~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Huomenta !
täällä kovasti huudeltiin meidän "hiljaisten perään" joten ajattelin minäkin sitten näyttäytyä pitkästä aikaa. kovin haipakkaa ollut tämä elämä viime vkoina ku menty ollaan kun päättömät kanat. töitä ja kotia. Raskaus etenee ihan hyvin kai. ekat liikkeet tunsin mielestäni jo 2vkoo sitten ja nyt taas ollut tosi hiljasta tää vko, ei juuri mitään tuntemuksia. samoin olokin on ollut mitä maittavin eikä massu kasvanut,vaikkakin mahaa kyllä havaittavissa (profiili) joten nämä on näitä väliin putoamisviikkoja taas kun murehtii, et mahtaako vaavi edes elää massussa =( Itsellä ku on La vasta ihan kuun lopussa, niin teistä suurin osa on käynyt jo rakenteessa. meillä siihen aikaa vielä 2vkoo eli sitä odotellessa. onneksi neuvola maanantaina niin pääsee kuunteleen sydänääniä. Vaivaako ketään muita tällainen ahdinko/epätoivo raskauden takia? milloin tämä huoli loppuu? inhottavaa =(

Sitten kysymys ylipainoisille !!! itse lähtöpainoni odotukseen oli 78kg ja painoo tullut nyt lisää n. 5kg. minusta mahani ei ole sellainen normaali vauva maha. johtuuko se juuri tuosta ylimääräisestä kerrostumasta ja siksi se ei ole sellainen pinkee, kova ?? kyllä mä selkeästi kohdun tunnen, vaikken kauheasti uskalla sitä painellakaan. massu kovettunu niinkö ylempää, mut esim alhaalta on ihan löysää... tääki mua huolettaa =((

ihme panikoija mustakin tullut :'(
oon lähdössä ystäväni polttareita viettämään, mukavat 15hlön kemut mökillä, keskellä ei mitään tiedossa selvistä päin =)

VOikaa hyvin ja elekää te muut panikoiko.

ps. käyn päivittäin lukemassa kirjoituksia sekä täällä, että huhtikuisissa eli 100% hengessä mukana. Toisaalta juuri tää netti tekeekin mut hulluksi, kun täällä pääsee oikein ruokkimaan itseään kaikilla ikävillä asioilla =(
 
Pitkästä aikaa tännekin kerkeen kirjotteleen! =) Ihanaa, kuinka paljon on tullu hyviä ultrauutisia jo! :heart: Täällä saa ultraa vielä odotella tuonne 16 päivään saakka. Onneksi kerkeen juuri ennen irtisanoutumisia, mikäli ne nyt toteutuu... En oo kauheesti kerenny kattomaan, että onko teillä ollut puhetta kyseisestä asiasta...

Te jotka ootte ollu 4D:ssä kertokaas mitä makso ja toimiko se ultra hyvin? Ihania kuvia sieltä saa. Ne on joo niin vauvan näköisiä.

Neuvolassa käyty viimeviikolla ja eikä siellä kummempia, kaikki oli hyvin ja vauvan sykkeet liikkuivat siinä 138-144 välillä. =) Kyllä oli helpottavaa kuulla, että kaikki oli kunnossa! Esikoispojasta sykkeet olivat hieman korkeammat eli siinä 145-150, saas nyt nähdä tuleeko poika saamaan itselleen pikkuveljen vai siskon. Ultrassa ei sukupuolta kuitenkaan aijota kysyä.

Noh, eipä tässä kummempia tällä kertaa. Vaikka en täällä aina kerkee kirjottelemaan, yritän kuitenkin seurata keskustelujanne!

Kuullaan! :wave:

-mamma -86 rv17+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Myös täällä käyty alkuviikosta rakenneultrassa, ja siellä kaikki hyvin :heart: Sukupuolta ei vaavi näyttänyt, mutta pääsasia, että kaikki oli kunnossa :heart:

helpottunut funny + masuasukki 20+2
 
Moi taas! (jos tää kone antaa mun nyt kirjottaa ennenku sekoilee taas. Ensinnäkin, angel08 Mä olen kans vähän ylipainoinen odottaja, mut tuo mitä kuvailit sun mahasta niin ei kuulostanut yhtään oudolle, tai niinkuin huolestuttavalle. En osaa selittää tän kummemmin, mutta en olisi huolissaan kun ihan tutulle kuulostaa tuo sun masu. Nautitaan vaan tästä odotuksesta mekin "isommat tytöt", musta on ihana kun voi käyttää kireitä paitojakin huoletta kun on vauvamaha! ei tarvitse hävetä mahaansa, jos ymmärrät..

Sitten, mä ite kirjoittelin tääl et vasta joulun jälkeen hankin vauvatarvikkeita, niin tänään ku kaupungilla satuin kävelee lastentarvikeliikkeen ohi niin sit tulin sieltä pois vaaleanpunainen britaxin turvakaukalo kädessäni ja kaksostenrattaiden varauslappu laukussani... :snotty: heh, no ku se malli mitä on ajateltu rattaista, oli loppunut jo kerran ja nyt sitä tulee joulukuussa niin pakkohan se oli varata. Muitakin varauksia kuulemma jo on niille.. ja se kaukalo.... en voinut mitään kun näin sen, vaaleanpunainen ihana.!!! Eikä haittaa vaikka lapsi olisi poika, kyllä sitä kelpaa vaaleenpunaisessa kaukalossa matkustella turvallisesti. Ai niin joo, ostin mä myös sellasen lämpöpussin siihen kaukaloon kun sain alennusta..

Vähän hirvittää, mut ei sitä voi siinä pelossakaan elää että mitä jos.. mitä jos jotain sattuu... mä oon jo yli puolenvälin täs odotuksessa ja pakko vaan alkaa luottaa että meille tulee vauva, eikä siihen ole kauaakaan aikaa..

enne ja aarre 21+2
 
Pakko kirjoittaa vielä sulle, angel, että muakin vaivasi tuollainen mahdoton huoli kun odotin esikoista ja myös tämän odotuksen alussa ennenkuin tunsin liikkeitä päivittäin. Meillä ei ole tarjolla rakenneultraa, eikä enää muitakaan ultria (vaan oli se alkuraskauden ultra) joten on vaan luotettava et kaikki hyvin. Liikkeistä, mä tunsin ekat liikkeet esikoisesta viikolla 15 eikä niis ollut mitään monen päivän taukoja. Tässä odotuksessa olevinaan tunsin ne ekat jo viikolla 13-14, mut sit oli reilu viikonkin tauko jolloin oli huolesta harmaa! mut sit se vaan taas alkoi yllättäen yksi ilta tuntua kovemmin kuin koskaan. Eli tauotkin voi olla aivan normaaleja liikkeissä vielä noilla viikoilla, monethan tuntee ekat liikkeensä vasta yli 20rv. Yrität lakata huolehtimasta, vaik tiedän et se on vaikeeta. Eikä se huoli kokonaan katoa kai koskaan, ei odotuksen aikana, ja sit se vasta alkaakin kun vauva syntyy.Pitää kai vaan yrittää elää sen kanssa.. :hug:
 
Ninni78

Miunki iän voipi päivittää :D 29 jo lasissa ;)

Joo-o.. näin sitä vaan mennään kumpu kasvaen ja möyrien. Nyt on alkanu potkut näkyyn päälle päin:D

Täällä oli joku hehkuttanu että peräti 10 vauvaa on keväällä tulossa lähipiiriin! Mahtavaa! :D Onpas aikamoinen sattuma :)

Mut nyt ei jouda tän enempi istumaan koneella.. Moi!!

Marmeladi & Masuasukki 21+4
 
Nostan vaan meitä ylemmäs ja samalla päivitän tota listaa. Jos huomaatte jotain puutteita tai etten oo huomannu jotain tietojanne ni pistäkää :attn: :attn: :attn: -merkit mulle pystyyn...

Nyt pikapäivitys ja sit kattoon BB ja samalla herkutteleen avocadon, mädin ja smetanan kanssa... Ai niin huomenna onkin mulla jo puoliväli, aika kuluu niin äkkiä!!! Ihanaa :heart: ! Jänskättää kovasti keskivvikon ultra, oon nähny niin paljon siitä jo uniakin, viime yönä myös kauheen painajaisen, siitä ehkä lisää huomenna...

Kauniita unia virtuaalisiskot!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+6
 
ja terkut Tampereelta. Olin kolmen päivän työreissulla siellä ja otin hotellielämän loman kannalta. Täytyy sanoa, että hotelliaamiainen on odottavan äidin paratiisi.
Jostain se ilo on revittävä, kun ei kerta Ilveksen yökerhoon ole menemistä :D . (tai mikäs sitäkään olis estäny, heh)

"Poikapettymys" alkaa laantua ja hypistelin kaupassakin jo poikien vaatteita. Niitä on kyllä säästynytkin aikamoinen vuori, minä ja äitini olemme molemmat himoshoppailijoita.

Silti itsellä on sellainen olo, että masussa on tyttö. Onneksi on 4D-ultra marraskuun lopussa ja asia selviää. Niin ja ihanaa lähteä sitten Pariisiin, kun tietää ja voi ostella oikeanvärisiä vaatteita. Ranskalaiset tekee niin kauniita vaatteita lapsille.

Valvatti, miten sun mahaan voi mahtua kaksi vaavia?! Sillä kysyn, kun itsellä viikkoja saman verran ja vatsa on ehkä noin kolme kertaa isompi :D .
Iso vauvamaha johtuu itsellä siitä, että olen melko lyhyt, eikä vauvalle ole tilaa pituussuunnassa. Toisaalta on kyllä ihan hauskaa, että masu näkyy.
Löysin ihanan (mamma)villatakin Bebesistä, mutta nihilistimieheni ei antanut kortinvingutuslupaa, rontti.

Oli ihanaa tulla eilen takas Helsinkiin, kun mies oli vastassa junalla ja vei syömään. Poika on mökillä vanhempieni kanssa ja saatiin olla ihan kaksin, todella hyvää parisuhdeterapiaa.
Paitsi että se pihvi herätti näin aikaisin, kun ei sula vatsassa kunnolla. Taitaa jäädä pois ruokavaliosta, vaikka hyvää onkin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille toivottelee pikkuvaemo ja -kakkonen 19+2
 
Huomenta, täällä eräs joka ei muistanut siirtää kelloa ja niimpä olin töissä tunnin etuaikaa!!! Kerrankin näin päin :)
Mamma mia minä menen 4D ultraan Femedaan Helsingissä ja maksaa 155e dvd:n kanssa! Aika kallista, mutta kun nyt välttämättä haluan antaa miehelle isänpvä lahjaks sen dvd:n :p ´
Sunnuntaipvän jatkoja kaikille!
 
tutteli, ihana idea kyllä tua sun isänpäivä lahjasi! Ei varmaan parempaa lahjaa enää vois keksiä!! :heart: =) Kallishan se 4D on, mutta varmasti kyllä sen arvoinen!

Onko jollain muuten jotain hyviä vinkkejä isejä varten, mitä toi meen 1.v. poitsu vois antaa? Jokos ootte muut keksineet lahjaideoita? Pätkikskakun aattelin leipoo, että saa sitten aamukahvin kanssa syödä. Mies kun haluaa mielummin makeaa aamulla kuin suolaista. Mulla kyllä on ihan toisin päin aina ollu. En vois kuvitellakkaa syöväni aamusin jotain suklaakeksejä tai vastaavaa. Kyllä sitä on aina leipää saatava. Lisänä voi sitten olla hedelmää tai vastaavaa... Noh, nyt poikkesin jo "vähän" aiheesta :whistle: Ihan mun tapaistani! =)

Nyt on tosi kivaa, kun oon kanssa päivittäin alkanu tuntemaan liikkeitä! :heart: Esikoiseesta tunsin kyllä jo viikolta 16 lähtien, mutta tämä vauveli onkin asia erikseen ja sitä innolla ootellaan!! :D

Terkkuja kaikille mamma kavereille!! :wave:

mamma -86 rv 18 TASAN!! :D
 
Jee, täällä ollaan puolivälissä!!! Tuntuupa kivalta!

Yleensähän raskauden aikana sormet vähän turpoo niin ettei sormukset meinaa mahtua sormiin, ni mulle on käyny päinvastoin :( kihla-, vihki- ja kolmas sormus vasemmassa nimettömässä meinaa koko ajan tippua. En haluis lähtee niitä näin hätäseen pienentään kun jos kuitenki loppua kohti mennessä sitä turvotusta ilmenee, mut haluisin silti et ne ois sormessa kun en niitä oikeestaan koskaan sormestani pois ota, edes yöksi. Ainoat tilanteet missä otan ne hetkeks pois on jos leivon ( tosi harvoin ), teen jotain ruokaa mihin tarvii käsiä tai sit jos värjään hiukseni. Katellaan nyt sit muutama viikko mihin sunntaan sormet muotoaan muuttaa.

Mä ostin H&M:ltä mama-villapaidan, tykkään kovasti, on poolo ja sit siihen tulee rusetti rintojen alle masua korostaan. Löytyy myös netistä, tuolta: http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_MAM_KLA Siinä lukee et pitkä malli, mut sen saa hyvin rypytettyy alhaalta niin ettei oo mikään teltta. Vauvalle mun oli pakko ostaa sellanen ihana 50 cm harmaa pitkähihanen paita missä lukee: MY DAD IS STRONGER THAN YOUR DAD. Mies tuntui tykkäävän siitä kovasti.
Pitäis tulla Helsinkiin kans kattoon äitiysvaatteita, sieltähän niitä sais paljon enemmän kun täältä Turusta. Ollaan raskaana olevan siskon kanssa menossakin joulukuun alussa ainakin IKEAan, saas nähdä jos samalla reissulla ehtis keskustaan asti.

Ens viikolla onkin jo marraskuu ja sit ei oo ku reilu puoltoista kuukautta jouluun! Miten ajoissa alatte laittaa kotiin joulujuttuja?
Mun täytyy tunnustaa et oon laittanu kotiin jo keittiön pöydän ikkunan päähän 2 vanhaa riihimäen isoa lasipurkkia joissa punaiset värivalot molemmissa ja kaulan ympärillä punavalkoruudullisesta silkkinauhasta rusetit... Ei kyllä kauheesti näy ulospäin, illalla ne on ihanat ku on pimeetä eikä keittiössä muita valoja päällä kun ne. Glögin tuoksu siihen lisäks ni ihanaa on :heart: .

Mä katoin kans Valvatin masua ja mulla on kans kolme kertaa isompi! Ja sulla siellä kaks masukkia!! Mut mulle tää on jo neljäs raskaus, se keskenmennythän oli ihan ennen tätä ni oli kohtu varmaan jo valmiiks vähän venynyt. Ja eikö niin sanota et mitä enemmän ollu raskauksia ni sitä nopeemmin alkaa näkyä. Koitan illalla otta puolivälin kuvan jos saisin sen sit tonne profiiliin laitettua.

Meillä isukki ja kuopus nukkuu molemmat vielä, isukki nyt ei varmaan ennen kahta nousekaan, ajattelinki jos saisin äitini mukaan ja lähettäis käymään yhessä ihanan näkösessä sisustuskaupassa. En oo ikinä siellä käyny, mut netissä on ihanat sivut: http://www.adalmiinanhelmi.fi/ Ehittäis hyvin käymään eikä mies edes huomais et ollaan oltu poissa :)

Täällä ollaan kans menossa 4D-ultraan, mut ei ennen isänpäivää mennä, kun vasta joulukuun puolella. Jos sit vaikka isovanhemmille antais kopiot DVD:stä joululahjaksi.

Pikkuvaemo mä aattelin kans laivalla ku oltiin A´la cartessa aamiaisella et tällastahan sen pitäis joka aamu olla! Nyt varsinkin oli ihana olla kun ruoka taas maistuu, alkuraskaudessa mulle ei meinannu oikeen mikään maistua.

Mä ostin eilen ison köntsän naudan sisäfilettä ku aattelin et syötäis tänään kunnon pihvit valkosipulikermaperunoiden (ostin jopa kuohukermaa!) ja paholaisen kastikkeen ( punaviinikastiketta mikä maustetaan chilijauheella ja mustaherukkahyytelöllä) kanssa. Mietityttää kans se lihan sulaminen, muutenki kun on ongelmia vatsan toimimisen kanssa. Mut enköhän nyt kuitenki yhen pihvin pysty syömään


Nyt tuli taas niin paljon turhaa tekstiä...
Mut kun ei mitään ihmeelistä raskauteen liittyvää asiaa nyt ole, Kirpulla varmaan kaikki hyvin kun se siellä aika ajoin myllertää ja muistuttaa äitiä olemassa olollaan pikku iskuillaan ja meuhkaamisillaan


Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!!

:Ninni ja Kirppu 20+0
 
Tervehdys kaikille piiiiitkästä aikaa!
Mä olen koittanut käydä lukemassa melkein päivittäin kuulumisianne, mutta kirjoittamiseen ei vaan tunnu olevan aikaa. Omat opiskelut ja poitsun koulunkäynti ja harrustukset tuntuu imevän kaikki mehut meikäläisestä nykyään...
Esikoinen täytti eilen 7 vuotta ja niitä juhlittiikin sitten koko päivä! Kavereita oli tupa täynnä ja kaikki kun poikia oli niin meno sen mukainen. Onneksi mitään ei särkynyt ja lapsetkin pääsivät ehjin nahoin lähtemään illalla kotiin. Vuosi sitten hajosi pojan huoneen kattolamppu liiasta riehumisesta... :LOL:
Omaan napaan pitää heti kääntyä, koska niin innoissani olen...
Eli rakenneultarassa käytiin perjantaina ja kaikki oli kunnossa. Onneksi, sillä olen kärsinyt TOSI kovista alavatsa kivuista. Sellaisista repivistä. Ja suppareitakin on ollut ihan tavalliseen tapaan, kuten esikoisestakin... Olin 3 viikkoa saikulla ja koulussa ei millään meinattu ymmärtää poissaoloa, vaan lykkäävät lisätehtäviä senkin edestä, vaikka juuri istuminen tekee tosi kipeetä... :'( Ei uskois näin olevan ammattikorkeakoulussa! :eek:
Eli ultrassa siis kaikki ok ja saimme uuden ajan vkolle 36 jolloin mennään hakemaan lapsemme syntymäpäivä, sillä tämäkin syntyy sectiolla kuten esikoinenkin. Jonkinmoinen "valuvika" meikäläisessä... :|
Hienointa oli kun mieheni on ollut nyt 2 viikoa kotona lomalla!!! :heart:
Hän näki TYTTÄRENSÄ nyt ensimmäistä kertaa ultrassa. Eli saimme samalla tiedon että odotamme tyttöä! Itsekseni tässä mietin että osaankohan edes tyttöä kasvattaa kun olen tätä poitsua jo 7 vuotta kasvattanut ja tämä poika-maailma alkaa olla niin vahvana... Mutta innoissamme olemme pienestä tytöstämme. Salaa olen tyttöä toivonutkin! :heart:
Hankinnoista:
Olen ostanut jo käytetyn TOSI siistin Niemen tehtaiden pinnasängyn, jossa saa laidan laskettua alas ja pohjankin 4 eri korkeuteen. Ja toisenkin hankinnan jo teimme viime viikolla kun ostimme myös käytetyt Teutonian yhdistelmävaunut. Erillisillä kopalla ja ratasosalla. Nämäkin TOSI siistit ja rahaa säästyi tosi paljon. Kumpainenkaan ei kyllä todellakaan uusille häpeä ollenkaan. Ja tuli sekin todistettua että siistit ovat kun eiliset vieraat luulivat kumpaistakin uusiksi!! :)

Nyt pitää mennä takaisin mieheni kainaloon, sillä paluulento lähtee ke aamuna aikaisin takasin. :'( :'(

Voikaahan mammat hyvin!

Viivi ja vagner 19+3
 
Täällä mä heräilin ajoissa tänään ja jotenkin teki mieli siivota heti :LOL:

Yö oli vähän katkonainen kun mies oli juopottelemassa kaverinsa luona porukalla ja mä en oikein osaa nukkua yksin. Heräilin tunnin välein ja sit puoli neljän aikaa soitin että kun mä nyt kuitenkin oon hereillä niin voin tulla hakemaan ettei tarvii taksia maksaa. Siinä sitten vierähti tunti mutten mä olis kuitenkaan nukahtanut.

Sitten heräilin aamulla siivoamaan tosiaan ja kuurasin vessan ihan lattiasta kattoon, sekä keittiön. Sitten nappasin koiran mukaan ja lähdin käymään mannerheimin lastensuojeluliiton kirppiksellä kun se sattui olemaan tossa kivikossa tänään. Tyhjensin miehen lompakon ja mietin että kai sieltä jotain vois löytyä. Äiti on etsinyt sitteriä siskon vauvalle+ sitten kun meijän vauva on siellä kylässä joten sitä lähinnä ajattelin katsoa. Kuinkas kävikään :D

20viikkoon en mitään oikeastaan ole ostanut (kai yhden puvun) ja nyt sitten eilen ja tänään kirppiksillä käynyt ja saldo on:

Hoitotaso pinnasängyn päälle (4e)
Sitteri (10e)
Kantoreppu (5e)
Englanninkielisiä lastenkirjoja 3kpl (4e)
Vaatteita vaikka minkälaisia (7e)

Kantoreppu on tosi kiva kuosiltaan ja hintalappukin oli jäljellä vielä. 75e on maksanut :whistle: Joissakin vaatteissa oli vielä hintalaput kiinni, ei vaan ollut kuulemma ehtinyt käyttää kun oli jo kasvanut ulos niistä. Mm yhdestä 12e bodystä (hintalappu siinäkin vielä kiinni) maksoin 2e. Yleensä en kirppiksiä kierrä ja mitään mikä ei näytä suurinpiirtein uudelta jää ostamatta. Mutta nyt oon kyllä erittäin tyytyväinen ostoksiini! Ja sai äitikin sitterin halvalla :) Erityisesti tykästyin niihin englanninkielisiin taaperokirjoihin, ihan kuin uusia Nalle Puh-kirjoja sekä Blue Rabbit -kirja joka oli heti miehen lemppari.

Eli nyt on jo ostoksia tehty ja tuskin paljon muuta tarvii ostaakaan kun siskon vauva tosiaan syntyi kesällä ja heiltä jää kauheasti tavaraa ylimääräiseksi maaliskuuhun mennessä. Rattaat vielä ja pinnasänky ja hmm... no sitten näitä purnukoita sun muita pikku tavaroita. Roomasta aion ostaa vielä jotain kivaa pienelle mutta sitten saakin riittää :)

Nyt pannaritaikina ja pyykit kuivamaan->

Terv. Oikukas rv 20+3
 
Huomenta kaikille, syksyinen sellainen ja silakkamarkkinoille tarvis lähteä. Enne kiitos tosi paljon kannustuksesta ja kertomastasi. kun asiaa järkeilen niin tiedän ettei ole mitään hätää ja kaikki on hyvin. eilen Voice liikkui taas tosi tiuhaa massus koko illan, liekö syy kovaäänisten polttareiden jossa olin =) ja hienoahan se on odottaa, kun ei ole mitään oireita kehossa,eikä päässä. Massu kun on vielä tuollainen, mut eilen sain siihenkin vastauksen, kun toinen äiti ihminen polttareissa kertoi et massu kovettu hänelläkin vasta vkon 22 jälkeen. hän on kuitenkin paljon pienempi kuin minä. eli nou hätä.
Huomenna on jo heti aamusta neuvola, niin kuulee äänet ja saa purkaa sydäntään kivalle neuvolatädille =)
mukavaa sunnuntaita kaikille, me lähdetään nyt markkinoille.

Mä+Voice 18+0 :heart: :heart: :heart:
 
Moi!
Tuntui mukavalta, kun täällä hiljaisten perään huhuiltiin. Luen kyllä aktiivisesti, mutta kai se kertoo siitä, että suurempia iloja ja huolia ei ole, kun ei tule kirjoiteltua. Mutta kuten aiemminkin olen sanonut: On ihana seurata teidän muiden suunnilleen samassa vaiheessa olevia raskauksia.

Täällä on nautittu syyslomasta mennyt viikko. Vauvelin liikkeet ovat voimistuneet lähes päivittäin ja nyt niitä on ollut aikaa seurata. Ihanalta tuntuu!!!
Huomenna pitäisi taas sitten rientää töihin ja arjen askareisiin muutenkin. Joulua täällä odottelen myös minä...

Nyt syömään, eipä tässä kummempia.
Voikaa hyvin, äitylit!

Tansuli+masukki 21+6
 
No niin, en eilen ehtiny kun lätkästä tuon kuvan, meni niin myöhään. Mies ollu koko viikonlopun leirillä, ja kun lapset nukahti niin nautin vain hiljaisuudesta ja puuhailin kaikkea pientä ja tarpeetonta, ja sitten kello taas olikin jo vaikka mitä.

Ei minulla koskaa mikään suuri maha ole ollutkaan, mutta kyllä tää on selvästi isompi kuin edelliset tässä vaiheessa. Tää on 6. raskaus (yks menny kesken) ja kyllä se tuntuu että kohtu venyy nopeemmin kerta kerralta, mutta toisaalta oon aina pitänyt vatsalihakset hyvässä kunnossa, joten ne pistää vastaan. Oon 172 cm pitkä joten ehkä se uppoaa pituuteen, tollanen kova pallonpuolikas näkyy ulospäin. Jos tarkkaan katsoo, niin se on tosi korkea/pitkulainen, vauvat on päällekkäin, joka taas sitten aiheuttaa sen että ei pullota keskeltä niin paljon eteenpäin (koska siinä on siis niitten väli). Eli kyllä sitä mahaa varmaan on ihan kahden verran, ainakin alkaa jo tuntua ahtaalta. Suolet on lytyssä ja kumartuminen ei enää suju tuosta vaan.

Meilä ei osteta isäinpäivälahjaa, vaan tehdään jotain kivaa/hyvää. Tietty lapset askartelevat kerhossa/koulussa jotain :) Ajattelin kokeilla voileipäkakkua, en ole koskaa tehnyt ja kynnys on aika iso. EN ainakaan vieraille ala ekaa kertaa väsäämään :D Niin ja jos joku hallitsee homman, niin vinkkejä otan mielellään vastaan :wave: Joku kinkku-juttu, mies on lihansyöjä. Ja jälkkäriks suklaavaahtoa, sitä se rakastaa.

Meillekin kohta ilmestyy jouluvalot, en enää malttaisi odottaa! Ihana tulla aamulla keittiöön, kun kaikkialla on pimeetä mutta jouluvalot loistaa ikkunalla. Glögiä ollaan juotu pariin otteeseen, sekin on miehen herkkua :D Joululahjalista alkaa olla suunniteltu, ajattelin että jos ei sitten lähempänä pystykään ostoksille, parempi aloitella jo nyt pikkuhiljaa. Miehen vanhemmille en vaan keksi mitään, eikä miehestä ole siinä apua.

Mittasin muuten tuon mahanympäryksen, se on 88 cm. Ultra on perjantaina, odotetaan jo kovasti! Tuun sitten kertomaan kuulumisia, jospa vaikka näkisimme onko tulossa tyttöjä vai poikia :wave:

Hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Moi taas!

Nyt on kotiuduttu sieltä sisustuskaupasta ja vähän muualtakin. Ihana paikka oli, täynnä ihmisiä ja ihania tavaroitakin!

Angel et sattumoisin ollu Paraisilla mökillä polttareissa? Tuttuja oli siellä eilen viettämässä mökkipolttareita... Mä olin kans silakkamarkkinoilla torstaina, kylmä oli ja kauheen kallista mun mielestä. Silti ostin 3 purkkia silakkaa, 13? maksoi, mikä mun mielestä paljon!

Viivi ja Vagner olin sua jo kaipaillukin, kiva kun tulit kertoon kuulumisias pitkästä aikaa!! JA onnea tyttöuutisesta :heart: ! Laitetaanko sulle listaan tyttö-merkki?

Eipä taas muuta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+0
 
Nostan vaan ku oltiin tokalle sivulle tiputtu...

Zussu päivitän taas huomenna listaa, nyt en jaksa :ashamed:

Kovin on tähän mennessä ainakin poikavoittoinen meiän lista. Itekin sitä poikamerkkiä toivon oman rivini loppuun... Mut sen näkee sit keskiviikkona =)

Kauniita unia!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+0
 
Iltaa vielä kaikille. Johan näyttää poikalistalta maaliskuiset!! Nyt niitä tyttöjä kehiin.... Itse en ole korteani kekoon laittanut, koska ultrassa ei ole näkynyt sukupuolta. Kaveri on ollut joka kerta jalat niin kippurallaan, että ihan toivotonta nähdä. Sisimmässäni toivon tyttöä, toinen sisimpäni poikaa. Pääasia, että terve.

Valvatti oli lisännyt masukuvan, oikein kiva pikkumasu. Mie en oo laittanu kuvaa, mutta mittautin masuni ympäryksen. Tulos oli kutakuinkin 84-85cm, kohdasta riippuen. Mulla on pituutta 174 ja oon hoikka. Kohtu on kallistunut taaksepäin. Vatsalihakset tiukat, saapahan treenata synnytyksen jälkeen takasin. Huomaa, että masu ei oo (vielä) pyöreä, vaan siinä näkyy vatsalihasten muoto. Kasvaa kuitenkin lisää, eikös se oo normaalia?!?!? :LOL: Mittailkaahan muutkin, niin voidaan vaihdella kokemuksia, ilman kuvia.

No, olipa todellinen omanapa. Saatiin tavaratkin purettua syysloman jäljiltä ja nyt on ihana olla kotona. Vaunutkin meni kivasti kasattuna varastoon odottamaan käyttäjää. Turvaistuin jäi vielä mummolaan, kun ei mahtunut mukaan.

Olipa ihana lukea, miten alatte valmistautua isänpäivään. Meillä pitää vielä vuosi odottaa, jotta voisin miehelleni jotain isäkästä tehdä. Oman isän kanssa hoidettiin lahjatouhut jo tällä viikolla, kun ei olla paikan päällä. Onneksi joulua saa järjestellä vaikka ei olekaan lapsia. Mutta ei joulutarvikkeiden silti tarvitsisi tulla kauppoihin vielä lokakuussa!!! Marraskuussa riittäisi. Lunta saa tulla jo lokakuussa.

Nyt jätskikuppi tyhjäksi ja sitten koisimaan. Töihin aamulla...

Misupai ja Helmis 22+1
 
me6
Moikka

Valvatti: tässä helppo ja takuuvarma voileipäkakkuohje

Voileipäkakku
(ohjeet isolle kakulle)

8 siivua vaaleaa ISOA paahtoleipää (esim. ruotsalaista paahtoleipää)
12 ruisviipaleleipää (esim Pirkan ruisviipaleita)

Kinkkutäyte
150 g Korpelan kinkkusuikaleita (kuutioi pieneksi)
2 keitettyä kananmunaa murskattuna
100 g tuorejuustoa (esim. tomaatti-basilika)
200 g Creame Bonjour "ranskan kermaa" välimeren maut
1/3 prk majoneesia täytteeseen (isoja Kavlin purkkeja)
3 dl lihalientä
mustapippuria
paprikajauhetta

Koristeluun
2/3 prk majoneesia
1 pkt ohuen ohuita keittokinkkusiivuja
kurkkuviipaleita
minitomaattia
lehtisalaattia
persiljaa

1. Tee täyte, sekoita ainekset keskenään
2. Leikkaa leipäviipaleista reunat pois
3. Laita voipaperin tai leivin paperin päälle 4 vaaleaa leipäviipaletta jonoon
4. Kostuta liha/kalaliemellä
5. Lisää kinkkutäyte
6. Tee seuraava kerros ruisleivästä. Tee ns. palapeli, jolloin saat ruisleivistä yhtäsuuren kuin vaaleasta leivästä. Kostuta runsaasti! Levitä täyte
7. Seuraavaksi vaalea kerros ja viimeiseksi ruisleipäkerros. Muista kostuttaa hyvin!!
8. Kääri voi/leivinpaperiin ja lopuksi Elmukelmuun.
9. Laita yön yli jääkaappiin vetäytymään
10. Seuraavana aamuna tasaa reunat
11. Levitä majoneesia päälle
12. Koristele

Ja omaa napaa... Viimeinen kuukausi on mennyt vauhdilla kun olen töissä paiskinut 12-17 h päiviä. Onneksi se on nyt ohi, kun saatiin projekti valmiiksi. Nyt saankin sitten jäähdytellä loppuajan ennen äippälomaa, kun mulle ei anneta enää mitään isoa uutta projektia.

Ihan hyvä, sillä eilen kun innostuin haravoimaan pihamaata niin sen jälkeen onkin supistellut tosi kipeästi eikä lakkaa ollenkaan. Nyt sitten kauhulla odottelen loppuuko nämä vai ei, sillä poikien kanssa olen jäänyt 19+6 ja 25+0 sairaslomalle ennenaikaisten supistelujen takia ja joutunut makaamaan 2,5 -3 kuukautta. Ajatus ei tosiaan houkuta!

Ensi viikolla on rakenneultra. Mukavaa!!

Maha on jo iso ja pinkeä, ihan kun olisi rantapallon syönyt. Onneksi masusta osaa nauttia eikä tartte yrittää kätkeä sitä.

Terv. Me6 + tenavat sekä Vauhti rv 19+0 tai 19+4
 

Yhteistyössä