Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

"Minä vain"
Jos hääpari kutsuu 150 ihmistä johon sisältyy lapset, niin se tulee halvemmaksi, kuin 150 aikuista. Jos ei sitten hääpari ajattele lahjojen määrää (vaan rakkaiden aikuisten määrää), mitä en halua uskoa...
Eli siis pitäisi jättää niitä rakkaita aikuisia kutsumatta, että saadaan kersoja häihin? Varsinkin kun oikeasti haluttaisiin ne rakkaat aikuiset, ei lapsia. Silloinhan se hääpari juuri yrittäisi päästä halvalla kun laskisi että lapsista tulee vähemmän kustannuksia kuin aikuisista. Hääpari kutsuu ne ihmiset, ketä häihin haluaa, jos se tarkoittaa ei lapsille, se on juuri oikein!
 
"Minä vain"
Juu, en mä noita vielä 5-17 vuoteen jättäisikään muiden kontolle vaikkapa etelänmatkan ajaksi, olisi muille liian iso vaiva. Mutta 10-12 vuoden päästä pärjäävät viikon ilman vanhempiaan ja saattavat olla itse maailmallakin, joten sitten ei ole mitään ongelmaa meillä lastenhoidosta.

Siis, erona on etelänmatkaan ja lapsettomiin häihin, että meidän meno kahdestaan etelänmatkalle ei ole este muiden osallistumiselle etelänmatkalle, kun taas lapsettomat häät voivat olla este joidenkin lapsiperheiden osallistumiselle niihin häihin.
No onhan se este etteivät pääse juuri siihen kyseiseen lapsettomaan hotelliin. Hotelleja on paljon ja häitä tulee uusiakin. Menette sitten seuraaviin häihin, ei kaikki häät ole lapsilta kiellettyjä! :)
 
Juu, en mä noita vielä 5-7 vuoteen jättäisikään muiden kontolle vaikkapa etelänmatkan ajaksi, olisi muille liian iso vaiva. Mutta 10-12 vuoden päästä pärjäävät viikon ilman vanhempiaan ja saattavat olla itse maailmallakin, joten sitten ei ole mitään ongelmaa meillä lastenhoidosta.

Siis, erona on etelänmatkaan ja lapsettomiin häihin, että meidän meno kahdestaan etelänmatkalle ei ole este muiden osallistumiselle etelänmatkalle, kun taas lapsettomat häät voivat olla este joidenkin lapsiperheiden osallistumiselle niihin häihin.
Ei siinä sun lapsia tarkotettukaan, kun niitä toisia perheitä jotka ei nyt pääse lomalle, ku ne ois halunnu tulla just siihen hotelliin :'(
 
"vieras"
Juu, en mä noita vielä 5-7 vuoteen jättäisikään muiden kontolle vaikkapa etelänmatkan ajaksi, olisi muille liian iso vaiva. Mutta 10-12 vuoden päästä pärjäävät viikon ilman vanhempiaan ja saattavat olla itse maailmallakin, joten sitten ei ole mitään ongelmaa meillä lastenhoidosta.

Siis, erona on etelänmatkaan ja lapsettomiin häihin, että meidän meno kahdestaan etelänmatkalle ei ole este muiden osallistumiselle etelänmatkalle, kun taas lapsettomat häät voivat olla este joidenkin lapsiperheiden osallistumiselle niihin häihin.
Miksi et halua lomallasi hotelliin, jossa on lapsia?
 
plääh...
Mua ärsyttää lapsettomissa häissä se, ettei hääpari tunnu ymmärtävän ollenkaan, ettei kaikki sitten pääse osallistumaan ollenkaan. Me saatiin juuri kutsu lapsettomalta hääparilta lapsettomiin häihin. He eivät tunnu ymmärtävän, ettei me päästä paikalle. "Ainahan sen lapsenvahdin jostain saa!" he antavat ymmärtää. Mutta kun ei saa! Syy lapsettomiin häihin on kuulema tilojen puute, ja toki sen ymmärtäisin, jos kyse ois oikeesti siitä, mutta kun juhlat on kuitenkin isolla seuraintalolla ja kutsuttuja on muutenkin liki 200 (!!!) niin minkä ihmeen takia lapset ei sinne mahtuisi. Syy on kuulema myös se, että vieraat olis mahdollisimman pitkään paikalla (kun ei tartte laittaa lapsia nukkumaan) mutta onko se nyt sitten sen parempi, kun osa lapsellisista aikuisista ei pääse nyt sitten ollenkaan paikalle.
 
"Tiina"
[QUOTE="Vieras";28327345]Saat olla vapaasti ymmärtämättä. Jotkut ihmiset haluavat häistään juhlat, joissa joka ruokalajille on oma viininsä ja sen jälkeen vielä vaikka olutta ja siideriä iltapalalla, toiset haluavat villit tanssibileet joissa nautitaan drinksuja. Sellaiset juhlat eivät lapsille sovi. Hääpari tehköön näköisensä häät. Jos heidän haluamiin häihin eivät lapset sovi, sitten se on niin.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Lapsettoimssa häissä ei ole myöskään itkua, juoksua ja kiljumista.
 
[QUOTE="vieras";28336683]Minä en ymmärrä suomalaisten rajoittuneisuutta: ei lapsia häihin, lapset ei saa nähdä alkoholin juomista jne. Suomalaiset on kamalia tiukkapipoja.[/QUOTE]

Taidat hieman yleistää? Veikkaisin, että suurin osa häistä on "lapsellisia".

Mä sain muutama päivä sitten kutsun, jossa luki että rajallisten tilojen vuoksi vain läheisimmät lapset ovat kutsuttu. Oli myös mainittu, että häistä voi illan mittaan tulla kosteat.

Hääpari ei tietääkseni inhoa lapsia millään muotoa, enkä osannut ajatella, että lasten käytöstapoja olisi epäilty myöskään.. Ihan käytännön sanelema juttu luultavasti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja plääh...;28336734:
Mua ärsyttää lapsettomissa häissä se, ettei hääpari tunnu ymmärtävän ollenkaan, ettei kaikki sitten pääse osallistumaan ollenkaan. Me saatiin juuri kutsu lapsettomalta hääparilta lapsettomiin häihin. He eivät tunnu ymmärtävän, ettei me päästä paikalle. "Ainahan sen lapsenvahdin jostain saa!" he antavat ymmärtää. Mutta kun ei saa! Syy lapsettomiin häihin on kuulema tilojen puute, ja toki sen ymmärtäisin, jos kyse ois oikeesti siitä, mutta kun juhlat on kuitenkin isolla seuraintalolla ja kutsuttuja on muutenkin liki 200 (!!!) niin minkä ihmeen takia lapset ei sinne mahtuisi. Syy on kuulema myös se, että vieraat olis mahdollisimman pitkään paikalla (kun ei tartte laittaa lapsia nukkumaan) mutta onko se nyt sitten sen parempi, kun osa lapsellisista aikuisista ei pääse nyt sitten ollenkaan paikalle.
Ettekö liiku ikinä missään ilman lapsia?
 
[QUOTE="Minä vain";28336704]Eli siis pitäisi jättää niitä rakkaita aikuisia kutsumatta, että saadaan kersoja häihin? Varsinkin kun oikeasti haluttaisiin ne rakkaat aikuiset, ei lapsia. Silloinhan se hääpari juuri yrittäisi päästä halvalla kun laskisi että lapsista tulee vähemmän kustannuksia kuin aikuisista. Hääpari kutsuu ne ihmiset, ketä häihin haluaa, jos se tarkoittaa ei lapsille, se on juuri oikein![/QUOTE]

Mä ajattelen niin, että lapset häihin, jotta tehdään niiden kutsuttujen perheiden valinnanvapaus ja häihin pääsy mahdollisimman helpoksi.

Mutta, sen luin jostain häidenjärjestelypalvelusta tai naistenlehdestä että jokin keskiarvo niille, jotka ei pääse joka tapauksessa häihin (ja kertovat sen ilmoittautumisvaiheessa?), on joku neljännes kutsutuista.
Tämä on pätenyt aika hyvin semmoisena keskiarvona omien ja muiden juhlissa. Jonkun jolla on tiukkaakin tiukempi budjetti ei kannata tätä kokeilla, mutta itse olen voinut kutsua huoletta reilummin ihmisiä, kun kuitenkaan ei kaikki pääse. Tietty jos pääseekin kaikki, niin siihen pitää varautua ja kaivaa kuvetta sen mukaan, ja se on ollut iloinen ongelma meillä, ja jokainen vieras on otettu ilolla vastaan.
Mutta tätä pitää kokeilla siis sillä periaatteella, että varautuu siihen että kaikki tulee. :D Ja yleensä suurimmassa osassa juhlia se ruoka onkin riittänyt aika reilustikin, ehkä jotkut suosikkiruuat on menneet just jämptisti viimeiseen palaseen.
 
Viimeksi muokattu:
plääh...
Kyllä mä ymmärrän semmoset lapsettomat häät, jotka pidetään jossain hienossa ravintolassa, jossa tuodaan valmiit annokset pöytiin jne. ja joissa muutenkin vähän fiinimpää. En mä semmoisiin lapsia ehkä haluaisikaan viedä. Mutta tosiaan me saatiin kutsu seurantalolle, sinnekään ei saa viedä lapsia, se tuntuu minusta vähän kummalta.
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";28336750]Ettekö liiku ikinä missään ilman lapsia?[/QUOTE]

No ei. Se on ehkä sun vähän vaikea ymmärtää, jos itselläsi on lapsenvahteja, mutta kun meillä ei oikeasti ole!!! Ainoa hetki kun ollaan miehen kanssa ilman lapsia, on meidän työmatka aamuisin, kun ollaan viety lapset tarhaan. Mutta eihän päiväkodit ole viikonloppuisin auki, joten ei silloin lapsia viedä sinnekään.
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";28336785]No ei. Se on ehkä sun vähän vaikea ymmärtää, jos itselläsi on lapsenvahteja, mutta kun meillä ei oikeasti ole!!! Ainoa hetki kun ollaan miehen kanssa ilman lapsia, on meidän työmatka aamuisin, kun ollaan viety lapset tarhaan. Mutta eihän päiväkodit ole viikonloppuisin auki, joten ei silloin lapsia viedä sinnekään.[/QUOTE]

Lastenvahteja voi myös palkata. Vielä on aikaa säästääkin ennen häitä.
 
[QUOTE="Minä vain";28336717]No onhan se este etteivät pääse juuri siihen kyseiseen lapsettomaan hotelliin. Hotelleja on paljon ja häitä tulee uusiakin. Menette sitten seuraaviin häihin, ei kaikki häät ole lapsilta kiellettyjä! :)[/QUOTE]

Seuraaviin häihin..? Jos vaikka jonkun veli/sisar pitää lapsettomat häät, niin kevyesti vaan ohitetaan ne eikä yhtään haittaa, kun sentääs loppukesästä on tullut kutsu lapsellisiin häihin jossa hääpari on joku kumminkaima jonka on nähny 10 vuotta sitten? Onko sulle kaikki ihmiset samanarvoisia, noin niin kuin läheisyyden kannalta?
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";28336797]Lastenvahteja voi myös palkata. Vielä on aikaa säästääkin ennen häitä.[/QUOTE]

Juu, toki. Lapsenvahti 10 e/tunti. Jos olemme paikalla sen 12 h jonka häät kuulema kestävät, hinta ei ole kuin tuommoinen 120 euroa. Ei paha. Lisäksi häälahja päälle, niin eipä tartte miettiä mitä ens kuussa syödään...

Ja juu, olen itsekin mennyt naimisiin, mutta eipä tullut mieleenkään että vieraitten pitäis palkata reilun satasen lapsenvahti vain sen takia, että mä en jostain syystä haluaisi lapsia häihini.
 
"vieras"
Seuraaviin häihin..? Jos vaikka jonkun veli/sisar pitää lapsettomat häät, niin kevyesti vaan ohitetaan ne eikä yhtään haittaa, kun sentääs loppukesästä on tullut kutsu lapsellisiin häihin jossa hääpari on joku kumminkaima jonka on nähny 10 vuotta sitten? Onko sulle kaikki ihmiset samanarvoisia, noin niin kuin läheisyyden kannalta?
No sitten menette sinne veljen/siskon lapsettomiin häihin, ilman lapsia ja marmattamatta. Näin helppoa.
 
"Minä vain"
[QUOTE="plääh";28336816]Juu, toki. Lapsenvahti 10 e/tunti. Jos olemme paikalla sen 12 h jonka häät kuulema kestävät, hinta ei ole kuin tuommoinen 120 euroa. Ei paha. Lisäksi häälahja päälle, niin eipä tartte miettiä mitä ens kuussa syödään...

Ja juu, olen itsekin mennyt naimisiin, mutta eipä tullut mieleenkään että vieraitten pitäis palkata reilun satasen lapsenvahti vain sen takia, että mä en jostain syystä haluaisi lapsia häihini.[/QUOTE]

No sitten se ei auta kuin jäädä pois, vaikka miten harmittaisi. Maksaa se lasten kutsuminen niille häiden järjestäjillekin.
 
[QUOTE="vieras";28336825]No sitten menette sinne veljen/siskon lapsettomiin häihin, ilman lapsia ja marmattamatta. Näin helppoa.[/QUOTE]

En edelleenkään puhu omasta puolestani, vaan joidenkin, jotka eivät pääse ollenkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";28336816]Juu, toki. Lapsenvahti 10 e/tunti. Jos olemme paikalla sen 12 h jonka häät kuulema kestävät, hinta ei ole kuin tuommoinen 120 euroa. Ei paha. Lisäksi häälahja päälle, niin eipä tartte miettiä mitä ens kuussa syödään...

Ja juu, olen itsekin mennyt naimisiin, mutta eipä tullut mieleenkään että vieraitten pitäis palkata reilun satasen lapsenvahti vain sen takia, että mä en jostain syystä haluaisi lapsia häihini.[/QUOTE]

Mutta se tuli kuitenkin mieleen, että hääparin pitäisi maksaa ties kuinka paljon ylimääräistä, kun lapsivieraita onkin yhtäkkiä vaikkapa 40? Ei paha?
 

Yhteistyössä