Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Lapsigallup,tänne myös tuo 3 on sopiva.vanhin täyttää pian 5v,nuorempi on reilu 2v.

Synnytykseen meno,itse olen jo varautunut lähtemään yksin synnytykseen.Eli meillä mennään päivä kerrallaan.Lapsia tulee joku hoitamaan jos vaan pystyy,jos ei niin sitten menen yksin.
Tietysti haluaisin miehen mukaani,mutta ei muita lapsiakaan voi yksin jättää.Mikäli kaveri syntyy viikolla ja yöllä,niin lastenhoito on hankalaa.Ennemmin viikonloppuna kiitos jos saa toivoa :)


mamskeli ja maha 36+4
 
toivoisin sitten erään asian.... jos ei halua tänne kommentoida jotain niin onko pakko kommentoida ollenkaan... "ei enempää tänne".... voi elämä et voi olla aikuismaista.. vähän niinku tytöt kolmannella luokalla et hei, ei kerrota tolle mut tolle kerrotaan :D supi supi... no hauskuutta tää ainakin tänne tuo, tuleepa elämää tähänki palstaan taas :LOL::LOL:
 
Kamiliya paljon onnea pienestä prinsessasta :heart:

Tästä alkaa ilmeisesti vauva uutisten satelu kun naurukohtaus on myös jo vauvanhaku reissulla. Ihanaa.. Ensi viikko enään tätä kuuta sitten alkaakin jo meidän kuu :heart:
 
Pirteän pakkaspäivän huomenet

Kamilya, valtavasti onnea <3

Tärinä kohdussa on tässä muutamana iltana ollut ja tuntuu pikemminkin vauvanhikalta.

Seuraava vauva uä:ssä rv 6 jo kyselin, et tarvinko uuden lähetteen kun ruvetaan tekeen pikkukakkosta.
Asiaa ajattelen päivittäin, kun tämäkin hoidoilla alulle saatu. välillä pohdin sitten taas taloudellista tilannetta. Tulevaan omaan kotiin, kyl mahtuu kaksi lasta, järjestelykysymys toi tila, kuten talouskin. Mut sitten jos tämä vauva menee sektioon, niin voipi olla, et se jää sitten tähän, koska sitten olen jo 34v kun saa yrittää seuraava ja jos hoidoissa vierähtää taas vuosi, niin pian jo 36 kun saan toisen, jos saan. Ja haluun kuitenkin vielä opiskella ja kehittää uraani eteenpäin. Mut aika näyttää. mä elän aina jo niin kaukana, et jos tämä pikku poika toisi minut elään tässä ja nyt hetkessä.
Toi ikä minua ehkä kuitenkin eniten rassaa, itse olisin halunnut tehdä lapset alle 30v, mut aina ei omat toiveet toteudu. Olen kuitenkin päätynyt toistaiseksi, etten synnytyksen jälkeen ota ehkäisyä, jos nyt kun reitti auki tulisi luomuna yksi, vaikka mahdollisuus pieni onkin. Eli kyl minä sen toisen loppujen lopuksi haluan.
aina olen kuvitellut että minulla on kaksi poikaa.

Kummit Tääl on ollut puhetta aikaisemminkin.... itsellä alkaa huoli nousta, kun ei tiedä ketä pyytäisi. Veljeäni olen ajatellut, mut hänellä jo muutama ja on siskoni lapsenkin, joka siis syntyi juuri.
Kavereissa ei oikein ole sellaista jonka haluisin. Syyt, eivät tunne miestäni (mieheni ei kaveraa omien ystävien kanssa, joten hänen ystävät voi unohtaa)
Kaveri suhteet muuttuu niin elämän tilanteen mukaan. Paras kaverini etäytynyt, kun sen oma lapsi on jo iso ja eri elämän tilanne. Toinen ystäväni taas samanlaisessa tilanteessa, mut ollaan tunnettu vasta vuosi.
Siskollani on samanikäinen ja mieheni ei ole oman siskonsa kanssa tekemisissä. Serkkuni olisi, mut meidänkin välit muuttuneet 7v, kun hänellä isot lapset ja eri elämäntilanne. hassuja selityksiä, mut haluan kummin joka oikeesti on osa lapsen elämää.
Oma kummini muisti minua kerran vuodessa jouluna ja samassa syntymäpäivä muistelut, ei häntä kiinnostanut ikinä mitä minulle kuuluu.
siskoni kummi ei ole pitänyt mitään yhtettä siskooni sen jälkeen kun sisko täytti 6v ja samoiten käynyt veljelleni.
Siis haluan, että kummi touhuaa yhdessä lapseni kanssa ja on kiinnostunut hänen elämästään

Nimiäiset Ollaan päädytty, et halutaan pitää uudessa kodissa ja samalla tupaantuliaiset perheelle. Siis haluan paikalle vain lähiperheen n 20 henkeä.
mut talo valmistuu koska valmistuu, joten päätettiin ilmoittaa nimi rekisteriin ja pidetään kutsut sitten myöhemmin.
Nyt ajattelin ajoissa lähteä suunnitteleen kutsukortia ja ite sen väsätä. Eli kummi asiaa saa vielä pohtia, onneksi.
Nimi onneksi jo löytyy, mut kertoako vasta kesällä vai kertosko kutsuma nimen. Kamalaa kyl sitä vielä yrittää salailla muutama kuukausi, kun nyt jo meinaa lipsahtaa.

synnytys toivon mukaan ensi viikola kun mieskin lomalla ja toivotaan et kaikki menee hyvin äidillä ja vauvalla, sekä isä ei pyörry saliin

Vointini tänään hyvä ja illalla rentoutuun teatteriin, jos vaikka Anne, Ellu ja Vesa sais naurattamalla synnytyksen käyntiin (kummankaa plus vesa)

sane & toivo rv 36+6, huomenna poksuuu!!!!
 
Gorthaur Tosiaan et tainnut ymmärtää pointtia. Asia oli ihan eri eikä kyse ollut herneiden vetämisestä nenään vaan siitä etten yksinkertaisesti jaksanut purnata asiaa. En ymmärrä miten se liittyy siihen että voinko tuoda omaa mielipidettäni asioihin esille jos aikoinani olen kyllästynyt keskustelemaan tietystä aiheesta. Mielenkiintoista että sinä tiedät paremmin sen minkätakia minä olin palstatauolla kuin minä itse. Mutta en jaksa tästä enään kanssasi vääntää kättä jos jäi jotain hampaankoloon voit laittaa yksäriä!

Pakko oli viellä tulla lisäämään että siinä tupakkakeskustelussa arvosteltiin ihmisiä ja niiden toimintaa.Täällä on viimepäivien aikana arvosteltu kerhoa. EI MIELESTÄNI IHMISIÄ?? Minä nään näissä jonkunmoisen eron. Ja kyllä minä voin vastaanottaa kritiikkiä vaikka se minua koskisikin mutta siinä vaiheessa kun kyse ei ollut enään keskustelusta vaan mielipiteitä sinkoili sieltä täältä tuolta ja asia meni yli en jaksanut osallistua enään siihen. Taitaa olla omasta asennoitumisesta moni asia myös kiinni. Jos mailmaan lähtee negatiivisilla eväillä voi olla aivan varma että saa palautteena tätä aivan samaa. Mielipiteensä voi (ja pitääkin) toki tuoda esille mutta se miten asian esittää....
 
Viimeksi muokattu:
Kamilya: Onnea pienestä tytöstä! :flower: Nopea on ollut vauvan maailmaan tulo, ponnistuskin ollut noin lyhyt.

Lapsimäärä: on nyt ainakin ollut mielessä riittävä... Kuitenkin alkanut tuo ehkäisy mietityttämään, että näinkös nuorena sitä sitten tekee lopullisen niitin... Vaikka en nyt todellakaan mitään suurperhettä ole ikinä halunnut, niin eihän sitä silti koskaan tiedä (joku taitaa jo tätä kolmea pitää suurperheenä :D ). Mut sanotaan nyt, että tällä hetkellä tuntuu, ettei enempää meille!

Tärinä: no mun tärinä ei ole kyllä hikkaan verrattavissa, se on kuin semmonen iso porakone kun tuolla jossain raksahommissa käytetään ja kestää ehkä muutaman sekunnin. Mäkään kun en muista että ois ennen ollut, tietenkään ihan satavarma en ole...

Naurukohtauksen uutisia täälläkin odotellaan, aika hienoa, että kohta on taas yksi vauva maailmassa!

Mindi83 34+4
 
Kurkkasin ja on ihan pakko sanoa vielä jotain... Mä tiedän että tää nyt aiheuttaa taas lisää purnaamista, mutta ei voi mitään :/

FATuossa Gorthaurin viestissä kyllä ihan selvästi on, että "lapsia: ei enempää tänne" ja palstasodan kommentti on "No enpä enää tähän tämän enempää kommentoi". Eli en usko että tarkoitti ettei asiaa enempää tänne puhu asiasta. ÄLÄ LUE KAIKKEA TARKOITUKSELLA VÄÄRIN!

Omasta puolestani haluan sanoa, että ei tunnu ollenkaan kivalta, että kaikki syyt vieritetään mun niskoille. Mä en ole missään vaiheessa sanonut, että mä olen se joka päättää ketkä tuolla suljetulla kirjottelee. No voin mä sen täällä sanoa ääneenkin, eli miespuoliset on sieltä suljettu pois, kun meistä suurin osa ei halua mitään synnytyskertomuksia yms. intiimejä asioita käydä läpi miesten kanssa. Eli tuleva isä on valitettavasti jätetty ulkopuolelle. Samoin sitten ne, jotka eivät ole tähänkään asti mitään itsestään kertoilleet, koska ainakin mun mielestä on reilumpaa myös sen "vertaistuen" kannalta, että antaa myös itsestään edes jotain. Eikä pelkästään vaan lue toisten juttuja.

Musta on tosi epäreilua, että mua syytetään koko asiasta, kun tosiaan en niitä päätöksiä tee itse. Säännöt ollaan yhteisesti sovittu.

Ja ihan turha on mulle tulla sanomaan, että ei saa ottaa niin vakavasti kun tää on vaan pelkkä palsta. Miettikääpä pikkuisen omalla kohdallanne "täydelliset", miltä tuntuisi....

ONNEKSI täällä on myös niitä, jotka tulee muakin.

-JennyA & pikkuhäärä 36+5-
 
tuleva isä aha, et ei sit hänkään pääse... ja on sentään kommentoinu hyvinkin henkilökohtasesti tuntojaan... mut on kerran mies ni veke.. kiva.

pah koko palsta.meni maku. Dindei, samaa mieltä sun kans ...

tärinä kohdussa ei todellakaan ole mitään hikkaa. ei. se on IHAN erilaista. just tuo muutaman sekunnin sarjatuli kuvaa hyvin... ehkäpä kysynkin neuvolasta mitä se on , kerran pian sinne oon menossa, voin sitte valaista muita mitä tää terkkari sen tietäis olevan :)

päätä särkee jo monetta päivää.. joo, tiedän et se kuuluu yhdeksi raskausmyrkytyksen oireista, mut mulla ei ole muita oireita paitsi turvotus on hiukan lisääntyny. Epäilen tän johtuvan siitä et on joku nikama-lukko kun tuolla lapaluun takana naksahtaa välillä joku "paikalleen".. no, parasetamolia oon joutunu ottamaan joka päivä, ja tuostakin mainitsen sit terkkarille... jos vaan voisin ni menisin uimaan.... auttais ihan tosi paljon... oonki koittanu kuminauha-jumpalla vetää parina päivänä, mut tietenkää se ihan heti siihen auta.. täytyy ootel tonne neuvolaan ni kai se sitä kautta sitte selkiintyy.........
 
flower kannattaa pyytää neuvolasta verenpainemittari lainaan jos epäilee r.myrkytystä. Meillä on myös lainassa kun paineet lähti kohoomaan ja turvotusta plus kaiken huipuksi mulla oli sillon valkuaista pissassakin. Noh nyt tilannetta seuraillaan. Kannattaa olla tosi tarkkana sen kanssa voi kuulemma edetä hyvinkin nopeasti jos päälle puskee. Toivotaan ettei kuitenkaan olisi.:hug:

Mietin hetken että mistä tärinästä täällä on puhuttu mutta nyt muistinkin että tosiaan esikoisen odotusaikana tuli välillä tuollainen vibra mahassa. Nyt ei ole ollut? Mistähän lie johtuu?

No nyt takas päivä askareisiin..
 
Kamilyalle paljon onnea tytön tylleröstä! :flower::heart: Ihanaa, että oli noin nopea synnytys! :)

Naurukohtauksellekkin onnea prinssistä! :heart::flower: Toivottavasti siellä meni kaikki hyvin... :)

Ei voi kun ihmetellä tätä menoa täällä palstalla nykyään! Ihme ala-aste meininkiä ja koko ajan jonkun pitää puuttua toisten sanomisiin ja kitistä niistä. Tai sitten puuttua suljettuun, mistä ei edes tunnu tietävän juuri mitään vaan vedetään omia johtopäätöksiä muutamista sanoista...
Kovasti tää tuntuu korventavan osan mieltä.
Harmi homma. :/ Nyt kun alkaa tuntumaan, että ei tänne viitsi enää mitään kirjotella/ käydä lukemassa, kun täällä ollaan koko ajan niin negatiivisia ja koko ajan pitää päästä kuittailemaan sanomaan jotain "ilkeää" tuosta suljetusta.
Suljetulle on paljon rennompaa kirjotella, siellä kun meno ei ole tälläistä hiekkalaatikko meininkiä kuin täällä....

Mutta niin, itse aion vielä hetken ainakin koittaa kirjotella molemmille puolille.

Tiitulipiituli 37+3
 
Hauska lukee näitä kommentteja :D Mä itse oon siirtynyt sinne suljetulle, ja oon huomannut, et sinne oon kirjotellut enemmän kun tänne, syytä en tiedä. On se jotenkin helpompi kirjotella perheestään esim likkojen etunimillä, eikä esikoisesta ja kuopuksesta. Ja vaikka toi toinen palsta nyt on perustettu, niin ei se estä tänne päivittämästä kuulumisia.

Ja tosta tulevasta isästä pidettiin ihan gallup, mitä mieltä kukin on, otetaanko mukaan. Itsekkään en välttämättä viittis avautua peräpukamista ja muista jutuista, tuskin ne ketään miestä ees kiinnostais mut vähän tulee juttuja sensuroitua.

Tänään onkin neuvola, katotaan onks hemppa lähteny nousuun ku viimeks oli sata. Ettei vaan alle mee, millon pitäs sit kävästä äitipolilla.

Kamilya: onnea vauvasta! :heart:

t. Peppi ja alien poks 38!
 
Kamiliya Onnea neitokaisesta :flower: ja kyllä minulle seura kelpaa. Meidän talossa on paljon lapsia, mutta lähes kaikki mammat ovat lähteneet töihin ja viimeistään syksyllä lähtee moni.

Tärinästä En ole tainnut huomata mitään tärinää. Pieni kyllä puskee tuota peffaansa niin voimalla, että menee varmaan kohta nahka rikki. Tarkistin lääkäriltä että onko se peffa mikä tonne aina kohoaa ja oli se.

4 pv ja meidänkin pikkuinen on täysiaikainen. Odotan innolla että pääsemme kättärille parin viikon päästä taas ultraan. Munuaisaltaat mietityttää ja samalla näkee pitääkö neuvolalääkärin ja kättärin lääkärin painot samaa linjaa.

Painoarvio Kuinkamonelle on syntynyt pienenpi vauva, kuin mitä arvio on ollut?

Silvia ja viliANNA 36+2
 
Me päädyttiin siihen, että isille on myös muita keskustelupalstoja, esimerkiksi juurikin tämä 2Plus jos haluaa vertaistukea.

Jo nimen Suljettu palsta pitäis kertoa että palsta on tosiaankin suljettu ja tarkoitettu vapaampaan keskusteluun tietyn piirin kesken. Mitä hyötyä siitä olisi jos sinne pääsisi ihan kuka vaan lukemaan kirjottamaan? Ja mä en ymmärrä että mitä väliä sillä on perustettiinko palsta nyt vai sitten vauvojen synnyttyä? Varmasti synnytyksen jälkeenkin täällä olisi taustailijoita jotka haluaa lukea miten meillä menee lasten kanssa ja miten he kehittyvät. Eli miten se sitten olisi eri asia ja oikein taustailijoita kohtaan?

Johonkin vain on vedettävä raja. On olemassa tällaisia yleisiä keskustelupalstoja joita kuka vaan voi lukea ja kuka vaan kirjoittaa. Netissä on paljon tällaisia palstoja. En tajua mikä siinä sitten on niin kauheaa jos jotkut haluavatkin keskustella tutun porukan kanssa enemmän salassa ja enemmän henkilökohtaisista asioistaan. Ihme sota asiasta syttynyt. Jos joitakin ei kiinnosta meidän jutut jotka suljetulla ollaan ja ei halua siellä itsestään kirjottaa niin ookoo.
 
kamiliya tuhannen paljon onnea prinsessasta :heart:. Ihana kun kerroit uutisesi!

dindei kiitos vaan kovasti kehuista, oikeasti näytän aamuisin turvonneelta juopolta, ilman meikkiä. Kuvan otin juurikin siksi kun kerrankin oli meikkiä ja "muka paremmat" vaatteet kun oltiin kauppaan menossa. Minähän vetelen täällä kumpparit jalassa ja toppahousut auki kaiken päivää. Tämä mun tukka on esim. täysi katastrofi kun on niin ohentunut ja kuiva paska.

jennyA ei kannata ottaa niin henk.kohtaisesti näitä juttuja, sinuahan ei ole kukaan suoraan arvostellut, vaan suljettuun palstaan rekisteröitymistä.
Gothaurin kommentti dindeille oli musta tahallinen ilkeä piikki, ja se tuntuu kurjalta.

Minä voin sitten ystävystyä paremminkin vaikka kaikkien kanssa jos joku vaan tahtoo :wave:.

Jännittää miten naurukohtauksen vauvanhakuretki on mennyt, hurjaa että nyt niitä vauvoja alkaa satelemaan!!

Minä ainakin osaltani ajattelin pitää tätä palstaa aktiivisesti hengissä, nytkin pitäisi mennä siivoamaan karsinoita mutta tässä istun koneella laiskottelemassa :D.

Voin myös huolehtia siitä että olen meistä tänne jääneistä se Avoin tapaus, laittelen kuvia jne..
Mua ei ainakaan häiritse se, jos joku ei halua itsestään/elämästään mitään julkaista, muiden ajatuksia on mukava silti lukea.

Eikä häiritse myöskään jos joku mies lukee esim. mun alapääongelmista, oon muutenkin jätkäporukassa kasvanut, ei ne miehet haittaa oikeassakaan elämässä. Samalla tavalla höpötän omiakin asioita miespuolisten kavereideni kanssa.






Tässä pakkaspäivän piristystä mun työkavereista :heart:
 
Minusta hevoset ovat kauniita eläimiä ja kyllä mä menen rekeen, jos on ollut mahdollista. Mutta ikinä mulla ei ole ollut mitään ratsastus intoa. Ala-asteella lähes kaikki muut ratsastivat paitsi minä.
Ja lähes kaikki muut lasketteli paitsi minä. Mä olen aina pelännyt tulla suksilla alas mäkeä. Pulkka riitti minulle.
 
Tiinellille piti tulla sanomaan, että mä en varmaan ole kertonut olevani sulle "ihan pikkasen" kateellinen. Mä haluun kans heppoja :) Meillä oikeastaan oli tuossa pihassa sellanen navettakin, mihin sais tai sitten miehen veljellä olis vielä isompi, uudempi navetta parin kilsan päässä. Mut toistaiseks mun on vaan maltettava mieleni ja tyydyttävä ihailemana toisten heposia. Ehkä sitten joskus...
 
Kamiliya: Onnea pikkuisesta tytsystä :heart:

Naurukohtauksellekin jo etukäteis onnittelut! :heart:

FA:lle onnea avioitumisesta :flower:

Suljetusta sen verran että en aio itse liittyä kun tulee kuitenkin aika harvakseltaan itse kirjoiteltua mtn. Lähen päivittäin käyn kuitenkin juttujanne lukemassa.

Ja hei, relax mammat, ikäväähän se tosiaan on että porukka jakautuu, toivotaan silti että täälä kaikki tulee vauva uutisensa kertomaan. =)

ON: Välillä supistelee tunnin-pari jotain 10min välein, sitte saattaa olla montakin päivää välissä ettei mtn. Yliaikaiskontrolliin varattiin jo aika MA 28.2. (LA:han mulla oli SU 27.2.) ja ilmeisesti sitten tuolla viikolla käynnistetään ellei ole rakas pikkuinen maailmaan saapunut, mitä vähä epäilen että niin käy ettei tämä vielä tällä kuulla maailmaan saavu... Ens viikolla viimeinen neuvola. Parissa viimeisessä neuvolassa on paino lähtenyt laskuun, onneksi, tuota kun oli alkuunsakin jo liikaa :whistle: Mutta toisaalta, ehtiipähän se nyt tässä vielä noustakin uudelleen..

Sasuma ja rakas :kiss: 38+4
 
Täällä alko sit mukavasti. Vessanpönttö hajos!!!
Korjaajaa odotellessa ja koko ajan pissattaa, tietenkin.

No onneksi voi ämpärillä heittää vettä perään, mut silti tää ei ole mukavaa!!!!
Tarvii pitää vaatteetkin päällä, ei voi vaan olla pitkillä kalsareilla :LOL:
tulispa pian.
 
Taas täällä kun poika nukahti päikyille..

Mielestäni on kiva että ihmisillä on omia mielipiteitä ja turhaa kenenkään on niitä vakavissaan ottaa. Vaikka kuka täällä herneitä nenään vetäisikin (minut mukaanlukien) niin eikö ole hienoa että meillä on olemassa ylipäänsä omia mielipiteitä. Minä en ainakaan missään vaiheessa ole kenellekkään tahtonut pahaa mieltä aiheuttaa ja mitä sitten vaikka täällä olisikin välillä "Maaliskuisten mehukerho" pystyssä. :LOL: Eikö raskaana oleville naisilla ole luontaista nuo mielialanvaihtelut ja välillä äkäsyys. Jos kaikkien mielipiteet eivät sovi yksiin omien kanssa niin kyllä oman kantansa saa tuoda esille. En minä ole ainakaan täällä mitään sotaa vaistonnut toki kärkkäitä mielipiteitä ja se nyt on tällästä varsinkin kun anonyymina kirjotellaan. Musta täällä on hyvää porukkaa vaikka välillä joihinkin asioihin kukin kärkkäästi kommentoikin. :flower:

Tiinelli hahahaa tuo turvonnut juoppo kuvaa juurikin minun peiliäni kun sinne kurkkaan :LOL: Mutta onneksi tämäkin aika on rajallinen *omaa vartaloaan odotellessa*
 
BÖÖ!
poks 34+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JennyA: suljettu palsta on mielestäni hyvä juttu, sinne voi kirjoitella sellaisia juttuja mitä tänne yleisesti ei kaikkien nähtäväksi halua. Omasta eilisestä höpinästäni sen verran, että tarkoitin etten vielä ole sinne kirjoitellut mutta tulen kyllä kirjoittelemaan. Minä en ainakaan tuomitse ketään, ajattelin sen palstan vain tulevan sitten kun synnytykset on ohi, mutta nyt se menikin näin ja se siitä. itse pyörin siis molemmilla palstoilla! Äläkä välitä muiden kommenteista, näissä viimehetken hormonimyrskyissä täällä porukka vaan vähän skitsoo :D. Mutta se menee ohi ;). Ja kävin muuten lisäämässä vähän esittelyä itsestäni eilen..

Sukkapuikkokivut: Tiinelli vai kuka se oli joka kysyi multa että missä ne puukoniskukivut tuntui. Ihan kohdunsuulla ne tuntuu, välillä tuntuu niinkuin sormet yrittäis tulla sieltä läpi, välillä sukkapuikolla ja puukolla -tökkimisfiilis. Tuntuu tosi ärsyttävältä..

ON: Jäin sitten saikulle tänään! 5 pv olis vielä ollut töitä jäljellä, mutta kun ei pysty niin ei pysty..palkattomaksi menee mutta menkööt,kun ei vaan tuu mitään..heräsin kolmelta yöllä kun yksi lapsista pissas sänkyynsä ja päätti sitten sen takia herättää koko perheen, niin en sitten saanut nukutuksi sen jälkeen yhtään.Siitä ketutuksesta alkoi jomotukset ja vihlonnat.. Eipä huvittanut lähteä töihin kahdeksaksi!:kieh:
Noita supistuksia on ollut ihan lahjakkaasti päivittäin, maitoa tihkuu joka supistuksella ja kyllä olo on sen verran väsynyt että pitää olla vähän armollinen itselleen. Moni töissä kysyi että miten ihmeessä olen vieläkin työkykyinen, kun viikkoja on kuitenkin näin paljon ja työhän nyt on sitä nosta ja kanna ja kyykkyyn ylös etc.. Joo, eli kävin sitten terkkarilla ronkittavana, halus katsoa kohdunsuun tilanteen kun supistuksista sanoin. Omalääkäri ei tietenkään ollut paikalla joten mua tutki joku 30v mieslekuri joka ei selvästikkään ollut ihan varma mitä tekee ja oli vähän pelokkaan näköinen..Aikansa ronkki ja tunnusteli ja totesi että kohdunsuu kiinni, kaulaa on jäljellä (paljonko????) mutta paikat pehmenneet! sanoin siihen et en kyllä olettanutkaan kohdunsuun auenneen, mun kohdalla se tarkoittaa sitä että kun se alkaa aukeamaan, se sattuu jo niin paljon etten liiku senttiäkään ja olen epiduraalin tarpeessa, eli avautuminen on hyvin hidasta ja aiemmilla kerroilla tarvittu oksitosiinia kun ei meinaa aueta vaikka supparit ois miten kovat! No, hieman tietysti lohdutti se, et paikat sentään pehmenneet, koska on näitä suppareita ja viiltelyjä viikon kestänytkin ihan kokoajan. Eli on ne JOTAIN saaneet aikaan :). Labrassa kävin sitten vielä pissa- ja alapäänäytteet antamassa, labratäti oli hieman ihmeissään valkkarin määrästä ja kysyi onko se kokoajan tuollaista juoksevaa. Sehän tässä yksi ongelma on ollutkin, kun valkkari on tosi märkää ja juoksevaa ja lorisee housuun ja sitten saa aina juosta vessaaan että oliko se vettä vai vuotoa : /. ( Sori yksityiskohtainen selostus...)
Kirjoittelin tosiaan eilen ärtymyksestäni..Mietin sitten sitä vielä ja muistin että samanlainen fiilis on ollut aimmissakin ennen synnytystä! Eli oon ollut tosi itkuherkkä, raivopää,ärtynyt ja haluaisin olla ihan omissa oloissani ilman ketään! Toisaalta kaipaan hirveesti miehen hyvksyntää ja läheisyyttä ja auta armias jos se ei tajua sitä niin tulee heti fiilis et nyt sillä on varmasti joku toinen tai se ei pidä musta enään kun oon norsu :LOL:. Tää on joka raskaus sama juttu.. Ärsyttää vaan itseni kun pitää olla tällainen raivokimppu ja sitten itkee kun kaikki ei mene niinkuin itse haluaa..Kun käyttäytyy kuin 4v..:rolleyes: Onhan tässä tietysti paljon stressitekijöitkin, muutto ja synnytys ja rahahuolet..
Mutta kyllähän tämä tästä vielä sutviutuu ;huomenna pankkiin lainajuttuja hoitaan, sitten pakkaamis- ja muita asunnon suunnittelujuttuja, muutto menee kuinka menee (eipähän tarvi itse kantaa yhtään mitään) ja toivottavasti synnytys olisi muuton jälkeen niin et se mieskin pääsis mukaan!
meillä on muuten myös se samainen ongelma kuin täällä jollain muullakin oli et lastenhoitajat on tosiaan kortilla ja kaukana, neljää lasta ei niin vaan tulekkaan yhtäkkiä joku hoitamaan..Omat sukulaiseni asuvat 150km;n päässä ja kavereilla on omia lapsia eli kovin ei vaihtoehtoja ole..Täytyy miettiä vielä..

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!:hug::flower:

KIKE79 & PIKKUPIENI 34+0!!!
 
JennyA näillä pakkasilla kukaan ei saa olla kateellinen, kävin muutaman karsinan siivoamassa ja heinää kantamassa ja huh huh...
Tämä juttu kun on mulle työ, ehken osaa sillä lailla ajatella että Hip hei mulla on hevosia.
Niitä on aina ollut sen jälkeen kun oon ollut 15-vuotias.
Itsekseni olen ajatellut että ratsastus mielletään rikkaiden harrastukseksi, minä oon edelleen mukana vaikka oon aina ollut köyhä :D. Ekan hevoseni tienasin töillä, ja oikeastaan kaikki muutkin siihen perään. Oon ostanut "huonoja ja hulluja" hevosia joita sitten koulutellut itse.

Oon sitä mieltä että kiva lukee jokatapauksessa kaikkien kirjoituksia, olivat he suljetulla tai ei. Osa meistä ei vaan sinne mene mutta täällähän mekin pysytään loppuun saakka ja ehkäpä sen jälkeenkin vielä ainakin jotain kirjoitellaan =).

Kunhan vaan jätetään ne tahallaan ilkeilyt pois, luulis että siitä tulee sanojalle ja muillekin vaan paha mieli?

Onko teillä millaisia fiiliksiä siitä syntyykö teidän vauvat ennen vai jälkeen lasketun ajan?
Mulla on ihan kutina että meillä mennään yli ja paljon, en tiedä miksi mutta oon koko ajan asennoitunut siihen. Ja kai tämä oireettomuuskin saa sellaisen olon.
Tänään oon ottanu rennommin koko päivän, hiljaksiin siivoillut tallilla ja sisällä.
Keskustaan pitää mennä kanssa käymään kunhan esikoisen taksi on tuonut pojan kotiin ensin.
 
Heippa tytöt,

Suljettupalsta hölötys ja pölötys
Mielestäni TE jotka ette halua itsestänne enempää antaa niin pysykää täällä anonyymeinä!! Jos ei halua antaa itsestään tämän palstan lisäksi enempää niin oma mielipiteeni on selkeästi se ettei kyseinen palsta olekkaan siinä tapauksessa teitä varten. Omasta mielestäni tämä paljon puhuttu "isä" ei ole kuulunut sen erityisemmin tähänkään kerhoon, on kertonut paljon asioita mutta loppujen lopuksi ei mitään, mutta onkos tuo ihme kun nämä tunnot ovat meillä itsellämme, meillä jotka kannamme pieniämme. Korostan että tämä on vain ja ainoastaan oma raaka mielipiteeni. Kaikilla jotka täällä ovat kirjoitelleet on samanlainen oikeus tulla suljetulle palstailemaan jos mieli tekee, se että sinne täytyy aina silloin tällöin kirjoitellakin, on mielestäni oikeudenmukaista kaikille. Jos ei ole mitään sanottavaa sen kummemmin niin miksi sielä palstailisikaan; tämä palsta sopii heille paremmin. Tänne ei kenenkään lukijan tarvitse puumerkkiään jättää!

Tuo oli ihan totta mitä joku kirjoitti täällä että olisi mukava että kaikki pysyisivät täällä kun ovat alun plussaukset ja puolivälin kolituksetkin tänne jo rustanneet. Mutta valitettavasti TE jotka olette täällä kerinneet jo haukkumaan kaikki suljetulle palstalle siirtyneet tai varsinkin kritisoineet kaikkea siihen liittyvää siten että monen mieli on pahoittunut aivan turhaan, TE olette toiminnallanne tehneet tuon jo aivan mahdottomaksi. Mielestäni täällä on ollut huonoa ilmapiiriä paikkapaikoin koko odotuksemme ajan ja anonyymejä on haukuttu elämän eri tilanteista ja siitä kuinka lapsiaan hoitavat jne. Itselläni on maku mennyt jo moneen kertaan tuollaiseen, tällä ikää ei kerta kaikkiaan jaksa enää tuollaista lapsellisuutta.

En ymmärrä -en sitten yhtään- tuota palstan kritisoimista!

Mukavaa loppuodotusta kaikille ja toivon että mekin suljetun palstan odottajat saamme olla tänne yhtä tervetulleita kuin te jotka ette ole vielä siirtyneet suljetulle niin sinne!!

Adalaine rv36+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä