+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Hei vaan

Ei mitään kummempia tännepäin:) Todella vähäisiä selän ja masun juilintoja silloin tällöin on. Lisäksi "kramppeja" jossain tuolla kohdunpohjan tuntumassa oli tänään, ja kun ähisin ja kitisin niin äijä heti siihen kommentoimaan että "sä oot raskaana!" Se on kohta yhtä höperö kun minäkin näitten oireitten metsästämisessä!:) Valkkaria lirisee, se on oudompi oire, jota mulla ei loppukierrossa yleensä ole.

Keksin taas uutta ajateltavaa itselleni; me aletaan huomispäivänä hakea uutta asuntoa(aso) ja suunnitella tämän meidän pikkukodin myyntiin laittamista! Voi kun olisi niiin ihanaa saada vähän enemmän tilaa ja lapsiystävällisempi piha-alue(meillä on ihan liikaa autoja tässä pihapiirissä eikä kunnon leikkipaikkaa). Me saataisiin miehen kanssa oma huone - ehkäpä sitten tulisi se kaivattu kolmas lapsikin vihdoin ;)
 
mg tosi kiva kun päivittelet..pysyy mukana omassa kierrossa, kun käy täällä välillä tarkistamassa
vib toi juokseva valkkari on mulla ainakin se ihan ensimmäinen raskausoire oikeastaan. Sitä ainakin ite aina tarkkailen kovasti oviksen jälkeen..mutta ei ole vielä kuulunut :D
Mites muuten noi ovistestit oikeen toimii. Olen niitä nyt ekan kerran tässä kierrossa kokeillut. En kylläkään vielä ole bongannut ovista, mutta testit vahvenee pikku hiljaa joka päivä. Eli käyttäytyvätkö ne samanlailla kuin raskaustestitkin että mitä lähempänä ovista ollaan sen tummempi viiva?
 
Tein tänään vielä r- testin, sekä liuskan, että digin. Liuskassa oli selvä haamu, mutta digi näytti "ei raskaana" Eli raskaana en siis vielä ainakaan ole. Lämmpöt tipahtivat sen yhden aamun jälkeen takaisin normaaliin (tänäänkin 36,62 ) Eli jotenkin epäilyttää, onko sitä koko ovista edes ollut :( sylkiov testiä en ole vielä tehnyt...

Muoks* sylkiov oli siis positiivinen
 
Mikä yö, aargh! Neitonen päätti hulinoida sitten neljään asti aamulla. Onneksi näitä hulinoita ei enää ole ollut usein, mutta muistui kyllä hyvin ajat kun hän hulinoitsi joka ikinen yö :whistle: Outoa kyllä, ei hirmusti väsytä.

babar hui kauhistus, nyt alkoi jännittää! En yhtään muista aiemmista raskauksista, onko ollut valkovuotoa, kun nuorempana mulla muutenkin sitä tuli runsaasti, kun taas nykyään ei juuri ollenkaan paitsi tietysti oviksen aikaan. Mutta enpäs nyt innostu:) Mä en ymmärrä tätä vauvakuumeisen äidin mieltä, kun joka ikinen kuukausi jaksaa toivoa uudelleen, vaikka pettymykset on sitten kovia. Vaikka onhan monilla yritystä ollut todella paljon kauemminkin, ettei mulla ole syytä valittaa... mä olen jotenkin sen aatellut niin, etten kuitenkaan sitten ole fyysisesti valmis raskauteen vielä.

Tyttö nuokkuu sylissä jo, taisi olla rankka yö pienellä:) Jos laittaisi hänet torkuille ja sitten esikoisen kanssa kylpemään

=)
 
maanantai 29.3.2010



Sanelma.....................kp48/34?..........27v......2.lapsi
Coya...........................kp47/26-30?...............1.lapsi.......yk1?
Unelmahöttö..............kp35/36.......................4.lapsi.......yk1?
Nasukka82.................kp28/28-30.......27v.....2.lapsi.......yk8
Piupula.......................kp27/20-48.......24v.....1.lapsi.......yk7(9kk)
MiiJane76...................kp27/28-34.......33v......4.lapsi
very important baby...kp25/28-31.......29v......................yk8
inspire........................kp24/31.........................1.lapsi
macy gray...................kp22/32-34........29v......2. lapsi.....yk5
babar.........................kp20/35..............30v......2.lapsi......yk3
Paha päivä.................kp19/25-28.........25v.....2.lapsi......yk2
wilkat.........................kp17/35.........................3.lapsi.......yk5
icefairy.......................kp17/28-35.........23v.....2.lapsi.......yk1
Mukiin menevä...........kp17/28.........................2.lapsi.......yk1
Onnellinen x5.............kp17/25.........................5.lapsi.......yk2
mamitus.....................kp15/28..............26v......2.lapsi.......yk3
Heathy.......................kp15/26.........................2.lapsi........yk4
KS09...........................kp11/?...............21v......2.lapsi.......yk8
samara88...................kp9/22-27.....................1.lapsi........yk2
Viulu...........................kp5/28-30.....................4.lapsi........yk2
A-H.............................kp5/28?............22v. .....2.lapsi........yk2
Sarmiina.....................kp3/25-30.....................3/4.lapsi.....yk2?
pia..............................kp3/29...........................5.lapsi.......yk2
Sone



TAUSTALLA
Aurella
mahara
Agaetis
Amf
adora



PIINAILIJAT
Nasukka82..................dpo12
MiiJane76....................dpo12
Piupula........................dpo11
very important baby....dpo8
Onnellinen x5..............dpo8
macy gray...................dpo6
icefairy........................dpo1



PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. .......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. ........kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. .......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. ........kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. ........kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. ........kp34/28
Auroora..............21.1. .......kp28/28-34

HayLina.............1.2. ..........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. ..........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Minnäi..............23.2. ........kp32/31(32)........30v.....4.lapsi......yk2
Sintsu78...........23.2. ........kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. .........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. .........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ...........kp26/32..........dpo10
piprane ema....3.3. ...........kp27/28..........................................yk8
Sanelma..........9.3. ...........kp28/34?........dpo13
Ezziina............10.3. .........kp22/28...........................................yk2
Tinker Bell.......14.3. .........kp30/33...........................................yk3
miya................25.3. ........kp27/28-30......dpo12......................yk2
AaVee.............26.3. ........pp16/16...........................................yk15




HAAMUILIJAT

 
Hups! Tuli muokattua sunnuntain listaa, joten siinäkin on nyt uudet kuvat. :D

babar > Täältä minäkin käyn kiertopäivät tarkistamassa. :LOL:

vib > Voi että! Yölliset heräilyt on uuvuttavia. Meillä lapsi on taas flunssassa ja viime yö meni huonosti, kun itsekään en meinannut nukahtaa uudestaan. Ensin olin aika virkeä, mutta nyt taidan tarvita ylimääräisen kahvimukillisen päästäkseni väsymyksen yli. Olen ollut muutenkin niin väsynyt että tänään on pakko päästä päiväunille.

Pikkuhousut on taas märkinä jatkuvasti, jos en pidä suojaa. En tiedä mikä kummajainen se yksi limapäivä oli. Nyt jatkuu vetisenä ja tavallista runsaampana. En muista jokaisessa kierrossa tällaista olevan. Miehen mielestä olen tavallista kiukuisempi ja itse olen huomannut itkeskeleväni erityisen herkästi. Myös hajut ärsyttää. Viime yönä tuntui muniksissa ja kohdussa menkkamaisia kipuiluja, jotka ovat jonin verran jatkuneet nyt päivää kohti. En usko myöhäiseen ovikseen vaan luulen sen olleen silloin viime viikolla. Voisiko jo tuntua, jos olisin raskautunut, kun dpo6 on vasta menossa? En uskalla kuin haaveilla.
 
KS09 Onse kyl jännä ku sä saat noita viivoja ja sit et oo raskaana.. yms. :|

Mulla oli se ovis eile, piti viel tehä toinen testi päiväl ja siin oli sit jo iha tummanpunanen viiva. :D Ja illalla alko ovisoireet, sen kyllä tunsi. Nonii, eli 11.4 odotettavissa täti, toivottavasti ei kyllä tule!! :p

Hih ihanii kuvia taas noi kaikki! Piinailijat, sopii kyl nii hyvi meihi. :D
 
Juu, täältä mihäkin käyn katsomassa, että missä mennään kierrossa:) On minulla kalenterissakin merkinnät, mutta tämä on jotenkin luontevampi tapa kun täällä on tarkemmin selostettuna näitä tuntemuksiakin, joita voi sitten jälkeenpäin lukea ja pähkäillä. Nytkin joku oli nostanut tuon Kohdunnapukka-ketjun, jonne olin kirjoitellut silloin kun tytöstä plussasin(tai siis ennen sitä plussaa), ja olipa kiva lukea! Harmi kun ei esikoisen odotusajasta ole todisteita täällä, kun en ollut tätä palstaa silloin löytänyt vielä. Tietysti on odotusajan päiväkirja, muttei kuumeiluajasta mitään...

 
Moikka!

Olen täällä jo jonkin aikaa teidät juttuja seuraillut, ja päätin liittyä mukaan =)

Pikkukakkosta siis kovasti toivotaan, meillä on esikoinen 1v 10kk. Kävin poistamassa Mirena-kierukan viime viikolla, ja ollaankin pupuiltu ahkerasti päivittäin sen poiston jälkeen =) Tein jo raskaustestin poiston jälkeisenä päivänä, sillä kierukka oli jo itsestään tulossa pihalle kohdusta :/ Mutta negaa näytti, joten yritys on nyt kymmenen =)

Oviksesta saati kierrosta ei ole mitään hajua, sillä Mirena hukkas kuukautiset melkein kokonaan. Joten tässä mennään nyt "varmuuden välttämiseksi"-linjalla =) Toivottavasti tärppäisi pian, niinkun meillä kaikilla muillakin :)

-Sophie
 
Lauantaina tuli hiukan tuhrua, eilen mustaa tuhrua ja tänään äsken vaaleanpunaista verta.. Kp on vasta 27, eli kierroksi jäis vaan 26.. :( Ja tuo luteelivaihe ei kyllä riitä mihinkään kiinnittymiseen.. Nyt tekis mieli kiroilla ja rankasti... Ihme tuhruttelua ja näillä kp´lla.. :( Just luovutin ja laitoin siteen housuun.. :( Tosin sitä ei tule kuin vessassa käydessä, muuten saharaolot jatkuu... Masentaakin!
 
Heippa, mahtuuko mukaan?
Olen tätä ketjua jo hetken seuraillut ja hyppäisin mielelläni tähän joukkoon kirjoittelemaan. Kolmas lapsi olisi haaveena, kaksi ihanaa pientä poikaa on jo ja nyt tekee mieli kolmatta :heart:
Tilanne olis aivan ihanteellinen, molemmat kuumeillaan ihan tosissaan ja toivottais että tärppi kävis pian vaikka vähän jännittääkin että venyykö kuinka pitkäksi tämä odottamisen odotus. Esikoinen sai alkunsa 4kk pillereiden jättämisen jälkeen ja toinen lapsi tuli vuoden kuumeilun ja yrittämisen lopputuloksena kun saatiin kierto käynnistymään ensin Terolutin avulla.

Tällähetkellä on meneillään eka kierto synnytyksen jälkeen (poika on kohta 10kk mutta imetän edelleen satunnaisesti joten se on pitänyt menkat poissa tähän asti) joten vähän jännittää että kuinka pitkäksi se mahtaa venyä mutta toiveita elättelen että jos se vaikka tälläkertaa asettuisi heti siihen 28 päivään.

Minulle voisi siis lisätä listalle tiedot
Neppi.......................kp13/28-??.........23v.....3.lapsi.......yk1


Ovisoireita olen kehitelly itselleni ja munasarjoja on kyllä koko kierron siihen malliin että ihmettelen suuresti jos niissä ei mitään tapahdu! Huomenna olis siis laskennallinen ovis jos tuo 28 päivää pitää paikkansa, pitäkää peukkuja et mun elimistö tajuu mikä täs on homman nimi eikä tälläkertaa tarvis turvautua mihinkään lääkkeisiin!
 
tervetuloia uusille :wave:

Anteeksi nyt omaanapaa, kun ihan puhkipoikka vihdoin kotona töiden ja jumpan jälkeen *haukotus* jotgen tänään aamulla väsytti ihan sairaan paljon ja herääminen oli tosi vaikeeta sitten kun sain taas uudestaan unenpäästä kiinni ja näin unia aamulla, mitä ei kamalan useesti tapahdu :) DPO11 menossa ja nyt kn nipukka oli sellanen niin kun supussa ja kiinni, mutta silti jotenkin leveempi siitä ylhäältä :LOL: :LOL: enmä tiedä :D
Aavee Kiitoksia :) toivtaan niin, mutta kyllä tänään illalla nyt juili mahassa ja turvottaa taas niin paljon, että kyllä huomenna taitaa täti tulla kyläilemään huomen aamulla.
 
On aika jännä lukea teidän oireita, kun mä en tunne oikeastaan koskaan mitään :ashamed: Huomenna tai ylihuomenna pitäs alkaa menkat ja ei kyllä tunnu yhtään miltään. Ikinä en ole saanut kyllä mitään ovisoireitakaan, toisaalta en ole niitä koskaan "kytännytkään". Tulee vain sellainen ajatus mieleen, että kuinkahan huonosti mä tunnen oman kroppani vai eikö mulla oo ikinä ollu aikaa pysähtyä kuuntelemaan sitä. Oonkohan mää vähän outolintu :eek:
Ja Nepille db
 
Tervetuloa uudet:) MiiJanelle piristykseksi :flower: Tsemppiä uuteen yritykseen!

Mulla ei toiveet ole kovin korkealla, ihan normaalit pms-juilinnat käynnissä. En viitsi hirveästi ees miettiä, enkä ainakaan aio testata, kun hukkaan menee kuitenkin testi:)

Piupula, toivotaan että sulla täti ymmärtää pysyä poissa!
 
Huomenia,

Mulla ei siis tosiaan ole tullut mitään vuotoa vielä kierukan poistamisen jälkeen... Outoa? Tai sitten jos niin hyvin on käynyt että tärpännyt heti, joten en mä tätiä niin kyläilemään tässä odotakaan :)

Mulla on vähän samaa ongelmaa ku sulla Unelmahöttö - en osaa lukee kroppaani varmaan ollenkaan :D Ei tietoakaan oviksesta varmaan ikinä ollut, mutta voihan se tosiaan olla et jotkut on "herkempiä" ton asian suhteen kun jotkut muut.

Reipasta tiistain jatkoa!
 
Unelmahöttö Mulla ei ollut minkäänlaisia oireita oviksesta ennen kuin esikoinen synty. Sen jälkeen on vasta alkanut tulemaan painetta yms. tuntemuksia.

Sylkiov testi oli tänään taas positiivinen, outoa. Lämmöt oli 0,2 astetta korkeammalla kuin parina edellisenä päivänä ja rintoja kihelmöi... Outoa, että näin pitkään on toi positiivinen tulos, koska sillon muutama päivä sitten siinä oli niin selkeät ja isot kuviot, että oli varmaan vahvin pos. tulos mitä ikinä oon saanut... Siltikin se vaan porskuttaa positiivisena eteenpäin... :(

muoks* Nyt mun täytyy pyörtää sanojani. Tein vielä toisen sylki ov testin ja nyt se vasta positiivinen olikin :eek:
 
tiistai 30.3.2010



Coya...........................kp48/26-30?...............1.lapsi.......yk1?
Unelmahöttö..............kp36/36.......................4.lapsi.......yk1?
Nasukka82.................kp29/28-30.......27v.....2.lapsi.......yk8
Piupula.......................kp28/20-48.......24v.....1.lapsi.......yk7(9kk)
MiiJane76...................kp28/28-34.......33v......4.lapsi
very important baby...kp26/28-31.......29v......................yk8
inspire........................kp25/31.........................1.lapsi
macy gray...................kp23/32-34........29v......2. lapsi.....yk5
babar.........................kp21/35..............30v......2.lapsi......yk3
Paha päivä.................kp20/25-28.........25v.....2.lapsi......yk2
wilkat.........................kp18/35.........................3.lapsi.......yk5
icefairy.......................kp18/28-35.........23v.....2.lapsi.......yk1
Mukiin menevä...........kp18/28.........................2.lapsi.......yk1
Onnellinen x5.............kp18/25.........................5.lapsi.......yk2
mamitus.....................kp16/28..............26v......2.lapsi.......yk3
Heathy.......................kp16/26.........................2.lapsi........yk4
Neppi.........................kp13/28-??.........23v......3.lapsi.......yk1
KS09...........................kp12/?...............21v......2.lapsi.......yk8
samara88...................kp10/22-27.....................1.lapsi......yk2
Viulu...........................kp6/28-30.....................4.lapsi........yk2
A-H.............................kp6/28?............22v. .....2.lapsi........yk2
Sarmiina.....................kp4/25-30.....................3/4.lapsi.....yk2?
pia..............................kp4/29...........................5.lapsi.......yk2
Sophie84..........................................................2.lapsi.......yk1
Sone


TAUSTALLA
Aurella
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone



PIINAILIJAT
Nasukka82..................dpo13
MiiJane76....................dpo13
Piupula........................dpo12
very important baby....dpo9
Onnellinen x5..............dpo9
macy gray...................dpo7
icefairy........................dpo2



PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. .......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. ........kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. .......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. ........kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. ........kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. ........kp34/28
Auroora..............21.1. .......kp28/28-34

HayLina.............1.2. ..........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. ..........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Minnäi..............23.2. ........kp32/31(32)........30v.....4.lapsi......yk2
Sintsu78...........23.2. ........kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. .........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. .........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ...........kp26/32..........dpo10
piprane ema....3.3. ...........kp27/28..........................................yk8
Sanelma..........9.3. ...........kp28/34?........dpo13
Ezziina............10.3. .........kp22/28...........................................yk2
Tinker Bell.......14.3. .........kp30/33...........................................yk3
miya................25.3. ........kp27/28-30......dpo12......................yk2
AaVee.............26.3. ........pp16/16...........................................yk15




HAAMUILIJAT
 
Uudet lisätty listalle. Tarkistattehan tietonne? =) Siirsin nimimerkit Sone ja Sanelma taustalle, kun en muista heitä täällä aikoihin nähneeni. Takaisin listalle tietenkin pääsee ilmoittamalla tietonsa. Toivottavasti tuo listan porukka nyt kuitenkin pysyisi aktiivisena ja saisin pidettyä sen ajantasalla. :)

MiiJane76 > Mikä sulla on tilanne? En vielä tiputtanut sua alkukiertolaisiin, kun jotenkin en usko vuodon olevan menkat. Eikös sulla ole ihan lupaavasti oireet raskauteen viitanneet? Toivottavasti on jotain harmitonta tihkuilua vaan. bd

Mulla on ihan hirveä väsymys. Unet on jääneet huonoiksi, kun lapsi on herätellyt. Sekään ei silti kaikkea selitä, koska olen koittanut nukkua väsymystä pois. Tekeekö kenelläkään Metut väsymystä? Hirveän huono olokin on sillä tavalla aaltomaisesti, mutta tuskin tämä vatsatautia enää on. Sehän meni jo pois ja tämä on jatkunut samanlaisena pitkän aikaa. Metut aiheuttavat huonoa oloa, mutta voiko ne näin pitkään? Annostakaan en ole nyt nostanut enkä taida vielä tälläkään viikolla nostaa.

Nyt ei irtoa enempää kommenttejä, mutta ehkä sitten myöhemmin. Mukavaa päivää!
 
mg Mä en enää muista mitä noi metut oli :LOL: NO mutta jos mulla ei ihan pielessä hämärä muistikuva ole, ne on jotakin lääkettä johonkin :D Niin, sitä piti sanomani, että mulla terolutit ainakin väsytti ihan hulluna, aiheutti huonoa oloa yms. raskausireita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
mg Mä en enää muista mitä noi metut oli :LOL: NO mutta jos mulla ei ihan pielessä hämärä muistikuva ole, ne on jotakin lääkettä johonkin :D Niin, sitä piti sanomani, että mulla terolutit ainakin väsytti ihan hulluna, aiheutti huonoa oloa yms. raskausireita...
Metu = Metformiini. Tuoteselosteessa puhutaan sivuvaikutuksena tulevasta pahoinvoinnista, mutta ei kai se montaa viikkoa jatku? Olen nyt käyttänyt noita neljä viikkoa eikä yhtään helpota. :/

Pitääkin varmaan lukea se paperi uudelleen ja olla ehkä yhteydessä lääkäriin tai hoitajaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
mg No luulis, ettei se nyt montaa viikkoa kestä, ehkä... Ehkä järkevintä tosiaan on olla yhteydessä lääkäriin
Ongelma on siinä, että aikoja saa vasta ensi kuulle ja sinnekin loppupuolelle. Täytyy kai se sitten ottaa tai kelpuuttaa joku asiasta tietämätön lääkäri, joka sitten konsultoi. Huomenna pitää joka tapauksessa soittaa sinne, niin ehkä saan samalla järjetettyä. On kyllä aika sietämätöntä.
 

Yhteistyössä