~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Huomenet :)

Pitipäs nyt ryhdistäytyä ja tulla kirjoittelemaan.

Syyslomat meni. Oli mukavaa kun oli syyslomalaisia vieraana. Vieraat touhus poikien kanssa kaikkea kivaa ja sain itse hengähtää. Ja olipas kyllä mukavaa kuunnella teinityttöjen juttuja. Mä voisin ottaa tollasen 13vuotiaan tytön :D Nautin kun pääsen kaikkea ihanaa hömpöttään noitten tytteleiden kanssa. täytyy ensi kerralla viedä toi miehen kummityttö ratsastamaan. nyt kun ei ollut autoa niin ei päässyt.

toinen syyslomaviikko oltiin poikien kanssa mummilla. Mies oli kaverinsa luona tuolla kauempana kyläilemässä. Oli kyllä ihanaa kun mummilla ruoat valmiina ja lastenhoitoapua ja juttuseuraa...:)

Ja isompi autokin nyt on. Mahdutaan taas kyytiin. Meillä on vielä hankkimatta vauvalle turvakaukalo. En ole osannut päättää että minkä haluaisin.....

Masussa voidaan hyvin. Potkut tuntuu jo päällepäin ihan selvästi. Masukki potkii ja myllertää kovasti iltaisin ja öisin. Aina jos yöllä herää niin masussakin ollaan hereillä.

Täällä myös ensi viikolla rakenneultra! Sitä jännäillessä....

Kuulostipas hyvältä toi voileipäkakun ohje. Pitäsköhän yrittää tehdä joku harjoittelukappale. Ristiäisiin sit vois tehdä voileipäkakun. Miehen 30v. synttärit on pahimmoilleen tuossa maaliskuussa.... Täytyy sillekkin keksiä jotain kivaa yllätystä. Toivon mukaan vaan vielä viimesillään jaksaa....

Voikaahan hyvin! Tää mamma poistuu pukeen lapset ja lähteen ulos...

piutsuli ja pojat+Hiiri 19+0
 
Moi! :wave:

En jaksanu viikonlopun aikaan suuremmin kirjoitella, flunssan kourissa täällä... kurkku on hölmön tuntoinen; koko ajan saa nieleskellä, eikä se siltikään auta mitään. Illalla oli vähän lämpöäkin, mutta ei aamulla enää onneksi. Mieli sitten ihan matalana kun fyysinen vointi on näin kurja... pelottaa että miten sitä jaksaa synnyttää, kun on näin räpiskössä kunnossa, mutta toisaalta, jospa en sitten olisi flunssainen! Väsyttää henkisestikin, kun koko viime viikko meni sisällä ollessa, ei olla päästy kylään mihinkään eikä kukaan ole voinut tulla meille... ei oo siis nähty ketään, ja tämmöiselle sosisaaliselle elukalle tämä on jo vallan tuskallista suorastaan. Kunpa siis parannuttais pian, että pääsis näkemään kavereita ja muita äitejä taas! Nyyh, ku paha mieli! :'(

Ninni, sulle kiitos mielettömän hienosta joulusisustus-ideasta! =) Tarkoitan punaisia jouluvaloja isossa lasipurkissa ja nauha purkin kaulassa. Ihana ihana ihana!!! =) Vanhempieni varastoissa nimittäin on niitä samaisia (luultavasti) riihimäen lasin isoja lasipurkkeja, joten ihan takuulla nappaan sieltä yhden itselleni ja käyn ostamasssa punaiset jouluvalot ja nauhaa. Meillä kun on punaista alakerran sisustuksessa muutenkin, niin... =) Kerro vaan lisää tämmöisiä yksinkertaisia ja edullisia sisustusvinkkejä! ;)

(.)
Huomenna on se rakenneultra, ja se kyllä taitaa jo mieltä kaiherrella, että jännittää kovin... meillä on lähipiirissä se rakenneultrassa selvinnyt sikiön vamma + sydänvika, mikä johti raskaudenkeskeytykseen... ja pelottaahan se toki että jos meilläkin on jotain sellaista... Lisäksi on tietysti hurjan jännää nähdä pikkuinen taas, ja vielä jännempää on se, että josko hän esittelisi sen sukupuolensakin. Sitten alkaisin pestä ja laittaa vaatteita sen mukaan, mitä siitä sukupuolesta veikataan. Tai lähinnä niin, että jos on poika, niin voisin alkaa pestä esikoisen vauvavaatteita pikkuiselle valmiiksi. Tytölle meillä ei montaa vaatekappaletta olekaan, mutta jos veikataan tytöksi niin sitten voisin alkaa ostelemaan jotain vaaleanpunaista... ;) Hurjan aikaista vielä alkaa pestä ja laittaa mitään, mutta tämän flunssan takia oloni on nyt niin pirhanan kurja, että tuntuu, että asioita pitää hoitaa nyt kun vielä jaksan, eihän tiedä, kuinka naatti lopussa olen, niin ettei sitten jää tekemättä asiat. Äh, sekavaa tekstiä tulee, ei taida aivotkaan ihan täysillä polkea. Ei ole kai ihan kaikki murot kupissa!


No joo, jospa tässä tärkeimmät, sanokaa jotain piristävää tähän minun flunssa-huuruiseen, sateisen harmaaseen päivääni...


Ippu tasan puolivälissä rv 20!!
 
Ippu: koitahan parantua!!

Jätän vain merkkini.. Eilen ukko kertoi isovanhemmilleen. Näytti ultra kuvaa ja sano et tässä on meidän uus tulokas. Mummo kyse et ai onks teille tulossa koira vai? :LOL: Miten niin mummolla vähän huono näkö?

Omassa voinnissa ei mitään uutta.

riksu + lätty rv 20+6
 
Ultrakuulumisia Ihanaa nähdä pikkuinen pitkästä aikaa :heart: Siellä hyörittiin ja pyörittiin kovasti :) Painoa oli jo 370g ja muutkin mitat olivat ok.. rakenteet ok...Kertakaikkiaan ihana käynti ja palvelu kympin luokkaa. :heart:
LA vaihtui 14.3, samoin oli edellisessä ultrassa joten siihen kai nyt on uskominen... synnytyssairaalaksi mulle vois laittaa VAS...ja poikalupaus olisi :heart:

Hope08+NyytiTyllerö ja uusi rv 20+3 :heart:
 
Listaa taas päivitetty, lähinnä noita synttäreitä ja tyttö- ja poikamerkkejä. Toivottavasti oon huomannu kaikkien uudet tiedot, jos en ni muistuttakaa uudestaan.

Keskiviikkoa odottelen edelleen tuli pepun alla... Kun en millään jaksais sinne asti odottaa...

Onko tänään joku muu ollu jo ultrassa tai neuvolassa kuin Hope, uutisia? Hopelle poikaonnittelut!!!

Eipä mulla taas muuta, palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+1
 
Neuvolassa on käyty tänään, Ninnille ja muillekin tiedoksi!
Kelan laput ja liput saatiin ihmeteltäväksi, mitattiin sf-mitta (huiteli yli asteikon, mutta ei hätäillä asiasta), kuunneltiin sydämenjytkytystä ja mittailtiin hb (111) ja virtsakin testattiin kuten tavallista. Paino on nyt vähän noussut, muttei liikoja. Sokerirasitukseen tulee aika, sen sukurasitteen vuoksi, ja istukkakontrolliin myös. Seuraavan neuvolakin jo sovittiin nyt rv:lle 25+.

4D-ultraan varasin ajan myös, täällä kaukana kasvukeskuksista se maksaa noin 200 euroa, kesto 45 minuuttia. Joulukuun asiana se sitten. Mitäs muuta täällä on puhuttukaan? Muisti pätkii..
Palaanpa asiaan kun taas joudan lukea tarkemmin :)

Hyviä vointeja kaikille
~Tii ja Nyy 21+3
 
Pikaista päivitystä vain... :wave:

Miehen polvileikkaus meni hienosti perjantaina, olin koko päivän töissä ihan sydän sykkyrällä ja sit kun se vihdoin pääsi osastolle syöksyttiin sinne anopin kanssa ja itkuhan siinä käytännössä pääs kun ihan omalta itteltään se näytti. :D Eikä onneks ollu kipujakaan kun morfiinijohdannaiset lääkkeet kokoajan päällä.. No sit pe-la yön se oli sairaalassa ja minä ihan orpona kotona. Voi sitä onnea kun se pääsi lauantaina kotiin ja minä pääsin passaamaan. :LOL: Nythän tuo köpöttelee jo kepeillä vaikka minkämoisia lenkkejä, eilen jo ulkoiltiin vähäsen. Eikä oo tarvinnu kipulääkkeitäkään syödä juuri ollenkaan *yipii* 6 vk sairasloma vaan eessäpäin. Malttais nyt vaan parantua rauhassa. :)

Minäkin sitä 4D:tä nyt oon varaillu, suosittelivat siellä että 20-22 rvk pitäis jo mennä. En kyl nyt sit ymmärrä kun ei ne nuin aikasin sitä yleensä suosittele. :eek: Pyysin nyt kuitenkin että menis tonne johonki 10.11 jälkeen. Eihän poitsuillakaan ne hedelmät laskeudu vasta ku ~23 rvk. :D Nyt onkin jo sen verran poikamerkkisiä tulossa et saa nähä ollaanko me loput tyttöjen kantajia vaan. :heart:

Nyt pitäis alkaa jatkaa töitä, että pääsee kolmelta hoivaamaan taas tota potilasta. Kirjasto-reissukin tehdään tänään, pääsee taas hakee kaikkee kivaa lukemista. Tuulista syyspäivää siskot!

mama-L & Onni 20+4
 
Onkin tosi pirteä olo, vetäsin melkein kolmen tunnin päikkärit. Kotona on hiljasta, poika meni suoraan tarhasta kavereille leikkimään.

Postissa tuli H&M:n kevätkuvasto, kattelin että oli ihan hyvännäkösiä imetyspaitoja. Täytyy varmaan tilata niitä parit. Esikoisen aikana kuus vuotta takaperin ei ollut noilla edullisemmilla merkeillä ollenkaan ja ostin sillon kaksi Boob-merkkistä.
Ne oli kyllä hintansa väärtejä, käytin niitä itse puoli vuotta päivittäin ja sen jälkeen vielä kaksi kaveriani käyttivät niitä, eikä näkynyt mitään kulumisen merkkejä.
Aika kuluu kyllä kamalaa vauhtia, ihan pian on jo joulu ja maaliskuuhun enää pieni matka. Tavallaan vähän hirvittääkin.

t. pikkuvaemo ja kakkonen 19+3
 
Viivi ja Vagner: Laitettu jo aamulla =)

Pikkuvaemo
mehän voidaan tehdä vaihturit jos meille tulis jo kolmas tyttö ja teille toinen poika :LOL: :LOL: Meille toivottavasti selviää keskiviikkona kumpi tulee ja mulla ihan kauhee stressi päällä asiasta :ashamed: Mulle ei oo niin väliä kumpi on, mut tiedän et mies niin kovasti sitä poikaa toivoo... Mut nyt tarvis sit malttaa keskiviikkoon asti.

Mama-L todellakin ihmeen aikasin ne sitä 4D:tä sulle suositteli. Ootko menossa rakenneultraan ollenkaan? Jos ne sotki sen siihen? Kun noin aikasilla viikoillahan tutkitaan just rakenteita. Mä oon ainaki menossa luultavasti rv 26-27 vasta 4D:hen, mites muut??

Tiila kiva kuulla sustakin!

Nyt takasin ruoanlaittoon, siirtyikin eiliset herkut tälle päivälle kun mun sunnuntaishoppailut äidin kanssa vähän venyi niin et olin kotona vasta puol 4 ja mies meni jo viideks töihin... Mut maistuu ne herkut nytkin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+1
 
Hohhoijaa,,, alan jo itsekkin kyllästyä tämän päiväiseen valitusvirteeni. Massua kivistää koko ajan ja vihloo niin pirusti että toisinaan vedet herahtaa silmiin. Tissitkin on turvonnu parinpäivän sisällä aivan mielettömästi, että nyt on käytössä vanhat imetysliivit, ennen kun saan aikaseks ostettuu isommat.

Huomenna ois sitten se rakenneultra jota ootan kun kuuta nousevaa, en tiedä miten maltan yöni nukkua ja päivän olla töissä, kun tuntuu ettei tänäänkään oo muu mielessä pyörinyt.

Juu ja sitten noista haalareista on ollu keskustelua. Mun kuopukseni on myös maalis vauva, puolentoistavuoden takaa ja kun me 8.3 astelimme sairaalan ovesta ulos niin ulkona oli 30 astetta pakasta. Meillä oli käytössa kaks fleece haalaria 56cm ja 68cm niin noi kovat pakkaset mentin haalarit päällekkäin ja sitten kelien laahduttua pärjäsi hyvin yhdellä. Fleece haalarit oli sellasia missä on myäs vuori, eikä vaan pelkkä fleece. Minusta homma toimi tosi hyvin ja samaa olen ajatellut käyttää tälläkin.

Amalia 19+0
 
juu tosiaan mullaki maha monta kertaa isompi kuin VALVATILLA. meillä on anoppi ja miehen siskot ollu vierailemassa ja flunssaa ollu koko viime vko. ja nyt iski tytölle reilun 39 kuume... maha senkun kasvaa ja potkut voimistuu,tuntuu hyvin jo kädellekkin, mies ei vielä ole päässyt kokeilemaan kun joko hän on töissä tai nukkumassa tai minä nukuttamassa tyttöä silloin kun vauveli potkii. ke olisi neuvola ja to ultra mutta saa nähdä joutuuko perumaan jos tyttelin tauti vaan jatkuu...olisi kyllä jo ihana päästä kuuntelemaan pikku tykytystä ja näkemäänkin. nyt kuuluu alakerrasta semmonen ryminä portilta että ellei äiti heti ilmesty alas revitään portti irti ja tullaan itse ylös :LOL: olen aika huono kirjottelemaan mutta joka toinen päivä käyn aina lueskelemassa juttuja (aina nimittäin kun alkaa kirjoittamisen niin joku keksii kaipaavansa... )

terkuin erel+vimpula 19+3
 
Tervehdys kaikille!
tänään käytiin neuvolassa ja taas täysin turhaa panikointia multa. sydänäänet vaihteli 145-150 välillä mut olivat vahvat ja selkeät, eli ei mitään hätää. mitenkäs ne sykkeet nyt piti olla tyttö-poika veikkailuissa? painoakin oli tullut vain 300g vko vauhdilla, eli pysyttelee hallinnassa =)
tänään ollaan päivä touhuttu muuttoa yläkerrasta alakertaan, tehdään makkari hiukan helpommaksi elellä ja oleilla sit vaavin kanssa.
Ninni: kylläpäs tuntuu maailma olevan kovin pieni, nimittäin kyllä olin polttareissa paraisilla. en vain osaa nyt yhdistää sua kenenkään, eli mahdatko olla jonku niistä kavereita, ketkä olivat hiukan tuntemattomampia mulle porukasta? tulihan siellä puheeksi monenki kanssa että "mun yks kaveri odottaa" eli hyvin voipi olla mahdollista et juuri susta olisi ollut kyse =)
nyt meen saunaan ja makoileen sohvalle, mieskään kun ei ole häiritsemässä ;)
BYTHEWAY.. ykköseltä tulee keskustelu dokkari tänään klo 21.50 perheestä joihin odotetaan syntyväksi lähiaikoina kolmoset, ihan mielenkiintoinen varmaan katsoa!

voikaa hyvin.

minä & voice 18+1
 
Pitkästä aikaa taas! Olen siis käynyt teidän jutut aina lukemassa, mutta kiireellä sit pitänyt lähteä pois! Toi häntäluu oireilee välillä tosi pahana :'( Onko Ninnillä vielä sama juttu?? Meille tuli perjantaina nuo uudet vaunut, Brio kombit :heart: Aivan ihanat. Olen ottanut ne nyt kuopukselle käyttöön(1v8kk.) koska meillä oli rattaina kesällä noi brio ponyt, ne on talvella liian kylmät:( Sit on varalta vielä kaksostenrattaat, mutta eipä niitä paljoa käytetä, koska esikoinen kävelee jo itse(3v.)

Mistähähn kaikesta olitte puhuneet täällä :D Mä aina unohdan, enkä nyt jaksa kaikkea selailla. Onneksi mamma muulla oli kaikki hyvin. Huomenna on neuvola, joten tulen sitten kirjoitteleen lisää:) :hug: :hug: Nyt pakko mennä katsoon, joko pesukone on pessyt(laitoin sitruunahappoa sinne, jotta saan pestyä pesukoneen;)). Sit noi mukerot nukkuun, APUA, miten ne on tänään kiukutelleet niin paljon :eek: Sit pesin siskon ikkunat, koska hän muuttaa ja kauhea stressi hänellä
|O

Ja kiva, että nyt on tullut noita iloisia ultra-ja neuvolakuulumisia:D Mä olen todella iloinen siitä, että meille tulee kolmas poika :heart: :heart: :heart: Eipä tuu ainakaan sit tyttöpoikaa :D Noi meidän pojat on nimittäin niin vilkkaita. Siis toi kuopus on niin äkäinen :D Taitaa meillä olla sit ens keväänä vastasyntynyt ja kaksi uhmista.. Jospa tuo esikoinen hieman rauhottuis =)

Joo, mutta hyviä vointeja kaikille :heart: Ja anteeksi, jos unohdin kommentoida johonkin tärkeään juttuun :hug:

LOE ja Leevi rv 22+4(kai:D) :heart: :heart: :heart:
 
Ja poikia siis lisää! Missäs kaikki tyttövauvat luuraa? Eikös se mee jotenkin niin, että juuri ovulaation aikaan rakastelleet saavat todennäköisemmin poikia, kun munasolu on sieltä tulossa poikia vastaan (pojat ui nopeammin) ja sit ennen ovulaatiota rakastelleet tekee tyttöjä, kun tyttösiittiöt odottaa irtoavaa munasolua (tytöt ui hitaammin ja kestävät pidempään). Olipa hieno ja poikkitieteellinen selostus. :LOL:

Oma napa kävi tänään neuvolassa. Painoa tullut lisää rajojen puitteissa (kiitos reissun ja tuliaiskarkkien sekä pienen nuhan... seli seli) ja hemppa laskenut 119->114. Rautaa pitäisi siis syödä, en tahdo. Yäks. Sykkeet on koko ajan ollut 150+ merkinnällä. Ja äippäraha yms. paperit sain Kelaa varten.

Tietääkö joku, montako prosenttia palkasta isä saa, kun jää isyyslomalle? Aikooko muuten teidän ukkelit jäädä? Me ajateltiin, että synnytyksen jälkeen olisi vapaalla pari päivää ja sit mietittäisi, miten tehdään lopuille. Kun siihen sattuu talvilomat yms.

LOE: hyvä valinta, meilläkin on varastossa odottamassa Brio Kombit. Saatiin kuin saatiinkin 2006 mallin musta heittoaisarunko, muuten olisi tullut 2007 teleskooppirunko. Se kaupan täti lupas tilausvaiheessa kysyä tehtaalta, jos niillä vielä on sitä vanhaa runkoa. Minkäväriset teillä on? Meillä 2007 mallistosta puna-mustat, offroad-renkailla.

Haalarigallupiin: Mie kaivoin äidin kanssa veljelläni olleen kevyttoppahaalarin, valkoisen siniruudullisella vuorilla. Se on vähän pienempi kun äippäpakkauksen ja ohuempi. Siinä on kätevä vetskari ylhäältä toisen lahkeen loppuun asti. Vuosimalli on 1988, mutta sekinhän on jo melkein retroa...hih.

Nyt tuli mittaa lörpötykselle, jatkan Salkkareiden ja Sydänjään katselua nauhalta. Oli balettitunti, niin jäi kattomatta.

Misupai ja Helmis 22+2
 
BYTHEWAY.. ykköseltä tulee keskustelu dokkari tänään klo 21.50 perheestä joihin odotetaan syntyväksi lähiaikoina kolmoset, ihan mielenkiintoinen varmaan katsoa!

Odottelin kovasti tätä ohjelmaa...mihin se oikein jäi?

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Huomenna alkaa rv 20 eikä liikkeitä tunnu edelleenkään. Mitenkäs muut, joilla on eteisistukka? Olo on epätodellinen. Vaikka selvästi näin vaavin to ultrassa niin...se on just tätä äitiyttä ja jatkuvaa varuillaan oloa. Mä muuten aina raskausaikana päätän, että tää on kyllä viimeinen odotus ;) Kroonikkokun olen, niin tuo päätös sulaa viimeistään synnytyssaliin...kun saan vauvan käsivarsilleni.

Mä en oo tehnyt mitään hankintoja tulevaa vaavia varten. Harkitsen tuota äippäpakkauksen ottoa. Makuupussi on mun suosikki...ja entiset alkaa olla niin kulahtaneita. Toki saaan sillä 140 e hankittua kaikkea kivaa vaatetta vauvalle. Me ollaan aina hankittu uudelle tulokkaalle sillä rahalla ihan omia vaatteita. Poikien vaatteita on varastot pullollaan ;) Sukupuolta yritän urkkia taas ens kk ultrassa ;)

Ihmettelin muuten tässä, että miksei mulla oo ollut vielä yhtään neuvolalääkärii. Nehän ei tee tuolla sairaalalla sisätutkimuksia noitten ultrien yhteydessä...ois kiva saada siihenkin varmuus, että paikat on kiinni. Ennen mulla on ollut alkuraskauden lääkäri ja keskivaiheenkin jo tässä vaiheessa. Onkohan neukkatäti unohtanut =)

Noh...nyt täytyy lähteä puuron keittoon.

Mamma Muu + Mulperi 19+6
 
Ompas paljon tulossa poikia tähän ketjuun :) Näinköhän itsellekkin, mutta se selviää sitten siellä 4d:ssä reilun vkon päästä!

Karsee rahapula täällä ja olen yrittänyt tehdä ylimäärästä keikkaa yms.En ole yhtään vielä perehtyny koko äippärahaan, mutta minkä vuoden tulojen mukaan se meillä nyt lasketaan ja monta prossaa se on?
Olis kaikkea kivaa osteltavaa ja tekis mieli lähtee jouluks jonnekki vuokramökille, mutta onneks ne tuntuukin jo olevan varsin täyteen buukattuja kun ei ole sitä ylimäärästä hilloa mihinkään! En tiedä miten muilla, mutta kun omat pojat jo aikasten isoja niin niistä on kovasti kuluja...harrastukset maksaa ja vaatteet pitää olla jotain tiettyä merkkiä, bussiliput ja viikkorahat päälle :eek:

Vauvan liikkeitä on taas tuntunu vähemmän ja pelko hiipii tuloaan,vaikka just vasta olin ultrassa ja kaikki oli hyvin! Hassua kun koko aika pitää stressata :ashamed: Painoa mulla on tullu super paljon eli yhteensä jo 12kg, alusta tähän vko 21+0 joten ei paljon naurata! Vkoa kohden oli neuvolakortissa +700g, mutta vähän huolestuttaa tämä painonkehitys :( Aikasemmissa raskauksissa on koko raskausajalta tullut tämmönen +12kg ja lähtenytkin sitten nopeasti pois.Jumpassa olen käynyt 1xvko ja uimassakin kerran viikossa.

Ei mutta nyt täytyy taas lähtee luennolle ja sen jälkeen töihin! Jaksuja kaikille :hug:
 
Täällä sitä istuskellaan koneella heti aamusta kahvikuppi seurana :D
Mieskulta vei lapset hoitoon ja nyt olisi sitten 8 tuntia omaa aikaa edessä, IHANAA :flower:
Keuhkoputkentulehdus iski viime viikolla ja lauantaina sain lääkekuurin. Tässä on mennyt 2 viikkoa supisteluiden vuoksi saadusta sairaslomasta flunssan kourissa joten lepääminen on hieman jäänyt ja tietenkin yskimisen myötä sitten supistelut lisääntyneet. Viime yönäkin vihloi niin perhanan kovaa tuolta alavatsalta :headwall:
Noh vielä olisi tässä viikko aikaa huilia ja toivotaan, että tilanne rauhoittuu.

Vitsi minäkin jo odottelen tuota rakenneultraa joka on siis 2en viikon päästä... Vasta! :( Eilen sanoin miehelle, että haluaisin mennä myös 4D:hen mutta katsotaan nyt sitten viitsiikö sitä törsätä.
On meinaan tuo talonrakennusprojekti menossa ja se syö ihan mukavasti rahaa... :whistle: Viime yön piirtelin mein tulevaa keittiötä, vessaa ja kodinhoitohuonetta. Tapetit kaikkialle jo päätetty, osa jopa jo ostettu. Ja eilen löytyi laatatkin. Voi kunpa se talo vaan olisi jo valmis... Ei kyllä todellakaan ehdi valmistua ennen tämän 3:en syntymää, mutta ristiäisiin mennessä on lupa haaveilla muutosta.

Meillä mies jää heti lapsen synnyttyä isyyslomalle, tosin se todellakin menee taloa rakentaessa. Aiempien synnytysten jälkeen hän ei ole isyyslomalla ollut. Silloin tosi eri työnantaja eri ja elämäntilanne meillä toisenlainen.

Aiottekos muuten ottaa tuon äitiyspakkauksen? Minä ajattelin ensin etten ottaisi, mutta nyt olenkin kääntymässä taasen pakkauksen puoleen. Onneksi on vielä aikaa miettiä. Meillä kun on tuota tavaraa ja vaatetta ennestään ja tiedossa on, että parilta hyvältä ystävältä liikenisi sitten vaatetta yms.. niin en vaan tiedä *huoh*
Ongelmat ne on minullakin :LOL:

Pirtsakkaa syyspäivää kaikille masukavereille :wave:

~kleopatra ja "pikkukolmonen"
 
Tulin just esikon kanssa koululääkäriltä ja kaikki oli kunnossa. Nyt sit odotellaan et kello lähenis kymmentä ni päästäis lähteen takasin koululle. Itellä ja miehellä vapaapäivä.

Ippu ja Amalia onnea ultraan! Ja tuuttehan kertoon sit mitä näkyi? Meinaatteko kysyä kumpi on? Ja muutkin tänään ultrassa pienokaisensa näkevät: ONNEA ja tänne heti kertoon uutisia!

LOE kiva kun kirjottelit taas pitkästä aikaa! Tästä lähin ilmottelet itestäs useemmin ettei tarvi huolestua, muut hiljaieloa pitäneet kanssa! Mä alan kohta pitään nimenhuutoa täällä :LOL: :LOL: Ja häntäluusta sen verran et on edelleen yhtä kipee, oon vaan kyllästyny valittaan siitä kun sille ei kuulemma voi mitään tehdä. Eli puren tiukasti hammasta yhteen ja oon hiljaa kun sattuu :)

MammaMuu mulla ei oo kans ollu vielä "virallista" neuvolalääkäriä, oon lääkärissä kyllä rampannu ton kipeen häntäluun takia, kerran neuvolassa on sisätutkimus tehty ja samoin kerran äitiyspolilla. Ja paikat ollu kiinni ja kunnossa. Ehkä sen takia mulle ei tuu neuvolalääkäriä kun vasta sit loppuvaiheessa.

Misupai niin se kuulemma on että poikia tulee eniten just oviksen aikaan touhuilusta, siihen mekin koitettiin ajoittaa touhut, huyomenna sit näkee tuliko toivotunlainen tulos. Kelan sivuilta näkyy mun mielestä se isyysrahan määrä. Mun on aatellu pitää isyyslomaa, mut en vielä tiedä miten kauan, sillä on talvilomakin pitämättä kun olikin sairaslomalla meiän loman aikaan.

Angel pieni on maailma juu =) . Sen takia vaan aattelin et mahdoitko olla niissä polttareissa kun nyt ei kuitenkaan oo mikään suosituin ajankohta vuodesta polttareita viettää. Ja mä tunnen sieltä polttareista ainakin neidon kenen kautta mökki tuli, toisen kaason kellä pieni tyttö ja muitakin siitä porukasta.

Noista tyttö- ja poikasykkeistä mä en oikeen niihin usko. Siskolla oli vauvan sykkeet tosi korkeet jossain vaiheessa ja poika kuitenki tulossa. Luulen et sillä on tekemistä kans vähän äidin jännittämisen ym. kanssa. Lääkärit ainakin sanoo ettei niistä voi mitään päätellä.

Tutteli
jos sulla ajoittuu se painonnousu vaan alkuraskauteen? Mulle ei oo tullu kun ehkä 2 kg mut pelkään et alkaa kovaa vauhtia nouseen kun kuopuksestakin paino nousi 21 kg :ashamed: . Esikosta vajaa 10 kg...
Mielellään ei tarvis kovasti painon nousta kun on sit taas vaikeempi pudottaa mitä enemmän niitä kiloa tulee.

Nyt harjottelemaan aapisen lukuläksyä neidin kanssa, tuun taas myöhemmin kommentoimaan uusia juttuja!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+2
 
Ai niin sellasta piti vielä kysyä et jatkanko mä listan päivittäjänä marraskuussakin vai onko joku joka haluis sitä tehdä? Voin mieleläni jatkaa mut jos on joku halukas ni totta kai annan pestin eteenpäinkin. Kun torstaina taa vaihtuu kuukausi... Ja aika rientää....
 
Heips kaikki mammatoverit! :wave:

Heti tähän kärkeen vihdoin masukuva, kun saatiin se eilen otettua, tasaviikkojen ja puolivälin kunniaksi! =)
Semmoinen pötsi, ja minähän kun olen ihan täysin vatsalihakseton ihminen niin eipä ihme että se noin pönöttää. Lisäksi olen aina ollut vähän pömppömahainen, luulen että saisin melkoisesti vatsalihasliikkeitä tehdä, ettei se yhtään pömpöttäisi. Mutta nyt on mukavaa, kun ei tarvitse vetää vatsaa sisään!! =)

Tänään on sitten se rakenneultra, jännittää kyllä. Näin siitä yöllä untakin, ultrahoitajalla oli joku "peiliultra", siis siinä unessa sitä nimitettiin semmoiseksi, ja se oli kuulemma erityisen tarkka noissa sukupuolen tarkkailuasioissa. En ole varma, ehtikö siinä unessa se sukupuoli selvitä, mutta tyttö-intuitio mulla itellä edelleen on. Tai sit se on poika. Tsäänssit on fifty-fifty!! ;) Ei vaan, olkoon kumpi vain, kunhan kaikki olisi hyvin!! Mielelläni minä sen tytön ottaisin kun poika jo on, mutta pojalle olisi vaatteita ja haalareita ja muita kalliimpiakin hankintoja tehtyinä jo, tytölle kaikki olisi ihan ostettavissa. On meinaan ostettu esim. talvihaalaritkin tosi poikamaisen näköisiä, ei niitä oikein tytölle viitsisi pukea... ellei ole vaikkapa rahallisista syistä ihan pakko. No tsah, johan minä taas eksyin aiheesta! =)

Käytin aamulla esikoista lääkärissä, kun meni se viime viikko kuumeessa hällä, ja vieläkin on vähän räkäinen, ja niin järkyttävän kiukkuinen poika kuin ikinä voi olla!, että ajattelin, että paree käydä korvat kurkkaamassa. Ja alkava tulehdushan siellä oli, joten saatiin antibiootit. Poika oli hurjan reipas, ei itkenyt yhtään, ja sai lääkäriltä kynän kiitokseksi hienosta käytöksestään! Itse menin sinne suurten ennakkoluulojen kanssa kun oli venäläinen lääkäri, mutta aivan turhaan, ne näkyy olevan ihan ensiluokkaisia tyyppejä lasten kanssa! Monin verroin parempia kuin meidän kohdalle osuneet kaksi suomalaista lääkäriä, joilla ollaan käyty!

Täällä oli taasen jutskattu äitiyspakkauksesta ja sen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä. Me ei oteta, ostettaneen sillä 140 eurolla hoitopöytä meidän huoneeseen.

Ninni, minunkin puolestani sinä voit jatkaa listan päivittäjänä, mutta jos haluat pitää breikkiä niin minä voin ottaa sen hoitaakseni. Jos taas tuntuu että jaksat jatkaa niin jatka vaan =)

No mutta, siinäpä varmaankin tärkeimmät, tulen jossain vaiheessa illan mittaan kertomaan ultrakuulumiset.

Ippu 20+1
 

Yhteistyössä