Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

"Minä vain"
Seuraaviin häihin..? Jos vaikka jonkun veli/sisar pitää lapsettomat häät, niin kevyesti vaan ohitetaan ne eikä yhtään haittaa, kun sentääs loppukesästä on tullut kutsu lapsellisiin häihin jossa hääpari on joku kumminkaima jonka on nähny 10 vuotta sitten? Onko sulle kaikki ihmiset samanarvoisia, noin niin kuin läheisyyden kannalta?
No eipä tunnu sinullekaan ne läheiset ystävät kovin tärkeitä olevan, kun et ole valmis mitään järjestelyjä valmis itse tekemään, että häihin pääset. Ainoastaan valittamaan palstalla kun asia harmittaa ja sinua ei ole otettu tarpeeksi huomioon.
 
"vieras"
Jos joku järjestää juhlat, hän/he järjestävät sellaiset juhlat kuin he haluavat. Tuskinpa kukaan vinkuu siitä, että hääjuhlassa on tietty pukukoodi, esimerkiksi puku ja juhlamekko tai frakki ja iltapuku. Miten nämä tekijät eroavat lapsirajoituksista? Jätättekö menemättä häihin joissa pukukoodi?

Tuli vain mieleen...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28336864]Jos joku järjestää juhlat, hän/he järjestävät sellaiset juhlat kuin he haluavat. Tuskinpa kukaan vinkuu siitä, että hääjuhlassa on tietty pukukoodi, esimerkiksi puku ja juhlamekko tai frakki ja iltapuku. Miten nämä tekijät eroavat lapsirajoituksista? Jätättekö menemättä häihin joissa pukukoodi?

Tuli vain mieleen...[/QUOTE]

Kyllä väsyneen ja virkistystä kaipaavan äidin pitää saada pukeutua häihin miten haluaa. Itsekästä hääparilta olettaa mitään juhlapukeutumista. Eikö tärkeintä ole se, että MINÄ perheineni ylipäänsä suvaitsen saapua paikalle lomailemaan ja rentoutumaan.
 
[QUOTE="Minä vain";28336848]No eipä tunnu sinullekaan ne läheiset ystävät kovin tärkeitä olevan, kun et ole valmis mitään järjestelyjä valmis itse tekemään, että häihin pääset. Ainoastaan valittamaan palstalla kun asia harmittaa ja sinua ei ole otettu tarpeeksi huomioon.[/QUOTE]

Ei se MLL:n hoitajan palkkaaminen ole ihan helpoin juttu jo senkään takia, että kaikilla se ei suju. Jos onkin lapsina joku 9-12 kk vauva ja 2 v. uhmis, niin ei ole todellakaan itsestäänselvyys että he riemulla suhtautuvat uuteen hoitajaan. Itse olen hoitanut vauvaa tämän kotona, ja sen ajan mitä äiti oli pois, niin vauva huusi vierastamisen takia kuin syötävä, vaikka osaan kyllä vauvoja käsitellä.
Johan päiväkotikokeiluissakin monet sanoo, että lapsi parkui ekana ja vielä tokanakin kertana ja pitkään.
Eli sitä MLL:ää pitäisi testata ennen noita häitä, ja taas tulee kuluja...
 
[QUOTE="vieras";28336792]Miksi sinä et halua hotelliin jossa on myös lapsiasiakkaita? Vastaa nyt vaan, äläkä kiertele.[/QUOTE]

Haluan nukkua yöt hyvin, eli mahdollisimman vähän vauvojen ja kännisten huutelua yöllä. Päivisin ei kummatkaan haittaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28336886]Kyllä väsyneen ja virkistystä kaipaavan äidin pitää saada pukeutua häihin miten haluaa. Itsekästä hääparilta olettaa mitään juhlapukeutumista. Eikö tärkeintä ole se, että MINÄ perheineni ylipäänsä suvaitsen saapua paikalle lomailemaan ja rentoutumaan.[/QUOTE]

Touché :D
 
"Minä vain"
Ei se MLL:n hoitajan palkkaaminen ole ihan helpoin juttu jo senkään takia, että kaikilla se ei suju. Jos onkin lapsina joku 9-12 kk vauva ja 2 v. uhmis, niin ei ole todellakaan itsestäänselvyys että he riemulla suhtautuvat uuteen hoitajaan. Itse olen hoitanut vauvaa tämän kotona, ja sen ajan mitä äiti oli pois, niin vauva huusi vierastamisen takia kuin syötävä, vaikka osaan kyllä vauvoja käsitellä.
Johan päiväkotikokeiluissakin monet sanoo, että lapsi parkui ekana ja vielä tokanakin kertana ja pitkään.
Eli sitä MLL:ää pitäisi testata ennen noita häitä, ja taas tulee kuluja...
No voi kun kamalaa! Ehkä se on ihan parempi jos sellaiset ihmiset jää vain kotiin ja itkevät harminsa vaikka tyynynnurkkaan. Aikuisena ja vanhempana ei nyt vaan aina pääse joka paikkaan, ei vaikka kuinka haluaisi.

Parit järjestävät yleensä häänsä niin hyvin ja mukaviksi kuin pystyvät. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, valitettávasti tällä kertaa ei lapsiperheitä, joissa on ylitsepääsemättömiä hankaluuksia järjestää lapsenvahti. Näitä tapauksia ei liene kovin paljon ole, joten kyse on varmasti marginaalisesta ongelmasta elämän meressä. :)
 
[QUOTE="Minä vain";28336919]No voi kun kamalaa! Ehkä se on ihan parempi jos sellaiset ihmiset jää vain kotiin ja itkevät harminsa vaikka tyynynnurkkaan. Aikuisena ja vanhempana ei nyt vaan aina pääse joka paikkaan, ei vaikka kuinka haluaisi.

Parit järjestävät yleensä häänsä niin hyvin ja mukaviksi kuin pystyvät. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, valitettávasti tällä kertaa ei lapsiperheitä, joissa on ylitsepääsemättömiä hankaluuksia järjestää lapsenvahti. Näitä tapauksia ei liene kovin paljon ole, joten kyse on varmasti marginaalisesta ongelmasta elämän meressä. :)[/QUOTE]

Siis marginaalinenhan tämä ongelma on elämän meressä, mutta toivottavasti tämä on marginaalinen ongelma myös lapsettomissa häissä.
Mulle tämä ei ole ongelma ollut koskaan. Jos ihmettelette miksi tein tämän avauksen, niin lukekaa perustelut aikaisemmista viesteistä.
 
[QUOTE="vieras";28336933]Käytä korvatulppia? Kyllä ne vanhemmat varmasti sen vauvan saavat hyssyteltyä hiljaiseksi jossain vaiheessa yötä.[/QUOTE]

En tiedä kuinka ne auttaa vauvojen itkuun, mutta ne ei auttanu yhdessä hotellissa jossa jotkut norjalaiset tai tanskalaiset biletti kahvilabaarissa ikkunan alla.
 
[QUOTE="sipsi";28336946]No, kärjistetysti sanoen, kyllä omana hääpäivänään voi ajatella vaikka näinkin :) Kunhan ilmoittaa etukäteen, ettei lapsia, kiitos. Ei vasta kirkon eteisessä :)[/QUOTE]

Okei. Eli ei vierailla väliä...
 
"vieras"
Päiväaikaan äänet ei haittaa kun ollaan valveilla, yöllä nukkuessa niitä ei ehkä niin paljon kaipaa kun pitää saada unta?
Miten voi häiritä? Kyllä minäkin nukun ihan hyvin vaikka jonkun muun lapsi itkee, niin en kyllä ymmärrä miten se ei muilta onnistu. Jos välillä herääkin, niin äkkiäkös sitä nukahtaa uudestaan. Tätähän se kai nykyään on, kun ollaan niin omanapaisia, että vain se oma uni on tärkeää.
 
[QUOTE="vieras";28336972]Oliko ne lapsia?[/QUOTE]

Häh? Siis sanoin vaan että en tiedä kuinka ne tehoavat vauvan itkun kohdalla kun niissä kerrostaloissa missä olen asunut ei vauvat huutanu öisin, mutta aikuisten bilettäjien kohdalla ne eivät tehonneet.
 
HUhHUh..
Miksi ihmeessä pitäisi haluta mennä sellaiseen hotelliin jossa on lapsia, kun kerrankin pääsee miehen kanssa kahdelleen? Tarkoitan sellaista "perhehotelllia" jossa on bamseklubit, jne.

Kuuntelemaan koko loma huutoa, itkua ja kiukkuamista...No thanks!
 
"sipsi"
Okei. Eli ei vierailla väliä...
Kuten sanoin, kärjistetysti ajatellen, vaikkapa sitten niin :) Toisin päinhän voisi ajatella, että ei hääparilla väliä - jos siis pahoittaa mielensä siitä, että kutsu koskee vain aikuisia :)

Minä henkilökohtaisesti uskon, että tämä ketju ei lopu koskaan :) Mielipiteistä kun on turhinta maailmassa kiistellä, niin omalta osaltani lopetan tähän. Kun ei "muiden puolesta" jaksa olla pahoillani ja huolissani, ja itselleni sopii molemmat vaihtoehdot aivan mainiosti. Molempi parempi :)
 
[QUOTE="vieras";28336989]Miten voi häiritä? Kyllä minäkin nukun ihan hyvin vaikka jonkun muun lapsi itkee, niin en kyllä ymmärrä miten se ei muilta onnistu. Jos välillä herääkin, niin äkkiäkös sitä nukahtaa uudestaan. Tätähän se kai nykyään on, kun ollaan niin omanapaisia, että vain se oma uni on tärkeää.[/QUOTE]

Hyvä kun olet hyvillä unenlahjoilla siunattu, mä en todellakaan ole. Lomaviikko olemattomilla unilla on vähän väsyttävä kokemus, vaikka muuten antoisa olisikin.

Nyt on kyse päiväajasta.
Mutta aika harva ihminen kärsii ääniyliherkkyydestä, tai siis ihmettelen että miten lapsettomien häiden järjestäjät kestävät aikuisten naurua ja remakkaa, samalla kun heidän hermot repeilevät jos siinä välissä kuuluu lasten ääniä. Kuinka he kestävät kulkea kaupoissa, bussissa, kadulla, torilla, jossa kohtaa lapsia, aikuisten lisäksi? Mitä jos auto tööttää, lentokone lentää yli?
 

Yhteistyössä