Maissijauho = Maizena

  • Viestiketjun aloittaja leipurihiiva
  • Ensimmäinen viesti
Ammattilainen
Veikkaisin että pikkuleipäreseptissä tarkoitetaan juuri maissitärkkelystä eli sitä maizenaa.

Muok. mä oon ymmärtänyt että se polenta eli maissijauho olis sellaista vähän mannaryynin tyyppistä. En usko että sitä laitetaan pikkuleipiin.
 
joku syy maissiin
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Maizena on maissitärkkelystä, mun mielestä ei sama asia kuin maissijauho. Maissijauhja saa ihan kaupasta ja sen voi varmaan korvata vehnäjauhoilla.
No en menis korvaamaan, tuskin tulee onnistunut lopputulos jos käsketään laittamaan maissijauhoja ja täräytyät vehnistä!

 
mmm
Siis maissijauho on sellaista keltaista jauhoa, mutta Maizena on taas maissitärkkelystä. Eroavat ihan samoin kuin vaikka ohrajauho ja Ohrakas, joka on ohratärkkelystä.

Mitäs muuta siinä reseptissä on? Voisi sitten arvioida, onko siinä reseptissä "vika".
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
siis on olemassa ihan maissijauhoa ? miten mä en ole sitä nähnyt kyllä missään isommissa marketeissa - ainakaan niin että lukis ihan MAISSIJAUHO siinä :eek:
vai.. hankinko rillit ?
Hanki vaan rillit. Kyllä sitä maissijauhoa on isommissa marketeista, olen tehnyt sitä itse tortillalättyjä.
 
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Paitsi että perunajauhokin on perunatärkkelystä... riippuu siis hiukan reseptistä, tarkoitetaanko Maizenaa vai oikeeta maissijauhoa eli polentaa.
Öhöm.. polentalla ei ole maissiJAUHOJEN kanssa mitään muuta tekemistä kuin yhteinen raaka-aine. Polenta on maissiRYYNEJÄ. Ei vehnäjauhot ja mannaryynitkään ole sama asia ja käyttäytyy ihan eri lailla.

 
mmm
No vastauksista päätellen toi ammattilainen ei kyllä ole keittiö ammattilainen.
Maissijauhoa käytetään luontaisesti gluteenittomissa tai allergisten leivonnassa aika yleisesti, ja silloin korvaavuus voi löytyä esim. riisijauhosta, mutta siis täytyis nähdä se resepti.
 

Yhteistyössä