Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Polilta kuulumisia:

Vauvan paino-arvio: 2800g tällä hetkellä, paikat pehmenneet, sormella auki, kaulaa 2 senttiä. Kertokaa toki jos ymmärrätte näistä mitään. Mä en ymmärrä tarkoittaako ne yhtään mitään.. 33+5 kun kävin edellisen kerran sisätutkimuksessa paikat oli pehmenneet mut tiukasti kiinni, kaulaa tais olla saman verran ellei sentti enemmänkin..paino oli 2154g. ja nyt kävin 36+5.
Toivottavasti nämä on jonkinlaisia edistymisen merkkejä.. :)

SuzZ + masukki 36+5 :heart:
 
JennyA tarkoitti sitä että kun sinne on rekannut ihmisiä jotka eivät mitään kirjoita, eli varmaan vaan lukevat juttuja niin semmoset pois :) Ei siellä kukaan vaadikaan että pitäs "koko ajan" olla kirjottamassa. Mut on reilua muita kohtaan jotka itsestään kertovat ja laittavat kuviakin että jokainen sitten tekee itsestään jonkinlaisen esittelyn jne :)

JennyA: Älä ittees syyttele, täällä kysyttiin mielipiteitä tollasesta palstasta ja aika moni oli halukas liittymään ja musta ainakin tuo on tosi hyvä juttu :)

Itse liityin jo siksikin tuonne koska uskon että vauvan tulon myötä palsta on edelleen mulle tärkeä juttu ja on tarve purkaa kokemuksia ja kysellä neuvoa ja kiva jutella heidän kanssa kenellä on suunnilleen saman ikäinen vauva.
 
suzz no sitähään ne kertoo et alkaa synnytys lähenemään ja kroppa valmistautumaan :)
kohdunsuu on siis sormen paksuuden verran auki, kun se synnytyksessä aukenee sen 9-10 senttiin asti :)
ja kouhdun kaulan kanava lyhenee yleensä sieltä kolmesta sentistä ihan minimiin ennenkuin vauva syntyy :)

Miksi sä et kysynyt lääkäriltä siinä samalla et mitä ne merkkaa, ei se mikään häpeä ole jos ei niistä kaikkea tiedä :) ja onhan sullakin jo toinen tulossa... eiks kukaan ole aiemmin mitään kertonut näistä?
 
Voi hyvänen aika, alkaa tuo suljettu palsta-homma kuulostaa jo ihan hassulta. Ollaanko me ala-asteella vai aikuisia ihmisiä?
Kauhan tiukat säännöt tuntuu olevan siellä....
Ei kai nyt hyvänen aika meidän jutut nyt ketään ulkopuolista niin paljon kiinnosta että oikein Salanimellä sinne pyrkis??!

Musta tuntuu että ihmiset ottaa tämän palstan ihan liian vakavasti (enkä tarkoita teitä täällä).
Voi olla että minä en jaksa kohta tänne kirjoitella ollenkaan.... Olisi ollut mukava jos sama porukka olisi pysynyt koossa loppuun saakka.
Voi huokaus sentään...

SuzZ ei kai noista ikinä oikein voi mitään sanoa, joskushan käy niin ettei mittää edistymisen merkkejä ja sitten ykskaks vauva vaan syntyy ja joskus on paljonkin supistuksia ja paikat auenneet (niinkun mun kuopus) jo hyvissä ajoin ja silti menee sinne laskettuun aikaan. Hyvät mitat sun vauvalla jo on :heart:.

Kokoarviosta minä en varmaan saa sellaista, viimeinen lääkäri on ens viikolla (?) ellei hän nyt sitten mittaile vauvaa.. Kuulemani mukaan ne arviotkin on useilla ihmisillä mennyt vähän pieleen.
flower sun tilanteessa luulis niiden selvittävän vauvan koon kun kerran lasketussa ajassakin voi olla se 2:n viikon heitto. Eikös istukan toimintakin heikkene hurjasti jos pääsee liian pitkälle yli lasketun? Tuntuis kauhealta että meniskin vahingossa esim. 3 viikkoa yli tai jotain :O
 
Mulla oli tyttö siellä mukana joka piti ihan sairaan kovaa ääntä lelurekka-autolla, ei oikein ajatukset luistanut, ku ei kuullu mitä lääkäri puhui ja välillä piti tyttöä rauhoitella... Oli vähän sekava se tilanne, ettei siinä sit omia juttujaan päässy niin paljon setvii ku etukäteen olin suunnitellut :(
 
tiinelli: En tarkoita sitä että sinne kukaan millään salanimellä tulisi, tai olis täälläkään sen puoleen. Mutta kun mä tiedän että täällä käy lukemassa sellaisia ihmisiä, jotka esim mut tunnistaa jutuista, niin en halua heidän kaikkea tietävän. He kun eivät normaalielämässäkään ole sellaisia, joille asioitani niin avoimesti kertoisin.


Mutta mä lopetan tänne kirjoittelun kokonaan, enkä näin ollen siis enää käy täällä lukemassakaan kuin nuo yksärit. Joten jos joku tuonne suljetulle vielä haluaa mukaan, niin sitten sitä yksäriä kehiin. Voin kyllä käydä kertomassa sitten kun vauva on vihdoinkin syntynyt. Saatte ihan rauhassa täällä kirjotella mitä haluatte, ei tartte mun takia ainakaan kenenkään enää tästä asiasta purnata.

MUOKS: Ja mä tosiaan tarvitsen välillä sellaista paikka jossa voin asioista keskustella ja kysellä. Kavereiden kanssa ei voi puhua kaikesta, kun ei yksinkertaisesti ole sellaisia ihmisiä kaveripiirissä. Samoin meidän neuvola on enimmissä asioissa ihan turha, kun ei sieltä mitään apua saa. Eli johonkin on pakko purkautua...

-JennyA-
 
Viimeksi muokattu:
Suljettu palsta Pakko tulla itsekin lyömään oma lusikka tähän soppaan. :whistle: :D

Eli siis siellä ei tosiaan mitään tiukkoja sääntöjä ole vaikka siltä voi kuulostaakin. Tarkoituksena siis se, että siellä ei ole mukana ns. ulkopuolisia "roikkujia" vaan lukemassa juttuja vaan että mukana on porukka joka osallistuu. Ja jos nyt joku on poissa, kiinni vauva-ajassa yms. niin ei sieltä nyt heti kengän kuvaa persiille saa! Mutta siis ideana se että siellä on mukana tiivis ja juttuun osallistuva porukka.

Siellä on tosi hyvää ja aktiivista keskustelua. Ja tosiaan kirjoitukset jopa paljon parempia kun aiemmin täällä kun saa tosiaan paljon avoimemmin kertoilla. Lisäksi jo tuttu porukka tuntuu entistä tutummalta. Mitään huonoja puolia en itse ole tuonne liittymisellä löytänyt.

Lastentarha meiningistä ei tosiaan ole kyse, joillakin teistä vaan tuntuu olevan jo valmiiksi sellainen asenne koko palstaa kohtaan! ;)

Mutta kukin tavallaan, eikö vain! =)
 
Viimeksi muokattu:
tiinelli niin samaa mieltä jälleen sun kanssa... ihmetyttää ... mut eipä auta ei. palstat meni kahtia ja sillä hyvä.. jatketaan ees me tätä pölpötystä loppumetreille :)
ja vauvan koosta... niinpä minäkin luulin et seurataan, aion kyllä huomenissa kysyä neuvolasta taas et mitä helkattia tää on!!!

suzz joo voin kuvitella et oma keskittyminen häiriintyy jos pikku-taapero sählää samalla :) no, ole huoleti , ihan normaalilta tuo silti kuulostaa ja hyvältä :)
 
Hämmennän vielä vähän tätä soppaa... Eli mun tietääkseni kyllä jokaisella keskustelupalstalla on olemassa jonkinlaiset säännöt, tai sitten mä olen ymmärtänyt jotain tosi pahasti väärin. Ei täälläkään pysty ihan mitä tahansa tekemään...

Mutta kuten sanottu, jos joku haluaa sinne suljetulle vielä, niin sitten sitä yksäriä mulle. Kysyn sitten muiden mielipidettä asiaan, yksin en tee mitään päätöksiä mistään. En edes niistä säännöistä.

Nyt tämä poistuu palstalta, koska tällä hetkellä mielentila on sellainen, että tulee sanottua liian pahasti kohta. Enkä halua ketään suututtaa. Yritän purkaa tämän pahan olon nyt jotenkin muuten, en myöskään tuolla suljetulla. Ettei tule sellanen olo, että selän takana puhuisin...

-JennyA-
 
Miksi muuten te jotkut ette halua suljetulle liittyä? Ihan mielenkiinnosta kysyn :) Toki jollakin voi olla syynä ettei halua itsestään jakaa enemmän ja haluaa säilyttää yksityisyyden. Mutta meille sitten jotka haluamme tutustua toisiimme paremmin, tuo suljettu on ihan loistopaikka! :)
 
ld nimen omaan en halua enempää itsestäni jakaa. täällä on kuitenkin niin anonyymi, että koska en aio mitään kuvia muutenkaan laittaa, niin näin on ihan hyvä. lisäksi mä oon kyl koittanu päästä tota kattomaan edes, mutta en kai sit vaan osaa.. ja jotenkin tää on niin tuttu systeemi, mä en halua ventovieraille kuitenkaan ihan koko elämääni näyttää, MINDI on poikkeus kun asutaan samassa kaupungissa, mut senkin kans nähdään ihan livenä et en siihenkää mitää palstaa tartte... ja jotenkin vaan aattelin et täällä oltais oltu loppuun asti myös niiden taustalla lukijoiden kanssa... nythän heidät heivattiin ihan kokonaan pihalle koko jutusta, että jos eivät kerran ole aiemminkaan jutustelleet täällä ni ei sit pääse suljetullekaan... ja kuulostaa niin oudolta ja tiukalta toi jennya:n säätö et ei mua ainakaan enää edes huvita sinne pyrkiäkään... ennemmin mä seurailen täällä taustalla jatkaako jäljelle jääneetkään täällä, vai mitä käy...
ja kun ite aikoinaan uskalsin lähteä tähän mukaan, kerroin varsin avoimesti kaikesta elämääni liittyvästä.. niissä rajoissa kun koin tarpeelliseks. ei tuo suljettu palsta jotenkaan tunnu yhtään sen luotettavammalta taholta kuin tämäkään, netti on aina netti, ja mitä omien kuvien laittamiseen tulee niin feissarinkin kanssa saa olla tosi varovainen...
Tää on mun henkilökohtainen kanta ja oisin todella toivonut et porukka ois jakaantunu vasta sit kun vauvat ois maailmassa.... nyt tästä meni pohja koko hommalta....
 
Painoarvioista: Kannattaa muistaa että ei noi painoarviot läheskään aina pidä edes paikkaansa, suuntaa antaviahan ne kuitenkin on. (mä ainakin luottaisin enemmän siihen kokeneeseen kätilöön kuin ultraan) Ja siitä huolimatta oon tosi kade teille, joilla sellainen on tehty. Itse kärsin täällä epätietoisuudessa, kun en tiedä onko tuolta joku jättiläinen tulossa, joka rikkoo sitten häpyluut ja sfinkterit. :)

naurukohtaukselle onnea matkaan.

( . ) Ei erityistä täällä. Kauheasti toivoisin että jotain tapahtuisi.. Satunnaisesti sukkapuikkokipuja kohdunsuulla ja välillä tuntuu, että pieni painaa kovasti alhaalla. Muuten ei yhtikäs mitään viitteitä mistään.

pihpuu & pieni 36+4
 
Naurukohtauksella onkin jo huomenna jännät paikat! Onnea matkaan.

LD, en vaan koe mitenkään tarpeelliseksi liittyä tässä vaiheessa suljetullu palstalle. Täällä kaksplussalla tulee käytä, kun on toinenkin pino, johon kirjottelen täällä. Alkaa tulla turhan monta foorumia käyttöön, jos käy täällä ja FB:ssä ja sitten vielä jossain. En jaksa seurailla niin montaa foorumia. Ja ehkä on tullut sen verran vähän tänne maaliskuisiin kirjoteltua ja kommentoitua, ettei tämä porukka ole tullut mulle henk.koht. niin läheiseksi, että tuntisin tarvetta lähemmin avautua tai jakaa kokemuksia. Tämä palsta riittää ihan hyvin.

Ihan hauskaa muuten, että mm. Flower on edelleen täällä. Sulla on aina jotain sanottavaa ja jaksat ahkerasti kirjotella. Kiva jos sinäkin LD vielä käy välillä täälläkin. Ja toki kaikki muutkin, en nyt ala tässä kaikkia luetella, jotka on mulle mieleen jääneet...;)

ON:Neuvolassa käyty tänään taas. Kaikki hyvin ja seuraava käynti menee 1,5 viikon päähän. Paino senkun nousee, mutta nouskoon nyt vielä viimeset viikot!

Novelle 36+2
 
On paljon ihmisiä jotka eivät välttämättä tahdo kirjoitella, mutta kokevat tärkeäksi lukea samassa tilanteessa olevien kokemuksia. Nythän heidät kynkäytetään kokonaan huissin kuuseen. Eikö tämän palstan tarkoitus ole juuri tuo vertaistuen saaminen? Eli nyt ne kaikki lukevatmuttaeikirjoittelevat maaliskuun äidit velvoitetaan osallistumaan kirjoitteluun.
Jokainen jakaa omasta itsestään ja elämästään sen verran kun sopivaksi näkee, minä oon avoimesti minä, eikä haittaa vaikka tututkin kävis lukemassa. Mitään en täällä valehtele tai omiani höpise.
JennyA eikö se ole huolestuttavaa jos tämä aihe saa sinut niin pahalle tuulelle että pelkäät sanovasi ilkeästi jollekulle? Eikö tämä nyt kuitenkin ole vaan nettipalsta, eikä tarvitse niin vakavasti ottaa? Eikö aikuiset ihmiset osaa olla asioista eri mieltä asiallisesti, onko todellakin niin että pitäisi kommenteissaan mennä asiattomuuksiin tälläisen pikkuseikan vuoksi?

LD mulle riittää tämä avoin palsta, ja jos joku tuolla "ulkopuolella" haluaa mun juttuja lukea niin toki, enpä nyt kuitenkaan usko olevani niin mielenkiintoinen virtuaalipersoona että ketään jaksaa kiinnostaa.

Oon jo jonkun aikaa kauhulla lukenyt tuota Mitäs nyt-puolta ja tullut siihen tulokseen että äiti-ihmiset ei kyllä penaalin terävämpiä kyniä taida olla...

Onneksi tänne vielä jäi jengiä, eiköpä me sitten jatketa näillä eväillä täällä :hug:
 
flower: Juu mä ainakin ymmärrän sen jos ei halua "koko elämäänsä" jakaa palstalla :) Mitä taustailijoihin tulee, niin suljetulla on pari sellaista jotka ovat tätä seuranneet koko ajan, mutta eräs ei esim. työnsä puolesta ole voinut tänne kirjoittaa. Ja sitten taustailijoita jotka ovat aika vähän tänne kirjoittaneet mutta tosi paljon suljetulle jos eivät ole täällä syystä tai toisesta halunneet kertoa kovinkaan itsestään. Ja JennyAdelina ei tosiaan itse ole noita sääntöjä "laatinut" vaan ollaan kaikki yhdessä niistä keskusteltu :)
Toivottavasti en kuulosta vittumaiselta, ei ainakaan ole tarkoitus! Ymmärrän tosiaan jos jotkut tuntee tän palstan paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja jotkut sitten taas haluaa keskustella enemmän salassa.

Novelle, jep ymmärrettävää tuokin ettei sitä jaksa monella palstalla roikkua :) Ja jos ei koe silleen tarvetta keskustella vapaammin jonkun tietyn porukan kanssa. Kyllä mä ajattelin juu täällä käydä sillon tällön kuulumisia kertomassa :) ja eihän meillä kenelläkään onneks enää kovin kauaa ole aikaa kun vauvat on maailmassa!

Ja ite käyn täällä kattelemassa millä mallilla masuasukkien asiat on, kun kumminkin kiinnostaa teidän tänne jäävienkin kuulumiset :)
 
tiinelli: Tokihan tänne saa kirjoittaa kuka haluaa! Tänne 2+:n palstalle. Ja saada sitä kautta vertaistukea. Tuossa aiemmassa viestissä kerroinkin (kirjotettiin varmaan samaan aikaan viestejä) että juuri näitä taustailijoita on suljetulle tullut jotka eivät tänne halua/voi kirjoittaa.
 
Tulin mä nyt kuitenkin kurkkimaan vielä tännekin...

FA: Ei sinne pääsekään pelkästään rekisteröitymällä. Kun periaatteessa kuka tahansa voi rekisteröityä ja tulla sinne lueskeleen. Siksi noi tunnukset tulee ensin mun hyväksyttäviksi.

JA MITÄÄN SÄÄNTÖJÄ MÄ EN OLE SINNE ITSE KEKSINYT!!!!!!!!! KYSYIN KYLLÄ MUIDENKIN MIELIPITEEN ASIAAN!!!

Nyt häivyn enkä tule enää mieltäni tänne pahoittamaan tämän asian takia. Minut siis löytää tuolta suljetulta ja jos sinne haluaa niin vielä kerran: Laita yksäriä jos yrität rekisteröityä eri nimellä kuin täällä. En hyväksy kuin sellaiset jotka myös täällä ovat ja haluavat tulla tuonne kirjoitteleen. Näihinkin kysyn muiden mielipiteen.
 
no ja mä kun kirjoitin kenttään juuri sen osoitteen mikä sillon oli laitettu tänne, niin se bongaa mut tälle palstalle. eli en osaa käyttää sen enempää.

mä pysyn täällä hamaan tulevaisuuteen, kiitos kauniista sanoistasi novelle :)

jos on niin herkkänahkainen että ei kestä palautetta asiasta, joka muille on tuottanut pahaa mieltä, niin eihän sille sitten mitään voi. Luulis tosiaan et aikuisesta olis kyse..
no, tää on se mun palsta ja tänne jään :)

mä olen kanssa sitä mieltä et jos joku ulkopuolinen käy tiiraileen ja mut tunnistaa näistä jutuista ni siinähän sitten, ehkä se osuu vaan eksän nilkkaan mikä ois ihan oikein ;) muutoin en kans usko olevani mikään kyttäys-kohde :D

et mä oon ollu väsyny koko päivän... ihan käsittämätöntä... just ja just jaksoin tehdä tossa ruokaakaan... kai eilen tuli häärittyä liikaa niin tänää ollu ihan finaalissa... jospa huomenna taas tekis jotai järkevää :)

naurukohtaukselle voimia ja koitapa saada yö nukuttua,huomenna teillä sit on jo pieni käärö :wave:
 
Täälläpä on tänään kuumenneita tunteita! Hassua, että tuo palstailijoiden jakautuminen saa aikaan noinkin voimakkaita tuntemuksia. Mä kuulun siihen joukkoon taustailijoita, jotka ovat lueskelleet palstaa aktiivisesti, mutta kirjoitelleet kovin vähän. Olen saanut pitkin matkaa oivaa vertaistukea omiin olotiloihini, mutta en ole aiemmin rohkaistunut kirjoittelemaan. Täällä keskustelu on mielestäni liikkunut asiallisella tasolla, eikä kenenkään ajatuksia, kokemuksia tai lähtökohtia ole teilattu muiden kirjoittelijoiden voimin. =) Samaa ei voi sanoa kaikista vastaavista palstoista, joita on tullut luettua nyt ja edellisten raskauksien aikana.

Mukavaa, että täällä kuitenkin, kaikesta huolimatta edelleen pörrää porukkaa!

Naurukohtaukselle voimia ja tsemppiä matkaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä kävin tänään lääkärineuvolassa ja onneksi lääkärikin oli sitä mieltä, että ipana on kääntynyt pää alaspäin. Huomenna vielä varmistus ultralla. Muuten kaikki oli kunnossa. Painoa oli tupsahtanut reilusti lisää, vaikkei edes ole turvotusta. :ashamed: No, onpahan ainakin vararavintoa imetyksen ajaksi :p Neuvolan jälkeen on kyllä supistellut aika tasaiseen tahtiin. Taisi sisätutkimus tehdä tehtävänsä.

Väsymys vaivaa täälläkin, edelleen. Vielä pitäisi kasata vauvalle sänky ja vähän korjailla turvakaukalon päällistä. Ehkä huomenna tai ensi viikolla.

Kaupasta löysin tänään harsovaippasetin, jossa oli 10 söpöä kuviollista tai yksiväristä harsoa. En malttanut olla ostamatta, kun harsot olivat meillä aika vähissä ja vain tylsän valkoisia. Eipä silti, hyvin niillä valkoisillakin on pärjätty, ottaen huomioon, mihin niitä käytetään =)

iloista illanjatkoa!

Pikkutalvio ja mönkiäinen 35+2
 
no jopas oli täällä tiukkaa tekstiä. Mulle tuli kanssa mieleen tuosta suljetusta tämän sivun selostuksella 12-v "sala kerho" ei nyt kenellekkään loukkauksena mutta aika napakat säännöt kuka poistetaan milläkin perusteella listalta. No onneksi en sinne itse sinne ole menossa mielestäni jokainen kirjoittelee silloin kun itsestä tuntuu. Itsekkin kuumeiluaikoina olen monesti vain taustaillut sekä lueskellut ja suon sen myös muille. Eniten mua hauskuuttaa se että luuleeko joku oikeesti että näitä hirveän moni lukee joka ei itse ole samassa vaiheessa raskaana?? Mieheni kanssa tuossa naureskeltiinkin että ihan ei kaikki murot taida olla kupissa jos 9kk seuraisi tuntemattomien naisten raskautta ja kiinnostuisi keskusteluista jotka sisältää nännien rasvailuista peräpukamiin asti:LOL:
Ymmärrän kyllä ettei kaikkea tahdo tuoda itsestään julki mutta sittenhän onkin hyvä että jotkut pääsi tuonne "suljetulle" sitten kirjoittelemaan. JennyAdelinalle sen verran että miten itse tulet tänne kertomaan kärkkäästi mielipiteitäsi jos muut eivät niitä omiaan saa tuoda esille. Mielestäni kukaan ei ollut kirjoittanut juurikin sinulle tarkoitetusti mitään tai tahtonut sinua ehdoin tahdoin loukata? Mutta tietysti asiat voi ottaa ihan millä tavalla tahtoo. Mielestäni arvostelut ovat koskeneet kerhoa ja jos tämä sinun luoma kerhosi on niin henkilökohtainen että tutntuu että kritiikki koskee sinua niin kannattaisi vähän hellittää. Ihanaa jos te jotka kaipaatte enemmän yksityisyyttä olette saaneet pystyyn pinon mikä on muilta salattu ja voitte tätä mukaan tuoda enemmän itseänne esille mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että se herätti muissa kummastusta että ensikuu "MEIDÄN KUU " niin porukka on tippunut puoleen.

Naurukohtaus täällä jännitellään sun puolestasi sekä tippalinssissä odottelen tulevia vauva uutisia. :heart: ihanaa..

Tuli mieleen että olis kiva luoda Fb ryhmä vaikka vauvojen synnyttyä minne kaikki halukkaat voisi liittyä. Siellähän keskustelut näkyy vain niille ketkä siihen ryhmään kuuluvat ja jutella voi ihan omana itsenään, sopia tapaamisia yms... Tämä voisi olla ainakin minullekkin sopiva sillä paljon fb:tä käytän olisiko muita tästä innostuneita??

ON: Eilen illalla vähän kipeitä supistuksia mutta ei sellasia millä synnyttämään lähdettäisi. Ensi viikko viellä kun massussa pysyis niin sitten onkin jo laskettu (ensiviikon sunnuntaina, hui) ja 28.pv onkin sitten tää meidän muutto. Sen jälkeen alkaa sitten odottelu koska syntyy :D Miehellä alkaa onneksi 28. pv viikon mittainen loma joten olis aika kiva jos sillon syntyis. onko muiden miehillä tässä lomia tulossa?

Dindei + pikku 38+3
 
Heissan kaikille!
Tässä ilmoittautuu yksi sellainen maaliskuinen mamma joka on käynyt koko raskauden ajan lukemassa teidän kirjoituksia, mutta en ole itse ilmoittautunut mukaan. Niinkuin täällä on mainittukin niin vertaistuki on ollut suunnatonta ja saanut lukea että muillakin on sitä ja tätä vaivaa, ja ihan muutenkin muiden samassa tilassa olevien mietteitä kun ei mulla oo yhtään raskaana olevaa kaveria. En ole lähtenyt mukaan kirjoitteluun kuitenkaan, koska olen ajatellut etten kuitenkaan ole niin aktiivinen, vaikka mitä sen toisaalta olisi ollut väliä...!
Aijon täällä taustalla anonyyminä edelleen lukea teidän kirjoituksia, kai minussa on sitten pientä tirkistelijän vikaa :) no ei vaines.. mutta kyllä teistä kaikista jotka tänne ootte kirjoitelleet, on tullut tietty persoona mun mieliin, on se sitten miten tirkistelyä tahansa.
Haluan toivottaa kaikille jaksamista loppuraskauteen!!=)

Toivoo Inger ja maalismasu 37+4
 
No huh huh mikä meininki täällä on :eek: Itse olin aikeissa liittyä suljetulle puolelle mutta taidmpa jättää väliin, kun on niin salainen paikka. Itse en oman perheeni tietoja/kuvia halua kirjoitella edes suljetulla ja harvoin tännekään ehtinyt kirjoitella, joten minut potkittaisiin sieltä aika nopeasti ulos. Huvittaa kyllä suoraan sanoen tuollaiset noin tiukat säännöt jonkun palstailun suhteen mutta ihan miten tykkäätte, harmi että tässä vaiheessa porukka jakaantui. Odotin sen tapahtuvan vasta vauvojen ollessa jo maailmassa. Olen dindein tekstin kanssa pitkälti samoilla linjoilla.

Täällä voidaan ihan ok. Muutaman kerran on tasapaino pettänyt ja olen jäällä mennyt nurin. Supisteluita seurannut mutta ei mitään sen vakavempaa. Vähän jo väsyttää ja toivoisin, että vauveli jo syntyisi. Eilen oli painoarvio 3400g. Pelottaa, että mikä jätti tästä tulee. Olin itse syntyessäni yi 4kg (3 viikkoa etuajassakin vielä!)

Toivottavasti pian saadaan vauva uutisia :heart:

Itse pysyn ainakin mukana tällä palstalla :) Nyt vain pikainen kirjoitus, kun täytyy mennä jotain syömään.

Marrr ja pikkuinen 38+2
 

Yhteistyössä