Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Silvia olikin selventänyt just aiemmin tuota antibioottien ja maitohappojen syömistä.... Minä jo ajattelin, että häh, millon tuo juttu on noin muuttunu. :D Kiitos, kun selvensit ja noinhan se menee, että muutama tunti väliä niiden syömisessä. :)
 
Tsau!

Kiirettä pitänyt tänään ja nyt huutaa hoosiannaa koko kroppa, miten voikin tulla noin kipeeksi kun on jalkojen päällä vähän kauemmin. Muskarissa oli hauskaa, kun taas ylös/alas/piiriin leikkiä... Tuntuu, että kaikki liikkeet on kuin hidastettuja :D

JennyA:lle voimia, supistusten kanssa tuskailuun, kuullostaa aika voimia vievältä tuollainen :hug:

Synnytysajankohta: No molempien edellisten kanssa on aamupäivällä käynnistynyt, molemmissa oon ollut sairaalalla 13-14 välissä. Joten ihan kiva jos näin kävisi taas, mitään yö tuskailua en todellakaan toivo. Esikoinen vielä syntyi sunnuntaina ja kuopus maanantaina, joten tuliskos tämä sitten tiistaina :LOL:

Miehen tapasin perinteisesti ihan baarissa, ihan ekaa kertaa kyllä oltiin nähty jo päiväkodissa, jossa työharjoittelussa olin eli ei silleen ollut vieras ihminen. Tapailtiin ihan kaveripohjalta, enimmäkseen viikonloppuisin ensin, kunnes kehittyi sitten suhteeksi.

Maitohappobakteereja: meillä kanssa menee noin gefilusmehuissa ja "tehojuomissa", myös hiivaan olen kokeillut niitä ihan tabletti muodossa... en tiiä onko kuitenkaan mitään apua ollut ainakaan tohon hiivaan. Mä oon kanssa kuullut, että maitohappobakteereja vois ottaa lääkekuurien yhteydessä, jotenkin auttais vatsantoimintaan ainakin...

Vitamiinit: syön noita multivitoja yhden päivässä ja jopa muistanut joka päivä ottaa. Jokaisessa raskaudessa oon syönyt lisävitskuja, ihan muuten vaan...

Lastenhoito: no kuopuksen syntyessä esikoinen oli kaksi päivää tarhassa. Nyt hän on sitten esikoulussa joka päivä, ainakin sen neljä tuntia. Syksyllä sitten kouluun menee. Kuopus on mun kanssa nyt sitten ainakin 3-vuotiaaksi kotona, ehkä sitten alan katteleen jotain virikehoitopaikkaa, muutamaksi päiväksi kuukaudessa, jotta tottuis siihenkin menoon. Muksuilla on noita harrastuksia, jotenkin ne vähän pelottaa, että milloin saa kenetkin kuskaamaan. Tuo pianonsoitto kun esikolla on suzuki-pianoa, niin mun täytyy siellä olla mukana, ilmeisesti sitten vauvaa vaan kantoliinaan imetysaikana ainakin. Nyt alkaa vielä kuoroharkatkin sillä, mutta onneks voi vaan kuskata ja siihen hommaan saan varmaan muitakin, kun harjoitukset on illalla. Miehellä kun voi olla tosi vaihtelevia työpäiviä, niin on aika epävarmaa sen varaan laskea noita kuljetuksia. Noh, kaipa ne sitten vauvan syntyessä selkiintyy ja ihanaa kun melkein heti tulee lämpimät ilmat ja valoisat päivät niin jaksaa itsekin paljon paremmin ja on helpompaa, kun ei tartte miljoonaa kerrastoa päälle pukea.

Mindi83 33+1
 
Silvia tuhannet kiitokset selvennyksestä ja tiedosta. Onpa tylsää kun eivät ole voineet apteekissa mainita. Taisin kyllä ottaa ne viimeksi samaan aikaan. Mut mun vatsa ei ole kovin herkkä antibiooteille niin ehkä maitohapot ei tehonneet mutta ehken niitä tarvinnutkaan. Tosin ei ne apteekissa aina kaikkea kiirehdi kertomaan. Söin jokusen vuoden virtsatietulehduksiin nitrofur c-nimistä lääkettä ja syötyäni niitä jo kauan, eräänä päivänä apteekissa sanottiin ettei niiden kanssa saa ottaa alkoholia! No enpä justiin ollut ottanut kun varmaan joka viikko kun olin silloin nuori ja villeimmässä biletysiässä. Kivat.

vitamiinit otan kalsiumia koska tuskin saan sitä riittävästi juustosta ja yhdestä viilistä päivässä. Otan myös kalaöljykapseleita koska en syö kalaa läheskään joka viikko. Mitään vitamiinipillereitä en ota, syön sen verran paljon kasviksia ja muutenkin monipuolisesti ja eikös suositukset nykyään ole, että jos ruokavalio on monipuolinen, vitamiineja ei välttämättä tarvi. Deetä tietty otan nyt raskausaikana.

Leppismom
 
Jos tännekin koittais jotain kirjotella, kamalasti tullut juttua taas! :)

Ollaan tavattu miehen kanssa laivalla ja tästä tuli nyt menneenä lauantaina tasan vuosi täyteen. Yhdessä ollaan oikeestaan oltu siitä asti :heart: Melko nopeastihan tässä ollaan edetty, muutettiin yhteen 4kk ensitapaamisesta ja siitä parin kuukauden päästä vauva ilmoitti tulostaan :rolleyes:

Vitamiineista yms. tällä hetkellä syön D:tä, kalkkia, rautaa ja magnesiumia. Multi-tabsin raskausvitamiineja olen syöny kolme purkillista tämän raskauden aikana, mutta nyt en ole enää vähään aikaan niitä ostanut. Te jotka syötte D-vitamiinia, paljonko syötte sitä päivässä? Itse syön 20-40 mikrogrammaa per päivä.
Maitohappobakteereista oli täällä ollut puhetta ja löysinpäs tuolta kaapista paketillisen lacto-seven tabuja, ja ajattelin niitä alkaa ottamaan. Haittaa niistä ei ainakaan ole :)

Synnytysajankohta olisi ehkä kaikkein paras jos lähtö koittaisi aikaisin aamusta, niin ettei mies ole vielä ehtinyt töihin. Poikaa ei tarttisi viedä hoitoon, vaan voisi olla itekseen kotona siihen asti, että koulu alkaa. Mutta eipä tolla niin väliä ole.

Sairaalakassi on suurimmaksi osaksi pakattu, sekä mun että vauvan osalta :) Eipä siellä vauvalle ole kuin kotiutumisvaatteet ja tutti. Ja mulle sit imetysliivit, vähän vaatteita, hygieniatarvikkeita yms. Kamerat ja laturit nappaan mukaan vasta lähtiessä.

Eilen laittelin vauvan vaatteet hoitopöydän laatikoihin ja petasin pinnasängyn valmiiksi, enää puuttuu vauva :heart:

Ihan kummallista kun tällä viikolla ei ole mitään lääkäreitä, neuvolaa ei mitään. Ihanaa kun on "vapaa" viikko :D


~ miraci ja pikku-ukko rv 35+3 ~
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Kirjottelen pikasesti flunssan kourista.

Vitamiineista otan raskausvitamiinina Multivita raskaus ja imetys yhen päivässä, lisäks D-vitamiinia 10mikrog. päivässä ja rautaa. Tarvittaessa otan kalkki+D 500/10 1-2 päivässä maidottomina päivinä ja kalaöljykapselin niinä päivinä kun en syö kalaa. Maitohappobakteereita oon syöny muutaman viikon. Sain siitä neuvolasta esitteen ja päädyn Idoformin kapseleihin, niissä on just ne kaks eniten allergian suhteen tutkittua maitohappobakteeria (Lactobacillus (rhamnosus)GG ja Bifidobacterium (Bb12)). Noita on myös pikkuselle tippoina, kun satuin saamaan näytepakkauksen.

Me tavattiin miehen kanssa koulussa. Alotettiin muuton jälkeen samalla luokalla ja kiinnitin heti huomion kilttiin nauravaan poikaan, joka oli myös luokan syrjittyjen kaveri. Lisäks se oli vielä niin ihanan ujo ja viaton, mutta jo viikon päästä se pyys mut nuorisotiloille iltaa istuun. Käski se ottaa kaverinkin mukaan, jos en muuten uskalla mennä. :D Ensin oltiin kavereita puoli vuotta ja sitten alettiin seurustella. Yhteen muutettiin kun lähettiin opiskeleen ja sillä tiellä ollaan. Yhessä ollaan kuljettu 14 vuotta ja asuttu yhessä 11 vuotta. Taukoja ei olla jouduttu pitään, välillä on ollu vähän viileempää, mutta heti kun on saatu riittävästi yhteistä aikaa muilta velvollisuuksilta, on liekki taas voimissaan. Kaveritkin sanoo että me ollaan ikuinen kuherteleva teinipari:rolleyes:...

Nyt pää on täynnä räkää, silmiä särkee, enkä muista mitä piti kommentoida. Parasta mennä kai nukkuun...
Pilleriina ja Bibi .... 34 tai 35 + 3
 
Jeps... jos nyt jatkais kun pahin kiukku on ohi... Päivällä en jaksanut sen kummemmin mitään kommentoida, kun oli niin tympääntyny ja v....tunut olo.

miraci: Ihana kuva :)

Vitamiineista, maitohappobakteereista yms... Mulla on kyllä tuolla kaapissa Multivitan raskaus ja imetys tabuja, mutta en mä niitä oikein muista koskaan syödä. Maitohappobakteereja olen alkanut iteki ottamaan, kun niitä tytöllekin syötän. En sitten niiden tehosta tiedä, siis tulevaa vauvaa ajatellen. Mut tuolla tytölle aloin syöttään syksyllä, kun meidän pph sanoi että oli kuullut jostain et saattais vaikuttaa flunssien sairastamiseen, eli ilmeisesti yleiseen vastustuskykyyn. En tiedä onko niistä mitään hyötyä ollut, mut syökööt nyt kun kerran halukas on niitä ottamaan. Söis varmaan koko purkillisen kerralla jos annettais :D D-vitskuja syön silloin tällöin, noita samoja Devisolin 10mg tabuja mitä tytöllekin annan.

Miehen tapaaminen: Eka kerran ollaan varmaan tavattu sillon ku mä menin yläasteelle vuonna miekka ja kirves. Mies on siis vuoden vanhempi. Seurusteltiin eka kerran sillon, mä olin seiskalla ja mies kasilla. Vuoden verran pyörittiin sillon yhdessä. Sitten tiet vei erilleen useammaksi vuodeksi ja tavattiin uudelleen 2005 kesällä. Sit juhannuksesta 2006 ollaan oltu yhdessä.

Omaa napaa... Kyl tää jatkuvien supistusten kans taistelu alkaa ottaa hermon päälle tosissaan :mad: Uskomatonta, ettei näillä mitään vaikutusta ole ollut. Tänään kätilö sanoi, että tiedätpä nyt sitten milloin on tosi kyseessä, kun ei kerran nämä ole tehneet mitään. Mistäs mä muka sen tiedän, kun esikoisen synnytys käynnistyi just näin... Nyt mä en ainakaan tiedä milloin pitäis lähteä, mikä on sitten sellainen kipu että tietää sen käynnistyneen? Luultavimmin tässä käy niin, et tää syntyy joko kotiin tai matkalle, kun en kerran tiedä enää milloin pitäis lähteä...

Viime yö oli todellakin ihan p....stä ja syvältä :kieh: Mä nukuin ehkä vartin verran joskus kolmen maissa. Sen jälkeen hermostuin pyörimiseen ja tulin koneelle, että mies edes saa nukkua rauhassa aamuun. No, jospa tänään sitten paremmalla onnella. Mulla olis kyllä tuolla pari nukahtamislääkettä, jotka jäi sairaalassa ottamatta, et jos vaikka niiden voimalla sitten. En vaan uskaltais niitä oikein täällä kotosalla ottaa, kun esikoisen synnytys käynnistyi sillon juurikin nukahtamislääkkeistä...

Mut nyt taistelemaan tyttöä nukkumatin maille, et pääsis itekin jossain vaiheessa...

-JennyA-

Suljettu palsta: Yritän huomenna saada aikaseks tehdä sen, jos vaikka olisin vähän virkeämpi...
 
Heipsan!!

Maitohappobakteereja Mulle ei olla tästä mainittu neuvolassa eikä polilla, enkä ole aiemmissa raskauksissa napsinut ja tuskin tulee nytkään haettua, mutta eipä niistä varmasti ainakaan haittaa ole! :)

Pissan väri Riippuu varmasti siitä mitä on syönyt ja kuinka paljon on juonut. Pissanhan kuuluisi olla vaaleaa ja kirkasta eli tumma pissa voi meinata sitä että vettä/nestettä menee vähänlaisesti? Mulla poikaa oottaessa oli kyllä koko raskauden ajan tummahko pissa vaikka kuinka joi, eli kai hormonitkin tuohon vaikuttaa.... ja mm. tuon vuoksi mulla on nytkin itsellä niin tunne että tämä olisikin poika vauva kun tuokin "oire" on tässä raskaudessa aika samankaltainen.

Seksistä ja spermasta Spermanhan on todettu kypsyttävän kohdunkaulaa, mutta siitä en tiedä kuinka sitten vaikuttaa jos on lepoon määrätty ym. Kannatisi siis varmaan kysellä neuvolasta tai lääkäristä mitä siellä sanovat, eli voiko aikaistaa synnytystä jos on muutenkin vähän ollut vaivaa siihen suuntaan. Mulla seksi saa jo aikaan aika komeitakin suppareita, mutta en ole kyllä siitäkään ilosta valmis luopumaan silti! :p Ja muuta meillä ei tuossa 3-4vkon päästä tehdäkkään niiden kahden muun S:n lisäksi!! ;) :D

Synnytyksen käynnistymisestä ei nyt oikein mitään toiveita ole. Vaikka oishan se kiva ettei keskellä yötä tarvisi lähteä kun lapset nukkuu... helpompi saada vekarat hoitoon päiväs/ilta aikaan. Esikosta meni vedet klo.22 illalla ja sillon melkeen heti lähdettiin sairaalaan. Kakkonen taas käynnistettiin sli sairaalaan mentiin jo aamusella. =)

Miehen kanssa ollaan tavattu ruotsinlaivalla. Eihän sillon olisi uskonut että siitä mitään pysyvää tulisi ja kun tuo ukko asuikin 500 kilsan päässä minusta. Mutta kyllä tässä vaan ollaan 8,5-vuotta jo yhtä matkaa talsittu. Miraci:lla näyttikin olevan vähän samankaltainen tarina. Me siis aikanaan myös edettiin aika haipakkaa kun tavattiin... 2vko ensi näkemästä mies käytännössä asui mun luona.

Vitamiinit Mä oon napsinut tuota multivitan raskaus ja imetys nappia... aika hyvin jopa muistanut ottaakin.

Vauvan rytmi synnyttyä Meillä esikko oli aika vilkas asukki varsinkin just yö aikaan ja kuitenkin alkoi melkein heti synnyttyään nukkumaan yöt ilman heräämisiä. Kakkonen taas oli tosi aktiivinen masuasukki ympäri vuorokauden ja synnyttyään oli super huono nukkuja... vuoden ikään asti heräili vähintään 10krt/yö.


Lastenhoito: Meillä lapset olleet vallan kotosalla mun kanssa. Ryhmiksessä olivat hoidossa vajaa 2kk tuossa viime kesänä kun suoritin koulussa yhden harjoittelun. Nyt oon aatellut jos esikolle (siis tämä meidän 4v) Hakisin päiväkotipaikkaa 2-3krt/viikko. On tosi ujo tapaus, eli varmaan vähän reipastuisi kun pääsisi tekemisiin muidenkin kuin sukulaisten kanssa. Ja kavereita tuo kaipaa kauhesti.... 3v pikkuveli täällä häärää myös mutta niiden touhut on suurimmaksi osaksi vaan tappelua ja nahistelua. Luulen että tuo hoitoon meno vois siis tehdä kaikin puolin vaan hyvää tytölle. Mutta mietin nyt vielä asiaa, kun kuitenkin potkii vähän vastaan tuo ajatus, kun itse kuitenkin olen kotosalla näiden kahden muun ipanan kanssa sitten.... ja kun esikkokin on vielä äidin vauva.... eli äidistä tuntuu pahalta "napanuoraa" katkaista! :D

Sairaalakassia enpä ole pakannut enkä oikeestaan suonut ajatustakaan koko asialle. Ehkäpä sitten kun sinne tosiaan tarvii lähteä! ;)

( . ) Kävin tänään aamulla verikokeissa (katsovat pitkäaikais sokerin torstain polia varten) ja ensimmäistä kertaa jäi tuohon taipeeseen oikeen kunnon reikä siitä pistämisestä. :O
Ei kyllä mitenkään kipeä ole, mutta aika hurjan näköinen.

Neuvolassa kävin myös...

Rv: 33+1
Paino: +1150g/vko (Hui!!!)
Turvotus: ++
Paineet: 138/85 (Mulla ikinä ollut noin korkeella)
Pissa: Valkuainen heikko+, muutoin puhdas
Sykkeet 150+ ja liikkeet ++

Painoa mulle EILIS AAMUSTA tullut liki 3kg eli turvotusta on ja PALJON... sormet kuin "nippu k*rpiä", nilkat lähes kadonneet ja vatsaan jää vaan kuoppa jos sormella painaa. Eilen syötiin pitsaa joka oli aika suolainen, että en tiedä johtuisko sitten siitä. Siitäkin tosin jo vuorokausi että pitäis kai jo tasaantuakin kun juonut olen kuitenkin hyvin??
Verenpaineet mulla ei tosiaan ikinä ole olleet noin korkeella vaikka ei ne vieläkään nyt mitkään huikeet ole jos siiihen vertaa millaisia lukemia täällä moni muu on saanut! ;)

Mutta eipä ihmeempiä taaskaan... katsotaan onko torstaina taas paineet laskenut normaaliin ja josko tästä turvotuksesta pääsisi eroon. Olo on kamala kun tuntee olevansa ihan pöhöttynyt.

Liro ja papunen 33+1
 
Miracilla on kyllä aivan ihana masukuva!!! Oon ite haaveillut nakuposeeraamista sekä odotuksen aikana, että ilman mahaa, mutta en ole koskaan oikein saanut aikaiseksi & uskaltanut. Haluaisin mennä valokuvaukseen jollekkin ammattilaiselle, joka ottaisi aistikkaan mutta ei liian paljastavan nakukuvan tyylillä.. :)

JennyAdelina, oon kyllä niin pahoillani sun puolesta. Mulla esikoisen aikan oli kaksi tuskan päivää ennen kuin aloin virallisesti aukeamaan ja sekin oli jo hirvittävää :( Voin vain kuvitella kuinka inhottavaa tuo jatkuva kipuilu on.. Toivon, että kivut hellittäisivät tai tilanne etenisi. Kiva mennä sitten synnyttämään, kun on jo valmiiksi ihan finaalissa henkisesti ja fyysisesti. Mä otin silloin niin hyvät kivunlievitykset, että jaksoin sitten ponnistaa. Takana oli kuintekin 2 vuorokautta valvomista, kipuilua ja itkemistä...

Sairaalakassi on nyt pakattu! Tai no, fööni ja vaha puuttuu :D Muuten siellä on kaikki mitä mä tarvitsen (myös limpparia ja karkkipussi, jos tulee huiko).

( . )
Päivä ollut rauhallinen, epäsäännöllisesti harjoitussupistellut. Nyt kuitenkin iltapäivällä tuli ihan "tuoreen veren" sekaista limatulppaa paperiin pyyhittäessä. Vatsa toiminut kolme kertaa ja välillä on tosi etova, "oksettava", olo.
Saas nähdä mitä lopun alkua tämä on...

GCS15 & Batman 35+6
 
Mulla ollu aamusta asti maha ihan sekasin. Aamulla heräsinki pariin napakkaan supistukseen ja sillon heti vessaan.. Sitte tuli toisenki kerran, mut sit ei taas mitään..
Nyt äsken tuli taas pari TOSI KIPEETÄ supistusta ja taas vatsa aivan sekasin..
Mitäs tää nyt on?? :confused:
Olo siis muuten ihan normaali ja syönytki oon...

Neuvola kuulumisia

Paino +1000g :ashamed:
Pissa puhdas
turvotus +
syke +150
liikkeet ++
SF 38,5!!!!! :attn: (viikko sitte oli 34. Eri mittaaja kyllä. Ja vauva oli nyt ihan persus pystyssä)

Neuvola täti ei meinannu ees löytää vauvan päätä, kun oli jo niin alhaalla ja KIINNITTYNYT.
Sanoi siis sekin, että tulee ihan hetkellä minä hyvänsä...
Oisko tää nyt sit alkamassa, ku sellastaki oon kuullu että suoli tyhjenee ennen synnytystä??!!

Kauhee paineen tunnekki alapäässä..

Nyt ei pysty oikeen keskittyy mihkään. Taidan mennä vähän ulos kävelemään..

JÄNNITTÄÄ!!!
 
Nunnika ja GCS15, teillähän saattaa olla jo menoa. Onnea matkaan, jos matka alkaa!! :)

Ja JAlle kovasti jaksamisia, toivottavasti uni tulee ja saat nukuttuakin ensi yönä!!!

( . ) Odottaa kovasti lääkäriä ylihuomenna. Kun en edes enää saa tolkkua siitä, miten tuo kaveri tuolla sijaitsee. Ja olis niin kivaa saada tietää, että jotain kehitystä olis tapahtunut kohdunsuullakin. Sukkapuikot on ollut riesana tänään, toivottavasti niilläkin olisi merkityksensä.
 
huijui täällähän saattaa olla kohta jo jännät paikat muutamilla.. Melkoista että kaikki ollaan jo niin pitkällä että kohta alkaa vauvoja satelemaan.

Aiemmin oli puhetta siitä että useakin oli huomannut ettei säärikarvat tms ole kasvaneet entisellä vauhdilla. Mulla siis ainakin saattoi mennä melkein kk ennen kuin huomasin pienenkään sängen nyt tilanne on muuttunut siihen alkuperäiseen. Juurikun olin kiintynyt tähän ettei ihan kokoajan tarvitsisi ajella.. Vieläkö te muut joilla oli samaa hidastusta karvojen kasvussa nautitte "karvattomuudesta"??

Mulla on välillä tunne että tää syntyy kyllä aivan varmasti ennen laskettua mutta on taas päiviä kuten tämä että olen varma että yliaikaiskontrolliin taas mennään. Toisaalta nyt ei niin haittaisi kuin esikoisen odotusaikana. Ensimmäisestä odotuksesta opin että lähtö tosiaankin voi tulla puuntakaa ilman mitään ennakoivia supistuksia. Ensimmäisestä kipeestä tuntemastani supistuksesta meni n.20h ja poika oli maailmassa joten enpä mä nyt usko että vaikka välillä onkin napakoita tuntemuksia että se meinaisi juuta taikka jaata..

Miracilla todella nätti raskauskuva. Taas todiste siitä kuinka jotkut ovat niin kauniita raskauden läpikin.
Niin ja meillä ollut miehen kanssa myös melkonen "äkkilähtö" lapsien tekoon eli 6kk seurustelun jälkeen raskaustesti positiivinen (asuttiin yhdessä) ja päivääkään ei ole kaduttanut. Monesti sain kyllä alkuun kuulla "kauhisteluja" mutta nykysin ei onneksi epäiliöitä enään ole. Suhteemme on ollut kaikinpuolin sitä mitä itse parisuhteelta olen odottanutkin ja rakkautta riittää vielläkin. Onko teidän kohdalla ollut samanlaista kokemusta?? (epäiliöitä tms..)

Dindei
 
Heippa vaan kaikille :)

Hieman hitaasti olen lähtenyt kirjoittelemaan... Taustalla olen seuraillut, mutta en ole vain saanut aikaiseksi kirjoitella. :p Toivottavasti mukaan mahtuu vielä. :)

Elikkä täällä elellään viikkoja 34+4, LA 17.3. :) Ja ensimmäistä odotellaan. :)
 
Miraci Kaunis ja herkkä kuva. Oot kyllä rohkea, kun laitat näin henkilökohtasen ja intiimin kuvan kaikkien nähtäville :)

Synnytysajankohta Jos saisin päättää niin se vois alkaa aamupäivästä/päivällä hyvin nukutun yön jälkeen ja aamupala syötynä.. Sit vauva vois syntyä siinä illalla klo 18->. Olis ihanteellista poitsun hoitoonlaiton kannalta ja itteni kans. Sitten kun syntyis noin myöhään niin säästyisi niiltä pällistelijöiltä, jotka tuppaa heti kytikselle.
Esikoisen synnytys käynnistyi yöllä tunnin nukkumisen jälkeen ja syntyi päivällä. Ekat vieraat tuli jo parin tunnin päästä.. Ääh..

Miehen kanssa ollaan tavattu häissä v. 2004. Miehen serkku ja mä oltiin luokkakavereita ja sen myötä kutsuttuna häihin. Tää serkku oli jo aiemmin puhunut, et sillä on "sitä hassua musiikkia" kuunteleva serkkupoika, joka sopis mulle, kun samanlaisia hevareita ollaan. Boolikipalla olin notkunut jo tovin ja kävin anelemassa -korostan sanaa anelemassa- entistä heilaani juhlapaikan ulkopuolella :ashamed: Myöhemmin muistin tämän serkun, joka vois olla vaikka pikku lohtupalkinto :ashamed: Illan viimeiset kipaleet oli soimassa. Menin siihen viereen ja kysyin, et ooksä se ......n serkku? Mies: joo.. Mä: soot kuulemma hevimiäs? Mies: joo.. Mä: no mitä sä kuuntelet? Mies: *luettelee bändejä* Mä: Joo, joo. Kelpaa. Tuu tanssii! :D Tästä se sitten lähti. Olis kyllä pitkää juttua sanottavana tästä muutenkin, sen verran koomista touhua on ollut. Mut nukkumatti kutsuu pian.
Naimisissa ollaan oltu reilu vuosi ja hevimättögoottihäät pidettiin :D

Asensin tänään sitte itse sen viimisen kipsilevyn, kun ukolle se homma oli liian haastavaa. Levy piti siis sahata hieman kuperaan muotoon ja kauhee poru siitä. Oli kyllä ukko vähän nolona, kun oli homma tehtynä..
Huomenna on sitten se pelkopoli ja sen jälkeen lääkäri. Jänskittää, tuli joteski kauhee olo siitä Pinskun kohtelusta. Tuskin se paskankaato niskaan on mikään yleinen juttu, mut silti..

33+2
 
Onpas nyt jännät paikat monella! Hyvä ku malttaa palstalta pois pysyä kun pitää kytätä kuka lähtee seuraavana... :D

Miehen tapaamisesta tapasin eka kerran mieheni kaupassa. Jo silloin raportoin siskolleni, miten ihanan unelma miehen tapasin. Harmittelin vaan ikää ja ajattelin lähinnä, että siinä on jollekkin pimulle mahtava mies...
Puolivuotta myöhemmin tavattiin baarissa ja kun meillä oli isot pippalot menossa niin hän lähti sitten mukaan jatkoille.
Muu porukka kun väsähti niin me jatkettiin juttelua aamuun asti. Nukkumapaikkojen vähäisyyden vuoksi nukuttiin vierekkäin, mutta mitään muuta ei tapahtunu.
Aamupäivällä hän lähti kotiinsa ja illalla kun minä kotiuduin oli fb:hen tullut kaveripyyntö.
Hän kertoi, että oli vienyt vahingossa jonkun huivin ja kyseli tiesinkö kenen se oli. No se huivi oli mun. Pippalopäivästä eteenpäin alkoi meidän tiivis yhteyden pito. Juteltiin moonta tuntia netissä tai laiteltiin tekstiviestejä... Ei mennyt päivääkään ettei toisesta mitään kuulunut.
Sitten kuukaus noitten juhlien jälkeen mies tuli palauttamaan mulle sitä huivia.
Silloinkin vielä ajattelin etupäässä, että sainpa siitä ihana ystävän ja jotenkin tuo ikäero mua häiritsi. Lähinnä kait niin ,etten uskonut hänen ihastuvan "vanhempaan naiseen".
Sitten kun hän tuli käymään niin hän oli meillä monta tuntia. :D
Lapset olivat silloin ihan outoja, jotenkin ihan yli innoissaan. Eivät ole ikinä käyttäytyneet niin... Mies sai siis minut sekä lapset sekaisin ihanalla olemuksellaan! :heart:
Seuraavana päivänä lapseni menivät mummin luo yöks ja mies lupasi tulla auttamaan mua tietokonepöydän kokoamisen kanssa. Juteltiin taas yö myöhään ja niinpä oli luonnollista että mies jäi yöks.
Siitä eteenpäin ollaan oltukkin melkein jatkuvasti yhdessä.
Mies muutti meille virallisesti n. pari kuukautta seurustelun aloittamisesta (sitä ennen kyllä majaili meillä jo melkein jatkuvasti. :D ). n. 5kk myöhemmin mentiin kihloihin ja 6 kk myöhemmin aloin odottaa yhteistä lastamme, 10 kk myöhemmin mentiin naimisiin ja nyt sitten ollaan tässä... :kiss: Kaikki on menny just niinku on pitänykkin ja tää vaan tuntuu niin oikealle. Jotenkin sen vaan tietää kun sen oikean kohtaa! Rakastan hirmusesti! :heart:

Meidän nopeita päätöksiä on ihmeen vähän "kauhisteltu". Lähipiiri on ollut vaan positiivisesti yllättyneitä. Kai he ovat huomanneet, että tää menee niinku pitää...
Vieraammat ihmiset varmaan ihmettelevät nopeeta tempoa, mutta suoraan meille eivät ole asiaa tulleet ihmettelemään. :)

Miracilla ihana masukuva!

Voe ei, nukuttiin miehen kanssa melkein parin tunnin päikkärit ja nytpä ei sit väsytä yhtään...
Esikoinen kuumeilee edelleen! Nyt oli yli 39 kuumetta, perskules ku tota kuumetta on nyt jo kolmas viikko menossa. :( Toivottavasti noista kokeista selviää mikä kuumeen syy on. Raukka ku ei pääse edes kouluun...

Päivähoidosta meillä oli kuopuksella vuorohoitopaikka. Nyt kun jäin äitiyslomalle niin hoitopaikka piti sanoa irti. Niinpä tuo 4 v on mun seurana kaikki päivät. Täytyy katsoa josko sit syksyllä hakis normi hoitopaikkaa muutamaks päiväks viikossa.
Nyt yritetään käydä perhekahviloissa, jotta ei vallan seinät kaadu päälle.

Tsemppiä kaikille jotka saattaa hetken päästä olla matkalla laitokselle ja kivuista kärsiville!
 
:mad: AARRRGGHHH!!! Maailman typerin yö! Heräsin pissahätään ja kas kummaa, uni ei tulekkaan. No, ymmärtäisihän sen, jos syy olisi esim. säryt, supistukset tai levottomat jalat. Tämä nainen kärsii kuitenkin: OMASTA KUORSAUKSESTA!!! :headwall: Voiko mikään olla naurettavampi syy valvoa... Nousin sitten kun puuskutin ja tuskastelin, aina kun meinasin nukahtaa, niin heräsin kauheaan roslaukseen tai ukko pökkäs kylkeen.
Nyt oon olohuoneessa koneella ja vakaa aikomus on jatkaa unia sohvalla.

Aamulla on neuvola klo 11:30. Tein muuten sen päätöksen, että helsinkiin ei lähdetä, jos kerran veristä limatulppaa tulee (tän päivän eka pikkusatsi bongattu jo). Esikoinen pettyi ihan hirveästi :( Lupasin sille sitten, että jos ei olla laitoksella niin tehdään kaikkea supermegakivaa (moottorikelkka-ajelua, talvirieha ja ratsastamassa käynti).

Nyt mä toivon oikeasti, että tämä vauveli alkais tulla.

GCS15 & Batman rv 36+0 POKS POKS POKS POKS POKS!!! :) Jotain positiivista tälle päivälle, kun poksutaan :)
 
täälläki kukutaan jo hereillä. olis kyl uni maittanu,mut pentu herätti,ku sillä oli iso hätä ja piti käyttää se pihalla. just ku ite heräs kunnolla ja kahvitki keitin,ni sitte tohon lattialle se nukahti uudelleen : /
turhaa mun on enää yrittää nukahtaa...

GCS kuullostaa viisaalta päätökseltä.

eilen oliki outo päivä. tosi monesti vihlo tonne kohdunsuulle ja tuli harkkareita.
nii ja ihan unohin eilen POKSUA

T&V 34+1
 
aamu se aukenee lännessäkin hiljalleen...

onkin monella tosiaan lähdön merkkejä :D jippiaijeeeee!!! jänniä päiviä :D

d-vitamiini joku kyseli vahvuutta mitä kukin syö... mulla purkin kyljessä lukee: 10 mg

mäkin kuorsaan :D välil havahdun siihen, mutta mies kertoi jo pidemmän aikaa tehneen niin et jos herää mun krohinaan, niin pelkkä silitys saa mut lakkaamaan :heart: onpa se hellä :) tosin en mäkään sitä tuuppaise, vaan just silitän vaikka poskeen tai olkapäähän. joskus jos on sikeämmässä unessa niin koitan varovasti työntää olkapäästä.
mä ainakin kiukustuisin jos unen keskestä joku alkais mua törkkimään kovemmin... niin, eksä osasi myös tuon taidon...

EMPU lämpimästi tervetuloa, loppumetreillä tää naisväki on mut pääset mukaan tiiviiseen tunnelmaan :wave:

närästys helpottanut koska mun ruoka-annokset on ihan minimissä.... yks päiväkin otin ruuaksi makaronia, juu, reilun desin... nälkä oli mut ei auttanu... kolmen tunnin välein suunnilleen heitän suuhun jotain. eilen illalla söin nakkikeittoa puol viiden maissa, puol 9 otin yhden voileivän. lisäks nappailin tota herkkuani piimää, ja ei muuten närästänyt yöllä ollenkaan :) eli hiirulaisen annoksilla jatketaan, jos vaikka pysyis hapot aisoissa.

säärikarvat ni mä jotenkin pannut merkille et ei kyl niin kova kasvuvauhti ole kuin ennen... mut tuntuu et vatsan päälle ja kainaloihin tulee sitäkin vauhdikkaammin ;)

väsymys joo, aamusella jaksan mut kyl eilen neljältä alkoi sellanen uni et ei mitää rajaa, en kyllä ehtiny päivälläkään levätä yhtään, olikin sitten yllättäen ihan puhki. luulen et osansa on sillä kun en pääse kunnolla ulos... maha on tosi painava, ja tukiliivi kyllä on iso apu kun kotihommia koittaa tehdä. lapset kyllä auttaa valtavan paljon.. ja mielellään onneks :)

lähden rentoutumaan tässä aamupäivällä, luvassa jalka-hoito ja käsihoito :p ihanaa luksusta hääkiireiden keskellä :) oih, NYT alkaa jännittää :D ihanaa..... :heart:
 
jannyadelina mä viel mietein tota sun tilannetta, et kurjia noi jutut on, mut mä ainakin jos saan kovan stressaustilan , alkaa enemmän supistella ja kovemmin... et oiskohan mitään jos vaan kovasti koitat rentoutua, ja myös mielen rauhoittaa... auttaisko jos menisit kylpyyn/suihkuun, istahdat hengittelemään ja koitat sulkea mielestä kaiken nyt... teillä on niin pitkä toi matkakin tonne sairaalaan, että se stressais muakin.... :hug:
koita kaikkesi, niin vauvalla on hyvä olla...mun kaveri sai hiljakkoin vauvan ja se stressas ihan älyttömästi kaikesta loppuajan, touhus ja hääräs vaikka kipuja oli, lopputuloksena oli hätäsektio kun vauva oli mennyt ihan solmuun napanuoran kanssa... ei tosiaan kiva. loppujen lopuksi kävi hyvin.
Meinaan mun pointti on se,et vaikka kuinka on hankalaa olla, se ei tee vauvalle hyvää että koko ajan miettii ja murehtii.... vaikkakin se tottakai on mielessä koko ajan. toivon sulle rentouttavia hetkiä, ja että kaikki muuttuisi parempaan pian :hug:
 
Heippa!

Täällä myös on kuorsaava odottaja,itse en sitä tajua edes mutta mies siitä sanoo.Yleensä kun meillä mies on se joka kuorsaa häiritsevästi.
Usein nukahdan kun mies lukee kirjaa vieressä ja jo toisen kirjan lukemisen aikana alan kuorsata :)
Se on tää maha,sama ollut edellisten kanssa.
Vitamiineista,itse olen joutunut koko ajan vetelemään noita rautalisiä..nyt menossa ihan hirveä nestemäinen litku että meinaa yrjöt tulla.Onneks pullo on kohta loppu ja tänään on neuvola,josko palais takaisin pillerimuotoon.
Multivitaa vetelen tai sitten välillä pelkkää d-vitaminia.Neuvolassa ei ole puhunut noista,mutta tottumuksesta niitä napsin.
Miehen tapasin yhteisen kaverin kautta sillon aikanaan kun mies oli vielä intissä.Kauhistelin jo kun yhessä ollaan oltu tänä vuonna 11vuotta,siitä pian 6vuotta kihloissa.
Naimisiin mennään sitten joskus,sanoin aikanaan että viimeistään kun ollaan 50v.Ei tule tehtyä ainakaan mitään hätiköityjä päätöksiä :)
Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta,meinasin että kyllä sen sitten ehtii.

Flunssa on iskenyt meille kivasti,tytöt olivat viime viikolla kuumeessa.Nyt ollaan miehen kanssa kummatkin räkäsiä,kurkut tosi kipeet eli kuumetta vaan odotellessa jotta olo hieman helpottuisi.

Synnytykseen olen jo varautunut menemään yksin,mikäli tulokas päättää syntyä viikolla ja keskellä yötä..niin että lastenhoitoapua on hankala saada.Jospa kaveri tulis viikonloppuna.
Meillä vanhempi tyttö on lähdössä lasketulla viikolla ekaa kertaa ruotsinristeilylle,joten sillon vois tulokas syntyä.Olisi vaan yhden lapsen hoitoon vienti mietittävänä.

Oma olo on välillä tukala,monet ruoat nykyään närästää.Jopa sipseistä menee maha ihan sekasin.
Kipeempiä supistuksia tulee aina silloin tällöin,täällä myös alapään turvotusta on havaittavissa :p
Säärikarvat kasvavat nykyään hitaasti,sekä eri kohdissa.Eli jossain kohtaa on ihan kaljua ja jossain kohtaa on karvoja :)
Itse olen paikkoja siistinyt käsikopelolla,karvat ei oo mun juttuni.

Nyt vielä hetkeksi kirjan pariin,sitten neuvolaan.


mamskeli ja maha 35+2
 
Eilen tuli säännöllisiä supistuksia 21-0.00 väli ja sen jälkeen aloin nukkumaan, ohi menivät. Sama homma oli päivällä 16-19 välillä. Tuntuu välillä kyl niin haista paska hommalta ku kerkee jo ajatteleen et olis jo ohi tää kipumaratooni.. ja v#tut!! Että onpahan tämäkin päivä valmiiksi jo pilalla.

SuzZ + masukki 35+4
 
supistuksia mullakin tulee tollasis jaksoissa,,, paljon vaikuttaa mulla ainakin miten on oollu jalkeilla ja touhunnut jotain. ja monet supistukset yhdistyy vaavelin liikehdintään.
kyllä nää täältä ennen pitkää syntyy, ei sinne kukaan ole ikuisiks ajoiks jääny ;) loppumetrit on yhtäv pitkästyttäviä kuin ne alku-odotuksen piinaavat viikot väsymyksen, pahoinvoinnin ja tietynlaisen epätietoisuuden kanssa :) ei siis luovuteta siskot!!!! lepoa vain aina kun sellanen tilanne siunaantuu :hug:

huomenna maaginen 36 viikkoa täynnä, ajatella, äkkiähän tää onkin mennyt :)

naimisiin siis vaikka itse oonkin menossa nyt naimisiiin reilun 1,5 vuoden tuntemisen jälkeen, ei kyllä ole lainkaan sellanen olo että olis liian nopeasti... saati että ei olisi lainkaan varma ratkaisustaan...
sitä tässä eilen itse asiassa mietinkin, kun palasi muistoja eksän kohdalla mieleen... epäroin jo kihloihin menoa... miks ihmeessä mä en kuunnellut itseäni? vihille mentiin viskipullon voimin, mies kippasi munkin kurkkuun aika tavalla, vaikka toisaalta mieli vastusti että oisin halunnut molempien olevan selvinpäin edes vihkimisen....pakotti siis ja minähän otin ettei tule riitaa...
nyt kun mietiskelee, niin on täysin vapaa epäröivistä aatteista, ja koska aloite tähän on tullut miehen puolelta, tiedän että myös hän on asiasta täysin varma :)

nopeaa toimintaano mulla kritisointia on tullut aluksi eksän puolelta jo siinä vaiheessa kun tän miehen kanssa aloin olemaan.. ja kun vielä mun kaverin kanssa (miespuolinen) mut ja lapset näki joku samoihin aikoihin kaupungilla jäätelöllä, eksä oli raivona kun mulla oli jo kolmas mies kierroksessa... huh huh, kiva asua tällases paskapitäjässä missä ihmisillä ei omaa elämää ole, vaan mun asioista täällä on juoruttu vissiin enemmän kun mitä seiskan sivuille mahtuis :D yhdes vaiheessa olin kuulema paksuna, salaa viemässä lapsia isän tietämättä etelään ja sit vielä muuttanut asumaan ulkomaille.... hohhoijaa.....
no, sit mun toinen sisko on ollu aika tiukka kommenteissaan mitä oon tehnyt tässä , mut tilanne onneks rauhoittunut. yleisestikään kukaan ei sietänyt ajatusta et jätin niin "ihanan ja hauskan miehen".... siitähän kaikki sai alkunsa.
no, sit kun vauva oli tulossa ja mentiin siitä aika pian kihloihin, miehen äiti vähän huumorilla höystettynä totes et ei he enää pysy tapahtumien perässä ;) tottahan tuokin oli...
mut kummankaan vanhemmat ei onneks ole kritisoineet perheenlisäystä eikä muutenkaan meidän asioita.
mun vanhemmat on sellasia et jos niiltä neuvoa kysyy, niin sen saa, mutta ei ne ole koskaan arvostellu mun ratkaisuja, paitsi aluks ton eron suhteen, nekään kun ei kaikkia taustoja tiennyt. ja toki siinä oli kuviossa se pelastaja-mieskin :) mutta mä en omaa miestä onneks ole selän takana pettänyt, lähdin ensin ja kattelin ympärille vasta sitten. ja ton miehen kans ollaan kavereita vielä tänäkin päivänä :) arvostan sitäkin :)

uuden miehen tutustuttaminen lapsiin joku tos kertokin et nopeasti oli edetty tälläkin saralla. no, mä kuuntelin lastenvalvojaa ja koska erokin oli ihan kesken vielä ja välit tosi riitaisat niin en päästänyt miestä tutustumaan lapsiin ennenkuin noin reilun kuukauden hengailun jälkeen. sekin oli varovainen kahvittelu, pikainen. ja ihan lasten ehdoilla. olin kyllä kertonut lapsille hänestä, mutta päätin odottaa et lapset itse sopeutuu ensin ajatukseen koko miehestä.
ekan kerran yöpyikin meillä vasta tosi pitkän ajan kuluttua. mies osasi tosi hienosti ottaa asian, ja kaikki miten on edetty, on menty niin et ajateltu ensin että lapset on etusijalla. yhteenkin muutettiin vasta kun lapset sitä pyysi, siinä vaiheessa oltiin lasten toiveiden mukaan yökylässä miehen luon niin, että huomasin meidän olevan viikossa noin kaksi yötä mun kämpässä ja loput miehen luona :D siitä syystä yhteiselo on sujunut mutkitta :)

no niin, jos sitä sitten lähtis pois koneelta et sais tällekin päivälle jotain aikaansaannosta :)
 
Tsemppiä vaan kaikille, joilla tuntuu h-hetki olevan lähellä! Jännittävää!

Empulle tervetuloa mukaan jutskaileen!

Mulla tulee aina ihan hullu olo, kun aattelen että seuraava kuu on jo sitten se meidän kuu! Mihin tää aika oikeen menee.

Miracilla tosiaan ihana kuva, oikeen taiteellinen. :heart: Itse kanssa joskus haaveilin oikeen liikkeessä otetusta masukuvasta, vähän tohon tyyliin. Heh, sitten meni pupu pöksyyn, ja miettisin että mihis mä esille sitten tuollaisen kuvan laittaisin, jos oikeen siitä ison summan maksaisin. Oon yleensä ottanut ristiäiskuvan liikkeessä ja meinasin, että nyt otan lisäksi vielä kaikista kolmesta ipanasta yhteiskuvan, eli laitan rahat siihen sitten, mietin vaan että mitenköhän onnistuu asettelu ja paikallaan pysyminen :LOL:

Gorthaur: no omasta kokemuksesta tuolla porissa oli kyllä oikeen ihania kätilöitä siinä pelkopolilla. Luulenpa, että tuo pinskun kohtaama "hirviö" on ihan omaa laatuaan kyllä... Toivotaan ainakin näin! Kerroppa sitten miten kävi...

Ihania rakkaustarinoita täällä ihmisillä! Ja tuntuukin, että monella on oikeen onnellinen parisuhde se on kiva se! :heart:

Hui, helmikuisilla oli jonkun vauvan syntynyt keittiön lattialle... Iih, toi olis kyllä mulle ihan kauhuskenaario, mies ottamassa vastassa vauvaa... heh pyörtyisin varmaan itsekin! :D

Me lähdetään kuopuksen kanssa varmaan ulos tästä seuraavaksi, kun luntakin tullut noin paljon lisää.

Mindi83 33+2
 
Mindi83 Mäkin kävin lukee helmikuun puolelta sen ku vauva synty keittiön lattialle. Melko hurja juttu..

Itsellä eka synnytys kesti 17 tuntia että ei mahda olla sitä pelkoa että alle tuntiin ulos tulisi ;)

Ei mua tässä raskaudessa tylsyys tympäse, vaan kivut. Tekemistä kyllä löytyy, mutku mä oon niin kipee tän raskauden takia etten mä pysty tekee mitään. Kaikke sattuu selkään. Vauva painaa kohdunsuuta aina kun olen seisoma-asennossa. Elikkä aikalailla menee istuessa tai maatessa ja vielä KUUKAUSI pitäs jaksaa tätä... Huoh : /
 
Yöheräily Mä nukun yöt tätä nykyä tosi huonosti... varmaan puolet yöstä menee valvoessa, millon kipujen vuoksi, milloin suppareiden vuoksi tai vessa hädän tms. Viime yönä heräsin kauheeseen suonenvetoon 5 maissa ja sitten oli pakko lyllertää vielä vessaan ja tämän jälkeen ei uni sitten enää tullutkaan

Supistuksia Myös mulla päivittäin ja pirun kipeetä tekee... ilta-aikaan mulla pääsääntöisesti... eilenkin puuskuttelin kolme tuntia mutta kyllä ne siitä taas rauhottui. Tätä samaa mulla oli tuosta kakkosestakin niin en ole enempiä sen vuoksi sitten murehtinut.

( . ) Täällä aamu alkanut taas niin vauhdikkaasti että ei meinaa itse pysyä perässä. Mistä nuo lapset mahtaa virtansa saada?? Mun meikkipussillekin kerkesivät kun puhuin puhelimessa ja aika komeet raujaukset oli poika 3vee silmiinsä saanut. Yllättävän hyvät noin ensikertalaiselta! ;)

Viime yö tosiaan pitkälle valvottu ja senkin tuntee taas nahoissaan. Nyt tarvisi vaan keksiä puuhaa paljon että pysyy päivän hereillä. Illalla sitten muutamaksi tunniksi kouluun.

Liro ja papunen 32+2
 

Yhteistyössä