MAALISMASUT 2008

Oikukas, voimia sulle :hug: -ja jatkokysymys:

kun nyt otit tuon pahoinvoinnin puheeksi.. Kyselin tuolta +30v-pinostakin, mutta sinne ei vielä kukaan ole vastannut. Tilanteeni on siis se, että kuvotus on jatkuvaa ja parhaiten se pysyy poissa jos en syö mitään. Mikä ei kyllä terveellinen ratkaisu ole. No mutta varsinainen ihmetys on tämän aamun pönttöönkurkistelun yhteydessä alkanut voimakas nenäverenvuoto, jonkalaista ei ole ennen kohdalleni osunut. Oletko siis sinä, tai onko joku muu kärsinyt tästä?? Minulle tämä oli uutta, yli 20 vuotta taitaa olla edellisestä nenäverenvuodosta ja nyt sitten kyttäilenkin koko ajan joko kohta seuraava pisara tipahtaa. Siis voiko olla ihan raskaudesta johtuvaa - en kai minä nenääni pinnistele hirmuisesti yökkiessäni :LOL: luulisin!

Ihmettelee *nenäliina kokoajan kädessä*

~Tiila ja Nyytti 7+3.
 
Heippa!

Lista on päivitetty, tarkastelkaa sieltä omia tietojanne ja laittakaa viestiä jos ja kun siellä virheitä on!

Oma olo on mainio! väsymys ja huono olo vaivaavat enää toisinaan, on semmosia päiviäkin ettei juuri huomaakaan oireita :) Näin se meni esikostakin, en olis uskonu olevani raskaana jos ei olis maha kasvanut :LOL: Mulla on huomenna neuvola, salaa toivon että kuunneltaisiin jo sydän-ääniä...tuskinpa vaan, mutta ainahan sitä toivoa saa! esikolta ne kuuluivat vasta rv 12 kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Jep, nyt ruokaa laittamaan.

Gardenia ja Helmiäinen 8+6
 
Ja taas iski hirvee väsy, nyt alko tytön nukutus ja toivottavasti käy helposti..
Piti mennä iteki lepäämään mut en tiiä pääsenkö ku pitää jotain miehen pelijuttuja säätää tiettyyn kellon aikaan netissä :kieh:
Mut omapa on valinta, oon sitten illalla kiukkuväsyny :LOL:

Mulla reilu viikko ekaan neuvolaan! Voi ku en malttais odottaa :) Ens viikolla taitaa olla myös tytön eka hammaslääkäri, mitenhän sielläki sit menee, ei varmaan anna kattoa hampaita ku ei anna mun niitä pestäkään :whistle: Mut onneks on tossa lähellä ni ei tuu turha reissu vaan ihan kiva kävelylenkki. Äsken tein vatsojaki tossa samalla ku katoin salkkareiden uusintoja, pakko alkaa jotain tekee ku maha tuntuu turpoovan joka päivä lisää :ashamed:

Oikukkaalle voimia pahoinvointiin, ei mitään hajua kuinka kärsit mutta voin vaan kuvitella, inhoon oksentamista ylikaiken :x Mulla onneks jääny paha olo vaan siihen yhteen kyökkäilyyn ja muuten vaan heikkoon oloon.

Minä aion muutes synnyttää Kätilöopiston sairaalassa, oon sen varmaan jo maininnuki, mut jos joku haluu sen listaan laittaa niin mun puolesta :D

Siellä se vaan höpöttää :ashamed: Itkis edes ni väsyis vähän..

Suvitus+Yrsa 5+2
 
Tiila kyseli nenäverenvuodosta, niin mulla oli sitä esikoisen odotuksen aikaan. Mutta ei taas sen jälkeen ollenkaan. jotenkin ynnäsin sen raskauteen.
Mä olen ollut niin tyytyväinen kun olen ollut tosi hyvävointinen, mutta tänään jo aamusta ollut huono olo ja väsynyt... :x
Voisiko joku valaista milloin varhaisultraan voisi mennä? Mulla neuvola vasta 22.8 eli 10 viikolla.

Terkuin Viivi & Vagner
 
Mäki haluisin tietää, millon ois hyvä mennä varhaisultraan jos on mennäkseen.
Just sinne neuvolaan soitin, eikä ne siellä luvannu asiaa mitenkään tutkia. :( Eli odotettava vaan on, jos ei sitten halua maksaa yksityiselle. :kieh: Mieshän ei siihen tietenkään suostu.. :snotty:

Mä meen kokeilemaan uppoisko puuro. :eek:
 
Heippa kaikille.Tänään soitin neuvolaan ja ajan sain 6.8.Olo on hiukkasen parempi,tosin eilen tuli kerran sellasta ruskeaa tuhrua mutta se lienee normaalia?mitään kipuja tai veristä vuotoa ei kuitenkaan olo.Väsyttää ihan tuhottomasti mut tuo meijän sälli kun ei päiviksiä enää nukun niin ei pääse päikkäreille itekkään.Eilen meninkin sitten jo 9 aikaan nukkumaan kun väsytti ja paleli.

:hug: kaikille kenellä on vuotoa ollut,toivottavasti pikkuset pysyvät masussa.

rohmutti ja epeli 7+3
 
Tyttö nukahti, onneks aika helposti..

Mies ei vastaa puhelimeen :kieh:
Mä haluan myös lepäämään |O

Joku puhu noista sänkyhommista.. Juu täällä jääny nyt vähän vähemmälle :whistle: Mies kun oli lomalla ni peitot heilu joka päivä mut toisaan joka PÄIVÄ eli sillon ku tyttönen oli päikkäreillä. Mulla kun on illalla hirvee väsymys ja päänsärky (oikeesti :D ) ni ei yhtään huvita ja mies ottaa nokkiinsa :ashamed: Mutta ottakoot, ens torstaina tyttö menee mummin luo leikkimään ni myö tullaan kotiin viettää laatuaikaa, tälleen romanttisesti suunniteltuki :LOL:

Ja odotellaan lisää, pääsispä nukkuu..

Suvitus+Yrsa 5+2
 
Heissan!
Nyt on neuvolaan soitettu ja laskettu aika on suurinpiirtein 28.3 eli taitaa syntyä maaliskuun alussa kun ei päästetä yli rv 37. Nämä meidän molemmat lapset on olleet niin isokokoisia syntyessään et heti neuvolasta sanoivat et voit vähentää tuosta la:sta suurinpiirtein 4 viikkoa.
Aamulla nukuttiin lasten kanssa puoli kymmeneen eli taitaa väsymys alkaa vaivaamaan. :whistle: Ihmettelen kyllä suuresti kuinka nuo lapsetkin niin myöhään nukkui :/ Taisi olla eilisesti niin väsyksissä kun melkein koko päivä kyläiltiin =)
Mulla on kans ollut vähäistä ruskehtavaa vuotoa, mut silloin kun kakkosta odotin oli kans aluksi pientä vuotoa,mut loppui suurinpiirtein rv 9
Nyt kotihommat kutsuu..Pyykikoneen täyttöä ja silittämistä :wave:

*muoks* Synnytyssairaala on Seks eli lisätä voi listaan
 
Siis nyt ette kyllästy muhun kun hoen näitä, mtta...te joilla ruskeaa vuotoa ollut onko se välillä ollut päiviä pois ja sitten taas alkanut vaan ollut ja loppunut ja pysynyt pois??? Mä vaan pohdin ja pohdin kun se vuoto nyt la:sta asti jatkunut ja viimeks oli vaan päivän! Vuoto ihan juoksevaa hailakan ruskeeta, koko aika pöksyt tuntuu kosteelta. Mua ei ollu noissa listoissa listattu, mutta siis kolmatta odotan ja kätilöopistolla synnytän jos ja jos siis synnytän! Mun mies on nyt koko aamun puhunu siitä Kosovoon lähdöstä, enkä mä tiedä voinko mä sitä sitten pidätelläkkään kun ajankohta musta täysin väärä! Ajattelin vaan et jos raskaus jatkuu, niin tuskin tulee olemaan helppoa mun historialla ja miehen apu olis varmaan välttämätöntä! Pesti kestäis 6kk, mitä mieltä te olisitte jos mies tässä vaiheessa nyt ottais ja häipyis maailmalle? Kun ei meillä niin taloudellisessakaan tilanteessa mitään hankaluutta ole, etteikö ilman komennustakin pärjättäisi. Hoh hoi en nyt tätä jaksais pohtia yhtään. Varhaisultrasta joku kyseli niin vko 6 eteenpäin pitäs syd.äänet näkyä ja yksityisellä maksaa 90-100e jos haluaa sen panostaa.Itse olen käynyt täällä Helsingissä Femedassa ja Mehiläisessä ja lääkäri aina tutkinut myös varsin tarkkaan samalla kertaa.Onhan se ihkua nähdä ne sydänäänet etenkin jos yhtään epävarma, mutta eipä se minulla ole mitään taannut koskaan jatkojen suhteen vaikka sanotaan, että jos syke löytyy raskaus jatkuu 90%varmuudella loppuun asti!!!!
Neuvolaan olin aikeissa soittaa, mutta luovuin siitä sitten toistaiseksi, ettei sitten tarvi peruutella! Eka kerralla todellakin vaan tehdään papereita ja kotiin saa ison nivaskan luettavaa! Vaunukuoseja tosin uskaltauduin katsomaan netistä ja voisin jopa sanoa löytäneeni jo omani! Ei pidä nyt hötkyillä, siitäkin kokemusta! Auton turvaistuin ollut vaatehuoneessa reilun vuoden ja kalliit vaunutkin ehdittiin jo kertaalleen ostaan, mutta ne sai onneks palauttaa liikeeseen kun tuli km! Talon ainut vauva tällä hetkellä Kasper kissa 8vk(koira söi sen äidin ja tuli meille niin kovin pienenä), joka muuten herättää mamman joka yö kun tahtoo ruokaa
:heart:
 
Tervehdys. Kurja kuulla, että monella on vuotoa. Vaikka se olisikin vaaratonta, niin aina se pelästyttää ja mietityttää :( Mulla oli kans esikoisesta yhtenä päivänä rusehtavaa vuotoa just näillä viikoilla ja toisesta olikin sitten veristä vuotoa, vanhaa ja uutta seitsemän viikon ajan, viikot 10-17. Se oli aivan kamalaa, mutta niin vaan siitäkin raskaudesta synty terve poika :heart:

Veera-81 mitä vikaa MÖRKÖ nimessä on? Katsopa mun nimeä ;)
Tiila;mulla oli kans toisen raskauden aikana nenäverenvupotoa, välillä tosi runsastakin ja nyt eilen sain myös nenäni vuotamaan. Ja muuten sellaista ei ole, jotan mä kans ajattelen niiden liittyvän raskauksiin.

Täällä on pinna kireällä, poika 10kk, nukkuu yleensä kahdet unet, mutta tänäänkään ei taas millään nukahtanut. vein sitten toiveikkaana nukkumaan aivan väsyneen pojan klo 12 ja se nukku 1h15min.. Ja niillä unilla pitäisi sitten jaksaa koko päivä.. :x Jos taas vie nukkumaan kuuden aikaan kun on aivan väsynyt, niin yöunille nukahtaminen venyy ainakin kymmeneen ja kun esikko nukahtaa ennen 21 niin olisi mukava saada itsekin edes joku hiljainen hetki päivään ennenkuin sänky kutsuu liian pontevasti.. Että valivali :headwall:
mörkö 6+6
 
Selitin tässä kaverille puhelimessa näitä kauheuksiani ja kyselin vimmatusti vastausta jos johonkin kysymykseen ja kaveri sitten vaan totesi, että niin sinähän se terkkari olet ja kyllähän sinun pitäisi tietää, mutta voitteko kuvitella...ei mulla ole yhtään terkkarimainen olo kun itse olen raskaana ja heikoilla! Pää sutii ihan tyhjää :eek: Mulla on tosi etova olo enkä oikeestaan ole sängyn pohjalta tälle päivälle noussu! Tästä saa selän kipeeks, auh :whistle: Tuokaa minulle niitä teidän ihania pieniä tyttöjä ja poikia, jotka valvottaa hoitoon niin saatte levätä ;) Minä niin haluaisin jo hoivata, mutta kun ne omat pojat jo niin isoja velmuja!
 
tutteli: Mulla se vuoto ainakin alkoi keskiviikkona aamulla ja vuosi ihan pönttöön ruskeena sen päivän pariin otteeseen ja paperiin jäi muutaman kerran. Torstaina jäi paperiin oikeestaan aina ku vessassa kävin ja sit perjantaina vaan joillakin vessareissuilla. Lauantaina ei muistaakseni enää tullu mitään. Eikä sen jälkeen oo vuotanu ollenkaan tai jääny papreriin.

Te joilla rinnat on ollu kipeet ni onko se kipu koko mollukassa vai vaan nännissä? Ku mä oon havaitsevinani jotain kipua nänneissä, mutta en muualla rinnassa. :/
 
Kiitos nenäverenvuotovastauksista :wave:

Rhea, mulla ainakin se tunne on koko rinnassa, mutta nännitkin ovat arat, lähinnä kosketukselle. Mulla rintatuntemukset eivät sinänsä ole kipua, vaan lähinnä arkuutta ja painon tunnetta ja ehkä ihan pikkiriikkisen kireän ihon tunnetta *hyvä mielikuvitus*. Kultsi sanoi, että rintani ovat täyteläisemmät, siis noin niinkuin ulkopuolisen käteen tuntumalla :LOL: . Samat liivit kyllä vielä menevät, ettei ainakaan huimaa kasvua ole havaittavissa. Suihkussa vesi pistelee enemmän kuin ennen ja pitääkin pestä lähinnä selin suihkuun tai suutin dekolteeseen kohdistuneena.

Pikavastaillee
~Tiila + Nyytti vieläkin 7+3
 
Oooolipas mahtavat päikkärit :D vaik vieläki väsyttää mut eiköhän sitä kohta herää.. Onneks on toi kanavapaketti ni juniori päälle vaan ja tyttö tuijottaa vili vilperiä =) Saan ihan rauhassa herätä..

Mulla on rinnat kipeet, siis koko mollukat, varsinki ku aamulla nousee ylös tai yöllä vaihtaa asentoa ja pahimmalta tuntuu ku ottaa rintsikat pois, eli taitaapi olla jo vähän liian pienet noi mun liivit :whistle: Mun mies on kans kehunu et täytettä on tullu, on se sitä tainnu odotellaki näihin mun patakintaisiin :LOL: :LOL: Niin.. :ashamed: Mut kertoohan se mun rintojen vuotaminenki et niissä jo jotain on.. Sairaalassa tytön synnytyksen jälkeen kätilö melkeen huus mulle ku tyttö imi niin innoissaan eikä kätilö tajunnu et multa tulee jo maitoa tosi hyvin, siis ei kauhuissaan vaan vähän ihmeissään.. Tai no ehkä myös vähän kauhuissaan :whistle:

No tutteli millonkas otat tän meitin tytön hoitoon :LOL: No jaa, tein joku aika sit päätöksen et yritetään saada tyttö kerran viikossa (!) jonnekin pariksi tunniksi että päästään miehen kanssa tekemään jotain kahestaan.. No oli se sen yhen viikon mummin luona :ashamed: Ja menee taas torstaina.. Mummi, siis miehen äiti, kyllä sano että kohta hän ottaa useammin kunhan vaarin loma loppuu, että toivotaan että sitten :)

Tulipa taas tekstiä..
Taidan mennä lämmittämään ruokia, tyttö saa purkkiruokaa ja me eilistä lämmitettynä :/

Suvitus+Yrsa 5+2
 
Heippa kaikille! :wave:

Pakkohan mun on nyt tänne ilmottautua mukaan, kun jo monta päivää oon täällä teidän juttujanne innolla lueskellut. Plussasin torstaina, ja vasta nyt uskon ( just tehtyäni uuden testin ihan vaan varmuudeksi, vaikka ekakin oli niin vahva plussa kun vaan voi olla), että tässä ihan oikeesti ollaan raskaana =) LA on joskus maaliskuun loppupuolella.. jokanen laskuri antaa vähän eri tuloksen, joten parempi odotella neuvolaan ja ultraan. Meillä on pieni typy 1v2kk joten pikku kakkosta odotellaan. Itse olen 23v ( huomenna 24v. =) ) ja mies on 24v. Asustellaan varsinais-suomessa, joten Tyksiin on tarkotus mennä synnyttelemään.Yritystä ei ehtinyt kertyä tätä murua tehdessä kuin tämä yksi ainut kerta ja heti tärppäsi, ekaa kun vääntämällä väännettiin 1 1/2 vuotta. Siksikin kai on niin vaikeaa uskoa, että tää tosiaan oli nyt tässä! Onnellisia ollaan uudesta tulokkaasta, pieni pelko on tietty, niin ku kai kaikilla on aina alkuraskaudesta. Kivaa kun on tällänen ketju, hauskaa lueskella teidän kuulumisianne! Paljon onnea kaikkille maalismasuille! Ja ihanaa odotusta!! =)

Jensku ja pikku muru 5+0 :heart:
 
myymä
Eihän tätä tuskaista odotusta JAKSA! Mä siis en malta odottaa huomiselle ultraan. Vasta klo 15.00 olis se, joten sinnekin on superpitkä aika :p

Siskon kanssa onneks mennään heti aamusta meidän mummulle kylään ja syömään joten ehkä se aika sitten siellä vierähtää, niinkun aina!

Olo on aamuisin AIVAN KAMALA! Töissä tulee jo tunnin jälkeen kaamea nälkä ja kaamea olo. Tänään kävin vessassa kakomassa, mutta sain psyykattua itselleni ettei sitä oksua tarvitse päästää ulos asti. Varsinkaan nyt, kun en vielä halua paljastua työkavereille (enkä ole kovin äänetön oksentaja )
:LOL:

Sain kuitenkin syötyä onneksi ja se tietysti vähän helpotti... Nälkä on koko ajan. Tissit on kasvaneet aikas roimasti, niin että yhdet sopivat tissiliivit on niinkun jäljellä...

Kohta tulee ukko kotiin ja taidetaan lähteä ostamaan ikeasta kaappia eteiseen kun loppuu kaappitila kesken! JEEE :)

 
Tutteli Mun mies on tällä hetkellä Libanonissa ja on vuoden verran eli ensi vuoden heinäkuussa palailee kotiin. Lomille pääsee ihan kivasti. Kuukautta kohti ainakin hänellä kertyy 6 lomapäivää. Viikonlopuista tulee jotain ekstravapaita. Me ollaan ajateltu että tulisi suomeen kahden kk välein aina kahdeksi viikoksi kerrallaan. Mä varmaan menen esikoisen kanssa käymään siellä kerran joulun aikoihin.
6kk on kuitenkin aika lyhyt aika mutta onhan se toki pois odotusajasta. Mutta sinun miehesi kuitenkin kotiutuu synnytykseen ja sitten tukenasi kun vauva maailmaan saapuu.
Toivottavasti sulla on tukiverkko ympärilläsi joihin voit olla yhteydessä mikäli jotain tarvitset. Me ollaan aika vast'ikään muutettu uudelle paikkakunnalle 500km päähän kaikista tutuista ja sukulaisista mutta en ole kuitenkaan kauhuissani, sillä aina hätä keinot keksii. =)
Kosovo on kuitenkin suht turvallinen paikka. Mieheni ainakin sanoi että rauhassa saa olla... :hug: :hug:
Terkuin Viivi ja Vagner

Ai niin ja kiitos varhaisultra vastauksista. Taidanpa varata ajan... :heart:
 
Huhhuh!!Lukasin noi kaikki 31 sivua,en tosin yhteen pötköön,mutta kuitenkin...
Seuraavaksi voisin liittyä joukkoonne,viime viikon haamuilin,tänään plussasin :)
Mulla ikää 25 ja miehellä 26,tytär meiltä löytyy myös ikää hänellä 3.5v ja pikkukakkosta ehittiin nyt kolme vuotta yrittämään,et oli ihan toivottu tulos tuo plussa :D La ois tekayn mukaan 31.3.Synnytys sairaalana KOKS.Esikosta olin kolme vuotta kotona ja viime joulukuussa töihin palaillu ja hoitoalalla oon.

Piitsi 4+0 kait?!?
 
Lähdettiin sitten ikeaan miehen kanssa katsomaan lepotuolia ja syömään lihapullia! Siellä oli kaikkea kivaa vauvoille ja olisin halunnut haalia jo yhtä sun toista =) Sain siellä kuitenkin kauhean paniikkikohtauksen(ihan uutta), koska kauppa oli pullollaan odottavia äitejä mahoineen ja...minua alko ahdistamaan että toiset ne vaan tekee lapsia ja minä tehtailen keskenmenoja! Menin sitten vessaan kun itku sumensi silmät ja huomasin, että maitokahvin värinen valkovuoto entisestään lisääntynyt ja jatkunut nyt siis jo lauantai illasta! Menin siis lopunkin paniikkiin ja juoksin itku kurkussa autoon ja haukuin miehen pystyyn, että on hänen vikansa kun en voi saada normaalisti lasta ja elää niinku kuka tahansa odottava äiti ilman ainaista pelkoa! Mies tietenki pahotti mielensä ja vollotin entistä enempi :'( Kotiin kun tultiin, minulla oli mielestäni jo vaikka mitä keskenmenon oireita, selkä juimii, mahaankin koskee ja se vuoto joka vaan tuntuu lisääntyvän! Onko tämä nyt sitä tyyntä myrskyn edellä??? Toivottavasti teillä ei ole asiat yhtä kurjasti!!!
 
Tervetuloa Jensku ja onnittelut :flower:

Nyt saatiin tytölle se 'isojen lasten sänky' ja voi ku se on nätti! Sanoin miehelle et nyt lähetään ikeaan ostaa siihen patjaa mut eipä tuo innostunu :whistle: Ehkä huomenna sitten, kuitenkin vasta viikonloppuna aletaan harjottelee nukkumista siinä. Voi meiän vaavi kasvaa vaan :heart: Minkäs ikäsenä otetaan tyyny käyttöön? Tyttö ei peittoakaan käytä mutta ei tuo minusta vielä tyynyä ainakaan tarvitsisi vai?!

Mulla ihan kivat rinnat, tai siis oon ollu tyytyväinen mun reiluun B:hen mut imetys teki niistä semmoset patakintaat(joiksi mies niitä ystävällisesti välillä kutsuu) mutta toisaalta oli se sen arvoista vaikka kyllä välillä katson kateellisena pyöreitä tissejä :LOL: Mutta aion tätä toistakin imettää ja toivottavasti saman aikaa, vähän yli vuoden :)

Voi myymä, se huominen tulee tosi nopeesti! Ajattele meitä jotka joutuu odottelee monta viikkoa ekaan ultraan =) Kyllä se pari tuntia nopsaan menee vaikka tietenkin juuri silloin tuntuu aina että aika matelee, mutta onneks se ei voi pysähtyä :wave:
Ja mulla tulee se tosi voimakas nälän tunne mahaan jo ennen ku ehin nousta sängystä :eek: Ja on tosi epämiellyttävää, varsinki ku syön aamiaista vasta joskus puolen päivän aikoihin, eli samalla kun tyttö syö välipalaa. Jonkun ompun saatan välissä syödä ja seki kyllä auttaa siihen pahaan oloon.

Tänään tuli h&m-kuvasto ja oli hurjat 2 aukeemaa odotusvaatteita :kieh: No mut kyllä neki houkutteli niin että jos en kaupasta mitään löydä ni kyllä sieltä tilaan. Tosin nyt ajattelin ostella vaikka niitä tunika-paitoja ja venyviä paitoja vaikka vähän suuremmalla koolla niin valikoimakin olisi suurempi!

Ja tervetuloa myös Piitsi ja onnittelut :flower:

Mies lähti lenkille ja mä meen tekee vatsoja :xmas:

Suvitus+Yrsa 5+2
 
Tähän kirjanmerkki.

Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa! :wave: :flower:

Oikukas: Tsemppiä pahoinvointiin! Toivottavasti pian jo hellittää! Mä melkeen toivosin kans edes yhtä oksureissua niin ei ois niin epävarma olo.

tutteli: :hug: Toivottavasti mieli on jo parempi! Varataanko yhdessä yksityiselle aika niin saa varmuuden missä mennään!? :) Toivottavasti se vuoto nyt loppuu sullakin kokonaan!

Papsu: Ei kai vaan oo oksuttelu löytänyt sua!? Kauheesti tsemppiä ja voimia jos on ja ilmoittelehan itsestäsi kun pystyt! Pidä vaan ajatukset siinä lopputuloksessa jos pää meinaa seota. Eikä siihen oksuun onneksi kuole ku ehkä festareilla! (hyi mua! :ashamed: )

Mä tein just kaverin ja koirien kanssa 2h lenkin ja nyt odottelen, että ukon tekemät letut on valmiita. Telkustakin alkaa kuuden ketju.
Käytiin asuntoa kattomassa päivällä ja oli kyl niin kauhee jo ulkoa, ettei sitten edes pyydetty sisälle päästä vilkasemaan. :ashamed:
 

Yhteistyössä