MAALISMASUT 2008

No tää on tätä mun tuuria :kieh: Kaiken hauskan löydän sit vasta ku on jo ohi.. Hahhah.. Mut hyvä uutinen on et tyttö nukahti ihan ite,jee :D
Enkä varmaan olis mitään vaatetta voinu ostaa ku oon kohta läski!! |O
Niin, purkauma taasen..
Pitää syssymmällä käydä tutkii niitä mamma-vaatteita jos vaikka löytyis jotain oikeesti hyvännäkösiä :whistle:

Kaipa se kannattais munki lähtee päikkäreille :wave:

Suvitus+Yrsa 6+3
 
Pakko hehkuttaa, tultiin just Tayssista jossa todettiin tyttäreni 7v kuntoutuneen dysfasiasta :attn: Hän pääsee nyt normi eka luokalle ja kaikki on hänen kohdallaan niin hyvin :heart: Yksi huoli äidillä vähemmän, ihanaa tietää että lapsi pärjää =)

 
hopelle onnittelut hyvistä uutisista :heart:
Ja sitten hyvistä asioista masentaviin...

Onko kohdun ulkopuolinen raskaus sama kuin tuulimuna?
Ja onko siitä jotain merkkejä kuten veristä vuotoa tms...??
Kiitos te jotka voitte tyhymää auttaa..
Olin menossa nukkuu ja rupesin miettii kuinka haluisin miehen vanhemmille kertoo ja tommosia aloin miettimään.. :snotty:

Nyt koittaa jos uni tulis..

Suvitus+Yrsa 6+3
 
Huh, kun oli paljon luettavaa, vaikka en ollut kuin muutaman päivän lukematta. Olen huomannut että tietokoneen näytön värit aiheuttaa mulle vähän huonoa oloa ja siksi olen koittanut välttää täällä roikkumista.
Joku kyseli raskaus-inkivääristä. Mä olen nyt pari päivää niitä syönyt ja ainakin eilen huomasin illasta voivani paremmin.
Mitään kamalaa pahoinvointia mulla ei olekaan, onneksi, sillä mulla on oksennus-kammo :'( :snotty:
Mä varasin nyt sitten ekan neuvolan ja se on vasta 22.8 |O eli olen jo 10 viikolla sitten.
Noh, koska haluan mielenrauhan itselleni, niin varasin myös ultraan ajan joka ensi viikon to, jolloin olisi tasan 8+0... siihenkään en aikasemmaksi aikaa saanut... :/
Väsymys on ollut aikamoista koko alkuviikon. Alkuviikkojen pirteys vaihtui sitten haukotteluksi.. Päiväunista voi vain unelmoida sillä esikoinen pörrää koko ajan kotona kavereidensa kanssa.
No, tuli kai nyt sitten hieman valivalivali-viesti, mutta täällä kotona kun ei ole ketään kuka niitä kuuntelis...
Täällä toiset ovat puhuneet siitä kuinka seksi ei maistu ja toisille taas tuntuu maistuvan. Mä kuulun näihin joille se maistuisi, mutta kun mies on siellä kaukana, niin voi vaan haaveilla koko asiasta :p Ei helppoa tämäkään. :LOL: :LOL:
Me tai paremminkin minä olen kertonut jo todella monelle odotuksesta. Ajattelimme että jos jotain ikävää käy niin kyllä ne samat ystävät sitten osaa lohduttaviakin sanoja sanoa mikäli niin on.
Nyt lettujen paistoon. :wave:
viivi ja vagner 6+5
 
Hoh hoijaa, kylläpä te jaksatte kirjotella! Täällä on toista, työssäolo on vienyt kaikki mehut ja vapaa ajan olen lähes tulkoon vaakatasossa :( Eilen oli neuvola ja perjantaina olis taas lääkäri ja ultra! Vähän jänskättää, kun la pitäs lähteä sinne Turkkiin että jos sitten perjantaina just tulee huonoja uutisia ja...miten sitä sitten mihinkään lähtee! Nyt menny muutama pvä niin mukavasti muuten paitsi tämä väsymys, että alan sitten jo huolestumaan tästäkin! Toisaalta jos pe kaikki on hyvin voi reissuun lähteä hyvillä mielin, kai? :eek: Voikaa hyvin!!!
 
Kylläpäs tänne tosiaan on tullut tekstiä! :eek:

Piti tulla kysymäni, että onko teillä rinnat kasvaneet? Kun mulla on jo ihan turvonneet rinnat ja pitää varmaan mennä ostamaan isommat liivit. :x Apua. Millaset hinkit mulla mahtaa muutaman kuukauden päästä ollakaan. :LOL:

Mulle ei myöskään maistu ruoka mikä on ihan hyvä vaan. Lomalla ja lapsettomuushoitojen aikana on tullut muutama ylimääräinen kilo ja oli ne tarkoitus tässä syksyllä polttaa pois. Että jos sitä pysyis nyt ihan samassa painossa vaan, laihduttaan en nyt kyllä raskaana ala.
 
Moi! :wave:

Kylläpä te ootte ahkeria kirjottamaan. Itellä on jääny vähä vähemmälle, lukemassa oon kyllä käyny.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja onnea! Meitähän on jo aikamoinen joukko.

Eilen oli toinen ultra. Kyllä helpotti kun pienen syke näkyi niin vahvasti! Viikkoja kuitenkin ultran mukaan olisi vähemmän kun tämä 8+6 mikä olis viikot menkoista laskettuna. Lääkäri kuitenkin sanoi että katotaan myöhemmin muuttuuko la kun voi olla mittavirheitäkin noissa pienen mitoissa. Kuitenkin voin ihan huolettomasti nyt olla että siellä se pieni on ja kasvaa!

Oma olo on ollu ihan kamala :x Mun äiti tuli meille auttaan tuon esikon (9,5kk) hoidossa niin saan itse levätä kun ei vaan tunnu voimat riittävän. Vähä hävettää kun mun äiti kesälomallaan "töihin" joutuu, mutta tosi mielellään hän lapsenlastaan hoitaa.

Ylihuomenna on eka neuvola. En usko että sydänääniä kuunnellaan vielä, esikolta ei kuulunu vielä rv 10, mutta rv 12 np-ultrassa sitten kuulin ne ekan kerran.

Emildan rv 8+6
 
No en mä saanu nukkua ku vajaa puol tuntii |O
Ja varmaan oon sit tänään väsyny mut ei voi mitään..
Mies soitti ja lähti tulee töistä kotiin!
Tänään piti tehä spagettivuokaa mut en ehi tehä sitä ainakaan valmiiks ku ukko tulee..

äiskä äiskä:
Juuri näin B) Vauvat on ja onnellisia ollaan :D Se mitä tapahtuu jatkossa on tarkoitettu eikä siihen itse voi vaikuttaa.. Mutta hyvin kaikki menee :)

Nyt valmistelee ruoanlaittoo :p

Suvitus+Yrsa 6+3
 
Mai gaad miten paljon tekstiä taas päivässä. |O Minä just äsken sorruin Hesen juustohampurilaiseen ja oli niin nannaa kyllä! Huominen neuvola jännittää kovasti, onneks mies lähtee mukaan. :heart: Hyvin nukuttu yö takana, vain 1 yöpisu. Siskon kanssa sit reippaana kaupungille ja löysin henkasta ihanan pitkän "t-paidan" jossa on masulle tilaa kasvaa. Mul on niin uskomattoman turvonnu maha et kohta ei mee enää housutkaan kii :D Rinnat kanssa tuntuu jo suurentuneen, koht pitää vaihtaa isompaan kuppiin, toivon toivon toivon vaan ettei tuu niitä raskausarpia rintoihin, eikä masuunkaan... Pitäis kovasti rasvata ja venytellä masua.

Rhea: :LOL: Meil on vähän samaa ongelmaa ton kaa ku mua oksettaa monesti iltasin ni siin on sit vähän huono ruveta hommailee... Mutta, vaikka eri vuorokaudenaikaan sit varmaan pitäis. :D

Meenpäs tästä hernekeiton laittoon, vaavalle on tänään ruoka kelvannut taas ... ja mulla alkanu noi ruoansulatusongelmatkin pikkasen helpottaa.

mamaL & muru tänään tasan 8+0 :heart:
 
hellurei :wave: mulla ois huomenna eka neuvola :heart: ihanaa. ja sen jälkeen olis työhaastattelu. kerkeäis vielä hetken tekemään töitä ennen vauvan tuloa. en ajatellut kertoa mitään että olen raskaana, tuskin pääsisin sillon :/ jos satun pääsemään niin kerrompahan sit myöhemmin :)
ainiin, onnea maalainen86 :flower:
Nyt syöpöttelemään :p

tyynex & eemeli 7+3
 
Heips!

Mäkin sain tänään pitkästä aikaa nukkua kaikessa rauhassa tunnin päikyt kun mies lähti pojan kans mummolavisiitille. Ihanaa olla ihan yksin. Tää on nykyään niin harvinaista herkkua mulle. Sisällä olen ollut koko päivän ulos ei paljon huvita mennä kun aina vaan sataa |O Mä olen ollut niin jäässä että olen kaivautunut torkkupeitonalle lämmittelemään :D

Me ollaan tästä raskaudesta kerrottu kummankin vanhemmille eipä se iso yllätys niille ollut kun tiesivät suunnitelmista. Muutamalle hyvälle kaverille ollaan myös kerrottu ne kun tiesi yrityksestäkin niin miksi ei kertoa. Jos huonosti käy niin on sitten ainakin ihmisiä jolle puhua.

Huomenna on sitten ultra. Jännittää että löytyykö masusta joku. Ekan kohdalla en muista keskenmenoa tai muuta ajatelleeni mutta nyt vissiin senkin edestä.

Mimmi + matkustaja 6+jotain
 
Pikkumies meni jo nukkumaan niin mamma saa vähän kirjoitella. Tää on ollut hyvä päivä, vaunuteltiin kaupunkiin ja tarttui sieltä jotain mukaankin. Torilta ostettiin myös marjoja, mitä ajattelin vähän pakastaa myös talveksi. Nytkin maistuvat hyvin esim. puuron seassa. On muuten esim vadelmat kiva korvike nameille joita ilman nyt yritän elää.. :snotty:

Hauskaa oli kun lueskelin tuossa äsken esikoisen odotuspäiväkirjaa, tuli niin elävästi kaikki mieleen. Muistin miten paljon mä skitsoilin kaikesta, olin ihan hysteerinen! nyt olen ollut paljon rauhallisempi kaiken suhteen ja kiva niin. Ainoo mitä nyt jännitän on tuo torstaiaamun ultra! ei olis enää kauan siihen!Tänään ei oo ollut mitään ihmeitä, mut piristi kun löysin kivat housut h&m:ltä, kun vanhat jo puristaa vatsaa-!

Illanjatkoja, enne ja myttynen 8+5 (wow!)
 
Aah! Nyt ollaan palattu sivistykseen, eli pois mökiltä! Huomenna ois vika lomapäivä ja torstaina taas töihin, blaah!

Tervetuloa kaikille uusille, meitähän on jo melkoinen joukko! :hug: ja onnea plussasta!

Gardenia teetkö meille elokuuksi uuden ketjun kun tulee muuten ihan tajuttoman pitkäksi?? Ja vaihdatko mun lasketun ajan 17.3, laskin tekaylla ja sain sen päivän, jollain laskurilla tosin tullu 16.kin päivä... Ultraa odotellessa...

En enää muista kuka on mitäkin kertonu, oon mökillä kännykällä ollu netissä ja pikasesti koittanu lueskella teiän kuulumisia, joitain samoja oireita löytyy täälläkin kun monella muulla, eli naama kukkii vaikkei normaalisti oikeestaan ollenkaan finnejä, ikääki on jo 29, ihan teiniolo kun "saa" naamaa puristella... :LOL: Ruoka ei oikeen maistu, vähän pystyy syömään kun jo tulee stoppi ja yökkö-olo. Kylmä omena maistuu ihan sikahyvälle! Mä joudun kans öisin juokseen pissalla ja välillä on tosi vaikee saada unta enää sen jälkeen, nyt tosin ei enää haittaa ku ollaan taas kotona ni voi tulla vaikka nettiin hetkeks tai kattoo telkkaria kun on kotona enemmän kanavia mistä valita kun mökillä ni tuleepahan ohjelmia ympäri vuorokauden jos ei nukuta. Harmi vaan kun töihin pitäis jaksaa kuitenki aamulla sit taas mennä...

Funny niistä inkivääritabuista... Mun pitäis saada mun siskolta kun sillä jäi niitä, on ite vkolla 12+ ja pahoinvointi jo loppu ja ne kuulemma auttoi jonkin verran vaikka sisko siltikin oksenteli aina välillä. Huomenna pitäis ne saada ja ajattelin heti aloittaa!

Suvitus kyselit siitä tuulimunasta ja kohdun ulkopuolisesta... Mulla oli tuulimuna joka toukokuussa todettiin kun aloin vuotaan vkolla 8-9, ja kun kivut alkoivat, ultrattiin naistenpolilla ja näin todettiin. Toisillahan tuulimuna ei ala itestään vuotaan, vaan huomataan vasta np-ultrassa mikä aika kauheeta mun mielestä kun sillon viikkoja kuitenki jo yli 12 ja on tottunu niin ajatukseen et se masuasukki siellä ois. Ite oonki menossa varhaisultraan luultavasti ens tai seuraavalla viikolla ja sit vasta aattelin sinne neuvolaan soittaa kun saan varmuuden et se masuasukki tällä kertaa todellakin on siellä! Muuten tuulimunaraskaudessa on ihan samat oireet kun tavallisessa raskaudessakin. Mutta toivotaan nyt kovasti ettei kellään tän pinon neidoista sellasta ole!!! Eikä kannata kauheesti välttämättä lukea esim. keskenmenopuolen juttuja, tulee vaan helposti kuviteltuu oireita itelle...
Meistähän ei kukaan sille puolelle joudu!!! Pidetään kynsin ja hampain kiinni näistä pienistä masuasukeistamme!!!


Enää 2 viikkoa kun esikko alottaa koulun, ihan kauheeta :'( , tulee varmaan itku ku ekana päivänä neiti kouluun jätetään! Onko muita kellä koulun alottavia?

Jaahas, eiköhän siinä nyt tullu höpistyä ihan tarpeeks...
Hauskaa illan jatkoa kaikille!

-Ninni ja masuasukki 7+1 :heart: :heart: -

PS. Vaihtuu toi masuasukin nimi varmaan joka kerta kun täällä oon kunnes se oikee löytyy... Mut eikö se ookin niin et rakkaalla lapsella on monta nimeä :)
 
Mun mielestä on vaan helpompi hakee sit jotain vanhaa juttuu jos tarvii palata johonki asiaan ettei tarvi plarata läpi jotain 100:a sivua =) . Voihan uuden ketjun alkuun kuitenki laittaa linkit vanhoihin kuukausiin...
Mut on tietty vaan mun mielipide...
 
Heips taas kaikille!

Paljon onnea kaikille uusille odottajille. :flower: :flower:
Tekstiä tulee niin paljon etten oikeen meinaa edes perässä pysyä. Jotain yritän kuitenkin aina joskus kirjoitella.

Tällä viikolla on eka neuvolla, silloin menossa 6+5, kait se on hyvä aika mennä neuvolaan? Meinaan vain etten liian aikaisin sinne itseäni tunge. :ashamed:

Nyt on sitten se pahoinvointi alkanut. Eilen ja tänään olen joutunut turvautumaan pöntön halailuun. Ja tottatosiaan, lämmintä ruokaa ei tee YHTÄÄN mieli. Paras kait on kun syö vain hedelmiä ja jugurttia. Mut onneks pahoinvointi on onneksi suht koht lievää ja tulee yleensä vasta iltapäivällä.

Mahaa on vihlonut jonkun verran, niin ja selkää. Pieni pelko on, että jotain on vinossa. Mahtaako ne neuvolassa ultrata jos pyytää vai tarviiko varata aika yksityiselle. Vai siis ultraako ne automaattisesti ekalla neuvolakäynnillä? Nää mun kysymykset on varmaan naurettavia, mut oon tosiaan ihan pihalla koko jutusta. :whistle:

Ai niin mun la on 20.3, sen voipi päivittää mun tietoihin, sitten kun on aikaa. =)

Mun mies on ollut mun täysi pelastus. Se on ollut niin ihana viimepäivät, tai itseasiassa se on ollut ihana siitä asti kun näki plussan. Se nauttii kyllä täysin tästä jutusta.

Kaikkesta parasta on se kun oon päässyt tupakasta täysin eroon. Ei tupakkaakaan plussan jälkeen, eikä oikeestaan tee enään edes mieli. :)

Mut nyt pääsin näköjään taas oikein vauhtiin ja tekstiä tuli vähän liikaakin. Nyt menen tekemään iltapalaa.

NallePuh ja nasu 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Mun mielestä on vaan helpompi hakee sit jotain vanhaa juttuu jos tarvii palata johonki asiaan ettei tarvi plarata läpi jotain 100:a sivua =) . Voihan uuden ketjun alkuun kuitenki laittaa linkit vanhoihin kuukausiin...
Mut on tietty vaan mun mielipide...
Mä oon sun kanssa samoilla linjoilla. Monesti itsekin etsin jotain vanhaa juttua, mutta jos ketju kovin pitkä niin se on kuin neulaa etsisi heinäsuovasta.

 
TUOSTA KETJU -ASIASTA: Olen Papagenan kanssa samoilla linjoilla. Mun mielestä on paljon kivempi, että ketju kasvaa kokoaan. Sitten on kiva nähdä, miten paljon on tullut tekstiä ja sivuja. Kuinka aktiivisa ollaan oltu :heart:
 
Moikka vaan kaikille!!

Tulin pikaseen kirjoittamaan ja laittamaan vähän niinkun merkkiä mihin asti lukenut. Ollaan huomenna lähdössä naantaliin ja muumimaailmaan, tullaan perjantaina pois. Tekstiä varmaan kerkiää tulla kovasti. :)

Mullakin naama on täynnä näppyjä. Aina mulla jonkun verran on ollut, mutta lähinnä mennkojen aikaan tulllut muutama ja sitten häipyneet. Nyt sitten koko naama täynnä. Äiti olikin jo arvaillut, että vauva tulossa kun mun naama kukkii.
Me ollaan siis jo kerrottu vanhemmille, sisaruksille ja kavereitakin on jo aika paljon jotka tietää. Mutta odotettiin ultraan asti ennen kun kerrottiin.

Mutta nyt lähden syömään iltapalaa ja sitten nukkumaan, on sitten huomenna virkeenä reissussa. :heart: :flower:

Muumi82 ja nimetön asukki 10+0
 
Mut voihan ne viestit äkkii yhteenki laskee jos haluu tietää paljon on kirjoteltu.. Mä nyt vaan ehdotin, en mitään kolmatta maailmansotaa haluu aikaan mielipiteelläni :ashamed: ...
On vaan niiin turhauttavaa kelaa niitä sivuja takasinpäin kuten RouvaRajatapauskin sanoi, ihan kun neulaa ettis heinäsuovasta...
Kun tää kuitenki on vasta eka kuukausi ja nyt jo sivuja yli 40, aatelkaa sitten ku sivuja yli 300 jos sama tahti jatkuu, eihän sieltä enää mitään sit löydä...

Nyt värjään hiukset ja kattoon isotissistä naista neloselta =)

Kauniita unia kaikille!

-Ninni ja nimetön 7+1 :heart: :heart: -
 
Tervehdys! Mulla on nyt parina kuluneena päivänä öklötysolo unohtunut aina illoiksi - sitten sitä on niin virkeä ja valveilla tulee kupattua... :p
Iltaisin on ruokakin maittanut paremmin, tänään meni iiiso lautasellinen keitettyjä puikulapottuja parsakaalin, sillin ja voi-sipulikastikkeen kera. Olinkin sitten ähkyssä kolmisen tuntia... Päivä meni juustonäkkäriä ja hedelmiä nieleskellessä. Tuo inkivääri saattaisi kyllä auttaa, heitin viime viikolla tuoretta sellaista vihanneksien sekaan ja piristi se loppupäivää. Pelkällä syömiselläkin saattoi olla osuutta asiaan. Tietääkä kukaan, paljonko niissä kapseleissa on päiväannostus tuoreeseen inkivääriin verrattuna?

Minigallup: Onko teillä tuleva isä ollut mukana neuvolakäynneillä? Vai pelkissä ultrissa, missä on ihan kuvaakin nähnyt? Voikohan rv 9 vielä kuunnella sydänääniä?

Jatketaan vain tätä pinoa! Tai ehkä sitä voisi sitten uuden perustaa, jos vaikka kun keskimäärin kaikilla on ensimmäinen kolmannes takana? Kaksplus-lehti vois sitten kiittää meitä hurjasta aktiivisuudesta vaikka parilla näytenumerolla... :wave:


Sienna menee nyt nukkumaan, maha-asukki rv 7+3 ei taida vielä yöunista tietää - tai toivottavasti se ei ainakaan omaksu tai peri äitinsä rytmitöntä yörytmiä!
 
Edistystä, heräsin vasta viideltä :D Toisaalta on aika hauska olla hereillä, kun koko muu perhe nukkuu, vaikkakin sitten kupsahdan päiväunille melkein joka päivä. Eilenkin, vaikka meillä oli naapurin tyttö hoidossa äitinsä neuvolan ajan :ashamed: No, muksuilla oli ollu kivat leikit ja olohuone sen näköinenkin :LOL:
Olin kuulkaas reipas illalla ja menin spinning-pump-yhdistelmätunnille. Aattelin, että onpas kunto rapautunut loman aikana kun hikoiluttaa niin järkyttävästi. Ohjaaja olikin unohtanut laittaa ilmastoinnin päälle ja sain huokaista helpotuksesta.
Kuinkas moni teistä mammoista urheilee ja kuinka pitkälle aattelitte jatkaa?
Minä ajattelin tässä raskaudessa pitää erityistä huolta kunnostani, pärähti heinäkuussa 30 mittariin enkä halua ensinnäkään lihoa muodottomaksi, ja sitten hyvä kunto auttaa jaksamaan vauvan kanssa.
Mukavaa päivää kaikille!
 
Siennan "iskät neuvolaan" -galluppiin: ajattelin kysellä ihan samaa :) Mulla kun tuo eka neuvola on vielä kaukaisessa tulevaisuudessa (tai siltä se ainakin tuntuu), ja erilaista käytäntöä tuntuu ihmisillä olevan. Meillä mies kyllä aikoo tulla mukaan, ja neuvolan sivuillakin kehoitetaan ottamaan tuleva isä käynnille, mutta toisaalta jos siellä vaan käydään terveydentilaa läpi ja papereita täytellään, niin...

Hankala sanoa. Kai tuo mukaan tulee, kun kerran tahtoo :)

~Tiila ja Nyytti 8+5
 
Joo, ei mitään maailmansotia tarvii sytyttää ketjuhommelin takia :heart:

Gallup: Ei ollut 1. neuvolassa mies mukana, enkä tiiä tuleeko ekaan ultraankaan. Kyl mä kysyin tuleeko, tokas vaan, et "no tarviiks mun, haluutsä välttämättä". Emmä oikeestaan tiiä, tarviiko ees. Olihan se esikoisen kaa kaikkialla matkassa :LOL:

Jaha, ei täs kerkiikää istuu. Eräs vaatii huomiota =)

Mä ja salamatkustaja 9+3

Ai niin sanoiksmä et eilen oli 1. neuvola siis (enmuista). No anyways. Päivällä tais heittää toi la. Mut katellaan sit joskus mitä se ultra sanoo..
 

Yhteistyössä