Mä en uskalla kertoa miehelle, pelkään koska saa selville.

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Me ollaan muutettu uuteen omakotitaloon, ja tämä talo on miehelle maailman tärkein aarre tällä hetkellä. Aina kun tulee töistä kotiin, tekee "tupatarkastuksen" eli kiertää talon ja varmistaa et lapsen kanssa ei olla saatu mitään "tuhoa" aikaiseksi. Pojan matchbox-auto jätti kerran seinään pienen maaliläntin ja siitä seurasi viikon huuto ja karjuminen. Onneksi minulle eikä lapselle. Mutta mies ihan hiilenä vaati mua maalaamaan koko seinän uusiksi ja raivosi kuinka en osaa vahtia lasta ja kaikki menee pilalle kun annan lapsen tuhota asunnon.

Vähän ajan päästä tästä, mä kiireessä paiskasin oven niin et se osui toiseen oveen ja siihen tuli lommo. Seurasi taas aivan käsittämätön huuto ja raivoaminen kun mies asian huomasi. Mies vaati, että maksan uuden oven kun tämä ovi on nyt "paskana". Huutoa ja vittuilua jatkui niin kauan, että todella tehtiin maksusopimus. Mä maksan pikkuhiljaa khtuesta miehelle uuden oven hinnan.

Päivittäin saan kuunnella saarnoja siitä kuinka talosta on pidettävä huolta. Ovia ei saa paiskoa, leluilla ei saa leikkiä "rajusti", eteinen on jokaisen kotiintulon jälkeen imuroitava koska pienet kivet tuhoaa laminaatin, juoda ei saa kun pöydän ääressä jos vettä tippuu vahingossa lattialle ja menee rikki... listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Nyt tapahtui jotain kamalaa. Mä oon aivan paniikissa asiasta. Eilen siirsin lapsen huoneessa lipastoa. En huomannut, että lipaston alla ilmeisesti oli juurikin tuollainen pikkukivi, mutta lopputulos on hirveet, siis aidosti hirveet, naarmut laminaatissa. N. metrin matkalta on laminaatti aivan kamalia naarmuja täynnä. Tiedän, mä toimin typerästi. Se on mun vika. Mutta se oli kuitenkin vahinko.

Mä heitin vaan äkkiä maton ja kamalan kasan lapsen leluja siihen päälle ja sanoin miehelle et huoneen järjestely on kesken. En tiedä kuinka kauan selitys menee läpi. Mutta mä en oikeesti uskalla kertoa ja pelkään hysteerisesti koska mies huomaa. Siitä huudosta ei tule sitten loppua. Enkä mä tiedä millä rahalla mä korvaan sen lattian. Mä oon käytännössä leikkinyt nyt eilisen ja tämän päivän lapsen kanssa sen huoneessa, istuen maton päällä koska pelkään et mies siirtää sen ja huomaa mitä on tapahtunut.

Mies lähti nyt kauppaan joten tulin pyytämään neuvoja... mitä mä oikeesti teen?! Mä en kykene kertomaan asiasta mutta on tämäkin tuskaa pelätä jatkuvasti koska asia tulee ilmi.
 
Siis sun miehen käytös... :eek: Eikö talossa voi elää, siis eikö se sitä varten ole rakennettu ja sinne muutettu? Puolustaudu nainen, laita kova kovaa vastaan. Se on miehesi vika, jos ei ymmärrä että elämisen merkkejä tulee ja vahinkoja sattuu!
 
Huumekoira
:eek: :eek: :eek:

En voi uskoa, että sulla on syyllinen olo, vaikka sun mies on ihan käsittämätön lohikäärme teillä sielä kotona.

Ei tommonen huutaminen ole normaalia ja että ette voi elää siellä rauhassa.
 
bdt
Mun mielestä ei ole normaalia pelätä tuollaista asiaa.
Tottahan se harmittaa jos tulee naarmuja, mutta olet kummallisella tiellä ja varsinkin miehesi on. Miten selviätte elämän suuremmista asioista ?
 
mametsu
No eihän tuo normaalia ole...siis miehesi käytös..Tokihan uuden talon haluaisi pysyvän siistinä jne. mutta kuitenkin..huutaa ja vittuilee...ja onko talo siis teidän yhteinen vai miten..? Kuulostaa oudolta että sinä maksat kht:sta ovea..eikös teillä rahat sitten ole yhteiset?
 
:(
Maksoiko miehesi tuon talon ja otti teidät armollisesti asumaan kattonsa alle.
Ja nyt ei tykkää kun tuollaiset siipeilijät vahingoittavat hänen omaisuuttaan.

Miehesi käytöksen perusteella tuo ei ole teidän yhteinen kotinne. Se on miehen koti.

Jokaisella on oikeus asua vapaasti omassa kodissaan, ei tietenkään riehua ja tuhota, mutta jokaisen pitää tajuta, miehesikin, että elämisen jäljet näkyy kotona ja lapsen kanssa ei voi olla tiptop.

Jos sinun täytyy noin pelätä kotonasi, niin onko tuo sinulle oikea paikka.
Onko tuo oikeaa elämää mielestäsi?
Pystytkö puhumaan miehellesi, että tämä on kaikkien koti, ei vain miehen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Me ollaan muutettu uuteen omakotitaloon, ja tämä talo on miehelle maailman tärkein aarre tällä hetkellä. Aina kun tulee töistä kotiin, tekee "tupatarkastuksen" eli kiertää talon ja varmistaa et lapsen kanssa ei olla saatu mitään "tuhoa" aikaiseksi. Pojan matchbox-auto jätti kerran seinään pienen maaliläntin ja siitä seurasi viikon huuto ja karjuminen. Onneksi minulle eikä lapselle. Mutta mies ihan hiilenä vaati mua maalaamaan koko seinän uusiksi ja raivosi kuinka en osaa vahtia lasta ja kaikki menee pilalle kun annan lapsen tuhota asunnon.

Vähän ajan päästä tästä, mä kiireessä paiskasin oven niin et se osui toiseen oveen ja siihen tuli lommo. Seurasi taas aivan käsittämätön huuto ja raivoaminen kun mies asian huomasi. Mies vaati, että maksan uuden oven kun tämä ovi on nyt "paskana". Huutoa ja vittuilua jatkui niin kauan, että todella tehtiin maksusopimus. Mä maksan pikkuhiljaa khtuesta miehelle uuden oven hinnan.

Päivittäin saan kuunnella saarnoja siitä kuinka talosta on pidettävä huolta. Ovia ei saa paiskoa, leluilla ei saa leikkiä "rajusti", eteinen on jokaisen kotiintulon jälkeen imuroitava koska pienet kivet tuhoaa laminaatin, juoda ei saa kun pöydän ääressä jos vettä tippuu vahingossa lattialle ja menee rikki... listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Nyt tapahtui jotain kamalaa. Mä oon aivan paniikissa asiasta. Eilen siirsin lapsen huoneessa lipastoa. En huomannut, että lipaston alla ilmeisesti oli juurikin tuollainen pikkukivi, mutta lopputulos on hirveet, siis aidosti hirveet, naarmut laminaatissa. N. metrin matkalta on laminaatti aivan kamalia naarmuja täynnä. Tiedän, mä toimin typerästi. Se on mun vika. Mutta se oli kuitenkin vahinko.

Mä heitin vaan äkkiä maton ja kamalan kasan lapsen leluja siihen päälle ja sanoin miehelle et huoneen järjestely on kesken. En tiedä kuinka kauan selitys menee läpi. Mutta mä en oikeesti uskalla kertoa ja pelkään hysteerisesti koska mies huomaa. Siitä huudosta ei tule sitten loppua. Enkä mä tiedä millä rahalla mä korvaan sen lattian. Mä oon käytännössä leikkinyt nyt eilisen ja tämän päivän lapsen kanssa sen huoneessa, istuen maton päällä koska pelkään et mies siirtää sen ja huomaa mitä on tapahtunut.



Mies lähti nyt kauppaan joten tulin pyytämään neuvoja... mitä mä oikeesti teen?! Mä en kykene kertomaan asiasta mutta on tämäkin tuskaa pelätä jatkuvasti koska asia tulee ilmi.

no sen laminaatin saa korjattua sellasella aineella..myydään rautakaupassa..ja sanoap äijälles et lasten kanssa sattuu ja tapahtuu..ja että oot nii ressaantunu kun koko aika pitä elää varpaillaan ja sit tapahtuu koko aika jotain mokia ku paniikkissa kaikkea tekee..luu kurkkuun äijälle..se on sunkin talo!!

 
no
mä kyllä en asuisi tuollaisen miehen kanssa, kuvauksesi perusteela suhde vaikuttaa silkalta alistamiselta. mikä helkutti tuokin, on että sinä maksat kh-tuesta miehelle jotain??
 
Sairasta miehesi käytös, mutta myös sairasta että sinä maalaat seiniä ja maksat ovia.

Sinun tilanteessa sanoisin miehelle mitä on tapahtunut ja että koska se oli puhdas vahinko, et aio maksaa mitään etkä myöskään halua kuunnella yhtään huutoa asiasta koska se harmittaa sinua jo valmiiksi nytkin. Kertoisit että huudon pelossa olet salannut asiaa pari päivää mutta nyt päätit rohkaistua ja kertoa asian koska tuollanen käytös ei voi jatkua.

Jos asunnossa ei saa asua eikä elää normaalisti vaan täytyy pelätä niin muuttaisin pois.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
No eihän tuo normaalia ole...siis miehesi käytös..Tokihan uuden talon haluaisi pysyvän siistinä jne. mutta kuitenkin..huutaa ja vittuilee...ja onko talo siis teidän yhteinen vai miten..? Kuulostaa oudolta että sinä maksat kht:sta ovea..eikös teillä rahat sitten ole yhteiset?
Ei olla naimisissa ja talo, kuten lainakin, on miehen nimissä. Mä oon yrittänyt sanoa miehelle, että taloon tulee elämisen jälkiä, mutta ei se kuuntele. Ei kuulemma tule hänen elämisestä, vaan minä ja lapsi tuhotaan kaikki minkä hän on vaivalla tehnyt. Mä tiedän tarkalleen kuinka paljon minkäkin osan korjaaminen maksaa ja kuinka paljon työtä se vaatii. Koska mies on pitänyt mulle asiasta esitelmiä. Mies on sitä mieltä, että se joka rikkoo, korvaa. Ja tietenkin jos mä oon ollut lasta vahtimassa, se on mun vastuulla. Mä oon oikeesti niin ahdistunut tästä asiasta. Mä en uskalla tehdä täällä kotona mitään. Hyvä kun liettä uskallan käyttää kun tiedän tasan tarkkaan kuinka helposti se voi mennä rikki ja kuinka paljon uusi maksaa. Ja nyt tämä. Mä en kestä sitä huutoa ja haukkumista mitä tästä tulee seuraamaan.
 
Taidat olla vaan tyhmä
Oot kyl vähän tyhmäkin, jos raahaat jotain kaappia lattiaa pitkin ja kuvittelet ettei siitä tule jälkiä. Ehkä olet tyhmä ja miehesi huutaa sulle siksi. Onhan sellaisiakin tapauksia pakko olla. Jotkut vaan on tyhmiä, minkäs sille voi.
 

Yhteistyössä