Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Huh, teksti tuli taas plärättyä läpi.

LD: onnea poikalupauksesta! :flower:

GCS1: voi vitsit, mä unohdin sen katsoa, mitäs se vesku siellä toilaili, kastiketta kovasti valmistelee vai? :LOL: Mua ihmetyttää nää sen julkisuus tempaukset, kun luulis sen kuitenkin olevan fiksukin, kun osaa rahaa tehdä, mutta aika utopistisia on nää sen jutut välillä. Sen taitaa saada jostain netistä katsottua, *äkkii kattomaan*

Suljettu palsta: jos ei mikään kauheen hidas ole niin mielellään sinne liityn. Tavallinen vauvapuoli käy ihan yhtälailla, mut toisaalta olis vapaampaa sitten suljetulla tuo juttelu.

tombatar: toi kengänkoko juttu olikin mielenkiintoinen, mulla kun on just tuo 39, eli ei tartte sitä nelikiloistakaan pelätä :D

sitteri: ehdottomasti käyttöön täällä. Mä vein sen kanssa mukaan molemmat vauva-aikana suihkuun.

Vauvan jättäminen yksin: no ihan hetkeksi, en kyllä tiedä miten kuopus vauvaan tulee suhtautumaan (tuleeko mustasukkaisuutta tai muuta ) , mutta esikoinen on jo sen verran vanha että ymmärtää vahtia sen aikaa jos roskia vie tai koiran pikaisesti ulos. Mut en kyllä uskaltais kovin kauas lähteä edes sen itkarin kanssa.

Kasvatus: en minä arvostele kasvatustyylejä, ainakaan ystävien, vaikka ne mun tyylistä eroiskin. Jos jotain oikeen "räikeetä" tulis vastaan, esim. väkivaltaa niin sitten sanoisin ihan suoraan. Niin monta eri kasvatustyyliä kuin vanhempaakin.

Vaunuissa: minäkin vauvan vien mukanani ihan minne vaan, eli tossa tiinellin tallihommissa ei mun mielestä oo mitään erikoista. Hyvinhän se vauva siellä nukkuu ja on lähellä että saa valvottua.

Kotiintuloasu: Tuommonen vähän "gollegetyylinen" puku, housut ja huppari siellä alla sitten body ja sukkikset. Ulkopuku on paksua fleeceä (koko 56), mut voipi olla että joudun se vaihtaan ohkasempaan, jos on kovin lämmintä jo. Sitten siihen tietty lakki ja tossut ja tumput. Itseä on vähän mietittänyt nää ilmat tuolloin, että kovin vaikee on arvioida että minkälaiset vois olla, ei oo kokemusta tän vuodenajan vastasyntyneistä, mutta päätin että otan enempi mukaan ja arvioin sitten sairaalassa.

Painoarvio: viimeksi tosiaan rv 30 (1368g), tänään kysyin terkkarilta niin vielä rv 36 on ultra, varsinaisesti en tiedä onko se "synnytystapa-arvio" virallisesti, viimeksi kun se tehtiin porissa (imukuppi synnytyksen vuoksi ), mutta varmaan nyt ainakin jonkunsortin painoarviota pyydän ihan mielenkiinnosta vaikka vauva varmaan suht samankokoinen on kun nämä edellisetkin.

ON: neuvolakuulumiset

rv 32+4
pissa: puhdas
RR: 111/71
Paino: 60kg (Päästiin uusille kymmen luvuille, +560 viikossa)
Hemppa: 140
Sf: 30
Syke: + (140)
liikkeet: ++ ja RT:ssä

Eli kaikki ihan hyvin täällä, seuraava käynti onkin ystävänpäivänä, meidän kihlajaispäivänä (näin omaperäisesti muuten ) :LOL: :heart:

Täytyypä tässä alkaa valmistautumaan uudelleen lähtöön, esikoista hakemaan. Onko muuten kenelläkään täällä about 7-v poikaa, osais vähän kertoo mistä tuon ikäiset pojat tällä hetkellä diggaa? Ei aavistustakaan ja pitäis joku lahja esikon eskarikaverille keksiä.

Mindi83 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tytöt!

Yksityinen palsta
Mukana ollaan ilman muuta! Se olisikin ihanaa kun nyt ollaan seurailtu toisiamme AJATELKAA melki 9kk, huh että aika rientää.

Nimistä
Molemmille nimet valmiina, mietittiin ne kun täytyi esitietolomakkeelle sairaalaan ne laittaa (hätäkastetta tms varten).

LD
Onnea pojasta! Pojat on ihania :)

Omasta miehestä
Valitettavasti täytyy myöntää että ulkonäkö oli ensimmäinen huomioni, mutta tietysti heti perään tietyt tärkeät asiat jotka meitä yhdisti. Toki ollaan myös erilaisia, joka ollaan todettu tärkeäksi. Kaksi samanlaista jäärää kuin minä ei voi samassa taloudessa asustella :)

Neuvolasta
Itsellä neuvola vasta ensi viikolla, mietityttää että kun ei pääse ultraan enää jos pieni jo kääntynyt rt tilaan, saako terkalta arvion vauvan painosta vai kuinka? Mittasin juuri mahan ympärystän joka oli 100cm aikalailla. Onneksi tukivyö on ollut suurena apuna!

Nyt pihalle pojan kanssa nauttimaan lumisateesta!! <3

A 34+1
 
Liro valitettavasti tuolla meidän neuvolassa ei noita terkkareita ole kovin montaa ja työtä on ilmeisesti ihan riittämiin. Ja olen ajatellut, että kyllä tämän jaksaa - terkkari on siis sijainen ja tällä hetkellä sopimusta on huhtikuulle. Ongelma ei oikeastaan ole varsinaisesti henkilökemioissa vaan ihan yksinkertaisesti siinä, että hän on vastavalmistunut ja on ensimmäisestä kerrasta alkaen kokenut jollakin tavalla uhkaavana sen, että opiskelen kätilöksi ja tiedän omastakin takaa asioita. Ja minä taas itsekin neuvolassa työskennelleenä koen, että hänellä ei ole ammattitaitoa, kun ei esimerkiksi ole kertaakaan kysynyt henkisestä voinnista (taustalla masennusta ja psykologin käyntejä yms) eikä reagoinut esimerkiksi sf-mitan laskuun.. Mutta olen yrittänyt kyllä parhaani. Saahan siellä verenpaineen mitattua ja hemoglobiinin.. :D

Niin ja vielä, musta tuntuu, että nimenomaan tuossa rv 32 tienoilla oli mullakin raskainta ja nyt on jo helpottanut. Kyllä se siitä vaikka välillä (tai koko ajan) tuntuisi hankalaltakin!

Jos multa kysyttäisiin niin synnyttäisin varsin mielelläni vauvan jo rv 36-37. Olen siis noita pieniä ja kasvavia keskosia hoidellut pitkin viime kesää ja syksyä ja jotenkin tottunut siihen, että vauva on PIENI. Tuntuu oudolta, jos oma onkin nelikiloinen!! :D Mutta tulee, kun tulee kuitenkin. Täysaikaisuus olisi ihan hyvä, sitten saa mun puolesta tulla. Eli kotikonstien harjoittaminen aloitetaan meillä kahden viikon päästä lauantaina. :) :ashamed:

Teto meillä odotellaan myös, että saataisiin tyttö hoitoon/yökylään viikonloppuna. Anoppi ottaa kyllä mielellään, mutta pääasiassa viikolla ja me haluttaisiin niin päästä esim leffaan - ongelma on vaan siinä, että viikolla ollaan illalla jo niin väsyneitä että nukahdetaan teatteriin. :D Toivottavasti saatte mukavan vapaaillan!

FA Musta tässä rd:ssa onkin melkein kamalinta (sen jättisuuren vauvan riskin lisäksi) se, ettei ole mitään mahdollisuuksia päästä sairaalasta nopeasti pois. Mä en osaa nukkua siellä ja ahdistaa jo ajatuskin, että pitää nukkua ilman miestä. :)

dindei Oli varmaan melko tuskaisaa murtuneen häpyluun kanssa!! Nyt mua alkoi pelottaa! Toivotaan, että teidän pieni on oikeasti pieni eikä nelikiloinen.

tombatar Hieroja kuulostaa hienolta, vähän kadehdin nyt. :) Toivottavasti saat apua ja helpotusta!

Ihan vähän ON
Tyttö on tänään kotosalla mun kanssa ja on aamun touhuillut piirustusten ja HelloKitty-tietokoneen kanssa. Siivousurakan pitäisi jatkua tänään (mulla alkaa olla tästä siivouksesta sellainen olo, että vauva ei synny ollenkaan ennen kuin olen saanut siivottua koko kämpn paraatikuntoon). Onneksi pian on viikonloppu ja mieskin on kotona.

Muutamana viime yönä vessassa on tullut käytyä tasan 1,5 tunnin välein. Ja eilen musta tuntui, että pieni viihtyi tuolla tosi alhaalla. Ehkä se nyt viimein on ymmärtänyt, että suunta on alas eikä ylöspäin. Ja hengityskin sujuu kohtalaisesti, eilen ei ahdistanut yhtään!

Ihanaa torstaipäivää kaikille,

pihpuu & pieni 34+5
 
Huomaa jo kyllä heti ettei tänään ole liikkumisen kannalta hyvä päivä. Oon pari koneellista pessyt pyykkiä ja ravannut siis tuolla alakerran pyykkituvalla, ja kyllä hengästyttää ja puuskututtaa ja tuntuu että oon ihan finaalissa! Ei voi olla totta.. Toki raskaus vaikuttaa ja se kun painoa tosiaan alkaa olemaan. Mulla on paino jo yli 90 kilon. Nopeessa ajassa tullut vähän yli 12 kiloa niin kai se nyt hengästymiseen ja kuntoon vaikuttaa plus vielä raskaus yleisesti. Hitto mä haluan jo laihduttamaan! Ja haluan mun kunnon takaisin. Vaikka mulla ennen raskauttakin on ollut ylipainoa, niin ei mulla mikään maailman paskin kunto kumminkaan ole ollut. Ja laihdutus oli niin hyvässä vauhdissa kun n. 10 kiloa oli jo lähtenyt ennen kuin tulin raskaaksi.

Kiitos poikaonnitteluista ja kyllä tähän on nyt kerennyt silleen sopeutua :D Kumminkin synnärillä sitten selviää että onkin tyttö :p Mut mitäpä siitä. Onneks oonkin ostellut neutraalin värisiä vaatteita jne :) On mulla kyllä jotkut vuodevaatteet vaaleanpunaisia, sain ne eräältä kaverilta jolla on poikalapsi että on ne silläkin olleet :D Tuttipulloja mulla on vasta yks, ja se on sellainen missä on punainen korkki mutta kuviot on jotain värikkäitä autoja/traktoreita tms. Vaikka sitä toitotetaan että pitäis kasvattaa sukupuolineutraalisti niin ITSE en poikavauvaa täysin vaaleanpunaisiin pukis, mutta kukin tavallaan :) Eipä tarvi nyt ainakaan kastemekon vuorta ja nauhoja muutella, pikkuveli on sillä kastettu viimeks 12 vuotta sitten :) Olin jo kaverin äitiä pyytänyt ompelemaan vaaleanpunaiset nauhat (siis vasta sitten kun vauva on syntynyt ja sukupuoli varma) mut nyt todennäköisesti ei tarvikaan.

KatsuAmsku: Tosi kiva kuulla uutisia! :)

Mitähän Julille ja Aleksille kuuluu? Tulivat mieleen kun eilen luin Kaksplussasta jutun pikkukeskosista :)

Nimi oli tytölle valmiina kutakuinkin. Pojalle on jotenkin vaikeampi keksiä.. Siihen esitietolomakkeeseen kumminkin lätkäsin vaan erään pojan nimen eilen ennen kuin menin neuvolaan, mutten mä sitä varmaan oikeasti halua. Tytön nimeä pohdin enemmän kun luulin tosiaan tuossa vaiheessa että tyttö tulee.

Mulle tuli yks toive synnytyssairaalalle mieleen, että haluaisin avautumisvaiheessa olla ammeessa. Lämmin vesi mulla muutenkin auttaa jos on vaikka selkä kipee, ja rentouttaa. Tai sauna, mut sitä ei synnärillä taida olla :D

Mun kengänkoko on 40-41 :O Mäki toivosin että vauva olis alle neljän kilon. Itse oon ollut jotain 3200g. Pikkuveli tasan 3000g. En mä tiedä vaikuttaako suku mitenkään mut äidin puolella kaikki on olleet vaan vähän päälle 3 kiloa syntyessään, jotkut allekin. Mulla vauva nyt siis n. 2100g eli kai se on ihan normaali näihin viikkoihin. Mä en haluais että vauva vielä syntyy. Tai en mitenkään odota sitä, menis nyt ainakin sinne 38 viikkoon. Ja tonne ei muutenkaan pääse synnyttämään jos ei ole 36 viikkoa täynnä.

Voi hitto taas pitää kohta mennä alas laittaan pyykkejä kuivuun, just kun oon edellisestä portaannoususta selvinnyt :D On tää hommaa..

LD + Pikkunen 33+3
 
kyllä hieroja päivitteli mun jumittuneita lihaksia. kysy ,et miten mä sellaseen kuntoon oon ne saanu :LOL: noh,empä oo hierojalla ennen käynykkää!!! pari kertaa viime kesänä sain hermoratahierontaa...
het varasin uuden ajan! täytyy noi jumikohdat saada pois ennen ku vaavi syntyy.

kyllä mä hepan selkään nousen ihan oman kunnon mukaan. hevosen puolesta voisin varmaan nytki käppäillä maastos,mut tää VALTAVA maha estää. en pääsis alaha sieltä. (mulla siis länkkärisatula)

ulkonäöstä mulla naama taas erittäin hyväkuntonen! ei ees niitä iän ikuisia mustapäitä oo ollu :whistle:

siistimisoperaatio mun oli PAKKO luovuttaa ja antaa rehottaa. :mad: ei enää yksinkertaisesti pystyny! mut het ku maha häviää,kyl karvatki saa kyytiä.

mulla sama homma ku Lirolla syöminen minimissä ja paino vaan nousee! koko ajan kuitenki nälkä. saa parin tunnin välein jääkaapilla jotain olla syömäs,mut mahaan ei mahdu ku se pari leipäpalaa kerralla.

kävelytuoli löytyy,tuli tavarapaketin mukana,minkä huusin huutiksesta. saa sit nähdä tuleeko käytettyy...

ja eiku syömään ;)
 
Dodiih! Nyt on käyty neuvolassa taas katsastelemassa tilannetta. Kauheesti kehuja täl reissulla. Paineet hyvät, pissa puhdas, paino laskenu(joka osottautuikin tosi hyväksi jutuksi) sydänäänet hyvät... Kaikki hyvin :)
Jatkan sit ton ruoan kans samalla linjalla, jos kerta ei haittaa vaikka paino tippuukin. Siis syömällä normaalisti.. Paitsi viikonloppuna meinasin ostaa sipsipussi ja colapullon. :heart:

Neuvolasta lähtiessä alko vauvan pää painaa tosi ikävästi tonne jonnekki lonkkien/lantion väliin ettei kyenny kävelee. Auto yritti päästä parkkeeraamaan ku mä yritin epätoivoisesti siirtyä eestä pois. No kaipa se tietää et TK:n lähellä pyörii sairaita ihmisiä :D

SuzZ + masukki 34+6
 
Heips!

Eilen oli tosiaan äippäpolilla käynti, josta onnistuin myöhästymään 15min, kiitos jyväskylän selkeän julkisen liikenteen.. Käyrää ottivat ja se oli ok, samoin kaikki muukin. Aika pikanen käynti oli, tuntui taas että lääkäreillä oli kiire tai sit se johtui mun myöhästymisestä. Painoarvion antoivat 2550g. Eli just keskikäyrillä menee, ite laskin et olis siis sen 3,5kg laskettuna. Raivotarjonnassa pysyttelee kiltisti edelleen :) Uuden kontrolliajan anoivat vielä viikolle 39+1 eli mulla on toivoa vielä et käynnistäisivät sitten lasketun ajan paikkeilla.

Kävelytuoli meillä oli esikoisella ja oli musta ihan kätevä. Siinä oli sellanen pöytä edessä, niin Sisi ainakin söi monet kerrat maissinaksuja siinä ihmetellessään, eikä päässyt tuhoomaan paikkoja. Se oli sillon lainassa, mut ottaisin varmaan uudestaankin. En tosin mitään menis sellasesta maksamaan :)

Nyt pientä siivousta kun kaveri tulee käymään. Ja esikon hoivaamista, kun aamulla oli kuume noussut.

Jenksu POkS 35+0 ja huomenna poksahtaa vielä oma ikäkin (tosin ilmoitin miehelle että aijon perua synttärit tältä vuodelta)
 
Juu, kirjoitellaan vaan yksityisellä palstalla. Meillä tammikuisilla -08 oli silloin joskus msn-sivuilla oma suljettu palsta ja se oli ihan kiva sivusto. Lasten kasvaessa se kuoli pois, mut tämän porukan kanssa varmaan kestäisi paremmin, kun on huomattavasti aktiivisempaa sakkia.

Kokoarvio yhden kerran on tehty rv 28 ja oli 1100g. Tossa rv 36-37 tehdään sitten uudestaan.

Vauvan jättäminen yksin kyllä mä saatoin käydä viemässä roskapussin tms vauvan ollessa nukkumassa tjn. Vessakäynnit ja muut pikkutoimet tein kyllä ihan yksikseen. Tämän toisen kanssa varmaan oon enemmän lähellä, kun jos vaikka esikoinen on mustis tai toi meitin elukka on sisällä.

Siistiminen enpä ole aikoihin viitsinyt edes vaivautua, syytä kyllä olis. Varpaankynnet oon vaan leikannut, sheivailu on jännyt vähälle. Maha on sen verran ylhäällä, et tekee kipeetä olla kumarassa. Sukkien ja kenkien laittokin on jo melko haastavaa.

Neuvolassa kävin tänään ja on edelleen kaikki ihan ok. Hemppaa ei otettu, kun viimeksi otettiin pari viikkoa sitten ja on ollut koko ajan hyvä. Rr 105/72. Ei turvotusta ja pissa puhdas. Sf 28, rt, sykkeet ja liikkeet ++. Painoo tullut 400g/vko, nyt siis yhteensä 8,7kg tullut. Paremmin tämä raskaus menee kuin ensimmäinen ihan joka suhteessa =)

Pikkujätkä on vaan edelleen kuumeessa. Maanantaiehtoosti nousi, tiistai meni koko päivä kuumeessa. Eilen oli poissa, mutta nousi illalla uudestaan ja nyt on lämpöä taas. Hohhoijaa, vois jo loppua :|

Gorthaur
 
Juu, kirjoitellaan vaan yksityisellä palstalla. Meillä tammikuisilla -08 oli silloin joskus msn-sivuilla oma suljettu palsta ja se oli ihan kiva sivusto. Lasten kasvaessa se kuoli pois, mut tämän porukan kanssa varmaan kestäisi paremmin, kun on huomattavasti aktiivisempaa sakkia.

Kokoarvio yhden kerran on tehty rv 28 ja oli 1100g. Tossa rv 36-37 tehdään sitten uudestaan.

Vauvan jättäminen yksin kyllä mä saatoin käydä viemässä roskapussin tms vauvan ollessa nukkumassa tjn. Vessakäynnit ja muut pikkutoimet tein kyllä ihan yksikseen. Tämän toisen kanssa varmaan oon enemmän lähellä, kun jos vaikka esikoinen on mustis tai toi meitin elukka on sisällä.

Siistiminen enpä ole aikoihin viitsinyt edes vaivautua, syytä kyllä olis. Varpaankynnet oon vaan leikannut, sheivailu on jännyt vähälle. Maha on sen verran ylhäällä, et tekee kipeetä olla kumarassa. Sukkien ja kenkien laittokin on jo melko haastavaa.

Neuvolassa kävin tänään ja on edelleen kaikki ihan ok. Hemppaa ei otettu, kun viimeksi otettiin pari viikkoa sitten ja on ollut koko ajan hyvä. Rr 105/72. Ei turvotusta ja pissa puhdas. Sf 28, rt, sykkeet ja liikkeet ++. Painoo tullut 400g/vko, nyt siis yhteensä 8,7kg tullut. Paremmin tämä raskaus menee kuin ensimmäinen ihan joka suhteessa =)

Pikkujätkä on vaan edelleen kuumeessa. Maanantaiehtoosti nousi, tiistai meni koko päivä kuumeessa. Eilen oli poissa, mutta nousi illalla uudestaan ja nyt on lämpöä taas. Hohhoijaa, vois jo loppua :|

Gorthaur ja Hemmo 32+5
 
pihpuu , RD ja sairaalassa olo no eihän se tietenkään KIVAA ole siellä joutua olemaan, mutta koitetaan kääntää siitäkin asiasta ne positiiviset puolet :) vauvan vuoksi olen valmis kyllä, ja kun sen näin hyvissä ajoin tietää, ei tule yllätyksenä sitten. levollisin mielin menen koitokseen joka tapauksessa, miestä ja lapsia tietenkin järjetön kaipuu siellä maatessa.... mutta voiko sitä murehtimalla muuksi muuttaa... ei...
Itse sain kuulla vielä tuolta hoitajalta joka soitti, että kerran mulla on nää arvot olleet niin hyviä, niin varmasti saan vauvan heti viereen, ja pitää siinä myös.. jos taas joutuu vauva sokeritippaan, se tarkoittaa sitä et vauva menee hoitoon toiseen paikkaan... no,nyt kun senkin tietää niin mitäs siitäkään panikoimaan. hoitohenkilökunta tietää varmasti mitä tekee.
Ja kysehän kuitenkin VAIN kahdesta-kolmesta päivästä,sitä kun voi joillain mennä kauemminkin... ja kuinka juhlalta tuntuukaan päästä omaan kotiin,oman rakkaan/rakkaiden viereen, omaan sänkyyn :) TSEMPATAAN SIIS !!!

mindi ja keskisestä ohjelma kännissä tais olla.... katos ruutu.fi. :D ......varsinaista....
 
Flower: joo kattosin, ei hyvää päivää sentään :D Eipä taida kaikella sillä rahallakaan onnea voida ostaa, no onneksi naapurit sentäs välittää :D Vähän alkoi säälittämään...

teto: kiitoksia, hei toi lego voiskin olla ihan hyvä. Mulle toi gormit ei sano kyllä yhtikäs mitään :) Kattelin noita lego paketteja netistä ja näköjään on tuollaisia ihan pieniä paketteja, jotain ötököitä saa tehtyä tai jotain, niin vaikka pari semmosta kaupasta kun hakee ja mellejä niin varmaan on ihan hyvä lahja. Ei yhtään oo tietoa mitä tällä pojalla on, mutta ei kai niitä voi koskaan liikaakaan olla :)
 
Liro muakaan ei enää yhtään huvita tämä olo! Tänään meinas itku tulla, kun puin pihavaatteita päälle.. :( En vain voi tälle mitään, etten nauti tästä jatkuvasta ähinästä, puhinasta ja lyllertämisestä (säryistä, vaivoista ja krempoista puhumattakaan!). Eikä kaikkien ole pakko nauttia näistä loppumetreistä, helppo niiden on puhua, jotka ovat hyvässä kunnossa loppuun asti. Eikä tässä oo kyse siitä, kuka saa kirkkaiman äitikruunun sitten kärsittyään eniten ja valittamatta :D Mä luulin tossa alkuraskaudessa, että mä jaksan tämän ja oon tyynen rauhallinen vaivoineni, mutta toisin kävi. Ja helppohan niin oli kuvitella, kun esikoisen odotusaika oli fyysisesti tosi helppo.

Suljettu palsta kiinnostaa myöskin kovasti, jos joku jaksaa sellaisen pistää pystyyn.

KatsuAmskun kuulumisia oli kiva taas lukea :) :heart:

Painoarvion (tai useamman) oon saanut kummassakin raskaudessa, mutta kukaan ei ole missään vaiheessa arvuutellut mahdollista syntymäpainoa (vielä).

Pissanäytteen antaminen on mulla välillä hankalaa.. :D Ei muuten, mutta joskus pipari ruiskii ihan miten sattuu, vaikka kuinka tälläisin itseni hyvin purkille :D Näenkin vielä joten kuten purkin, mutta aina kun pitää antaa näyte, niin eiköhän multa tuu joku reisipissa... :rolleyes:

( . )
Tosiaan otti kyllä taas niin kovaa aivoon tämä lyllertäjän olotila. Ihan hirvee työ saada ittensä pojan kanssa pihalle. Oksennus meinaa tulla kun kumartelee ja henki loppuu.. Huoh! Toivon tosiaan, ettei tää menis järjettömästi yli 40 viikon.. Mä en nimittäin enää jaksa...

GCS15 & Batman rv 35+2
 
ah tätä ihanuutta. mulla lapset kokkaa munakasta köökis ja jälkkäriks aikovat tehä köyhiä ritareita. ja mamma vaan surffaa netis ;)

mä kans tuttavan luona katoin keskisen sönkötystä ruutu.fi:ltä ja rupes ihan nolottaan sen puolesta. eikö helvetissä voinu sen aikaa pysyä pullosta erossa?!?!? no,mut sillä onki ollu niit ongelmii ennenki...

Mindi mun poika tykkää vieläki rakenella lego tecnicsejä. nyt on vaan niit vaativampia. sillon aikasemmin ostin sellasii pienii ja helppoi rakennettavii...
 
POKS 32+0 =)

Olo ihan jees, vatsa aavistuksen laskenut ja hengittäminen helpompaa kuin viime vklla. Pari kunnon supparia tullut, mutta luulen että huhtikuun puolelle mennään ennen kuin tyttö tämän maailman näkee...

kike79 & pikkupieni 32+0
 
Suljetulle palstalle minäkin haluan mukaan!

LD:lle onnittelut poikalupauksesta. Mun yhdelle tutulle oli joka ultrassa sanottu tulevan tyttö, mutta poika oli syntynyt :)

Siistimistä olen peilin avulla yrittänyt, mutta todella hankalaa hommaa. Ihokin ärtyy herkemmin kuin ennen, joten taitaa siistimiset jäädä vähäksi aikaa.

Pissanäytteen antaminen on vaativa laji minullekkin :LOL:

Tänään oli neuvola ja paino noussut yli kilon viikossa! Turvotusta epäili syyksi. Muuten kaikki ok. Ensi viikolla uudelleen.

Peppioliina rv 36+6
 
Taaskaan en ennätä paljoa kirjotella... jos sitten huomenna. :whistle:

Suljettu palstailu kiinnostaa täälläkin! :)

LD onnittelut poikalupauksesta. Pojat on ihania! :heart:

Katsuamsku Ihana mies sulla! Ihan herkistyin, kun luin sun jutun... Voin vaan kuvitella, kuinka sinä herkistyit! :)

Parturissa kävin tänään. Leikkasin vähän uuteen malliin hiuksia ja kohta aion laittaa värin päähän.
Mies on luvannu leikata ja lakata mun varpaan kynnet... Vähän saa piristystä tähän ulkonäköön! :)

Nyt hiustenvärjäys kutsuu!
Tiitulipiituli 35+3
 
virhe syödä köyhiä ritareita. nyt närästää ja kunnolla :x ja kaiken lisäksi vaavi painaa taas palleaa niin,ettei istumaan pysty!

loppus jo tuo hemmetin lumisade. en tykkää yhtään! taas joutu kolalla tekemään polun pihaan,et koira pääsee tarpeilleen. se ku on niin pieni,et pikkusen päälakee näkys tuolta lumen keskeltä.

nyt on valivalia vaan :ashamed:
huomenna parempi mieli,ku saa koiranpennun kotiin...

*muoks*
en voi sille mitään,mut joka kerran luen ton suljetulle palstalle tekstin SULJETULLE OSASTOLLE
 
Viimeksi muokattu:
närästää..... en oo nukkunut sitten puolen yön jälkeen yhtään... uuuujeijjj... tulee loistokas päivä.... kello lähenee siis jo puolta viittä.... |O en tiedä mistä tää järjetön närde ilmaantu, lääkettä napsinut ja koittanut juoda vettä ja yritin jopa raejuustolla... oispa piimää..... saa mies kyllä aamulla hakee sitä....
istuminen on ainoa vaihtoehto, siispä oon nojatuolissa koittanut aluks kattoa leffoja, nyt pelailin naamakirjassa farmia... tän kirjoitan ja yritän taas saada unta... olo on kuin krapulassa... mut vieläkään ei kiukuta :D oon päättänyt et siihen en alennnu ;) nukun sit kun se onnistuu, kiukkuumalla lähtis ne vähäisetkin unen rippeet...

mukavaa perjantaita, ja alkavaa viikonloppua :wave:
 
LD Mä olen miettinyt millainen mun reaktio on, jos 28pv lääkäri sanoo ultrassa, että täällä o poika :whistle: Baba on varmasti onnessaan (vaikka hänelle kelpaa kumpi vain), mutta mun pitäis alkaa siivoamaan tuota vaatekaappia. Missä onneksi suurin osa vaatteista o poikamaisia tai neutraaleja. Eikä noi tyttömäiset ostokset ole niin kamalan kalliita, ku ne o alesta ostettuja. Laskin että saan just ja just ellokselta ostettut vaatteet siinä vaiheessa vielä palauttaa, jos sukupuoli vaihtuu sitten ultrassa :saint:

Mulla on olo ollut taas tosi hyvä. Kun ei kauheasti mitään tee, niin ei supistele... Vauva oli tossa päivän tosi rauhallinen ja yöllä silloin mietin että onkohan kaikki ok. Aamulla sitten liikkui taas reippaasti ja eilein illalla koko maha heilui ku pikkuinen tuolla myllersi.

pissanäyte Mä olen ylipainoisena tottunut antamaan sen sokkona, joten ei ole nytkään mitään ongelmaa.
Sama ku on tottunut vuosien varrella että mahaa on, niin varmaan sen takia tää mun olo ei ole niin kamala ku teillä hoikemmilla. Mutta odotan kevättä, että kohtu alkaa palautumaan. En mä tosin näin kömpelö ollut isoimmillaanikaan. On toi vatsa tiellä, kun pitää nostaa jotain lattialta.

Eilinen meni osittain siipan kotona. Oli varmaan tosi onnellinen, ku mä kyselin että tarviitko tätä ja tätä :saint: Ne tavarat päätyivät tänne mun luo sitten. Eli kävin rosvoamassa :whistle:

Kengän koko on mulla 43 ja taitaa mulla olla myös leveä lantio. Sen näkee sitten kun menen lääkäriin.

Meillä ei saa neulasta mitään esitieto lomaketta tai vastaavaa. Ei mitään minne ilmoitetaan synnytys toiveista tai lapsen nimistä. Mun pitäis varata aika kättärille, että pääsemme tutustumaan. Voi olla että sen saa sieltä sitten.

Silvia ja viliANNA 34+3
 
Silvia Logo ja LD mullahan muuttui viikon sisällä sukupuoli :D Yks perjantai se oli tyttö, kun pojan sukuelimiä ei näkynyt. Sitten jo seuraavana tiistaina se olikin poika ja kassit heilui :D Eikä tästä oo kuin 2-3 viikkoa. Jotenkin olin niin varma koko raskauden ajan, että siellä on tyttö. Ei "poikalupaus" tietenkään harmita, mutta pitää oikeasti nyt vain säätää omat anturinsa, ettei pallit ole täysi ylläri :)

Näin kuitenkin viimeyönä unta, että synnytin pienen tytön jonka paino oli välillä 3333g ja välillä taas 5555g, kunnes se sitten varmistui 3333g:ksi ja pituus 48,5 cm. Tytöllä oli tukkaakin päässä ja se oli niin ihana :heart: Olin synnyttänyt juuri ja mahdottoman onnellinen! Vitsit, ku nää loppuviikot menis nopeesti.. Oli meinaan niin ihana vauvauni.. :) Näitä vauvaunia en ollutkaan nähnyt hetkeen..

( . )

Tänään parturi!!! Iso jei sen kunniaksi!!! Yökin meni kivasti ja olo suhteellisen ok (vielä). Eilen oli kyllä kipeä kaikesta touhaamisesta.

Ajattelin tästä kipaista suihkuun pesemään pötsin :) Lupaisin esikoiselle, että hommaan viikonlopun aikana jostain sormivärit ja se saa maalata mun masun. Sitten otetaan siitä valokuva :D

GCS & Batman rv 35+3
 
siinä olis sitten yhteensä viiden tunnin yöunet takana ja nekin pätkinä :D tää mamma vaan oli niin nälkäinen et oli pakko nousta keittämään puuroa, mä en pysty koskaan nukkumaan jos mulla tulee nälkä.. :D nyt on syöty ja vedän sitte päivällä piiiiiiiiiiiitkät päiväunet paikkaamaan menetettyä yötä :)

kengän koko ja mulla siis 40, ja aiemmin synnytystapa-arvioissa todettu että on ihan synnyttäjän lantio :) molemmat lapset olleet liki nelikiloisia joten mahtunee tämä kolmaskin ;)

aiemmin synnyttäneet: konjakki-gallup :D elikäs kuinkas moni teistä aiemmin synnyttäneistä on vielä saanut konu-paukun synnytyksen jälkeen hoitajilta ?????
Mä sain esikoisesta :D täytyy sanoa et ei ihan ekana se tullut mieleen et mitähän hei ottais, mut hyvinhän tuo ales meni ;) lisäksi kun oli yöaika, sain omaan huoneeseen päästyä konjakin lisäksi teetä ja voileipiä... siitä oli taivaallista käydä nukkumaan!!!!
Tosin aikaakin tuosta on se yli 10 vuotta, että tänä päivänä tuskin missään saa enää antaakaan?? kyllä se ainakin verenkierrolle hyvää tekee, ja rauhoittaakin, et en kyllä pitäis pahana jos tilkan sais vielä nykyisinkin.

lapsen jättäminen yksin aika lailla samoilla linjoilla kaikkien muiden kanssa... itkuhälytintä ei koskaan ole ollu, eksä oli aina sitä mieltä et turha kapistus. no sithän sitä ei tarvii jos se kerran sitä mieltä on. :kieh:
mut jätin kans samalla tavoin jos vein roskat tms pikaisesti..
kerran olin lasten kanssa pyykkituvalla, jonne piti mennä ulkokautta. sen että menin laittamaan siihen ulkonarulle pyykkikoria, esikoinen länttäsi oven kiinni, no kiva.... siellähän se pienempi taapero istui avaimet kädessä! miten ne sille oli edes joutuneet???? sit tuli kiiru koska ei ollu edes kännykkä mukana!
juoksin naapuriovia rimputtelemaan, ja onneks yks sattuikin olemaan kotona ja tuli omalla avaimellaan avaamaan... siitä lähtien oon pitänyt kaulanauhassa avaimet, ja puhelimen otan mukaan vaikka menisin postilaatikolle... koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu :)

ihanan näkönen aamu, aurinko paistaa ja vois ihan kuvitella et on kesä! no, pian sekin tulee, tää taitaa se viimeinen talvikuukausi virallisesti olla... ihana ajatella vaunulenkkejä leppoisissa kesäaamuissa :) näin aamuihmisenä sitä ehtii kyllä tekemään puoleen päivään mennessä jo kaikki kotityötkin että pääsee lasten kanssa rantsuun iltapäivän auringon lämpöön....... :)
 
Onnittelut LD poikalupauksesta!! Mua nauratti sun tekstis kun yks on ihan että ´haloo siellä kellui pallit´:LOL:

sheivaamisesta viime viikolla oli eka kerta kun ei enää voinut litistää mahaa pois tieltä ja sekös harmitti :( Pyysin sitten miestä apuun koska mä en ihan periaatteesta millään puskalla kulje:x

Mies lakkas myös mun varpaankynnet viime viikolla :D Lopputulos oli oikein mainio noin ensikertalaiseksi :D Oli ainakin koko kynsi täynnä lakkaa ettei jääny vajaaks :D

kengän koko on mulla 38-39 ja lantioni on sanottu olevan ahdas. Eli ei synnyttäjän lantio.

katsuamsku Ihana mies sinulla:heart: Paljon onnea jatkoon,kohta pääsette jo kotiin :)

painoarvioita olen saanut useita. Diabeteksen vuoksi tietenkin. Nyt oli viimeksi rv 32 arvio 2,2kiloa. Syntymäpainoa ei ole kukaan koskaa arvaillut. Nyt menen 15.pvä taas niin tekevät taas arvion.

ON Hyvin nukuttu yö takana :D Menin nukkumaan joskus puolilta öin ja heräsin vasta puoli 9,toki kävin vessassa ja heräilin mutta lonkat ei särkeny oikeestaan ollenkaan ja olo oli muutenkin ihan seesteinen :) Nää antaa hurjasti toivoa tällaset yöt ettei joka yö ole sitä karseeta kipua ja särkyä:kieh:
Muuten olo on kyllä aikamoinen :( PAhoinvointia on tosiaan nyt joka päivä,enemmän ja vähemmän ja se ärsyttää ihan suunnattomasti. Samaten jotenkin kyllästynyt koko oloon,peiliin kattominen rupee vaan kyrsimään ja mieskin on sillä linjalla että ´miks ihmeessä sä nyt jo haluat siitä mahasta eroon´:kieh: Saatana että mua ärsyttää kun se ite on ihan paniikissa kun vauvan syntymä on jo melkein ovella ja sitten kun mä ajattelen ääneen että ´pitäskö heilutella peittoja tai pestä seiniä että sais jotain kohdunsuulla tapahtumaan´niin ukko on heti että ´ei missään nimessä,ei ole vauva aika vielä´|O Mä todella toivon että joku päivä joku keksii sellaisen mekanismin millä miehet saisi edes pienen tuntuman siitä miltä tuntuu olla raskaana. Siis sekä hyvässä että pahassa. Just mietin miehen kanssa yks päivä että miehillä ei ole mitään sellaista kiputilaa mitä voisi verrata synnytyskipuun,synnyttämättömille naisille voi sanoa ett' se on menkkakivut potenssiin tuhat mutta miehille ei voi sanoa mitään.
Mulla on taas vähä huono päivä,meillä oli kinaa illalla miehen kanssa :( Haistakoot ukot kukkasen!!!!-päivä on mulla tänään. Lapsetkin natisee ja kitisee koko ajan|O esikoisen synttäreitä vietetään huomenna ja sunnuntaina joten hellan ja imurin varressa menee tää viikonloppu.
Nyt menen pohtimaan mistähän alottais,kurkku on aikamoisen kipee :(

-Raivotar ja Poikani 34+4-

ps Tää on se päivä kun kuopus syntyi :) Mä taidan rikkoa enkat tällä kertaa jos huomiselle asti selvitään ja miksi ei selvittäis :)
 
Huomenta...

Flower Again: En mä ottanu sitä sun kommenttia käskynä (siis siitä synnärille lähdöstä), ei huolta :)

Lasten yksinjättämisestä: Kyllä meillä esikoinen jää yksin, esim. siksi aikaa kun vien pyykit ulos kuivumaan. Toki se omakotitalossa on vähän eri asia, ainakin viime kesänä tuo veti kumpparit jalkaan tuli perässä :D Ja meillä vauva nukkuu kyllä sekä ulkona että sisällä yksin, itkyhälytin on sitä varten otettu käyttöön. Ja nyt varsinkin kun tuon esikoisen kans joutuu kuitenkin touhuamaan vaikka toinen nukkuukin...

GCS15: Mäkin näin viime yönä unta tästä vauvasta :) Oli muuten ensimmäinen vauvaan liittyvä uni tän raskauden aikana. Havahduin jossain vaiheessa siihen, että missäs se vauva on kun ei oo vieressä...

( . ) Viime yö oli taas ihan p......stä :( Ensin en saanut nukuttua, torkahtelin pikku pätkiä ja sit kun nukahdin vihdoin, niin sit heräsin taas tähän hirveeseen kipuun. Mahaa ja selkää polttaa ihan kauheesti... Eikä tuo kipu oikein meinaa hellittää, täytyy vähän seurailla kellosta tuota väliä. Taas on ihan sellanen olo, ku oli sillon ku esikoisen synnytys käynnisty. Siis vauvahan on mulla jo tosi alhaalla, painaa ihan tolkuttomasti jossain tuolla luiden välissä ja vessassa joutuu juoksemaan puolen tunnin välein...

Suljetusta palstasta: Mä tutkin asiaa. Katon kuin vaikea se olis tehdä johonkin ihan muualle ku tänne sivuille. Mulla kun ainakin nää sivut temppuilee tosi paljon, on tosi hitaat. Noi esikoisen ryhmän sivut on ollu hyvät, toimii suhteelisen luotettavasti ja on ollu helpot käyttää...

Muoks vielä...
FA Muistaakseni meille tarjottiin konjakit, mut jäi juomatta... Kahvit ja leivokset teki kauppansa, samoin omppumehu. Tuolla Kokkolassa näyttivät kans tarjoavan kahvia, mehua skoolattavaksi ja jotain leivoksia....

LD:lle onnittelut poikalupauksesta :) Voi kun mekin olis saatu edes jonkinlaista vinkkiä siitä kumpi on tulossa.

Mun pitäis vielä lähteä käymään tuolla naapurikaupungissa vaihtamassa tuo body jonka ostin toissapäivänä. Huomasin nimittäin, et siinä on hälyttimen kohdalla reikä, josta kangas purkautuu. Kaipa nuo vaihtaa sen, tai sit saavat kyllä pudottaa hintaa vielä tuosta ale-hinnasta.... Jos ei, niin sit voisivat palauttaa mun rahat, kun mitäs mä rikkinäisellä vaatteella teen... Jos ostais sit samalla tuonne sairaalakassiin vähän eväitä ja kylppäriin uudet saippuat & shampoot, kun tällä hetkellä ainoat on kassissa...

Nyt aamukahville ja pötkölleen katteleen eilinen Idols...

-JennyA & pikkuhäärä 34+6-
Huomenna poksuu =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä