viimes elokuun alussa, joten juurikasvu on vallan ihana! Tarkotuksena oiski saaha oma väri takasi. Mun tukka on ihan kamalassa kunnossa. Ja nyt siis yrittäny vaan väriä kasvattaa pois.. ja jos sitte ennen ristiäisiä uskaltais leikata niin lyhyeksi että loppu väri lähtee.

Menkkamaisia kipuja ollut alavatsalla nyt eilisestä asti.. siis maha ei mee kovaksi niinku aiemmin supistusten aikana vaan ihan siis semmosta kuumottavan painostavaa menkkakipua. Onko ne sitte suppareita?!

Kasvatuksesta ollaan miehen kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Mulla ollut lapsuudessa/nuoruudessa huomattavasti tiukempi kuri ku miehen perheessä. Tosin niitä ollutkin 5 ja minä ainoa lapsi siihen asti että pikkusisko synty ku olin 14. Niitä on kyllä kuritettu, mutta ei KASVATETTU, jos ymmärrätte pointin? Oon minäki risua saanu ja tukistettukin, mutta omaksi eduksi se on mulle vain ollu :) Ei ollu kaameaa teini-ikää tms. Kotiintuloajat on semmoset, mistä minä haluan omillekin lapsille sitten pitää kiinni. Ja sanktiota kyllä tulee jos ei niitä noudateta.

Anopin ja appiukon sekaantuminen kasvatusasioihin veetuttaa jo valmiiksi! Arvostelevat hyvin jyrkästi miehen veljien ja niiden vaimojen kasvatustyylejä. Esim. että kuinka huudetaan liikaa ja sitä ja tätä ja tuota.. Mut sit kyllä hyväksytään jotain niin järkyttäviä juttuja, jotka mun mielestä ei kuulu lastenkasvatukseen ollenkaan! Esimerkkinä lapsen lukitseminen omaan huoneeseensa. Mun mielestä kammottavaa. Varsinkin jos kyseessä 1.5v-4v lapset. Noh. Minen niin toimi eikä minun tartte semmosta toimintaa hyväksyä. Ärsyttää vaan että meidän ajatusmaailmat on niiiin kaukana toisistaan - sekä appivanhempien että toisen miehen veljen vaimon.

Olipas omanapaista jauhantaa.. Pahoittelut siitä.

Tänään illalla tutustuminen synnärille. Lähinnä miehen takia haluan sinne mennä. Paikka mulle tuttu ku tosiaan harjoittelussa siellä oon ollut. Mutta jokatapauksessa kiva mennä :)

-Pahkuratäti ja poju 32+3-
 
Flowerillakin siellä siis jännät paikat :eek: Tässähän saa tosissaan alkaa odotella pinoon vauvakuulumisia! :)

Miten sen limatulpan erottaa "normaaliliman" ja valkovuodon ym. seasta? Vai onko sekin sellanen että kyllä sen sitten huomaa kun tulee?

Liro: Ihana masu :) Musta tuntuu että mullakin on niin että roikkuu jo jotenkin alhaalla..

Jano on täälläkin kova. Koko ajan sais olla juomassa ja yöllä tulee vessareissulla käytyä juomassa..

Kampaajalla tosiaan kävin ja pakko laittaa ihan kuva kun omasta mielestä nuorruin silmissä :D Tosin ette te kyllä tiedä minkä näköinen oon "ennen" ollut.. Paitsi oli kai mulla joku kuva täällä aiemminkin. Kerrankin oli kampaajan kanssa puhuttavaa, nimittäin raskaudesta. Sillä itellä on viis lasta. Niin ja hei, mun hiusten huono kunto kuulemma voi johtua jostain kuparista mitä tulee vesiputkista, kampaajan mielestä näytti vähän siltä. Se kysyi että oonko vasta muuttanut ja onko talo vanha, ja kummatkin pitää paikkansa. Mut kumminkin lyhensin aika paljon mutten ihan lyhyeks kumminkaan :)



Nyt pitäs alkaa siivoamaan. Ikkunoitakin pitäis pestä. Hyi ku mua inhottaa ku huomasin että olohuoneen ikkunan välissä on elävä kärpänen. Siis juu en mä ötököitä pelkää mut jotenki nyt tuo vaan inhottaa :D

Tänään tosiaan sinne synnärille tutustumaan, kiva :)

LD + Pikkunen 33+1

muoks: No kylläpä sattui tuo imuroiminen. Nivuset ihan tulessa ja iskiaskipu vaivaa alaselässä. Eikö musta tohonkaan hommaa enää oo :kieh: Voi tosin vaikuttaa se että kylällä kävin jalkaisin joten ehkä "rehkimis"kiintiö tälle päivälle täyttyi siinä..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Taitaa vaan näistä maalisvauvoista muutamasta tullakin helmivauva =). Kummallisen kiireistä porukkaa näissä masuissa asuu!

Toi jano ja kuiva suu on välillä ihan käsittämätöntä... Öisin ja aamusin varsinkin. Mä nukun todennäköisesti suu auki ja kuolaan kaikki nesteet pihalle :LOL:

Me käytiin äsken kaupungilla hakemassa se Aappa-pussi vauvalle. Se on niin ihana!!! Samalla hain sinimustaa kestoväriä ripsiin. VIHDOINKIN! Ihana saada laittaa ne illalla kun on jonkun aikaa nyt käyttänyt taas ripsaria edellisten loppuessa. Toi on niin helppoa ja huoletonta eikä leviä naamaan... Mulla tuntuu KAIKKI ripsarit leviävän päivän aikana silmän alle. Paras ja vähiten sottaava on itse asiassa ihan yks Lumenen ripsari! Semmonen turkoosi pötkölä. Edes Kanebot ei pysy vaikka niiden pitäis olla niin hyviä.

Anoppi sai ohjeistukset mieheltä (oma-aloitteisesti) olla puuttumatta mun/meidän kasvatustapoihin heidän tullessa seuraavaksi tänne.... Kauniisti jotta välttyisimme konflikteilta ;). Meillä siis anoppi ei kestä itkua... No sitä kun täällä kuuluu ja paljon tällä hetkellä raivoamisen lisäksi kun ei haluta nukkua ja jos ei saada sitä tai tätä jne. Suosittelin mainitsemaan et voipi ostaa myös korvatulppia mutta ei kuulemma lähdetä v*ttuilulinjalle... Mut hei... Ei kestä itkua :whistle:
 
limatulppa siis kyllä sen tunnistaa :D mulla tää oli kahden sentin mittainen ainakin halkaisijaltaan, ruskean sekaista paksua klönttiä :D ja sellaista paksumpaa limaa muutenkin tullut jo pari päivää aiemmin. se ei siis ole mitään vuotoa mikä valuisi, vaan oikea klöntsä... että ei sitä mihinkään muuhunkaan VOI sekoittaa, ei ainakaan näin kun toisen kerran elämässään sen jo näkee...

ld kivan pirtsakka malli sulla :D onnee vaan , kampaaja varmasti piristikin :) kupariputket tosiaan voi liuottaa veteen aineita jotka vaikuttaa hiuksiin. ootko maistanut juomavedessä esim mitään outoa makua, eli voitko verrata vaikka ihan kaupan pulloveteen,maistuuko sun talon vesi jotenkin oudommalle?
jos sulla on ennestään ollut blondatut hiukset, niin ajan mittaan kupari kertyy herkemmin blondattuun hiukseen, ja muuttuu "vihertäväksi".mä suosittelisin syväpuhdistavaa shampoota käyttöön. yks pullo maksaa noin reilun kympin, mutta eikö kampaajasi suositellut ????
vaikka sulla näyttää nyt olevan punertavat hiukset,niin niihinkin VOI kertymiä jäädä. hiuksista tulee kamalan karkean ja kovan koppuraiset, vaikea selittää näin "Etänä" :D ja yks mistä tuon kertymisen myös huomaat, niin latvat ei taivu enää samanlai kuin ennen.... leikkuuttaminen toki auttaa,mutta sitä mukaa se alkaa kertyä hiukseen uudestaan, ellet käytä syväpuhdistavaa shampoota säännöllisesti......
 

Yhteistyössä