Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

flower: Juu tuntuuhan se kivalta :) Vaikken mä varma asiasta ollutkaan. En oo mistään varma :D

Suljetulle palstalle tulisin minäkin!! :)

Mä meen ostaan kyllä karkkia kun tekee niin mieli!! Sama kai tuo on kun paino nousee näköjään kohisten kumminkin vaikka oon ollut jokseenkin ilman herkkuja! :kieh:

Ni joo, mähän jokunen päivä sitten puhuin isästä miten se on kunnostautunut. No jatkan asiasta kun kerran oon esille ottanut.. Että kun tänään soitin niin se oli TÄÄLLÄ paikallisessa räkälässä ja kännissä tietenki. En tajua mistä se nyt oli päähänpiston saanut tänne tulla.. Mutta oli lähdössä kohta junalla takas Ouluun. Mut en mä oikeastikaan ole edes mitenkään pahoilla mielin (paitsi ihan vähän), tämä nyt oli arvattavissa ja kumminki muut asiat on nyt ok nii ei jaksa tommosesta välittää :) Tuntui olevan mielissään kun poika tulossa :p
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin korkkaan helmikuun ketjun :wave:
Kotiutumisvaatteet on meillä ostettu kaikille omat et voi sit laittaa säästöön. Nyt ois pienelle Kappiksen ihanaa newbie sarjaa olevat body, trikoohousut, sukat, tumput ja palmikkoneulehaalari. Päälle Lindexin "farkku"toppahaalari, niin söpö :) ja tietysti myssyt. Ja nää siis JOS tulokas on tosiaan poika. Tytölle sit vaatteet erikseen, niin vahva tyttötunne oli alussa et kerkesin ennen ultraa jo ihan pieniä vähän ostaakkin :D
Mun mies on KOMEA :heart: Mut joka päivä kun sitä kattelee niin aina sitä ei ees muista. Tai siis joskus oikein havahtuu jossain et hitto se on hyvännäkönen! Vaatteisiin se sais vaan panostaa vähän enemmän, on niin pihi ostaan itelleen vaatteita et käyttää samat aina ihan loppuun asti :D
Omista vaatteista ja hankinnoista... Mä oon kyllä aika surutta ostanu itelleni uusia vaatteita aina kun edelliset on käyny pieneks, esim. täks talveks kaks takkia; ulkoiluun ja parempaan menoon, muutamat äitiysfarkut ja monta paitaa ja yhet kengätkin kun jalat on NIIN turvoksissa ettei vanhat enää mahdu :kieh: Mä oon niin paisunu ja turvonnu et ees jotenki pitää yrittää näyttää ihmiseltä...
Painoarvio/synnytystapa arvio Onks niin et joissain paikoissa se tehään kaikille vai? Kun tuntuu et täällä palstalla lähes jokaiselle semmosia tehään ja mä en oo koskaan kuullukkaan et täällä meillä ois kukaan niissä käyny ellei oo jotain erityistä :confused: Mulla ei siis hajuakaan pienen tän hetken koosta ja siks onkin alkanu pelottaa et mitä jos tää onkin ihan hitsin iso kaveri ja se selviääkin vasta synnytyksessä :eek: Mulle kun eka raskaudessa sanottiin et normi kokonen vauva mahtuu tuleen alakautta mut isompi välttämättä ei... Täytyypä huomenna neuvolassa kysästä asiasta.
Vauvan nimi Onks monilla jo nimi vauvalle valmiina? Meillä ei, tytölle joo mut pojalle ei meinaa mikään tuntua "oikeelle"... Tosin kakkosellekkin nimi keksittiin ristiäisiä edeltävänä iltana =)

Ja viimeseks vielä kokeillaan onnistuisko laittaan mahakuvaa...
[/URL][/IMG]
 
Sairaalakassi ja vauvalle kotiintulovaatteet en ole pakannut, mutta jotain vaatteita olen katellu, meilläkin on tuo lämpöpussin turvakaukalossa ja lämmitysautossa, niin ei mitään suurta varustusta tarvitse:D Mutta ne kerkiää sitte viikon päästä. Ja kyllä ne pystyy pakkamaan äkkiä tai soitella miehelle tuomaan ne.

Vauvan nukuttaminen ja yksin jättäminen ei joudu ainakaan olemaan paljoa yksin, kun asutaan omakotitalossa, mutta kuten vessahätä tulee en ota sitä itse vessaan mukaan, kyllä sen sieltä oven takaa kuulee tai jättää oven auki:D Kuitenkin nuo 2 ensimmäistä viikkoa mies on apuna, mutta sen jälkeen vauvaa pitää aika paljon ottaa mukaan, koska eläimet pitää ruokkia ja muutenkin hoivata, mutta hyvin se käy kun vaunuissa kulkee:)

Purkkiin pissaaminen empä juuri kattele, hyvin on tähä asti menny:)

Konttauskypärä meillä oli hetki pakko pitää, koska tyttö oli todella vilkas tapaus, mutta minimii jäi.

Miehen ulkonäkö ensin ihastuin kyllä ihan muuhun kuin ulkonäköön, ulkonäkö on mun mielestä sivuseikka. Mutta onhan tolla aika hyvät lihakset^^


Marina ja ''Sippura'' 35+2
 
Nyt seuraa valitusta.. Olen jo etukäteen pahoillani tästä.

Kateellisena katselen, kun "kaikilla" muilla on jonkinlaista painoarviota tai vastaavaa jo. Meillä päin ei mitään painoarvioita sen ihmeemmin tehdä (tai kai sen terkkarin kuuluisi vaan..). Ensi viikolla on lääkäri, edellisesti käynnistä neuvolan suunnalla onkin jo 5 viikkoa. Ja mun verensokeriliuskat on vanhentuneita.. Eikä silläkään ole oikeastaan väliä, koska mun neuvolantädin mielestä sokereita kuuluu mitata kerran 3-4 viikossa, raskausdiabeteksesta huolimatta. Ja neuvolantäti on kyllä joka suhteessa täysin avuton ja lähes ammattitaidotonkin, en voi siihen yhtään luottaa.

Konttauskypärää meillä ei ole ollut ja vaikka pää onkin kolissut, ei mitään pysyvää (ainakaan luultavasti :D ) vammaa ole tullut. Ei siis ole tulossa seuraavankaan kanssa. :)

Yksin jättämisestä Mun mielestä on ihan ok käydä viemässä roskat tai käyttää koira ilta- tai aamupissalla jo ihan pienenkin kanssa, varsinkin, jos on mahdollisuus kuunnella esim. itkuhälyttimen kanssa. Joskus nukutettiin esikoista parvekkeella ja oltiin itse pihalla siinä välittömässä läheisyydessä grillaamassa.. Esikoista on nyt viime kesästä alkaen jätetty muutamaksi minuutiksi (aluksi) yksin myös hereillä esimerkiksi koiran iltalenkin tai lyhyen kauppareissun ajaksi. Sitä ennen en halunnut jättää, kun ei tuntunut olevan valmis. Nykyään välillä haluaa jäädä mieluummin kotiin. Kuulin joskus sellaisiakin, että lastensuojeluun olisi tehty ilmoitus äidistä, joka on jättänyt vauvan kotiin roskia viedessään.. Tässäkin siis kukin tavallaan. :)

Suljettu palsta voisi kiinnostaa kyllä minuakin..

Vauvan nimi on meillä valmiina (ainakin ihan viittä vaille päätettynä). Nimi on pojalle, joten jos tulokas onkin tyttö, joudumme uudelleen töihin. :D

Kotiintulovaatteita en ole sen kummemmin miettinyt, en kuulu niihin, joiden mielestä sellaiset pitäisi erikseen olla. Jotkut perusvaatteet vaan siis tuolta laatikosta alle, vakosamettihaalari päälle, tietenkin tumput ja vastaavat ja väliin vähän senkin mukaan, millainen sää on. Sairaalasta mennään kuitenkin suoraan autoon ja autosta suoraan kotiin, joten en haluaisi liikaakaan pukea. Talvivauva on meille ihan uusi juttu, kun esikoinen on syntynyt kesällä, juuri kun helteet alkoivat. Silloin ongelmana oli lähinnä se, että vaatetta oli aina liikaa!! :D
 
No jos nyt hetken malttaisi kirjoitella!:ashamed:

Kotiutumisvaatteet mietinnässä, en todellaakaan osaa ajatella, kuinka paljon lopputalven vauva tarvitsee vaatetta suojakseen kotimatkalle, kun esikoinen syntyi keskellä kesähellettä. Olin ajatellut, että sisävaatteet ja siihen vaan kevyttoppapuku ja tietty tumput ja töppöset ja myssy, mut tarviiko sittenkin enemmän....Apua, nyt alkoi tuntumaan avuttomalta.: /

Miehen ulkonäköä ei tule juurikaan koskaan kommentoitua kenellekkään ja ihan liian harvoin hänelle itselleen...Minullakin on komea ja vekkulimaisen näköinen mies, kuitenkin kevyellä rosoisuudella, eli parralla varustettu (useimmiten). Se on tuommoinen urheiluhullu, tuntuu, että iän karttuessa lajit lisääntyvät vuosi vuodelta. Eli sopivasti bodiakin löytyy hältä. (hihii, ihan hassua mainostaa, mut ihana asiahan se on) Pakko myöntää, et ihan ekana ihastuin kyllä ulkonäköön!

Konttauskypärä oli esikoisella käytössä ehkä noin minuutin, kunnes hän vaan hölmistyneen näköisenä rempaisi sen pois ja tiputti lattialle. Silloin minua nauratti, että yritin edes. :p Sen koomin sitä ei käytetty ja tulihan niitä osumia joitakin. Hyppykiikku oli meillä kyllä usein käytössä ja vaikka ammattini puolesta en sitä ehkä suosittelisi, niin tuossa asiassa ei ollut suutarin lapsella kenkiä. Tyttömme nautti suunnattomasti hyppiä ja LIITÄÄ (ympyrää) siinä. Vaihe kesti hetken, sitten meni kaapin hyllylle (siis kiikku, ei neiti...:LOL:)

Painoarvio ym: Ei ole ollut kuin yksi painoarvio joskus silloin rakenneultrassakohan se oli. Minusta olisi kiva tietää edes suuntaa ja muutenkin, onko tuolla esim. lapsivettä normaalisti jne. Mitään tuollaista ei meillä tsekkailla, kun neuvolassa ei ultraa ole. Viimeinen neuvolalääkäri on ensi viikolla ja hän käsikopelolla arvioi asentoa ja sitten vasta tarvittaessa polille jos perätilaa arvelee. Mulla oli esikoinen neuvolan mukaan pt:ssa vielä viikolla 38, mut sairaalan ultrassa paljastui, et hienosti oli rt:ssa kuitenkin.

Ihanaa kuulla välillä jo syntyneiden pienten kuulumisia! Edelleen tsemppiä!!!

Siistimisoperaatioiden hankaluus Yritin sheivailla alakertaa ja sääriä + lakata varpaan kynnet ja mitäs vielä tuolla ähräsin, niin kyllä on vaikeeta! Melkoisen koomista ähellystä oli ja kyllä meni lakat ihan sinnepäin (varpaisiin lähinnä, ei kynsiin...). Mittasin tänään vatsanympäryksen= 122cm :O Kai sitä pitäs tuolla mitalla olla muiden valaiden seurassa vaelluksella merillä. Noh, melko samoissa menin esikoisestakin. Tosin, nyt maha on kaikki tässä edessä, ihan töröllä.

ON: Supistelut päivisin ovat helpottuneet, mut YÖLLÄ heräilen useamman kerran tosi kovaan kipuun ja tuskaiseen "koko kehon kramppiin". Siitä on tosi vaikeeta yrittää punnertaa ylös ja vessaaan. Menee kyllä aina ohi sitten, mut unta vaikeeta saada uudestaan. Vauva pyörittää päätään tuolla ihan alhaalla ja välillä suoraan kohdunsuulle jotain terävää tarjoilee ja se vihlaisee kovaa.
Vauvan osalta kaikki on meillä melko valmiina, jotain pientä markettikamaa uupuu enää. Kai sitä sairaalakassia pikkuhiljaa voisi täytellä.

Miten ihanaa, että olemme kaikki päässeet jo helmikuulle masuinemme!!! Itsellä usko on horjunut rajustikin välillä, mutta nyt alan uskoa, että tämä vauva ei lähde taivaan kotiin vaan tulee mukanani meille.:heart: Ja vielä, kyllä kiinnostaa keskustelut synnytyksen jälkeenkin.
 
Suljettu palsta kiinnostaa paljonkin, helpompaa kertoa enemmän kaikkea. =)

Yksin jättämisestä En pidä vääränä, jos pari minuuttia antaa vauvan nukkua yksin kun käy viemässä roskat tai vastaavaa. Eihän siinä ole mitään järkeä ottaa lasta mukaan ja häiritä sen unia. Varsinkin jos tietää vauvan rytmiä, eli ettei vauva herää juuri silloin ja jos herää, niin tuskinpa sekään vaarallista on. Voisihan äiti vaikka olla vessassa kun lapsi herää, eikä pääse heti vauvan luokse.

Synnytys alkaa jännittämään tai sinne lähtö. Pelko, että joutuu lähiaikoina, mutta kumminkin menee yliaikaiseksi. Ristiriitaista. =)
 
Tosta Miirusen kirjoituksesta "voisihan äiti olla vaikka vessassa..." tuli mieleen... Jaanpa nyt sit kaikkien huvitukseksi vaikkei siinä juuri silloin ollutkaan mitään hauskaa... Tuskimpa nytkään on muiden paitsi mun mielestä :D
Ummetuksesta kun on ollut ennenkin täällä juttua niin tosiaan oli aika paha semmoinen pari päivää sitten... Just sitten kun istuin siellä vessassa ähkimässä niin esikko (oli siis jo nukkumassa) tippuu sängystä niin että kolahtaa. Voin kyllä sanoa et silloin oli just semmonen fiilis et olenpa p*ska äiti kun lapsi huutaa kurkku suorana huoneessaan ja minä istun p*skalla enkä muuta voi :LOL::LOL:

Siitä hetkeksi yksin nukkumaan jättämisestä... Meillä tosiaan kun on jätetty alusta saakka nukkumaan sisälle noiden pissareissujen ajaksi niin ei taida olla yhtään semmosta kertaa kun itkuhälystä olisin ääniä kuullut tai myöhemmin et täällä olisi lapsi hereillä. Kerran oli herätty kun olin metsässä juoksuttamassa mutta silloinhan siis jos niin teen niin meillä nukkuu mieskin täällä kotona naapurihuoneessa!!!
Perus itkuhälyistä en tiedä kuinka kauas kantaa mutta meillä on semmoset Copran radiopuhelimet joiden kantavuusalue on kilometrejä, joten ei tartte ihan heti pelätä ettei kuulisi :whistle:. Testattu on pihapiirin eri kolkista muutamien satojen metrien päästä muttei kyllä kauempaa.
 
yksin jättämisestä peesaan Miirusta

kotiin paluu ihan normi vaatteet aion pukee. ei noilla muillakaan mitään erikoista ollu päällä. aion kattoo vähä säätilannetta ennenku päätän mitä vaatetta aion ottaa mukaan.

Kisak toihan on ihan normaalia,et sillon ku istuu p***kalla,ni jotain tapahtuu :p ainaki meillä

kylläpäs taas myllertää. tunnin jo puskenu masukki kylkiluita ja lonkkia...

vähä hidasta tää kirjottaminen,ku välillä jään kattoo teeveestä avosydänleikkausta :whistle:

huomenna pääsee hierojalle. jospa siitä olis jotain apuja...
 
Viimeksi muokattu:
Suljettu palsta kiinnostais kyllä! Olis ihana jatkaa kuulumisten vaihtoa myös vauvojen kera =)

Hyppykiikku ja kävelytuoli on meillä ollut käytössä kummallakin. Esikoinen oli hidas liikkeelle lähtijä ja käveli vasta 1v4kk iässä mutta kuopus lähti päivää vajaa 11kk kävelemään.

Purkkiin pissaus onnistuu hyvin vaikka todella on turvoksissa koko värkki :LOL:

Vauvan nimi Pojalle on nimi valmiina mut tytölle ei.

Seuraavaksi ( .) :ashamed:
Tänään käytiin sokereiden takia kontrolliultrassa ja lääkärillä; insuliinit tuli käyttöön ja vauva vastaa viikkoja 33+5 vaikka menossa 32+0.. Tän hetken painoarvio oli 2,2kg ja syntymäpainoksi veikkasi 4,2kg..Toivon todella että tuo insuliini auttaa eikä noin isoa vauvelia tule, kun nuo aikasemmat on ollu 3360g ja 3420g niin niissäkin on ollu ihan tarpeeksi tekemistä :whistle:..Lisäksi vauva on perätilassa mut onneks on vielä reilusti aikaa kääntyä. Rv 36 on uusi ultra koon arvioimiseksi ja samalla tietysti selviää tuo että onko kääntynyt oikein päin.

Tsemppiä kaikille tuskaisille ja tietysti kaikille muillekkin! Jännityksellä joka päivä ootellen uusia vauva uutisia :heart:

Minttis ja pokkula 32+0 Poksis
 
Tombatar, en oo moista viisautta kengän ja lantion koosta ennen kuullu. :ONo mulla on kenkä 37-38 ja pituutta 175cm, painoarvio viikolla 32+4 oli 2700g että...:confused: No, äidiltä on pieni jalka periytynyt, äidillä mittaa vaan 164cm ja kenkä 36 ja lasten koot 4300g, 3800g ja 4400g ja hyvin mahtuivat tuleen...

Kotiutumisvaatteet oon ostanu valmiiks. Kotiutumisen sisävaatteet on meillä ollut tapana sitää omassa huoneessa seinällä koristeena. Ostin vaalean nallebodyn ja samaan sarjaan beiget veluuripotkikset. Lisäks oon tehny villahaalarin ja hatun, tumput ja tossut on vielä vaiheessa. Lisäks tulee vakosamettinen haalari ja kypärämyssy ja tarvittaessa kantokopan lämpöpussi.

( . ) Ostin tänään taas lisää lankoja. Vanhoja on vielä jäljellä mutta toi mies sai mut taas innostuun:D. Se halus pienelle jotain missä on Jussi-kuvio. Ajattelin tehä toisen samanlaisen haalarin kun jo tein, mutta isomman ens talvee ajatellen. Väreiks valitsin tumman ja vaaleen vihreen, sen väristä Jussi-vaatetta en oo kellään vielä nähny. Pääseepä pohojalaiset sukulaisekki taas ihimettelleen etelän plikan touhuja! ;)
Perjantaina ois neuvola. Oon nyt mittaillu sokereita ja melki joka päivä tulee ylitys, on tosi tarkkaa mitä syön. Terkka lähettää ne heti faksilla Tays:n diabeteshoitajalle ja voi hyvin olla että ens viikolla käy kutsu sinne...

Pilleriina ja Bibi 33+5
 
se kengänkoko-juttu oli kerran yhes ohjelmas,en ny muista mikä sen suomenkielinen nimi oli. (Miami maternity center)

mulla ei oo ollenkaa villapukua vauvalle. ostin sellasen ohuen untuva-tyyppisen puvun toppiksen alle jos tarvii...

mulla kans kusisihti on hyvä,vaikkei näjekkää mitää :p

pitäsköhän laittaa suosiolla tää kone ny pois ja alkaa oottamaan matin saapumista : /
se on jääny taas jonnekki matkan varrelle jumiin :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan nimi nimet on tytölle ja pojalle ollut jo 6kk tiedossa. Muutoksia voi tulla jos lapsi ei ole nimensä näköinen.

Yksin jättäminen esikoista en muista koskaan jättäneni yksin. Olin kauheen neuroottinen sen kanssa. Mut nyt ku mulla on sit yli 4-vuotias pikku "apuri" niin ehkä maltan sit kävästä roskat viemässä. Aika paljon ulkona oon nukuttanut vauvaa et itkuhälytin yleensä löytyy vakiovarustuksesta.

Kotiutumis vaatteet on vielä mietinnässä. Mä veikkaan et tän hetkiset "äitiyshousut" on aika jees vaihtoehto, varsinkin jos se menee taas siihen sektioon. Ei oo ainakaa kireet farkut painamas haavaa. Mut siel osastol joutuu viettää kuitenkin useamman yön niin ukko kyl voi hakee kotoo mulle vaatteet koska asutaan n. 4km päässä sairaalasta...

Hyppykiikku & Kävelytuoli esikoisen kanssa noi molemmat meni ohi. Ei ollut sellaista hetkee et se ois viihtyny kummassakaan. Meillä toi konttaaminenkin jäi välistä, suoraan lähdetiin hortoilemaan :D NÄin ollen konttauskypärä jäi käyttämättä. Oli se ostettuna ja löytyy vielki jostai ;)

Mitähän vielä.

Sen osastoreissun jälkeen olin ihan varma et vauva syntyy viikoilla 34 + jotain mut huomenna nasahtaa 35 ja I feel great :)
Ei enää sillee pelota. Joku aijemmin oli kans odottamas vauvaa noilla viikoilla ja oli pettynyt ku se ei tullukkaa. Täytyy myöntää et oon itsekkin vähän pettynyt :ashamed:
Kerkesin jo vähän päästää sitä ajatusta päähän että tämä tosiaan olisi ohi. Mut nyt oon taas alkanu tsemppaaamaan itseäni, et parempi sen on olla tuolla mahassa ku keskolassa. Kuitenkin niin pienellä lapsella voi olla mitä vaan juttuja jos se syntyy ennenaikaisesti.. Enkä nyt tarkoita pahalla kellekkää joilla lapsi on noil viikoil tai aijemmin syntynyt..

Neuvola käynti olisi tänään 12.30, joten päivällä tulee lisää juttua ;)

SuzZ + masukki 34+6 <3
 
Teen hajuiset huomenet :)

Hyppykiikku ok, kävelytuoli ok (siis kummatkin kohtuudella käytettynä), konttauskypärä esikoisella turhake :) Kyllähän esikoinen kolhi sen normaalimäärän itseään, mutta eihän se antanut mitään kypärää pistää päähänsä :D

Vähänkö eilinen Maria!-show oli huippu, ei vain meinannut maha tykätä sellaisesta määrästä nauramista, supisteli niin makeasti :LOL: Keskinen kyllä räjäytti potin!

( . )
Täällä hyvin rauhallista.
Ollaan lähdössä vajaan parin viikon päästä reissuun ja se vähän jännittää. Onhan toki Helsingissäkin synnäreitä tiukan paikan tullen (rv:t silloin 36+3), enkä mä sinänsä usko, että tämä tulis ennen 40 viikkoa. Pakko nimittäin nyt käydä siskoa katsomassa, sillä muuten käynti venyy tosi kauas (kun edellisestä kerrastakin on jo aikaa..).

Palailen päivemmällä :)

GCS & Batman rv 35+2
 
puolen tunnin päästä pitäs hierojalle lähtee.
ukkelin työkaveri hieroo kans vapaa-ajallaan ja se oli sanonu,et raskausaikana menee hartioitten etupuoliset (?) lihakset jumiin. ei ne oo kyl ikinä oireillu mulla!
saas nähä kuinka kipee sitä on sit illalla : / toivottavasti tää sormien pistely häviäis!!!

palailen myöhemmin kommentoimaan paremmin

T&V 33+3
 
oi tombatar kun pääsiskin hierojalle... Mulla on aina ollut selkä- ja niskalihakset ihan kosketusarat ja kuka tahansa hieroja ei kelpaa jos hierovat liian kovaa.

SuzZ mullekin lupailtiin toisen lapsen aikana rv 35 lääkärineuvolassa että vain vuodelepo voi estää synnytyksen käynnistymisen, sen verran oli paikat valmiit. Noh, rv 40+1 mentiin ja olin pari viikkoa myös hieman pettynyt (hassua sinänsä kun kuitenkin täysiaikaisilla vauvoilla tod.näk enemmän kaikki ok). Onhan tää loppuaika varsinkin yhtä asennoitumista päivästä toiseen, ainakin meillä, ketkä tästä olosta eivät varsinaisesti nauti...

Eilen meillä oli kaaottinen iltapäivä... Heppaset karkas ja niitä metsästin. Onneksi naapurissa asuu kiva hevosmies joka tyttärineen tuli hätiin. Mies sitten illalla nikkaroi aitauksen kuntoon. Teki puusta niin hienon että olin pakahtua ylpeydestä :heart:.
Sitten laitettiin yksi nuori hevonen satulan alle ja kun apuna on arkoja hevosihmisiä niin eipä siitä meinannut mitään tulla. Lopuksi kaikki hyvin, sain juoksutettua sen hepan ja yhden tallitytön (tai paremminkin naisen) selkään. Tänään pitää jatkaa. Ja arvatkaas kuin harmittaa tämä oma vajavaisuus ja tila kun ei voi kaikkea tehdä.

Yöt alkaneet huonontua, levottomuutta, asennon hankaluutta, sekavia unia ja pissahätää pitkin yötä |O...

Neuvola mulla klo 10 ja varmaan tuun kertomaan kuulumiset sen jälkeen.

Kokoarviosta ei täällä ole tehty mulle kertaakaan. Se viime lääkärikin oli ihan pöljä. Nuori nainen jota kiinnosti ultralla vain selvittää meidän vauvan sukupuoli.
Kahden viikon päästä olis viimeinen lääkärineuvola, ehkäpä siellä sitten kokoakin arvioidaan.

tiinelli ja typykkä 33+1 :heart:
 
Kisak79,meillä käytössä myös samat radiopuhelimet itkuhälyttiminä.Ovat olleet paljon paremmat kuin aikasemmat itkuhälyttimet!
Ollaan kokeiltu että koiria voi käydä rauhassa käyttämässä pihalla lähimetsässä ja silti kuuluu hälytin.

Meillä kohta 5v. ja 2v tytöt ovat tottuneet siihen että esim. jos tulee pikku kakkonen,niin saatan käyttää koiria pikkupissalla ja ovat kiltisti sen hetken kaksin.Molemmat ovat tottuneet tuohon,eikä meillä ole koitunut ongelmaksi tommonen juttu.Sama jos vie roskat tai menen laittamaan auton lämmitykseen.
Hieman suunnittelua vaatii tosin tuo koirien ulkona käyttö kun vauva tulee ja tytöt ovat kotona.Josko otan isommat tytöt sitten mukaan ulos,etteivät herätä vauvaa keskenään.Tai meillä on myös lapsiportti käytössä,joten sillä saa myös rajattua tyttöjen menoa(myös isomman).


mamskeli ja maha 34+4
 
Huomenta!
Täällä muksut heräsi tänään vähän yli 6 ja se on ihan liian aikainen aamu mulle ja äänensävystä päätellen ilmeisesti myös pikkuväelle. Aikaiset päikkärit taitaa olla tiedossa tänään.

Littledeath Ihania poika uutisia ja aivan ihanasti kirjoitettu!! :D Joko alkaa "järkytys" laantumaan?

Turvotusta Täällä ilmeisesti taas reilummin kun Paino yhdessä vuorokaudessa +2kg.... ei kai sitä tohon tahtiin ihan pulskistu? Alkaa itseä taas ahdistamaan kun tuo paino näyttää taas nousevan ja nousevan, vaikka ruokailut vähentänyt lähes minimiin ja koko ajan on nälkäkin.

Hyppykiikku Meille esikolle ostettiin ja kakkonen käytti samaa muutaman kerran. Tuolla se vieläkin on kaapissa, saa nähdä tuleeko sitten käytettyä. Kakkonen ainakin oli siihen ihan vauhkona! :D Vaikka eipä sitäkään tullut käytettyä kuin ihan muutaman kerran. Kävelytuolit ja konttauskypärät on mun mielestä ihan turhia kapistuksia. Meillä ei olla kummallekaan kaivattu. Sitteri taas tulee varmasti hankittua. Siinä on myöhemmin mm. hyvä syöttää pikkuinen. Ja ei tarvi sitten sylistä paljaalle lattialle laskea ym.

Vauvan kotiutumis vaatteet Mä luulen että mun äiti käy taas ostamassa vauvalle kotiutumis vaatteet kun kuulee kumpi tuli! :D Näin siis toimittu kahden aiemmankin kohdalla. Ulkovaatteet katson varmaan tänne kotiin valmiiksi niin ettei miehen tarvi kun napata kassi mukaan, kun tulee meitä sairaalasta hakemaan.

KatsuAmsku Ihania kuulumisia. Hyvä että pieni kasvaa. Rankat ajat varmasti ollut mutta jos pia josaatte pienen kotiin niin toivottavasti pääset oikein kunnolla nauttimaan vauva-arjesta!!! =)

Suljetusta palstasta:
Kuulostaa hyvältä ja haluan olla mukana! Mitenkäs tuohon kävisi kaksplussan Kerho? Eli jos perustaisi ihan oman kerhon tänne? Mun mielestä saa niin että vaan kerhoon hyväksytyt näkee viestit, kuvat yms?

Miehen ulkonäkö Kyllä se omaa silmää miellyttää paljonkin!! ;) Suhteessahan se ei nyt pidemmän päälle merkkaa niin paljon mutta sen verran kuitenkin ettei ainakaan tarvi valoja sammuttaa fiilikseen päästäkseen! :LOL: Mutta minäkin kyllä alunperin ihastuin ja rakastuin ihan muihin juttuihin kuin ulkonäköön.

Painoarvioista Täällähän ei normaalisti tehdä jos raskaus kuluu kaikin puolin normaalisti.Jos on jotain syytä epäillä että vauva on liian pieni tai liian iso viikkoihin nähden, tai jos on tosiaan jotain vaivaa tms. "kunnon syy" seurannalle niin sitten tehdään nuo painoarvio ynnä muut.
Eli te joille sitä ei ole tulossa niin rauhallisin mielin vaan! =)

pihpuu Oisko sulla mahdollisuutta pyytää itsellesi toinen neuvolatäti? Jos ei kemiat vaan pelaa yhteen niin sulla on oikeus vaatia toinen terkkari.... siis mikäli siihen nyt on mahdollisuus.

Siistimisoperaatioiden hankaluus Hankalaa on. Pienikin kyyristyminen saa ahdistamaan ja pahan olon. Lisäksi kun ei näe tuonne alakertaan ollenkaan ja sellaista. Pitää varmaan ottaa peili kaveriksi jos sen kanssa näkisi! :D TAi sitten päästän itseni helpolla ja annan rehottaa siihen saakka kunnes sinne taas näkee! :D

( . ) Mä olen niin pahalla päällä koko ajan että itseäkin jo ärsyttää! :kieh: Kaikki pienetkin "epäonnistumiset", takapakit yms. Saavat mut pillittämään ja hermostun ihan olemattomista asioista. Koko ajan on surkea olo ja paha mieli eikä jaksa mitään ajatella positiivisesti. Ja kyllähän se sitten lapsia ja miestäkin rassaa kun tämä emäntä on koko ajan ihan justiina. : / :ashamed:

Edelleen fyysinen olo ja vointi on ihan pyllystä, kun sattuu vaan ja henkeä ahdistaa ja koko ajan on tunne että mahanahka repeää ja sellaista.

Sanokaa nyt mikä ihme mussa on vikana?? Koko ajan tässä kyllä yrittää tsempata että nauttisi edes vähän näistä viimeisistä viikoista kun äkkiä se nyt kuitenkin on sitten taas ohitse..

Anteeksi taas tämä valitus! :ashamed:

Jospa menis purkamaan ressiä taas tuonne pyykkihuoltoon...

Liro ja papunen 32+4
 
Huomenta!

Tiinelli: Hyvä et saitte hepat kiinni ja turvallisesti!

Muutaman kerran on tullut kanssa jahdattua mutta mikään ei kyllä voita sitä kertaa kun päätin etten prkle irroita ja menin perässä riimussa kuin märkä läntti pitkin isoa isoa laidunta mahallani :LOL: Onneks sattui olemaan tasaista maata... Tosin mukavalta ei tunnu myöskään jos menee sinne aitaukselle päin ja nököttää selässä (ponilla pelkkä riimu) kun toinen innostuu ja juoksee jotenkin kätevästi suoraan sähkölangan alta (jonka joku fiksu oli jättänyt kiinni, ei sentään virtaa) mutta mä sit en mennytkään. Onneks oli turkishaalari ja kunnolla nassuun saakka kiinni... Olis voinut sattua. No heppojen kanssa sattuu ja tapahtuu kaikkea kuperkeikoista mahaliukuihin ;)

mamskeli: Olen miettinyt kanssa et mitens sitten esikko ja vauva yhdessä mutta nukkuessa se nyt ei haittaa. Aamutarpeiden aikaan (se kestää meillä n. 5-10min) sitten pitääpi keksiä jotain muuta esim. ottaa rintareppuun ja esikko saa jäädä katsomaan telkkua. Yhdessä en uskalla jättää mut onneks toi kesä tulee niin ei tartte pukea tms. Voi ottaa vaikka molemmat! Meillä on kanssa lapsiportit rappujen ylä- ja alapäässä eli rajattua on meno täälläkin.

Onneks noi koirat on aina opetettu siihen et iltapissa on nopea käynti jolloin ei vitkutella (kesto ihan taatusti lähempänä 2min kuin 5min) ja aamutoimitus on sama homma et metsään, takamus alas, asiat ja sisään. Päivällä metsässä sitten saa etsiä ja pyöriä ja juosta miten haluaa. Vapaana yleensä ovat mun kanssa ja riehuvat keskenään mun löntystäessa, ainakin nykyään. Lenkeillä tosin meillä ei tehdä mitään ilman lupaa vaan minä vien eka paikkaan minne asiat tehdään ja sitten lenkki tiellä kävellään sivulla mitään tekemättä. Mä en meinaan voi sietää koiria jotka kusee pitkin tienposkia... Talvella varsinkin tooosi kaunista! En myöskään jaksa kantaa kilokaupalla p*skaa vaunujen kanssa tai muutenkaan mukanani, joten helpointa on mennä eka metsään ja sitten lenkille. Onneksi joka suunnassa on eka metsää =).

tombatar: Ihanaa... Hierojalla käynti olis luksusta just nyt! Täällä kanssa meinaan niskat ihan jumissa.

Kohta synnytystapa-arvioon... Voi kun se sanois et ei tässä enää mene kuin pari viikkoa :p. Musta toi hyvä syntymäaika olis tuossa viikolla (nyt 34+5) 37 =)
 
huomenet kaikille..

painoarviota ei meillekkään ole tehty kertaakaan. UÄssä (rv 18) itse katselin mittoja ja paino arvio luki ruudulla. Muuten ei ole annettu arviota no joo neuvolalääkäri sanoi viimeksi että on jo 3kg painava mutta toisaalta se kuulosti yhtä tarkalta kuin olisi todennut 2-4kg väliin :LOL: Toivoisin että olis syntyessään alle 4kg kun esikoinen oli sen painonen ja häpyluu murtui synnytyksessä seurauksena 2kk helkkarinmoista luukipua . No kuitenkin pääasia että on terve vaikka oliskin taas hiukan kookaampi kaveri..

(.) Viimeyönä supisti sen verran pahasti ettei oikeesti enään naurattanut. Oikeestaan ensimmäisen kerran aloin hiukan kauhistelemaan että näin hirveitäkö nää kivut oli. Huuuh! Viellä kun pitäs enskuuhun pysyä yhdessä nipusse että kerettäisiin muuttamaan.. Saas nähdä.

Dindei + pikku 36+4
 
Tiinelli Kuulostaa niin ihanalta noi teijän heppa touhuilut, että millähän sitä vielä malttaa odottaa, et pääsee hepan selkään.. :)
Kuinka nopeesti meinaatte muuten alkaa ratsastamaan synnytyksen jälkeen? Heti kun oma olo sallii vai vasta sen viimesen tarkastuksen jälkeen?

LD Onnea poika uutisista! :)

( . ) Mulla on supistukset nyt helpottanu huomattavasti.. Toisaalta onneks, mut kyl mä oon vähän pettyny. Olin jo asennoitunu puskemaan tän ulos NYT!
Tuntuu niin turhalta valittaa näillä viikoilla vielä et oisin halunnu nyt jo jotain tapahtuvan, ku oikeesti tässä on vielä reilu 3 vkoo laskettuun. Mut toki sen lääkärin sanat kaikuu mun korvissa edelleen.. " sä synnytät viikon sisällä" ... Oon kyllä tosi malttamaton kaikessa..
Se tuntuu vaan JÄRKYLTÄ että PAHIMMASSA tapauksessa mä saatan joutuu kannella tätä mahaa vielä 5 viikkoa.. huh huh.. jotenki kyllä epäilen totaki.... :whistle:

Suljettu palsta Kiinnostaa täälläkin.

Purkkiin pissaaminen Onnistuu kyllä.. En mä sinne mitään näe, mut menee rutiinilla.. :D

Viime yönä näin unta että meillä oli vauva kotona jo.. Yöllä sitte mukamas vaihdoin sille vaippaa ja sitä p*skaa ruiskus joka puolelle kun avasin sen vaipan.. :LOL:
Vauva kyllä nukku tyytyväisenä.. Ja mä yritin pilkko pimeessä siivota niitä jälkiä kun en uskaltanu laittaa valoja päälle, ettei vauva herää.. hihi.. :)

Nunnika+Prinsessa 36+3
 
Inhottavaa, mitä lähemmäksi tuo laskettu-aika tulee, sitä enemmän sit odottaa. Tuntuu et nämä viimeset viikot ei lopu ikinä. Varsinkaa näin tapauksis ku luulee jo et pääsee synnyttämään :D
Vähän ku antais kaljapullon ja vetäs sen huulilta pois (ketkä kaljasta tykkää).
Kauheeta tsemppiä vaan kaikille. Ollaan jo pitkällä! :flower:
 
huomenet täältäkin :wave:

purkkiin pissaaminen no sinne menee jos on mennäkseen, en oo ennenkään pahemmin tiiraillu...

sairaala-kassi pakattu :D

olotila supistuksia tulee ja menee, ihan jees olla muutoin.. en oo levoton enkä malttamaton, menee nyt ihan levon kannalta nää päivät... ja vaikka yksin olenkin päivisin, ei silti enää ketuta niin paljon ku aiempina, onhan jo sentään torstai.. ja totta puhuakseni, tää köllötteky onkin aikas luksusta nyt kun sen makuun pääsi... ihana vaan olla.... tuun tarviimaan voimia paljon tulevalla viikolla hääjärjestelyiden ja muiden asioiden hoitoon, joten tää on kai hiukan kuin pistäis rahaa pankkiin :) suotta tässä alkais panikoimaan tai pitkästymään... jokainen päivä saa mennä omalla painollaan, en jaksa stressata nyt YHTÄÄN mistään :)

diabetes-hoitajan soittoaika oli, ja koska arvot on niin hyviä niin ei ole mitään aihetta huoleen silläkään saralla. tosin sanoi että systeemi on se, että alle kahden vuorokauden kotiin ei sitten kyllä pääse.... noh, vauvan parhaaksi sekin :)nyt vaan tsemppaan vielä noiden paastoarvojen kanssa, pari raja-arvoa löytyi,mutta ei se oo vaarallista :) seurailen itse arvoja, ja jos säännöllisesti alkaa olla koholla niin mun tarvii heti soittaa sinne päin...

painoarvio no mä oon ollut niin monessa ylimääräisessä ultrassa just noiden sokereiden takia ja muuta, et siellä on painoarvioo saanut, neuvolan terkkari ei kyllä käsin tunnustellen sitä osaakaan sanoa... totesi vaan viimeksi et jos nyt syntyis niin painon puolesta ei ois mitään hämminkiä, et ihan hyvän kokoiselta tuntuu mutta ei mitenkään kauheen isolta... tiedä sitä sitte minkä kokoinen tulee olemaan..

jaahaa.... sit sitä voiski taas syödä jotain ja mennä vaikka sänkyyn loikomaan.... musta taitaa kuoriutua varsinainen laiskamato tän lepäilyn ansiosta ;)
 
Heipsan!

Suljettu ryhmä kiinnostaa myös täällä, esikon aikaan olin myös :wave:

Ihania kuulumisia KatsuAmskulla, pian pääsette toivottavasti normaalin vauva-arjen aloittamaan :heart: Kiva olisi kuulla myös miten toisilla jo vauvautuneilla menee!

Mie olen painoarvion saanut juuri tuon rd:n takia, se olikin viikolla 31+6 liki 2500g :whistle: Lääkäri sanoi että pari viikkoa isompi olisi noilla mitoilla kuin omat viikot, muttei ollut yhtään huolissaan. Huomenna olisi seuraava kokoarvio ja kyllä jänskättää. Sokerit on kyllä ollut priimaa, ei raja-arvoja lähelläkään yksikään arvo, ei edes täytekakkutankkauksen jäljiltä...

Miehen äiti toi eilen meille itse askarrellun kutsun, kutsui pojun viikonloppuna yökylään, ihanaa :) Ei vissiin olla liikaa rasitettu kun pitää oikein kutsu tuoda :D No loka- tai marraskuussahan tuo viimeksi oli eli onhan tuosta jo aikaa. Kiva saada vielä ennen vauvan tuloa viettää vähän laatuaikaa miehen kanssa kaksin :heart:

Mistä pääsenkin miehen ulkonäköön :p Itse tykkään kovasti, on vaan komistunut kun ikää tulee lisää, tumma, pitkä, isot siniset silmät ja ihana rosoinen parransänki kasvaa hetkessä takaisin vaikka ajaisikin poikkeen :heart: Pukeutumaankin on oppinut pikkuhiljaa! Pitäisi varmaan muistaa kehua hänelle itselleenkin, jotenkin sitä arjessa välillä sokaistuu...

Mie olen myös esikkoa jättänyt esim. katsomaan lastenohjelmia lyhyen koiruuden pissalenkin ajaksi, ei tuo ole traumoja saanut, päinvastoin nauttii ison pojan oikeuksista :)

Esikko heräsi tänään tunnin etuajassa, puoli seiskalta jo, enkä saanut itsekään enää nukuttua :mad: Ärsyttää herätä etuajassa kun muutenkin nukun tosi huonosti, ja aamusta pikkasen unen laatu paranee. Noh, nukuin jo päikkärit, kylläpä tuli parempi olo :)

Jotenkin on tullut nyt sellainen ihanan kutkuttava odotuksen olo, kohta oikeasti pääsee tositoimiin ja saa sen tuhisijan syliin, mutta toisaalta nautin näistä viimeisistä viikoista ihan täpöllä, silittelen mahaa ja toivon että tämäkin jatkuisi ikuisuuden :heart: Hypistelen vauva-kamoja, pikkuhiljaa laittelen kaikkea valmiiksi, mietin synnytystä ja sairaalakassin sisältöä... Ihanaa aikaa :heart:

Teto ja Rakas 34+5 :heart:
 
Liro ei se kaikille muillekaan ole helppoa, tämä olon jaksaminen. Yritetään ajatella että kunhan se vauva on sylissä, tätäkin aikaa voi tulla ikävä :hug:.

Nunnika luulen etten taaskaan odottele jälkitarkastuksiin, oman olon mukaan menen. Eikä mun tartte päästä heti revittelemään, kun nyt vaan selkään pääsis ja edes käynnissä nauttimaan. Ratsastusta on niin ikävä. Ja puntteja+nyrkkeilysäkkiä, huokaus... Pian pääsee taas harrastamaan :heart:.

Neuvolassa käyty
Kaikki ok. Minä en jaksa noita lukemia kirjoittaa :ashamed:..
Sen verran voin sanoa että painoa mulle tullut taas +800g/viikko, hip hei!! Taitaa 80kg mennä mulla rikki tässä raskaudessa :D. Neuvolatäti sanoi että näytän niin hyvältä :O vaikka itsellä ihan kulahtanut ja väsähtänyt olo, iho kauhea ja tukka hapsottaa...
Vauva raivotarjonnassa ja keskikäyrällä kasvaa. Hemppa ja verenpaine tosi hyvä, onneksi en joudu rautaa syömään.

Tuosta ulkonäöstä, minähän en oikeasti kukoista millään lailla. Musta tuntuu että näytän sellaiselta hampuusilta ja törkyiseltä. Ihokin on ilman meikkivoidetta ihan ihmeellinen, kuiva ja kutiseva, sieltä täältä punainen... Tuntuu että rypistynkin ihan silmissä. Aiemmissa raskauksissa on iho ja tukka ollut hyvässä kunnossa mutta nyt..daa.. :x
 

Yhteistyössä