Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Mieki olisin kiinnostunut Oulun tapaamisesta

Ja Ei oo vaunuissa remmejä.
Tai siis matkavaunuissa on ja Esikoisella olen käyttäny sillon ku olen halunnu piettää sen rattaissa ettei pääse pitkin poikin juoksemaan. On siis ollu jo paljon päälle vuoden ikäinen.
 
Kaa
Oulun tapaamisesta kiinnostuneet: Kaa, kaatjuska, Danjuska, Viola, Jossu84

Meillä on sekä yhdistelmissä sekä matkarattaissa valjaat ja niitä käytetään suurimman osan aikaa. Ei kuitenkaan täydessä makuuasennossa.
 
Hellou kaikille pitkästä aikaa! Ei oo tullut käytyä näillä sivuistoilla aikoihin, on ollut kaikenlaista säätämistä.

Meillä kävi joku tauti kaikki läpi viime viikolla. Kuume nousi pojilla lähelle 40, mulla ja Saralla oli kuume 39, esikoisella kuume pysytteli päälle 38 - alle 39. Kurkkukipu, päänsärky kuului kuumeen ohella kuvioon ja pojat oksensi. :x . Liekö tuota sikaa... tätä on ollut paljon liikenteessä täällä meillä. Tällä viikolla nyt sitten toivutaan taudista.

Rattaissa on remmin mutta en oo vielä käyttänyt niitä, en tainnut käyttää vanhemmillakaan lapsilla. Meillä on rattaissa lämpöpussi ja kun Saran sinne laittaa niin hän ei pääse sieltä vielä nousemaan ylös. Mutta kertahan se on sitten ensimmäinenkin! Muistan miten vilkkaasti esikoinen jossain vaiheessa oppi tuleen rattaista pois ja sitä riemun määrää kun kontattiin pihalla.... =)

Joulun odotuksia kaikille ja käyn välillä aina lukemasas täällä!

Muija ja Sara, tänään 8 kk
 
Moikka!

Oli taas lähes viikon nettitauko, kun oli ne miehen kolmekymppiset ja kaikkea muutakin tässä sattunut. Miehen käsi leikattiin sunnuntaina, kun se sai leipää leikatessa (!) ison haavan josta tarkemmassa syynissä huomattiin et jänne sekä hermoja on poikki. Nyt siis miehellä ainakin 2 viikkoa käsi kipsissä ja oon täällä ollut oikea kotipiika, kun pitää kaikki tehdä yksin ja sen lisäks vielä passata miestä. :(

Tapaamisesta; me ollaan edelleen tulossa. Ollaan ainakin toistaseks säästytty flunssalta ja kaikilta muiltakin taudeilta. En ole vielä varma tulenko vaan tytön kanssa vai otanko myös esikoisen mukaan. Mutta siis tulossa ollaan. =) Harmi kun niin moni on joutunut peruun, mutta onhan se ymmärrettävää kun on nyt kaiken maailman tauteja liikkeellä. Toivottavasti ei enempää tuu sairastuneita, että saadaan edes jonkinnäköinen tapaaminen aikaiseksi.

Kiva kuulla teistä Jadekettu, mökin muija ja Soraya. =)

Housuvaippoja ei olla vielä kokeiltu. Meillekin tuli postissa Puuha Pete - vaippanäyte sekä Liberon up and go -paketissa oli liberon housuvaippoja. Kuulutteko muuten muut Liberokerhoon? Tuon up and go -paketin sai jos kuuluu siihen. Paketissa oli vaippoja, sukat, pallo, siteitä ja tais olla jotain vauvaöljyäkin.

Pottaa ei ole vielä kokeiltu. En näe sille vielä tarvetta. Katsotaan sit lähempänä vuoden ikää.

Neuvola oli meillä tänään. Likan mitat 8130 g, 69 cm ja 42 cm. Ja ikää tulee lauantaina tasan 8 kk. Samalla reissulla saatiin myös sekä sikainfluenssarokote että tavallinen influenssarokote. Mitään oireita ei ainakaan vielä ole tullut. Toivottavasti saadaan yökin nukuttua kunnolla, eikä kuume nouse rokotteiden johdosta.

Pinsettiotetta likka ei vielä osaa. Tänään juuri neuvolalääkäri sen testasi. Eikä meillä kyllä kauheesti jokellellakaan. Meillä vaan liikutaan kauheeta vauhtia. Ja kiljutaan. :LOL:

Mä en kyllä jaksa tuntea huonoa omaa tuntoa siitä et käytetään lähes 100 prosenttisesti kaupan soseita. Aluks tein itsekin niitä vähän kasivsoseita, mutta mulla ei yksinkertaisesti riitä aika eikä mua oikeastaan edes huvita tehdä soseita itse. Pääsee niin paljon helpommalla kun ostaa kaupasta valmissosetta. Tosin tänään lääkäri kovasti yritti saada mulle huonoa omaatuntoa neuvolassa, kun piti mulle kauhean paasauksen että valmispuuroja ei pitäis ostaa lapselle vaan tehdä itse elovenasta kaurapuuroa. Mutta mä annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En jaksa ruveta aamuisin mitään puuroja keitteleen, kun oon muutenkin niin huono herään enkä todellakaan ole yhtään aamuihminen.

Vaunuista löytyy remmit ja niitä on kyllä pakko pitää kiinni jos likka istuu vaunuissa. Nukkuessaan likka on semmoisessa lämpöpussissa, eikä pääse sieltä kyllä putoamaan millään, mutta hereillä ollessaan kuikuilee koko ajan joka puolelle ja yrittää kammeta pois.

Kaatjuska kyseli leikkivinkkejä. Mä oon oppinut aika paljon kaikkia laululeikkejä muskarissa ja niitä leikin aika paljon kotonakin. Myös piiloleikkejä leikitään huivin kanssa ja legot on ihan hot. Mutta meidän lapset viihtyy kyllä tosi hyvin yksinään, ettei niiden kans tarvi kauheesti leikkiä. Välillä tunnen siitä huonoa omaatuntoakin, mutta toisaalta olen myös sitä mieltä että lasten pitää osata leikkiä myös yksinään.

Minea, koska sulla muuten on LA?

Nyt meen laittaan likkaa nukkuun.

marza

 
Heipsan!

Elämä alkaa voittaa, eli kuumetta ei ole eilisen jälkeen ollut, lihassärkyä ei enää ole ja kurkkukipukin alkaa hellittää. Pahimmillaan vaan makasin yöllä sängyssä, piehtaroin ja itkin kun oli niin paha olo, joka paikkaan sattui ja heikotti. Ja mulla ei siis ollut juurikaan yskää tai limaisuutta, vaan hemmetin kipeä kurkku, voin kuvitella vaan miltä tuntuu tuon edellämainitun lisäksi rykiä keuhkojaan pihalle päivätolkulla... Ja Mimosakaan ei ole tullut kipeäksi, tuntuu että aletaan olemaan voiton puolella.

Tapaamisesta harmittaa tosiaan, ettei voi tulla, mutta ei nyt vaan voi mitään. Maksan kyllä vaikka koko oman osuuteni, ettei kenenkään muun summa nouse sitten liian isoksi. Ja jos niitä lahjapussukoita jää, niin Päksy vois varmaan ottaa mun ja jos jossain vaiheessa treffataan niin vois samalla tuoda, jos ei ole liikaa vaivaa?

Remmit on vaunuissa ja niitä käytetään jos Mimosa ei ole makuupussissa. Ne on kyllä tosi rumat ja mun mielestä käytännöllisemmätkin olis voinut laittaa, mutta en uskalla ottaa riskiä, että Mimosa tippuu joten käytän kyllä aina kun täytyy.

Leikkejä meillä on erilaiset hypyttelyt, pää-olkapää-peppu-laulut ja laulaminen yleensäkin, usein pistän stereoihin Eleanoora Rosenholmia tai PMMP:tä, kaappaan likan syliin ja tanssitaan ja lauletaan sydämemme kyllyydestä. Likka nauraa ja äiskä saa liikuntaa ja äänenavauksen B)

Housuvaippoja
ollaan kokeiltu mutta meillä teippiversiot ovat vielä kätsympiä.

upupa ja Mimosa
 
moiks

Käytiin illasta uimassa ja olipas tyytyväisiä ja väsyneitä lapsia =)

Soraya: Kiva kuulla teistä :)
Mulla kans saman tapaset ajatukset tuosta rokotteesta... Saas nähdä annetaanko ollenkaan..
Meillä Jenna oli kans aluks semmonen että jos laitto lattialle istumaan niin siinä tökötti kuin tatti ja leikki aikansa.. mitään kiinnostusta ei ollut liikkeelle lähtöön. lattialla viihty mahallaan ja heijasi konttausasennossa.. Sitten yks kaks kun lähti konttaamaan niin alkoi eteneminen kiinostaa.
Korvatulehdukset on syvältä :/ Meillä kans kärsitty kuukauden verran.

Iines: Toivottavasti tuubitus auttaisi korviin!!

Kaatjuska: Meillä kans kurkistusleikit on in, ja se kun veli hypii jostain oven takaa ja sanoo böö :D paljon myös loruttelen jennan kanssa ja teen loruihin kuuluvia leikkejä/liikkeitä.

Outius:
Meillä vaunuissa valjaat.. tosin hyvin vähän tuli pojallakaan käytettyä kun pysyi niin hyvin. Sillon kun alkoi kimuta vaunuista pois niin pidin päikkäreitten ajan varulta.. mutta poikahan ei pitkään nukkunutkaan päikkyjä vaunuissa vaan alkoi koisia sisällä.
Potan huuhtasen vaan aina käsisuihkulla ja toisinaan sitten ihan jollain pesuaineella.
Meillä Jennan suu käy koko ajan.. ja ei varmaan oo kovin montaa hetkeä edes tyhjä kun vähintään omat sormet siellä ui :LOL:

Mökinmuija: huh.. kuulostaa rankalta teidän tauti!! :hug: pikaista toipumista.
Vähän kuulostaisi että voisi olla se possunuha.. mutta olihan itelläki 5pv kuumetta ja pää aivan tajuttoman kipee enkä oikein aatellu että possunuha ois.. mistäpäs sen tietää.. Toisaalta ois hyvä jos se sitä oli niin ois se sitten sairastettu pois.

Marsujasiskit: teille myös pikaista paranemista!

nyt unten maille.. huomenna tiedossa mummola reissu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattitude:
Heips,

oon yrittäny tehdä ajatustyötä tuon Oulun tapaamisen suhteen :) Olisko tapaaminen viikolla vai viikonloppuna? Meille käy kyllä hyvin viikollakin. Jos olis viikolla keskellä päivää niin voisko ajatella jotain kahvilaa? Viikonloppuna ne voi olla aika täynnä, mutta viikolla luulis mahtuvan. Esim. Stockan vintti tai Coffee House vois olla ihan OK vaihtoehtoja. Jos tapaaminen olis viikonloppuna niin vaikka ne Hoplopin huoneet vois olla ihan jees. Hoplop on Oulussa Kaakkurin kaupunginosassa ja bussit kulkee ihan kohtalaisesti. Ei ihan viereen, mutta pienen kävelymatkan päähän. Tämän kummempia ideoita ei ole vielä tullut. Pitäis varmaan miettiä tuo ajankohta ekaksi ja eiköhön sitten paikkakin löydy.

.....

Toivottavasti saadaan Oulun tapaaminen järkättyä!

Tätä Oulun seudun tapaamist aloin kommentoimaan... Kelailin noita vanhoja viestejä ku muistelin et joku oli o tehny vähän ajatustyötä tapaamisen hyväksi. Cattitude siis kirjoittanut tuon yllä olevan viestin!!! Häntä ei vaan oo nyt näkyny toviin täällä?! Muistaakseni myös Riksu- oli halukas Oulun seudun tapamiseen....

Nyt takas Greyn anatomian pariin :)

-Viola-
 
Heippa!

Lahjanyyttejä jää juu yli, ja ajattelin, että tuon ne kaikki tapaamiseen, ja osa/kaikki saavat sitten 2kpl. Niitä on yhteensä 12. Ei siis mitään ihmeellistä, Muksun ruokia ja Muumivaippoja (joiden pitäisi tänään tulla postiin) + Marttojen ruokaohjeita. Mutta ihan kivat kuitenkin :)

Outius kyseli pussukoiden postittamisesta, mutta siinä saattaa käydä niin, että postimaksusta tulee isompi kuin tuotteiden arvosta :/ Aika helposti tulee postimaksua esim. 10?

Eli voitaisiin vaikka tehdä niin, että Päksy voisi ottaa Upupan pussukan, ja ne, ketkä asuvat pääkaupunkiseudulla (esim. Outius) ja haluavat nyssäkän tulla noutamaan multa espoosta (tai sitten sovittais et tavattais jossain puolivälissa) niin kuittaavat mulle TÄNÄÄN :) Ja toki voin postittaakin, mutten ihan omalla kustannuksella :saint:

Ai niin juu, olen vieläkin tukossa ja kurkkukipuinen, voi olla, että Misa tuo sitten tuo tuotepussit. Siis voi pirskatti et on sitkeä tauti.

Mukava kuulla, et Upupa voi jo paremmin!

T.Marais ja Leo 8kk 2vko

 
Oulun tapaamisesta kiinnostuneet: Kaa, kaatjuska, Danjuska, Viola, Jossu84,Riksu

Täällä kanssa kiinostuneita tuosta Oulun tapaamisesta. Meiltä keskustaan matkaa 4km niin passaa pelkkä iltapäiväkahvien merkeissä tapaaminen. Mutta tais olla tuossa joukossa myös pitkänmatkalaisia, jotka ei välttis ihan Ouluun viitti iltapäiväkahville pyörähtää,vai kuinka?? meneekö se sit ajallisesti ens vuoden alkupuolelle jos ollaan näkemässä paikassa joka pitää vuokrata. Tulee nimittäin joulu ja joulukiireet jo kohta vastaan.

Remmit ei meilläkään rattaissa ole vielä käytössä. Pitäis kyllä poika vyöttää niihin kun kuikuilee jo istualtaan melko pitkälle. Nukkuessa on niin hyvin pakattuna sinne ettei pääse nousemaan.

Leikit: Täällä kanssa kuurupiilo on ihan ykkönen. Sit katellaan paljon kirjoja ja leikitään leluilla. Omin päin viihtyy pikku aikoja lattialla. Sitten ulos kattelu on kanssa huippua ja poika suuttuu kun vie pois ikkunan äärestä.

Onko muuten muilla vauvoilla jo havaittavissa omaa tahtoa? Meillä aika ajoin putkahtelee esiin kun esim. suuttuu tuosta kun ei saa enää kattella ikkunasta ulos.

Housuvaippoja ja pottaa ei täällä ole vielä kokeiltu. Ehkä otetaan potta tuossa vuoden ikäisenä käyttöön.

Jokeltelu on täällä ihan alkutekijöissään. Poika kiljuu, päristelee, sanoo ääääm, puuu. Liikkuminen on nyt niin pop että puhe jää sen jalkoihin.

Outius: Onpa kyllä ikävää jos mies tuollai kieltää tapaamisen. Eihän sitä nyt voi kotiinkaan linnoittautua, kyllä se tauti löytää tiensä sinnekin jos on tullakseen. Kuuluuko Annika edes mihinkään riskiryhmään??

Toivottavasti saatte tapaamisen kuitenkin järjestettyä. On tää aika vain sellaista että kaikenlaista tautia on liikkeellä.

Meillä opittiin sit viime viikonloppuna istumaan, tai siis nousemaan istumaan omin päin. Ja viikko sit tuli konttaustaito. Jännä miten me ollaan jo pari kuukautta yritetty opettaa Kallea konttaamaan ja sit ykskaks poika tajus sen ja nyt konttailee joka paikkaan.

Päiväunista oli jossain puhetta. Meillä ollaan menty jo kohta pari kuukautta kaksilla n. 1-2h kestävillä päikkäreillä. Aamupäikkärit nukkuu n. 9-11 ja iltapäiväpäikkäri 14-16.

Riksu ja Kalle, tänään 8kk.
 
Aamupäivää,

Nyt uudella yrityksellä kirjoittelemaan. Esikoinen vetäytyi omaan huoneeseensa leikkimään ja Joona köpöttelee kävelytuolissaan. Tai siis lainatuolihan se, en varmaan itse olis semmosta ostanut.

Esikoinen sai eilen possunuha-rokotteen ja just päikkäriaikaan, joten eilinen päivä oli melkoista kiukuttelua. Ei tuo suostunut enää menemään sänkyyn kun palattiin kotiin, joten ilta oli yliväsynyttä koheltamista ja välillä itkua ja parkua :/ . Joona onneksi oli tasainen oma itsensä. Työllistävä kylläkin, kun menee joka paikkaan sorkkimaan ja edelleen kupsahtelee tasaiseen tahtiin nurin.

Valjaat on meidänkin rattaissa, niin isoissa kun matkarattaissakin. Molemmissa käytän kyllä. Matkarattaissa käytetään ihan aina, ne kun on jotenkin paljon avonaisemmat. Varsinaisissa rattaissa käytän, jos Joona ei ole lämpöpussukan sisällä. Meillä on kantokopasta otettu kovikkeet pois ja se toimii nyt lämpöpussina ja on se sen verran tukeva, ettei Joona omin voimin pääse sieltä pystyyn.

Leikit: Joona tykkää ryömiä isoveljen perässä. Esikoinen hauskuuttaa kurkkimalla peiton alta tai nojatuolin takaa ja nuorempi tottakai hekottelee. Yhdessä leikkivät esikoisen traktoreilla ja muilla työkoneilla. Joona ei enää välitä tuon taivaallista omista leluistaan vaan aina leikkii esikoisen leluilla.

Vaipoista käytetään jälleen kestoja. Meillä oli puolentoista kuukauden paussi, kun lapset sairastivat enkä jaksanut värkkäillä kestojen kanssa. Nyt on taas kestot kehissä, pieneksi jääneet huutiksessa myynnissä ja uusia tilattu kestovaippakauppa.comista sekä muutama huudettu huutiksesta. Housuvaippoja oon käyttänyt esikoisellakin vasta melkoisen myöhään. Jotenkin oon aina kokenut teippivaipat kätevämmäksi.

Joona on alkanut kiivetä. Viimeisimmästä sain napattua kuvan. Poika rakastaa köpötellä kävelytuolilla ja oli eilen aamulla sitä mieltä, että jos äiti ei mua tuonne nosta, niin menenpä ite. Tässä tulos:



Nyt alkaa taas olla kiukkuiset tunnelmat, joten mun tauko on ohi. Aamupäivän jatkoja kaikille!

Iines ja Joona
 
Moi,

Viikonloppureissu (siis se yksi yö) oli ja meni ja siitäkin selvittiin. Huomattiin, että kotiin tullessa kaikki olikin ihan hyvin ja poika oli nukkunut koko yön mummolassa hyvin. :) Ei ollut itkun ääntä päästänytkään, mutta kun me astuttiin sisään, niin eiköhän pitänyt hetki kiukutella. :D Mutta siitä tuli itselle niin lämmin mieli, että edes huomasi poissaolomme. Ja kiitos kaatjuska tsempityksistä, tekihän se hyvää nukkua yö kunnolla hotellisängyssä. Ja se aamiainen, voi kun joku olisi joka päivä laittamassa vastaavan kotona! :) Välillä viikonloppuisin kyllä väkrätään yhdessä luksusaamiasta, ja varsinkin silloin, kun anoppila on Savosta viikonlopunvietossa, mutta eihän se sama ole.

Marza: la on siis 3.6.2010, tosin menkkojen mukaan jo 19.5. Hurjaa, että jo 13.viikko pyörähti tänään käyntiin. Mites sulla menee, alkoiko menkat? ;) Ei ole pakko vastata. Mulla tuli vaan niin vahva tunne, että eiköhän teilläkin, kun kerroit menkkojen viivästymisestä...

Meillä on nyt kuudes hampi läpi. Eli Marais, täällä ei ainakaan hampaattomia olla. :D

Valjaat on meilläkin käytössä sekä matkarattaissa että yhdistelmien ratasosassa. Mutta tosiaan on myös se lämpöpussi, joten ei niitä valjaita välttämättä tarvitse. Meillä oli tänään 8 kk lääkärineuvola, pojan mitat: 9003 g ja 76,5 cm. Edelleen käytetään 74 cm vaatteita, johtuisikohan tuosta pojan solakkuudesta sitten.

Marais taisi aikaisemmin puhua lusikkalakosta. Ja meillä pitelee sellaista nyt kolmatta viikkoa. Miten sait pojan taas syömään? Nla sanoi kyllä, että se on varmasti vaihe, joka menee ohi.

Ostettiin pojalle pukinkonttiin pulkka. En vaan millään malttaisi odottaa siihen asti! Tosin täällä on lumikin sulanut.

Mukavaa torstaita ja pikaista paranemista kaikille sairasteleville. Upupa, mökin muija, Marais, Zoe ja muut. Ja ekstravoimia myös marzalle, jonka mies toipilas!

 
Minea: Juu, meillä oli 1,5 viikon lusikasta kieltäytyminen. Huolissani olin, mut vauvat kuulema elävät maidollakin. Ekaksi tuputin, mutta sitten lopetin "väkisinsyöttämisen" ja siitä se pikkuhiljaa yks kaks taas lähti. Ehkä vajaaksi viikoksi. Ja sit tuli tuasen lakko päälle. Ja nyt taas maistuu. Eli tällaista meillä... :D Mitään poppaskonsteja en keksinyt :) Paitsi että yritin antaa sormiruokaa, mut heikolla menestyksellä...
 
Heippa kaikille!

Minäkin olisin kiinnostunut Oulun päässä tapaamisesta. Mutta koska olen menossa töihin niin päivisin en pääse. Toivottavasti nyt en karsiudu pois tapaamisesta.

Meillä haettiin pitkän ja piinaavaan odottelun jälkeen sikainfluenssa rokote neidille. Envain ymmärrä tuota jonotus systeemiä. Saatiin piikki terveyskeskuksessa, jossa oli porukkaa kasvosuojien kanssa. Tuli olo että jos ei vielä ole saatu tartuntaa niin kohta saadaan. Mutta itse rokotteesta ei tullut mitää oireita. Ei edes punaista läikkää tai pattia reiteen. Nyt on kaksi vuorokautta mennyt ja eikai niitä enää sitten tulekaan. Itsekin emmin tuota rokotetta mutta koska oma sisko on lääkäri ja hänen kanssaan keskustelin asiasta, niin oli selvää että meille otetaan rokote. Nyt koululaiset vielä odottaa pistosta.

Ruokaa menee pikku hiljaa paremmin. Jos vain lusikansaa suuhun niin loppu hoituu suht kivuttomasti.

Täällä ollut rankkoja öitä koska neiti sai nuhan viime viikolla ja sitten ollaan taas valvottu. Onneksi rokote ei häirinnyt kun vihdoin alettiin nukkua taas pätkiä. Mutta levottomia on yöt kun neidin nokka tukossa kun nasolin vaikutus loppuu.

Nyt jo onnistuu muutama konttausaskel ja istumaan pääsee jo itse. Kova kehitys vauhti menossa.

Kovasti tässä joululahjoja osteltu ja joulua mietitty.

Lotta ja neiti 8kk
 
pikana..

Oulun tapaamiseen liittyen:
Jos viikolla pidetään, niin sillon tultas lasten kans junalla.. Että sikäli tänne ois helpompi jos tapaaminen ois viikonloppuna. Toki junallakin päästään, mutta en osaa oulussa yhtään kyllä liikkua kun en tunne kaupunkia.
Ja sitä minäkin mietin että pitäiskö ensi vuoden puolelle alkaa järkätä niin kuin joku ( sori en muista kuka ) edellisellä sivulla sanoikin. Tulee joulu ja uusivuosi aika pian vastaan.

meillä tyttö otti ja nousi polvilleen marsunhäkkiä vasten :eek: alkaa kolista jos nyt aikoo tukea vasten alkaa nousemaan :whistle: ei sillä vielä kropan hallinta ole niin hyvä, eikä aläy kiinni pitää...
tultiin siis junalla tänne mummolaan =)

Ja etuhampaat puskee kohta läpi!! toivottavasti tulis vaan pian.. viime yö oli taas aika tuskaa.

 
Huomenta!

Minä Vihvin lisäksi ilmoitan, ettei tämä räkäisyys lopu varmaan ikinä. En siis tule pärskimään huomenna :'( Harmittaa, mutta pessimistinä arvelinkin, että paranen korkeintaan jouluksi.

Menkää nyt vaan kaikki huomenna tapaamiseen, ketkä suinkin ovat terveitä!!

Minä lähetän ne pienet tuotepussukat Misan matkassa sinne Tampereelle, ja Cadillacille lähti yv:tä siitä tilinumerosta, jos maksaisin sen summan tilillesi vielä tänään,

T.Marais ja Leo, 8,5kk
 
Heipsan vaan!

En olekkaan pitkään aikaan kirjoitellut. Tuntuu ettei aika ole riittänyt. Kommentoitavaakin olisi vaikka kuinka, mutta en taida kyllä muistaa enää puoliakaan.
Täällä onkin näköjään ollut tosi suuri osa kipeenä :( Paranemisia!

Eli mekin käytiin se sikainfluenssarokote ottamassa viime viikon maanantaina. Ei tarvinnut kauaa jonottaa, n.10min. Rokotteesta ei tullut mitään oireita. Tai no tiistaina nousi pieni lämpö mutta ei muuta.

Kaatjuska ja Soraya: Meidänkään tyttö ei vielä ryömi eikä konttaa. Vatsallaan kyllä viihtyy ja navan ympäri kääntyilee tosi sukkelaan ja vähän peruuttamalla pääsee liikkumaan. Ei tosiaan näytä olevan mikään kiire! Saas nähdä koska lähtee liikkumaan.

Pinsettiote Aika hyvin tyttö jo osaa ottaa etusormella ja peukalolla kiinni.

Pottailu aloitetaan varmaan vasta lähempänä vuoden ikää. Itse en oikein näe siinä vielä järkeä kun toinen ei kumminkaan ymmärrä vielä sen päälle.

Joululahjoista Mitä meinaatte ostaa vauvoillenne joulahjaksi? Tästä kyllä oli aiemmin puhetta mut meni vähän ohi! Kun mulla ei oikein ole mitään ideoita. Ajattelin et oltais ostettu Brion taaperokärry mut kun toinen ei ees vielä ryömi niin vähän ehkä turha ostos jouluksi. Mut pää on ihan tyhjä, en keksi mitään kivaa/järkevää!

Mama22 Tervetuloa joukkoon :flower:

Tällästä mun piti kysyä, että minkäs ikäisiä te olette? Ihan uteliaisuuttani siis kyselen! Joillain jo nickistä saa kyllä selville. Itse siis 21v täytin heinäkuussa.

Soseista Minä itse teen lihasoseet. Teen kerralla aina parin viikon soseet pakkaseen. Hedelmä,- ja marjasoseet ostetaan kaupasta. Nyt pitäis ens viikon alusta taas tehdä. Ajattelin koittaa tehdä pastasta. Zoe-F Viittitkö kertoo miten oot tehnyt soseita pastasta ja riisistä?

Tavuista Täällä ei vielä selkeitä tavuja tule mutta ääntelee kyllä paljon. Yksi päivä kyllä hoki sanaa haua. Pari kertaa jopa toisti minun perässä kun sanoin haua. Tyttö on nyt tajunnut että hänestä lähtee ääntä. Se kiljuminen on ihan kauheaa. Korviin sattuu kun toinen leikkiessäänn huutaa/kiljuu/karjuu. Huhhuh!

Nyt lyö pää ihan tyhjää! Jäi kyllä tosi paljon asioita kommentoimatta.
 
eilen tuli sitten käytyä lasten kanssa lääkärissä jälleen. tyttö on jo terve mutta jerellä taas molemmissa korvissa tulehdus. vasta viikko sitten käytiin jälkitarkastuksessa vanhasta tulehduksesta :headwall:
tapaamisesta ja maksusta näillä näkymin olen huomenna tulossa ellei yön aikana olo pahene. jere ei siis mukaan tule mutta voi olla että otan tytön. jos hän on vielä kipeä tulen yksin. mieskin sanoi että mene sitten vaikka yksin ja niin teenkin jos lapset kipeinä. ihanaa päästä vähän pois kotoa kun on istunut sisällä kipeiden lasten kanssa. ja outius jos ei sinunkaan mies päästä lapsen kanssa tulee niin voithan siekin yksin tulla =)
vielä en tiedä tulenko autolla vai junalla. kaipa junalipun voi aamullakin ostaa.
pistän vielä aamulla tänne viestiä miten käy niin tietää odottaa siellä tapaamispaikalla.
miettisin että jotkut on pistämässä rahan tilille ja me ketkä tapaamisessa ollaan niin voitte maksaa suoraan mulle tai pistää tilille. annan vaikka tilinumeron siellä paikan päällä.
koko summa on yhteensä 125+5,50(laskutuslisä)=130,50. alunperin meitä taisi olla 10 tulossa ja olisi ollut 13,05 per nenä. moni haluaisi maksaa jotain vaikka ei paikalle pääsekkään ja yksi viesti jo tulikin. jos jotain haluatte maksaa niin pistäkää viestiä tulemaan mitä haluaisitte maksaa niin annan tilinumeron. katsotaan sitten huomenna paikan päällä mitä meille lopuille tulee maksettavaa.
mitään kiirettä ei ole tätä maksaa. riittää kun ensi viikon aikana pistää tilille.
ja jos nyt käy niin etten pääsekkään paikalle niin ne ketkä tapaamisessa oli niin katsellaan sen jälkeen niitä maksuja. itse myös maksan tuon 13,05 pääsin sinne tai en.
eiköhän siinä tärkeimmät.
vaikka jere on ollut kipeenä niin meno on ollut silti hurjaa. nyt on oppinut nousemaan ylös ja aina ei hokaa pitää kiinni joten pyllylleen tipahtaa. ja istumaankin noustaan lattialta jo ihan sujuvasti. äkkiä ne vaan oppii uusia asioita.
pottailua koitettiin ekan kerran edellispäivänä ja yhtään ei tykätty. pidetään vähän taukoa ja koitetaan taas joku päivä.
 
Heips!

Täällä myös edelleen tulossa, tyttö on harinut korviaan pitemmän aikaa, mut ihan olivat kunnossa tänään kun lääkäri neuvolassa katsoi :) Siis ilmeisesti ollaan näkemässä siinä Sokoksen edessä huomenna klo 12, eikö niin? Pääseekö siitä Hämeenkadulta suihkasemaan sinne Sokoksen parkkiin, vai miten. Oon tainnu joskus siellä ollakin auton kans, mut siit on jo jonkin aikaa.

Neuvolakuulumisia: paino 8380g (7300) ja pituus 70cm (66,4) eli hyvin oli kasvanu ja käyrät tasaantunu, ei ylös eikä alas. Alas ne on tässä menny. Lääkäri vähäsanainen korttiin kirjoittaessa, mut tyytyväinen oli kasvusta ja kehityksestä.
 
Morjens

Nyt joudun ikäväkseni ilmoittaa, etten pääsekkään tulemaan huomenna. Sain juuri kuulla huonoja/ikäviä uutisia, joten nyt menee lähipäivien suunnitelmat täysin uusiksi. Maksan tietysti oman osuuteni tilasta!!!! Ja nyt valitettavasti jää ilmeisesti tuotteetkin toimittamatta, kun minä enkä Marais päästä tulemaan :(

Misa75
 
Nopsaan huomisesta tapaamisesta:

Todella harmittavaa, että niin moni ei pääse tulemaan flunssien tai muiden syiden takia, mutta eihän sille mitään voi.

Marais tossa soitteli ja sovittiin, että mä käyn hakemassa tuotepaketit, niin saadaan nekin paikan päälle.

Laitan vaikka marzalle ja cadillacille yksäriä ja pyydän puhelinnumeroita, että on joku jolle soittaa, jos pitää jotain huomenna ilmoitella/kysyä.

Olen nyt ihan pihalla, että mitä syötävää/tarvikkeita on tulossa ja mitä ei. Mä leivon jotain makeaa. Voihan sitä kipaista kaupassakin, jos jotain oleellista puuttuu.

Mulla on edelleen pikkasen nuhaa, mutta kun mitään muuta ei ole eikä mies tai poika ole saanut tartuntaa 1,5 viikon aikana, uskaltaudun paikalle. Pitää vaan kiinnittää huomiota käsien pesuun niistämisen jälkeen jne.

Misstra + Velmo 8,5 kk
 
Tsemppiä vaan kaikille sairastaville! Mullakin on hirveä nuha, toivottavasti ei tartu Kalleen. Hän puolestaan sai maanantain possunuhapiikin, ja tiistain vastaisena yönä nousi puolessa tunnissa kuume 38,7 asteeseen. Toinen oli niin reppanan näköinen :ashamed: Vieläkin lämpöilee hetkittäin, mutta pääsääntöisesti on kunnossa. Pitää vaan ajatella että tämä on pienempi vaiva kuin sikainfluenssa...

Pottailua ei ole aloitettu, mutta kummilta päätettiin pyytää potta joululahjaksi :LOL: Siinä saa lapseton sinkku alkaa tutustua vauvatarvikkeiden ihmeelliseen maailmaan.

Ikä : välillä tunnen itseni ihan ikälopuksi täällä... kuten nimimerkistä voi päätellä, olen vuosikertaa -77, eli 32 vuotta tuli mittariin tänä vuonna.

Tavuista : Kalle aloitti pari viikkoa sitten ensimmäisen jokellukseksi laskemani ääntelyn. Ihana "kui-kui-kui-kui" kujerrus kuului pinnasängystä äidin ihmeeksi. Mutta harvinaista herkkua se on. Yleensä vaan ähistään, äristään ja kiljutaan. Ja välillä tulee joku väy-väy-väy.

Meiltä on muuten kateissa hyvin syövä lapsi. Tilalle joku on jättänyt ihan samannäköisen, mutta sellaisen, joka ei suostu syömään, etenkään puuroa! Yhtä huutoa ja tappelua ruokailut nykyisin. Toivon vaan, että menee ohi, kunhan saa alhaalta hampaat ikenestä läpi!

Mutta nyt päiväunille. Jos saisi tämän flunssan helpottamaan...

Keiju
 
Tapaaminen; No voi harmi kun niin moni on kipeenä. :/ Ketä meitä nyt on lopulta tulossa? Misstra, Cadillac, Päksy ja mä. Onko meitä todellakin vaan neljä? Upupa, Vihvi, Marais, Outius, Misa ja Zoe ovat peruneet tulonsa. Eikös meitä 10 alunperin ollut, joten tosiaan nelistään sit treffataan. :eek: Mulle kyllä sopii et perutaan tapaaminen, jos tuntuu turhalta maksaa junaliput ja matkustaa tampereelle, kun meitä on noin vähän. Vai mitä mieltä olette Misstra, Cadillac ja Päksy? Mutta mielelläni teidät tapaan, jos niin päätetään. Mihin muuten paikan avain pitää palauttaa, Cadillac?

Joululahjoista, mä ostan lapsille joululahjaksi lähinnä vaatteita. Leluja meillä on muutenkin niin paljon, että tuntuu että niitä on joka paikat täynnä. Ja leluja tulee taatusti lahjaksi mummeilta ja kummeilta. :D

Aplo; Taaperovaunu on musta hyvä lahjaidea. Ei mee kauaakaan kun meidän kaikkien vauvat alkaa opetella käveleen. Joulun aikaanhan suurin osa meidän vauvoista on 9-10 kk ja silloin monet alkaa harjoitteleen kävelyä.

Ikä; mä oon 29. Täytän alkuvuodesta 30 ja pientä kolmenkympin kriisiä pukkaa päälle. :LOL:
Keiju, älä suotta tunne itsees ikälopuks. :D Mun mielestä täällä oli aika paljon meitä lähes kolmekymppisiä. =)

Minea, kyllä mulla testi negaa näytti ja menkatkin lopulta tulivat. Toisaalta oli helpotus, mutta toisaalta olin myös vähän surullinen. Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset kolmannesta vauvasta. Toisaalta on kova vauvakuume, mutta toisaalta kauhistuttaa ajatus kun likka on vielä niin pieni. Päätettiin miehen kanssa ettei lasta yrittämällä yritetä, muttei ehkäisyäkään käytetä. Tjot meinigillä siis mennään.

Nyt lähden hakemaan sitä avainta, oli meillä tapaamista tai ei. Mutta ilmoitelkaahan mulle tänään et mitä asian kanssa tehdään. Yritän sit vaikka saada kavereita vähän päiväsaunaan, jos päätettään tapaamista sirtää. Ei mee sit paikanvuokraus ihan hukkaan. Ja voin myös yrittää saada niiltä vähän rahaakin, niin meille ei jäis niin paljoa maksettavaa. =)

marza
 
Siis mä oon ainakin jo henkisesti valmistautunu, et olis yks vapaa päivä noista isommista vaatijoista ja kitisijöitä :kieh:
Mä tapaan vaikka yksinäni, jollei muut tuu. Kotona en meinaa kertoa jos perutaan vaan lähen päiväks evakkoon :LOL:
 

Yhteistyössä