Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

HUomenta! Hyvin nukuttu yö takana. Kauheen vaihtelevaa, mut veikkaan et toi neuvolakäynti toi vähän mielenrauhaa :heart:

Eipä tässä ihmeitä. Aamupuuroa vetelen nassuun ja kohta haen kupin tuoretta kahvia. Pihalla on satanut lunta ainaki 30cm ja mies lähtee suoraa töistä anopin luo. Mä oon kohta jumissa omassa talossa ku en kykene tekee lumitöitä :(

SuzZ + masukki 35+0 POXxxXX POxxXX :heart:
 
GCS15 Tuo masun maalaus kuulostaa super hauskalta... eli meille sitten heti tietty kuvaa!!! :D

RD JA sairaalassaolo Tästähän oli juuri vähän aikaa sitten puhettakin. Mulle tosiaan molempien lasten jälkeen sanottu että tasan 2vrk on laitoksella vähintään oltava koska tuon ajan seurataan vauvan sokereita. Ei kuulosta pitkältä ajalta mutta kakkosen jälkeen se oli mulle ikuisuus ja kaipuu kotiin ihan hirvittävä. Nyt oon koittanut asennoistua jo etukäteen siihen että siellä ollaan ja pysytään. :D

Ultrassa luvattu sukupuoli Monien tytöt täälläkin muuttuneet näköjään pojiksi ja paljon tätä kuulee muutoinkin. Meillehän rakenneultrassa sanottiin että tyttö olisi, mutta itse en usko siihen millään kun oma tunne pojasta on niin kovin vahva! Odotan että jos myöhemmin ultrassa vielä saisi toisen arvion tuosta, mutta viime kerralla tämä meidän siveyden sipuli peitto jalkovälinsä täysin, joten jännityksessä eletään edelleen. :D

Närästys pahenee vaan pahenemistaan. Rennietä ja antepsinia kuluu paljon... Öisin heräilen minäkin närästykseen yms. Jospa ensiviikolla kysyis lääkäriltä vielä jotain toista närästyslääkettä. Vaikka maha tuntuu ja näyttää roikkuvan alhaalla, on vauva ilmeisesti vielä niin ylhäällä että aiheuttaa tuon närästyksen.

Sokerit Täällä pomppii taas miten sattuu... vähän jänskää mitä lääkäri niistäkin viikon päästä sitten meinaa.

( . ) Täällä TAAS herätty tähän päivää ennen 7 aamulla. Oma kroppa ei tohon vaan totu kun aiemmin lapset nukkuneet kiltisti 8-9 väliin. Lisäksi tuolle meidän pojalle iskenyt ihan mieletön UHMA ihan parin päivän aikana... Edellispäivänä hermostui kun lähdettiin kaupoilta kotiin ja 20min automatkan ajan huusi pää punaisena. Ja syytä tähän en keksinyt. Eilen sai raivarit kun joutui åpukemaan vaatteet päällensä ennen ulos menoa ja tänään aamulla karjui yli tunnin ja jälleen kerran niin että syy jäi selviämättä.
Meillä tytöllä ei oikein missään vaiheessa ole uhmaa ollut (tai sitten se on ollut jotain SUPER lievää), joten nyt on ihan "järkyttynyt" kun meidän pieni poika muokkautuu vähän väliä pikku hirviöksi. :O

Viikonloppukin taitaa mennä taas "huomaamatta" ohi... Mies menee huomenna illaksi ja yöksi töihin... mulla menee aina kaikki pasmat sekaisin tälläisistä ylimääräisistä työjutuista ja kauhistuttaa kun joudun nukkumaan yön yksin. Muutenkin nukkuu huonosti niin sitten vielä huonommin kun se toinen puuttuu siitä vierestä...

Liro ja papunen 32+5
 
Tervehdys :wave:

Tässä on taas tullut taukoiltua palstailusta kun mies on vallannut koneen taas...sen verran olen ehtinyt tässä käymään että oon lukenut kyllä juttunne, mutta aikaa kirjoitteluun ei ole ollut... :kieh:
Kovasti on taas juttua tullut...mistäs sitä alottaisi...

Suljetusta palstasta: mukaan haluan minäkin ja ehdottomasti!!! :D Kivaa olisi jatkaa jutustelua pidempäänkin teidän kanssanne ja useinhan nämä ketjut hiljenevät, mutta uskoisin että me saadaan pidettyä juttua yllä niinkuin tähänkin asti =)

LD:lle onnea poikalupauksesta! :flower: Kyllä pojat on ihania, niinkuin varmasti tytötkin!! :D Kestää tietty hieman suhtautua asiaan, jos äkisti saa tietää, kuten sinä juuri sait, ja on tottunut miettimään lasta tyttönä =)

flower sulla alkaakin olemaan jännät ajat lähellä...vauva vai häät ;) kumpihan ehtii ekana =) ...ihania asioita toki molemmat!

Tiinelli eiku vauva vaan mukaan talleille ja kentälle...ajatelkoot muut mitä ajattelee. Helpompihan sun on vauvaa pitää silmällä kun otat aina lähettyville =) Kuulostaa niin ihanilta nuo sun hevoskuviot että käy ihan kateeksi! Ja pianhan se maha siitä lähtee tieltä pois niin pääset taas nauttimaan kaikesta niinkuin ennenkin :) joten malttia malttia (tiedän, helppohan sitä on sanoa) =)

Mukavaa kuulla Katsuamskun ja pikkuisen kuulumisia!!! :hug: Hienoa että vauva kasvaa hyvin ja pianhan te pääsettekin jo kotiin nauttimaan vauva-arjesta! =) ...varmasti on ollut rankkaa aikaa teille kaikille...
Tulkaapa muutkin jo vauvautuneet kertomaan kuulumisianne!

Jaksamista kaikille supisteluiden ja kipujen kanssa!!! :hug: Ei ole enää montaa viikkoa niin helpottaa!

Kiireisiä tuntuvat olevan nämä maalisvauvat masuista poistumaan, mutta toivotaan vielä kasvuaikaa pikkuisille niin pääsevät sitten kaikki kotiin nauttimaan vauva-arjesta!!!

dogitar ja pikku-E 33+4 :heart:
 
Kengän koko mulla 39 ja löytyy leveä ja väljä lantio, sanottukin on että synnyttäjän lantio...kyllä tuo esikoinenkin syntyi ihan kivasti, vaikka kokoa olikin 3700g, sitten kun vihdoin alkoi tapahtua jotain... :headwall:

Painoarvio ultraaja arvioi syntymäpainoksi heidän jonku käyränsä mukaan saman ku esikoisella oli eli tuon 3700g, mut riippuu tietysti monesta asiasta ettei voi sitä nyt ihan tarkalleen sanoa...ehkä sitten synnytyksen suunnittelu-ultrassa tarkentuu paremmin, mutta siihen vielä on aikaa kun on vasta 1.3...mutta se istukan paikka ratkaisee aika paljon, että miten sitten synnytys menee :kieh:

Siistiminen peilin kanssa menee vielä joten kuten, mutta kohta pakko pistää mies asialle :D ja sehän on sitä jo ehdottanutkin mutta itsepäisesti oon vielä itsekseni homman tehnyt ;)

Lapsen jättäminen yksin samoissa mennään kuin muutkin...esikoinen on nukkunut uniansa sillä aikaa, kun itse oon koiran pikapissalla käyttänyt tai postin hakenut. Ja itkuhäly löytyy täältäkin ja sitä ollaan kovasti käytettykin ja käytetään nytkin, koska meillä kaksi kerrosta talossa niin kuulee paremmin mekkalan keskeltä vauvan itkut kun nekin on aluksi niiiin hiljaisia :heart: Voi, kohtahan saa sen pienen tuhisijan syliinsä... =) Ei malta odottaa!!!!

Pissanäyte onnistuu ihan hyvin vaikkei näekään...vanhalla tottumuksella menee eikä roisku pisut ohi purnukan :D
 
Mä menin ton edellisen viestin jälkeen nukkumaan. Ja näin unta että meille oli syntynyt pieni kaunis tyttö ja mä pohdin että kenen suu sillä pienellä on ku se oli niin suloinen. Ei ainakaan mun tai baban.
En tiedä olenko ollut miten tajuissani synnytyksessä, kun olimme lähdössä juuri silloin kotiin sieltä. Niin kysyin siskolta että kumpi tuo mun vauva o :D Sisko sanoi heti että se on tyttö. Mä harmittelin kun vauvalla oli liian vähän käsineitä ja kun mä laitoin lisää, niin vauva kiskoi ne itse pois.
Kovasti vauva imi maitoa, mutta en tiedä miksi mä olin niin pitkään sen vauvan kanssa pihalla.

No 5.5 viikkoa niin saattaa jo nähdä kumpi sieltä sitten oikeasti putkahtaa :D

Ainutlaatuinen


Silvia ja viliANNA 34+3 :heart:
 
Haha, mä olinkin neuvolassa ihan äimän käkenä kun se sanoi että kivespussit on tuossa :D Olin että mitä ihmettä, voiko tää olla totta :D Mut nyt on ajatukseen kerennyt tottua :)

Täällä kans yöt on ikäviä. Viime yönäkin heräilin tunnin välein ja aina saa käydä pissalla. Ja maha on kipeä öisin, tuntuu ettei mitenkään päin ole hyvä. Kyljen kääntäminenkin on kyllä sellanen operaatio..

Ihan hirveät liitoskivut vaivaa ja senkin takia nukkuminen on hankalaa kun tuntuu kun liikkuu että jalkoja revitään irti :(

Mulle tulikin kaveri tänne eilen ja kohta lähdetään mun mummulla käymään, ei jouda kauheasti kirjoitella :)

Harmittaa kun tää oma liikkuminen on mennyt niin vaivalloiseksi :( Ja vielä kumminkin la:han on aikaa niin paljon. Henkeä ahdistaa pienestäkin ja tosiaan nyt kun vauva on rt:ssä niin painaa keuhkoihin jotenkin. Tosin nyt se on mun mielestä jälleen jotenkin poikittain. No, oli miten oli..

Tämmöstä omanapaista siis nyt, mukavat viikonloput! :)

LD + Pikkunen 33+4
 
X3
Voi ei, täällä tulee niin paljon tekstiä ettei mukana kestä :)

Meillä kotiintulovaatteina on ollut molemmilla lapsilla sellainen ohut, perintövillahaalari, jonka minun äiti on neulonut minulle minua odottaessa. Siinä on kotiutunut minä + minun siskot sekä minun lapset. Ja siskojen lapset aikanaan, jos niitä joskus tulee. Ja toivottavasti minun lapsenlapset, jos haalari kestää ehjänä :) Nyt talvella ajattelin laittaa haalarin alle tavallisen bodyn ja housut, mitä nyt tuolta laatikoista löydän. Ja sitten koko paketti kaukalopussiin.

Meillä ei synnytystapa-arviota tehdä rutiinisti kuin ensisynnyttäjille, muille vain jos jotain erikoista ilmenee. Minä olen menossa reilun viikon päästä synnytystapa-arvioon, lapsivesitilanteen vuoksi.

Olen varmaan outo, mutta haluaisin olla uuden vauvan kanssa osastolla 4-5 päivää. Siellä saa sentään keskittyä rauhassa vauvaan ja toipumiseen, ruoat tuodaan valmiina eikä tarvii siivota tai pyykätä. Yöllä nyt nukkuminen voi olla heikkoa, mutta päivällä voi torkkua. Kotona on täys sählinki päällä, vaikka vanhemmat lapset hoidossa onkin aluksi.

Äitiyslomalla olen ollut jo kuukauden, ja lepo on ollut tarpeen. Tähän asti olen pitänyt lapsia kotona hoidosta 2 päivää viikossa, nyt jaksan enää yhden. Pakko myöntää, etten selviäisi, jos vanhemmat lapset olisi kotona. Koskaan kun ei tiedä, saako yöllä nukuttua. Monesti olen kuuden-seitsemän aikaan lukemassa lehteä keittiössä kun lapset herää. Itse olen herännyt kahden - kolmen aikaan. Sitten nukun monen tunnin päikkärit. Maha on kans jotenkin tosi kipeä koko ajan... ei tarvii ku vähän kumartua niin alkaa polttelemaan alavatsaa ja supistelemaan.

Soitin eilen synnärille ja juttelin pitkän tovin kätilön kanssa tulevasta synnytyksestä. Hyvä mieli jäi puhelusta. Minun toiveet on nyt kirjattu ja kuultu, ja tulostin ne neuvolakortin väliinkin vielä. Ei minulla mitään mahdottomia vaatimuksia ole, lähinnä vaan se, etten missään nimessä halua epiduraalia. Sain sen ekassa synnytyksessä, ja seuraukset oli ikävät -ponnistamisen tarve hävisi ja vauva piti ottaa imukupilla ulos. Toipuminen kesti tosi pitkään! Halusin siis varmistaa, että saan olla koko synnytyksen ajan sellaisessa asennossa kuin itse haluan, eli istualtaan. Se kuulemma järjestyy. Kirjattiin myös ylös, että uuteen imukuppirevohkaan en enää suostu, että jos tulee tarjontavirhettä tai synnytys ei muuten etene, niin lähdetään suoraan sektioon.

Vesiallas avautumisvaiheessa, kokeilin sitä toisessa synnytyksessä. Minä en oikein tykännyt, koska vedessä vatsa nousee ylös ja ainakin mulla vaikeuttaa hengitystä kun alkaa painaa keuhkoja. Uimahallissa käy samalla lailla. Samoin, se vesi ei ollut läheskään riittävän kuumaa, paljon paremmalta tuntui istua jakkaralla suihkussa ja suihkuttaa tulikuumaa vettä alavatsalle supistuksen tullessa, se vei melkein kaiken kivun pois! Suosittelen! Ja sitten kun alkoi tulla niitä ihan hullun kipeitä supistuksia joista ei huutamatta selviä, tuntui pahalle kun vesi kellutti, meinasin oikeasti hukkua sinne altaaseen kun en kestänyt enää istualtaan. Eli ammeeseen en mene enää. Ehkä se toimis niiden ihan ensimmäisten supistusten kanssa, mut sitten ne viimeiset....

Mies on ihan varma, että tää syntyy jo tämän kuun puolella, se siis tarkoittaisi rv 38+... minä en usko. Mutta toivon kyllä :) Alan olla KYPSÄ! Haluan hiihtämään, lenkille, ylipäätään ULOS! En ole käynyt ulkona kunnolla pariin viikkoon, kun en jaksa olla pystyssä, ja hangessa on paha istua... kesällä voisi edes makoilla nurmikolla :)

Hiustenvärjäys tulisi tarpeeseen... mutta en uskalla, kun lehdissä oli syksyllä siitä, että hiustenvärjäystä ei suositella raskausaikana. Taidan ostaa väripaketin valmiiksi kotiin, sitten synnytyksen jälkeen saa tukan kuntoon.

X3 ja Lahja rv 35+0 :) Enää kaksi viikkoa täysiaikaisuuteen
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta/päivää.. :) Ja huomenta, koska mä vasta nousin ylös. Yö meni kukkuessa, esikoisesta tää heräily ja unensaantiongelmat alkoivat vasta siellä rv 38 tienoilla. Mutta onneksi sain sitten aamulla vielä unta ja näin ei päivä mene ihan horkassa!

Vauva oli eilen koko päivän tosi hiljainen ja mietinkin, että jos ei yhtään piristy niin pitää varmaan neuvolan kautta sairaalaan yrittää. On se nyt kuitenkin sen verran touhunnut, että jätän tällä kertaa väliin. Jostain syystä pieni on siellä vaihtanut selän puolta ja taitaa olla jalat jotenkin mun selkää kohti enemmän, liikkeet ei tunnu niin selvinä. Koko illan supisteli ja taisipa ensimmäiset limatulpankin osaset ilmaantua. Sitä varmaan irtoileekin sitten ainakin pari viikkoa. :)

Mua ei toi närästys pahemmin vaivaa, paitsi röyhtäilyn muodossa, kun on sieltä melko alusta asti ollut ihan happosalpaajalääkitys päällä. Mulla on itse asiassa närästyksen osalta nyt parempi kuin kertaakaan viimeiseen kolmeen vuoteen, joten olen erittäin tyytyväinen!!! (oli siis kroonista närästystä ja pohjukaissuolen haavaa) On ihanaa, kun voin syödä mandariineja ja kaikkea. :) Jaksamisia siis toivotan kaikille, joita närästys vaivaa, se on inha vaiva.

Konjakkia ei täällä pääkaupungissa tarjoilla.. Tai ei ainakaan mulle ole tarjoiltu. Eikä kyllä mitään muutakaan. Aamupalaa sain viimeksi synnytyksen jälkeen, mutta oli niin huono olo, että mies taisi syödä jugurtin ja itse join vähn myöhemmin kylmää kahvia. :D

Itkuhälytin meillä oli esikoisen aikaan (silloin oli kyllä kovassakin käytössä), nyt ei olla hankkimassa. Kerrostalossa kun asutaan ja vauvalla ei ole edes omaa huonetta. Parvekkeella jos nukkuu niin itse sitä viettää aikansa kuitenkin pääasiassa olohuoneessa.

Tällaista nyt tänä päivänä. Mulla oli joku juttu mielessä, mutta unohdin totaalisesti. Sitä se nukkuminen teettää. Aamuyöllä näin unta, että pienellä oli mahassa hikka, heräsin ja huomasin, että niinhän sillä oikeastikin oli. :) Muita vauvaunia tai raskausunia tai synnytysunia en ole nähnyt.
 
hiusten värjäys raskausaikana on sittenyksi liioiteltu juttu.... osittain... siis liian tiheä värjäysväli ei ole hyväksi kellekään,mut raskaana oleville just ei suositella. eihän kestovärejä suositella esim alle 14-vuotiaillekaan.
mä aion värjätä ens viikon alussa, ja kannattaakin, koska vauva saattaa alkaa vierastaa, jos viikon parin päästäkin syntymästä värjää... et näin alan ihmisenä suosittelisin kyllä värjään ENNEN vauvan syntymää niin on vauvalle tutut kasvot pidempään. sävytteistä eikä kevytväreistä ole juuri mitään haittaa, kestoväreissä se voimakas haju tietysti voi tehdä pahan olo, mut ikkunaa auki vaan samalla kun levittää, ellei sitte mene ihan ammattilaiselle.
et kyllä ihan huoleti voi värjäillä jos ei tapana ole puolen sentin tyvikasvu vetää aina kestovärillä pois :)
sanoo kampaaja täältä :)
 
hiusten värjäys raskausaikana on sittenyksi liioiteltu juttu.... osittain... siis liian tiheä värjäysväli ei ole hyväksi kellekään,mut raskaana oleville just ei suositella. eihän kestovärejä suositella esim alle 14-vuotiaillekaan.
mä aion värjätä ens viikon alussa, ja kannattaakin, koska vauva saattaa alkaa vierastaa, jos viikon parin päästäkin syntymästä värjää... et näin alan ihmisenä suosittelisin kyllä värjään ENNEN vauvan syntymää niin on vauvalle tutut kasvot pidempään. sävytteistä eikä kevytväreistä ole juuri mitään haittaa, kestoväreissä se voimakas haju tietysti voi tehdä pahan olo, mut ikkunaa auki vaan samalla kun levittää, ellei sitte mene ihan ammattilaiselle.
et kyllä ihan huoleti voi värjäillä jos ei tapana ole puolen sentin tyvikasvu vetää aina kestovärillä pois :)
sanoo kampaaja täältä :)
Meinas sydän hypätä kurkkuun ku aloin lukee tota juttua. Ku mä värjään melkee kerta viikkoon. Mut mä käytänki suoraväriä, Tota kirkuvan punaista ku ei kestona saa. Et vissii ei haittaa... :D
 
Sain toissapäivänä flunssan ja oon ihan raato sen jäljiltä. Jos nyt vähän jaksais päivitellä.

Siistiminen alapäästä onnistuu ihan käsituntumalla hyvin, vessanpytyllä istumisen oon huomannu helpoimmaks asennoks. Noi jalat kun saa niin hyvin suoraan sivuille niin jää mahan viereen hyvää tilaa sheivata. Sääriä en enää kyllä ajele! NE kuivu siitä operaatiosta ja 2 kertaa päivässä rasvaus/öljyyminen ei estä hilseilyä ja kutinaa:(. Aamulla herään aina kynnenaluset veressä vaikken päivällä sinne alas kunnolla taivukkaan:confused:. Purkkiin pissaaminen menee mulla aina ihan reisille, kirjaimellisesti. Yleensä rakko ei oo riittävän täynnä ja heikko paine ruiskii joka suuntaan... No, kaadan saaliin aina puhtaaseen kuppiin niin on terkankin mukavempi käsitellä...

Suljettu palsta ois mukava, toivottavasti sellanen saadaan pystyyn!

vauvaunia en oo nähny moneen kuukauteen. Jossain vaiheessa näin muutaman, mutta nyt oon nähny painajaisia että oon yllättäen joutunu takas töihin. Ne ei usko että oon äitiyslomalla ja jos en olis, olisin saikulla kun en kykene töihini näiden supistelujen kanssa...

Sokerit on pysynyt nyt taas kuosissa. Neuvolassa sain kehuja ruokavaliostani ja etenkin siitä miten olin sitä muokannu korkeiden sokerien vuoks.

närästys ja hengenahdistustus on helpottanu aikaisemmasta huomattavasti. Kaveri on siirtyny sen verran alemmas että henki kulkee oikeestaan normaalisti. Närästykseen suurin apu oli Nexiumista, jonka käyttöön mulla on ollu lupa koko raskauden. Onneks oon 3 päivän kuurilla selvinny, muuten Rennien, Gavisconin ja piimän voimin.

( . ) Ärsyttävää kun nokka on tukossa ja suu kuivaa koko ajan kun joutuu sen kautta hengitteleen. Taitaa olla yskä ja kurkkukipukin hiipimässä päälle, tovottavasti ei mee keuhkot tukkoon niinku kolmessa viime flunssassa. Avaava piippukin on jossain joulusiivouksen jäljiltä tallessa...

Kävin aamulla neuvolassa. Paino oli laskenut 200g ja lisäks huomasin etten huomannu ottaa ees kenkiä pois vaa'alle mennessä:O. Paineet ja pissa oli ok, sykkeet ja liikkeet ok. Sano että vauva on tosi alhaalla ja SF-mitta 30cm oli sen takia tullu +2SD -> 0-käyrälle. Epäili ettei vaavi laskettuun aikaan mahassa viihtyis, etenkin kun supistelut tulee nykyään enemmän levossa kuin ennen ja aina oikeestaan säännöllisinä, paineentunteen, kivun ja alaselkäjomotuksen kans. Liikkeellä ollessa tulee sitten ihan tavallisia harjotussupistuksia. Sokereita ei enää tarvi seurata päivittäin neljästi, pari kertaa viikossa riittää ja tarvittaessa olon mukaan.

Pilleriina ja Bibi 34+0 Poksista!
 
X3
Ehkä mä sitten uskaltaisin yhden kerran vielä lettini värjätä. Edellisen kerran värjäsin rv 17, sellaisella kesto ja kevytvärin välimuodolla, mikä ei jätä juurikasvua mutta kestää tosi hyvin.

Siitä suljetusta osastosta vielä ;) Juu kiinnostaisi, etenkin kiinnostaisi kirjoitella KYSin alueella synnyttävien/ synnyttäneiden kanssa. Silloin pystyis ehkä joskus jotain tapaamisiakin järkkäämään :)

Ps. kuurasin muuten juuri kaksi vessaa, eikä YHTÄÄN supistusta... mutta levossa niitä kyllä tulee. Kummallista...
 
Suljettu osastokuulostaa hyvältä :) Ja tulee vissiin ihan tarpeeseenki ku vauva-arkeen totuttelee :xmas:

Närästyson näköjään muuttumaton osa tätä raskautta. On toki päiviä ettei närästä ollenkaan ja sitten taas tuskien taivalta närästyksen kanssa toiset päivät. Noh.. sitä peikkolasta odottelen edelleen syntyväksi :heart:

Yöuneton toki katkonaisia lukuisten pissareissujen ja asennonvaihtojen takia, mutta kyllä mää nukkua posotan sen reilu 10h joka yö :saint: Ja ihan hyvällä omallatunnolla - kun siihen nyt on vielä mahdollisuus.

Purkkiin pissaaminenei tuota ongelmaa ku laittaa sen purkin toosaa vasten nii mennee oikiaan paikkaan. Tosin en oo koskaan kauemmas yrittänytkään sihtailla :LOL:

(.) Neuvolakuulumisia tänään 32+6:
Paino +124g/viikko (Yhteensä nyt 6,9kg)
RR 127/67
Pissa OK
HB 136
SF 33 (Yläkäyrillä vieläkin)
Vauvan syke 140
Painoarvio 2000g eli 2kg:n raja ylitetty. Mitä nyt noihin arvioihin on uskominen. Mut vauvalle ois tullu 550g painoa reilussa kahdessa viikossa?! Mut vissiin kai vastaa ihan viikkoja..

Kaikki siis ok. Sukupuolta ei enää siis kysytty..
Esitietolomake saatiin täytettäväksi. En osaa kyllä mitään toiveita sinne laittaa synnytystä ajatellen. Hätäkastenimet täytyy vielä miettiä.. :)

-Pahkuratäti ja pikkupoju 32+6-
 
Heips!

Alkoi naurattaan toi suljettu osasto, ehkä sinne välillä juttujen perusteella joudettaiskin :D

Purkkiin pissat päätyy suurimmaksi osaksi ainakin, ilman sitä näköyhteyttä. Rapatessa roiskuu meiningillä kylläkin!

Vauvaunia kauhu semmosia olen nähnyt, mutta en onneksi nyt hetkeen. Myös semmoset pahat painajaiset on jäänyt, ei enää mitään puukkomiehiä unissa oo näkynyt. Kai tässä on mieli jo vähän rauhoittunut noista alkuajoista. Sukupuoli on jäänyt aina vähän hämärän peittoon, ei oo ollut mitenkään keskeistä siinä unessa, kun aina vauvalla ollut joku hätä.

Ultrista: joo minäkin oon kuullut tapauksesta joissa vielä viimisessä ultrassa povattu väärää sukupuolta, aika ylläri sitten salissa ollut. Kuulemma 4D:ssäkin virhe on mahdollinen. Noh, synnytyssalissa sitten sen näkee. Varmaan aika paljon riippuu noista ultrien lääkäreistä, että kuinka pätevä on katsomaan... Tää kuuluisa Bruno kuulemma katsoo virtsateidenrakenteista, ei niinkään siitä ulkonäöstä, joten virheitä ei siinä varmaan enää sitten useinkaan tule.

Esikoisen kaverille ostin todellakin noita legoja, se olikin ihan kiva idea, kiitos siitä! Ninjago ja joku muu "ökkimönkiäinen" , saa sitten koota. Toiveissa olis, ettei molempia omistais jo. Aika sopuhintasiakin noi oli karkkipussin kera, kun näissä kaverilahjoissa voi yllättävän moni vanhempi vetää vähän överiksi, koitan itse vähän pitää malttia noissa, enkä niinkään kilpailla ketä antaa kalleimman ja hienoimman lahjan.

Kaikille kivaa viikonloppua!!!

Mindi83 32+5
 
Vihdoinkin sain Kelata päätöksen äitiysrahasta! Enhän ole ehtinyt lomailla kuin vasta kaksi viikkoa :)

Limatulppaa ja supistuksia tuntuu olevan jo niin monella. Mulla ei oo mitään, ehkä jotain supistuksia, mutta ei läheskään semmosia mitä niiden kuuluisi olla. Vauva puskee vain alakertaa tosi kipeesti.

Peppioliina rv 37 POKS! :D
 
Mindi83 Tulin vaan kommentoimaan noita kauhu-unia, kun muistin, millaisia unia esikoisen aikaan näin.. Me oltiin katsottu jotain vampyyri-tms- elokuvia miehen kanssa silloin ja minä sitten öisin metsästin niitä vampyyreja tai zombeja tai jotain. Niitä piti iskeä puukolla niskaan, että kuolivat ja joitakin kertoja miehen herätin sitten tässä tappopuuhassani. :D Onneksi ei vastaavia ole nyt ollut!!
 
Meinas sydän hypätä kurkkuun ku aloin lukee tota juttua. Ku mä värjään melkee kerta viikkoon. Mut mä käytänki suoraväriä, Tota kirkuvan punaista ku ei kestona saa. Et vissii ei haittaa... :D
no, suoraväri ei tosiaan niin paha ole, eihän siinä ammoniakkia kuitenkaan ole... en kyl silti lähtis kerta viikkoon vetään tota, kemikaaleja kuitenkin...
mut oleks koskaan kuullut/kokeillut väri-shampoosta? siis sellaisesta missä on pigmenttiä mukana? ennemmin suosittelisin jatkuvaan käyttöön sellaista, kuin yhtään mitään muuta noin tiuhaan käyttöön... jos alla on punainen väri, niin tää shampoo kyllä pitää sen punaisena kun esim kerran-kaks viikossa käyttää.
Lisäks jos senkin laittaa saunan yhteydessä, toivottu tulos on voimakkaampi :) kampaamoista saa noitakin... oon joskus jopa itse kokeillut joten voinen suositella lämpimästi.

punainen väri on harmillinen, kun se ei pysy hiuksessa niin hyvin kuin muut.. lisäksi ainakin kaupunki jossa itse asun, veteen lisätään jotain ainetta, joka vielä heikentää puna-värin pysyvyyttä hiuksessa..

ja jos haluaa tehdä vielä jotain, että väri pysyisi paremmin, on paras pitää jossain vaiheessa muutaman viikon tauko noista aineista, siitä pigmentti-shampoostakin, tehdä syväpuhdistava pesu kahteen kertaan, näin poistaa kaikki muotoilutuotteiden jäämät yms ja SITTEN taas heittää värit kehiin. hius kun on huokoinen, ja mitä käsitellymmät niin sitä enemmän niihin kertyy lakat ja muotovaahdot sun muut :)
 
Silvia L. Meillä Bibi tulee kun kaikki matkoilla osotteli mun turvonnutta mahaani ja kyseli onko siellä bibiä. Ilmeisesti se oli joku paikallinen murreväännös ranskan bebestä. Ja sillon mun maha vietti turvotuskauttaan, aina ei nähny varpaitaan iltaisin. Nyt siihenkin' alkaa jo tottua, Bibin takia:D.

Oon miettiny onko mussa jotain vikaa, kun kaikki muut tuntuu kärsivän yöllisistä vessahädistä, liitoskivuista ja asennonvaihdon vaikeudesta. Ja kaveri on mullakin jo alhaalla, eli ei sekään sitä selitä... Ehkä mulla on superrakko! :LOL:
 
Moikkis!

Tänään oli se pelätty kokoultra miulla, ja kyllä sain helpottavia uutisia :) Viimeksihän arvio oli 31+6 2480g, mutta nyt kolme viikkoa myöhemmin oli kasvu tasaantunut, ja arvio oli 2775g, isohko edelleen, mutta arvio laskettuna aikana nelisen kiloa, ja johan tuolta yksi sen kokoinen on puserrettu, että mahtunee :)

Pää oli isoin mitta vauvalla, vastasi jo viikkoa 37 (huomenna siis miulla 35 täynnä) :whistle: Samanlainen kuulapää siis kuin esikko, hällä oli syntyessään py 37cm, kiva pusertaa ulos :whistle: Vauva ei ollut onneksi makrosominen, vaan ennemminkin kauttaaltaan isohko. Saatiin ihana kuva vauvasta, kasvoprofiili jossa näkyi ihana nykerönenä ja pikkuinen nyrkki leuan alla, liikutusten liikutus :heart:

Kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,7cm ultralla, sanoi että hän ei edes kokeile sitä kun näkee ulrallakin että on jo pehmeä, ei näytä kuulemma ollenkaan kiinteältä enää, ja sanoi että jos hän ronkkisi sieltä, voisi laukaista supistukset... Sanoi että sormilla siinä ei paljoa enää kaulaa tuntuisi, ja sormi luiskahtaisi helposti sinne kohdunkaulan väliin, aukeamaan ei kuitenkaan ihan vielä ollut lähtenyt. Mutta kypsät on paikat juu :whistle: Vaan niin ne on ollut aiemmistakin jo aikaisin, ei se paljoa kerro milloin syntyy, molemmat on käynnistetty silti :D

Ihana oli kävellä kaupungilla, aamulla suoristin hiukset pitkäksi ja kiiltäväksi, meikkasin huolella ja kävelin masu esillä liki kymmenen sentin tolppakorkoisilla kengillä kaupoilla, mies väitti nätiksi ja olo oli ihana =)

Vauvaunista: mie olen nähnyt tosi paljon! Pari synnytysunta (outoja), ja sitten monta ultra- ja synnytyksen jälkeen-unta, ja aina niissä unissa miulla on ollut samannäköinen peikkotyttö kuin meidän enkelityttönen :heart:

Mindi noi ninjago legot on ihan erityisesti meidän eskarilaisen suosikit tällä hetkellä, varmasti hyvä valinta :)

Poika vietiin siis mummolaan yökylään, ajateltiin olla ihan rauhassa ilta, vuokrattiin leffa ja ostettiin herkkuja, ihana nyhjätä välillä ihan rauhassa kaksin kotona :) :heart: Ja jos saisi nukuttua pitkään aamulla!

Liro meilläkin on poika alkanut herätä entisen 8-9 sijaan juuri puoli seiskan ja seiskan välillä, ärsyttävää! Poika on itsekin jatkuvasti väsynyt, ja mie en enää saa nukuttua kun hän herää (ennen onnistui kyllä, mutta nukkumatti on hylännyt minut jo aikaa sitten...).

Jos menisi laittamaan herkkuja valmiiksi, mies on vielä lumitöissä pihalla...

Mukavaa viikonloppua :flower:

Teto ja kuulapää 34+6 :heart:
 
Huh huh ja hellurei!
Aamukuudesta asti oon taas touhunnut sisällä ja tallissa. Ihmisiä hypännyt meillä, mun ratsastusoppilaita, heinän toimittaja ja kavereita. Äsken vielä siivosin nopeesti kodin kuntoon, pitää pian painaa takas tallille, lapset kun on isällään viikolopun. Mies menee serkkujensa luokse yökylään huomenna joten oon lapseton ja miehetön huomisen. Menen pitämään kaverin tallille yhden tunnin mielenvirkistykseksi ja sunnuntaina haetaan kaverin heppa meille asumaan 70km päästä :heart:.
Touhua siis piisaa ja hyvä niin, päivät menee lennossa.

Kengän koko 38 ja ainakin se 4110g on tästä lantiosta ulos tullut ettei kai mun lantio mikään pieni ole.

Alakerran siistimisestä siistin kyllä, minäkään en halua millään puskalla kulkea. Ulkomuistista osaan sen toteuttaa. Tosin värkki on niin turvonnut (ruma..) että väliäkö tässä konkurssissa olis vaikka kasvais metrin pituiset karvat tuolla :D.

Vauvaunia ollut täälläkin, yhdessä syntyi meille tyttö rv34 ja kun olin sen kanssa vaunulenkillä, olikin se yhtäkkiä kasvanut metrin pituiseksi ja sen jalat tuli vaunukopasta yli :).

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:
 
kelan päätös tuli oi ihanaa, ei se minimi-päiväraha sittenkään ollut niin pieni kuin pelkäsin!!! lisäksi kun saan elatusmaksut ja lapsilisät kahdesta,on stressi rahasta menneen talven lumia :) ihanaa tietää et voi edelleen pitää ton toisen auton, mä kun maksan itse sen kaikki kulut, jotenkin mulla on kaikessa ollut sellanen olo että vaikka yhdessä tehdäänkin hankintoja, mä haluan itsenäisesti vastata omista menoistani. huuuuhhhhh, että helpotti tuo a-nelonen mikä postissa tuli :) mä oon niin kova murehtimaan näitä raha-asioita, ja mikä onni et alkuun vielä tulee isompi satsi kun siinä on tammi ja helmikuun rahoja yhdessä.
Mut kyllä kiukku nousee pintaan, kun tän venaamisen ois voinut välttää jos se kelan pimu ois tehnyt työnsä kunnolla... sattumalta kun kyseisen ihmisen työtehosta mainitsin kelassa asioidessani, he totesi et joo, tää ihminen ei sit enää ole heillä töissä... ni ei ihme jos mokaa hakemusten kanssa niin et ihmiset jää ilman päätöksiä ja rahoja!!!
mut joo, nyt syömään :)
 
FA noi raha huolet ovat aina inhottavia. Meillä on myös aika tiukkaa ja mä olen vielä aika kova shoppailemaan. Nyt vauvalla on kaikki tarpeellinen ostettu. Ainoastaan turvakaukalo on ostamatta.

Ens viikolla selviää saako tuo siippa töitä. Mä niin toivon että saisi ja saataisiin meidän talous parempaan kuntoon. Auto vie rahaa myös ja minä olen nyt maksanut kaikki siihen liittyvät laskut. Ei sillä niin kauheasti ajeta, mutta mä en enää uskalla liikkua tuolla kävellen, kun on liukasta. Pelkään että kaadun mahalleni ja joudun vielä sairaalaan.
Ja jos tuo saa töitä, niin voimme heti alkaa sitten hakemaan isompaa kotia. Uudesta sohvasta olen haaveillut pitkään ja se toivo toteutuu. Ostin kaverilta sohvan ja rahin 60€. Ainoa vaan että nyt ei meidän verhot sovi sitten sen sohvan kanssa. Pitää etsiä jossain vaiheessa uudet verhot.
Meillä on ollut sohvana sohvasänky ja se on tosi painava ja hankala istua. Se taas lähtee mökille saunatupaan vierasvuoteeksi. Meillä ei mitään heitetä pois, vaan kierrätetään talosta taloon :D

Löysin vauvalle tänään toppahaalarin. Kiersin koko itäkeskuksen ja yhden haalarin sieltä löysin. Kaverilta olisin saanut lainaan, mutta multa on mennyt täysin ohi se, että se ei käy kaukaloon, kun on alhaalta pussimainen. No nyt on pienellä sitten täysin uusi haalari kokoa 62.


Silvia ja viliANNA 34+3
 
Flower again joo oon miettinyt itsekkin tota värjäyshimoani ja nyt olis tarkoitus vetää loppuaika värjäämättä. Ei mulla tässä montaa viikkoa kuitenkaan ole. Ja kukapa mua siellä osastolla katselee.

Meikit Oon miettiny kans tota meikkaamisasiaa ku esikoisen aikaan en meikannut osastolla, vaikka olen aika kova meikkaamaan. Mietin et mahtaaneeko noita tarvita tälläkään kertaa. Kotonakin taisin asteittain lisätä meikin määrää. Ei vauva kyl mua vierastanut...

Menispä tää aika nopiammin ;)

SuzZ + masukki 35+0
 

Yhteistyössä