Mä en uskalla kertoa miehelle, pelkään koska saa selville.

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras2
tai ainakin hänellä on vahvasti sellaisia piirteitä!!!! ei missään nimessä ole normaalia käytöstä!!! Hullua suoraan sanottuna!! Hullua vaatia sinua ja LASTA elämään ku "kusi sukassa" peläten mahdollisia elämän jälkiä kodissanne... Sinuna ehdottaisin miehelle, että jospa muutatte lasten kanssa vuokralle ja miehesi käy siellä teitä tapaamassa.. elelköön rauhassa siellä uudessa omakotitalossaan pitäen siitä hyvää huolta... talohan menee aivan selvästi sekä sinun että LAPSENNE edelle... sairasta käytttäytymistä!!! Näytä vaan rohkeesti miehellesi tää ketju!!

veikkaan että haukkuu sinut pataluhaksi kun olet avautunut asiasta, mutta turhaa panikoi teitä tuskin kukaan täältä tunnistaa.. eli miehesi voi olla huoleti, mutta näkisi yleistä mielipidettä itsestään!!!!!!! argh!!
 
Mä kans jouduin ukolle huomauttaa tässä taannoin kun viime kesänä hiotutettiin ja lakattiin koko huushollin parketit...no sehän oli selvä että ei menny kauaakaan kun oli jos jonkinmoista naarmua lattialla pojan autoista ja koiran kynsistä. Vähän siinä kihis sitä ja muistutin vaan että mielestäni sanoin kesällä että kannattaako vielä kun poika noin pieni ja leikkii olkkarissa...ei ole niuhonnu sen jälkeen. Ja itekin saanu noita jälkiä aikaseks.
 
narikka
lähe ja äkkiä, ei tuomonen ole normaalia. elämisestä tulee jälkiä, ei kukaan voi elää niin ettei siitä mitään merkkejä jäis. onkohan lapselle mikavaa ku joutuu olemaan vain ettei tule naarmuja tai muita jälkiä...
 
-
Jos tämä on tosi juttu, niin valitettavasti en usko teidän elävän kovin kauaa yhdessä, jos miehen tyyli ei muutu. Ihan mahdotonta tuollainen eläminen ja jättää sinuun arvet koko loppuiäksi. Tiedän näiden arpien osalta mistä puhun.
 
mm
ap, kerrohan nyt enemmän miehestäsi. tuo asunnosta nipottaminen, onko ainut missä yrittää kontrolloida sua? mitä hyviä puolia miehessä on? mä luulen, että sulla on helvetinmoinen elämä edessäsi, jos et nyt osaa pitää puoliasi.
 
po
Koti on elämistä varten ja elämän jäljet näkyy väistämättä. Yksikään lapsiperhe ei pysty elämään näyttelytalossa, jossa mihinkään ei saa tulla jälkiä, naarmun naarmua tai muita vikoja. Eikä sellainen varpaillaan eläminen, jossa jokaista liikettään joutuu varomaan ja jokaista vahinkoa pelkäämään, ole mitään elämää - ei ainakaan lapselle. :(

Sun vaihtoehdot on:
* Saada mies ymmärtämään yllä oleva asia (tämä taitaa olla epätodennäköistä. Hän näkee vain rahan ja materian ja sinä elät pelon alla alistetussa asemassa. )
* Muuta pois lapsen kanssa. Aloita vaikka hakeutumalla turvakotiin. Tuo mistä kirjoitit on henkistä väkivaltaa ja se vauioittaa sinua ja niin myös lasta. Kenenkään ei tulisi elää omassa kodissaan pelossa. Myöskään puolison reaktio arkisiin asioihin ei saisi olla pelottava, alistava tai nöyryyttävä.
 
Iso Iita
Muuta lapsen kanssa johonkin vuokralle ja jätä mies haahuilemaan yksin hienoon taloonsa. Itse asiassa ihmettelen eniten sinua: miehesi on saanut sinusta epäterveen otteen. Miten ihmeessä suostuit maksamaan oven?
 
Kun ihminen elää riittävän kauan voimakkaan ilmiön alaisuudessa, seurauksena on läheisriippuvuus. Lopulta et enää mieti ja kyseenalaista asioita, pidät epänormaaleja asioita normaalina ja normaaleja epänormaalina.
Nyt on tiukan keskustelun paikka ja jos mies on kyvytön keskustelemaan, on aika miettiä kuuluuko kenenkään elää suhteessa, missä häntä ei kuulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Sairasta miehesi käytös, mutta myös sairasta että sinä maalaat seiniä ja maksat ovia.

Sinun tilanteessa sanoisin miehelle mitä on tapahtunut ja että koska se oli puhdas vahinko, et aio maksaa mitään etkä myöskään halua kuunnella yhtään huutoa asiasta koska se harmittaa sinua jo valmiiksi nytkin. Kertoisit että huudon pelossa olet salannut asiaa pari päivää mutta nyt päätit rohkaistua ja kertoa asian koska tuollanen käytös ei voi jatkua.

Jos asunnossa ei saa asua eikä elää normaalisti vaan täytyy pelätä niin muuttaisin pois.
Noin.
 
miimu
kaikki ovat vain kommentoineet että lähde pois. tuskin sinun miehesi edes päästäisi sinua noin vain pois ja saisit kuulla siitä monta kertaa sen jälkeen, varmaan pyytää suuria summia rahallista korvausta tai jopa lainan lyhennyksiä vaikket asuisikaan koko asunnossa enää. luulen sinun joutuvan erittäin tuskallisen ja pitkän prosessin käymään tuon takia. mutta toivon kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi ja toivottavasti sopu syntyy jollain tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimu:
kaikki ovat vain kommentoineet että lähde pois. tuskin sinun miehesi edes päästäisi sinua noin vain pois ja saisit kuulla siitä monta kertaa sen jälkeen, varmaan pyytää suuria summia rahallista korvausta tai jopa lainan lyhennyksiä vaikket asuisikaan koko asunnossa enää. luulen sinun joutuvan erittäin tuskallisen ja pitkän prosessin käymään tuon takia. mutta toivon kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi ja toivottavasti sopu syntyy jollain tavalla.
Jos ei ole naimisissa eikä omista minkäänlaista osuutta taloon, voi kyllä lähteä ihan kysymättä mieheltä lupaa.
Prosessi on pitkä ja tuskallinen henkisen riippuvuuden takia, mutta onneksi suomessa saa yhteiskunnalta apua.
 
miimu
en tarkoittanut luvan kysymistä tuossa tekstissä vain sitä ettei mies välttämättä päästä vain yksinkertaisesti irti. (enkä tarkoita oikeasti kiinni pitämistä) tuttavani on narsisti miehestä yrittänyt päästä irti jo kohta vuoden, mies vain ei ymmärrä sanaa ei. kohta on enää lähestymiskielto ainoa vaihtoehto.

toivon ettei tässä tapauksessa niin käy.
 
kysyy
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
No eihän tuo normaalia ole...siis miehesi käytös..Tokihan uuden talon haluaisi pysyvän siistinä jne. mutta kuitenkin..huutaa ja vittuilee...ja onko talo siis teidän yhteinen vai miten..? Kuulostaa oudolta että sinä maksat kht:sta ovea..eikös teillä rahat sitten ole yhteiset?
Ei olla naimisissa ja talo, kuten lainakin, on miehen nimissä. Mä oon yrittänyt sanoa miehelle, että taloon tulee elämisen jälkiä, mutta ei se kuuntele. Ei kuulemma tule hänen elämisestä, vaan minä ja lapsi tuhotaan kaikki minkä hän on vaivalla tehnyt. Mä tiedän tarkalleen kuinka paljon minkäkin osan korjaaminen maksaa ja kuinka paljon työtä se vaatii. Koska mies on pitänyt mulle asiasta esitelmiä. Mies on sitä mieltä, että se joka rikkoo, korvaa. Ja tietenkin jos mä oon ollut lasta vahtimassa, se on mun vastuulla. Mä oon oikeesti niin ahdistunut tästä asiasta. Mä en uskalla tehdä täällä kotona mitään. Hyvä kun liettä uskallan käyttää kun tiedän tasan tarkkaan kuinka helposti se voi mennä rikki ja kuinka paljon uusi maksaa. Ja nyt tämä. Mä en kestä sitä huutoa ja haukkumista mitä tästä tulee seuraamaan.
onko lapset teidän yhteiset??
 

Yhteistyössä