+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

hyvää naistenpäivää kaikille!

tilasin sitten repullisen testejä mammaksilta,ni ei tarvi isänällä rampata apteekissa jatkuvasti.
täällä ei enää tiiä mitä täällä ois luvassa, ei oikein mitään oireita mihinkään suuntaan. jotenkin oon asennoitunut siihen että kohta alkaa menkat,vaikka viel viime viikolla olin ihan varma että oon raskaana. nyt sitten iski ihan kauhean räkätaudin ja poikakin on kuumeessa.. ei yhtään kiva, eli menkathan tästä enään puuttus..
entiiä sit oliko eile iltainen palelu flunssaa vai roireita,mutta oli ihan älyttömän kylmä ku aloin nukkumaan. piti kaivaa toinen peitto,että tarkenin,vaikka sisällä oli kuitenkin varmaan 25 lämmintä. kahen peiton alla oon tainnut vimeksi käyröttää poikaa oottaessa,en tiiä.
ku tulis äkkiä ne testit ni pääsis taas testaamaan.
kauanko kestää,että mammaksin testit saapuu perille?
 
A-H
Sanelma: Siellä mammaksin sikulla luki, että 1-2 arkipäivää, riippuen miten on maksanut tilauksen. Jos maksaa verkkopankissa, niin ennen klo 17 tehdyt tilaukset lähtee samana päivänä ja jos maksaa tilisiirrolla, niin sitten menee pari päivää, kun tilaus lähtee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
mg En tiedä, mutta mulla ainakin ov testit näyttää viivaa loppukierrosta, tosin haaleeta, mutta viivaa kuitenkin
Ok. En siis päättele siitä mitään. Lämmöt on edelleen 37, mutta kummasti digimittari (uusi) näyttää 4 kymmenystä vähemmän. :eek: Mittasin ensin sillä ja oli pakko varmistaa perinteisellä, kun olo kertoo toista. Paleltaa, joten tiesin lämpöjen olevan edelleen koholla. Ehdin silti säikähtää, että täti on hyökkäämässä. Toivottavasti kuitenkin vältyn siltä ja pääsen plussaamaan.
 
plussaa odottavien sankkaan joukkoon. Vihdoin"aktiivinen yritys" aloitettu, jotta nro 4 saisi alkunsa :wave: . Ennestään meillä lapsia -00, -03 ja -06. Tänään kp 14/28-30, joten ei muuta kuin vällyt väpättämään ja rutkasti onnea!
Peukkuja myös kaikille teille muille!!
 
Se siitä sitten. :headwall: Niin vaan alkoi uusi kierto minullakin. Ainoa positiivinen puoli lienee se, että kierto oli nyt saman pituinen kuin oli tuossa aikaisemmin eli ihan kohtuumittainen. Ehkä epätietoisuuden loppumisenkin voisi hyväksi asiaksi laskea, että olisi edes vähän lohtua. Oli ne viivanpaikat sen verran hämmentäviä. Missä vaiheessa lämpöjen pitäisi laskea?

Ai niin. Tervetuloa Viulu! Lisään sut seuraavaan päivitykseen tai jos korjaan tämän päivän listaa. :)
 
Voi macy gray :hug: Kurjaa, että täti löysi sinut sittenkin. Mutta kuten sanoit, hyvä ettei kierto kauheesti pitkittynyt ja ettei enää tarvitse turhaan kitua, jos ei kerta plussaa ollut tiedossa. Lämpöjen laskeminen on tosi yksilöllistä - mulla yleensä edellisenä päivänä laskee hieman, ja ekana vuotopäivänä on jo perustasolla. Mut joskus menkkojen aikaankin vielä korkealla, ja lopullisesti perustasolla taas vasta kun vuoto on jo loppunut. Eli vaihtelevaa. Toivon parempaa onnea ensi kiertoon :hug:

Viulu, tervetuloa!

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Oma napa: Niin se vaan on ettei enää tuu kun ihan normivalkkaria, ja lämmöt hyvät, joten en usko että täti olisi tungettelemassa aikaisin kylään. Nyt vaan todella toivon, että se tuhru oli kiinnittymisestä ja saisin ihastella vielä tällä viikolla niitä kahta viivaa. :)
 
Puhdas nega raskaustestiin apteekin testillä, mutta eihän niitten menkkojen kuuluis alkaa kun 4-5 päivän päästä... Tuhrua ei tuu, ihan valkkaria lorisee, mutta vatsaa jomottaa aivan kohdun kohdalta..menkat?
Ovis testissä tänään vahvempi viiva ku eilen, sen pitäisi merkata raskauden suuntaan mutta viiva ei oo vielä tasavahva, mutta katson sen taas huomenna, en tee noita raskaustestejä näillä erää, saattaa olla että oli sitten kemiallinen raskaus, mutta outoo tissit on arat...
 
Paljon Onnea Sone, ihana teksti toi raskaana :flower: :heart:
En mäkään suosittele enää muita ku digitestiä, ei tarvi miettii...mulla se antoi eilen ei raskaana mutta lääkäri sanoi ettei tartte muuta tässä vaiheessa näyttää ku dpo10 ehkä...joillain näkyy vasta dpo 17 joten odotellaan ja herkutellaan ajatuksella että voi olla raskaana, onpahan joka kuukausi jotain odotettavaa :LOL:
 
Elikkäs toista lasta yritellään kovasti... Ennestään poika vuosimallia -08. Olen 26-vuotias, mies 29-vuotias. Oikeastaan jo viime kuussa alkoi yritys ja haalean plussan sain testiinkin aikaiseksi, mutta sen jälkeen ei enää mitään :( Ja tätihän sieltä sitten loppujen lopuksi kurvasi kylään. Pari päivää myöhässä oli menkat. Taisi olla kemiallinen raskaus...

Nyt siis tosiaan yk 2 käynnissä, esikoinen tärppäsi viimeksi toisella yrittämällä. Josko siis tämäkin, toiveet on korkealla :D Tosin viime viikonloppuna oli ystäväni juhlat, joita olin odottanut jo jonkin aikaa ja tulihan siellä sitten juopoteltua... Nyt soimaan itseäni, kun en keksinyt tekosyitä ja ollut vain juomatta :ashamed: Vaikka eihän sitä voi joka kuukausi elää oviksen jälkeen niin kuin olisi raskaana, koska tosiaan raskaus ei vielä välttämättä ole tässä kierrossakaan alkanut. Mutta siis silti tosiaan moitin itseäni ja kannan huonoa omatuntoa... Mitä jos sittenkin tärppäsi ja minä hölmö menin juopottelemaan. Viikonloppuna oli suurinpiirtein dpo 3-5 eli tuskinpa siitä alkoholista mitään vaaraa mahdolliselle alkiolle olisi ollut :/

Eli tällaisia mietteitä täällä suunnalla. Kivaa tulla jännäilemään mukaan...

Niin ja nyt siis kp 21/27-29... viikon päästä vois sit odotella tätiä tai plussaa :whistle:

Plussia kaikille :heart:
 
Osaa taas olla hämmentävää. Eilen siis alkoi menkat, mutta tosi vähän vuoti eilisen aikana. Kivut oli kuitenkin sitä luokkaa, että jouduin ottamaan Buranaa. Myöhemmin sitten vasta aloin miettiä kierron puolivälin oireilua ja aloin miettiä onko sittenkin vielä toivoa. Mullahan koski molempiin muniksiin ennen ovista ja oviksen jälkeen poltteli molemmilla puolilla. Jos siis olen ovuloinut molemmilta puolilta ja molemmat on tärpänneet, niin sieltähän saattaisi vuotaa vaan toinen pois. Ihan tyhmää edes miettiä tällaista. Ajatus sai alkunsa oikeastaan siitä, kun kävin ostamassa tupakkaa ja pelkkä ajatus polttamisesta teki pahaa. En siin ole pysynyt savuttomana vaikka hyvältä vaikuttikin, mutta olen saanut pidettyä satunnaisessa sauhuttelussa. Välillä menee monta päivää ettei kertaakaan tee mieli enkä silloin tietenkään polta.

Vatsaa korventaa ja jouduin ottamaan varhain aamulla särkylääkettä. Myös selkää polttaa epätyypillisesti. Vuotoon riittäisi pikkuside, mutta tuntuu puhtaammalta kupin kanssa. Näenpä varmemmin, jos sieltä vuotelee jotain epämääräistä. Vatsa on sekaisin ehkä metujen takia. En tiedä. Huomenna pitäisi nostaa annosta eli ottaa tabletti myös illalla. Tarkemmin ajateltuna (ja tablettilevystä laskettuna) taisin ottaa jo eilen eli siitä tämä korvennus johtuu. Pää ei näköjään oikein toimi. Tätäkin aloittaessa tiesin, että on turha edes yrittää kommentoida vielä toisten kirjoituksia. Hassu olo.

Aamukahvi on vielä kesken, syöminen ei oikein maistunut. Toivottavasti koko päivä ei mene näin, koska olen myös illalla kaksin lapsen kanssa. Jotenkin pitää jaksaa ja selvitä myös arkiaskareista. Nyt sitä päivitystä toivottavasti oikeilla tiedoilla. :D
 
Sone, tervemenoa odottajiin, ehkä siellä vielä tavataan :)

Onnellinen, voi ihana juttu! :heart: Onnea! Jotenkin tuntuu, et ku sä nyt plussasit, niin ehkä mäkin sitten. :)

Mä oon jo naureskellut miehelle, et pitäskö sittenkin hakea se predictor ihan näin tieteellisestä lähtökohdasta :LOL: Siitä vois sit jo päätellä jotain, jos nega on. Ja ois tosi mielenkiintosta, jos mäkin saisin siihen väärän plussan. Mieskin on utelias :D Eli voi olla, että sellainen tarttuu mukaan kun kauppaan kohta lähdetään.
 
En oikein tiedä mitä sanoa macy gray. Muutakun, että kokemuksesta voin kertoa, ajat itsesi vaan hulluuden partaalle tuollaisella mitä jos-pohdinnalla. Mulla on ollut tän vuoden aikana kahdet ihan pimeät menkat, ja molempien aikana olen miettinyt, että mitäs jos sittenkin. Mut uudestaan on vaan aina alkaneet, ja sitä helpommalla pääsee, mitä vähemmän sitä asiaa suree/stressaa. :hug:

Ootko yleensä luteaalivaiheen aikana savutta? En halua olla ilkeä tai muuten pahoittaa mieltäsi, mutta on tutkimuksia, joissa väitetään että vähäinenkin tupakan poltto etenkin alkuraskaudessa nostaa radikaalisti keskenmenoriskiä. Auttaisko se tieto vähentämään entisestään? :)
 
tiistai 9.3.2010



adora.........................kp37/28
babar.........................kp35/35...........30v.....2.lapsi
piprane ema...............kp33/28...........32v.....3.lapsi.......yk8
wilkat..........................kp33/?
KS09...........................kp30/35?.........21v......2.lapsi........yk7
Sanelma.....................kp28/34?..........27v......2.lapsi
Coya...........................kp27/26-30?...............1.lapsi.......yk1?
AaVee.........................kp25/30(33)....27v......1.lapsi......yk15
Tinker Bell...................kp25/33..........26v......1.lapsi.......yk 3
mamitus.....................kp22/27-29......26v......2.lapsi.......yk2
Ezziina........................kp22/28......................3.lapsi.......yk2
Onnellinen x5.............kp22/24-30.................5.lapsi.......yk1
Heathy.......................kp21/26-27..................2.lapsi.......yk3
A-H.............................kp18/27-28......22v......2.lapsi.......yk1
Mahdotontako............kp16/29........................................yk6
Viulu...........................kp15/28-30..................4.lapsi.......yk1
Nasukka82.................kp8/28-30.......27v.......2.lapsi.......yk8
inspire........................kp4/31.........................1.lapsi
very important baby...kp4/28-31.......29v........................yk8
macy gray...................kp2/32-34.......29v.....2. lapsi.......yk5


TAUSTALLA
Aurella
icefairy
mahara
Agaetis
Piupula
Amf


PIINAILIJAT
Sanelma.................................dpo13?
Heathy....................................dpo9
KS09.......................................dpo9?


PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. .......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. ........kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. .......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. ........kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. ........kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. ........kp34/28
Auroora..............21.1. .......kp28/28-34

HayLina.............1.2. ..........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. ..........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Minnäi..............23.2. ........kp32/31(32)........30v.....4.lapsi......yk2
Sintsu78...........23.2. ........kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. .........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. .........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ...........kp26/32..........dpo10
Onnellinen x5...6.3. ..........kp19/24-30.....dpo8
Sone................8.3. ...........kp36/30


HAAMUILIJAT
piprane ema....2.3. ...........kp26/28[/quote]
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heathy:
En oikein tiedä mitä sanoa macy gray. Muutakun, että kokemuksesta voin kertoa, ajat itsesi vaan hulluuden partaalle tuollaisella mitä jos-pohdinnalla. Mulla on ollut tän vuoden aikana kahdet ihan pimeät menkat, ja molempien aikana olen miettinyt, että mitäs jos sittenkin. Mut uudestaan on vaan aina alkaneet, ja sitä helpommalla pääsee, mitä vähemmän sitä asiaa suree/stressaa. :hug:

Ootko yleensä luteaalivaiheen aikana savutta? En halua olla ilkeä tai muuten pahoittaa mieltäsi, mutta on tutkimuksia, joissa väitetään että vähäinenkin tupakan poltto etenkin alkuraskaudessa nostaa radikaalisti keskenmenoriskiä. Auttaisko se tieto vähentämään entisestään? :)
Olet ihan oikeassa. Ihan turha tässä on mitään enää pohtia. Kyllähän se ilmi käy, jos aihetta on. Otan nyt ihan hyvällä omatunnolla Buranaa kipuihini ja asennoidun panostamaan tähän kiertoon entistä enemmän.

Mä olen yrittänyt olla mahdollisimman paljon svuttelematta luteaalin aikana. Mullahan on muutenkin suurempi keskenmenoriski pco:n takia ja tiedän savuttelun lisäävän sitä entisestään. Senkin takia haluan tupakoinnista eroon päästä ettei se ole haittana tämän haaveen toteutumisessa. Esikoista aloin odottamaan heti ilman ongelmia ja lopetin tupakoinnin vasta raskauduttuani, mutta silloin olikin tilanne toinen ja paljon hyvää onnea matkassa. Huono omatunto vaivaa aina, kun tupakkaan sorrun kriittisenä aikana. Myös alkoholia pyrin välttämään suuremmissa määrin eli paria annosta enempää en ota kerralla ainakaan luteaalin aikana.

mamitus > Tervetuloa! =)

Onnellinen x5 > Eikös sun pitänyt olla testaamatta muutama päivä? :D Itsekään tosin en tuossa tilanteessa varmaan malttaisi pitää näppejä erossa testeistä. Toivottavasti ei ole kyse kemiallisesta vaan pääsisit suoraan odottajien puolelle. Onko sulla neuvolan tai tk:n kanssa sovittuna jotain?

Toivottavasti ei jäänyt mitään oleellista välistä. En tunne itseäni oikein heränneeksi vielä vaikka nousin jo kuudelta. Jonkun plussauutiset varmaan herättäisi. :D

Tsemppiä kaikille ja oikein mukavaa päivää!
 
täällä ihemtellään edeleleen olotilaa. aamulla kahvi ei maistunut kahvilta,pissattaa koko ajan, aamupalan jälkeen ei tiennyt onko huono-olo vai ei. rinnat ei oo juurikaan kipeät tällä hetkellä mutta ehkä hiukan kosketus arat,mahaa pistelee välillä hassusti,eilen poikaa (4v) nostaessa syliin ala mahaa viilsi tosi häijysti,ehkä nivusissakin tai jossai tuntu kans jotai. nyt täällä ootan postia innolla,jos vaikka eilen tilaamani testit tulis tänään ni pääsis testaamaan mitä ne näyttää. oon koittanut olla vessassa käymättä,mutta se tuntuu olevan aika vaikeeta. ihan hassua,ku en oo kuitenkaan juonut juuri mitään tänään,mutta tuntuu että koko ajan öpitäs vessassa olla.. entiiiä. mahtaa vaan hippasen liian vilkas mielikuvitus tehä taas tepposia täällä..
nyt on sit alkanut myös jänskättämään,että entä jos tuleekin se plussa,entä jos odotankin kaksia,sekin kuitenkin ihan mahollista ku clomi kierto on takana.. ihme asioita sitä miettiikin jo nyt. vissiin hiukan liikaa aikaa pohtia kaikkea ku oon sairaan lapsen kans kotona ihmettelemässä neljän seinän sisällä..

onnea plussanneille! ja tervetuloa mamitus mukaan!
 
Onko estrogeeni ja keltarauhashormooni vähän samaa asiaa? Eli siis voiko toi terolut aiheuttaa estrogeenin nousun kehossa?
Sylkiovtestihän mittaa estrogeeniä ja antoi positiivisen tuloksen parin tunnin syömättömyydellä. Tavas ov testi oli kuitenkin nega, eli voiskohan olla tosta lääkkeestä johtuvaa nousua?
 
Olisiko täällä tietoa kellään, mikähän mahdollisesti on vialla jos menkat kestää sellaset 10 päivää..ei vuoda paljoa mutta kuitenkin sellasta tuhruvuotoa viimeiset 3-4 päivää. Jos kuitenkin ovisoireet on ihan ok ja kierto kuitenkin melko tasainen. Lähinnä mietin vaikuttaako tuo jotenkin raskaaksi tuloon.
 
tulihan se posti ja tulihan ne testit! :D
:D :D ja enhän minä malttanut oottaa aamuun asti,oottelin reilun puol tuntia postin haun jälkeen,että hiukan testi lämpiäis ja testasin. ja arvatkaa mitä?? :D 2 viiva tuli,no.olihan se aika haalisko se toinen,muttei mikään haamu,siis ihan selvästi havaittavissa ja varmaan heti minuutin jälkeen tuli siihen. mutta en kuitenkaan vieläkään usko siihen. onneksi on viel muuan testi oottamassa kaapissa,loppu viikosta teen digitaalisen testin missä lukee se tulos,ni sitten on pakko uskoa. vähän jänskättä..! tänään on ollut koko päivän öklö olo,ei oikein haluta mitään,jotain kirpeetä vois haluttaa,greippimehu oli tosi hyvää..
ihan pilvissä liitelen täällä,vaikka kovasti koitan pitää jalat maassa,mutta se on vaikeeta. =)
mutta vielä en uskalla siirtyä odotuspuolelle,katotaan nyt viel muuan testi,että varmistuu ihan kunnolla tulos. :D
 

Yhteistyössä