MAALISMASUT 2008

Meillä on noi raha-asiat niin että se maksaa kenellä on rahaa ja mieshän tuo melkeen kaiken maksaa kun mulla ei oo muita tuloja kun toi minimikotihoidontuki joka vaihtuu opintotueks elokuussa ja sehän on sit jotain 200e/kk :eek: Eli meillä on täysin yhteiset rahat ja oon tähän järjestelyyn tosi tyytyväinen :) Mulla ei oon omaa rahaa ollu kunnolla pitkään aikaan kun tosta hoitotuesta maksoin aina kaikkia laskuja niin eipä tullut ostettua mitään itselle mut ehkä se on vaan hyvä niin kun joskus ostaa/saa jotain pientä niin siitäkin tulee jo iloiseksi =)

Tervetuloa Tiila ja onnittelut :flower:

Jos rajatapaus on seniori ni oonko mä sit juniori ku oon 22v. :LOL:

Kohta päikkäreille :wave:

Suvitus+Yrsa 4+6
 
Ainii, ja mies ehdotti naimisiinmenoa yks päivä tällä viikolla :eek:
Olin ihan äimänä mut yks ajatus olis nyt et mentäis 2009 naimisiin. Vähän jo innostuin ku kävin kaikenlaisia hääjuttuja jo lukemassa, ihan pikkuisen vain :ashamed:
 
moi kaikille.Onnea uusille plussajille,meitähän on täällä paljon =)

Tänään oli meillä sitten eka ultra.Pieni sydän siellä sykki ja kaikki oli hyvin.Laskettu aika muuttui 9.3 mutta euraava ultra määrittää senkin tarkemmin.
Tää väsymys ja kuvotus on aika hirmusta mutta senkin jaksaa kun ajattelee lopputulosta :heart:

Käyn täällä välillä lukemassa teijän juttuja,itse en ehdi kovin aktiivisesti kirjoittelemaan mutta hengessä ollaan mukana =)

rohmutti ja epeli 7+0
 
Kiitos :D Vaikka vasta ne on tulevaisuudessa tulossakin, mutta joo haluisin suunnitella paljon ennen ettei jää mitään viime tinkaan.
Laskin immeiset ja vieraita olis 71aikuista ja 15lasta tällä hetkellä maximissaan. Ja tykkään tehä kaikenlaisia turhia muistiinpanoja ja käydä netissä kattelee sivustoja ja muuta, semmonen oon :snotty:

Onnittelut rohmutille pienen sykkeestä, iteki haluis jo!! :heart:

Suvitus+Yrsa 4+6
 
täällä ikää tulee ens kuussa se 22... ootko Suvitus -85 väkeä??

Ite ootan ensimmäistä neuvolaa kovasti joka on vatsa ens kuun 13pv... ja huolestuttaa että miten tuo neuvola aika järjestyy kun alotan sen työn..

poika nukkuu vieläkin mitä suuresti ihmettelen..
 
Suvitukselle onnea tulevista häistä. Kyllä niihin järjestelyihin helposti saa vuoden kulumaan, ja voin kokemuksesta kertoa, että ne hääaiheiset sivut/keskustelufoorumit ovat myös addikotoivia :LOL:

Ja oli kiva, kuulla, että röllimetsän rohmutilla kaikki hyvin ultrassa. Sitä samaa toivon viikon päästä itselleni. Minäkin varasin nimittäin äsken oman varhaisultra-ajan, se on ens to ja silloin pitäis olla viikkoja tasan seitsemän. Toivotaan, että pikku :heart: sykkii.

funny + masuasukki 6+1
 
HELLUREI!
Rhealle haluaisin sanoa, vaikka moni jo vissiin sanoikin, että käytettynä saa oikein käyttökelpoista tavaraa..Me ostettiin vaunut, babysitteri, vaatteita ym, ym, käytettynä ja hyvin ovat kestäneet ja käyvät tälle seuraavallekkin. Me ollaan molemmat töissä ja varmaan keskituloisia (eli ei tosiaan mitkään huipputulot!), mutta olisi varmasti silloin ollut rahaa ostaa uusiakin, mutta itse tein melkein periaatepäätöksen, että uutena en kaikkea osta, koska nykyään lastentarvikkeista kiskotaan ihan hirveitä hintoja ja varmaan saatavana lähes kauko-ohjattavia vaunuja :LOL: . Mutta noista UKOISTA joo, niin kyllähän ne osaa olla välillä aivan älyvapaita ja ajattelemattomia !! Mulla on nyt hyvä tilanne, mutta kuten aiemmin mainittu, niin olenkin jo "tokalla kiekalla" ja olen kyllä ennen tätä räpinyt oikein suon läpi entisen kanssa....Eroon en siis halua ketään kannustaa, mun exä vaan oli kaikesta muusta kun omasta perheestä kiinostunut ym, että eipä siinä paljon vaihtoehtoja jäänyt, lukuisista mahdollisuuksista ja yrityksistä huolimatta.
Tuosta iästä, niin olen 30v, kuten tietysti tosta -77 jo osasitte päätelläkin :LOL: Senioripuolelle siis menee....

Olive 7+jotain(unohdin jo vaikka eilen laskurilla kävin :LOL: )
 
Piti vielä siihen Rhean asuntojuttuun sanoa, että tosi tiivis tunnelma tulee meilläkin tosiaan olemaan, kun on tämä kolmio, jossa yksi makuuhuone on kouluikäisellä (tietysti) ja meidän makuuhuoneessa on nyt tyttö (9kk) ja lisäksi sitten tämä uusi tulee tietysti punkkaamaan myös meidän makarissa! Mutta yritetään vielä yhteispäätöksellä muutama vuosi sinnitellä, kun eihän noi vauvat vielä omaa huonetta kaipaile muutamaan vuoteen vaan levittää kamat olkkariin oli sitten vaikka linna :LOL:
 
Tervetuloa uusille plussanneille, meitähän on täällä jo mukava määrä! Onnittelut Suvitukselle tulevista häistä!

Asuntokeskusteluun sen verran, että kolmiossa asustellaan vielä kaksistaan, eli vauva mahtuu hyvin. Ikää on n. 2 viikon päästä 26 vuotta.

Maanantaina soitan ajan viimein neuvolaan. Koko viikon olen taistellut itseni kanssa, että en vielä soittaisi vielä tällä viikolla. Olisi mahtava päästä varhaisultraan näkemään sydän äänet, kun välillä iskee epäluulo, että ei tuolla masussa voi ketään olla. No tarkoitus olisi kuitenkin sinnitellä varsinaiseen ensimmäiseen ultraan.

Oireina edelleen vatsan vääntely, väsymys ja aivastelu. Pientä pahoinvointiakin on ollut, mutta oksentelulta olen ainakin vielä säästynyt.

neitikevät 5 + 5
 
Ainiin, unohdin laittaa listaan oireista myös itkuherkkyyden. Eilen kun katsoin tv:stä sitä Suuri muodonmuutos -ohjelmaa, aloin lopussa pillittämään, kun nekin siellä nyyhkytti. Tämä täytyy olla hormonien syytä, normaalisti en voisi kuvitellakaan itkeväni tuollaisen asian takia... :LOL:
 
kanssa olen plussannut :heart: . Olihan se pieni yllätys kun tuo esikoinenkin on vasta puolivuotta, mutta onnellisia ollaan. Laskettu aika olisi 17.3

Täällä oireita ollut vessassa juokseminen ja välillä etova olo. Esikoisella oli raju pahoinvointi, mut pitää toivoa, et tässä ei niin pahaksi yltyisi :)

Olen lähihoitaja ammatiltani, töitä en vielä paljon ole tehnyt kun olen vuosi sitten valmistunut :)

Nyt tuo esikko heräsi päiväunilta tai torkuilta toisinsanoen..pitää mennä.. hyviä vointeja kaikille!!! :heart:
 
myymä
Nyt on sitten oireita joka lähtöön. Pahoinvointi kestää aamusta iltaan, mutta oksennuksen saan psyykkaamalla pysymään sisällä. Mutta onko muille tullut sellaista oiretta että olisi useimmiten aamuisin vatsa ihan sekaisin? Nyt olen töissä ja kävin äsken syömässä ja sen jälkeen tuli todella heikko olo ja ihan kädetkin tärisee... Mistähän mahtaa moinen johtua? Eli käytännössä aivan hirveä olo eikä työt maittaisi laisinkaan! huokaus.....

Ultra tiistaina, EN malta odottaa!!!! Miten muilla ultrassa käyneillä, oliko viikot vähemmän kuin menkoista laskettuna? Eli mitkä viikot oletit ultrassa ja mitkä sitten olivatkin todelliset viikot?

saakohan mun sepustuksista mitään selvää :D
 
Hei tytöt muistakaa hillitä oksujuttuja ettei papagenan tarvitse poistua palstalta! ;)

Mulla ei tää kurkkukipu nyt taho hellittää, mut onneks maha alko taas toimimaan. Ruokaa ei tosin tee vielä mieli. :/

Me mennään nyt kävelyttään sessua ja hakeen leffaliput. Ukko tossa just suunnittelee bisneskuvioita isänsä kanssa ja lupas mulle kalleimmat kärryt mitä löytyy jos se saa homman toimimaan. :D

suvitukselle onnittelut häähumusta! :flower:

Olipas mukava käydä kaverin kans vähä shoppailemassa. Mä lykkäsin sen 2kk tyttöä ja syötin kahvilassa.. se pisti mut harjottelemaan. :LOL:
 
Apua olen nukkunut viimeset 4 tuntia, eikä mikään tunnu riittavän:( Onneksi ulkona on pilvistä ja satanutkin kai niin ei harmita kun ei mitään jaksa tehdä!
Onnittelut Suvitukselle kosinnasta, hyvä kun toisilla menee hyvin.Meillä tosiaan vähän hiljasempaa, kun koko ukko tympii ilman erityistä syytä mutta kai se johtuu hormoneista! Kyllähän sitä kuitenkin toivoo, että tämä jo olis pysyvää ja jatkuis lopun ikää kun uusinta kierroksella minäkin enkä toista kertaa haluais lapsilta kotia/perhettä rikkoa! Lapset ovat jo 9&11(poikia)ja tällä hetkellä mummolassa joten eipä haittaa jos taloudenhoitaja on rättipoikki väsynyt ja kykenemätön hoitamaan pestiään toistaiseksi. :LOL:
 
Taidampa vastailla kysymyksiin, kun en ole vielä varmaan yhteenkään vastannut. Eli olen 25 vuotias ja asumme miehen kanssa rivitalo kolmiossa. Töissä olen lastenhoitoalalla. Aion kestovaippailla ja kaikenlaista tavaraa ostan varmaan käytettynä. Kirppareilta tekisi jo mieli ostaa vaikka mitä ihania vauvan vaatteita...hmm mitäs vielä...Ainiin äiskä äiskä kysyit minkä mittainen vaavi oli ultrassa niin mulla kävi niin, että lääkäri ei muistanut kertoa mulle sitä mittaa. Sanoi vaan että vastaa viikkoja 6+2. Jostain netistä oon kaivellu hakusanalla "sikiön koko" niin oon löytänyt sellaisen käyrän missä on viikot ja mitat sikiöstä. Mua edelleen vähän vaivaa tuo kun pikkuinen oli ultrassa vain 6+2 ja piti olla 6+6 kun tiedän tarkalleen milloin ovulaatio oli kun tikuttelin sen. Tiedättekö kukaan onko kellään ollut vastaavaa?
 
Tervehdys kaikille maalismasuille :) Täällä yksi reilu 30v äiti littyy seuraanne. Kolmas lapsi olisi tulossa, esikoinen on tyttö 3v 3kk, poika on 10kk. Vähän jännitynein fiiliksin kevättä odotellaan, kun neidillä on reilusti allergioita (vasta keväällä löydetiin), joten kaikki ruoka tehdään alusta lähtien itse ja esim leivät leivotaan. Ja pojalla allergioita etsitään tai muuta syytä hitaaseen kasvuun. Eli hommaa riittää. Mutta vauva on oikein odotettu ja rakastettu jo nyt. Onneksi asiat tuppaa aina järjestymään :) Ensimmäinen neuvola on 6.8 ja miten sitäkin odottaa kun kuuta nousevaa, vaikka ei siitä niin kauaa ole, kun siellä ravasin :D Laskettu aika tällä hetkellä 11.3. Mukava jatkaa odotusmatkaa kanssanne!
Mörkö 6+3
 
Mulla oli luxusta kun sain nukkua pitkät päiväunet ja heräilin vasta, Elias leikki isänsä kanssa sen aikaa. Tänään kävin kaupunkikierroksella ja ihastelin pieniä vaatteita, mut pystyin olla ostamatta. Huomasin hämmästyksekseni katselevani niitä VAALEENPUNASII pikkuvaatteita jotenkin erityisesti.. hmm, muutenkin oon jotenkin viimeaikoina alkanut alitajuisesti "odottaa tyttövauvaa"- GRR, varmaan anopin syytä kun se on povannut kokoajan että tyttö meille tulee. No, mut kumminkiin vaaleenpunaiselta alkaa kaikki näyttää mun silmissä :D Ihana kun jotkut on päässeet jo ultraan näkemään pikkuisiaan, mun pitää odottaa siihen elokuun alkuun. Mut äkkiähän tuo aika menee!!

Mä oon muuten 24 vuotta ja mies on 27, poju 1-vee!

Myöhemmin lisää, Elias vaatii nyt huomiota ja tulee sykkyyn!Morjens!

enne rv 7+1
 

Yhteistyössä