+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Oih, onnea Sanelma! Arvelin jo oireista että sulle plussaa on tulossa :) :flower:

KS09: estrogeeni ei ole samanlainen rakenteeltaan kuin progesteroni eli keltarauhashormoni. Eli synteettisen keltarauhashormonivalmisteen ei pitäisi vaikuttaa sylkiovistestiin, sillä vain estrogeeni aiheuttaa syljen rakenteessa ferning-ilmiön =ovisplussan. :)

Mies kävi ostamassa mulle sen predictorin! Mulla on siis nyt se jolla mainostetaan et voi testata 4 päivää ennen odotettujen menkkojen alkua. Mutta sen herkkyys ei ole 5, kuten Onnellisella? Mun predictorin herkkyys on 12.5 ja se lupaa 99% luotettavuutta.

Tissit on hurjan kipeät, ja on muutenki semmonen fiilis et nyt ois tärpännyt. Mietityttää se tuhru, kun ei esikoisesta mitään kiinnittymisvuotoja ollut. Mut sit toisaalta, tuollaista ei ole negakierroissakaan koskaan ollut. Suunnittelin, että dpo 12 eli perjantaina pissaan kippoon. Teen eka ovistestin, jos sillä vahva viiva, teen predictorin tai onestepin liuskan. Sit jos ovistesti nega/haamu, odotan sunnuntaille ja testaan taas eka ovistestillä. Aika näyttää, testaamatta jätän myös jos lämmöt vähääkään romahtaa tai oireet katoaa :)
 
A-H
Huoh, tilasin sit kans tuolta mammaksilta niitä testejä :D Saa nähdä, että millon viittii testata, ku ei ole tietoa, että millon se ovis tarkalleen oli. Kuinkahan aikaisin on sit mahdollista edes plussa saada sellasella? Se herkkyys oli 10.

En taas osaa kirjotella oikein mitään, kun että onnea plussanneille ja pahoittelut tädin kohdanneille!
 
Hei! Olen uusi täällä ja ajattelin tunkea pinoonne mukaan =)

Aivan kierron viimeisiä päiviä eletään, nyt on kp 25/25-28 ja saldona yksi nega raskaustesti kp 22. Olen varsinainen hätähousu! Ovulaation aikana oli paljonkin oireita, rinnat tuntui superraskailta, äklötti ja aloin epäillä, olisko mulla ollut aikainen ovulaatio ja hedelmöitys. No, sitten oireet katosi muutamaksi päiväksi ja tuli takaisin epämääräisinä nippailuina kohdussa ja polttoina selässä ja kyljissä.

Eilen oli vaihteeksi sellainen olo, että menkat alkaa, siis todella kivuliaita vatsakramppeja... makasin sängyn pohjalla aivan raatona, mutta yllättäen krampit loppui kuin seinään. Miten mahtaa käydä?

Paha päivä.................kp25/25-28......25v......2.lapsi.........yk1
 
A-H
AaVee: Kiva kuulla hyviä uutisia :)

Paha Päivä: Toivotan sut tervetulleeks, vaikka itsekin uusi täällä olen. Samanlainen hätähousu olen myös ja mietin just, että millon viittin alkaa testailemaan :D Vähän jotain oloja on, mutta en sit tiedä, että onko kuviteltua, vai oikeita oireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AaVee:
Täällä punktio on ohi. Seitsemässä follissa oli solu sisällä. Malttamattomana soitin tänään OYSiin ja kaikki oli hedelmöittyny ja lähteny jakautumaan! Huomenna siirtoon! :heart:

Onnea matkaa!!!
:heart:

Ja onnea muillekin plussanneille, muutamia on tuonne odotuspuolellekin tullut, vielä mahtunee mukaan ;)

Minnäi täällä käy kurkkii melkees joka päivä ;) Paljon plussa puhuria samalla puhaltelen :whistle:

Hiukan alkaa täällä pahoinvointi painaan päälle, mut hyvin jaksellaan!

Minnäi ja Myry 6+3
 
Joo'o ainakaan vielä ei tätiä ole kuulunut ja tuntemukset on kaikkea muuta kun "normaalit". Olen kuitenki saanu pidettyä näppini erossa testeistä. :D Uskomatonta kyllä.. jännittelen vielä muutaman päivän, jos täti ei tule kylään niin pakko se on kait testatakkin ja miettiä sitten miten hitossa kertoa uutiset sitten tuolle toiselle osapuolelle. :D Ja miettiä sitten miten selviän yksin kolmen kissan, kuuden rotan ja kohta tulee koiravauvakin kotiin :D Mut kyllähän eläintarhaan vielä yksi vauvakin mahtuu :D
Toivottelen kaikille oikein hyviä plussatuulia! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AaVee:
Täällä punktio on ohi. Seitsemässä follissa oli solu sisällä. Malttamattomana soitin tänään OYSiin ja kaikki oli hedelmöittyny ja lähteny jakautumaan! Huomenna siirtoon! :heart:
Hienoa, nyt vaan paljon onnea matkaan :flower:

Itsellä on sellainen olo, ettei tärpännyt tässäkään kierrossa :( Täti taitaa olla tulossa viikon sisällä kylään, kun oireet alkaa taas siitä muistuttelemaan. Nykyään minulla on aikamoiset pms:t ja ehkä näkyvin niistä on "pinna kireällä" oleminen. Joka asia ottaa päähän ja sitä tulee räjähdeltyä ihan pienistäkin asioista :ashamed: Ja sitten sitä tulee pauhattua ihan turhaan esikoisellekin ja sekös luo aina välillä kamalat syyllisyydentunteet. Toinen on kuitenkin pieni (tosin parhaassa uhmaiässä parasta aikaa... )

Niin ja kyllähän mulla muitakin tätiä ennakoivia tuntemuksia on. Makeanhimo, tissien pinkeys, selän jomotus... No, viikonloppuna aikasintaan testailen, nyt kun siis vasta kp 22/27-29. Tosin ajattelin tässä kierrossa odottaa ainakin yli 27. päivän, koska viime kierrossa sain sen aikaisen, haalean plussan, joka sitten menkkojen oletettuina alkupäivinä osoittautuikin puhtaaksi negaksi ja täti tosiaan tulikin sit kylään parin päivän viiveellä. Eli jotta en ehtisi turhaan innostua mahdollisesta alkaneesta raskaudesta, joka sitten päättyykin ennen kuin kunnolla alkaakaan, yritän sinnitellä yli menkkojen oletettujen alkupäivien (olettaen, ettei täti siis kurvaa kylään ennen sitä )...

Tosin olen to-del-la kärsimätön luonne ja niinpä voi hyvinkin käydä niin, että löydän itseni tuijottamasta negatiivista r-testiä jo viikonloppuna :LOL:

Paha päivä, teretulemast :) Minä olen myös ihan uusi tässä joukossa.

Onnea plussanneille ja plussatuulia kaikille meille muille =)

 
keskiviikko 10.3.2010



adora.........................kp38/28
babar.........................kp36/35...........30v.....2.lapsi
piprane ema...............kp34/28...........32v.....3.lapsi.......yk8
wilkat..........................kp34/?
KS09...........................kp31/35?.........21v......2.lapsi........yk7
Sanelma.....................kp29/34?..........27v......2.lapsi
Coya...........................kp28/26-30?...............1.lapsi.......yk1?
AaVee.........................kp26/30(33)....27v......1.lapsi......yk15
Tinker Bell...................kp26/33..........26v......1.lapsi.......yk 3
Paha päivä.................kp26/25-28......25v.....2.lapsi.......yk 1
mamitus.....................kp23/27-29......26v......2.lapsi.......yk2
Ezziina........................kp23/28......................3.lapsi.......yk2
Onnellinen x5.............kp23/24-30.................5.lapsi.......yk1
Heathy.......................kp22/26-27..................2.lapsi.......yk3
A-H.............................kp19/27-28......22v......2.lapsi.......yk1
Mahdotontako............kp17/29........................................yk6
Viulu...........................kp16/28-30..................4.lapsi.......yk1
Nasukka82.................kp9/28-30.......27v.......2.lapsi.......yk8
inspire........................kp5/31.........................1.lapsi
very important baby...kp5/28-31.......29v........................yk8
macy gray...................kp3/32-34.......29v.....2. lapsi.......yk5


TAUSTALLA
Aurella
icefairy
mahara
Agaetis
Piupula
Amf


PIINAILIJAT
Sanelma.................................dpo14?
Heathy....................................dpo10
KS09.......................................dpo10?


PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. .......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. ........kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. .......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. ........kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. ........kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. ........kp34/28
Auroora..............21.1. .......kp28/28-34

HayLina.............1.2. ..........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. ..........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Minnäi..............23.2. ........kp32/31(32)........30v.....4.lapsi......yk2
Sintsu78...........23.2. ........kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. .........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. .........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ...........kp26/32..........dpo10
Onnellinen x5...6.3. ..........kp19/24-30.....dpo8
Sone................8.3. ...........kp36/30


HAAMUILIJAT
piprane ema....2.3. ...........kp26/28
Sanelma..........9.3. ...........kp28/34?........dpo13
 
|O Väsyneenä huokaisen teille huomenta! Univelat painaa päällä, kun lapsi on sairastellessaan valloittanut sängystä tilaa ja muutenkin herätellyt pitkin yötä. Viime yön nukkui sängyssään, mutta tuli herättämään jo ennen seitsemää ja minähän olen aamu-uninen. Suihkuun pitäisi päästä, mutta en jaksa mennä. Täytyy keittää kahvit ensin ja katsoa leikkiikö lapsi sen aikaa yksin vai laitanko dvd:n viihdyttämään. Mukaan en jaksa ottaa.

En tiedä johtuuko metuista vai jostakin vatsapöpöstä, mutta mahani on kuin rantapallon niellyt ja ylävatsaa korventaa. Hieman on eilisestä helpottanut, mutta olo ei ole terveen tuntuinen. Eilen oli lämpöä ja ilmeisesti tänäänkin joudun mittailemaan. Kun tähän päälle lisää kuukautiskivut ja väsymyksen, niin tietää ettei päivään jaksa suhtautua riemusta kiljuen. Mun piti tänään päästä kauppoihin, mutta taidan toipua vielä kotona. Tahdon päiväunille!

Taitaa olla viisainta siirtyä kommentointiin, ettei tästä tule ihan pelkkä vaikerrusviesti. Pää on taas aika sumuinen, mutta ehkä ajatus sen verran pysyy kasassa.

KS09 > Voi ne juilinnat raskautumisestakin olla. Älä menetä toivoasi ennen kuin peli on menetetty. :hug:

babar > Mulla on ollut noita tosi pitkiä menkkoja juurikin tuon tihkuamisen takia. Alkuun on saattanut olla päivän, sitten 3-5 päivän vuoto ja loppuun tihkua vielä 3-4 päivää. Nyt on ollut lyhyemmät, kun vuoto on niukistunut ja kestää korkeintaan 7 päivää. Välillä on kokonaan ohi 5:ssä päivässä. En ole keskustellut lääkärin kanssa asiasta, mutta luulen kohdallani liittyvän tähän pco-oireiluun. Gynellä ultrauttamista suosittelen, koska se on todella informatiivinen tutkimus. Jos syy ei löydy, niin ainakin gyne osaa sitten lähettää eteenpäin.

Sanelma > Onnea! :flower: Lisäsin sut haamuilijoihin nyt aluksi. Haluatko jo plussanneisiin vai odotatko viivan vahvistumista?

Paha päivä > Tervetuloa! Kiitos selkeistä tiedoista! :flower: Sinut olikin helppo lisätä. :)

AaVee > Hienoa kuulla tuollaisia uutisia! Onnea matkaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset onnellisesti päämäärään. :)

mamitus > Oletko ihan varma, että hermojen kiristelu ja muut pms-oireet ovat sitä itseään? Nehän voivat viitata myös raskauteen. Itse olen kiukuinen menkkojen edellä, mutta raskaushormoni aiheuttaa mulle kohtuuttomia raivareita jo ennen kuin normaaliherkkyinen testi näyttää edes haamua. Toivoa siis on. Pidetään peukut pystyssä. b:)d
 
on tätä niin vaikea uskoa. =)
tänä aamuna tein uuden testin ja kyllä siihen tuli toinenkin viiva. ei yhtä vahva kuin toinen,mutta ihan selkeä. eli kyllä sitä vissiin ihan oikeasti ollaan raskaana. mies koitti aamulla palautella mua takasin maanpinnalle.. meinas,että niissähän on valmiina ne viivat,tarkoitti ilmeisesti viivanpaikkaa ;) mutta ei tää oo viivanpaikka. ku se tuli heti vajaan minuutin jälkeen siihen ja kyllä siinä väriäkin on ihan kivasti. lohduttelin miestä,että on mulla viellä testejä mitä tehä. seuraavaksi teen varmaan sen missä lukee että raskaana/ei raskaana,ni jos se mies sitten uskois ku saa ite lukea sen tuloksen siitä ;) hassuja nuo miehet.
kyllä mut varmaan voi lisätä jo plussanneisiin. toivottavasti vaan kaikki menee hyvin..

plussatuulia kaikille puhaltelen!! toivottavasti saan kiskottua teijät kaikki tuonne plussanneiden puolelle...
 
A-H
macy gray: tuo väsymys on vähän liiankin tuttua :/ Meillä valvottiin tuon neidin ekat 9kk, oli mahavaivoja ja pahimmillaan herättiin sit 15min välein. Lopulta sit selvisi maitoallergia ja vilja-allergia ja nyt alkaneet yöt parantua, onneksi! Nyt vaan kahvit naamaan, suihkuun ja odottelet niitä päiväunia :) Jos aurinko vaikka alkais paistaa, niin sekin piristää kummasti!

mamitus: nuo oireet tosiaan voi olla raskausoireitakin :)

Sanelma: Onnea plussasta! Miehet on kyllä outoja, kun esikoisesta tein raskaustestin ja siinä näkyi selkeä viiva, niin ukko vaan sanoi, että "ei siinä mitään näy!". Kauan sai vakuutella, että oikeasti olin raskaana :D

Coya: Pärjääminen eläinten ja lapsen kanssa on vaan järjestelykysymys :) Voihan se välillä olla rankkaa, mutta kyllä siitä selviää.

ON: eilen oli sellaista kummaa kuvotuksen tunnetta taas :S Toivottavasti olis nyt raskausoireita, eikä jotain muuta. Pää meinaa hajota näiden ajatusten kanssa! Menis nyt viikko nopeasti, niin sais selvyyttä asioihin. Mulla näköjään kulkee nuo kiertopäivät tuolla listassa päivän jälessä, eli tänään ois "jo" kp20/27-28 :)
 
Eiköhän se peli ole menetetty. eilen illalla tuli jo pari veriviirua pyyhkiessä ja yönaikana vaaleanpunaista / rusehtavaa valkkaria. Eli kun lääkekuuri loppuu vuodot alkavat :( Höh, nyt siis vaan odotetaan kuurin loppumista...
Ja lääkkeistä johtuvia oireita mulla näköjään ovat tällaset:
*pahoinvointi
*väsymys
*päänsärky
*huimaus
*voidemainen valkkari
*satunnaiset nippailut alamahalla
*rintojen aristus
*plussa sylkiov testissä
Olikohan tuossa kaikki... Herkkä first signalin kasettitesti antoi tänään todella selvän roskishaamun. Mutta sen tapaisen olen saanut ennenkin, ja tuo kyseinen testi taitaa niitä haamuja antaa aina. Oli vaan niin selkeä :ashamed:
 
Onnea Sone ja Sanelma! Täällä vietellään hiihtolomaa perheen kesken, ihanaa kun on mies kotona koko viikon. Mulla on keuhkoputkentulehdus, joten olen yrittänyt lepäillä mahdollisimman paljon, mutten ole ihan malttanut kun kerrankin pääsee asioille ja muualle ilman lapsia. Kävinpä eilen kampaajallakin piristämässä päätäni:)

Kohtapahan sitä pääsee taas uuden yrityksen makuun!
 
A-H
Palstaterrorisoin taas! Olin tässä ihmetellyt, että miten ei näy nuo hymiöt ja ne kohdat mistä pystyy lainaamaan tekstiä, tai vaikka lihavoimaan, niin olin sit blokannu ne vaan tolla ABP:lla :D

Eilen tosiaan tilasin niitä testejä mammaksilta ja tänään kolahtivat luukusta, nopeaa toimintaa :) Pitäs vaan malttaa nyt odotella vaikka ens viikon alkuun, niin vois vaikka sit testailla :) Yks lisäoire on tullut, lihan syöminen oksettaa, koko viime raskauden olin syömättä lihaa, kun se oksetti niin paljon :x Taas ehkä vaan kehittelen näitä oireita mielessäni ja sit ens viikolla tiputaan korkealta ja kovaa :(
 


Babar :hug: Harmi, kun ei tärpännyt. Uuteen nousuun vain ja toivotaan, että uusi kierto tuo mukanaan sen plussan :)

macy gray ja A-H Niin siis tosiaan mun oireet voi olla myös raskausoireitakin, mutta yhtä hyvin myös menkkaoireita :whistle: Ja noita jälkimmäisiä veikkaan itse niiden olevan :kieh: Yritän (huom. yritän )olla ajattelematta asiaa vielä sen kummemmin. Viime kierrossa kuulostelin kroppaani koko ajan ja olinkin aika varma, että heti tärppäsi. Ja tulihan se haamu sinne testiinkin asti. Paha mielihän siitä sitten käteen jäi, kun menkat alkoivat. Melko kovaa kipuilua oli kyllä ne pari päivää ennen menkkoja (menkat oli siis hitusen myöhässä). Yleensä ne varsinaiset menkkakivut alkavat vasta sitten, kun vuotokin on alkanut tai on juuri alkamassa.

Ja kun esikoisen raskausaikaa muistelen, mulla alko niin tyypilliset oireet jo ennen kuin plussa oli tullut testiin. Eli kaikki ne oppikirjoissa mainitut ensimmäiset r-oireet tunnistin jo paria pv ennen menkkojen alkupäivää ja kun sitten testasin, haalea plussahan silloin tuli. Ja sitten menkkojen oletettuna alkupäivänä tein päiväpissasta testin ja heti tuli vahva plussa. Eli jotenkin tuntuu siltä, että kai niitä selkeämpiä raskausoireita pitäisi hyvin pian ilmaantua, jos nyt olisi tärpännyt...
Vaikka tiedän kyllä senkin, että raskauksia ei saisi ikinä verrata! Ja nyt on vasta kp 23. Mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.

Niin ja siis esikoisesta mulla oli vaan sellanen hassu olo jo hedelmöittymishetkellä, että nyt tärppäsi. Ja tiedän sen hedelmöittymishetken kyllä tarkalleen, kun ei siinä oviksen aikoihin pupuiltu kuin kerran. Eikä oikeestaan varmaan pahemmin muitakaan peuhuleikkejä sinä kuukautena miekkosen kanssa harrastettu :LOL: Eli jotenkin sen vaan tiesin silloin ja nyt taas tuntuu... ei miltään. Eli en kyllä usko vauvan vielä saaneen alkuansa, mutta eiks se niin meekin, että pessimisti ei pety :D Eli toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta. Kohtahan sen sitten näkee.

macy gray Piti vielä sanoa, että sympatiat sulle. Tiedän kanssa varsin hyvin ton tunteen, kun väsy painaa ja lapsi sairastaa. Mutta kyllä se siitä taas helpottaa :hug:
 
Mitäs mieltä olette: ?
Mulla siis on jonkun verran raskauoireita... Jännimmät on noi "repäsykivut" jotka tuskin ihan vaan lääkkeestä johtuu. Tänään herkkä testi ei antanut kuin roskishaamun, vaikka kp on jo 31/35. Roskishaamu oli kuitenkin selvä.
Eilisestä asti valkkarin mukana on kuitenkin ollut verta, eikä tuskin enää tässä vaiheessa voi olla kyse kiinnittymisvuodosta, on sitä tullut kuitenkin sen verta tasasesti ja kauan.
Voiko noi lääkkeet taas vaan sekottaa mun kiertoa ja kehoa, vai mikähän tässä nyt sitten on...
 
epäilen et ne viimeset kuukautiset(alk.15.2) ei sit ollukkaan kuukautiset... olivat aika niukat ja jotenkin tuntuu niin oudolta et selkeet oireet alko jo lauantaina ja et nyt jo tuli kaks vahvaa plussa-viivaa ONNI-testeillä ja viel iltapäivävirtsasta!!!? eli viikkoja on nyt joko 3 tai 7.
Mitä mieltä te muut?
 
KS09Mullahan tuli pikkaisen veristä vuotoa kp32 ja 33 ja olinkin ihan varma että menkat alkaa,kun sitten kp 35 tuli plussa testiin.Kiinnittyminen ei tapahdu yhdellä kertaa,vaan alkio pikkuhiljaa uppoaa kohdunlimakalvolle,porautuu syvälle sinne ja kai sitä "kiinnittymisvuotoa "voi tulla alussa oikeastaan missä kohtaa vaan.Kohdunlimakalvo kun kuitenkin vuotaa helposti,Peukkuja pidän kovasti sulle KS :hug:
 

Yhteistyössä